Web Analytics
More
    Reklāma

    Veicu mana lietotā elektroauto “lielo” apkopi un mani pārsteidza tās cena

    Jaunākie raksti

    Esmu veiksmīgi ticis pāri sava lietotā elektroauto ekspluatācijas depresīvākajam momentam un šonedēļ aizdzinu to pie dīlera veikt “lielo” apkopi. Atgādināšu, ka īsi pēc auto iegādes, es to biju pie dīlera aizdzinis un pilno diagnostiku, lai mēģinātu noskaidrot auto tehnisko stāvokli. Lai arī servisā mašīnai neatrada nekādas tehniskas problēmas, neviens neprata paskaidrot, kāds ir auto vilkmes akumulatora veselības stāvoklis. Vispār tā ir lieta, kur es joprojām neesmu atradis uzticamu veidu, kā noskaidrot akumulatora stāvokli un varbūt tomēr būs jānopērk Aviloo tests.

    Toreiz servisā izprasīju mašīnas oficiālo apkopju grafiku un pie aptuveni 125 000km nobraukuma atzīmes beidzot šonedēļ biju aizvedis auto uz “lielo” 120 000km apkopi. Lielā tāpēc, ka pie šāda nobraukuma Hyundai nosaka mainīt teju visus galvenos šī auto šķidrumus: dzesēšanas šķidrumu, bremžu šķidrumu un transmisijas/reduktora šķidrumu. Izklausās dārgi, vai ne? Noteikti būsiet pamanījuši, ka elektroauto jomas jūsmiņi aktīvi stāsta, ka viņu mašīnas ir ļoti vienkāršas un to apkalpošana ir krietni lētāka nekā “parasto” mašīnu apkope. Bet vai tas tā ir?

    Ko tieši servisā darīja ar manu auto?

    Kā varam redzēt dīlera iedotajā provizoriskajā tehnisko apkopju tabulā, tad pie 120 000 km nobraukuma mums ir padaudz darbu, kurus varam izvēlēties veikt. Tāpat tabulā labi redzam, ka šādam elektroauto ārpus “lielajām” apkopēm ir ļoti maz darbu, ko veikt. Nav nekādu siksnu, ūdens sūkņu, ātrumkārbu, EGR vārstu, DPF filtru utt.

    Mans gala darbu saraksts bija ar šādām tādām modifikācijām. Proti, es netaisos pie dīlera par 45 eiro mainīt salona gaisa filtru, ja to pats varu nopirkt par 10 eiro un nomainīt pusotras minūtes laikā. Savukārt, transmisijas/reduktora, bremžu un dzesēšanas šķidrumu maiņu gan es labprāt uzticētu servisa ļaudīm, kas to ir darījuši daudzas reizes. Galu galā, man šie šķidrumi pēc tam nebūs ilgu laiku jāaiztiek. Plus, apkopes ietvaros dīleris arī solīja veikt bremžu profilaksi, kas elektroauto gadījumā ir svarīga lieta, jo darba bremzes netiek izmantotas tik aktīvi, kā “parastiem” auto.

    Vēl viena lieta, ko es pamanīju ikdienā braucot ar šo auto – burbuļojoša kaut kāda šķidruma sūknēšanas skaņa. Mums ar kolēģiem radās pieņēmums, ka pie vainas varētu būt nepietiekams dzesēšanas gāzes apjoms siltumsūknī un kopā ar šo apkopi es dīlerim palūdzu veikt arī gāzes daudzuma testu un tās trūkuma gadījumā to papildināt. Šo darbu, protams, var veikt arī citos servisos, kas nodarbojas ar kondicionieru uzpildi/apkalpošanu un es pat biju uzzvanījis uz vienu no tiem – GVIDIS. Tomēr tur baigi neviens nerāvās man veikt šo pārbaudi un aicināja sākt ar dīleri un mēģināt šo pabāzt zem garantijas darbiem. Bet tā kā auto nav Latvijā pirkts un servisa apmeklējumu vēsture ir neskaidra, par garantijas jautājumiem negribēja baigi runāt arī dīleris.

    Bet nu labi, cik tad man izmaksāja šī apkope. Tikai apkope (šķidrumi un to nomaiņas darbs) pie oficiālā dīlera man izmaksāja aptuveni 335 eiro. Šie ir tādi darbi, kurus, manuprāt, var paveikt arī jebkurš cits serviss un pieņemu, ka šādi mēs šīs “lielās” apkopes izmaksas varētu stabili samazināt uz pusi (atskaitot siltumsūkņa pārbaudi). Tādējādi, jā, elektroauto tik tiešām nav pārāk daudz agregātu, kurus vajag regulāri apkopt.

    Tādējādi, kopš šī auto iegādes uz tā uzturēšanu (bez elektrības izmaksām) esmu iztērējis 966.59 eiro. Lielākā daļa no šīs summas ir par ziemas riepām. Vasaras riepas laikam vēl ir gana labas un nebūs jāpērk šogad. Tātad, fakts, ka tas ir elektroauto, nekā nemaina to, ka jebkāda auto uzturēšanas izmaksas jebkurā gadījumā nebūs mazas.

    Es centos padomāt, ko vēl šajā auto varētu apkalpot un secināju, ka reāli vienīgā vēl neaiztiktā salīdzinoši dārgā lieta ir bremzes. Ja būtu jāmaina bremžu diski, tad pie dīlera tas noteikti būtu vairākos simtos mērāms servisa apmeklējums. Bet bremzes šādam auto nav nekas unikāls un arī tās var nomainīt citos servisos par daļu dīlera cenas. Tātad, stresa nav.

    Protams, neskaidrā lieta ir vilkmes akumulators. Kamēr ar to viss labi, tur nav nekādu apkopju tēriņu un principā par šo pozīciju vispār nesāp galva. Taču, ja kaut kas atgadās ar vilkmes akumulatoru, tad varam būt droši, ka remonts būs ārkārtīgi dārgs un ne pārāk pieejams. Mēs nesen podkāstā runājām, ka dažu šūnu nomaiņa Cupra Born maksā daudzus tūkstošus eiro. Vājprātīgi dārgi!

    Tomēr ir jābūt pilnai saprašanai, ka arī elektriskais auto ir un paliek auto un ikvienam modernam auto ir daudz sistēmu un komponenšu, kas var pārstāt darboties. Jo auto paliks vecāks un nobrauktāks, jo tas kļūs neparedzamāks bojājumu ziņā. Varam gan būt droši, ka problēmas būs un ar laiku to kļūs tikai vairāk. Plus, no savas pieredzes ar hibrīda Ioniq atceros, ka šīm mašīnām nav diez ko izturīgas piekares. Pieņemu, ka turpmāko 50k km laikā arī manam elektriskajam Ioniq man būs jānomaina stabilizatoru atsaites. Par laimi tās nemaksā pārlieku dārgi un var nomainīt ikvienā servisā.

    Paga, kas ar siltumsūkni? Pārbaudes gaitā tika noskaidrots, ka kaut kur ir pačibējuši pārsimts grami “hladaģenta” un servisā uzreiz papildināja gāzi. Pāris dienas braucu pēc servisa apmeklējuma un vairs neesmu dzirdējis nekādu burbuļošanas/sūknēšanas skaņu. Izskatās, ka esmu veiksmīgi atrisinājis šo problēmu. Varbūt tagad siltumsūknis darbosies efektīvāk un mazāk tērēs enerģiju. Precīzi to gan pateikt diez vai varēs.

    Pavasari, pavasari, kur tu esi?

    Starp citu, iepriekšējās brīvdienās bija jauks laiks – mazliet virs nulles un sniegs no ceļiem arī bija nozudis. Biju izbraucis ar bērniem uz Ogri un dienā novizinājos ap 70km. Vidējais patēriņš todien noslīdēja zem 15 kWh/100km. Tātad, viss ar šo auto ir labi un nevaru vien sagaidīt siltākus laika apstākļus, lai BEIDZOT praktiski piedzīvotu Hyundai Ioniq electric izslavēto efektivitāti. Ziemā absolūti visiem elektroauto iet smagi un mans auto nav izņēmums. Gaisma, nāc!

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    108 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    08.02.2024 17:44

    Izklausās, ka zemākajam punktam esi pāri. Par to prieks. Apkope sanāca padārga 🤨 Pie 120K, ņemot vērā, ka garantija beigusies, droši vien to visu varēja izdarīt arī ne pie oficiālā un par lētāku naudu. Lai gan arī tie 335 nešķiet daudz “lielajai” apkopei. Iekšdedzes mašīnai pie 120K maina lielāku komplektu. Bremžu šķidrumam var ar špricīti paraugu paņemt un testerīti pamērcēt. Iespējams, ņemot vērā, ka tas ikdienā tos karstumus neredz un staigā slēgtā sistēmā, kur gaiss neiekļūst, tā kvalitāte nav mainījusies kopš ieliets. Reduktora eļļu vismaz Leafiem nav ražotājs paredzējis mainīt visā auto mūžā. To var darīt un daudzi dara, jo uzskata, ka labāk ripo mīnusos, bet var arī nedarīt. Papildināt siltumsūkņa “freonu” protams vajag un ēdīs mazāk enerģijas noteikti. Tam ir optimāls darba spiediens, pie kura efektivitāte ir vis augstākā un ja sāk jau burbuļot, tad spiediens ir nepietiekams un tas nekontrolēti pāriet no šķidruma gāzes fāzē nepareizajā vietā kontūrā. Bet tā jau vairs nav gluži apkope, bet remonts. Citiem vārdiem, ja garantija beigusies, pusei no tā visa jēga ir, bet nav tieši saistīta ar auto ekspluatāciju. Veicot padārgās apkopes, Tu uzturi sava veida sociālo kontraktu starp ražotāju un patērētājiem. Ja ieņēmumi no elektroauto apkopēm būs pārāk zemi, ražotājs “būs… Read more »

    LAN
    08.02.2024 18:57
    Reply to  Bats

    Par reduktoru gan nepiekritīšu – nav iemesla izvairīties no eļļas nomaiņas, jo īpaši ņemot vērā cik maz to vajag un cik viegli un elementāri izdarīt salīdzinot ar automātiskajām kārbām kur vajagot vēl skalošanu un kalibrēšanu. Rekur var pa vairāk nekā 2x lētākām naudiņām dabūt eļļu:
    https://www.ic24.lv/produkti/G15167-manual-transmission-oil-70w-1l-mtf-rav-mtf-4-70w-1l

    Bats
    09.02.2024 08:54
    Reply to  LAN

    No vienas puses tas tiešām neko daudz nemaksā un pat ir pašam paveicams pa nepilnu stundu, no otras, es par šo tematu izmeklējos visu ko vien varēju atrast un nesameklēju neko, kas parāda, ka tas tiešām ir nepieciešams. Elektroauto reduktori mēdz izjukt, taču no tā, ko es par šiem retajiem gadījumiem esmu lasījis, nekas neliecina, ka tam par iemeslu ir transmisijas šķidruma nemainīšana. Arī tie kas maina reizi kādos 100K km, liek internetā bildes un video, kur redzams, ka magnētiskā korķīša kapacitāte sagūstīt metāla skaidiņas ne tuvu nav izsmelta. Tecina nost un saka – redz, brūns, tātad laiks bijis mainīt, kas absoluti to nenozīmē. Mūsdienu transmisiju šķidrumi nezaudē savas īpašības ilgi pēc tam, kad mašīna jau būs savu nokalpojusi. “Drošs paliek nedrošs – mainīšu” pieeja ir novērota arī ar degvielas filtriem, kurus jau kopš deviņdesmitajiem, vismaz Toyota uzstāda uz visu mašīnas mūžu (oriģinālie DENSO).

    Tas tāds aizspriedums no ICE laikiem, ka visas eļļas ir laiku pa laikam jāmaina, taču elektromotoru pasaulē tas tā nebūt nav, lielākā daļa reduktoru tiek nopakota uz motora mūžu un nekas tur jāmaina nav.

    Biteme
    09.02.2024 09:01
    Reply to  Bats

    Pieņemu, ka Toyota ar degvielas filtru politiku vadījās pēc kaut kādiem saviem pieņēmumiem par degvielas kvalitāti. Pie mums 90jos tā varētu neatbilst japāņu inženieru izpratnei par labu degvielu. Tur jau ne tikai degviela kā tāda, bet arī transportēšanas un glabāšanas trauku un cauruļu uzturēšanas jautājums.

    Slapjais Bebrs
    08.02.2024 20:17
    Reply to  Bats

    Bremžu škidrumu tomēr rekomendētu nomainīt reiz gadā-divos. Pat tad, ja auto stāv pie sētas .

    Biteme
    09.02.2024 09:04
    Reply to  Slapjais Bebrs

    Pie sētas stāvošs auto ļoti reti kad ir labā kārtībā. Lai auto glabātu, vajag vismaz sausu, vēdināmu garāžu. Un arī tad to vajag sagatavot glabāšanai un ik pa laikam padancot ap to.

    Bats
    09.02.2024 09:23
    Reply to  Slapjais Bebrs

    Es dauz dzirdu no cilvēkiem šo, bet kad pajautā vienkāršu jautājumu kas tieši ar bremžu šķidrumu notiek pa tiem diviem gadiem, tā īsti neviens nemāk atbildēt. Vieni saka – iesūc mitrumu. Tātad higroskopisks. Bet no kurienes? Ja sistēma ir slēgta, atgaisota, nekas neliecina par to, ka jebkāds daudzums gaisa mitruma to būtu piesātinājis, plus to var arī pārbaudīt. Saka, ka no sakaršanas atdzišanas cikliem mainās ķīmiskais sastāvs, taču neko nevaru atrast, kas šādu apgalvojumu apstiprina atskaitot bremžu šķidrumu ražotāju lapās, kuru objektivitāte par faktiem vai ir vai nav jāmaina un cik bieži jāmaina bremžu šķidrums, šķiet vāja. Un cik šos sakaršanas, atdzišanas ciklus un kādā amplitūdā piedzīvo EV, ja bremzes tiek izmantotas tikai vai nu ārkārtas bremzēšanai, vai lai apturētu knapi ripojošu mašīnu līdz pilnīgai apstāšanās pēdējos metros pirms luksofora.
    Ņemot vērā, ka bremzes tomēr drošībai svarīgas, mainu, jo ar bremzēm, atšķirībā no transmisijas reduktora, tiešām labāk drošības pēc nomainīt pat ja nav skaidrs kā dēļ. Pāris dienas nedēļā arī braucu ar gandrīz pilnībā izslēgtu reģenerāciju, lai tās bremzes notīrās.

    Karlis
    09.02.2024 10:19
    Reply to  Bats

    Eļļa izstrādājas. Dot4 ir hidrogēna, hvz vai pareizi skņ, bet doma tāda, ka uzsūc mitrumu un metāla daļas + gumija. Un vairāki simti grādi (precīzi nav zināms, varbūt mānos) darba brīdī arī nepalīdz.
    Un arī pārējās eļļas vajag mainīt. Un degvielas filtrus vajag mainīt.
    Tas viss no zaļās domāšanas.
    Lai mašīna būtu zaļa (pēc ražotāja domām, kas ir citu ekodomātāju organizāciju spiediena rezultātā) tai nevajag neko mainīt, bet obligāti ir jāmaina pēc garantijas beigām pret jaunāku un modernāku. Jo tas patērē mazāk un ir dabai draudzīgāks.
    Nu īsumā gan jau domu var saprast.
    Un tik ilgi braukt (cik nu Kristaps ir ieplānojis) nav labi, jo Kristaps tagad mēģina apzagt ražotāju un piečakarēt sistēmu.

    Bet sistēma tāpēc ir sistēma, gan jau tai ir citi līdzekļi, kā piespiest pārsēsties uz jaunu EV.

    kautkātā
    12.02.2024 14:59
    Reply to  Bats

    nezinu, no kurienes uzsūc to mitrumu, varbūt no mitriem bremžu cilindrīšiem. Bet tam nav nozīmes. Galvenais – mitruma daudzumu var viegli nomērīt un dažreiz gada, dažreiz 3 gadu laikā tajā šķidrumā tiešām tiek konstatēts ūdens. Man ir lētais štruntiņš no aliexpress, ar kuru viegli pamērīt “bačokā”.

    Dimants
    08.02.2024 19:32

    Kamēr melnā piektdiena turpinās… Pavisam virspusīgi. Diagnosticējot paralēlslēguma šūnu blokus, spriegums katrā bija 3,6X V, tātad tik braukšanas vaina. Ja spriegums samazinātos, teiksim, 2,XX V, tad tā būtu skaidra zīme, ka akumulatoru vairs neizdosies uzlādēt un jāsāk meklēt, kur kāds konservētais vienradža pirdieniņš ir priekšlaicīgi devies pensijā neļaujot uzlādēt pārējos.

    Reality check
    08.02.2024 20:09

    Interesanti palasīt Kristapa ups & downs ar budžeta EV,kas tāpat vidējam latvietim ir kā premium(atgādināšu,ka vid.auto vecums LV ir teju 15 gadi). Pats esmu PHEV īpašnieks,kuru nemīl ne māte,ne meita(lasi-ne EV,ne ICE īpašnieki). Sliecos uz godīgu un patiesu komentāru,bez skaistinājumiem,kā to patīk darīt gan EV,gan ICE īpašniekiem,no kuriem ICE stāsta pasakas par 3l/100km patēriņu,bet EV viss ir skaisti arī,ja uzlādes stacijas nestrādā vai ir lēnas ziemā u.c. EV problēmas. Tātad,par apkopēm- auto vidējā apkope ir aptuveni ICE līmenī (Mūsa Motors),kas ir 400-500 eur par apkopi. Līdz šim 4 gadu laikā smagākais gadījums manam XC60 T8 bija ar elektriskās transmisijas maiņu,kas pēc garantijas bija aptuveni 1.8K(ar itkā lielu atlaidi no mūsa motors). Pārējās apkopes gan kā plānots. Ikdienā lādējot ar paneļiem un vidējo patēriņu 3l/100km vasarā un ap 5l/100km ziemā,jāsecina,ka auto ir gana efektīvs(nobraukums ~3000km/mēn).uz teju 2.2 tonnu masu ar visu pneimopiekari un 400+Zs. Kas mani dara bažīgu nākotnē-baterija un el.trasmisija. Kopumā rēķinot,ka jauna auto cena šajā komplektācijā ir ap 75K,tad varbūt varētu slikties uz Audi e-tron.bet bāzes komplektācijā cena ir 60K+ Tomēr,manā gadījumā esmu gatavs piemaksāt dēļ tā,ka,ja gadījumā kad beidzas elektrība,man joprojām ir 70l bāka ar kuru nobraukt 800km un sīkie nečīkst sēžot pie Šauļu ātrās uzlādēt Lidlā(izmēģināju škoda… Read more »

    Cita labāka realitāte
    08.02.2024 23:32
    Reply to  Reality check

    Pasaku stāstnieks, xc60 t8 vidējais patēriņš 3 litri vasarā…….lol……sieva piestumj vai kāds velk… muhahā

    Reality check
    09.02.2024 05:11

    Pēc katra brauciena lādēju auto. Kad esmu mājās-lādēju,kad esmu darbā-lādēju,kad braucu iepirkties-lādēju. Ja dzīve rit 40km rādiusā,ar iespēju lādēties pie mājas un populārākajiem galamērķiem 3l/100km (vasarā)ir realitāte. Tāpēc jau ņēmu PHEV,jo zināju kāds ir mans ritms un iespējas.ziemā,kad ceļi ir sliktā stāvoklī, biežāk izvēlos braukt AWD režīmā,kas krietni pabojā ekonomiju,plus vēl elektriskais range samazinās,tāpēc arī vidēji 5l/100km.
    Gribi braukt AWD visu laiku?jā,tad gan patēriņš būs 10l/100km.Viss atkarīgs kā auto lieto.
    Īsti nav saprotams tavs domu gājiens caur puķēm nosaucot mani par meli,bet nezinot sīkāk manas auto lietošanas iespējas.

    Falks
    09.02.2024 06:21
    Reply to  Reality check

    Ne jau melis, bet ātri rakstot “aizmirsi” pieminēt elektrības izmaksas. Pat ja tie ir saules paneļi (ziemā?), tie tāpat maksā (uzstādīšana).

    Reality check
    09.02.2024 09:26
    Reply to  Falks

    Loģiska izvēle mājai ar siltumsūkni un PHEV.

    Cita labāka realitāte
    09.02.2024 17:30
    Reply to  Reality check

    Jums pasakas jāraksta, labi sanāk un iztēle arī izskatās strādā labi………viena lieta, ko piebilst…….baigi daudzi ir nez kāpēc iedomājušies, ka iebrukuma gadījumā kaut kur spēs aizmukt, tak aizmirstiet šo, jo būs sastrēgumi jau līdz Lietuvai, un pāri Suvalku koridoram tāpat neviens netiks, bet nu turpiniet vien tik fantazēt, mīkstie….

    Biteme
    09.02.2024 17:52

    Man jau patīk tās fantāzijas par Suvalkiem. Ko vispār nozīmē sagrābt šo pudeles kaklu, nu ne jau tur nostāsies vaņkas un neļaus braukt cauri, jo tādā gadījumā viņi tur nostāvēs pāris stundas pirms atlidos raķetes un apbērēs paātrinātā kārtā. Tas nozīmē, ka vieta var tikt apšaudīta, lai kavētu militāro kravu kustību – un tādā gadījumā raķetes lidotu jau uz vietām, kas apdraudētu šo zemes gabalu. Es jau no noteikti neskrietu Polijas virzienā, lai netrāpītos ceļā ārstnieciskajiem tomahaukiem un patriotiem.

    Reality check
    10.02.2024 15:22

    Nav runa par Suvalkiem. Runa ir par jebkādām mobilitātes iespējām vajadzības gadījumā.

    Ecco!
    08.02.2024 20:52

    Ui, kā arī Kursors ticis pie naudiņas no ieinteresētajiem, lai ar izdomātiem stāstiņiem propagandētu elekro auto! 😁
    Pārāk bieži šeit jau slavinoši raksti, bet pilnīgi nekā no šī visa pasākuma melnās puses! 😁

    Reality check
    08.02.2024 21:19
    Reply to  Ecco!

    Viens no komentētājiem,par ko rakstiju-ICE īpašnieks,kuram EV būs par dārgu(bez nosodījuma,zinot LV vidējo algu). Izlasi visus Kristapa rakstus par Ev lietošanu un pačeko 1000km braucienus;)
    Aizstāvībai tev- EV lietotu automašīnu tirgū,visdrīzāk,strauji kritīsies cena,gan dēļ tā,ka ražotāji met nost cenu 10k-15k jainiem auto,gan arī dēļ joprojām nezināmajām ekspluatācijas izmaksām,kad auto ir 10-15 gadus vecs(LV vidējais auto vecums ir 13-15 gadi),plus vēl LV pirkstēpja.

    Tas pats Jānis
    08.02.2024 21:17

    Gaidīsim asaras, kad beigsies motora gultņi un/vai blīvslēgu. Parasti, elektrofanāti par šo klusē.

    09.02.
    09.02.2024 08:38

    Man šķiet, ka parasti elektromotoram gultņus nemaina, bet maina uzreiz visu motoru.

    Biteme
    09.02.2024 11:29
    Reply to  09.02.

    Eita nu. Tas būtu kā izoperēt kuņģi dēļ gastrīta. Mainīt visu elektromotoru varētu tikai neprašas, kas nejēdz izpresēt gultņus, vai kam nav pieejamas vajadzīgās iekārtas.

    Tas pats Jānis
    11.02.2024 15:36
    Reply to  Biteme

    Tajā alumīnija šķidrajā korpusā gultņi ļoti ātri izļogās un tad jau sākās ekstras. Atsevišķi vākus ne katrs piedāvā – precīzāk 99% nepiedāvā.

    Artūrs
    15.02.2024 16:38
    Reply to  09.02.

    Viedoklis ir bet grāmatu lasījis neesmu. https://www.youtube.com/@CarRepairVideos
    Vari papētīt cik viegli šos visus gultņus apmainīt.

    Alberts Kviesis
    09.02.2024 11:43

    Kristap, Janka raksta par motora gultņiem, nevis par riteņu gultņiem. EV ir motora gultņi gandrīz a5 formāta lapas izmērā. Motoru ņem nost, taisa vaļā, maina gultņus, centrē, motoru blīvē pa jaunam. Youtube ir šādi gultņu maiņas piemēri redzēti

    Tas pats Jānis
    11.02.2024 15:35

    Parasti auto elektromotoriem šie gultņi aiziet bojā kopā ar blīvslēgiem un paķer līdzi dzeses šķidruma blīvslēgus, kas nodrošina grēku plūdus un elektromotora maiņu. Nezinu, cik jautri ir korejiešiem, bet vācu elektromotori no tā cieš smagi – sevišķi Mercedes. Arī Teslas motoriem patīk šādi iznīcināties. Protams, tas nenotiek ar katru motoru. Problēma ir tajā apstāklī, ka motora jauda pret lielumu ir pasakaina – paskatieties gaterī, kā izskatās 100kW elektromotors un sāksiet domāt, kā tad autiņiem tie ir tik pasakaini mazi. Visa motora maiņa parasti tiek pielietota, jo var apjāt nabaga īpašnieku, kurš tāpat neko nesaprot, un atsevišķu gultņu maiņa un hermetizēšana nav krānu zīmēšana uz sētām. Kad elektroauto motors sāk trokšņot, vairs nav labi… nemaz…

    Trx450
    08.02.2024 22:04

    Normālam dīzelim ir 5000rpm, 95e ir ap 8000rpm, elektro 15000rpm. Gūltnis EV motoram droši ka ir specifisks. Nezstādos priekšā kā EV piedziņa īsti uzbūvēta. Bet ja pēc EV motora kaut kur piedziņas posmā ir izļurkāta kāda granāta, šarnīrs , kardāns reduktors. Tad noteikt tas atstāj iespaidu uz EV motora gultni.

    Žumapel
    09.02.2024 10:33
    Reply to  Trx450

    Gultnis, spuldze, gulta

    Biteme
    09.02.2024 11:06
    Reply to  Žumapel

    Gūdrinieks)

    dsfd
    09.02.2024 14:00
    Reply to  Biteme

    Ceramz neaiskaru tevi. Tas būtu stūlbi.

    Biteme
    09.02.2024 14:13
    Reply to  dsfd

    Bū-bū-bū

    Trx450
    09.02.2024 17:53
    Reply to  Žumapel

    Man galīgi po uz tavu gramatiku.

    Da Fredis
    17.02.2024 12:19
    Reply to  Trx450

    Ja cilvēks nemāk rakstīt, tas liecina par viņa attīstības līmeni un spēju loģiski domāt. Kāda jēga pievērst uzmanību tam ko šis cilvēks raksta?

    Reinis
    08.02.2024 23:40

    Vienalga padārgi. Tas Skandi ir vienīgais Hundī dīleris šaipusē?

    Sergejs
    09.02.2024 09:14

    Jā, summa nedaudz lielāka kā Octavia ikgadējā apkope+bremžu profilakse (varēju braukt pa 2 gadi vai 30k, bet nu neesmu pārliecīnāts ka tas ir ok) pie tā paša Skandi. Lielo apkopi (150k) nenācās piedzīvot, cik noprotu tur ap 700-800 sanāk, apkopju ziņā rezultāts par labu EV, loģiski.
    Prātā paturu DSG nomaiņu uz ~2k, tāpat kā Kristaps vilkmes akumulātoru🤞

    Krotow
    09.02.2024 00:05

    Tā neko sev apkope. Dārgaka kā vairums pa Latviju braucošo auto.

    Biteme
    09.02.2024 09:32
    Reply to  Krotow

    Tu skatījies ailē, kur ir saskaitītas visu auto dzīves cikla apkopju summa)

    Jancis
    09.02.2024 01:39

    Neuztver to kā pienākumu, ja kas lec ārā no eksperimenta, bet man ir prieks lasīt ka turpini braukāt ar elektrību un apraksti novērojumus kas noderēs citiem nākotnē. Paldies ka padalījies, lai labi ripo un uzspīd saulīte!

    Caps
    09.02.2024 08:34

    Tajā tāmē ir tikai viens šokējoš cipars – servisa darba stundas cena 95eur!!! Kā var būt kaut kas tik atrauts no realitātes

    Zirnis
    09.02.2024 11:25
    Reply to  Caps

    Jebkurš kvalificēts meistars neņem mazāk par 20 stundā. Tie meistari ir ar ļoti specifiskām apmācībām uz tieši tām mašīnām, un vismaz divi ar auto strādāja. Pieskaitam darbnīcas izmaksas stundā, programmatūru licenses, 95 nav tāds kosmoss nemaz. Jebkurš labāk samaksātu 95 stundā par labu meistaru kas zin ko dara un izdara ātri, nevis kādam Toļikam no garāžu kolektīva kuram ir bedre un mašīnu kā iedosi, būs kā melnajā caurumā iekritusi.

    Tas pats Jānis
    11.02.2024 15:40
    Reply to  Zirnis

    Parasti vienīgais attaisnojums šādu servisa cenrāžu attaisnotājiem ir Koļa vai Toļiks. Nekas vairāk. Realitātē, Koļa pabaidīsies, ka saimnieks var viņu fiziski iespaidot, bet dīlerim viss ir pie kājas, jo vienmēr var atšūt klientu un lai meklē nu taisnību.

    Caps
    12.02.2024 07:52
    Reply to  Zirnis

    Garāžu meistari paliek garāžu meistari, tie nav nekādi raķešu zinātnieki, un par programmatūras licencēm un darbnīcas izmaksām nevajag tagad te pekstiņus stāstīt, pie 95eur viena diena darba diena nosegs šīs izmaksas. Kā piemēru varu teikt, ka Spānijā darba stundas cena pie oficiālā dīlera(Volvo) ir 70eur, bet parastajās garāžās cenas ap 35.

    Caps
    15.02.2024 21:11

    Tas dot elementāru iespēju salīdzināt! Ja Latvijā dzīves līmenis un atalgojums ir zemāks kā Spānijā, tad nav īsti pamats kāpēc, lai autoserviss būtu dārgāks.

    Reinis Rozitis
    15.02.2024 23:26

    > Tas būtu tāpat kā salīdzināt Latvijas servisu cenas ar servisu cenām uz Marsa vai Mēness.

    Šo vajadzētu izmantot, kā atbildi, tad kad mūsu ierēdniecība sāk pukstēt, ka (viņiem) nepieciešams atalgojums Eiropas līmenī – nav ko ar Marsu salīdzināt! :)

    Caps
    16.02.2024 00:18

    Uz tādām muļķībām pat nevaru neko atbildēt

    Trx450
    12.02.2024 20:26
    Reply to  Zirnis

    Nu kā škidrumu izliet un ieliet mēs visi zinam. Normālā servisā Toļiks piedāvātu lai autosaimnieks pats atskrūvē skrūvi un notecina ūdeni. Pa brīvu.

    nedarata
    09.02.2024 08:52

    Vispār diezgan lētas apkopes, ņemot vērā to 95e h likmi.

    Pēča
    09.02.2024 11:45

    Apskatīties šķidrumiņus un kaut ko nomainīt, galīgi neskaitās ‘lielā’ apkope… Negribētu zināt ja vajadzētu ko mehāniski labot pie dīlera, vai tad varētu pielikt gala summā priekšā vēl vismaz vieninieciņu?.. DAUDZ, jo visi skandina, ka EV gada ekspluatācijas izmaksās esot ūber izdevīgāks par ICE.. bet izlasot šo rakstu kaut kā galīgi tā nešķiet… Tas ir ja auto uzturi kartībā- principā nullītē un seko kaut kādam saprāta intervalam, nevis vālē kamēr autiņš kust un labo tik skatē iedotos divnieciņus lai to varētu iziet. Izskatās, ka tā pat vien maksā, ja ne pat vairāk… Man nissan x-trail 19g 182k nobraukums iegādajoties, jau arī ripoju nu jau gadu un ir 204k pulkstenī, esmu nomainījis: 2 gultņus, rievsiksnu un preventīvi visus rullīšus, visus bremžu klučus, bet pārējais tip top, servisa izmaksas šogad kopā ar darbu 480€. Kas ‘pirmajam’ servisam manā īpašumā, liekas ka diezgan ļoti ok. Pie servisa nav ieskaitīts jaunas šipu ziemas riepas(520€) un lietas ko pa gadu veicu pats: * 3 motoreļļas maiņas(kopā 150€ eļļas un filtra izmaksas) * CVT kārbas eļļa, to filtri(80€) * Bremžu sķidrums DOT4(5€) * Degvielas, motora, salona filtri(80€) * Jurkas ‘īstā’ pretkorozija(neveicu pats, bet 1600€) P.S. Jā nobraukums reāls, auto iegādats Latvijā- Nodē, kur arī iepriekš servisojās un… Read more »

    Last edited 14 days ago by Pēča
    Pēča
    09.02.2024 12:27

    Ja katru gadu šādas investīcijas, tad piekristu, bet kā pirmā servisa investīcija, man jau liekas, ka diezgan ok. (neesmu naivais ‘sēdiens un brauc’ lietotājs) Ka arī ne vienmēr ja ir beigusies ražotāja garantija, oficiālajam grafikam būtu jāturpina sekot, ja gribi lai tas auto kalpo arī pēc garantijas. Nisanam piemēram oficiāli pa garantiju CVT kārbā vispār netiek nomainīta eļļa un filtri, nu vismaz ‘garantijas’ periodā 100 tūkstošus vai 5 gadus eļļa it kā esot laba. (gribi ātrāk, maini pa savu naudu, protams ka tad jādara pie dīlera, savādāk garantija tūtū un tas viņam izmaksāja 320€, iepriekšējais bija nomainījis uz 70k un tad uz 140k) Sanāk ka šī lieta ir uz paša īpašnieka pleciem(un tapēc jau arī ir tik ‘bēdīga’ slava šai kārbai) ka kārba esot s… kura tur labi ja garantijas laiks un tad ieberziens tūkstošos par jaunu kārbu jo CVT galīgi neremontējas. Jo tas autoražotājam ir izdevīgs bizness. :) Bet auto forumos palasot, ja šai kārbai mainīsi eļļu ik pēc 50..60k un to nelauzīsi dienu dienā pie katra luksofora, tā uzticami darbosies, kā visas citas automatiskās. P.S. Autiņu iegādajos par 16tūkstošiem eiro. Jeb man bija pieejams 20k budžets, kas mūsdienās ir diezgan štruntīga summa kabatā auto iegādei, jo ne ta… Read more »

    Last edited 14 days ago by Pēča
    Sergejs
    09.02.2024 12:50
    Reply to  Pēča

    “* Jurkas ‘īstā’ pretkorozija(neveicu pats, bet 1600€)”

    Varētu mazliet detalizētāk, ja nav grūti. Ir aizdomas par ko iet runa, bet vajag saprast vai tas ir tas un vai vērts.

    Pēča
    09.02.2024 13:39
    Reply to  Sergejs

    Ko tur detalizētāk, atrodi autospecus jūtūbē un redzēsi visu. (nē, mans autiņš tur nav, laikam pārak nesarūsējis un neinteresants) :D

    Varu pateikt to, ka ‘4 gadu’ laikā apakšā vizuālie rūsas pleķu nebija, bet bija apakšā daudz uzburbušu ‘burbulīšu’ jeb zem razotāja grunts/krāsas/skaņas izolācijas kārtas bija sākusies reakcija… Kur attiecīgajās vietās vajadzēja tīrīt līdz metālam un apstrādāt lai procesu apstādinātu…

    Prasot, kā izskatās, teica ka izskatās jā jebkurš ‘5g.v.’ autiņš kurš brauc latvijas ikdienā.

    (Uzdevu konkrētu jautājumu un teica, ka tāda paša vecuma bmw vai audi, kas braucis pa Latviju darbs +/- ir tikpat) ;)

    Ta var tikai minēt cik cipars būtu ja autiņš vēl vecāks un tur jau konkrēts rūsiņš tādējādi vairāk darbs vai pat metināsanas darbi…

    Vai ir tās summas vērts, vēl nemāku pateikt…. To drošvien izbraucot tās pašas vēl 5..6 Latvijas ‘sāls’ ziemas, varēs novertēt.

    P.S. Tā cena bija 2023 gada vasaras sakumā..(kā nopirku, tā pierakstījos, bija 4mēn rinda)
    Ņemot vērā inflāciju visās pozīcijās, noteikti tagad ir vēl lielāks cipars par to pašu darbu.

    Last edited 14 days ago by Pēča
    Karlis
    09.02.2024 14:21
    Reply to  Pēča

    Muļķīga apgalvojuma forma. Es pats nobraucu ap 20k gadā. Tātad 10gados sanāk 200k. Kur problēma?
    Un tā katram auto pa 20k gadā.
    Nu labi, varbūt mānos. Ir +-.

    Māris
    10.02.2024 18:48
    Reply to  Pēča

    Es arī esmu lētticīgais. Pats no Mobile pērku auto ar mazu nobraukumu. Kaimiņš nopirka Latvijā jaunu Duster dīzeli AWD. Lielie zinātāji protams saka, ka dīzeļus jau pērk tie, kas nobrauc lielus attālumus. Tad nu mans kaimiņš pa šiem 2 gadiem ir nobraucis 7000 km. Ko par to teiksiet? Un tas nav vienīgais gadījums, kādu zinu. Zinu Skoda dīzeli pirktu jaunu kurai 15 gados bija 100 000km.

    Pēča
    12.02.2024 09:19
    Reply to  Māris

    Kas ir latvieširm ar tiem 20k/gadā… Uzskata šo ciparu, kā kādu ‘zelta āderi’ un visi fanātiski sauc šo ciparu.

    Kaut autodna pirms dažām nedēļām uzprasīja jautājumu, -cik tu nobrauc gadā. Tur visi raksta ka brauc 25..30..40 un pat vairāk tūkstošus gadā! Nu un pa retam gadījumam bija līdz tiem pašiem 20tūkst. (teiksim 2 no 10 cilvēkiem) pārējie brauc KRIETNI vairāk, tāpēc tās pasaciņas, kā patlaban, ka 99% auto slidinājumos kas nāk no eiropas, nestāstiet, ka 10 gadīgs esot ar 180-220k nobraukumu. 😂
    Nē nu protams var būt kāds, bet
    1. Tad šādi autiņi nemētājas pa konkrētā modeļa cenas lejasdaļu, kur latvietis standartais arī skatās.
    2. Ne jau 90-99% auto… Varbūt kādi 10-20% īpatsvars, pārējie ir pasaciņas tīteņi.

    P.s. tas dasters visticamāk nemaz i nenodzīvos tos 200k 😀 jebšu servisā ’10 gadu laikā’ jaatstāj būs 2 vai 3 dasteru cena lai viņu uzturētu tehniski labā stāvoklī, braucošu. ‘Stāvošs auto’ ir vēl sliktāks par braucošu auto, īpaši ja tiek arī pāris reizes ziemā braukts.

    Last edited 11 days ago by Pēča
    Kaspars
    14.02.2024 14:48
    Reply to  Pēča

    Viedoklis no Latvieša tipiskā.. “ar auto nevar nobraukt tikai 20k gadā, bet ja nobrauc, tad tas ir vēl sliktāk”

    Atklāsme – ir daļa ģimeņu, kurās ir 2 auto. Pirmais palielāka izmēra ģimenes auto (ar ko ikdienā pārvietojas vīŗs), otrais mazāks vai vidējs sievas auto, kas ģimenes braucienos nepiedalās. Tā arī viens auto var rullēt 30k gadā, kamēr otrs ap 10k.

    Teiksiet “sievai” nevajag auto? Varam pastrīdēties.
    Teiksiet, Latvijā nav daudz tādu ģimeņu, kas var atļauties? Pastāviet ielas malā savas 10 min un paskataties, kas brauc garām – vai tiešām šķiet ir maz tādu mašīnu, kuru īpašnieki (šķietami) varētu atļauties otru, lētāku auto?

    Ja runājam par ievestajām mašīnām, tad ieslēdzam smadzeni un padomājam vai valstīs, no kurām importējam mašīnas, aina ar 2 auto ģimenē tomēr nevarētu būt tipiskāka?

    Ja cilvēki brauktu tikai “25..30..40 gadā”, tad reti kurš arī parakstītos uz operatīvo līzingu, kurš nobraukumu ierobežo

    SaLLiyS
    10.02.2024 09:49

    Runa iet par apkopēm. Parunāsim kad lieta nonāks pie akumulātoriem vai paša elektromotora, kas jau ir parādījis sevi ne no labākās puses. 👌

    Trx450
    10.02.2024 15:51
    Reply to  SaLLiyS

    Kapēc lai lieta nonāktu pie akumulātoriem un elektromotora?

    Tas pats Jānis
    11.02.2024 15:45
    Reply to  Trx450

    Jo lieta bieži nonāk līdz tam. Skaties tai pašā Jūtūbē tematiskos video. Tāpat kā ar iekšdedzes autoņiem – jo populārāki, jo vairāk parādās “pārsteigumi”. Hyundai, vieniem austrāļiem, ja nemaldos, piedāvāja akuumu nomainīt dārgāk kā jauns auto. Viss vēl tikai sākas – servisi mācās apkopt šos autoņus un diagnosticēt. Daži jau mēģina lāpīt tos motorus un brīnās, kā var tādu sviestu uztaisīt.

    Nereģistrēti
    11.02.2024 13:15

    Klasisks Latvijas dīlera appisiens uz apkopes, tāmes un satura.
    Eļļas mērvienība ir litri nevis gabali. 1.1 gab 1 litra taras neeksistē.
    120k km apkope ir 5 gadu lielā apkope atkarībā no tā kas pirmais iestājas un paredz pilnīgi visu šķidrumu maiņu, ieskaitot klimata sistēmu, tādēļ tas nav ekstra, bet jābūt iekļautām. Tieši hyundai markai, klimata apkope ir katrā servisa intervālā inspect statuss, bet inspect/ replace ir jau pie 96k.
    Parastajam iekšdedzes maina arī akumulatoru. Cik esmu informēts arī ev jāmaina tā saucamo mazo aka palīg akumulatoru.
    Svarīgākais, ko dīleris Latvijā nekad nedarīs. Pēc apkopes neuzņemsies atbildību un nedos garantiju ne par apkopes veikšanu, ka tā veikta, tās saturu un kvalitāti, kur nu vēl izmantoto materiālu atbilstību un kvalitāti.
    Piemēri izpratnei.
    Pēc apkopes notiek siksnas plīsums. Apkopē paredzēts tikai maiņa uz jaunu. Pārbaudes fakts. Detaļas (siksnas) ražošanas gads sakrīt ar auto razošanas gadu. Tas ir, nav nomainīta. Dīleris, mēs visu izdarījām, īpašnieks pats uzlika atpakaļ veco.
    Jā, tas no ice auto, bet nemaina dīlera paveiktā servisa kvalitātes būtību.
    Kontroles atzīmes uz šķidrumu uzpildes kontroles atverēm, nav nobīdes, tas ir, nav atvērtas atskrūvētas. Kā varēja papildināt vai nomainīt neatverot?

    Biteme
    11.02.2024 17:25
    Reply to  Nereģistrēti

    Servisi tehniskos šķidrumus iepērk mucās, nevis mazumtirdzniecības tarā. Tāpēc arī viņi var ieliet precīzu daudzumu, nevis pārdot 2 iepakojumus, jo ar vienu nepietiek.

    Trx450
    12.02.2024 20:56
    Reply to  Biteme

    Vienreiz man Caterpillar servis iedeva CAT antifrīzu 10 litrīgās pudelēs 7 gabali. Bet eļļu gan, to mucās ved.

    nedarata
    12.02.2024 09:22
    Reply to  Nereģistrēti

    Kas tā uzmeta par siksnu vai tas bija tikai teorētisks piemērs?

    Alberts Kviesis
    12.02.2024 11:11
    Reply to  nedarata

    Jā, tāds pats jautājums. Kas par kantori? Neticu, ka kāds dīleris šādi vēl dara..

    kautkātā
    12.02.2024 14:56

    nepiemirsti, ka kondicioniera sistēma ir slēgta un hermētiska. Tāpēc pareizāk novērst noplūdi nevis ik pēc kāda laika papildināt.

    kautkātā
    12.02.2024 15:43

    Nē, tā nav. Nezinu iemeslus, kāpēc tā tiek teikts, grūti noticēt, ka tāpēc, lai tu atgrieztos ik gadu atkal un atkal. Cita lieta ir, ka minimālu noplūdi, kas, acīm redzot, ir Tavā gadījumā, ir tik pat kā neiespējami atrast – ne tas speciālai deguns, ne speciālā lampa, ne arī kādi ziepjūdeņi nepalīdz.
    Sistēma ir hermētiska. Punkts. Un tā f-gāze “neizstrādājas”. Tas ir mīts.

    kautkātā
    12.02.2024 16:00

    ja nav ko iebilst, tad piesienas tam, ka nav personas kods redzams… nu gan tu bik par klaunu paliki. Ķipa servisa džeki, kurus Tu redzi, nav anonīmi un nes kaut kādu atbildību par to, ko Tev sastāsta? psc, Tavas akcijas aizgāja mīnusā.

    Pat google Tev pateiks to pašu, ko es… vairāk nekomentēšu, lai neaizskartu ar savu anonīmo viedokli…

    Janis
    12.02.2024 20:23

    Cik gados tā gāze izstrādājas?

    Elektriķis
    12.02.2024 22:12
    Reply to  Janis

    Jā, te gan prasās pēc dziļākas analīzes. Teorētiski, noslēgtā sistēmā, nekur tā gāze nevar pazust. Tomēr: kas ir noslēgta sistēma? Tā nav ideāla. Pieņemu ka ir kāda “normētā” noplūde – balanss starp ideālo un praktiski realizējamo, lai tā nemaksātu milzu naudu.

    Karlis
    13.02.2024 08:03
    Reply to  Elektriķis

    kādreiz sen senos laikos, kad fiziku mācīja vēl, eksistēja tāda fizikāla parādība kā difūzija.
    Tad, lūk, šī senā parādība ir arī tā, kas apiet visus objektus, kur iekšā ir gāzveida viela (neatkarīgi no sastāva) un iesūc to sevī. Un jo lielāks spiediens ir objektā, jo lielāka vēlme tai parādībai to uzsūkt sevī, kā teikt lai visā visumā būtu līdzsvars.

    Elektriķis
    13.02.2024 08:09
    Reply to  Karlis

    Balta patiesība: gāze spraucas cauri arī metālam. Jo tas plānāks, jo vairāk.

    Ivis
    13.02.2024 08:52

    Manā 1996. gada Audi kondicionēšanas sistēmā, gāze “neistrādājās” ne difūzijas, ne citā veidā 20 gadu laikā. Nākamajam auto: 2007. gada Volgo V70, gāze nav izstrādājusies vai difuzējusies joprojām (pats nelietoju auto, bet radinieks joprojām dzesējas).
    Par difūziju, kā parādību šaubu nav, bet tās apjomi tiek koriģēti servisa džeka stāstā.
    Līdzīgi riepā gaiss difuzējas dažās dienās, nevis caur bojātu ventili, pēc riepu servisa čaļa teiktā – viņš zin fiziku. Eļļa arī molekulāri izsūcas caur dzinēja sienām, apmēram litrs uz 1000 km, ne man gan.

    Elektriķis
    13.02.2024 09:22

    Padomāju vēl par difūziju: vai ir kas dzirdēts par to ka mājas ledusskapjiem tiek papildināts freons? Nu labi, tur varbūt ir cits spiediens, bet fizikas pamatprincipi tie paši.

    Ivis
    13.02.2024 10:29
    Reply to  Elektriķis

    Vispār ir, daži darbojas 30+ gadus, uz citiem atkal attiecas fizikas likumi, un difūzijas ceļā jau pēc 5 gadiem pamet sistēmu

    Trx450
    13.02.2024 10:45
    Reply to  Elektriķis

    Ir pieredze ar 4m3 saldētavu, vairāku gadu garumā uztur temperaturu no -18.5c līdz -22.5c. Pēdējo reizi 2018 tika mainīts gaisa kompresors kurš uzturēja spiedienu no 17 līdz 30 bāri. Freons nekur nepazūd. Vēl varētu pieminēt to ka visa saldēšanas sistēma nav skaisti paslēpta zem skaistām plastmasām.Visas saldēšanas sistēma izskatās kā 100% roku darbs.

    Elektriķis
    13.02.2024 10:49
    Reply to  Trx450

    Pieņemu ka nevis gaisa kompresors, bet “freona” kompresors.

    Ivis
    13.02.2024 10:27

    Tieši otrādi, esmu 100% pārliecināts, ka tā gāze tur ir mazāk, kā bija tad, kad tika iepildīta. Tomēr peitiekoši, lai kondicionieris pildītu savas funkcijas. To, ka nav pildīta, esmu pārliecināts, gari jāraksta, kādēļ. Jāatzīst, ka Volgo V70 gāzes tilpums ir sevišķi liels. Bet paskaiti gadus, pat ja būtu jāuzpilda pēc šiem gadiem, tas ir pretrunā ar iepriekšminēto “difūzijas teoriju”.

    Last edited 10 days ago by Ivis
    Ivis
    13.02.2024 10:38

    Atklāti sakot – nezinu. Iespējams vairs nedzesē, kā sākumā, tiesa. Bet pietiekoši, lai neaizdomātos par vajadzību uzpildīties. Gāzes arī atšķirās, starp citu, ir inertākas un vēl citi parametri.

    robchix
    13.02.2024 19:21

    Jauns Peugeot kabluks 16 gadā no dīlera. Līdz šim kondicionierim nav bijusi vajadzība papildināt.
    Jautājums čisto kosmosā, cik regulāri Tu papildini sava ledusskapja freonu???? Jo kondicionieris principā ir tas pats ledusskapis, tikai otrādi.
    Ok, auto kratās, auto ir apkārtējā agresīvā vide. Noplūdes ir iespējamas. Dīfūzija neveido noplūdes kas mērāmas simtos gramu kad sāk burbuļot.
    Piedod, bet tevi serviss apjāja.

    Janis
    13.02.2024 23:08

    Noteikti atkarīgs no katra auto tehniskā risinājuma un detaļu kvalitātes. Ģimenē bija divi auto desmit gadu garumā – nevienam nav papildināta A/C sistēma un A/C strādā ideāli.

    Janis
    14.02.2024 06:43

    Vasarā gaiss ir ledus auksts, kompresors (uz ausi) strādā vienmērīgi – neredzu iemeslu, lai nebūtu kārtībā.

    Cita labāka realitāte
    14.02.2024 13:00

    Skandi ir difūzijas speciālisti, man pa garantiju pildīja gāzi, tad mainīja kaut kādus savienojumus, atdeva auto, kurš nesaldēja, braucu atkal, esot aizmirsuši uzpildīt…… rezultātā nākamajā gadā vasarā, kā reiz pusgadu pēc garantijas, pazūd atkal aukstums, kā izrādās radiators caurs, ieslēdz savu ciparu, radiators 600 maiņa vēl viss kopā pāri štukai, saku kā tad tā, gadu atpakaļ taisījāt, testējāt utt. Šie, neko nezinot, pa ziemu palika caurs, jo pie mums daudz sāls uz ceļiem. Tā lūk dīlera serviss un sajēga par auto.

    Cita labāka realitāte
    15.02.2024 23:26

    Sievas dīzeļauto trubas uz otro kondišku aizmugurē bija jāmaina, kā pirms sešiem gadiem nomainīja un uzpildīja gāzi, tā vēl šobrīd saldē visu kā nākas, bet to, protams, netaisīja dīleris, bet kārtīgs meistars un ne jau pa dīlera cenām.

    Slais
    14.02.2024 17:30

    Nu un kāds ir vidējais auto vecums Latvijā? Lūk Tev atbilde par kondicionieru bodēm uz katra stūra.
    Tās AC sistēmas bieži tiek sabojātas servisos, atkarīgs protams no veicamā remonta apjoma, auto un pašas AC sistēmas, bet tā teju vienmēr ir “pa ceļam” citiem mezgliem, tad mehs arī tur ļurinās apkārt. Dažkārt, lai nomainītu to mezglu, nākas nedaudz “pagrūst malā” kādu cauruli, vai netīšām aizķert to. Dazkārt sistēma vienkārši tiek sabojāta, vai nekvalitatīvi salikta atpakaļ. Es pēdējo reizi freonu automašinā esmu pildījis 10 gadus atpakaļ, kad arī braukāju ar dažādiem ne pārāk jauniem auto.
    Ar industriālajām sistēmām ir nedaudz citādāk, tur pārbaude tiek veikta, ne tikai VVD dēļ, bet arī, lai saglabātu iekārtu garantiju. Ir sistēmas kurās katru gadu nākas iemest pāris gramus, problēma, mūsu 10 000 nekvalificēto siltumsūkņu montāžnieku rokā, nereti ķīniešu SS, bet tur atkal pie vainas var būt arī montāžnieks, ne tik viegli to visu pierādīt, attiecīgi jāveic defektācija utt.

    Hhh
    12.02.2024 19:59

    “Es netaisos”. Tā parasti saka muļķi vai nabagi.

    mxs
    15.02.2024 18:46

    Kristap, vai vari padalīties savos pētījumos par to, cik šādam auto maksātu akumulatoru pilnīga nomaiņa un vai esi interesējies par novērojumiem, cik ilgi tie vidusmērā kalpo?

    Alberts Kviesis
    16.02.2024 11:42

    Tikko iznāca svaigs video no Wylsacom. Šim jūtūberim, braucot pa šoseju ar savu jaunu auto, starp uzlādes stacijām beidzās akumulatora baterija ātrāk nekā cerēts. Auto samazināja ātrumu līdz 20 km/h un situācija uz ceļa bija tāda, ka aizmugurējais nevarēja sabremzēties un jaunajam auto iemauca pakaļā. Tur arī kā ilggadējam EV lietotājam izdarīti secinājumi par šo..

    Biteme
    16.02.2024 11:51

    Tik strauji apstājās, kā pa nažiem? Jeb aiz EV braucošais snauduļoja telefonā?

    nedarata
    16.02.2024 11:54

    Kurš video? Kur viņi paši izprovocēja vai vēl cits?

    Alberts Kviesis
    16.02.2024 12:26
    Reply to  nedarata

    Izskatās, ka jūtūberi paši izprovocēja. Tas pats ir (pirms 2 nedēļām). Stulbeņiem beidzas akumulators, nejēdz ieslēgt avārijas gaismas. Aizmugurē braucošais SantaFe par vēlu saprata, ka pajoļi velkas uz 20. Neinformēja aizmugurē braucošos par situāciju

    Last edited 7 days ago by Alberts Kviesis