Web Analytics
More
    Reklāma

    Kā es pirku riepas savam lietotajam elektroauto

    Jaunākie raksti

    Klāt nākamā jūsu iecienītā realitātes šova epizode! Šogad ziema mums ir iesākusies ar pamatīgu snigšanu un katrs varam novērtēt sava auto riepu izvēli. Elektroauto gadījumā šī ir kārtējā interesantā un diskusijām bagātā tēma, jo šiem auto riepu ražotāji ir sagatavojuši speciālas riepas. Šajā rakstā sapratīsim, kāpēc elektroauto derētu izmatot šīs specializētās riepas, kā arī pastāstīšu par to, kādas ziemas riepas es izvēlējos pats un kāpēc riepas vairs nepirkšu Reifen-direkt interneta veikalā.

    Kad mans auto jau bija atceļojis uz Latviju, apķēros, ka tam ir apautas vasaras riepas un tā kā tuvojās pirmie sali, bija mudīgi jāsāk risināt riepu jautājums. Kad sāku iedziļināties šajā jautājumā, biju pārsteigts noskaidrot, ka Hyundai Ioniq elektriskajai versijai ir lielāki riteņi. Pirms tam braucu ar tādas pašas paaudzes Ioniq hibrīdu, kas izmantoja 195/65 R15 izmēra riepas, bet tagad Ioniq elektriskajai versijai man ir jāmeklē mazliet lielākas 205/55 R16 izmēra riepas. Slikti, jo biju jau pieradis pie mazām un salīdzinoši lētām riepām!

    Nekādas M+S vissezonas riepas!

    Tālāk bija jāsaprot, kāda veida riepas vispār meklēt. Te viss bija vienkārši, jo esmu principiāls cilvēks un saviem auto izmantoju konkrētajai sezonai speciāli veidotas riepas. Vasarā – vasaras un ziemā – ziemas riepas. Uzskatu, ka M+S tipa vissezonas riepas, kas it kā der visām sezonām, tā īsti neder nekam. Prieks, ka līdzīgi uzskata arī CSDD un no 2024. gada 1. oktobra vairs nevarēs izmantot M+S riepas (bez sniegpārsliņas logo). Riepas tomēr ir pārāk nozīmīga un satiksmes drošību tiešā veidā ietekmējoša komponente, lai pret to izvēli izturētos vieglprātīgi. OK, meklējam normālas ziemas riepas!

    Tad kā tur īsti ir – vai elektroauto varam uzstādīt parastas riepas, vai tomēr jāmeklē speciāli elektroauto veidotas riepas? Neesmu izvēlējies kaut kādu jancīgu BMW i3 un manam auto ir pavisam normāls riepu izmērs. OK, dodos skatīties uz pašu riepu ražotāju mājaslapām un konfiguratoriem. Daļa riepu ražotāju speciāli uzsver, ka šāds vai tāds riepu modelis ir piemērots izmantošanai elektroauto (pat ja ne vienmēr paskaidro, kas tas vispār ir) un liela daļa arī izteikti piedāvā riepas ar XL indeksu, jeb pastiprinātas riepas.

    Kāpēc elektroauto ir specializētas riepas?

    Ar ko tad elektroauto atšķiras, ka tiem varētu vajadzēt specializētas riepas. Iemeslus varam izdalīt vairākus:

    • Svars: Lai arī manā konkrētajā gadījumā Hyundai Ioniq elektriskā versija nav būtiski smagāka par hibrīdu, tomēr tas ir fakts, ka vairums elektroauto (uz bateriju rēķina) ir pasmagi auto. Plus, aerodinamikas uzlabojumam elektroauto cenšas izmantot šaurākas riepas, tāpēc šādu auto riepām ir jāiztur lielākas slodzes.
    • Efektivitāte: Tā kā elektroauto to tagadējā formā ir ļoti svarīgs pēc iespējas lielāks nobraukums no uzlādes, tad ražotāji dažādos veidos cenšas uzlabot šo aspektu. Riepu gadījumā tas nozīmē pēc iespējas mazākas rites pretestības panākšanu. Šim, kā izrādās, var būt liela nozīme uz nobraukumu – ar speciālām elektroauto paredzētām riepām varēsim no katras uzlādes nobraukt līdz pat pārdesmit kilometriem tālāk.
    • Grieze: Pat ja griezes moments abiem maniem auto ir līdzīgs, elektroauto gadījumā būtiski atšķiras tas kā šī grieze tiek pielietota. Proti, elektromotors ļauj iekustināt auto momentā un tas arī rada papildus slodzi uz riepu.
    • Troksnis: “Parasto” auto gadījumā pat ja mums šķiet, ka auto ir kluss, lielāko daļu trokšņa rada motors un transmisija. Elektroauto gadījumā elektromotors ir krietni klusāks, tāpēc auto salonā labāk dzirdēsim dažādus apkārtējās vides trokšņus, piemēram, riepu skaņu. Tāpēc elektroauto riepas tiek būvētas tā, lai tās būtu krietni klusākas.

    Skaidrs, tātad elektroauto riepām ar līkumu iet nevajadzētu. Īpaši, ja esmu nopircis auto, kas pat ideālos apstākļos neko tālu nevar aizbraukt. Kāpēc man vēl vairāk samazināt tā nobraukumu?

    Internets ir pārpilns ar dažnedažādiem riepu testiem, topiem un salīdzinājumiem. Taču man tie visi šķiet diezgan liels bardaks. Vienā testā viena riepa uzvar, citā cita un trešā vēl trešā riepa. Kas ir normāli, jo starp šiem testiem nav vienota testēšanas metodoloģija. Vienīgais labums no šiem testiem man bija tas, ka ar laiku izkristalizējas kaut kādi daži riepu modeļi, kas atkārtojas. Tipiski no zināmiem zīmoliem un arī paši riepu modeļi bija kaut kur iepriekš dzirdēti. Respektīvi, šajā ziņā es izvēlējos neeksperimentēt ar kaut kādām nesaprotamām nezināma zīmola riepām.

    Pēc daudzu šādu topu izskatīšanas man pašam izveidojās personīgais tops no dažiem riepu modeļiem un beigās cenas/pieejamības cīņā uzvarēja: Bridgestone Blizzak LM 005 riepa. Es nesaku, ka tā ir vislabākā ziemas riepa pasaulē un nākamreiz varbūt izvēlētos kaut ko citu. Man drīzāk radās sajūta, ka konkrētās cenu kategorijās tās riepas savā starpā varētu būt diezgan līdzīgas.

    Mana pieredze ar Reifen-direkt nebija līdz galam laba

    Es jau gadiem biju dzirdējis par Reifen-direkt riepu internetveikalu, taču kaut kā nekad nebiju tur iepircies. Riepas parasti pirku servisos, kur tās mainu vai arī no “saviem galiem”, kas spēj piedāvāt labas cenas. Šī bija pirmā reize, kad riepas pasūtīju internetā. Un reizē arī pēdējā.

    Pati Reifen-direkt lapa ir diezgan šķība un greiza, taču eksperimenta kārtībā biju gatavs to pieciest. Riepas izvēlējos, ar karti apmaksāju 414,80€ un 17. oktobrī sākās gaidīšanas laiks. Biju arī laicīgi un ar labu rezervi pieteicis riepu maiņu manā iecienītajā R1 servisā. Reifen-direct atsūtīja informāciju, ka sūtījums ir izsūtīts un varēju sekot līdzi kā tās no Rumānijas ceļo uz Latviju. Dienu vai divas pirms riepu maiņas, tās beidzot kurjers atveda līdz pat mana dzīvokļa durvīm… taču bija maza aizķeršanas. Es biju pasūtījis četras riepas, bet piegādātas tika tikai divas. Ko nu?

    Ar Reifen-direkt sazināties nebija iespējams. Tā mājaslapa izskatās veidota tikai pārdošanai nevis klientu atbalstam. Tāpēc traci sāku celt DPD kurjerdienesta pusē. Vai tiešām man tika atvests viss sūtījums? Vārds pa vārdam un noskaidroju, ka šis sūtījums ir sadalīts divās daļās un otra tā puse ceļo no Vācijas (ja nemaldos) un būs klāt vēl pēc dažām dienām. DPD iedeva arī otru izsekošanas kodu un varēju pārcelt riepu maiņu un gaidīt otra riepu pāra piegādi. Tās atbrauca 30. oktobrī vai pat mazliet vēlāk. Taisnības labad jāsaka, ka tagad es Reifen-direkt epastos atradu norādi uz to, ka sūtījums tiek sadalīts vairākās daļās, bet tur izsekošanas kods bija tikai pirmajai (Rumānijas) daļai. Attiecīgi, kopumā šāda pieeja nav kūl un vairs es šajā veikalā neiepirkšos. Turpmāk riepas pirkšu kaut kur uz vietas, kur tās nav jāgaida nedēļām ilgi.

    Kad Twitterī diskutēju par savu izvēli izmantot Reifen-direkt, ļaudis brīdināja, ka veikals var atsūtīt vecas riepas. Es arī pērkot šīs riepas redzēju norādi, ka par papildus mazu samaksu var saņemt garantēti svaigas riepas. Kad atveda manas riepas, secināju, ka tās ir ražotas pirms aptuveni 1 gada. Tātad, ne jaunas, ne pavisam vecas. Saies!

    No citiem elektrisko Ioniq vadītājiem biju saklausījies stāstus par to, ka ziemā mēdz nogļukot riepu spiediena sensori, jo it kā riepā esošais mitrums kaut kā neveiksmīg sasalst uz tiem. Pašam vēl tā nav gadījies, tāpēc neesmu notestējis vienu ieteikumu – iepildīt riepās slāpekli. Tā ir normāla prakse autosportā, taču samērā zemās pakalpojuma cenas dēļ varētu patestēt to arī savam ielas auto. Ja pa ziemu piefiksēšu šo riepu spiediena sensoru problēmu, centīšos paeksperimentēt ar slāpekli.

    Ziemā braukt ar elektroauto ir ļoti nepierasti

    Esmu ar šo auto aizvadījis šīs dažas sniegotās un vēsās dienas un pirmās atziņas ir tādas interesantas. Pirmkārt, šis auto brauc krietni citādāk nekā man tik ļoti pierastais Ioniq hibrīds. Lai arī auto ir ļoti līdzīgi, braukšanas pieredze būtiski atšķiras. Es ar hibrīdu nemēdzu trakot un līst neizbraucamās vietās, taču nepieminu, ka kādreiz mani būtu satraukušas auto spējas. Ar elektrisko Ioniq man tieši pretēji – ir sajūta, ka es iestrēgšu visur. Gan nenotīrītā sniega placī pie mājas, gan sašķūrētā sniega putrā ceļa nomalē, kur man jāpiestāj. Iespējams, tas ir saistīts ar elektroauto momentāno griezi – riteņi tik strauji izspolē, ka auto principā visu laiku mirgo prebuksēšanas sistēma, jo notiek cīņa ar šo izbuksēšanu. Rezultātā auto it kā brauc un it kā nebrauc. Otra lieta ir klusums. Kad ar “parastu” auto uzgāzē, tad ir gan troksnis, gan vibrācijas un rodas sajūta, ka tūlīt izbrauksim.. nu vai iestrēgsim vēl dziļāk. Elektroauto nav nekādu trokšņu un tas tikai vairo neziņu par to, kas notiek ar riteņiem. Bet var jau būt, ka tas viss ir tikai maldi un prāta spēles, jo reāli nekur vēl neesmu iestidzis. Vienkārši jāturpina braukt un jāpierod.

    Otra lieta, ko ir atnesusi ziema – būtiski pieaudzis auto enerģijas patēriņš. Ja rudenī pa pilsētu man vidējais patēriņš bija līdz un ap 20kWh/100km un ārpus pilsētas iemanījos redzēt pat nepilnu 13kWh/100km patēriņu, tad tagad pie mūsu nelielajiem mīnusiem un sniegiem patēriņš var sasniegt un pat pārsniegt 30kWh/100km atzīmi. Un auto ar tik mazu akumulatoru tas nozīmē, ka nobraukums ziemā tiešām var būt smieklīgi maz – ap 100km. Pat ar visu siltumsūkni auto daudz enerģijas patērē uzsildīšanai un siltuma uzturēšanai (tāpat zem 21 grāda temperatūras salst kājas). Panelī esmu redzējis, ka sildīšana var notikt ar 4-5kW jaudu, kas nav maz. Labā ziņa ir tāda, ka beidzot esmu ierīkojis lādētāju savā daudzstāvu stāvvietā un tagad varu auto veikt priekšapsildi un tas tiešām samazina patēriņu uzreiz sekojošā braucienā. Par lādētāja ierīkošanu pastāstīšu jau nākamajos šī aizraujošā seriāla rakstos!

    Ā, vēl viena nianse. Pirms ziemas citi elektroauto braucēji brīdināja, ka ļoti slidenos apstākļos ir jābūt uzmanīgiem ar auto reģenerācijas funkciju. Proti, tā var likt auto saslīdēt. Tā tas tiešām var notikt un praksē sajūta ir reāli neforša. Pa gada sauso daļu tu esi pieradis akseleratoru izmantot kā bremžu funkciju – noņem kāju un auto sāk jūtami sabremzēties. Tagad ziemā noņem kāju, auto būtu jāsabremzējas, bet pa slideno ceļa virsmu sistēma uz mirkli nobloķē riteņus un rodas sajūta, ka auto burtiski palecas uz priekšu. Nekas patīkams! Bet reģenerācijas līmeņa samazināšana šo problēmu izlabo un nekas vairs neslīd.

    Secinājumi

    Kādi tad no šī visa ir secinājumi? Ar riepām viss ir vienkārši un reizē nav vienkārši. Skaidrs, ka internetā es vairs riepas nepirkšu, jo tas čakars nav tā vērts. Pat ja konkrētiem riepu modeļiem visdrīzāk nav lielas nozīmes, visdrīzāk ir nozīme tam vai konkrētā riepa ir veidota tieši elektroauto. Te tomēr pat parastiem un knapiem elektroauto ir gan momentāna grieze, gan vēlme pēc efektivitātes un klusuma. Nākamās vasaras un ziemas riepas es izvēlēšos specializētas.

    Brauc ar elektroauto? Kāda ir tava pieredze ar riepām? Kur un kādas riepas pirki un kā tās uzvedas uz ceļa? Kā vispār šādos klimatiskajos apstākļos tavs auto uzvedas uz ceļa?

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    106 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Rihards
    28.11.2023 16:15

    First

    xs1
    28.11.2023 16:25

    Diez ja mūsdienu elektroauto nebūtu visas tās stabilitātes kontroles, kādi tik brīnumi nebūtu uz ceļa dēļ rekuperācijas :)

    Elektriķis
    28.11.2023 16:40

    Nu gan Kristaps “salēja” par visu sezonu riepām… jēdzīgajām ir “sniegpārsliņa” un tās ir pavisam labi braucamas. Jau kuro gadu lietoju ar dažādiem auto Michelin Crossclimate. Tās der arī EV.
    Par Reifendirect – esmu tur pircis. Vienmēr nāk pa 2 gab. vienā sūtījumā. Tur var nopirkt tādas riepas, kādas vietējie tirgoņi nepiedāvā.
    Par reģenerāciju: kad sāku lietot Zoju, bija bažas par šo – absolūti nekādu problēmu pa pliku ledu, pie tam ar augstāk pieminētajām visu sezonu riepām. Reģenerācijas radīto sānslīdi var sākt manīt ar aizmugures piedziņas EV.

    Elektriķis
    28.11.2023 16:44

    Pieņemu ka dažādiem auto reģenerācija ir uztaisīta dažādi.

    Kārlis Rozenbergs
    28.11.2023 16:50
    Reply to  Elektriķis

    Par Reifen arī tikai labi vārdi. Kādas 6 reizes esmu sūtījis – vienmēr svaigas un pieved pie durvīm. Kristaps vnk bija tas viens no miljona, kuram sadalīja sūtījumu un nenokomunicēja. :D

    Kārlis Rozenbergs
    28.11.2023 17:00

    Nē vairāk kā gads jeb aktuālā sezona.

    xs1
    28.11.2023 16:54
    Reply to  Elektriķis

    Kaut ko nedaudz nesaprotu – aizmugures piedziņas auto tieši nevajadzētu būt sānslīdei dēļ rekuperācijas , jo ja notiek sabloķēšanas, tad pakaļa velkās līdzi, par cik priekšā nav pretestības … Fwd auto tieši otrādi, priekša sabloķējas un pakaļa to stumj tālāk, jo nav pretestības

    Elektriķis
    28.11.2023 17:02
    Reply to  xs1

    Arī EV starp riteņiem ir tā sauktais diferenciālis, kas dara “brīnumu” lietas. Vēl ir antibloķēšanas automātika, kura darbina bremzes.
    Kā jau rakstīju, arī man bija bažas par priekšpiedziņas auto priekšas slīdēšanu uz sāniem, bet bažas neapstiprinājās.

    Sergejs
    29.11.2023 13:22
    Reply to  Elektriķis

    Pēc idejas tas pats kas ar priekšpiedziņas ICE – ja ieštepselēsi 1-2 robā uz 70 un nometīsi gāzi tad uz ledus/sniega būs brīnumi. Tas pats ar 4to problēmas nerada

    Elektriķis
    28.11.2023 17:22
    Reply to  xs1

    Papildinājums: pamēģini noraut roceni uz slidena ceļa, tādējādi bloķējot aizmugures riteņus, sajutīsi kā “pakaļa aiziet”, nevis “velkās līdzi”. To gan var izdarīt vecākiem auto.

    Trx450
    28.11.2023 19:36
    Reply to  Elektriķis

    Drošvien ka gala rezultātā aizmugure būs priekšā

    xs1
    28.11.2023 20:21
    Reply to  Elektriķis

    Ja negrābstīsies gar stūri vai darīs to minimāli nekas nekur neies, ja būs minimāla vilkme priekšai, tad tā pakaļa ar norautu rokasbremzi var kilometriem līdzi vilkties

    Trx450
    28.11.2023 20:29
    Reply to  xs1

    Teorētiski un arī praktiski, ja priekšu nobloķē, tad ies taisni. Var stūri grozīt kā vēlas.

    Sergejs
    29.11.2023 13:25
    Reply to  Trx450

    Drīzāk pa mazākās pretestības ceļu un kur gravitācija velk pa slīpo plakni.

    Skābene
    30.11.2023 08:50
    Reply to  Elektriķis

    Kādu laiciņu braucu ar jaunmodīgo draņķi, kam klasiskās rocenes vietā ir stulbā podziņa un rokas bremze darbojas uz priekšējiem riteņiem! Riktīga fu-kaka, jo ziemā tas nekam neder. Nevar ātri apgriezties un piekoriģēt auto, kad vajag! Klasiskā roķene ir tik laba štelle, bet žēl, ka kļūst par izmirstošu parādību.

    Normunds
    28.11.2023 21:18
    Reply to  Elektriķis

    Oktobra sākumā tieši pirku un visas četras piegādāja reizē. Diezgan pasen bija problēma ar moto riepu – baika riepas vietā piegādāja krosa mocim paredzēto, bet toreiz sazinoties pa norādīto telefonu (ne LV) problēma tika atrisināta – dpd savāca nepareizo riepu un pēc kāda laika piegādāja īsto.
    Līdz šim skatoties premium segmentu reifen vienmēr sanācis stipri izdevīgāk -> Nav man čomu riepu tirgoņos, kas varētu iedot atlaidi

    Elektriķis
    28.11.2023 21:36
    Reply to  Normunds

    Vai visas četras bija satītas kopā, vai tomēr DPD atveda satītas pa pāriem ar atseviškiem papīriem?

    Normunds
    28.11.2023 21:44
    Reply to  Elektriķis

    Pa pāriem. Par papīru vairs neatceros – ja atcerēšos, pameklēšu vai vēl saglabājies.

    Last edited 5 months ago by Normunds
    Elektriķis
    28.11.2023 21:50
    Reply to  Normunds

    Tad visticamāk tie bija divi sūtījumi, kuri atnāca reizē.

    Elektriķis
    01.12.2023 19:09
    Reply to  Normunds

    Šovakar saņēmu četras riepas no Reifendirect. Pa pāriem, ar diviem sūtījumiem, bet reizē.
    Eksotisks izmērs (15 collas), kādam šeit faktiski nav izvēles. Atnāca mazāk kā nedēļas laikā.

    aaa
    28.11.2023 17:03

    Tevis ieliktā Michelin alpin 6 riepa ir vienkārši ideāla vissezonas riepa. Ideāli lai brauktu visu sezonu, gan ziemā, gan vasarā. Šitās riepas vasarā turās labāk, kā lēta gala vasaras riepas.

    Elektriķis
    28.11.2023 17:06
    Reply to  aaa

    Vispār pieminēju Crossclimate. Šķiet ka Alpin ir tīrā ziemene. To tu lieto kā vissezoneni?

    aaa
    28.11.2023 17:17
    Reply to  Elektriķis

    Apmēram 3 gadu nobraucu (cauru gadu) un ar tām pašām riepām arī pārdevu mašīnu. Protektora atlikums tāds, ka mierīgi vēl 2 gadus brauktu

    Rolands
    28.11.2023 19:10
    Reply to  aaa

    3 gadus ar alpina, nevar teikt, ka Tu esi braucis, bet auto vairāk stāvējis. Varbūt varētu palūgt nobraukumu?

    aaa
    28.11.2023 19:45
    Reply to  Rolands

    Nobraukums ~50k km. Vasarā nepilnu mēnesi tiek braukts par eiropas lielceļiem ar ātrumu 140km/h. Nevienā mirklī nebija doma, ka vajag dedicated vasaras riepas

    karlis
    30.11.2023 07:30
    Reply to  aaa

    bāc, tas braukā visu gadu ar ziemas riepāsm, to nepadara par vissezonas riepu tavā izpratnē..
    Visas ziemas riepas (da po, ar kādu apzīmējumu m+s, trīs brāļi uz sniega, b+r, snow, winter,ice, turbo white), ar kurām drīkst braukt ziemas periodā LV …. ir arī tādas, ar kurām drīkst braukt arī vasarā.

    baigais atklājums ..

    eh3434
    28.11.2023 19:54
    Reply to  aaa

    vari pamatot vasaras braukšanas pieredzi? Kā izpaužas tas, ka viņa tur labāk par lētā gala vasaras riepu?
    Tev ar lētākajām riepām izslīdēja/izspolēja? Pie ātruma virs 200km/h bija nestabilitāte?
    Es braucu pa vasaru ar china un 300zs rwd. Man pat pliks ķīnietis neizspolē pa lietu. Kā uzliku ziemas riepas tā pirmajā krustoumā, kur nācās no sānu ceļa izraut satiksmē uz galveno ceļu tā nokauca riepas.
    Nespēju iedomāties kā var manīt labāku “turēšanos” vasaras riepām.

    Reinis Rozitis
    28.11.2023 20:06
    Reply to  eh3434

    > Man pat pliks ķīnietis neizspolē pa lietu. Kā uzliku ziemas riepas tā pirmajā krustoumā ..

    Attiecībā uz ūdeni ir vairāk svarīgs protektora zīmējums jebšu spēja izspiest ūdeni starp riepu un ceļu / nepieļaut akvaplanēšanu utt (tam arī kā reiz ir savs apzīmējums/kategorija ES), kas dažādiem modeļiem var būt būtiski atšķirīga.

    Visādi citādi mikstākas riepas vienmēr “performēs” labāk, tikai atrāk nolietosies.. Katram jāpiemeklē sev optimālākais variants.

    Trx450
    28.11.2023 20:20
    Reply to  eh3434

    Latvijā nopērkot jaunas riepas un braucot ar tām, tāpat vien nepamet sajūta ka esi nopircis riepas šrotā. Neskatoties uz to ka tās ir jaunas. Braucot uz 100km/h, pa taisnu ceļu, testējot dažādus riepu modeļus . Jutīsi kuras labi turās, luras klusas , kuras nav tik labas.

    Last edited 5 months ago by Trx450
    aaa
    28.11.2023 21:33
    Reply to  Trx450

    Ar riepām tiešām ir interesanti. Pirelli it kā izreklamēts kā respektabls brends, bet man tās riepas ļoti nepatika. Ļoti sen bija izreklamētas kumho ecsta, it kā sportiskas riepas. Praksē bez abs agresīvi bremzējot slīd tā ka dūmi kūp :D Bija ļoti labas ziemas riepas graspic (vai nu dunlop vai goodyear, neatceros), ziemā ideāli, vasarā ļoti ļumīgas un galertīgas, bet ja mierīgi brauc tad ir ok. Ķīnieši visi ir skaļi un uz slapjā asfalta vispār nebremzē. Vienīgās riepas, kuras man par 100% apmierina ir michelin. Paskaties kādas ir top sporta riepas, tās ir michelin pilot, visi pārējie brendi ir kompromiss.
    Negribētu teikt, ka Latvijā sūdīgas riepas pārdod. Vienkārši mārketings ir radījis tev ilūziju, ka dabūs labas riepas, bet realitātē visām riepām ir savas īpatnības

    Žumapel
    29.11.2023 02:41
    Reply to  aaa

    Neesmu ķīniešu fanbojs, bet tev vajadzētu bišku precīzāk izteikties. Kā tas ir, ka uz slapja vispār nebremzē? Ko tas nozīmē? Slīd kā pa sniegu? Vai arī pie ekstremālas bremzēšanas slīd metru tālāk par michelin?
    Bieži sanāk bremzēt tā, ka auto pa slapju šļūc? Man 19 gadu pieredze uz ceļiem un neesmu ar ko tādu saskāries. Avāriju nav. Manuprāt michelin ir overkill parastajam latvietim. Izmesta nauda tikai tāpēc, ka riepas potenciālu tā arī neizmantoja. Tieši to pašu tavu maršrutu ikdienā mēro ļoti daudzi ar lētajām noname riepām un ir nonākuši galamērķī bez avārijām. Attiecīgi es nepiekrītu, ka viss, kas nav top brends, tas nebremzē, neturas uz ceļa un hz ko vēl.
    Riepu fetišistiem gan var būt citi uzskati :)
    Es priekš Latvijas ātrumiem nevaru iedomāties sevi pērkot dārgas vasarenes ko deldēt pie 90kmh uz šosejas. Katram gan savs!

    karlis
    30.11.2023 07:32
    Reply to  Žumapel

    kormoran = michelin
    Made in EU

    Žumapel
    29.11.2023 02:34
    Reply to  Trx450

    Vari precizēt “turēšanos uz ceļa” ?
    Kā tas izpaužas? Pastāsti kā izpaužas turēšanās uz ceļa dārgākajai brenda riepai, vidējas cenas brenda riepai un lētākajai riepai?
    Es saprotu, ja runa ir par ziemas riepām. Tur to visu jūt, jo runa ir par slidenu segumu.
    Vasarā segums nav slidens. Ja nu vienīgi mizo pa intensīvu lietu, kur ir akvaplanēšanas risks. Es nesaprotu kā var vasarā uz sausa seguma dažādi turēties riepas?
    Esmu ar pēdējās sezonas vasarenēm braucis pa oktobri un pēc nomaiņas uz labām ziemenēm – viss paliek tikai sliktāk uz sausa/slapja seguma. Ziemenes šūpojas mīkstajā protektorā un būtiski samazina saķeri.
    Es neticu, ka vissezonas riepa var performēt labāk par vasaras riepu. Tas nav iespējams, ja vien nesāk stāstīt, ka katru otro dienu brauc pa kaimiņa servitūtu pļavā. Uz asfalta vasaras riepa ieliek vienos vārtos vissezonas riepai, kur jau pēc noklusējuma jau ir skaidrs, ka vissezonas riepai ir jābūt ar mīkstāku gumiju un raupjāku protektoru, kuram ir daudz vairāk lameles. Iesaku biķerniekos pabraukt ar vissezonas riepām un padilušām vasarenēm. Varēs līkumos šļūkt ar vissezonas mizu :D

    Sergejs
    29.11.2023 13:29
    Reply to  Žumapel

    https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Studless-and-Studded-Winter-Tyre-Test.htm
    Skatamies sadaļu “handling”, jo mazāks cipars jo labāk turās uz ceļa

    Sergejs
    29.11.2023 16:50
    Reply to  Žumapel

    Jā, ir redzēti testi ka uz sausa asfalta vasaras riepa arī pie -20 pārspēj ziemeni. Tik, pēc manām domām, sūdi drīzāk būs nevis uz sausa asfalta bet pie sniega/putras/ledus. Uz slapja seguma ir dažādi, atkarīgs uz ko tā ziemene vairāk tēmēta, ledum vai ūdenim:
    https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Tyre-Reviews-UHP-Winter-Tyre-Test.htm

    aaa
    28.11.2023 21:18
    Reply to  eh3434

    Nu labi, tu esi racists. Man 300zs un 200km/h pat sapņos nav rādījušies. Tavā gadījumā tiešām labāk lēti ķinieši

    KKTK
    28.11.2023 23:01
    Reply to  aaa

    Fantastika :)

    Dimants
    28.11.2023 17:11

    Ar Blizzakiem ir laba pieredze, un vienmēr ir izturējušas pavasara bedrītes, ko nevarētu teikt par diskiem. Kopumā Latvijas ceļiem un to stāvoklim R16 ir optimāls izmērs ( viegli panes gan bedres gan cinīšus, un viegli stūrējas ).
    Ja gadās ziemas riepas ar pārāk mīkstu gumijas sastāvu, bet reāli ziemas nav, tad tās novalkāsies jau pa vienu sezonu ( novicojot 15K+ km ).
    Lūgums Kristapam tagad doties ārā un, iztiekot bez puņķa līdz otrai krekla pogai, nomērīt velkošo riteņu riepas prorektora atlikumu. Tas būs indikātors vai autoram ir “smaga kāja” :D

    Parasts latvietis
    28.11.2023 17:29

    Es tev teicu , nepērc to sūdu , kamēr nav pilnveidotas baterijas.

    Frants
    28.11.2023 17:40

    Praktiski jebkuras auto-moto riepas par labu cenu un ātru piegādi var atrast pie riepulīderis ! Esmu tur pircis riepas gan mocim,gan automašīnai …

    KKTK
    28.11.2023 23:03
    Reply to  Frants

    Andorrā beznodokļu zonā reģistrēta firma, kas gan te var aiziet greizi :)

    Frants
    29.11.2023 18:05
    Reply to  KKTK

    Kāda starpība,kur reģistrēta firma. Riepas ir jaunas,par labu cenu un kurjers piegādā līdz durvīm 2-3 dienu laikā !

    Biteme
    28.11.2023 17:54

    Klau, bet interesanti tak palasīt, pat ja pašam nav EV.

    Pakas sadalīšana – jā, neērti no viedokļa ka 2x jāgaida kurjers. Sliktāk būtu, ja gribi tiešo to modeli, bet veikals piedāvātu nopirkt 2x pa 2x riepām un maksāt 2x par piegādi. Starp citu, vai nevar pārvirzīt piegādi pa tiešo uz servisu, ja uz to jau kādu laiku ir braukts un neesi cilvēks no ielas?

    Elektriķis
    28.11.2023 18:40
    Reply to  Biteme

    Var.

    gunarros
    28.11.2023 18:35

    Ar riepu iegādi pagaidām nav nācies vilties, tās pērkot “AMI riepas”. Parasti izvēlos opciju sākt ar dārgākajām, tad pamazām eju uz lētāko galu, kamēr atrodu mani apmierinošu price – performance riepu.

    Alberts Kviesis
    29.11.2023 19:32
    Reply to  gunarros

    Parasti pirms sezonas izveidoju sarakstu ar potenciāli ņemamām riepām, tad apskatos testus, price/performance, zīmējums, malu (disku) aizsargi, protektora dziļums (jaunām riepām mēdz variēt no 7-9 mm). Ziemā diezgan mazsvarīgs ir skaņas indekss. Parasti izvēlos riepas ar H vai V indeksu un XL. Kad modelis (piemēram, Gislaved, Nokian, Fulda, GT Radial) skaidrs, tad tiek salīdzinātas cenas. Pēdējās 4 reizes arī ir ņemtas no “AMI riepas”, kur ziemas sezonas laikā, kad lielais bums bija beidzies, iegādājos premium – Pirelli Scorpion Winter

    Trx450
    28.11.2023 19:11

    Pagājušo gadu nopirku savam Toyota hibrītam m+s continental. Viena ripuļa cena bija 145eur, netālu no mājas auto servisā.
    Vienīgā problēma ir tajā, ka kāds patstāvīgi laiž riepām gaisu nost daudzstāveņu autostāvietā. Ne man vienīgajam, visiem autiņiem.
    Nesen vienu noķēra, bet tas it kā ar problēmām galvā. Ar oficiālu ārsta slēdzienu.
    Neko jau baigi izdarīt nevar.
    Bija arī parādījies viens riepu dūrējs. To arī atrada. Bet nu par laimi manas dārgās riepas nepaspēja sadurt.
    Es biju domājis ka pa visām četrām 145eur. Samaksāju 145eur, pārdevējs pasūtīja riepas. Iedeva pierakstu pēc 3 dienām , lai var nomainīt.
    Atbraucu uz nomaiņu izrādās ka vēl 435eur jāmaksā. Es toreiz kasdpasūtīju biju uz pohām, īsti neklausījos ko man saka.
    Reāli riepas pa dārgo, un vēl mazais izmērs. Neredzu iemeslu viņas csdd aizliegt un neuzskatu ka tās riepas nedrošas braukšanai ziemā

    Last edited 5 months ago by Trx450
    Trx450
    28.11.2023 19:51

    6 gadi atpakaļ strādāju uz kuģa kurš veda saldētas zivis. Kuģa kravas telpā bija 6 autokāri kuri krāmēja paletes pa kravas telpu. Autokāri bija labi palietoti. Pie -22c autokārs strādāja 8h bez apstājas līdz beidzās baterija.. Dažreiz bija nesaldētas kravas, pie +15c autokārs strādājā tās pašas 8h līdz beidzās baterija. Palešu masa līdzīga 1t -1.2t. Varbūt tur galvenais spēlētajs ir baterijas tips.

    Reinis Rozitis
    28.11.2023 19:54
    Reply to  Trx450

    Pirms 6 gadiem visdrizāk skābes akumulatori.

    Autokāri mēdz būt arī gāzes.

    Trx450
    28.11.2023 20:10
    Reply to  Reinis Rozitis

    Jā tie bija skābes, regulāri katru 2 dienu vajadzēja uzliet ūdeni šunās.

    Oto
    09.01.2024 11:27
    Reply to  Trx450

    Lādējot tie aķi uzsila. Vēl starpība, ka svina-skābes akumulatoriem iekšējā pretestība mīnusos samazinās vien 3x, bet litija jonu 20x tur arī tā starpība.

    Vissezonas riepa
    28.11.2023 20:20

    Par riepām.
    Plaši zināmi maldi ka M&S ir vissezonas riepas.
    Vissezonas riepas ir allseason un tām ir ļoti neliels modeļu piedāvājums.
    Ziemas riepas pēc būtības dalās trijās grupās
    1. Radžotas ziemas riepas
    2. Frikcijas ziemas riepas (mēdz saukt arī par Skandināvijas tipa riepām)
    3. Viduseiropas ziemas riepas. Plaši zināmas ar M&S apzīmējumu kuram ir arī sniegpārsliņas ar kalniem apzīmējums.
    Lūk šīs viduseiropas ziemas riepas maldīgi sauc par vissezonas riepām.

    Cita labāka realitāte
    28.11.2023 20:44

    Priecājos, ka dzīvoju citā jeb labākā realitātē, lai gan kaut kur sirds dziļumos man šo “pašpasludināto tehnoloģiju ekspertu” un, daudzu prāt, vienīgās šī EV lietošanas patiesības paudēju, sāk palikt pat nedaudz žēl. Bet ko nu par to, katrs kā saka, pats savas laimes kalējs, vēlējos tikai padalīties ar pēdējo dažu dienu pieredzi jeb kā autors jau paspēja pasūdzēties, nedaudz pačakarēšu “viss ir slikti ziemā ar EV” šova norisi. Bildes diemžēl šeit neļauj pievienot, ja kādam ļoti interesē varu nosūtīt pm. Tātad, kopumā pēdējās trīs dienas ar mīnusiem un jo īpaši puteni ar svaigu sniegu un netīrītām ielām, ir tiešām bijuši ne tie piemērotākie apstākļi manam EV, kas būtiski palielina patēriņa ciparus un samazina nobraucamo attālumu, bet tomēr sasniegt vai precīzāk nesasniegt autora vairākkārt manifestētos 100km maksimāli nobraucamo attālumu un vidējo patēriņu 30kW, man tomēr nebūs lemts arī šādā laikā, nekādi nespēju pārsniegt 22kW, lai gan tas šķiet arī varētu būt jauns rekords. Vienīgais, ko esmu sācis pielietot, nu ko tur slēpt patīk man ērtības, ir lādēšanu reizi divās dienās, jo tad reizi divās dienās no rīta auto ir patīkami silts un uzreiz gatavs braukt. Tagad gaidu naidīgus komentārus par “šova” bojāšanu no “šova” pielūdzējiem un “eksperta” apbrīnotājiem. 😂 Ā bija… Read more »

    Cita labāka realitāte
    28.11.2023 23:10

    https://failiem.lv/u/mrm2aafvdu

    169km ir pirmdienas rītā pirms brauciena uz darbu, tos 22.9kW var neņemt vērā, jo svētdien vakarā braucu uz veikalu un kādas desmit minūtes meita sēdēja ieslēgtā auto, tad uz momentu rādīja pat 52kW. Tad pie darba 157km, lai gan nobraucu kādus 17km, tas tāpēc, ka brauc uzreiz pēc lādēšanas. Tad ir 161km pirms braukšanas pusdienās, jo palika par grādiem 5 siltāks, pēdējā bilde šovakar ar 55km. Pa nakti lieku lādēt, lai gan rādīja vēl 33% un teorētiski rītdienu varētu mēģināt izbraukt, bet ir ziema un sola aukstu nakti, tāpēc labāk no rīta sākt uzreiz braukt ar siltu auto. Un vēl braucu standarta režīmā, ar pirmo līmeni vai vispār bez reģenerācijas. Tad kad bija kailsals un nebija sniega, pie mīnus 9 grādiem, patēriņš bija ap 18kW, pēc pieredzes šī auto patēriņam ļoti nepatīk, ka auto kārpās pa sniegu, tāpat vasarā lietus laikā nedaudz pieaug patēriņš.

    Last edited 5 months ago by Cita labāka realitāte
    Dimants
    28.11.2023 23:43

    Tad šie 2 ionic nav 2 ūdens lāses. Ja viens no tiem jūtas vairāk nosalis, tad varbūt atšķiras pakojums. “Jāparokas” vai auto nav domāti diviem dažādiem reģioniem? Vai arī kāds kontrolieris uz mikroshēmas neko nav dzirdējis par aigstajām el.cenām?

    Cita labāka realitāte
    29.11.2023 08:42

    Vai domā to sarakstu ar braucieniem no vidējā lielā ekrāna? Negribu nevienu apbēdināt, bet šorīt pēc uzlādes un salona priekšapsildes, atlikums 174km pie mīnus sešiem grādiem uz 21.3kW iepriekšējā patēriņa. Līdz darbam nobraucu 17.8km, atlikums pie darba 160km un patēriņš 15.3kW !!!!!!!!!! Paldies ceļu uzturētājiem, jo pilnīgi visur bija tīrīts un nekur nebija jārokas pa sniegu kā vakar. Kā jau teicu, netik daudz aukstums cik slidens vai aizputināts ceļš ļoti nepatīk šim auto.

    Cita labāka realitāte
    29.11.2023 08:45

    Sorry, pamanīju, ka esi ielicis bildi piemēram, šodien vēlāk uztaisīšu bildi un ielikšu👍

    Cita labāka realitāte
    29.11.2023 19:01

    https://failiem.lv/u/yedahqnycg

    Ieliku pēdējos trīs ekrānus. Nezinu viņš kaut kā jocīgi tos braucienus dala vai skaita kopā, teorētiski tie īsie 8-10km ir uz pusdienām un atpakaļ, un tie garākie ap 20km uz mājām un darbu. Šodien atlikums ir 125km nobraucu kopā ap 40km, palika aukstāks un patēriņš uzkāpa pa dienu uz 18, vakarā sastrēgumā jau uz 20kW.

    Cita labāka realitāte
    29.11.2023 23:01

    Man klimats uz 19 vai 20 auto režīmā stāv, jo braucu ziemas jakā un cepurē, ir silti, jo līdz darbam paspēju iesvīst īpaši pēc sniega šķipelēšanas. Bet apsildei patērētie kW baigi daudz nemainās 20 vai 22 grādiem, jo sākumā silda vienādi un lai pēc tam uzturētu man šķiet nav baigā atšķirībā. Rīt slēgšu 22 grādus, paskatīšos cik rādīs. Bet nu šoziem varu droši apgalvot, ka patēriņš ir rekordaugsts, iepriekšējā ziemā virs 20kW praktiski bija tikai pāris dienas, jo nebija sniega un auksts arī nebija līdz Ziemassvētkiem.

    Trx450
    30.11.2023 11:14

    Ir atšķirība kādu elektrību lādē iekšā. kuru firmu izmanto. Ir dzirdēts ka no Ķeguma HES nāk kvalitatīva elektrība.
    Tas pats kas 95E, itkā Sataķikā labāka, bet Latvijas Naftā jūtami zūd jauda un samazinās nobraukums . Vai arī otrādi. Nekāda naida pret Latvijas Naftu

    Last edited 5 months ago by Trx450
    Sergejs
    30.11.2023 13:47

    Nu lielajos un Rīgā vai apkārtnē varbūt. Kaut gan zinu ka nomainot šiltes uz Cirkle vai Astarte viss aprīkojums ir palicis kāds bija 90 gados un kas tur mucās HVZ. Kā arī piegādes ir no dažādiem ražotājiem, tas attiecas arī uz Cirkle, ne tikai Virši vai Viada. Neste, ja viņiem tic, degvielu ved no savas rūpnīcas Somijā, tā iemesla dēļ pie viņiem arī pildos.
    Bez tam ja raksīts Cirkle tas nebūt nenozīmē ka tankštelle pieder Cirkle, jāskatās čekā kas rakstīts jo ir tāda lieta kā franšīze, kad no Cirkle ir tikai izkārne bet strādā SIA “Ragi&Nagi” , ar no tā izrietošām iespējām.
    Bet jā, viedoklis ar šo degvielu iet un ar šo nē ir stiepts, jo pirmkārt cilvēkam ir tieksme pašam sevi mānīt sev tīkamo rezultātu iedomājoties par reālo, otrkārt salīdzinot kaut ko vajag lai pārējie faktori ir identiski. Tā kā jā, pareizāk būtu runāt par degvielas kvalitāti ar laboratorijas pētijumiem + izmēģinājumi uz stenda ar vienu un to pašu auto.

    Last edited 5 months ago by Sergejs
    Trx450
    30.11.2023 17:43
    Reply to  Sergejs

    3 gadi strādāju uz kuģa kuram ir uzmontēts ekskavators . Ekskavātora svars ir 95t, dzinēja jauda 420hp. 16 stundās ekskavātors izkrāmē 4500t kravu.Dīzeļa patēriņš ir vidēji 85l stundā. Dīzeli ekskavātorā lejam iekšā to pašu ar kuru darbojās kuģa galvenais dzinējs un ģenerātori. Kuģis reizi nedēļā uzpilda 60t dīzeli. Dīzeļa piegādātāji ir dažadi. Bieži ekskavātora draiveri izsaka viedokli, par to ka ekskavātoram nav šodien jaudas. Citā reizē saka ka ekskavātors strādā ļoti ātri un ir jauda. Tieši to pašu izjūt mehāniķi no mašintelpas ar pārējiem kuģa dzinējiem.

    Last edited 5 months ago by Trx450
    Kaspars
    30.11.2023 15:33

    Uhh, vai tik nav tā, ka ir kaut kāda problēma un visa sērija nav jāpārsauc par “kā es iegrābos pērkot savu pirmo elektro auto”?
    Joks, protams – neko ļaunu nevēlu, tik taisu vaļā popkornu, jo kam gan citam realitātes šovi ir domāti? :)

    Varbūt vēl kāds šāda ioniq īpašnieks var atsaukties un padalīties ar savu pieredzi (braucienu datiem)?

    Sergejs
    30.11.2023 15:50

    Vai nu čitero ar šo pa kluso :
    https://online.depo.lv/product/352361
    😁
    Jau vienā komentā pieminēju, jums derētu satikties un izbraukt pa vienu maršrutu viens otram astē turoties, tad varētu ko saprast kāpēc tā

    Sergejs
    29.11.2023 14:59

    Lietus laikā arī ICE patēriņš pieaug par kādiem 10% (vismaz es tā piefiksēju savam 1.5TSI). Riepām ir ūdens pretestība jāparvar, kā arī automobīlim ir ne tikai gaisa molekulas jāstum nost bet arī ūdens lāses, kas ir smagākas par gaisu (fizika, kaut gan izklausās varbūt smieklīgi kādam)
    Kārpīšanās pa sniegu arī palielina degvielas (kas ir tā pati enerģija) patēriņu, neesmu no tiem kas saka ka ziemā un vasarā viņa dīzelīts ēd tos pašus 4l/100😁

    Last edited 5 months ago by Sergejs
    Sergejs
    29.11.2023 14:55

    Ir vēl tāda lieta ka lai salīdzinājums būtu objektīvs tad jāsalīdzina vienos un tajos pašos apstākļos. Respektīvi abiem auto būtu jābrauc vienā laikā un pa vienu maršrutu. Jo gan kupenu augstums gan satiksme var būt stipri dažāda

    Cita labāka realitāte
    29.11.2023 19:03
    Reply to  Sergejs

    Pa pilsētu Rīgu, nevajadzētu būt pārāk lielām atšķirībām. Pat siltajā un sausajā laikā patēriņš būtiski atšķīrās.

    Sergejs
    30.11.2023 13:53

    Tam ka pārāk krāsi atšķiras piekrītu. Tāpēc būtu jo vairāk interesanti jūs abus sakoļīt satikties un izbraukt vienu un to pašu maršrutu viens aiz otra, tad varētu saprast kur tā strpība rodās, braukšanas apstāķļi un stils vai tomēr kaut kādas būtiskas atšķirības automobīļu stāvoklī.

    Cita labāka realitāte
    30.11.2023 21:46
    Reply to  Sergejs

    Man arī ienāca tāda doma prātā, bet nu tagad diezgan ekstrēmi apstākļi, labāk kaut kad bez sniega un ap nulli vai mazos mīnusos.

    Asaris
    28.11.2023 21:29

    Man braukšanas pieredze ir tieši pretēja. Iespied pedāli un viņš ideāli nostrādā lai atrastu saķeri. Ar iekšdedzes tāda mīcīšanās sanāk.

    Artjoms
    28.11.2023 22:37

    Kas mani besī ziemā ar EV (KIA Soul) ir aizsalušais lādētāju portu vāciņš. Pie minimāla sala un mitruma aizsalst un nevar atvērt.
    OK, mājas apstākļos iemācījos ar to sadzīvot, bet ja būtu jābrauc ziemā uz kādu Daugavpili, tad lādēšanas pa ceļam būtu loterija un riktīgs čakars šī “sīkuma” dēļ.

    Artjoms
    28.11.2023 22:56

    Nē, pamēģināšu. Bet Soul forum’ā redzēju šo problēmu. Izskatās, ka konstrukcija ne visai veiksmīga. Ioniq’am no sāna ir tā pieslēguma vieta, bet man priekšā un riktīgi liela.

    Cita labāka realitāte
    28.11.2023 23:24
    Reply to  Artjoms

    Ioniq iesalst vai nu pats vāks pa perimetru, vai enģīte, to esmu taisījis vaļā tā, ka pasaucu meitu, lai paspaida salonā vāka attaisīšanas pogu un pats tikmēr mēģinu ar pirkstiem vai kredītkarti spiest vaļā vāciņu, izdodas parasti dabūt vaļā.

    Sergejs
    29.11.2023 15:03

    Laba manta. Arī citi rupuča produkti ko esmu lietojis man patīk, strādā labi.

    KKTK
    29.11.2023 11:59
    Reply to  Artjoms
    Henrijs
    28.11.2023 22:58

    Pec pieredzes ar Enyaq elektro auto riepas ātrāk dilst nekā līdzvērtīgas parastās riepas uz ICE auto.
    Reģenerācija vismaz škodai tieši palīdz dabiski sabremzēt uz ledus (pretēji bremzēšanai) , arī braucot ar Teslu , regenerativa bremzēšana vnk strādāja un bija iespējams apstāties neslīdot.

    EkuReku
    29.11.2023 00:20

    Nez vienmēr pērku Good Year Ultra Grip Performance 3 ziemas tupeles, nedaudz sanāk padārgi, bet nekādi nesanāk nobraukt, vienmēr CSDD norāda ka riepām jau ir 4 gadi met ārā

    Karlis D
    29.11.2023 00:31

    Nu galīgi neveiksmīgs raksts. Reifen-dirket pasūtu sev riepas jau 5 gadus un vairākkārt Volvo xc60, gan Tiguan, gan CLA 250e mersim, gan tagad ari Audi e-tron. Vienmēr viss nedēļas laikā atsūtīts. Tas, ka pats neizlasa epastu, ka sūtījumu dalīs, galīgi nav arguments, kur nu vēl negatīva pieredze. Riepas ir riepas, 2 sezonas, vairāk neizvelk. E-tronam ar vasarenēm nobraucu 30k km 1,5 gadi arī pa ziemu un tikai 1 nedēļu bija sajūta, ka noslīdēšu no ceļa, bet tā , izvēloties atbilstošu ātrumu, sanāk labi braukt. Tie teorētiskie 10km uz 250km pilno uzlādi nav tā A burtiņa vērti uz riepu merķējuma. Arī riepu radītais troksnis paliek 5-8dB robežās, nu neizjūtu tur nekādu atšķirību ar savu nemuzikālo dzirdi. Lielākie elektroauto patēriņi ir tieši zemajās temperatūrās, kur sarūk visi 40%, salīdzinot ar vasaras periodu. Nākamais auto man būs Škoda dīzelis – labākais Price Performace . Mersis un audis stipri pārmaksāti, un nav nekā labāka, tikai skaļš brends. Tāds mans vērtējums.

    Sergejs
    29.11.2023 15:15
    Reply to  Karlis D

    dB ir logarifmiska funkcija, tas nozīmē ka 71dB ir 2x skaļāks par 68dB

    Elektriķis
    29.11.2023 16:25
    Reply to  Sergejs

    Vai tomēr 2x skaļāks nav 6dB?

    Sergejs
    29.11.2023 16:55
    Reply to  Elektriķis

    Nē, 3dB = 2x
    Tyres with a low noise level have between 67 and 71 dB. The highest level shows sound waves in between 72 and 77 dB. An increase of just a few decibels represents a big difference in noise levels. In fact, a difference of 3dB doubles the amount of external noise the tyre produces.
    https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/learn/eu-tire-label-explained.html

    Elektriķis
    29.11.2023 17:27
    Reply to  Sergejs

    Nekad akli netici “autoritātēm”, ķeries pie pamatiem. Var jau būt ka es ko nesaprotu, bet skaņas spiediena attiecības decibelus rēķina kā 20log(P1/P2). Skaņas intensitātei tie ir 10log. Cilvēks dzirdot skaņas spiedienu.
    Vēl man skolā mācīja ka cilvēks spējot ar ausi atšķirt 2dB…

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sound_pressure

    Varbūt kāds gudrinieks var mums paust patiesību?

    Last edited 5 months ago by Elektriķis
    Sergejs
    30.11.2023 14:15
    Reply to  Elektriķis

    Es linku uz GY iemetu dēļ tā ka sarunas par riepām bija. No wiki tākā arī sanāk ka 3dB ir 2x skaļāk vai klusāk, bet nu fizikas profesors neesmu lai teiktu ka esmu 100% kompetents, tāpēc dikti nestrīdēšos (te kā ar jebko, jo dziļāk mežā jo resnāki partizāņi – ir jaudas un ir amplitūdas). Stāsts vairāk par to ka 3 vai 6 dB nenozīmē ka 73 ir tikai bik skaļāks par 67 (kādreiz gan pats tā domāju kamēr nebiju sācis pētīt lietu, jo tieši šī tēma mācību laikā augstskolā netika aizskarta)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Half-power_point
    Vēl jau paliek atklāts jautājums cik uz riepas rakstītais atbilst realitātei, uz kāda seguma tika mērīts, kādas frekvences tur pārsvarā nāk u.t.t. (nu tie paši partizāņi😉)

    Last edited 5 months ago by Sergejs
    assasa
    29.11.2023 08:37

    Reifendirekta mājas lapā taču ir telefona nr, var aizpildīt arī tiešsaites pieprasījumu čo pa čom, tie nepalīdzēja?
    Agrāk Reifendirekts sūtīja drusku vecākas riepas, bet par daudz labāku cenu, kā LV riepu bodēs. Tagad sūta svaigas riepas par cenām, kas drusku mazākas par LV riepinieku piedāvājumiem, ja skatās akciju riepas. Man līdz šim viss ir nācis ļoti ātri, teiktu, ka 3 dienu laikā aptuveni, bet pēdējā laikā mēdzu riepas dabūt LV lētāk, kā Reifendirekts spēj piedāvāt, ir iestājušies normāli interneta kapitālisma laiki, kad cenu salīdzināšana un tam sekojoša kaulēšanās ar tirgotājiem, noved pie patērētājam izdevīgāka risinājuma

    Pēča
    29.11.2023 10:25

    Pirmkārt ir jāpērk no vietējo riepu servisu veikaliem, nevis no lielveikaliem kur blakus pienam stāv riepas.. Reifen-direct pirms kādiem 2 gadiem, ka pētiju, bija parak daudz negatīvu atsauksmju ar visvisādiem pigoriem, ka bez maz vai katru riepu sūta no savas vietas un bieži ripas nāk katra savā laikā, riepas mēdz būt 3+ gadu vecas vai uzmontejot un uzpumpējot parādas pumpa, tātad borti bojāti un riepa metama u.t.t. ta sapratu ka labāk tureties pa gabalu no tā kantora. (nav nemaz tās cenas viņiem tik saldas, ka velētos riskēt) otrkārt riepas no vietējiem riepu servisiem, zini ka viņām ir kustība, tatad reti, ka vecu riepu iesmērēs(+tomēr ja ir kādas kvalitates problēmas arī vari paskandelēt, nevis kā kaut kāds neaizsniedzams reifensdirekts) Konkrēti noskatītos modeļu cenu piedāvajumus vaicāju ziemā- vasaras, vasarā- ziemas un izvēlos to kas piedavā labāko cenu. Nesezonā sūtīt IR lētāk, katalogos protams ka tādas riepas nebūs, tur ir jāzin ko gribi, jāzvana, jāsūta e-pasti un PAŠAM jāinteresejas un jādīlo runājot. Vienojoties, parasti riepas piegādā 3-5nedēļu laikā, jeb ar nakamo viņu riepu kravu sūtijumu utml…. treškart šogad vasarā arī tika iegādāts jauni lietots autiņš, mans pirmais pilnpiedizņas SUV… Ziemas diskiem virsū viņam kaut kadi ķīniesu trianguļi, uzliku rudenī, bet gatavojoties laicīgi vasarā… Read more »

    Last edited 5 months ago by Pēča
    Zoom-Zoom
    29.11.2023 12:04

    Vakar iegādājāmies Bridgestone Blizzak LM 005 to pašu izmēru pa 104€/gab RVT-Riepās. Sanāk 1,2€ uz 4 riepām “pakāsām”. Bet nav čakara ar gaidīšanu – uzreiz uzmontēja un nav loterija ar gadu, kādu atsūtīs, uzreiz bija zināms, ka 23. gads.

    Sergejs
    29.11.2023 15:21
    Reply to  Zoom-Zoom

    RVT arī pret darba kvalitāti ir laba attieksme un tur boss (vai viņš ir īpašnieks) ir viens un tas pats cik tur braucu pēdējos 15+ gadus. Klienta vēlmēs un bēdās ieklausās, piedāvā risinājumus (nu protams ja nebrauc ar savām īpašām vajadzībām 1 decembrī 😁)

    Cita labāka realitāte
    29.11.2023 19:08
    Reply to  Sergejs

    Tikai strādniekiem jāskatās uz pirkstiem. Man tur trīs gadus atpakaļ, EV pie pirmās ziemā riepu balansēšanas “aizgāja” smukās mazās metāla ventīļu micītes, tā vietā parādījās pašas prastākās melnās plastmasas, pamanīju pāris dienas vēlāk, nebraucu nekasījos, bet uzmanīties vajag.

    Dimants
    29.11.2023 23:14

    Vai pēc pavasara bedrītēm EV savirze nav jāpārregulē?

    Cita labāka realitāte
    30.11.2023 21:49
    Reply to  Dimants

    Nezinu, brauc taisni, riepas dilst vienmērīgi, nekas nevibrē, tātad viss ir labi ar savirzi un tūlīt pēc nedēļas sāksies ceturtais gads ar šo auto, lādē tik un mauc.

    Biteme
    30.11.2023 07:14

    Dabūji vieglākas micītes, smagajam EV svara nomešana ļāva uzlabot nobraukumu no uzlādes. Un par šo labo darbu pat nepaņēma papildus maksu)

    KKTK
    29.11.2023 12:04

    Visādas pieredzes ar tām riepu pirkšanām. Man bija vietējais kantoris, kas iznesa divas riepas parādīt, paskatījos izgatavošanas gadu, OK, pērku! Pēc tam kad uzbortēju un kādu brīdi jau biju pabraucis, konstatēju ka 3 riepas ir svaigas, bet ceturtā kādus 1.5 gadus vecāka…

    Sergejs
    29.11.2023 13:12

    Manas prasības pret ziemas riepām:
    1. Laba uzvedība uz sniega un ledus, sniegumi uz sausa vai slapja affalta mazāk nozīmīgi
    2. Klusums

    Izvēles un pirkšanas algoritms:
    1. Ieskatītīties šeit lai saprastu parametrus un izdarītu apzinātu izvēli.
    https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Studless-and-Studded-Winter-Tyre-Test.htm
    Pārsvarā te ir objektīvi cipari nevis subjektīvs viedoklis
    2. Apskatos piedāvātos ciparus uzticamos veikalos LV, izdaru pasūtijumu un izmantoju opciju “samaksa pie pasūtijuma saņemšanas”, tas labi pasargā no pasaku klausīšanās jebkurā gadijumā. Opcionāli uzprasu patiešo RVT riepu servisā ko šie man piedāvā. Veicot darbības ar riepām tur pēdējos 15 gados nekad nebiju vīlies

    Izejot no šīm darbībām esmu izlietojis divus komplektus GY UG Ice2 kas labi turējās uz ceļa pa sniegu un drazu, kā arī bija fantastiski klusas 65dB
    Tagad uzliku GY UG Arctic 2 (ar radzēm). Ir ap 2x skaļākas par Ice2, bet ne tik traki kā biju baidijies. Loģiski ka uz piebraukta sniega, ledus un putras bremzē un paatrinās krietni labāk kā bezradžu. Testēt speciāli uzvedību uz sausa vai slapja asfalta negribu, pieņemu kā testētāji nemelo un tur arī ir pietiekami ok. Ar citu izmēru vai auto var būt citi rezultāti, mans ir 205/55/r16 Octavia

    Skābene
    30.11.2023 08:54

    Ar Reifendirect ir bijusi tikai tā labākā pieredze, kad no viņiem sūtīju riepas. Bet, nu jau kādus gadus 4-5 no turienes neko nesūtu, jo uz vietas LV var atrast riepas par tādu pašu cenu, plus bonusā dod bezmaksas montāžu. Bet liels paldies Reifendirekt, kas savulaik sabremzēja vietējo riepu kantoru apetīti skrūvēt cenas.

    Reklāma