Mēs Kursorā regulāri rakstām par elektroauto jomas jaunumiem un vairākus gadus veicam mūsu pamatīgos 1000km elektroauto testus. Tādējādi regulāri un praktiskā veidā sekojam šīs jomas attīstībai. Labi redzam, ka šīs mašīnas kļūst arvien spējīgākas, taču reizē tās joprojām ir ārkārtīgi dārgas. Ne visi var (vai grib) pirkt mašīnas par 40+ tūkstošiem eiro. Es ilgu laiku domāju par to, ka mums vajadzētu vairāk pievērsties krietni pieejamāku lietoto elektroauto tēmai un beidzot esam nonākuši līdz reāliem darbiem šajā ziņā.
No šīs nedēļas pavisam oficiāli un nopietni aizsākam Kursors.lv lietotā elektroauto eksperimentu un turpmākajos mēnešos plānoju veidot noderīgus rakstus par dažādiem ar šāda auto iegādi un ekspluatāciju saistītiem jautājumiem. Esmu pasūtījis lietotu elektroauto budžetā ap 15 tūkstošiem eiro un plānoju to izmantot ikdienā kā normālu mašīnu visiem maniem braucieniem pa Rīgu un arī citur.
Auto ir atrasts, pasūtīts un avansa maksājums ir veikts! Drīzumā mašīna būs manās rokās un tad varēšu ķerties pie aktīvas rakstīšanas par savu pieredzi. Ar šiem rakstiem es bez izskaistinājumiem vēlos parādīt, kāda izskatās šāda iepriekšējās paaudzes lietota elektroauto ekspluatācija cilvēkam, kam nav savas privātmājas uz kuras jumta gozējas pamatīgs strēķis Saules paneļu. Šo eksperimentu tiešā veidā nesponsorē nekāds naudas maiss un tādējādi man ir brīvas iespējas rakstīt visu manu pieredzi – gan pozitīvo, gan negatīvo.
- Kāds vispār ir elektroauto piedāvājums budžetā ap 15 tūkstošiem eiro un kāpēc es izvēlējos tieši tādu konkrētu auto?
- Kāda bija mana pieredze pērkot auto Mobile.de un kā veicās ar tā atgādāšanu uz Latviju izmantojot BRC pakalpojumus.
- Ar kādiem nosacījumiem bankas finansē lietotus elektroauto?
- Kā man veicās ar valsts atbalsta (EKII) saņemšanu lietota elektroauto iegādei?
- Lietota elektroauto diagnostika pie dīlera un paša spēkiem (proti, ko varam uzzināt par akumulatora nolietojumu). Kā CSDD šādas mašīnas pārbauda tehniskajās apskatēs?
- Elektroauto apdrošināšanas nianses.
- Elektroauto uzlāde tikai publiskajos uzlādes tīklos.
- Mēģināsim ierīkot uzlādes ierīci kopīgā īpašumā esošā stāvvietā.
- Vai elektroauto ir nepieciešamas speciālas riepas?
- Noteikti eksperimenta gaitā radīsies vēl citas atziņas, kas nopelnīs atsevišķus rakstus.
Par šo eksperimentu plašāk stāstīju arī iepriekšējā Ko Kursors Tev Neraksta podkāsta epizodēm un plānoju podkāstā turpināt regulāri informēt par maniem piedzīvojumiem ar šo auto.
Es aicinu sekot līdzi šim eksperimentam gan tepat Kursorā, gan klausoties mūsu podkāstu. Noteikti daudz aktuālu atziņu par šo auto un eksperimentu publicēšu arī manā privātajā Twitter kontā. Droši uzdod visus neskaidros jautājumus un mums kopā ir potenciāls izveidot ļoti noderīgas diskusijas par šo, manuprāt, daudziem interesējošo tēmu.
Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus
Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:
- Kursors.lv lietotā elektroauto eksperiments
- Kā es izvēlējos savu lietoto elektroauto
- Kā BRC man palīdzēja ārzemēs nopirkt lietotu elektroauto
- Kā man veicās ar finansējuma piesaisti lietota elektroauto iegādei
- Kāpēc man valsts piemaksāja 2250+500 eiro par lietota elektroauto iegādi?
- Kā es centos noskaidrot mana lietotā elektroauto tehnisko stāvokli
- Cik es samaksāju par mana lietotā elektroauto uzlādēm, lai nobrauktu 1000km
- 4 iemesli, kāpēc man patīk mans lietotais elektroauto
- Kā es pirku riepas savam lietotajam elektroauto
Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.
Šis būs interesanti!👍🏻 Tik vajag garos gabalus ar pabraukt un to 1000km braucienu, lai redz kā saglabājies. Pa Rīgu jau viņš būs puslīdz labs.
Precīzi! Arī sāku lasīt šo rakstu un iedomājos, ka 1000nieks būtu tā kā obligāta prasība ar šo auto.
Lai izdodas! Auto vajadzētu arī aplīmēt KURSORS.lv +1000km obligāts!
Gribu redzēt kā Kristaps pēc tam kasīs tās uzlīmes nost :P
Kristaps kursēs ar visām kursoruzlīmēm
Katrs dara ,kă grib , bet , manuprăt , tas ir tas pats kas pirkt lietotu telefonu ar vecu bateriju …litijs noveco pat nelietots , un uzlādes ciklu skaits tam ir ierobežots.
Litijs ir ķīmisks elements un nenoveco.
Vai cik tu ,,gudrs,, ! Katrs ar iq virs 100 saprata ,ka runa ir par litija savienojumu degradāciju , nātrija baterijām tā ir daudz mazāka ,ja kas.
Tas ir mazāk traki, kā pirkt lietotu dīzeli, kura daļiņu filtram un citām izplūdes sistēmas sastāvdaļām resurss ir krietni ierobežots.
Kristapam uz 1K braucienu būs jānodrošinās ar salvešu kasti, jo atlikums sniedzamībā 6 līdz 7 gadus lietotam EV birs gluži kā asaras pār vaigiem.
Ko tu sapņo? Arī 10+ veciem nav problēmu
Man ir 2018. gada auto ar 100k nobraukumu. Jaunam pie 100% uzlādētas baterijas max bija 170 km, tagad ir 155 km, tā ka nav tik traka tā degradācija ;)
Muahahaha, 150 km? Tolks?
Man ir arī dīzeļauto, kur ar pilnu bāku var nobraukt 1100 km, bet ar to pēdējo reizi pirms mēneša braucu. :p
Ja ikdienā jānobrauc mazāk nekā tie 150km un katru nakti var uzlādēt līdz 100%, tad “tolks” ir ļoti pārliecinošs salīdzinot ar alternatīvām.
Komplektācijā bija piekabe un dīzeļğenerators ?
Kas jums visiem ar to 1000km testu? :D Es šo auto pērku normālai ikdienas ekspluatācijai nevis jaunu pasaules rekordu sasniegšanai :D
Pievienojos. Man liekas, ka ikdienas lietošanas pieredzi nodot ir svarīgāk.
Nu uzkāp taču kokā, pirms EV pārvērtīsies, teiksim, par četrvietīgu piemājas mauriņa pļāvēju ar komfortu rozetes stiepiena attālumā.
tos garos gabalus jābrauc pēc iespējas vairāk, lai pasākums ātrāk atmaksājas, uz lētās enerģijas rēķina
Publiskajās ātrās uzlādes stacijās nav ne smakas no lētās enerģijas un ar konkrēto auto nekā citādāk nav iespējams nobraukt garākus gabalus.
nu tā doma tāda, ka 1 km līdzīgam klases ziņā ev maksā tik, uz gāzi – cik tur, uz dīzeli – tik tur. a bet paši autiņi ir par atšķirīgiem cipariem, tad lūk – kaut kadā brīdī – pie cik tur kilometriem – tie autiņi nostājas blakus, pēc tam kāds no tiem kļūst izdevīgāks. gan jau ir tādi pētījumi veikti, bet slinkums meklēt, kur nu vēl pašam rēķināt, tur vēl uzturēšana, ja grib sarežģīt to visu.. tēma interesanta.
ap mājām ja braukā, tad jau nakts lēto strāvu pilda vai no jumta
EUR15K, pērkot no Francijas/Vācijas/Beļģijas utml. iekrīt Leaf 40kWh, Zoe ZE40, i3 94Ah, e-Golf, Ioniq, pašsaprotami Spring un vēl šis tas netipisks, ja palaimējas un ir viegli apskrāpēts vai tuvojas 200K km, var atrast kādu 120Ah i3 vai pat Kona 40kWh. Nekam no šī nesagādās nekādas problēmas 1000km brauciens. Ja iepriekš kaitināja dezinformācijas par to cik ātri Litija akumulatori EV nolietojas izplatītāji, tad šobrīd drīzāk uztveru tos kā lietotu EV cenu nomierināšanas instrumentus. Slikti informēti, bet noderīgi. No rakstā uzdotajiem jautājumiem, uz kuriem mērķis, iegādājoties lietotu EV, rast atbildi neatbildētu jau 100 reizes ir ļoti maz. Ja nu vienīgi par to… Read more »
Sapratu pirmo rindkopu. Pēc tam neko nesapratu.
Džeks lieto vannas sāļus
Pārlasīju. Ir protams dažas stila un komatu kļūdas, taču kopumā teikumu un palīgteikumu struktūra pareiza. Par nevajadzīgi gariem, saliktiem pakārtotiem teikumiem ar iestarpinājumiem gramatiskajā centrā atvainojos. Vannas sāļu lietošanas ietekmes uz pareizrakstību zinātājiem šis varēja būt par smagu.
tur arī vienu lietu nevar saprast tajā 1ajā, ja ātri lasa – tas ir par lietotiem ev. (ķīnā 15K maksā jauni, pie tam piedāvājums tāds, ka, piemēram es nevarētu ilgi izvēlēties
https://www.youtube.com/watch?v=pJpI5DGModw&t=346s
Man, braucot uz lauku māju bez nīkšanas pie lādētāja Cēsīs vai kaut kur nekurienes vidū neviens no tiem <= 200 km resursa baterijas auto neder. Ticu gan ka tādi var derēt Rīgā strādājošiem, kuri dzīvo 30km rādiusā ap to un šādu auto lieto braukšanai uz darbu lai varētu parkoties speczonās.
No kura laika ceļš no Rīgas līdz Cēsīm ir 200+ km garš? Tur caur Daugavpili brauc uz mājām?
Izbraukt caur Cēsīm, ieskrienot veikalā uz 5 min, varbūt vēl citā veikalā uz 5 min un tad uz mājam, kur 1 fāzes pieslēgums un būtu jāvelk gaaaaaaarš pagarinātājs uz piebraucamo ceļu. Rīgā dzīvoju mājā bez lādētāja apakšā.
Paradumu maiņas zealoti lai iet…. no kurienes nākuši.
Tavā vietā nenāktu pat prātā iegādāties elektrisko auto, kaut ar 400km sniedzamību.
Elektriskie auto, kaut ar 400km sniedzamību cenā ir nesasniedzami lielākai daļai Latvijas iedzīvotāju. Man tai skaitā.
Lasās kā “manam specifiskajam preču izplatīšanas aģenta scenārijam neder”. Tavs dievs slēpjas arvien mazākās spraugās.
Vai pirms test atpakaļ uz Rīgu pēc kafijas un pačurāt neiebrauc? Ja iebrauc, un pa to laiku piespraud palādēties, tad paradumu maiņa nav nepieciešama pat braucot ar 15K vērtu elektroauto.
Būsi no Marsa nokritis. Kā nav saprotams ka var nobraukt 120 km bez apstājas divos virzienos, obligāti netempjot kafiju šosejas malas cirkulī vai kaut kadā citā ūķī. Un to visu brīvdienu laikā braucot uz savu lauku māju un atpakaļ. Un tā IMHO brauc vairums vietējo braucēju. Nīkšana pa ceļmalām laikam būs Z paaudzes jaunievedums.
120km braucienam uzlādes pa starpu nav nepieciešamas. Joprojām nešķiet loģisks tas Cēsu piemērs.
Viņš grib braukt 240km, jo laukos laikam ir 10A un viena fāze. Ja lādē auto, tad tējkannu nevar sildīt. Jābūt lielam entuziastam, lai lādētos tikai publiskajās uzlādes vietās. Ir vēl viena tipa civēki, kuri “sporto”, uzlādējot auto un nemaksājot neko – IKEA, Tesla SC, dažādas atklāšanas akcijas.
– jo laukos laikam ir 10A un viena fāze…
Tieši tā. Netaisos bez vajadzības barot Circle, Sadales tīklu u.c. liekēžus.
Paga, paga – Cirkuli tagad esi spiests barot, lejot šķidro substanci:)
Bet par ST – tas transformators kas tur stāv, droši vien ir spējīgs dot 3x32A, bet “audzināšanas” nolūkos Tev nebūs to saņemt.
Mēs, šķiet, sākumā par uzpildes laiku runājam. 5 min pie tanka vs stunda nekurienes vidū – sajuti atšķirību? Nenovirzies no tēmas.
Jā, līdz mājai visticamāk nāk 3x32A, jo sadales kastē ienāk 3F kabelis. Taču es maksāju par 1x16A. Vasaras mājai maksāt Sadales tīklam par jaudu, ko pastāvīgi nelietoju reizinātu ar laiku kad tur neatrodos, neredzu jēgu.
Kārtīgs tauponis izrēķinātu, cik maksā uzturēt ampērus, salīdzinot ar “liekēža” Cirkuļa zupas cenu. Bet protams, ja uz latviešu iecienītajiem laukiem aizbrauc 10x gadā, tad nav vērts iedziļināties.
Muļķīgs komentārs, kas vērsts uz oponenta noniecināšanu un nevis konstruktīvu argumentu izklāstu. Žēl tā laika, ko iztērēju, to lasot.
Atļaušos nepiekrist. Komentārs nav personiski temēts, bet gan tiešā veidā kritizē argumentāciju “konkrēti manam īpašajam gadījumam šis neder, nemainot ikdienas paradumus, tātad tas neder nekam”, pie tam ar šādiem spriedumiem te izceļas vairāki komentētāji nevis tikai konkrētais, viens zemāk vispār atsaucas uz “lietpratējiem” kā pamatu savam viedoklim par EV, taču vismaz demonstrē atvērtību jaunai informācijai un sekos līdzi Kristapa pieredzei. Citi ir noformulējuši savu redzējumu pirms 10 gadiem, kad iznāca pirmie iMiev un tos nekur citur kā mājās uzlādēt nevarēja un nepieņem jaunus faktus, kas nesakrīt ar šo sen atpakaļ noformulēto viedokli. Komentētājs, kuru es jūsuprāt noniecināju savus izteikumu pušķo… Read more »
Tu vienkārši truli bliez savu un jebko citu uzskati par nepareizu. Ieskriet pačurāt ir viens, bet sēdēt lādēt ap stundu auto ir kas cits. Un tu tupa to nesaproti. EV nevar uzlādēt 5minūtēs! Ja tā varētu, tad arī argumentācija pret nebūtu tik popiulāra. Un pat ja tu nesaproti atšķirību starp 5min un nepilnu stundu(iespējams, tev laiks nav vērtē), tad publisko lādētavu elektrības cena ir tikpat cik degvielas cena, rēķinot uz nobraukto kilometru. Citādi sanāk, ka elektrības cenu tu skaiti kā garāžas walboxā, bet tālāk stāsti, ka jebkurā nekurienes tankštellē tak var ieskriet palādēt uz pāris minūtēm. Savukārt EV auto cena… Read more »
Atvainojiet, bet mēs par braucienu uz Cēsīm un atpakaļ runājam – jāizlasa līdzšinējā diskusija, ja gribas tajā iesaistīties.
Man parasti pietiek kafijai un wc ar 10-15min max., pa to laiku var paspēt ielādēt ~10kWh, ar ko var nobraukt +70km. Vai varat, balstoties uz paša pieredzi, nosaukt to EV par €15K, kas netiks uz Cēsīm un atpakaļ, palādējoties pa starpu 10min. kafijas pauzes laiku? Es pagaidīšu.
Nav ienācis prātā ka braucējam var neinteresēt kafija vai WC? Taču interesē ātrāk nokļūt galā. Vēl vairāk tagad kad dienas gaišais laiks ir īss un jāpaspēj izdarīt visu pirms lietus? Par >= 200 km baterijas auto nepiemērotību kā vienīgajam ģimenes auto vienkāršam mirstīgajam mūsu klimatā, kad aukstumā nobraucamais attālums uz pusi samazinās un ir risks evakuatora izsaukšanai pēc pāris nedēļu stāvēšanas, arī jau agrāk izteicos. Skatos ka šī saruna aiziet strupceļā.
OK, tad man vajag laicīgi telefonā saglabāt autoevakuatora kontaktus :)
Lieliska ideja!
Kā jau bija paredzams, elektroauto tēma ir tik pat karsta kā Ābols un Androīds – divas karojošās nometnes metas zākāt viena otru cik spēj. Tādēļ gluži labi saprotami kari starp dažādu reliģiju pārstāvjiem.
Tas nav cepiens, bet ar humoru no saprāta puses – izlikt tik iespaidīgas summas par tehnoloģiju, kas tevi pievils ar garantiju pat tad, ja to turēsi sekcijā aiz stikla un ik pa laikam noslaucīsi putekļus.
Ar elektroauto ir jābrauc nevis tas jātur sekcijā aiz stikla ;)
Vai Tev ir sava pieredze šajā jomā, vai tikai viedoklis?
Labs! Šim pasākumam sekošu. Kad plānojas piegāde?
BRC saka, ka auto Latvijā varētu būt aptuveni oktobra vidū.
Doma par testu un visu ar to saistīto ir laba.
Vienīgais ko manas smadzenes nespēj saslēgt – par 15k pirkt auto kas labākajā gadījumā varēs nobraukt 200km, bet tā jau ir mana problēma.
Jā, tā price/performance daļa rada pamatīgu smadzeņu mežģi arī man. Tomēr bez aptuveni 15k šobrīd nav iespējams nopirkt kaut cik adekvātu elektroauto.
Tas man ir skaidrs, man liktos, ka range būtu jābūt lielākam, bet iespējams, ka šis ir ok(200km). Beigās tev tas auto nostāsies uz 17-18k
Lielāks range (ap 300km) ir mašīnām, kas šobrīd maksā cenu diapazonā 20-25k eiro.
Ar valsts atbalstu kāreiz sanāks nomīnusot piegādes izmaksas un tāpat fināla cena būs ap 16k.
Arī es ar nepacietību sekošu līdzi šim pasākumam. Šobrīd gan lietpratēji apgalvo, ka vispraktiskākās ir benzīns/gāze automašīnas. Nebūtu tie elektroauto tik neadekvāti dārgi, varētu kā otro auto paņemt. Ikdienā Liepājā braukājot uz darbu un atpakaļ + uz bodi, nedēļā vairāk par 100 km nesanāk.
Man joprojām liekas nedaudz creepy, ka pie teju visām diskusijām par EV uzrodas cilvēki, kas mēģina pierādīt, ka nu viņiem noteikti e-auto neder
Nu jā, oooo 80 dyzelīts ir foršāk, jā. Bet šī raksta subjekts ir cits.
~~~~~~~~~~~~~~~
Esmu sev pieslēdzis teslafi, varu sagatavot datus no tā + no grāmatvedības, kā man veicās 3g / 100k km ar M3
vēl – cik jau ir odometrā km un cik ilgā laikā tie nobraukti? un – vai vari par šo auto papētīt, cik ir motoru resurss un kas notiks, ja kaut kas notiks – cik maksās nomainīt vai kas tur paredzēts (garantija?)
Nesaprotu kāpēc te ir jāstrīdas, kam ir vai nav piemērots EV. Tā ir katra paša izvēle. Manuprāt auto pirkums kā tāds ir kompromiss starp vēlmēm, iespējām un piedāvājumu. Kristaps ir izdarījis savu izvēli un ir apsveicami, ka viņš padalīsies ar savu ikdienas pieredzi “iz dzīves”. Kristaps ar savu eksperimentu tak nevienu nespiež pirkt EV. Pareizi? Tāpēc izmantojam iespēju un gaidām informāciju, lai ieraudzītu aspektus ko pamana (sastopas) Kristaps, par kuriem pašiem pat prātā nevar ienākt, kamēr nesaskaras ar konkrētu situāciju…. Es nu jau 3.5 gadus braucu ar EV un auto drīz būs 10gadi. Jā manam auto ir gan labas lietas,… Read more »
Tu precīzi savā komentārā atbildi uz to ko norāda visi skeptiķi. EV(vismaz pagaidām) ir pilsētas auto. Tur jā – tas ir derīgs, plus ja vēl ir iespēja garāžā lādēt(kas tomēr ne tuvu ir visiem). Bet ja reiz samērā ikdienišķš ceļojums līdz Vācijai izrādās ir nopietns šķērslis, tad sorry, EV ne tuvu nav adekvāts. Tad runāt par ceļojumiem uz Rumāniju un vēl eksotiskākām valstīm ir ekstrīms, ja pat Vācija – eiropas attīstītā citadele – piedāvā pārsteigumus. Par to jau parasti ir diskusija – var būt ekskluzīva šauram lokam derīga un ērta lieta, bet ir aplami to sludināt par vispārējo trendu. Un… Read more »
“samērā ikdienišķš ceļojums līdz Vācijai” – tā ir īsta pērle:)
Bet par pēdējo, kaušanos par bezmaksas uzlādi – piekrītu. Vienīgi tas 100+ ir jādala ar divi.
Jā, par to “samērā ikdienišķo ceļojumu līdz Vācijai” es arī sasmaidījos. Nevaru iedomāties, ka man Vācija būtu ikdienišķs galamērķis :)
Un te tu, Kristap, pārvērties par to, kas uzskata, ka ja tev tas nav aktuāli, tad arī citiem tas nav vajadzīgs
Es daru tieši to pašu, ko dari tu. Tev Vācija ir ikdienas galamērķis, bet es uz Vāciju labprātīgi nekad nebraucu. Skaidrs, ka ar tik maziem un knapiem elektroauto kā šis testa braucamais, tādi tāli braucieni būs paliels čakars.
Jā, Vācija ir tepat aiz LT un PL. Tas nav kaut kas specifisks, tāls vai eksotisks. Cilvēki braukā un daudz braukā. Bet apmatie arī braucienu līdz Cēsīm kādam citam komentētājam izsmēja, ka ko viņš tur pa ceļam nevar palādēt stundu?
Tesla maksā 50tk?
https://www.tesla.com/en_lv/model3/design#overview
Man šķiet, ka es nevienā brīdī neteicu, ka ceļojums uz Vāciju bija šķērslis. Tieši otrādi, mēs nolēmām braukt uz Vāciju un (visa ģimene -četratā) aizbraucām ceļojumā kura laikā pamatā dzīvojām kempingos – savā teltī. Un nesaki, ka ceļojumos negadās piedzīvojumi, tādi ir praktiski visos ceļojumos (ja vien tas nav komandējuma tipa brauciens no punkta A uz punktu B un atpakaļ uz A) . Šis nav man pirmais auto ceļojums un savulaik esmu braucis ceļojumos ar iekšdedzes auto neteiktu, ka ar tiem arī nebūtu bijuši piedzīvojumi . Sarežģījumus var radīt tas, ka ir situācijas kuras parasti iedomāties nevari, bet ja zini… Read more »
Savukārt EV auto lietotājiem ir jāatceras, ka nekas nav par velti. Pateicoties, tiem kas maksā ceļu nodokli, izbūvē stāvvietas, sabiedriskā transporta joslas, EV auto lietotāji var par “par velti” to visu lietot. Un tam lādētājam galā elektrība arī nerodas “par velti”, to kāds ir projektējis, izbūvējis, nodrošinājis uzražošanu. Tāds hipsterīgs viedoklis, ka ir gudrāki par citiem lietojot elektroauto, jo “redz “kā var ietaupīt”. Bet patiesībā patērē to ko citi radījuši. Nu jā, ne jau paši, viņi jau vienkārši izmanto situāciju, ka uz citu sfēru rēķina tiek subsidēta viena konkrēta. Un nez vai “1 minūtes laikā” var atrisināt problēmu ar kontakdakšu.… Read more »
+1
+1
Saprotu ka tā nekad nenotiek, bet iedomāsimies to neiespejamo situāciju kad esi Vacijā pie uzlādes bet telefons ir pa galam (pazaudēji, nospēra, noslīka, pārlauzi uz pusēm). Kādas opcijas iztikt bez aplikācijām?
Šī lieta tik tiešām kaitina visvairāk: n-tās aplikācijas, bez kurām nekādi. Tur, kur ir Teslas lādētāji, šādu problēmu Teslu lietotājiem nav: spraud tik iekšā un lādē. Izņēmums ir vietas, kur Teslas lādētāji ir par velti:)
Jā, auto vēl nav klāt, bet telefonā jau uzstādīju kādas piecas uzlādes lietotnes :)
Un kur ir problēma uztaisīt apmaksu ar kredītkarti (un skaidrā naudā ar +50% pie cenas) par ielietiem kW/h tā neviens īsti paskaidrot nevar. Laikam lai speciāli prātu pačakarētu.
Man tieši šī prāta jāšana un tas ka elektroauto gadijumā būsi uz 100% atkarīgs no telefona ir praktiski nepārvaramais šķērslis.
P.S. Esmu akcionārs 3 elektro/hydrogen autokompānijās
Pagaidām šādu maksājumu ieviešana neatmaksātos pie tik maziem uzlādes apjomiem. Tā vismaz skaidro Eleport pārstāvis. Bet šis drīzumā tiks izlabots, jo Eiropā par pienākumu tiks uzlikta maksājumu sakārtošana. Mazliet jāpaciešas un varēsim maksāt krietni ērtākā formā.
Rets gadijums kad no birokrātijas ir acīmredzams labums, ja no augšas rīkojums nenāktu tad tas borģels tā arī vilktos 🤞 😁