Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors.lv lietotā elektroauto eksperiments

    Jaunākie raksti

    Mēs Kursorā regulāri rakstām par elektroauto jomas jaunumiem un vairākus gadus veicam mūsu pamatīgos 1000km elektroauto testus. Tādējādi regulāri un praktiskā veidā sekojam šīs jomas attīstībai. Labi redzam, ka šīs mašīnas kļūst arvien spējīgākas, taču reizē tās joprojām ir ārkārtīgi dārgas. Ne visi var (vai grib) pirkt mašīnas par 40+ tūkstošiem eiro. Es ilgu laiku domāju par to, ka mums vajadzētu vairāk pievērsties krietni pieejamāku lietoto elektroauto tēmai un beidzot esam nonākuši līdz reāliem darbiem šajā ziņā.

    No šīs nedēļas pavisam oficiāli un nopietni aizsākam Kursors.lv lietotā elektroauto eksperimentu un turpmākajos mēnešos plānoju veidot noderīgus rakstus par dažādiem ar šāda auto iegādi un ekspluatāciju saistītiem jautājumiem. Esmu pasūtījis lietotu elektroauto budžetā ap 15 tūkstošiem eiro un plānoju to izmantot ikdienā kā normālu mašīnu visiem maniem braucieniem pa Rīgu un arī citur.

    Auto ir atrasts, pasūtīts un avansa maksājums ir veikts! Drīzumā mašīna būs manās rokās un tad varēšu ķerties pie aktīvas rakstīšanas par savu pieredzi. Ar šiem rakstiem es bez izskaistinājumiem vēlos parādīt, kāda izskatās šāda iepriekšējās paaudzes lietota elektroauto ekspluatācija cilvēkam, kam nav savas privātmājas uz kuras jumta gozējas pamatīgs strēķis Saules paneļu. Šo eksperimentu tiešā veidā nesponsorē nekāds naudas maiss un tādējādi man ir brīvas iespējas rakstīt visu manu pieredzi – gan pozitīvo, gan negatīvo.

    • Kāds vispār ir elektroauto piedāvājums budžetā ap 15 tūkstošiem eiro un kāpēc es izvēlējos tieši tādu konkrētu auto?
    • Kāda bija mana pieredze pērkot auto Mobile.de un kā veicās ar tā atgādāšanu uz Latviju izmantojot BRC pakalpojumus.
    • Ar kādiem nosacījumiem bankas finansē lietotus elektroauto?
    • Kā man veicās ar valsts atbalsta (EKII) saņemšanu lietota elektroauto iegādei?
    • Lietota elektroauto diagnostika pie dīlera un paša spēkiem (proti, ko varam uzzināt par akumulatora nolietojumu). Kā CSDD šādas mašīnas pārbauda tehniskajās apskatēs?
    • Elektroauto apdrošināšanas nianses.
    • Elektroauto uzlāde tikai publiskajos uzlādes tīklos.
    • Mēģināsim ierīkot uzlādes ierīci kopīgā īpašumā esošā stāvvietā.
    • Vai elektroauto ir nepieciešamas speciālas riepas?
    • Noteikti eksperimenta gaitā radīsies vēl citas atziņas, kas nopelnīs atsevišķus rakstus.

    Par šo eksperimentu plašāk stāstīju arī iepriekšējā Ko Kursors Tev Neraksta podkāsta epizodēm un plānoju podkāstā turpināt regulāri informēt par maniem piedzīvojumiem ar šo auto.

    Es aicinu sekot līdzi šim eksperimentam gan tepat Kursorā, gan klausoties mūsu podkāstu. Noteikti daudz aktuālu atziņu par šo auto un eksperimentu publicēšu arī manā privātajā Twitter kontā. Droši uzdod visus neskaidros jautājumus un mums kopā ir potenciāls izveidot ļoti noderīgas diskusijas par šo, manuprāt, daudziem interesējošo tēmu.

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    79 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    azad
    30.09.2023 12:37

    Šis būs interesanti!👍🏻 Tik vajag garos gabalus ar pabraukt un to 1000km braucienu, lai redz kā saglabājies. Pa Rīgu jau viņš būs puslīdz labs.

    30.09.2023 12:58
    Reply to  azad

    Precīzi! Arī sāku lasīt šo rakstu un iedomājos, ka 1000nieks būtu tā kā obligāta prasība ar šo auto.

    Kārlis
    30.09.2023 13:19

    Lai izdodas! Auto vajadzētu arī aplīmēt KURSORS.lv +1000km obligāts!

    Krotow
    30.09.2023 15:56
    Reply to  Kārlis

    Gribu redzēt kā Kristaps pēc tam kasīs tās uzlīmes nost :P

    viens
    03.10.2023 06:30
    Reply to  Krotow

    Kristaps kursēs ar visām kursoruzlīmēm

    Parasts latvietis
    30.09.2023 13:26

    Katrs dara ,kă grib , bet , manuprăt , tas ir tas pats kas pirkt lietotu telefonu ar vecu bateriju …litijs noveco pat nelietots , un uzlādes ciklu skaits tam ir ierobežots.

    Krotow
    30.09.2023 15:57

    Litijs ir ķīmisks elements un nenoveco.

    Parasts latvietis
    30.09.2023 18:39
    Reply to  Krotow

    Vai cik tu ,,gudrs,, ! Katrs ar iq virs 100 saprata ,ka runa ir par litija savienojumu degradāciju , nātrija baterijām tā ir daudz mazāka ,ja kas.

    Muah
    02.10.2023 17:23

    Tas ir mazāk traki, kā pirkt lietotu dīzeli, kura daļiņu filtram un citām izplūdes sistēmas sastāvdaļām resurss ir krietni ierobežots.

    Ciskudrillis
    30.09.2023 16:51

    Kristapam uz 1K braucienu būs jānodrošinās ar salvešu kasti, jo atlikums sniedzamībā 6 līdz 7 gadus lietotam EV birs gluži kā asaras pār vaigiem.

    AC/DC
    30.09.2023 20:15
    Reply to  Ciskudrillis

    Ko tu sapņo? Arī 10+ veciem nav problēmu

    Mārtiņš
    30.09.2023 21:36
    Reply to  Ciskudrillis

    Man ir 2018. gada auto ar 100k nobraukumu. Jaunam pie 100% uzlādētas baterijas max bija 170 km, tagad ir 155 km, tā ka nav tik traka tā degradācija ;)

    Jūda
    01.10.2023 01:06
    Reply to  Mārtiņš

    Muahahaha, 150 km? Tolks?

    Mārtiņš
    01.10.2023 09:02
    Reply to  Jūda

    Man ir arī dīzeļauto, kur ar pilnu bāku var nobraukt 1100 km, bet ar to pēdējo reizi pirms mēneša braucu. :p

    Bats
    03.10.2023 11:55
    Reply to  Jūda

    Ja ikdienā jānobrauc mazāk nekā tie 150km un katru nakti var uzlādēt līdz 100%, tad “tolks” ir ļoti pārliecinošs salīdzinot ar alternatīvām.

    Parasts latvietis
    01.10.2023 15:05
    Reply to  Mārtiņš

    Komplektācijā bija piekabe un dīzeļğenerators ?

    Mārtiņš
    01.10.2023 09:26

    Pievienojos. Man liekas, ka ikdienas lietošanas pieredzi nodot ir svarīgāk.

    Ciskudrillis
    01.10.2023 19:44

    Nu uzkāp taču kokā, pirms EV pārvērtīsies, teiksim, par četrvietīgu piemājas mauriņa pļāvēju ar komfortu rozetes stiepiena attālumā.

    viens
    02.10.2023 04:13

    tos garos gabalus jābrauc pēc iespējas vairāk, lai pasākums ātrāk atmaksājas, uz lētās enerģijas rēķina

    viens
    03.10.2023 04:23

    nu tā doma tāda, ka 1 km līdzīgam klases ziņā ev maksā tik, uz gāzi – cik tur, uz dīzeli – tik tur. a bet paši autiņi ir par atšķirīgiem cipariem, tad lūk – kaut kadā brīdī – pie cik tur kilometriem – tie autiņi nostājas blakus, pēc tam kāds no tiem kļūst izdevīgāks. gan jau ir tādi pētījumi veikti, bet slinkums meklēt, kur nu vēl pašam rēķināt, tur vēl uzturēšana, ja grib sarežģīt to visu.. tēma interesanta.
    ap mājām ja braukā, tad jau nakts lēto strāvu pilda vai no jumta

    Bats
    01.10.2023 09:39

    EUR15K, pērkot no Francijas/Vācijas/Beļģijas utml. iekrīt Leaf 40kWh, Zoe ZE40, i3 94Ah, e-Golf, Ioniq, pašsaprotami Spring un vēl šis tas netipisks, ja palaimējas un ir viegli apskrāpēts vai tuvojas 200K km, var atrast kādu 120Ah i3 vai pat Kona 40kWh. Nekam no šī nesagādās nekādas problēmas 1000km brauciens.
    Ja iepriekš kaitināja dezinformācijas par to cik ātri Litija akumulatori EV nolietojas izplatītāji, tad šobrīd drīzāk uztveru tos kā lietotu EV cenu nomierināšanas instrumentus. Slikti informēti, bet noderīgi.

    No rakstā uzdotajiem jautājumiem, uz kuriem mērķis, iegādājoties lietotu EV, rast atbildi neatbildētu jau 100 reizes ir ļoti maz. Ja nu vienīgi par to kā var veikties ar uzlādes stacijas ierīkošanu kopīpašuma autostāvvietā, taču Kristaps ir saprotami Kristaps, un ja no nu jau ikdienišķa pirkuma nevar uztaisīt saturu, tad kas tas vispār par pirkumu.

    Fons
    01.10.2023 12:13
    Reply to  Bats

    Sapratu pirmo rindkopu. Pēc tam neko nesapratu.

    Egils
    02.10.2023 16:19
    Reply to  Fons

    Džeks lieto vannas sāļus

    Bats
    02.10.2023 16:27
    Reply to  Egils

    Pārlasīju. Ir protams dažas stila un komatu kļūdas, taču kopumā teikumu un palīgteikumu struktūra pareiza. Par nevajadzīgi gariem, saliktiem pakārtotiem teikumiem ar iestarpinājumiem gramatiskajā centrā atvainojos. Vannas sāļu lietošanas ietekmes uz pareizrakstību zinātājiem šis varēja būt par smagu.

    viens
    03.10.2023 04:38
    Reply to  Fons

    tur arī vienu lietu nevar saprast tajā 1ajā, ja ātri lasa – tas ir par lietotiem ev. (ķīnā 15K maksā jauni, pie tam piedāvājums tāds, ka, piemēram es nevarētu ilgi izvēlēties
    https://www.youtube.com/watch?v=pJpI5DGModw&t=346s

    Krotow
    01.10.2023 22:51
    Reply to  Bats

    Man, braucot uz lauku māju bez nīkšanas pie lādētāja Cēsīs vai kaut kur nekurienes vidū neviens no tiem <= 200 km resursa baterijas auto neder. Ticu gan ka tādi var derēt Rīgā strādājošiem, kuri dzīvo 30km rādiusā ap to un šādu auto lieto braukšanai uz darbu lai varētu parkoties speczonās.

    Krotow
    02.10.2023 11:13

    Izbraukt caur Cēsīm, ieskrienot veikalā uz 5 min, varbūt vēl citā veikalā uz 5 min un tad uz mājam, kur 1 fāzes pieslēgums un būtu jāvelk gaaaaaaarš pagarinātājs uz piebraucamo ceļu. Rīgā dzīvoju mājā bez lādētāja apakšā.

    Paradumu maiņas zealoti lai iet…. no kurienes nākuši.

    Elektriķis
    02.10.2023 11:19
    Reply to  Krotow

    Tavā vietā nenāktu pat prātā iegādāties elektrisko auto, kaut ar 400km sniedzamību.

    Krotow
    02.10.2023 11:39
    Reply to  Elektriķis

    Elektriskie auto, kaut ar 400km sniedzamību cenā ir nesasniedzami lielākai daļai Latvijas iedzīvotāju. Man tai skaitā.

    Bats
    02.10.2023 16:35
    Reply to  Krotow

    Lasās kā “manam specifiskajam preču izplatīšanas aģenta scenārijam neder”. Tavs dievs slēpjas arvien mazākās spraugās.
    Vai pirms test atpakaļ uz Rīgu pēc kafijas un pačurāt neiebrauc? Ja iebrauc, un pa to laiku piespraud palādēties, tad paradumu maiņa nav nepieciešama pat braucot ar 15K vērtu elektroauto.

    Krotow
    02.10.2023 17:05
    Reply to  Bats

    Būsi no Marsa nokritis. Kā nav saprotams ka var nobraukt 120 km bez apstājas divos virzienos, obligāti netempjot kafiju šosejas malas cirkulī vai kaut kadā citā ūķī. Un to visu brīvdienu laikā braucot uz savu lauku māju un atpakaļ. Un tā IMHO brauc vairums vietējo braucēju. Nīkšana pa ceļmalām laikam būs Z paaudzes jaunievedums.

    Bats
    02.10.2023 17:39
    Reply to  Krotow

    120km braucienam uzlādes pa starpu nav nepieciešamas. Joprojām nešķiet loģisks tas Cēsu piemērs.

    Elektriķis
    02.10.2023 18:03
    Reply to  Bats

    Viņš grib braukt 240km, jo laukos laikam ir 10A un viena fāze. Ja lādē auto, tad tējkannu nevar sildīt. Jābūt lielam entuziastam, lai lādētos tikai publiskajās uzlādes vietās. Ir vēl viena tipa civēki, kuri “sporto”, uzlādējot auto un nemaksājot neko – IKEA, Tesla SC, dažādas atklāšanas akcijas.

    Krotow
    02.10.2023 18:49
    Reply to  Elektriķis

    – jo laukos laikam ir 10A un viena fāze…

    Tieši tā. Netaisos bez vajadzības barot Circle, Sadales tīklu u.c. liekēžus.

    Elektriķis
    02.10.2023 20:13
    Reply to  Krotow

    Paga, paga – Cirkuli tagad esi spiests barot, lejot šķidro substanci:)
    Bet par ST – tas transformators kas tur stāv, droši vien ir spējīgs dot 3x32A, bet “audzināšanas” nolūkos Tev nebūs to saņemt.

    Krotow
    02.10.2023 21:35
    Reply to  Elektriķis

    Mēs, šķiet, sākumā par uzpildes laiku runājam. 5 min pie tanka vs stunda nekurienes vidū – sajuti atšķirību? Nenovirzies no tēmas.

    Jā, līdz mājai visticamāk nāk 3x32A, jo sadales kastē ienāk 3F kabelis. Taču es maksāju par 1x16A. Vasaras mājai maksāt Sadales tīklam par jaudu, ko pastāvīgi nelietoju reizinātu ar laiku kad tur neatrodos, neredzu jēgu.

    Elektriķis
    02.10.2023 22:10
    Reply to  Krotow

    Kārtīgs tauponis izrēķinātu, cik maksā uzturēt ampērus, salīdzinot ar “liekēža” Cirkuļa zupas cenu. Bet protams, ja uz latviešu iecienītajiem laukiem aizbrauc 10x gadā, tad nav vērts iedziļināties.

    Karlis
    02.10.2023 19:25
    Reply to  Bats

    Muļķīgs komentārs, kas vērsts uz oponenta noniecināšanu un nevis konstruktīvu argumentu izklāstu. Žēl tā laika, ko iztērēju, to lasot.

    Bats
    03.10.2023 11:55
    Reply to  Karlis

    Atļaušos nepiekrist. Komentārs nav personiski temēts, bet gan tiešā veidā kritizē argumentāciju “konkrēti manam īpašajam gadījumam šis neder, nemainot ikdienas paradumus, tātad tas neder nekam”, pie tam ar šādiem spriedumiem te izceļas vairāki komentētāji nevis tikai konkrētais, viens zemāk vispār atsaucas uz “lietpratējiem” kā pamatu savam viedoklim par EV, taču vismaz demonstrē atvērtību jaunai informācijai un sekos līdzi Kristapa pieredzei. Citi ir noformulējuši savu redzējumu pirms 10 gadiem, kad iznāca pirmie iMiev un tos nekur citur kā mājās uzlādēt nevarēja un nepieņem jaunus faktus, kas nesakrīt ar šo sen atpakaļ noformulēto viedokli.
    Komentētājs, kuru es jūsuprāt noniecināju savus izteikumu pušķo ar “Paradumu maiņas zealoti lai iet…”, “Būsi no Marsa nokritis” un “Nīkšana pa ceļmalām laikam būs Z paaudzes jaunievedums.” un tamlīdzīgām ogām. Nekas no tā jums nešķita oponentus noniecinošs un laiku tērējošs?

    Gundars
    03.10.2023 17:29
    Reply to  Bats

    Tu vienkārši truli bliez savu un jebko citu uzskati par nepareizu. Ieskriet pačurāt ir viens, bet sēdēt lādēt ap stundu auto ir kas cits. Un tu tupa to nesaproti. EV nevar uzlādēt 5minūtēs! Ja tā varētu, tad arī argumentācija pret nebūtu tik popiulāra. Un pat ja tu nesaproti atšķirību starp 5min un nepilnu stundu(iespējams, tev laiks nav vērtē), tad publisko lādētavu elektrības cena ir tikpat cik degvielas cena, rēķinot uz nobraukto kilometru. Citādi sanāk, ka elektrības cenu tu skaiti kā garāžas walboxā, bet tālāk stāsti, ka jebkurā nekurienes tankštellē tak var ieskriet palādēt uz pāris minūtēm. Savukārt EV auto cena ir cik dārgāka kā ICE auto cena! Un arī tas ir konkrēts arguments tiem kuri saka ka EV vēl ne tuvu nav nostājies blakus ICE.
    Bet tu vienkārši mal savu un pat nemēģini ieklausīties citos.

    Bats
    03.10.2023 18:34
    Reply to  Gundars

    Atvainojiet, bet mēs par braucienu uz Cēsīm un atpakaļ runājam – jāizlasa līdzšinējā diskusija, ja gribas tajā iesaistīties.
    Man parasti pietiek kafijai un wc ar 10-15min max., pa to laiku var paspēt ielādēt ~10kWh, ar ko var nobraukt +70km. Vai varat, balstoties uz paša pieredzi, nosaukt to EV par €15K, kas netiks uz Cēsīm un atpakaļ, palādējoties pa starpu 10min. kafijas pauzes laiku? Es pagaidīšu.

    Krotow
    04.10.2023 10:40
    Reply to  Bats

    Nav ienācis prātā ka braucējam var neinteresēt kafija vai WC? Taču interesē ātrāk nokļūt galā. Vēl vairāk tagad kad dienas gaišais laiks ir īss un jāpaspēj izdarīt visu pirms lietus? Par >= 200 km baterijas auto nepiemērotību kā vienīgajam ģimenes auto vienkāršam mirstīgajam mūsu klimatā, kad aukstumā nobraucamais attālums uz pusi samazinās un ir risks evakuatora izsaukšanai pēc pāris nedēļu stāvēšanas, arī jau agrāk izteicos. Skatos ka šī saruna aiziet strupceļā.

    Aldis
    01.10.2023 11:48

    Lieliska ideja!

    Elektriķis
    01.10.2023 17:32

    Kā jau bija paredzams, elektroauto tēma ir tik pat karsta kā Ābols un Androīds – divas karojošās nometnes metas zākāt viena otru cik spēj. Tādēļ gluži labi saprotami kari starp dažādu reliģiju pārstāvjiem.

    Zemene
    01.10.2023 20:00
    Reply to  Elektriķis

    Tas nav cepiens, bet ar humoru no saprāta puses – izlikt tik iespaidīgas summas par tehnoloģiju, kas tevi pievils ar garantiju pat tad, ja to turēsi sekcijā aiz stikla un ik pa laikam noslaucīsi putekļus.

    Elektriķis
    02.10.2023 08:24
    Reply to  Zemene

    Vai Tev ir sava pieredze šajā jomā, vai tikai viedoklis?

    Sabe
    02.10.2023 14:52

    Labs! Šim pasākumam sekošu. Kad plānojas piegāde?

    Eduards
    02.10.2023 15:49

    Doma par testu un visu ar to saistīto ir laba.

    Vienīgais ko manas smadzenes nespēj saslēgt – par 15k pirkt auto kas labākajā gadījumā varēs nobraukt 200km, bet tā jau ir mana problēma.

    Eduards
    02.10.2023 15:58

    Tas man ir skaidrs, man liktos, ka range būtu jābūt lielākam, bet iespējams, ka šis ir ok(200km). Beigās tev tas auto nostāsies uz 17-18k

    Mahmuds
    02.10.2023 19:18

    Arī es ar nepacietību sekošu līdzi šim pasākumam. Šobrīd gan lietpratēji apgalvo, ka vispraktiskākās ir benzīns/gāze automašīnas. Nebūtu tie elektroauto tik neadekvāti dārgi, varētu kā otro auto paņemt. Ikdienā Liepājā braukājot uz darbu un atpakaļ + uz bodi, nedēļā vairāk par 100 km nesanāk.

    Elons*
    02.10.2023 20:47

    Man joprojām liekas nedaudz creepy, ka pie teju visām diskusijām par EV uzrodas cilvēki, kas mēģina pierādīt, ka nu viņiem noteikti e-auto neder
    Nu jā, oooo 80 dyzelīts ir foršāk, jā. Bet šī raksta subjekts ir cits.

    ~~~~~~~~~~~~~~~

    Esmu sev pieslēdzis teslafi, varu sagatavot datus no tā + no grāmatvedības, kā man veicās 3g / 100k km ar M3

    viens
    03.10.2023 04:30

    vēl – cik jau ir odometrā km un cik ilgā laikā tie nobraukti? un – vai vari par šo auto papētīt, cik ir motoru resurss un kas notiks, ja kaut kas notiks – cik maksās nomainīt vai kas tur paredzēts (garantija?)

    Haralds Jekabsons
    03.10.2023 13:12

    Nesaprotu kāpēc te ir jāstrīdas, kam ir vai nav piemērots EV. Tā ir katra paša izvēle. Manuprāt auto pirkums kā tāds ir kompromiss starp vēlmēm, iespējām un piedāvājumu. Kristaps ir izdarījis savu izvēli un ir apsveicami, ka viņš padalīsies ar savu ikdienas pieredzi “iz dzīves”. Kristaps ar savu eksperimentu tak nevienu nespiež pirkt EV. Pareizi? Tāpēc izmantojam iespēju un gaidām informāciju, lai ieraudzītu aspektus ko pamana (sastopas) Kristaps, par kuriem pašiem pat prātā nevar ienākt, kamēr nesaskaras ar konkrētu situāciju…. Es nu jau 3.5 gadus braucu ar EV un auto drīz būs 10gadi. Jā manam auto ir gan labas lietas, gan trūkumi, bet tā bija mana izvēle un kopumā esmu apmierināts. Turpinot par “…kamēr nesaskaries ar situāciju…”. Es jau ar savu auto biju nobraucis gana daudz un šovasar ar ģimeni nodomājām ar savu auto braukt uz ceļojumā uz Vāciju. Protams bez piedzīvojumiem neiztikām. Pirms brauciena prātā nevarēja ienākt, ka vienā (ne pārāk lielā) pilsētā, varbūt pilns ar uzlādēm (noteikti vairāk, kā 10), bet gandrīz visas ir viena operatora uzlādes un kā par spīti nezināmu iemeslu dēļ aplikācijai nevari pievienot savu kredītkarti. Tāpat izrādījās, ka mainot mājas lādētāja kontaktdakšu neuzmanības pēc ir nopirkta CEE7/3 kontaktdakša nevis CEE 7/7. Atšķirību es pamanīju… Read more »

    Gundars
    03.10.2023 17:40

    Tu precīzi savā komentārā atbildi uz to ko norāda visi skeptiķi. EV(vismaz pagaidām) ir pilsētas auto. Tur jā – tas ir derīgs, plus ja vēl ir iespēja garāžā lādēt(kas tomēr ne tuvu ir visiem). Bet ja reiz samērā ikdienišķš ceļojums līdz Vācijai izrādās ir nopietns šķērslis, tad sorry, EV ne tuvu nav adekvāts. Tad runāt par ceļojumiem uz Rumāniju un vēl eksotiskākām valstīm ir ekstrīms, ja pat Vācija – eiropas attīstītā citadele – piedāvā pārsteigumus.
    Par to jau parasti ir diskusija – var būt ekskluzīva šauram lokam derīga un ērta lieta, bet ir aplami to sludināt par vispārējo trendu. Un EV pagaidām ir bagātu, tipa zaļi domājošu eksemplāru rotaļlieta. Pie tam tie bagātie, kas nopērk Teslu par 100+ tk burtiski kaujās par bezmaksas lādētājiem. Un tas ir komiski.

    Elektriķis
    03.10.2023 18:28
    Reply to  Gundars

    “samērā ikdienišķš ceļojums līdz Vācijai” – tā ir īsta pērle:)
    Bet par pēdējo, kaušanos par bezmaksas uzlādi – piekrītu. Vienīgi tas 100+ ir jādala ar divi.

    Gundars
    04.10.2023 09:49

    Un te tu, Kristap, pārvērties par to, kas uzskata, ka ja tev tas nav aktuāli, tad arī citiem tas nav vajadzīgs

    Gundars
    04.10.2023 09:48
    Reply to  Elektriķis

    Jā, Vācija ir tepat aiz LT un PL. Tas nav kaut kas specifisks, tāls vai eksotisks. Cilvēki braukā un daudz braukā. Bet apmatie arī braucienu līdz Cēsīm kādam citam komentētājam izsmēja, ka ko viņš tur pa ceļam nevar palādēt stundu?
    Tesla maksā 50tk?

    Last edited 7 months ago by Gundars
    Elektriķis
    04.10.2023 10:37
    Reply to  Gundars
    Haralds Jekabsons
    04.10.2023 08:00
    Reply to  Gundars

    Man šķiet, ka es nevienā brīdī neteicu, ka ceļojums uz Vāciju bija šķērslis. Tieši otrādi, mēs nolēmām braukt uz Vāciju un (visa ģimene -četratā) aizbraucām ceļojumā kura laikā pamatā dzīvojām kempingos – savā teltī. Un nesaki, ka ceļojumos negadās piedzīvojumi, tādi ir praktiski visos ceļojumos (ja vien tas nav komandējuma tipa brauciens no punkta A uz punktu B un atpakaļ uz A) . Šis nav man pirmais auto ceļojums un savulaik esmu braucis ceļojumos ar iekšdedzes auto neteiktu, ka ar tiem arī nebūtu bijuši piedzīvojumi . Sarežģījumus var radīt tas, ka ir situācijas kuras parasti iedomāties nevari, bet ja zini tad vari tam veltīt 1 minūti iepriekš un ar situācija nerodas. Es savus piemēros pieminēju tiem kuri ir gatavi ieklausīties un varbūt kādam tas noderēs… Tu vari domāt savādāk, bet es neatsakos no iespējas ietaupīt, it sevišķi, ja tas man neko nemaina. Piemēram pieminētajā kempingā uzlādēt auto varēja praktiski bez maksas. Tad kāpēc to neizmantot? Jā šoreiz man vajadzēja nelielu atjautību un improvizāciju, bet citiem varbūt pietiks ar 1 minūti mājās apskatot kontaktdakšu lai pārliecinātos, ka vispār nenonāks līdzīgā situācijā. Atceries, es rakstīju “Kristaps ar savu eksperimentu tak nevienu nespiež pirkt EV”. Es uzskatu, ka Kristapa un citu EV entuziastu… Read more »

    Gundars
    04.10.2023 10:16

    Savukārt EV auto lietotājiem ir jāatceras, ka nekas nav par velti. Pateicoties, tiem kas maksā ceļu nodokli, izbūvē stāvvietas, sabiedriskā transporta joslas, EV auto lietotāji var par “par velti” to visu lietot. Un tam lādētājam galā elektrība arī nerodas “par velti”, to kāds ir projektējis, izbūvējis, nodrošinājis uzražošanu. Tāds hipsterīgs viedoklis, ka ir gudrāki par citiem lietojot elektroauto, jo “redz “kā var ietaupīt”. Bet patiesībā patērē to ko citi radījuši. Nu jā, ne jau paši, viņi jau vienkārši izmanto situāciju, ka uz citu sfēru rēķina tiek subsidēta viena konkrēta. Un nez vai “1 minūtes laikā” var atrisināt problēmu ar kontakdakšu. Tuvāk patiesībai jau laikam būs tas, ka būs jābrauc uz veikalu pirkt pareizo un par samērā bargu naudu, cik zinu. Nez vai visiem EV auto pircējiem uzriez mājās uzrodas visi iespējamie spraudņi. Skaidrs, ka dzīvē piedzīvojumi ir visur un atrisināt jau arī var praktiski jebko. Pieredzes stāsti ir vērtīgi. Kaut kad arī es pirkšu EV. Bet es šo visu argumentēju no tās otras – EV lietotājiem ļoti nepatīkošās puses. Jebkurš viedoklis kurš pasaka kaut ko ne pa viņu prātam vai pajautā neērtus jautājumus tiek izsmiets. Drusku cita tēma, bet par to akumulatoru pārstrādes proporciju pret ražošanas tempiem. Tikko lasīju, kā… Read more »

    Krotow
    04.10.2023 10:41
    Reply to  Gundars

    +1

    Sergejs
    04.10.2023 11:41
    Reply to  Gundars

    +1

    Sergejs
    04.10.2023 12:02

    Saprotu ka tā nekad nenotiek, bet iedomāsimies to neiespejamo situāciju kad esi Vacijā pie uzlādes bet telefons ir pa galam (pazaudēji, nospēra, noslīka, pārlauzi uz pusēm). Kādas opcijas iztikt bez aplikācijām?

    Elektriķis
    04.10.2023 12:09
    Reply to  Sergejs

    Šī lieta tik tiešām kaitina visvairāk: n-tās aplikācijas, bez kurām nekādi. Tur, kur ir Teslas lādētāji, šādu problēmu Teslu lietotājiem nav: spraud tik iekšā un lādē. Izņēmums ir vietas, kur Teslas lādētāji ir par velti:)

    Sergejs
    04.10.2023 13:01

    Un kur ir problēma uztaisīt apmaksu ar kredītkarti (un skaidrā naudā ar +50% pie cenas) par ielietiem kW/h tā neviens īsti paskaidrot nevar. Laikam lai speciāli prātu pačakarētu.
    Man tieši šī prāta jāšana un tas ka elektroauto gadijumā būsi uz 100% atkarīgs no telefona ir praktiski nepārvaramais šķērslis.
    P.S. Esmu akcionārs 3 elektro/hydrogen autokompānijās

    Sergejs
    04.10.2023 14:06

    Rets gadijums kad no birokrātijas ir acīmredzams labums, ja no augšas rīkojums nenāktu tad tas borģels tā arī vilktos 🤞 😁

    Reklāma