Web Analytics
More
    Reklāma

    Kā es izvēlējos savu lietoto elektroauto

    Jaunākie raksti

    Pagājušajā nedēļā oficiāli aizsākām Kursors.lv lietotā elektroauto eksperimentu un atsevišķā rakstā painformējām par šī eksperimenta būtību un tā ietvaros sagaidāmo saturu. Auto ir izvēlēts, pasūtīts un šodien parunāsim par to kāds bija šī ekperimenta auto izvēles process.

    Lietotā elektroauto budžets – ap 15 tūkstošiem eiro

    Kā jau rakstīju iepriekš, šim auto es atvēlēju aptuveni 15 tūkstošu eiro budžetu. Kāpēc tieši šāda summa? Tā kā es šo auto plānoju izmantot ikdienā kā manu pamata auto, tad, balstoties uz maniem tipiskajiem ikdienas nobraukumiem, meklēju auto, kas uzlādēts sola vismaz 200km nobraukumu.

    Ikdienā es pārvietojos Rīgā un tas nozīmētu, ka auto vajadzētu uzlādēt aptuveni vienu reizi nedēļā. Protams, šad un tad man ir arī izbraucieni ārpus Rīgas, bet tur talkā nāks plašais E-mobi uzlādes staciju tīkls ar ko man ir pieredze no mūsu 1000km elektroauto testiem. Proti, ārpus Rīgas uzlādes staciju ir daudz (vidēji ik pēc 30-50km) un pārsvarā tās ir tukšas. Tāpat tas nevar būt pārāk mazs auto, jo ikdienā ar to pārvietojas četru cilvēku ģimene. Tāpat svarīgi, lai meklētajam auto nobraukums ir mazāks nekā 150 000 kilometri. No vienas puses, būtu forši notestēt, cik tad liela ir akumulatora degradācija pie lielākiem nobraukumiem, bet no otras puses… man ar to auto būs ikdienā jāpārvietojas un nebūšu mierā ar 150km nobraukumu.

    Protams, arī 15 tūkstoši eiro nav maza summa, tomēr esmu secinājis, ka lētāk nav iespējams atrast auto, kas atbilst manām nobraukuma un izmēru vajadzībām. Plus, es vēlos praksē saprast, kā bankas raugās uz lietoto elektroauto finansēšanu. Par šo aspektu arī esmu iecerējis izveidot atsevišķu rakstu.

    Kur meklēt lietotus elektroauto?

    Pirms runājam par konkrētām mašīnām, jāpieskaras arī tam, kur tad šādas mašīnas meklēt. Prātīga pieeja, manuprāt, ir sākt ar vietējo auto dīleru lietoto auto piedāvājuma apskatu. Pārsvarā tās ir mašīnas, kas pirktas tepat Latvijā, turpat pie dīlera arī apkoptas un tādējādi ar caurspīdīgu vēsturi. Protams, ikviena lietota auto pirkšana satur kaut kādu riska procentu, taču labāk, lai mēs par izvēlēto auto varam iegūt pēc iespējas vairāk informācijas. Bet saprotams, ka šādas mašīnas arī maksās dārgāk nekā vidējā situācija tirgū.

    Ar tirgu es domāju sludinājumu portālus un Latvijas gadījumā tas ir vecais labais ss.lv. Tur jau labu laiku varam ērti atfiltrēt tieši elektromašīnas un piedāvājums ir diezgan plašs. Ja pie dīleriem es šoreiz īsti neko sakarīgu neatradu manā atvēlētajā budžetā, tad ss.lv jau bija šādi tādi varianti. Tomēr tas nav vienīgais variants. Ja esam brašāki un gribam pabraukāt pa Baltiju, tad, manuprāt, izskatīšanas vērts ir arī Autoplius sludinājumu portāla piedāvājums.

    Kad par savu vēlmi iegādāties lietotu elektroauto ieminējos publiski, labi cilvēki ieteica izskatīt arī sludinājumu portālus Skandināvijā (piemēram, norvēģu finn.no) vai auto izsoļu lapas (piemēram, Adesa). Tomēr man pašam nav pieredzes un īsti arī laika un vēlmes saprast kā juridiski nokārtot svešās zemēs pirkta auto dabūšanu uz Latviju, reģistrāciju un vēl bankas līzinga piesaistīšanu.

    Tāpēc nonācu līdz idejai par auto iegādi no visiem mums labi zināmā Mobile.de un pirkuma/piegādes procesa nodošanu pieredzējuša komersanta rokās. Tā kā savulaik man BRC bija palīdzējuši uz 1000km testu sagādāt Tesla Model 3, tad šoreiz izvēlējos atdarīt ar labu un auto meklēšanu un piegādāšanu uzticēt tieši viņiem. Par šo pieredzi man būs vēl atsevišķs raksts, bet tagad atgriežamies pie konkrētā auto izvēles. Plus, es vēlos pretendēt uz valsts atbalstu lietota elektroauto iegādei 2250 eiro apmērā (par šo arī būs atsevišķs raksts) un tāpēc auto nedrīkst būt reģistrēts Latvijā ilgāk par 6 mēnešiem. Principā šis valsts atbalsts smuki nosegs BRC/transportēšanas izmaksas.

    Kādus elektroauto varam nopirkt par 15 tūkstošiem eiro?

    Tas nebūtu es, ja diskusijās neiesaistītu arī citus cilvēkus, tāpēc painteresējos, kādu auto norādītajā budžetā izvēlētos mani Twitter sekotāji. Rezultāts ir diezgan skaidrs!

    Vispār, ja mēs kādā sludinājumu portālā atlasīsim lietotas elektriskās mašīnas budžetā līdz 15 tūkstošiem eiro, tad tā ļoti vispārinot, iegūsim šādu bildi:

    Citroën C-Zero / Peugeot iOn / Mitsubishi i-MiEV

    Kāds no šiem brālīšiem ar 16 kWh akumulatoru daudziem ir bijis pirmais elektroauto un šobrīd šos auto var nopirkt sākot no aptuveni 5 tūkstošiem eiro. Manām vajadzībām gan šie auto izmēru un nepilnu 100km nobraukuma ziņā ir par knapu.

    Renault Zoe

    Pirmās paadzes Renault Zoe ir diezgan plaši pārstāvēts šajā cenu kategorijā. Uzreiz gan ir jāuzmanās, lai pirkuma cenā ir iekļauts arī akumulators, jo vienu brīdi šīs mašīnas tirgoja atsevišķi no akumulatora. Proti, tas tika īrēts. Man iepriekš ir piederējis Renault auto un vairs šādu pieredzi negribu piedzīvot, tāpēc Zoe pat neizskatīju kā reālu pirkuma pretendentu. Šādu auto ar iekļautu 22 kWh bateriju var piemeklēt budžetā zem 10 tūkstošiem eiro. Eksistē arī dārgāka versija ar 41 kWh akumulatoru, kas maksā virs 10 tūkstošiem eiro.

    Nissan Leaf (vecais)

    Ap kaut kādiem 7-8 tūkstošiem eiro sāk parādīties lietoti pirmās paaudzes Nissan Leaf ar 24 kWh akumulatoru. Tuvāk 15 tūkstošiem varam atrast arī šīs paaudzes Leaf ar 30 kWh akumulatoru. Šis auto man šķiet pārāk morāli novecojis un nenodrošina manu prasīto nobraukumu, tāpēc pat neskatījos detalizētāk. Bet ja budžets spiež, tad kā pirmais auto šis joprojām var būt izskatāms variants. Šo mašīnu apkārt ir salīdzinoši daudz un cilvēki ir atkoduši veidus kā tās uzturēt un pat uzlabot.

    Nissan Leaf (jaunais)

    Interesantā kārtā ap 15 tūkstošu slieksni var sākt meklēt arī aktuālās paaudzes Leaf elektroauto. Tās jau ir salīdzinoši modernas mašīnas un šajā budžetā varam tikt pat pie šai cenu kategorijai paliela 40 kWh akumulatora. Esmu vairākos testos izbraucies ar šo auto un atzinis, ka man tomēr tas nepatīk. Pirmkārt, nespēju atrast ērtu sēdpozīciju vadītāja krēslā, jo tas man šķiet pārāk augstu novietots (ar šo gan sirgst arī jaunā Nissan Ariya). Otrkārt, akumulatoram nav termoregulācijas, kas praksē nozīmē ļoti lēnu uzlādi pēc vienā rāvienā nobrauktiem ~500km un, kas svarīgāk, var būtiski ietekmēt akumulatora ilgmūžību, ja brauc bieži un daudz.

    Fiat 500e

    Šajā budžetā ap 10 tūkstošiem eiro var atrast arī pirmās paaudzes elektriskos Fiat 500, kas aprīkoti ar 24 kWh akumulatoriem un uzlādēti spēj nobraukt nepilnus 150km. Man nesimpatizē ne Fiat 500 kā mašīna, ne fakts, ka tas ir elektrificēts “parastais” iekšdedzes Fiat 500.

    KIA Soul EV

    Mūsu pusē nav pārlieku izplatīts auto, taču daži eksemplāri ir redzēti. Tas ir auto, kas pirmajā paaudzē tika aprīkots ar 27 vai 30 kWh akumulatoru atkarībā no izlaiduma gada un kopumā ir tīri interesants auto. Principā izskatāms variants, jo KIA/Hyundai jau no sākta gala ir pratuši veidot lādzīgus un efektīvus elektroauto.

    Volkswagen E-UP

    Ja es meklētu elektroauto braucieniem vienam pašam vai divatā, tad šis pirmās paaudzes VW E-UP būtu izskatāmo auto kategorijā. Pavisam vienkāršs auto, taču šoreiz manām vajadzībām par mazu. No mūsu 1000km testa atceros, ka aktuālās paaudzes VW e-UP! ir auksti un neko diži tālu neaizbrauksim.

    Volkswagen e-Golf

    Līdzīgs stāsts kā ar pirmās paaudzes Fiat 500e. Šis ir auto no laikiem, kad Volkswagen vēl neko nesaprata no auto elektrifikācijas un esošā Golfa virsbūvē iebūvēja vienu no saviem pirmajiem elektroauto. Šim auto jāskatās, lai ir iekļauts siltumsūknis (ne visās komplektācijās bija), jo bez tā šis ne pārāk efektīvais auto kļūs vēl neefektīvāks. Arī nobraukuma ziņā šis auto tiek virs 200km tikai 2017. gada versijā, kas bija aprīkota ar 35.8 kWh akumulatoru.

    BMW i3

    Šis ir viens no Latvijā populārākajiem elektroauto un pamatā tāds kļuva pateicoties tieši lietoto auto piedāvājumam. Lietotie ap/zem 20 tūkstošu eiro BMW i3 kļuva par pirmajiem elektroauto cilvēkiem, kas dzīvo Rīgas nomalēs un labprāt gribēja izbaudīt bezmaksas autostāvvietas pilsētā. Besīgi, ka BMW teju vienīgie savu akumulatoru ietilpību nesauc kWh, kas reāli jauc prātu. 60 Ah versija ir 22 kWh, bet 94 Ah versija ir 33 kWh. Es šo auto izbrāķēju, jo 94 kWh versija tomēr maksā tuvāk 20 tūkstošiem, man nepatīk šī auto nestandarta riepu izmērs un fakts, ka tas ir no premium zīmola, kas var atsaukties dārgākās ekspluatācijas izmaksās. Tehniski gan tas ir labs auto un par to pārliecinājāmies savā BMW i3 1000km testā.

    Dacia Spring

    Šis no visiem te pieminētajiem auto ir visjaunākais un principā tehniski ir interesants. Auto ir aprīkots ar aptuveni 27 kWh akumulatoru un sola nobraukumu ap 200km. Tomēr tas manam vēlamajam pielietojumam ir par mazu, nenodrošina normālu ātro uzlādi un 125 kmh maksimālā ātruma ierobežojuma dēļ principā ārpus pilsētas ar to diez vai gribēsim izbraukt.

    Hyundai Ioniq Electric

    Pavisam tuvu 15 tūkstošu eiro robežai pietuvojies Hyundai Ioniq Electric pirmās paaudzes elektroauto. Šim auto ir 28 kWh akumulators un uzlādēts tas spēj nobraukt aptuveni 200 kilometrus. Visādi citādi tas ir ietilpīgs un salīdzinoši moderns auto, ko var vienlīdz labi ekspluatēt gan pilsētā, gan ārpus tās.

    Tā ir tikai (populārākā) daļa no šajā budžetā pieejamajiem auto, ko es vispār kaut cik nopietni izskatīju kā potenciālo ikdienas pārvietošanās līdzekli. Aiz borta palika visādi trīsriteņu un četrriteņu mikroelektroauto, Smart ForTwo EQ, Opel Rocks-e/Fiat Topolino/Citroën Ami, Renault Kangoo Z.E. u.c. Renault ICE auto elektrificētās versijas, kā arī ārkārtīgi neērto Nissan eNV200.

    Ja mēs budžetu palielinātu līdz aptuveni 20 tūkstošiem eiro, tad varētu skatīties arī uz tādiem lietotiem auto kā Hyundai Kona, Peugeot e208, Mazda MX-30, Opel Corsa-e, Opel Mokka-e, elektrisko MINI Cooper un ļoti labi nobrauktām Tesla Model S. Praksē tas nozīmē, ka pieliekot pie mūsu budžeta tos aptuveni 5 tūkstošus eiro, varētu tiekties uz aptuveni 300km nobraukumu. Jā, pagaidām tā pašvaki elektromašīnām ar šādu matemātiku.

    Kāpēc es izvēlējos Hyundai Ioniq Electric?

    Kā augstāk vari izlasīt, tad šajā 15 tūkstošu eiro it kā ir diezgan paliela potenciālo auto izvēle, taču līdzko sākam ievērot manas prasības, neko daudz opciju vairs nepaliek. Beigās es izlēmu par labu pirmās paaudzes Hyundai Ioniq Electric un te par labu šim auto nospēlēja vairāki faktori.

    Pirmkārt, es jau dažus gadus ikdienā pārvietojos ar šādas pašas paaudzes Hyundai Ioniq hybrid un uzskatu to par prātīgāko no visiem maniem auto. Tas ir ļoti lādzīgs auto, kas spēj nodrošināt fantastisku degvielas ekonomiju. Būs interesanti redzēt, kā no mana hibrīda atšķirsies braukšana ar šī paša auto elektrisko versiju. Otrkārt, šim auto no ekstrām ir tas, kas man nepieciešams – adaptīvā kruīzkontrole (kas darbojas lieliski) un Apple Carplay/Android Auto bez kā vairs nevaru iedomāties ikdienu. Treškārt, šis ir ļoti praktisks auto, jo tajā vieta pietiek abām sēdekļu rindām, kā arī bagāžnieks ir ne tikai liels, bet arī ērti izmantojams, jo vāks veras vaļā ar visu aizmugurējo stiklu.

    Šī auto elektriskajai versijai ir ne pārāk liels 28 kWh akumulators, taču te talkā nāks vēl viens šī auto trumpis – ļoti augstā efektivitāte. Esmu redzējis bildes, kur šī auto īpašnieki dižojas ar aptuveni 11 kWh/100km vidējo patēriņu. Es pat teiktu, ka tas ir tā laika elektroauto efektivitātes nepārspēts līderis. Papildus, šis auto ātrajās līdzstrāvas uzlādes stacijās spēj ļoti lineāri lādēties ar aptuveni 60-70 kW maksimālo jaudu. Tā kā akumulators ir mazs, ta principā pilna uzlāde var aizņemt aptuveni pusstundu un atkal varēsim nobraukt tos aptuveni 200 km. Vismaz tā es te teoretizēju gaidot šo auto.

    Konkrētā 2018. gada auto ar nobraukumu aptuveni 120 000km cena Mobile.de sludinājumā bija 16 350 eiro, kas mazliet pārsniedz manu sākotnējo 15 tūkstošu budžeta mērķi. Rēķinu, ka pēc atbalsta saņemšanas šis auto man izmaksās ap 15 440 eiro, kas tikai nedaudz pārsniedz budžea mērķi. Kopā ar BRC pārstāvi bijām izpētījuši vairākus citus auto, taču vienam nebija otras atslēgas, citam bija dīvainības ar nobraukumu un vēl kādam man nepatika nobraukuma rādījums pilnībā uzlādētā stāvoklī. Plus, zem 15 tūkstošiem šādiem Ioniq Electric arī nobraukumi bija ap/virs 150 tūkstošiem.

    Kādi ir šī eksperimenta nākamie soļi?

    Tātad, auto ir pasūtīts un tuvāko dažu nedēļu laikā tam ir jābūt Rīgā. Tad BRC to piereģistrēs un pieteiks valsts atbalsta saņemšanai. Paralēli formēsim līzingu un tad jau mašīna nonāks arī manā īpašumā un varēšu uzsākt tās espluatāciju. Attiecīgi, uz to brīdi no mans var sagaidīt rakstus, kas atspoguļo manu pieredzi ar auto piegādi izmantojot BRC pakalpojumu, kā arī manu pieredzes stāstu par finansējuma piesaisti šī auto iegādei. Pēc tam, kad auto būs pie manis, plānoju gan pats, gan pie dīlera veikt auto diagnostiku, lai saprotam, ko tad īsti esmu nopircis. Nu un tad sāksies auto reālā ekspluatācija Latvijas apstākļos. Tā kā ziema tuvojas, eksperimets smuki iekrīt elektromašīnām visnepateicīgākajos apstākļos.

    Aicinu komentāros uzdot jautājumus, kam pievērst lielāku uzmanību veicot šo eksperimentu, kā arī aktīvi un cieņpilni diskutēt par elektroauto un saitītajām tēmām.

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    166 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    DimanC
    03.10.2023 21:19

    Tas, kā izvēlējies konkrētu modeli – ir skaidrs. Domāju, ka ļoti loģiska izvēle. Taču EV gadījumā ļoti būtisks ir konkrētās mašīnas stāsts. Bez zinošas diagnostikas var paveikties un dabūt mašīnu kurai ir gan 95%, un var nepaveikties un uzrauties uz 75% eksemplāra. Pie vienāda nobraukuma. Un sekas gan finansiāli, gan lietojamības ziņā ir iespaidīgākas par ICE ar motoršāden.

    Kā nodrošinājiea pret to? Absolūta uzticība starpnieka ekspertīzei?

    Ilze
    27.10.2023 11:09

    Tas BRC vai tad taisa ekspertīzes uz vietas? Liels bija mans pārsteigums, kad uzzināju, ka e-mobile, no kura esmu sūtījusi jau 2 savus auto, mašīnu Vācijā pat neapskata klātienē, tikai akli uzticas citu klientu novērtējumam Vācijas tirgotavai pēc zvaigznīšu skaita 🫣.

    Jānis
    03.10.2023 21:34

    Kāds viņai nobraukums?

    Normunds
    03.10.2023 22:20

    Pilsētai ok, bet kopumā baigais nīkulis + iekāpšana, izkāpšana ērtāka ir SUV. Sevi mocīt ar iekāpšanu/ izkāpšanu ir vērts, ja auto kaut cik sagādā braukšanas prieku :)
    Tas tā – tikai imo.

    Dimants
    03.10.2023 23:14

    Lai labi ripo, Kristap!
    Kā ar ražotāja garantiju svarīgākajiem mezgliem – akumulators un elektromotors ? Ja pareizi atradu datus, tad pašmasa ap 1500kg.
    Pieņemot, ka uzlādēt varēs max līdz 90%, tad vēlamie 200 km sniedzamībā vien pie istabas temperatūras.

    Kaspars
    03.10.2023 23:22

    Man tāds ir, labāks auto pilsētai vēl nav izdomāts un galvenais var iesēdināt arī trīs bērnus aizmugurē un aizbraukt uz Lietuvu uz pāris dienām. Īsti nesapratu, ko te viens komentētājs bija domājis ar nīkulis, jo šis ieliek lielākajai daļai ICE un ļoti daudziem ev, ieskaitot SUV. Pie iekāpšanas pierod. Skatos bildēs būs premium versija, tātad būs beņķis ar atmiņu, ādas salons, ventilējami krēsli un aklo zonu asistents.

    Mārtiņš
    04.10.2023 00:10
    Reply to  Kaspars

    Apšaubu auto pielietojumu izbraukumiem ar 3 bērniem. Tas ir pārāk mazs (<400L), īpaši, ja rati jāliek bagāžā.
    Pašam ir Skoda octavia estate ar 640L un tas ir 2 bērnu auto max.

    Kārlis
    04.10.2023 09:05

    Ko ar tagadējo auto ies uz tirgu kā pirmā iemaksa vai kā citādi? Lai labi ripo! Būs interanti vajag arī kādus regulārus video un protams +1000km

    Janis
    04.10.2023 00:02

    Lai veiksmīgs pirkums!
    Kādas prognozes par akumulatora darbību ziemā, cik no vēlamajiem 200km izdosies sasniegt?

    viens
    04.10.2023 07:03

    kad sagadās ar ev izbraukt tukšu bateriju, ko tad dara?

    Skābene
    04.10.2023 08:32
    Reply to  viens

    Teorijā EV lādējas, kad ripo. Tātad, vajag striķi un draugu, kas aizvelk līdz mājām, vai uzlādes punktam.

    1kaspars
    04.10.2023 08:58
    Reply to  viens

    Tad nostopē auto ar iekšdedzes dzinēju, kas aizvelk uz uzlādes staciju. Un velkot vēl var uzlādēt elektroauto.

    Alberts Kviesis
    05.10.2023 23:16
    Reply to  1kaspars

    Tad nostopē auto ar iekšdedzes dzinēju, un velkot vēl var uzlādēt elektroauto? – Tur sajās kardānu, sadaleni, reduktoru un uzvārīs ātrumkārbu. Ātrumkārba dzesējas no motora antifrīza, attiecīgi kārbas temperatūra dačikos neparādīsies. Vilcējam kārba pārkarsīs un aizies avārijas režīmā..

    Aivars
    06.10.2023 10:50

    Tu ko pīpē? Kāda kārba elektroauto? Kāda sadalene?

    Par to kas notiks ar vilcēju- atkarīgs no paša vilcēja veida.

    Mihails
    04.10.2023 07:34

    Pirmais, novēlu veiksmi eksperimentā. Turēsim īkšķus! Otrais, vai plāno šo auto atrādīt dīlerim/servisam, uzjautājot visus par un pret, ko stāsta vietējie servisa strādnieki par šiem auto (diez vai Tu plāno šo remontēt tur kur pasūtīji 😅). Un trešais, kur plāno remontēt, ja parādīsies vajadzība? P.S. Visi mani paziņas mani savulaik atrunāja pirkt elektro auto (lietotu) stāstot par dārgo akumulatoru remontu un ātro tā nolietošanos, tiem auto, kam jau garantija ir beigusies. Būtu interesanti šo noliegt vai apstiprināt, iedodot konkrēto piemēru.

    Mārtiņš
    05.10.2023 10:24

    Man kā pilnīgam čaiņikam būtu interesanti arī trīs teikumos saprast, kas ir tādā “ikgadējā apkope” pakā pie dīlera. Ko parasti remontē un kādos budžetos tas nostājas.

    MrMusha
    05.10.2023 22:53
    Reply to  Mārtiņš

    Vairākiem elektroauto regulārajā apkopē ir, piemēram, tik banāla lieta kā bremžu suportu vadīklu tīrīšana/eļļošana/maiņa. Iemesls izrādās gauži primitīvs – bremzes lietojas ļoti reti, jo maiga bremzēšana notiek uz reģenerācijas pamata, nevis bremžu izmantošanu. Tāpēc bremzes tupa iepūst un ķīlē DAUDZ ātrāk nekā iekšdedzes auto.

    Elektriķis
    06.10.2023 12:02

    Tehniski ir viena traka lieta arī ar tām trumuļu bremzēm – visiem modernajiem auto ir automātiskās stāvbremzes. Tu nevari nolikt auto “ieliekot robā”, kā to varēji kādreiz izdarīt. Kad pēc slapja vai sasalstoša brauciena paturi kādu laiku auto neaiztiktu, bremžu kluči vai nu pierūsē vai piesalst un nevari izkustēties no vietas.
    Iepriekšējās paaudzes Zojai bija mehāniskā rokas bremze, tādu problēmu nebija.

    Sergejs
    06.10.2023 11:26
    Reply to  MrMusha

    No savas pieredzes. Braucu 7 gadus ar Sonāta, regulāri veicu apkopes pie dīlera. Pārsēdos uz Octavia, arī apkopes pie dīlera un tā kā viss štokos. Bet trešajā gadā parādijās skaņa tā kā kas rīvējās. Aizbraucu pie dīlera – iķīlējās bremžu supporti nedaudz, dabuju mainīt klučus.
    Izrādās VAG bremžu supportu tīrīšana-eļōšana nav standartā apkopju procedūrā, atšķirībā no Hyundaja, tagad to piepērku atsevišķi.
    Tā kā jā, bremžu sistēmas regulāra apkope vajadzīga

    Ingvars
    04.10.2023 08:33

    Vai šim modelim bija baterijas šķidruma dzesēšana?

    Māris
    04.10.2023 08:59

    Liekas ka atkartosu Tavu eksperimentu :) Pãrdevu savu dīzeli un velk uz pirmo elektro kā vienīgo auto un kā eksperimentam negribas tērēt 30+ jaunam Faktiski nedaudz vairāk velk uz Leaf ar 40kw bateriju, iespējams Tekna komplektācijā bet Ionic ir tuvs otrais variants. Man ir vieta kur lādēt mājā, bet nedaudz uztrauc izbraucieni ārpus Rīgas 150+ km. Otra alternatīva būtu pirkt dīzeli+ pirmās paaudzes Leaf, bet tomēr tas ir morāli vecāks modelis un ņemšanās ar divām mašīnām. Cītīgi sekošu Tavām gaitām!

    Elektriķis
    04.10.2023 16:23
    Reply to  Māris

    Regulāri vasarā braucu attālumu LV gandrīz 300 km uz vienu pusi ar elektroauto, kurš vasarā nobrauc 200-230 km. Tieši pusceļā ir Virši ar savu uzlādi. 20-25 min palādējos iedzerot kafiju un braucu līdz galam. Vispār nekādu galvassāpju.

    Un vispār kopumā – es tiešām lūdzu augstākos spēkus, lai skeptiskiem latviešiem pēc iespējas lēnāk un ilgāk nāk sapratne par elektro auto plusiem, ieguvumiem un kaifu lietojot. Jo kamēr maz tādu auto, tikmēr visur lēta uzlāde, brīva stāvēšana utt…

    Kamēr latvieši ir “visgudrākie” un lēnākie elektroauto apguvē, es jau 4 gadus pārvietojos ar auto bez nodokļiem tērējot uz 600 km braucienu 15 eur (80-100 eur ICE vietā), neko netērējot auto apkopēs un varu savam uzņēmumam īrēt skaistas telpas Vecrīgā pa lētu nomas maksu (atšķirībā no telpām mikrorajonos) netērējoties uz stāvvietām!

    Lūdzu, lūdzu latvieši, nevajg Jums elektroauto. Nepērciet, tur tak viss lūzt un viss slikti. Dīzels ir way to go! Goda vārds! :)

    Lietoju elektro 4 gadus un pirku lietotu. Viss bija tik slikti, ka braukšu ar šo un citu nekad…
    :P

    Braucējs
    05.10.2023 10:08
    Reply to  Elektriķis

    ~10 min paņemu DUS kafiju, ielieku cupholderi braucu tālāk, dzerot kafiju. Vispār nekādu galvassāpju un nīkšanas pie uzlādes.

    Skepsei te ir mazāka nozīme kā pieejemībai. Jauna e-auto cena vairumam ir neaizsniedzama, bet pirkt lietotu, kas tā vai tā būs dārgs, jo kā redzam kaut cik lietojums sākas ar 15k EUR, arī reti, kas spēs atļauties. Otrajā rindkopā piesauc plusus un ieguvumus, bet pēdējais teikums norāda, ka atņemot bonusus ir skaidrs, ka tas pasākums vairs nebūs tik pievilcīgs.

    Redzi visi nav tik bagāti, lai varētu atļauties pārvietoties bez nodokļiem. Apkopēm neko netērē, jo nebrauc uz tām? Pat, ja tās ir lētas, tad tas ir tikai laika jautājums, kad tās paliks tikpat dārgas kā iekšdedzes auto, jo kaut kā būs jākompensē negūtā peļņa, kas veidosies no retākām vai vieglākām apkopēm.

    Un pirms man kāds saka izmēģini e-auto un pārdomāsi, tad uz to varu atbildēt:
    e-Niro, e-2008, Megane Electric, ID.3, Zoe, Model 3, Leaf, e-Tron GT, kuri ir izmēģināti.

    Bats
    05.10.2023 11:05
    Reply to  Braucējs

    Matemātika nemelo. Sarēķinot visus (un es domāju pilnīgi visus, ieskaitot vērtības kritumu, apkopes, visu enerģiju, degvielu, riepas (atšķirās cena) utml.) izdevumus, kas saistīti ar auto iegādi un ekspluatāciju, secināju, ka es neesmu tik bagāts, lai varētu atļauties braukt ar iekšdedzes auto. Ikmēneša izdevumi ar maniem nobraukumiem pat hibrīda gadījumā, kurš patērētu zem 5 l/100km man šķiet nesamērīgi augsti salīdzinot ar EV.
    Tas protams nav vienādi visiem, jo, ja gadā nobrauc knapi 10K km un dzīvo dzīvoklī, kur nav iespēja pa nakti lādēties vai arī dzīvo mājā, bet nav uzlicis uz jumta paneļus, tad starpība starp EV un hibrīdu vairs nebūs tik liela, taču tā joprojām būs par labu EV.

    Sergejs
    05.10.2023 11:32
    Reply to  Bats

    Arī sarēķinājū, sanāca ka starp Octavia un līdzīga pēc gabarītīem un funkcijām elektroauto starpība 20k (2020g pavasaris). Ietaupītos 20k ieguldiju Ignitis akcijās kas man dod ap 1000 eur gadā dividendēs, pie maniem nobraukumiem un degvielas patēriņa sanāk ka braucu praktiski par brīvu. Nu un nav galvu jālauza par uzlādēm un sniedzamību. Dzīvoju mājā, paneļi uz jumta ir, bet par tiem nez kāpēc bija jāmaksā, citiem viņus par bŗivu laikam liek? Apkopēs reizi gadā atdodu 250-400 eur, KASKO pie 20k vērta auto ir 350-400 eur, pie 40k vērta auto tas ir 500-800 eur
    Katram savi aprēķini…

    Elektriķis Divi
    05.10.2023 12:50
    Reply to  Sergejs

    Tu tērē dividendes uz auto izdevumiem, bet es braucot ar e-auto ietaupīto ieguldu akcijās, saņemu dividendes un tērēju sev (vai netērēju vispār) :)))

    Sergejs
    06.10.2023 11:14

    Starpību nejūti – es uzreiz varu ieguldīt ietaupītos 20k kas sāk strādāt un nest gadā vērā ņemamu summu ap 1000eur pēc nodokļu nomaksas. Turklāt čp gadijumā es ieguldijumu varu pārvērst naudā 3 dienu laikā (ar + vai – uz konkrēto brīdi), cik ātri čp gadijumā pārdosi EV?
    Cik tev būs kapitāla pieaugums no ekspluatācijas iezdevumu ietaupijuma EV/ICE ?

    Elektriķis Divi
    06.10.2023 12:03
    Reply to  Sergejs

    Nu man ir extra gadījums, jo ev nobrauc daudz un ikdienā parkojas vecrīgā, tāpēc 800-1000 eur ik mēnesi ietaupās droši!
    Man auto nebūs jātirgo čp gadījumā, tam ir citi instrumenti :)

    Sergejs
    06.10.2023 12:52

    Nu lūk, pie šiem reizināmiem jau ir cits stāsts, it īpaši ar parkingu Vecrīgā (tur reāli ap 500eur mēnesī saskrien ja maksas?).
    Man savukārt ir gada nobraukums ap 15k un pārsvarā ārpus Rīgas ar parkingu privātmājā, attiecīgi 1500eur gadā degvielā, 250-400 apkope un 300-400 KASKO.
    Parasti arī saku ka pasākums ar elektroauto no ekonomikas skata punkta labi un pamatoti strādā ja dzīvo privātmājā Rīgā/pierīga (ar vai bez paneļiem, galvenais lai štepsels savs ir) un darbs/bizness ir Rīgā kur centrā uz stāvvietām vien kupls cipars sanāk. Būtu labi ciparus +- nosaukt ar ko brauc, cik km gadā , pamatmaršruts u.t.t., tad būtu saprotami kāpēc viedoklis ir šāds vai tāds. Es sevišķi nekautrējos nedaudz par savu ikdienu pateikt.
    A par to čp – pārspļauj par plecu labāk, to neviens nekad nevar zināt kad un cik liels tas atnāks.

    Elektriķis Divi
    05.10.2023 12:47
    Reply to  Braucējs

    Bet tieši tāpēc Tev ir jāturpina braukt ar iekšdedzes auto un stāstīt cik tas brīnišķīgi. Tiešām vēlos, lai tādu domu cilvēku paliek tik cik ir un ne mazāk :)
    Šoreiz man tiešām gribas, lai mūsu tautiešu domāšana neprogresē e-auto jomā un tā aŗi turpinam!

    Krotow
    05.10.2023 14:23

    Tautiešu domāšana EV virzienā tieši korelēs ar iespējām nopirkt elektriskos auto un tos ātri uzlādēt. Un tikai. Pie tā kā pašreiz lietas virzās, nebrīnīšos ja autoparka vidējais vecums valstī vēl vairāk pieaugs. Un ne par labu EV.

    Elektriķis Divi
    05.10.2023 22:35
    Reply to  Krotow

    Ar visu to, ka EV cenas ziņā jau sen nav nekas ekskluzīvs un plašām tautām nepieejams, te gan ir tev jāpiekrīt, tas tiesa…

    Braucējs
    06.10.2023 08:36

    Nosauc 3 EV, kas ir plašām tautām pieejams, kas būtu jauns līdz 25k EUR? Un nē Dacia Spring nav opcija.

    Elektriķis
    06.10.2023 08:56
    Reply to  Braucējs

    Iebāzīšos ar vienu piemēru, bet īpaši vairāk tik tiešām nav.

    https://mollerauto.volkswagen.lv/assets/upload/e-up/e-up_14_07_cenas_LV.pdf

    Ivars Dzerve
    06.10.2023 10:11
    Reply to  Elektriķis

    Nu jā, un tas ir “pusauto”. Ja runājam par īsta izmēra EV, tad viss ir slikti.

    Elektriķis
    06.10.2023 10:33
    Reply to  Ivars Dzerve

    Latviešu mentalitāte – vajag lielu auto, ar kuru parasti brauc viens cilvēks. Pavēro ainas Rīgas ielās. Te pat nav runa tieši par EV. Auto izmēra jomā tomēr būšu ar savu karojošo viedokli. Ja vajag reizi gadā aizvest ledusskapi, nav jāpērk universālis, tajā brīdī var paņemt busiņu. Pats esmu braukājis ar Citroen C1 un nav ne vainas – nodokļi mazi, tērē maz degvielas, riepas lētas.

    Sergejs
    06.10.2023 11:03
    Reply to  Elektriķis

    +1
    Jāizvēlās pēc savām vajadzībām un spējām uzturēt kārtība

    Elektriķis Divi
    06.10.2023 09:15
    Reply to  Braucējs

    Ko jūs visi ieciklējāties uz tiem jauniem auto? Kompleksi vai lepnums neļauj pirkt lietotu?
    Protams, ka jāpērk ko vari atļauties.
    Es, piemēram, neesmu tik turīgs, lai atļautos tik briesmīgu naudas zaudēšanu kā tas notiek pērkot jaunu auto. Taču varu atļauties iegādāties vidusmēra lietotu elektroauto.
    Un tās stulbās runas, ka neesmu tik bagāts, lai pirktu lietotu neiztur kritiku. Jo nav gluži arī tā, ka jauns auto vienmēr ir bez kāšiem..
    Jādomā līdzi ko pērk un tad problēmu nav.
    Nekad nav bijis jauns auto un nemaz pēc tāda neskumstu.

    Braucējs
    06.10.2023 10:42

    “Ko jūs visi ieciklējāties uz tiem jauniem auto? Kompleksi vai lepnums neļauj pirkt lietotu?”

    Ne viens, ne otrs. Atbilde ir atrodama rakstā – 15K EUR par 5 gadīgu auto ar ko varbūt varēs nobraukt 200km un vēl līzingā. Ieguvums pret iztērēto ir smieklīgs. Kad būs beigts maksāt nevienam to lamatu nevajadzēs, jo būs morāli un tehniski novecojusi.

    Un jā es tiešām neesmu tik bagāts, lai ņemtu līzingu lietotai, šaura pielietojuma mašīnai. Man ir bijušas 3 mašīnas no kurām pēdējā tika ņemta jauna un maksāja zem 15k EUR. Braucu nu jau 6 gadus.

    Braucējs
    06.10.2023 12:22

    Tāpec, ka tagad ir tagad. Vecie Leafi un Zoe ir tas, kas pieejams otreizējā tirgū’. Es pieņemu, ka lielai daļai, kas tos pērk, tas nav vienīgais auto un gan jau ir tie, kas pērk paeksperimentēt. Izbrāķēji taču kā vienu tā otru, ne tā? Tad kas liek domāt, ka pēc vēl 5 gadiem (pieņemu, ka līzes ilgums) cilvēki rindā stāvēs pēc tehnoģiski novecojuša un mazu range e-auto?

    Sergejs
    06.10.2023 11:08
    Reply to  Braucējs

    Kristapa variants cik saprotu ir tāds kā eksperiments, tā kā viņa gadijumā izvēle ir ok, jo ziedot eksperimentam 40-50k būtu krietni sāpīgāk. Kā arī eksperimenta būtība, cik saprotu, ir uz savas ādas vai nu kliedēt vai nu apstiprināt mītu “lietots elektroauto ir pilnīgs čau”.

    Elektriķis Divi
    06.10.2023 12:05
    Reply to  Braucējs

    Smieklīgs ieguvums tam, kurš neskaita! Kurš skaita, tam nekā smieklīga nav.

    Sergejs
    06.10.2023 11:01

    Tā tas ir, ja muļķis nepirks jaunu auto tad ar ko pēc tam gudrais brauks. Kādam ir jācieš.
    Jaunu auto pērk nevis lepnuma dēļ bet lai brauktu un nelauzītu galvu par remontiem un izdevumi 4-7 gadu garumā būtu paredzami.
    Un jā, ne ar vienu jauno auto nebija tā ka nebūtu griezies pa garantiju, tik atšķirībā no lietota auto kondicioniera kompresora remonts man izmaksāja 10eur degvielā turp-atpakaļ, par piemēru.
    Tam ka katram savs pilnībā piekrītu.
    Un ar Octavia braucu arī tāpēc ka Bentley man nepatīk.

    Bats
    06.10.2023 10:33
    Reply to  Braucējs

    Es paskatos pa logu ārā uz ielas un redzu precīzi cik procentus jaunu auto? Plašās tautas masas, uz kurām atsaucaties, nepērk jaunas mašīnas nedz līdz 25K nedz pāri. Arī vietējais komentāru Sergejs aizmirst pieminēt, ka katastrofiskais jauna auto vērtības kritums viņa aprēķinos nepiedalās, jo viņš to vērtības kritumu izmanto lai izvairītos no citu nodokļu nomaksas, piereģistrējot auto uz uzņēmumu.

    Last edited 7 months ago by Bats
    Sergejs
    06.10.2023 10:52
    Reply to  Bats

    Cik labi ka Bats visu par mani zin🤣
    Visur pieminu ka aprēķinos ir jāievērtē visa naudas plūsma , no pirkšanas līdz pārdošanai, kā arī izdevumu ko auto prasa līdz ar sevis iegādi. Ja liekam paneļus lai lādētu elektro tad attiecīgi daļu no izdevumiem to iegādēj un uzstādīšanai arī ir jāpieskaita pie auto uzturēšanas izdevumiem. Un pērkot jaunu elektroauto tam vērtības kritums neeksistē? Turklāt ar to vērtības kritumu ir tā ka palielam tas ir mīts – daudz redzi pārdošanā gadu vecu auto ar cenu 70% no jaunā cenas?
    Sergejs ir algots darbinieks, tāpēc auto reģistrē uz sava vārda, tā kā stāsts par braukšanu ar firmas auto un izvairīšanos no nodokļiem ir laikam Bats stāsts no savas dzīves – ko nu tagad?
    Jaunu pērk tamdēļ ka negrib čakarēties ar to ko kāds ir nodzinis pēc principa “galvenais lai iztur 5 gadus, pēc tam tāpat kādam iesmērēšu” un tērēt tam laiku. Vienīgi izvēlās to kas ir pa kabatai un kas uzturūšanā daudz neprasa, nevis 10g vecu Q7 pa visu naudu ko īsti nevar pabarot lai visiem pierādītu ka dzīve ir izdevusies

    Baltics
    06.10.2023 13:06
    Reply to  Sergejs

    Ar Q7 esi trāpījis manā pieredzē. Bija man tāds Q7 ar V8 motoru. Nopirku 8 gadīgu. Super auto, braucu 3 gadus, pilnīgi nekas nenotika, tik cik mainīju eļļas ar filtriem un 1x bremžu klučus. Vienreiz bija kļūda ar elektrisko piekabes āķi. Diezgan pārpilns un vācietis par tādu salonā savulaik bija 109 500 eur samaksājis. Es nopirku pa 21 000, pēc 3 gadu lietošanas pārdevu pa 23 000. Nav nekāds veiksmes stāsts, sakrita cenu pieaugums ar inflāciju utt, izmantoju mirkli.
    Galvenais tas, ka es nezaudēju 80+ tūkstošus, ar auto braucu un priecājos. Pirku pārbaudot vācijā uz vietas, ne uz dullo. Jā, patēriņš nebija mazs, bet kombinācijā ar ev ģimenē vidējie izdevumi uz pārvietošanos bija ļoti adekvāti. Auto bija tā vērts.

    Sergejs
    06.10.2023 14:20
    Reply to  Baltics

    Veiksmīgi un cik saprotu te nebija runa par to lai parādītu ar Q7 ka esi spicais džeks – vienkārši varēji gan nopirkt gan uzturēt komfortablu braucamo.
    Bet ir arī cits stāsts no dzīves. Firma pārdeva 4-5 vecu premium klases auto pie 250k km, kam viss tika darīts pēc reglamenta un bik vairāk, auto bija kārtībā un neilgi pirms pārdošanas tika veikta apkope pie dīlera.
    Pēc divām nedēļām noklājās kārba un dzinējs. Tā kā ar lietotu jebkurā gadijumā ir savā ziņā loterija. Stāsts šinī gadijumā ir par to ka pērkot lietotu auto, it īpaši premium klases ir jātur spilvenā attiecīgu naudas paciņu un jāspej to auto uzturēt (to pašu arī nopietni autoblogeri saka pie šādu auto apskatiem). Nevis kā prāva tiesa to dara – paņem pa visu banku cik vien ir premium klases auto un tad degvielu pa 10 litri lej un vasarā brauc ar ziemas Sailun😁

    Bats
    07.10.2023 10:44
    Reply to  Sergejs

    Saules paneļu uzstādīšanas izmaksas gan es pierēķinātu EV iegādes cenai tikai tad, ja 100% no to saražotās enerģijas tiktu ielādēti mašīnā, pretējā gadījumā jārēķina proporcija pret EV ielādēto no kopējā – un proporcija no paneļiem, kas jau par kādiem 70% atpelnījuši sevi vai no sākotnējās cenas? Protams, ka saules paneļi nebija bez maksas, taču 3/4 no to saražotajām kWh tiek izmantotas citiem mērķiem. EV izmaksās jāierēķina arī uzlādes wallbox, lai arī tas ikdienā nav nepieciešams un bez tā mierīgi var iztikt. Ja dienā nenobrauc vairāk kā 150km, tad pa nakti parastais “ķieģelītis” mierīgi salādē.
    Es neizskatīju jaunus EV savos aprēķinos, jo tad liela, ja ne lielākā daļa no ekonomijas, ko EV ekspluatācija sniedz, aizietu vērtības krituma segšanai, kas ir nejēdzīgi. Tomēr lai aprēķins būtu godīgs, pretī tika likts līdzīgs pēc klases un funkcionalitātes hibrīds, arī ne jauns.

    Braucējs
    06.10.2023 12:33
    Reply to  Bats

    Relatīvi. Pa kuru logu skaties? Rīgā jaunu auto netrūkst. Tālu prom no pilsētām jā tur diezi vai kāds baigi aizraujas ar jaunu auto pirkšanu.

    Ar to vērtību ir tā… Ja tu ņem oplīzi, tad tu jau vienojies pa cik tas tiks atpirkts un vērtības kritums tevi nesatrauc. Atdod un ņem nākošo. Ja ņem uzreiz, tad jā vērtības kritums varētu kaut ko ietekmēt. Bet, ja ņem, lai brauktu 10 gadus, tad atkal tam vairs nav nozīmes cik tad vērtību ir zaudējis izripojot no salona.

    Bats
    08.10.2023 12:59
    Reply to  Braucējs

    Oplīzings vispār, manā ieskatā, ir tikai tiem, kas to var norakstīt kaut kāda nodokļu optimizācijas SIA izdevumos. Tas nav domāts privātpersonām, vismaz ne tām kas prot rēķināt.

    MrMusha
    05.10.2023 23:02
    Reply to  Braucējs

    Cena ir viens, bet domāju, ka vēl ārkārtīgi svarīgi ir tevis minētā pieejamība tikai uzlādes nevis cenas aspektā. Iekšdedzes auto cilvēkiem nepatīk versija pusstundu viršos dzert kafiju. Ok, šo ieradumu varētu izstrādāt vai mainīt, bet tik un tā, es, kā dzīvoklī dzīvojošs cilvēks, uzskatu, ka elektroauto būs variants tikai tad, kad man pie mājas trotuāra apmales būs kontakts. Es nesaku, ka elektroauto ir mē*ls, jo mājā dzīvojot to var lādēt ar sauli un/vai vēju, bet Latvijā pārāk liela tautas daļa dzīvo dzīvokļos.

    Biteme
    06.10.2023 09:03
    Reply to  MrMusha

    Paturpinot dzīvokļu tēmu – Latvijā cilvēki kaudamies rezervē dzīvokļus mājās, kurās nav lādētāju stāvvietā (un parasti visiem to vietu pat nepietiek), savukārt attīstītajam nav stimula baigi ieguldīties jo tas sadārdzina izmaksas un tad būs ilgāk jātirgo dzīvokļi. Savukārt ierīkot vēlāk jau ir grūtāk – jo vienam nav elektroauto, otram auto nav vispār un trešais domā, kā nomaksāt dzīvokļa kredītu bankai, nevis par EV.

    Braucējs
    06.10.2023 09:03
    Reply to  MrMusha

    Dzīvoju arī dzīvoklī, bet jaunajā projektā un ir sava stāvvieta – virszemes. Teorētiski var uzlikt uzlādes vietu, bet problēma ir izmaksas, lai to uzstādītu. Vajag projektu, kādu kas izraks un savilks komunikācijas, pašu uzlādes kasti. Un nav nekāda garantija, ka tas vispār būs izdarāms. Esmu apcilājis domu dzīvot ar publiskajām uzlādēm, be nu tā nav aršana. Dārgi un neērti. Un tā kā ierīkošanas izmaksas stāvvietā visticamāk arī būs lielas, tad kopā ar dārgo auto iegādes cenu, tas veido aboslūti nepievilcīgu pasākumu grozies kā gribi.

    Biteme
    06.10.2023 09:49
    Reply to  Braucējs

    Nu lūk, tieši tas, par ko es minēju. Pat nebraucu skatīties mājas bez lādētājiem stāvvietā, lai gan EV man nav – bet ko es darīšu, ja man tas būs pēc 3 gadiem? Māja bez lādētāja 2023.g. man liekas tas pats, kas bez ūdensvada – var izlīdzēties ar ūdeni traukos un mucās, bet tas nav tā vērts, lai izjustu šādas neērtības.

    Krotow
    06.10.2023 11:28
    Reply to  Biteme

    Redz, tu vari atļauties meklēt māju ar lādētāju lejā un nopogāt 700€+ par dzīvokli mēnesī. Citiem tas vnk nav sasniedzami, jo tad viņiem ne tikai auto bet pat fiziskai eksistencei pāri nepaliks.

    Biteme
    06.10.2023 12:22
    Reply to  Krotow

    Tu smiesies, taču es izlēmu ka dzīvot vecajā paneļniecē pagaidām ir mazāk traumējoši, nekā jaunā paneļniecē ar ļoti brangu ikmēneša maksu, komplektā saņemot arī citus kreņķus (piem. tikai 2 gadu garantiju mājai (kā telefonam), kurai jau ir zināmas problēmas – pilnīgs absurds, kas iespējams tikai tad ja pircēji nesaprot par ko viņi maksā).

    Last edited 7 months ago by Biteme
    Normunds
    06.10.2023 12:17
    Reply to  Biteme

    Viens no attīstītājiem ieminējās, ka autostāvietai elektro uzlāde maksā +1000 eur (neskaitot maksu par stāvvietu). Aizmirsu uzjautāt vai tas ir tikai par iespēju pieslēgt lādēšanas staciju vai kopā ar visu wallbox.

    Bats
    06.10.2023 10:39
    Reply to  MrMusha

    Šis runā saprātu. Ja man būtu katru dienu pilsētā jāmeklē kāda rozete kafejnīcā, kur palādēt savu viedtālruni, protams, pa to laiku sēžot tam blakus un dzerot padārgu kafiju jo mājās rozete nebūtu pieejama, es arī neteiktu, ka tālruņi ir mēsls, bet norādītu, ka konkrēti man neder tālrunis, kas jālādē katru dienu.

    Sergejs
    06.10.2023 11:30
    Reply to  Bats

    Nu bet mēs ar par to pašu runājam.

    Sabe
    04.10.2023 12:58

    Fuuu…labi, ka nav Nissan Leaf! Kā ar ikdienas uzlādi? Dzīvo mājā, dzīvoklī? Jo tas arī tomēr arī ietekmē ikdienas ērtības.

    Aivars
    04.10.2023 14:33

    Te pat LV var nopirkt bez piegāžu izmaksām un nezināmu vēsturi no ārzemēm. Var pie dīlera pārbaudīt.

    https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/hyundai/ioniq/boopce.html

    Aivars
    04.10.2023 22:07

    Tā jau sapratu, ka doma ir uzcept rakstu sēriju un ar to nopelnīt papildus 😁
    Nu bet jā, interesanti palasīt un saprast kas un kā darbojas.

    Sergejs
    04.10.2023 15:09

    Izvēles loģika saprotama, pats būtu pie tādiem nosacijumiem pie tā paša Ionique vai BMW nonācis, man gan svarīgs aspekts ir arī komforts, it īpaši akustiskais (tāpēc Dacia toč garām, tur nekāda papildus skaņas izolācija nelīdzēs). Būs interesanti raksti, balstīti uz reālo pieredzi, tas priecē.
    Personīgi man patīk ka būs arī darbība ar līzingu atspoguļota, tas ir tieši tas kā trūkumu esmu pieminējis pie vairākiem elektroauto apskatiem. Jo viss ir labi ar auto, ripo, labs nobraukums bet kā ir ar nopirkšanu pie vidējā LV ienākuma 1200-1500 netto palika aiz borta.

    Sergejs
    05.10.2023 11:41

    Kādreiz bija Sonata 2006g pirkta jauna, nobraucu 7 gadus un biju apmierināts, tai skaitā ar ļoti klusu salonu, tā kā šis ražotājs ir tīri OK, manā skatijumā. Pēdējā laikā uz skaņas izolācijas vidējās klases auto sāk stipri taupīt visādu apsvērumu dēļ. Bet nu pa lielam lieta risināma 1000-1500 eur robežās, abām savām Octavia esmu to veicis – paliek stipri klusāk, bāzes audioiekārtas skaņa paceļās par pāris līmeņiem, durvju aizveršanas skaņa paceļās premium līmenī u.t.t.
    Kāpēc no Hyndai uz Škoda pārgāju? Elektriski apsildams vējstikls galvenais iemesls.

    Sergejs
    05.10.2023 12:55

    Es Autoekspertā Gunāra Astras ielā dariju, vēl ir pie Mola Incar’kas to dara kopā ar laba audio uzstādīšanu.
    Pa lielam jā, sabāž materiālu, tik ne jebkādu bet atbilstošu. Vibroslāpējošu pa grīdu, durvīm, bagāžnieku, tad durvīs vēl līdzīgu porolonam kas skaņu slāpē. Un tas kas ir domāts celtniecībai auto īsti neder, ilgtermiņa skatoties.Teorētiski var arī pats to visu sapirkt uz izdarīt, bet neesmu pārliecināts ka man izdotos visu salonu bez ļielas “mātes” palīdzības izjaukt un pēc tam salikt. Papildus minētajam vēl arkas zem lokeriem ar Sikaflex mastiku apstrādāju – tas ir 2in1 gan kā vibroslāpējoša gan pretkorozijas.
    Cik izmaksā un ko ir vērts darīt atkarīgs no auto markas un budžeta, krievu kantoros redzēju ka arī Maybach daži perfekcionisti astrādāja.
    Manas otrās Octavia gadijumā jumtu neaiztiku, jo šim auto tur ir gana labi un lieli voiloka gadijumi uzlīmēti, bet noņemt griestus ir čakars paliels.
    Mazāks efekts protams būs premium klases auto, toties vidējam japānim/korejietim labi noderētu.
    Pa lielam vari ar viņiem aprunāties, būtu tēma rakstam. Pašam kaut kur ir procesa bildes.

    Krotow
    04.10.2023 21:30
    Reply to  Sergejs

    – Jo viss ir labi ar auto, ripo, labs nobraukums bet kā ir ar nopirkšanu pie vidējā LV ienākuma 1200-1500 netto palika aiz borta.

    Šo spītīgi negrib ņemt vērā “vienlīdzīgākie” Kursora lasītāji (Bats, Elektriķis utt.). Arī ar 1500 uz rokas, kas Latvijā jau skaitās ļoti labi (vairums iedzīvotāju uz rokas saņem zem 1000), elektriskais auto un vispār jauns auto šobrīd ir nesasniedzams sapnis. Jo bankai ir vienalga cik tur auto ir ekonomiskāks un par uzpildi/uzlādi mazāk jāmaksā. Neviena banka nedos auto līzingu uz 8-10 gadiem. Un arī ja dotu, procenti būs baisi. Par īsāku termiņu pat nav ko runāt. Paši ziniet kāds būs mēneša maksājums un to ar augstāk minētajiem mēneša ienākumiem jums neviena banka te nedos. Lētāks elektriskais auto ar bateriju <= 200km braucienam no 1 uzlādes kā vienīgais ģimenes auto nav praktisks. Vēl jo vairāk mūsu klimatā ar ziemu.

    Last edited 7 months ago by Krotow
    Elektriķis
    04.10.2023 21:46
    Reply to  Krotow

    Jā, “vienlīdzīgais” Elekriķis nekad nav ņēmis nekādus kredītus, dzīvojis tikai no savas naudas. Tādēļ labi saprot Krotowu, kuram jēdzīgāk ir nopirkt lietotu ICE, lai nebūtu jābaro bankas un apdrošinātji. Tā ir sava veida brīvība. Pats Elektriķis ir to savā laikā izbaudījis:)

    Sergejs
    05.10.2023 11:58
    Reply to  Elektriķis

    Mēs te runājām par massmarketa auto un attiecīgi par vidusmēra iedzīvotāju, viņa vidējo ienākumu ar izrietošo pirktspēju un kreditēšanās iespējām.
    Un ja kredītprocenti ir zemāki (tuvu 0) nekā kaut vai dividenžu ienesīgums tad kāpēc lai nenoformētu 20-30k kredītā? Tā arī dariju, sāka augt % – pārdevu akcijas un nomaksāju. Tik lieta tāda ka pērkot auto pa 20k 2014 gadā SEB, kur ir bijis 1.5 bez problēmām nomaksāts auto, un Swed, kur esmu klients 20 gadus, nedeva pat ar 40% pirmo iemaksu – pie DnB bez problēmām.
    Savukārt 2020g pie pieminētās LV vidējās algas un formējot ar minimālo 15% iemaksu arī bija jāgriežās pie Unicredit nevis Swed/SEB/Citadele.
    SEB, Swed, Citadele citu ienākumu kā alga neatzīst vai nezin, klienta vēstures un finansialās disciplīnas vietā skatās tikai uz saviem šabloniem, kā ir ar Luminor tagad nezinu. Ir protams visādi mistiskie kantori (ko es neizskatu kā sugu, tipa Mogo), bet viņu tipiskais klients ir “students” kas grib 20g vecu bīmeri par jaunā cenu finālā nopirkt😁

    Gundars
    07.10.2023 18:52
    Reply to  Elektriķis

    Bet Elektriķim patīk sevi uzskatīt par gudrāku kā citus, jo viņš māk daudzas lietas darīt ”par velti”. Un vēl arī izsmiet tos citus, lai tie turpina dzīvot tumsonībā un Elektriķis ilgāk varētu baudīt bezmaksas augļus. Lai gan tiešākā tekstā tas saucās likumīgi parazitēt.

    Elektriķis
    07.10.2023 20:58
    Reply to  Gundars

    Laikam jau prātīgi būtu nereaģēt uz Taviem personīgajiem apvainojumiem…
    Vai vari pieminēt kādu izsmieklu no manas puses?
    Vai kredītu neizmantošana ir kāda veida “darīšana par velti”?
    Vai tie, kuri nopirkuši EV par dārgu naudu un izmanto bezmaksas stāvvietas, “bauda bezmaksas augļus”?

    Bats
    05.10.2023 14:23
    Reply to  Krotow

    Jā, ne visi var atļauties EV. Taču tas aprēķins ir nedaudz sarežģītāks par iegādes cenu sadalītu uz mēnešiem. Pie noteikta daudzuma kilometru gadā, degvielas izmaksas, apkopju izmaksas un remonti (it īpaši ja garantija beigusies un dīzelīša turbīna sāk svilpot, kvēpu daļiņu filtrs sāk beigties utml.) sanāk pārāk dārgi. Tad to grafiku var pastiept uz priekšu un paskatīties kas notiek teiksim 5 gadu garumā ja salīdzina turpināsānu sadzīvot ar iekšdedzes mašīnas izmaksām vai pārsēšanos uz EV. Mani secinājumi visu šo sarēķinot bija, ka nevaru atļauties turpināt braukt ar iekšedzes mašīnu – neesmu pietiekami bagāts.

    Krotow
    05.10.2023 14:31
    Reply to  Bats

    Ja sāk braukt no 0 tad varbūt. Citādi – vislabākais auto šobrīd ir tas, kurš tev stāv pie loga.

    Sergejs
    05.10.2023 14:57
    Reply to  Krotow

    Tas gan, vismaz zini ko esi ar to darijis un ko vari no tā sagaidīt. Tāpēc jau pēc pirmā lietota esmu nonācis pie jaunu auto pirkšanas, man nepatīk jāties ar to ko kāds pirms manis ir sajājis, bet braukt ar ziemassvētku eglīti mērinstrumentū panelī nemāku 😃

    Sergejs
    05.10.2023 14:54
    Reply to  Bats

    Ja jauns tad 5 gadu garumā nekas īpaši nenotiek, ja pats baigi nejāi un galu galā ir garantija. Ja lietots tad tavs aprēķins strādā pie nosacijuma ka īpašnieks uztur auto kārtībā tuvu ideālai, par ko maz kurš iespringst, kā likums (DPF un adblue 5+ gadi vecam čiņīs tikai mazohists).
    Bet fizika saka ka lai pārvietotu ķermeni ar massu M attālumā S ir jāpatērē enerģijas daudzums E. Puslīdz līdzīgs princips strādā arī ar auto, neatkarībā no enerģijas avota, jautājums vairāk cik efektīvī to enerģiju izmanto (pēc manām domām). Rēķinot no iegādes līdz pārdošanai 5-8 gadu garumā izmaksas uz 1km pie līdzīgiem apstākļiem būs puslīdz vienādi ja degvielu nenolej naktī no smagajiem un neuzskata ka paneļus uz jumta par velti uzliki.
    Protams ir katram nianses kur un kā brauc un sava tolerance pret sarežģijumiem (man piemēram štukot braucienu lai var uzlādēties un zīlēt vai varēs to izdarīt ir lieks nevajadzīgs stress, citam sports un ir ok).

    Krotow
    05.10.2023 15:49
    Reply to  Sergejs

    – man piemēram štukot braucienu lai var uzlādēties un zīlēt vai varēs to izdarīt ir lieks nevajadzīgs stress, citam sports un ir ok

    Tā viņš ir. Taču ej to iestāsti “vienlīdzīgākajiem” agrajiem adopteriem :) Tas pats stāsts kā par iespēju iegādāties _lietojamu_ EV kā vienīgo ģimenes auto.

    Protams, nav nekas pretī, piemēram braucot no Rīgas uz Gaiziņu vai līdzīgu tālu un populāru vietu, galapunktā iespraust auto lādēties un doties baudīt skatus vai pusdienās. Problēma parādās uzreiz kā uzlādes iespējas neesamība galapunktā. Apstāšanās pa ceļam būs jau augstāk pieminētā nīkšana nekurienes vidū pie nevienam nevajadzīgās kafijas. Tā paša Gaiziņa gadījumā – ēst pa ceļam Ērgļos? Man tas derētu. Taču tur šobrīd ir tikai viens 50 KW uzlādes punkts gabalu nost no centra krūmos pie vecās stacijas. Tas nu tā… taču pat negribas iedomāties, kas sāksies, kad lādēties gribētāju būs 3 un vairāk. Labā laikā brīvdienās “trafiks” Gaiziņa virzienā ir jūtams. Īsumā – kamēr ar uzlādes iespēju vietās, kur auto nav jāatstāj hvz kur būs čābīgi un paši elektriskie auto vairumam braucēju cenas dēļ nebūs pieejami, progresa šai virzienā nebūs. Kā tur palika ar ideju salikt lādētājus apgaismes stabos?

    Last edited 7 months ago by Krotow
    Bats
    06.10.2023 09:45
    Reply to  Krotow

    Apgaismes stabos nav brīvu 50kW. Labākajā gadijumā tur būtu kādi 11, kas protams nav slikti, ja pie tā staba var atstāt pa nakti vai uz kādu stundu-divām, bet Gaiziņa gadījumā nepalīdz. Es piekrītu, ka sēdēt kaut kādā Ērgļu nomalē un gaidīt rindā uz vienīgo lādētāju nav ideāls scenārijs skaistai sestdienai. Ziemā lādēties publiskajās uzlādēs gribētāju skaits strauji pieaug. Kamēr jaunas uzlādes stacijas turpinās novietot kaut kādos nomaļos kaktos un tajās būs iespēja lādēties tikai vienam auto vienlaicīgi, šis turpinās būt neērti mašīnām, kas netiek uz gaiziņu un atpakaļ. Uzlādes gan parādās arvien vairāk un ir par laimi iespēja izvēlēties kurā lādēties, ja vien nav <5% atlikmā.

    Bats
    04.10.2023 16:45

    Izvēle par 15K protams pareiza, bet pārāk acīmredzama. :) Nekāds intersantais saturs no Ioniq nesanāks – brauc, ekonomisks, bača labi turās, normāli lādējas, 1000km izbrauc diezgan pārliecinoši. Ioniq temats ir malts tik ļoti, ka tur pārsteigumu vai svaigu atziņu nebūs.
    Ja godīgi, to pašuzlikto 15K limitu līdz galam nesarotu – tā ir visneizdevīgākā cenas kategorija šobrīd ar straujāko vērtības kritumu. Trešreizējais tirgus mašīnām ar 27kWh strauji sarūk, tātad pēc gada-diviem būs ilgi jāmeklē pircējs. Šobrīd par 20K jau var dabūt e-C4, kas ir gandrīz tik pat efektīvs kā Ioniq, bet jau ar 50kWh aķi un ziemā gandrīz 300 nobrauc. Pēc gada tas pats e-C4 maksās jau ap 16. Lai cik labs būtu vecais Ioniq, viņa laiks ir pagājis.

    04.10.2023 17:49
    Reply to  Bats

    Tur gadījumā nav jālieto auto 5 gadus, ja paņem valsts atbalstu? Tad jau īsti nav pat iespējas sapņot par auto pārdošanu pēc diviem gadiem.

    Bats
    04.10.2023 17:55
    Reply to  Artis Ābols

    1) jāsasniedz 52 000 km nobraukums;
    2) jānodrošina transportlīdzekļa pastāvīga reģistrācija Latvijas Republikas teritorijā, fiziskā persona ir iegādātā transportlīdzekļa turētājs, aizliegts ir pārdot, mainīt, ieguldīt kapitālsabiedrībā un nodot bez atlīdzības;
    3) netiek izmantots saimnieciskās darbības veikšanai – ar šo jābūt uzmanīgam, ja gribās aplīmēt ar kursors.lv uzlīmēm un reklamēt savu saturu;
    4) jānodrošina transportlīdzekļa ekspluatācija atbilstoši normatīvajiem aktiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa;
    5) CASCO transportlīdzekļa apdrošināšana pret bojāejas riskiem.

    Var pārdot arī ātrāk par 5 gadiem, ja noripo 52K km pirms pārdod, savādāk EKII atbalts jāatmaksā un Rīgā, dzīvoklī dzīvojošam Kristapam īpaši vairāk par 10K/gadā nesanāks.

    Last edited 7 months ago by Bats
    Karlis
    06.10.2023 00:09

    Par kuru būs atsevišķi raksts …

    Garais
    04.10.2023 18:19

    Lieliska izvēle Kristap !!
    Ļoti labs variants. Jau vairāk kā gads ar IONIQ
    Nobraukti 30000 km
    Var nobraukt ziemā 160 km,
    vasarā 230 km

    Elektriķis
    04.10.2023 18:37

    Nu jā – tas izskatās drosmīgi, ko Tu dari. Kad pirku Zoju ar 40kWh akumulatoru (tā toreiz bija “revolūcija”, ja neņem vērā Tesla S), bija uzlādes iespējas gan mājās, gan darbā. Attālums 80km. Ziemā neriskēju braukt turp un atpakaļ – uzlādēju katrā galā, bet zinu ka ir drosmīgi cilvēki, kuri piebrauc pie uzlādes ar 1% :)

    Sergejs
    05.10.2023 12:03

    Ja līdz uzlādes vietai ir gabals un atliek 10-20% baterijā vajag bez steigas braukt aiz smagā, dos vērā ņemamu enerģijas ietaupijumu. To Myth Busteri bija pārbaudijuši

    Biteme
    05.10.2023 15:04
    Reply to  Sergejs

    EV tak var kooperēties un braukt vilcieniņā cieši viens aiz otra, mainoties kā velosportā.

    LAN
    07.10.2023 16:55

    Paskaties Byorna video un esi uzmanīgs – šis Ioniq diezgan precīzi apstājas pie 0%.

    Garais
    05.10.2023 19:44

    Diemžēl ziemā tā būs, ja nu vienīgi nebrauksi ar cimdiem un cepuri ;)
    Tie 160 km man bija tāds eksperments aizbraukt uz laukiem bez uzlādes pa ceļam(80 km vienā virzienā) ar mammu un bērnu !!
    Bija mīnusos, braucu ap 100 km stundā protams ar siltu salonu.
    Baigi jau gribējās IONIQ ar 38kw bateriju lai ziemā stabili būtu 200km bet tie bija vēl kādi + 5k
    Un vispār nenožēloju nevienu centu par iegādāto auto !!!

    P.s Tas bija krietni dārgāks par15k :)

    Vards
    04.10.2023 20:25

    Nu, ar 1,1 Golf dīzeli ar 3 litriem degvielas var nobraukt 100 km gan pie -10, gan pie +20.
    Un tos 3 litrus var ieliet minūtes laikā.

    Bats
    04.10.2023 20:35
    Reply to  Vards

    Tieši tā, esmu pārliecināts, ka tas 1.1 Golf dīzelis jums ir piemērotākais variants un elektroauto lai paliek tiem, kas negrib pat pat tos 3 litrus liet.

    Elektriķis
    04.10.2023 21:25
    Reply to  Vards

    Ar velosipēdu 100 km vispār pa brīvu var nobraukt un pat vispār aizmirst kas ir benzīntanks

    Krotow
    04.10.2023 21:34
    Reply to  Elektriķis

    Uz laukiem ar smagajām mantām, ko parasti ved līdz bagāžniekā, arī brauc ar velosipēdu?

    Būmers
    04.10.2023 22:13
    Reply to  Krotow

    Tad sabiedriskais transports ir laba opcija :)

    Krotow
    05.10.2023 00:28
    Reply to  Būmers

    Nav gan. Ir pabaudīts. Vēl jo vairāk tagad kad daudzi autobusu maršruti laukos ir samazināti līdz 1-2 autobusiem dienā vai pat likvidēti.

    Elektriķis
    04.10.2023 21:56
    Reply to  Elektriķis

    Šis “Elektriķis” ir cits Elektriķis – pārējo zināšanaii. Izskatās ka Kristaps ir izprovocējis nopietnas “kaujas”.

    Elektriķis Divi
    04.10.2023 22:15
    Reply to  Elektriķis

    Tad es būšu Elektriķis Divi,
    Nezināju, ka te tāds vārds jau aizsists un ar stāžu :)

    Biteme
    04.10.2023 23:11
    Reply to  Elektriķis

    Par brīvu jau gluži nē – kaut kas būs jāapēd arī. Karstā laikā ūdenī vien cik aizies)

    Bats
    07.10.2023 11:27
    Reply to  Vards

    Lūdzu parādiet man to VW Golf, par kuru runājat.

    Vards
    04.10.2023 20:49

    + ladējot ar super duper ātro uzlādi 0-80% 0,5h laikā, tiek apēsti divi kebabi, izdzertas 3 kafijas, nopīpēta pus paciņa, izlasīts viss Kindls – vienkārši vērtīgi pavadīts laiks, ko varētu aizstāt ar 1 minūti…..

    Elektriķis
    04.10.2023 21:33
    Reply to  Vards

    Kādu vēl 1 minūti, ja tur pie kasēm mūždien priekšā gara rinda ar tādiem kebab/hotdog ēdājiem kā tu…
    Un + pēc benzīntanka pistoles vienmēr rokas jāiet mazgāt (cimdiņi ir ne visur un ne vienmēr) un tualetē atkal rinda…
    Bet kopumā auto stūrēšana pie jebkādiem apstākļiem ir tikpat “vērtīgi” pavadīts laiks cik nopīpēta puspaciņa un tā jau atkal ir cita tēma.

    Normunds
    05.10.2023 10:07
    Reply to  Elektriķis

    Nezinu kā Tu pildi degvielu, bet lejot Neste Pro dīzeli, nekad nav bijusi problēma ar degvielas smaržu rokām. + Nestē nav ēdāju rindas

    Elektriķis Divi
    05.10.2023 12:53
    Reply to  Normunds

    Kad Neste nav pa ceļam ir speciāli jābrauc ar loku tieši uz Nesti?

    Normunds
    05.10.2023 12:57

    Man Neste vienmēr pa ceļam.

    Gundars
    07.10.2023 19:16
    Reply to  Elektriķis

    Nu jā, ja līdz darbam jābrauc ”80km uz vienu galu”, tad tiešām ir jāaizdomājas cik daudz tu no savas dzīves notriec bezjēgā. Un par EV vai ICE te pat vairāk nav jēga diskutēt.
    Un atkal mēs atnākam atpakaļ pie tā paša maltā argumenta – EV ir derīgs, ekonomisks specifiskos gadījumos – līdz darbam tālāk kā dažs ceļojumā brauc, ikdienas stāvēšana Vecrīgā(kur izrādās biroji lētāki), ir jābūt paradumam pusstundu regulāri dzert kafiju un tad vēl tikpat ilgi čurāt, lai varētu braukt tālāk. Bet daži to bāž kā gudru izvēli masām

    Krotow
    04.10.2023 21:35
    Reply to  Vards

    Influenceriem u.c. liekēžiem tas ir brīvs laiks kad var netā papiārēties :)

    Sergejs
    05.10.2023 12:07
    Reply to  Vards

    Naudu par kebabiem, kafijām un puspaciņu pieskaitam pie auto uzturēšanas izmaksām?😉

    Dave
    09.10.2023 09:14
    Reply to  Vards

    Cilvēki apspriež EV un to ieguvumu un visu pārējo, un tad Elektriķis joprojām iet tankā maksāt par degvielu? Neste, Viada, Statoil visiem ir aplikācijas. Neatceros kad pēdējo reizi esmu gājis maksāt par degvielu iekšā uzpildes stacijā

    Arturs
    04.10.2023 20:58

    Apsveicu ar pirkumu, Kristap!
    Man jau gadu ir jaunais ķīnietis “Seres 3”.
    Nopirku tieši caur BRC Vācijā. Maksāja 30000-4500(valsts atbalsts) – 500(BRC atlaide) = 25000€
    Akumulators 53kwh. Vasarā velk ~ 260km, ziemā ~ 130km. Dinamika fantastiska! Braucot baudu kaifu vienmēr . Esmu ļoti apmierināts. Turklāt Rīga parādījās ķīniešu auto dīleris – “Auto Ring”. Veic pilno apkopi.
    Viss OK!

    Bats
    04.10.2023 21:45
    Reply to  Arturs

    Paga, ko?! Ar 53 kWh akumulatoru tas ziemā nobrauc tikai 130km?!?! Un vasarā tikai 260km. Tātad patēriņš ir 20-40 kWh/100km.

    Normunds
    05.10.2023 10:10
    Reply to  Bats

    + pēc tehniskās informācijas tā dinamika tāda nosacīta. Ja nu vienīgi pilsētā līdz 50km/h

    Krot
    05.10.2023 07:41
    Reply to  Arturs

    Cik maksā KASKO?

    Braucējs
    05.10.2023 10:34
    Reply to  Arturs

    30k EUR par 130-260 km auto?! Cik lielam mazohistam ir jābūt, lai par ko tādu maksātu 30k EUR? Un 8.9s sprints līdz 100km/h nav nekāda fantastiska dinamika.

    Bats
    05.10.2023 11:12
    Reply to  Braucējs

    Šis ir iemesls kā dēļ esmu skeptisks par visu to “tūlīt Ķīnieši ar saviem EV visus izkonkurēs” bļaušanu. Ar laiku, viņu mašīnas paliks labākas, tomēr paliekot labākas, tās arī paliks dārgākas.

    Biteme
    05.10.2023 11:25
    Reply to  Bats

    Vakar bija ziņa, ka Krievijā uz laiku apstājās xiaomi putekļsūcējroboti un vel kaut kas no elektronikas. Es pilnīgi noteikti negribu ķīniešu ražotāja auto!

    Sergejs
    05.10.2023 12:09
    Reply to  Bats

    Nu tak ķinieši visur mīl tīkamus ciparus sarakstīt. Uz tiem pašiem powerbank raksta 10000ah, kad izmēra sanāk labi ja 6000ah, nekā jauna.

    Browser
    05.10.2023 17:36
    Reply to  Braucējs

    Te arī pierādas tas, cik dažādi var būt “testu” rezultāti. Iedomājies, ja šis cilvēks testētu kaut vz cupru, tad kas no tā iznāktu? Kosmiska dinamika?😀

    Niklāvs
    05.10.2023 09:55

    Paldies par rakstu, bija sakarīgākais pēdējā laikā par EV tēmu.
    CIk saprotu, EV ir vieglāk diagnosticēt un mazāk “kustīgo” detaļu, līdz ar to – vieglāk pirkt lietotu un attālināti. Pa lielam, kopējais vizuālais + ritošā un ACC stāvoklis mūs interesētu, kā pircēju.
    Gaidām rakstus par līzingu :)

    Browsers
    05.10.2023 13:02
    Reply to  Niklāvs

    Gan jau kat kas ir vieglāk, bet uz vizuālo arī, kā tu paļausies, ja tas auto varbūt normāli sists, un maksā tik pat cik nesists tāds auto, respektīvi sajūta būtu diezgan nepatīkama uz tādu iebersties.
    LIetots auto ir lietots, savs risks ir vienmēr, bet nu cena protams.
    Mani arī interesē kāds būs Kristapa auto baterijas stāvoklis un kā tas uzvedīsies ziemā, lai gan pagaidām principā neizskatu elektro auto, vismaz ne ar tik mazu nobraukumu, jo šobrīd ģimenē ir viens jauns hibrīds (nepatīk) un viens 4 gadīgs dīzelis, nevaru iedomāties, ka ziemā brauktu ar auto ar kuru nav iespējams nobraukt pat 200km.
    Katrā ziņā, lai labi ripo un gaidam sīkāku apskatu kad auto būs pie īpašnieka!

    Vards
    05.10.2023 19:30
    Reply to  Browsers

    Te atgadinu savu komentāru, ka ar 1,1 Golfu ar 3 litriem degvielas var nobraukt 100 km gan pie -10 gan +20.
    Elektriķiem lūdzu iesniegt motivētu paskaidrojumu, kāpēc man vajag auto ar -50% nobraukumu ziemā?

    Elektriķis
    05.10.2023 20:34
    Reply to  Vards

    Elektriķis Tev neko neskaidros, jo nav karojošais EV piekritējs.
    Ar Tevi diskutēja Elektriķis Divi.

    Vards
    05.10.2023 20:53
    Reply to  Elektriķis

    Es arī neesu “karojošais”, jo EV man ne kad nebūs.
    Bet motivāciju iegādāties auto ar -50% nobraukumu ziemā, labprāt dzirdētu.

    Elektriķis Divi
    05.10.2023 22:53
    Reply to  Vards

    Neviens “nekaro”, katrs izsaka savu pieredzi! Mana dzīves situācija ir ierīkota tā, ka bez EV šī brīža ikdienu nevēlos pat iedomāties. Tas nenozīmē ka citiem situācija tāda pati, bet arī nevajag karot pretēji. Katram jāizvēlas pēc savas dzīves situācijas.
    Labprāt atvērtu acis vēl kādam, bet nepatīk tak ieklausīties, visi paši gudri! Nu lai veicas!

    Bats
    06.10.2023 09:56
    Reply to  Vards

    Pieredze saka, ka ar cilvēkiem, kas nespēj iesaistīties pat hipotētiskos prāta vingrinājumos nav vērts ielaisties diskusijās. Tādas deklarācijas kā “EV man ne kad nebūs” (“nekad” rakstām kopā) neko labu par spēju kritiski spriest un pieņemt jaunu informāciju un faktus neliecina. Varēšana pārskatīt savas pārliecības jaunu faktu un informācijas ietekmē ir laba īpašība, uz to būtu jātiecas.
    Šobrīd EV nav priekš jums, par to man tikai prieks.

    Kad EV maksās tik pat vai lētāk kā jūsu dīzeļa auto, varēs nobraukt no vienas uzlādes smukus 500km, nesverot 2 tonnas, lādēsies pa 10min līdz 80% un piedāvās dinamiku, kas sapņos nerādās dīzeļiem ar trīsreiz lielāku tilpumu par jūsu 1.1, tad šis “EV man nekad nebūs” liksies muļķīgs. Tehnoloģija nestāv uz vietas, viss attīstās, paliek pieejamāks. Kaut kā atgādina tos, kas plēsa kreklu, ka uz “glāstāmajiem bezpodziņu štruntiem no savas Nokia _NEKAD_ nepāries”…

    Sergejs
    06.10.2023 13:07
    Reply to  Bats

    Gala rezultātā nonācām pie slēdziena ka katram ir sava situācija un motivācija un attiecīgi vairāk ir OK viens vai otrs variants, atlika tik katram nedaudz pateikt savu aprēķinu pirsmsākumus. Bez tā vēl paliek stāsts par māti, meitu un kleitu, tas ir par gaumes lietu.
    Priecē ka būs ko palasīt, gan jau sanāks interesantu rakstu virkne.
    Par nekad jā, nevajag teikt nekad 👌

    Slapjais Bebrs
    06.10.2023 14:45
    Reply to  Bats

    500km jābūt “vismaz”. Par pārējo ( izņemot dinamiku ) daudz maz piekrītu.

    Bats
    07.10.2023 10:51
    Reply to  Slapjais Bebrs

    500km no uzlādes man personiski nekad nav bijuši nepieciešami. Neesmu tālbraucējs, kas neizkāpjot tādus attālumus dur. Neveselīgi tas.

    Sergejs
    06.10.2023 13:11
    Reply to  Vards

    Nu ja tā ņem tad tā varētu būt gaužām vienkārša: nav kritiski, jo tāpat pietiek ar rezervi, bet garākiem gabaliem ir otrs vāģis ģimenē ar ICE.
    Nu vismaz manam draugam kas dzīvo tuvajā pierīga un brauc uz Rīgu viņa ir aptuveni tāda.
    Ja tas ir vienīgais auto un bieži jāmēro gabali uz sniedzamības robežas tad jautājums vietā.

    Gundars
    07.10.2023 19:24
    Reply to  Elektriķis

    Jā, starp citu, tas nobraukuma dramatiskais kritums ziemā parāda, cik neefektīvi tā elektrība tomēr tiek izmantota tajā auto. Un vēl vairāk to parāda, cik pretvējš var samazināt nobraukumu. Nez kā būtu ja dīzeļauto būtu jāskatās vai brauc pa vējam vai pret?

    Elektriķis Divi
    05.10.2023 22:45
    Reply to  Vards

    Nu bet, protams, ka tev nevajag. Un nevajag arī nekādu motivāciju, nepērc un aizmirsti! Neviens tak neliek ar varu to darīt! Pat ieteiktu netērēt laiku lasot šādas diskusijas. Pilnīgi bezjēdzīgi iztērēts laiks :)

    Bats
    07.10.2023 11:28
    Reply to  Vards

    Lai saprastu par ko runājat, lūdzu parādiet konkrēto VW Golf modeli (iepriekš teicāt, ka tie ir 3 litri dīzeļa). Es VW modeļu klāstā šādu atrast nevarēju.

    Last edited 7 months ago by Bats
    Bats
    06.10.2023 09:46

    Kristaps berzē rokas. Mašīna vēl nav pat ieradusies, bet jau ģenerē saturam tādu “engagement”, ka jau pāri 100 komentāriem. :D

    Toms
    18.10.2023 19:22

    Vai šis tieši auto JAU tirgojas ss.lv? 🫠

    trx450
    08.10.2023 10:00

    Pagājušā gadā DKorejā pardoti 27000gb Hyundai Ioniq 5, Savukārt Tesla Y 6000gb.
    DKorejā arī ir sniegs

    Verners
    25.10.2023 12:30

    Kā būtu ar Renault Zoe, kas pašlaik dabonami ar 52 kWh Lithium-ion batteriju, respektīvi var nobraukt tiešām stabili pāri 300km, vasarā pat tuvu pie 400km. Vai šādu domu apsvēri piemest klāt un skatīties uz Zoe, vai atkrita tikai tāpēc, ka maziņš pēc būtības?

    Sergejs
    25.10.2023 15:08

    Pag, Zoja tak bija tas auto kam ziemas 1000km testā logi sala ciet?

    Verners
    25.10.2023 18:03
    Reply to  Sergejs

    Kā sala ciet? :D

    Verners
    25.10.2023 18:03

    Nu jā, katram iepriekšējā pieredze svarīgi. Lai vai kā, bet izskatās, ka sāku skatīties arī Ioniq virzienā. Daudz vieta bagāžniekā, savukārt nobraucamais attālums diezgan liels, tieši tāpēc arī interese palielāka par Zoe!

    Reklāma