Web Analytics
More
    Reklāma

    Kā es ar lietoto elektroauto 1000km testā pārspēju Tesla Model 3 Long Range

    Jaunākie raksti

    Iedvesmojušies no līdzīga veida testiem ārzemēs, 2020. gadā mēs aizsākām veikt paši savus 1000km elektroauto testus. Šo testu mērķis ir reāla brauciena apstākļos pārbaudīt Latvijā nopērkamo elektroauto spējas – kā šie auto uzlādejas, cik paredzami izlādējas un kādas funkcijas nodrošina. Esam notestējuši jau 30+ mašīnas un plānojam arī šogad turpināt veikt šos testus. Uzskatām, ka mūsu lasītāji ir pelnījuši saņemt šādu objektīvu informāciju!

    Aptuveni šāds ir mūsu 1000km testa maršruts

    Kad pagājušā oktobra beigās nopirku savu lietoto elektroauto, visai ātri saņēmu komentārus, ka arī šo auto vajadzētu izdzīt cauri mūsu 1000km testam. Sākotnēji biju diezgan skeptisks par šādu domu, jo neredzēju tai lielu jēgu. Proti, ar šādu ne to svaigāko maza akumulatora elektromašīnu mēs taču labprātīgi nebrauksim tālus gabalus, vai ne? Tomēr pārdzīvoju skarbo ziemu un izlēmu iesildīties mūsu ceturtajai 1000km testu sezonai ar šo testu. Galu galā, ja lasītāji prasa pēc šāda satura, es nevaru viņiem liegt šo prieku. Braucienam, kā ierasts, varēji sekot līdzi storijiem Kursora Instagram kontā un par galvenajām atziņām lasi tālāk šajā rakstā.

    Noķēru patiešām vasarīgus klimatiskos apstākļus, paspēju mašīnai uzlikt vasaras riepas un 31. martā ar lietoto Hyundai Ioniq electric (28 kWh) elektroauto veicu mūsu 1000km testu. Rezultāti pārsteidza pat mani pašu!

    Sanāk, ka šis aptuveni 15 tūkstošus eiro vērtais elektroauto pārspēj krietni dārgākas un ar lielākiem akumulatoriem aprīkotus elektroauto, piemēram, Tesla Model 3 Long Range. Kā tā? Kaut kas te nav tīrs!

    Braucienu, kā ierasts, no Rīgas sāku 6:00. Šoreiz gan vienu stundu no mana miega bija nozagusi pāreja uz vasaras laiku. Izbraucot pilnībā uzlādēts auto rādīja 192km nobraukumu un aiz loga bija 6 grādi siltuma. Jau šajā brīdī bija skaidrs, ka līdz Ventspilij pilnībā uzlādēts šis auto nespēs tikt.

    Pa ceļam temperatūra samazinājās un ap Ugāli tā vispār noslīdēja līdz +2 grādiem. Attiecīgi, mašīnai bija jātērē enerģija salona apsildei. Pie Ugāles Emobi lādētāja pēc nobrauktiem 160km pieripoju ar 10km nobraukuma atlikumu un sapratu, ka nekāds ātrais un vieglais brauciens šoreiz nespīd. Tā kā rīts bija salīdzinoši auksts, Ugālē auto uzrādīja 14.1kWh/100km vidējo patēriņu, kas šādam auto nav mazs. Tātad, šoreiz būs jālādējas ik pēc 150-160 nobrauktiem kilometriem. Tas ir maza akumulatora mīnuss. Maza akumulatora pluss ir tāds, ka šīs uzlādes nav diez ko ilgas. Līdz 94% (tas ir maksimums, cik var šo auto uzlādēt pie ātrajiem lādētājiem) šo auto varu uzlādēt aptuveni pusstundā.

    Kad auto bija uzlādēts, bija jādomā, kur veikt nākamo uzlādi. Tika pieņemts lēmums pēc iespējas izmantot īpaši ātrās uzlādes, kas šogad jau ir teju pusē mūsu maršruta. Proti, malači no Viršiem savas 80kW vai 160kW uzlādes stacijas ir izvietojuši Liepājā, Brocēnos, Jēkabpilī un Rēzeknē. Visi šie punkti principā var tikt izmantoti mūsu 1000km testos un jau no iepriekšējā gada redzam, ka pat viena vai divas šādas ātrākas uzlādes spēj būtiski ietekmēt brauciena galarezultātu. No Ugāles līdz Liepājai (caur Ventspili) ir 150km un paaugstinoties āra temperatūrai (attiecīgi, samazinoties auto patēriņam) šo maršrutu vajadzētu veikt bez problēmām. Ja nu kas, pa ceļam ir lādētāji Jūrkalnē un Pāvilostā. Braucam!

    Līdz Liepājai tiku bez problēmām, jo vidējais patēriņš tiešām sāka samazināties. Pie lādētāja piebraucu ar 37km nobraukuma atlikumu un 13.6kWh/100km vidējo patēriņu. Ļoti labi! Tagad man bija iespēja izspēlēt vienu no šī auto trumpjiem. Proti, lai arī pirmās paaudzes elektriskais Hyundai Ioniq ir ļoti vecs auto, tas spēj nodrošināt nepilnu 70kW uzlādes jaudu.

    To apstiprina arī konkrētās uzlādes dati, ko mums laipni sagādāja mūsu draugi no Viršiem. Paldies, Anrij! Tas nozīmē, ka arī šādai mašīnai ir jēga veikt uzlādes pie īpaši ātrajiem lādētājiem, jo starpība būs aptuveni 10 minūtes uz katru uzlādi. Tik tāla brauciena gadījumā šīs minūtes savāksies labā ieguvumā.

    Tālāk bija jāpadomā. Nākamais īpaši ātrais lādētājs ir Brocēnos, bet tas ir pārāk tuvu Liepājai. Savukārt, nākamais Viršu īpaši ātrais lādētājs ir Jaunolainē, kas manam auto būtu neaizsniedzams attālums.

    Viršiem jau ir smuki daudz ātro lādētāju arī ārpus Rīgas

    Brauciena gaitā noskaidroju, ka Jelgavā lietuvieši no Ignitis jau ir palaiduši 200kW lādētāju. Nekad neesmu šajā tīklā lādējies un tas nozīmē tikai vienu – jāpatestē. Plus, apmaksu varu veikt no sava Mobilly konta.

    Tā kā līdz Jelgavai es varēju arī netikt, uz super īsu 7min uzlādi un WC pauzi piestāju Dobelē. Tas lādētājs pie RIMI ir jau labi zināms un mūsu testu pirmajos gados tur regulāri stājāmies lādēties. Pēc tam veiksmīgi tiku līdz Jelgavai un visai viegli atradu Ignitis ON lādētāju. Tas atrodas Jelgavas nomalē pie Hesburger (un Nestes, kā arī Narvesen). Otrpus ēkai manīju arī Emobi lādētāju. Kaut kāds uzlādes superpunkts! Vizuāli izskatās, ka šāds Ignitis ON lādētājs būs arī pie Ainažu Hesburger un Mobilly vari redzēt, ka Rīgā jau ir padaudz šī tīkla lādētāju. Es, starp citu, telefonā uzstādīju Ignitis ON lietotni un piereģistrējos. Būs šovasar jāpamēģina aizbraukt uz Lietuvu un varbūt pat Poliju.

    Es zinu, ka šoreiz sanāca noparkoties kā loham.

    Līdz Jēkabpilij (Krustpilij) jau pavisam silts brauciens – aiz loga +22 grādi un auto patēriņš samazinājās līdz 13kWh/100km. Ļooooti labi! Pie šī lādētāja piebraucu ar 37km nobraukuma atlikumu. Tālāk gan notupīju. Es līdz šim zināju, ka šajā DUS ir viens salīdzinoši jaudīgs 80kW lādētājs, ko biju izmantojis iepriekšējos testos.

    Šis vecais lādētājs ir DUS priekšā
    Šie jaunie lādētāji ir DUS aizmugurē

    Bet es kaut kā pavisam biju palaidis garām faktu, ka šajā DUS tagad aiz ēkas ir jauns 160kW lādētājs. To sapratu tikai tad, kad biju mēģinājis 7 reizes palaist uzlādi no Mobilly lietotnes un nekas nenotika. Manuprāt, te vajag kaut kādas papildus norādes, jo es pieņemu, ka ne es vienīgais varu nepamanīt to, ka aiz ēkas ir vēl viens lādētājs. Vismaz uz vecā lādētāja uzlieciet norādi par to, ka ātrāks lādētājs ir tepat blakus. Un arī Mobilly lietotnē nekaitētu papildus norāde. Bet nu labi, manam auto pietiek arī ar 80kW lādētāja spējām un varu beidzot aiziet pusdienās.

    Pēc Jēkabpils atkal bija jādomā, kur lādēties. Loģiskā doma bija Rēzeknes Viršu DUS, kur ir ātrais 160kW lādētājs. Bet braucot es tomēr izlēmu neiegriezties Rēzeknē, jo tas sanāk mazliet līkums un uzskatīju, ka tas ieguvums uz ātrākas uzlādes jaudas rēķina nebūs tik liels. Plus, ap Rēzekni akumulatorā vēl bija gana daudz enerģijas. Tāpēc es devos uzreiz uz Bērzpils Emobi lādētāju pie kura piebraucu ar 66km nobraukuma atlikumu un vēl zemāku 12.9kWh/100km patēriņu.

    Starp citu, šoreiz līdzi braucienā man bija arī EcoFlow DELTA Max akumulators. Kopš šī auto iegādes jau 100+ reizes biju saņēmis zobgalīgus ieteikumus līdzi vadāt ģeneratoru, ka izlēmu patestēt kaut ko labāku. Ar šādu bateriju ir pavisam reāli lādēt mašīnu – tehniski tas darbojas. Protams, ikdienā tā diez vai bieži darīsim, jo šāds akumulators maksā savus 1000 eiro un tā 2kWh versija mašīnā spēs iedvest elektrību aptuveni 10km nobraukumam. Protams, ja sanāk palikt uz ceļa, tas ir labāk nekā nekas, taču labāk vienkārši pievērst lielāku vērību uzlāžu plānošanas procesam.

    Pēc šīs uzlādes priekšā ir visa testa vistumšākais un garlaicīgākais posms. Caur Gulbenes puses mežiem man nepatīk braukt un nākamais lādētājs mūsu maršrutā ir tikai tad, kad uzgriežamies uz Pleskavas šosejas (pie kafejnīcas “Jautrais ods”). Parasti šajā posmā auto vidējais patēriņš arī sāk pieaugt, jo vakari ir vēsāki nekā diena un gan jau ietekme ir arī reljefam. Tomēr šoreiz viss bija citādāk.

    Auto turpināja braukt arvien efektīvāk un uzlāde nebija nepieciešama ne pie Jautrā oda, ne Bērzgalē un pat ne Augšlīgatnē. Wow! Tomēr līdz Rīgai es netiktu un sāku pētīt pēc ātrāk uzlādes iespējām, lai maksimāli īsā laikā mašīnā dabūtu maksimāli daudz elektrības. Finišs taču ir tik tuvu! Siguldā uz 10 minūšu uzlādi piestāju pie Raibā suņa t/c, kur izvietots Eleport 150kW lādētājs. Šajā brīdī auto vidējais patēriņš bija nokritis jau līdz 12.9kWh/100km un brauciena noslēgumā Rīgā tas vispār noslīdēja vēl zemāk – 12.8kWh/100km. Šis vispār ir pats zemākais patēriņa rādījums no visiem līdz šim 35 testētajiem elektroauto. Iespaidīgi!

    Visai drīz sasniedzu Rīgu un 1000km nobraukuma mērķi! Šo testu mans vecais auto veica 16 stundās no kurām pie lādētāja pavadīju 2h 42min. Tas ir ļoti labs sasniegums un es pats negaidīju tik labu rezultātu. Kāpēc tā?

    Esmu bieži uzsvēris, ka lielus attālumus īsā laika posmā var nobraukt tikai tad, ja izpildās vairāki nosacījumi. Auto ir jābūt efektīvam, ar palielu akumulatoru un tam ir jāspēj ātri uzlādēties. Ja kāds no nosacījumiem pieklibo (šim Hyundai ir ļoti mazs akumulators), ir jābūt ļoti labam sniegumam pārējos aspektos. Un šoreiz tieši tā arī bija – klasiskais Hyundai Ioniq electric ir absolūts čempions efektivitātes ziņā un priekš sava gada elektroauto, tas spēj nodrošināt ātru uzlādi ne tikai pirmajā, bet arī nākamajās uzlādes reizēs, kādu šoreiz bija veseli 8 gabali.

    Ja runājam par uzlādi, tad jau iepriekšējos gados sākām uzskatāmi redzēt un tagad tas ir pavisam acīmredzami – uzlādes infrastruktūrai tālos braucienos ir milzu nozīme. Jau ar vienu vai divām īpaši ātrajām uzlādēm mums bija būtiski labāki rezultāti un šo testu sezonu mēs iesākam ar situāciju, kad teju puse maršruta jau ir nosegta ar šādām uzlādēm. Tādējādi tagad pat ar šādu knapu auto mēs varam nobraukt lielāku attālumu ātrāk nekā ar krietni spējīgākiem auto (tas pats Tesla Model 3 Long Range) pirms četriem gadiem. Paldies Viršiem u.c. uzlādes tīklu veidotājiem, ka attīstat savus tīklus ārpus Rīgas!

    Lai arī šim 1000km testam nav lielas praktiskas jēgas, tomēr tas man tikai apstiprināja to, ka esmu nopircis pašu labāko iespējamo lietoto elektroauto manis atvēlētajā 15 tūkstošu eiro budžetā. Vasarā šis auto spēj uzrādīt vienkārši kosmiski labu sniegumu un ar šo auto var ne tikai braukt, bet braukt viegli un tālu. Es vispār labā rezultāta iedvesmots esmu telefonā uzstādījis Ignitis ON un Greenway lietotnes, un galvā ir ķecerīga doma ņemt un aizbraukt tālākā ceļojumā vismaz līdz Polijas dienvidiem.

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    78 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Zirnis
    02.04.2024 14:08

    Un cik tālu var tikt neizmantojot telefona aplikācijas? Viršu uzpildes stacijās ir iespējams uz vietas maksāt?

    Skābene
    02.04.2024 14:27

    Te drīzāk jautājums, kāpēc uzlādes vietas bēg no kartēm, kā no sērgas? Visi DUS ņem kartes, bet EV uzlādes punkti nē. Ar ko tas izskaidrojams?

    Kaspars
    02.04.2024 15:02

    Ja nav noslēpums, kādas kartes vēl bez e-mobi, ir dabūtas? Pabojāšu nedaudz haipu, dienu vēlāk nobraucu kopā 250km, gar jūras līci, patēriņš 11kWh, man vēl ziemas riepas virsū, un normal režīms ar 21 grādu auto klimatu.

    Skābene
    02.04.2024 16:03

    Kamēr bakstās tikai pa Latviju, tā var nebūt baigā problēma! Ja man būtu Jābrauc no Latvijas uz ziemeļ-Itāliju un pa ceļam būtu jāmeklē Leišu, Poļu, Čehu, Austriešu, Vāciešu un Itāļu aplikācijas, tas vairs nebūtu forši!

    Biteme
    02.04.2024 16:13
    Reply to  Skābene

    Jo īpaši tāpēc, ka var nopirkt lidmašīnas biļeti ar karti un auto iznomāt uz vietas (maksājot ar to pašu karti))

    Skābene
    02.04.2024 16:21
    Reply to  Biteme

    Ja tā padomā, Picu var arī Rīgā apēst, nav obligāti uz Romu jālido!
    Italija ir Diezgan populārs gala mērķis Riteņbraucējiem, Burātājiem, Motociklistiem un tur ekipējumu nevar aizlidināt ar Air Baltic. Jebkurā gadījumā kāds brauks ar piekabi vai busu, kamēr citi lidos.

    Biteme
    02.04.2024 16:30
    Reply to  Skābene

    Ritenis lido bagāžā, ka prieks.

    P.S. Kāpēc tautības un hobijus raksti kā amerikānis, ar lielajiem burtiem?

    P.P.S. pica Rīgā un Itālijā ir divas dažādas picas….

    Biteme
    02.04.2024 17:08
    Reply to  Biteme

    Spriežot pēc mīnusiem, šeit ir daži mazāko klašu skolēni))

    Fedja
    03.04.2024 08:23
    Reply to  Biteme

    Riteni kā reiz es īrēju Itālijā, bet vindsērfinga ekipējumu gan vedu piekabē.

    Biteme
    03.04.2024 10:41
    Reply to  Fedja

    Nomas ritenis Itālijas kalnainajos ceļiem – tad tev ir labi kontakti un liela ticība cilvēkiem 👍

    Skābene
    03.04.2024 11:13
    Reply to  Biteme

    Mans iemīļotais Gardas ezers pamazām no burāšanas mekas sāk pārvērsties par velo meku. Izīrēt MTB tur nav problēmu, dod tik savu kredītkarti.

    Last edited 21 days ago by Skābene
    Biteme
    03.04.2024 11:28
    Reply to  Skābene

    Vai tad es apšaubu, ka var izīrēt? Protams, var.

    Krotow
    02.04.2024 17:34

    Nuja, El Musko piespiedīs klimatu Ziemeļeiropā un Ziemeļamerikā kļūt siltāku lai litija baterijas mazāk saltu un no tā attālums palielinātos. Lai gan, ja viņš turpinās pedalet Trampa ievēlēšanu, tad viņa elki izdarīs visu parējo lai tas notiktu :P

    Dīzelis
    02.04.2024 16:19

    Kristap, prieks lasīt, ka Tev līdz ar pavasari ir atgriezies optimisms! Ziemā un salā pēc rakstiem varēja noprast ka tā elektrouguntiņa tūlīt tūlīt nodzisīs! 😀

    Kaspars
    02.04.2024 16:55

    Klau, vai ir praktiska jēga mēģināt slēgties pie 160KW lādētāja, ja blakus ir 80KW, kas jau tā pārsniedz mašīnas spēju ņemt pretī?

    LAN
    02.04.2024 20:57

    Varbūt pie maziem akumulatora % – zemāka sprieguma pudeles kakls būs ampēri ko spēj nodrošināt lādētājs, taču tā jau ir matu skaldīšana.

    Didzus
    02.04.2024 19:42

    Paskatoties to tabulu vēl vairāk nesaprotu to elektroauto jēgu. Uz 1000km ap 40 eur. Nu mans dīzels ap 5l uz 100km sanāk ap 80 eur izmaksā. Tad kam to plānošnu un nervozēšanu ? Dēļ 40 Eur ieguvuma braucienam nu līdz Krakovai piemēram?

    robchix
    02.04.2024 20:43

    Nū, mājās. Jā, tā ir štelle!
    Viens tikai sīkums, nekā nevaru izdomāt, kā tās mājas līdzi paņem šādā braucienā. :(

    Mārtiņš
    03.04.2024 08:48
    Reply to  robchix

    Ja Tu ikdienā brauc 1000 km tad tas visticamāk ir saistīts ar darba tiešajiem pienākumiem un tur ir citi kompensācijas risinājumi, nevis ikdienas uz/no darba veikala utt, kur ne katram tiek kompensēti ceļa izdevumi!

    Kaspars
    03.04.2024 09:27
    Reply to  Didzus

    Jocīgi – tik bieži ir dzirdēts, ka cilvēks pērk tieši dīzeli (nevis benzīnu), jo dīzelis ir ekonomiskāks. Tas taču ir galvenai iemesls kapēc mūsu autoparks sastāv no pamatīga dīzeļu vairākuma. Arī gāzi taču cilvēki benzīna mašīnām bija/ir iecienījuši likt tik lielā mērogā, ka pie katras otrās DUS ir pa balonam

    Un Tu te nesaproti, ka kāda jēga no auto, kas ēd 2x mazāk naudas par Tavu visekonomiskāko ekonomisko dīzeli, pie tam to dara pildoties visdārgākajā iespējamajā veidā?

    Latgolietis
    12.04.2024 11:45
    Reply to  Kaspars

    Arī laiks ir nauda 🙂 Es ir sapratis vienu, EV ir priekš atpūtniekie, kuri to vien dara kā dzer kafiju un čurā un tipa baigi atpūšas, vēro dabu! 😁

    KKTK
    03.04.2024 10:19
    Reply to  Didzus

    Dīzelis visos laikos ir bijis nabagu pazīme. Daudzi negrib ar to asociēties…
    Un piekškam Krakovu, ja uz Vīni lido lidmašīnas? :D

    Skābene
    03.04.2024 11:18
    Reply to  KKTK

    Kā tad, nabagi pērk Land Cruiser dīzeļus, lai taupītu naudu! :D

    Elektriķis
    03.04.2024 11:30
    Reply to  Skābene

    Tieši tā: bagātie pērk šo pašu ar jaudīgāku benzīna motoru.

    Skābene
    03.04.2024 13:47
    Reply to  Elektriķis

    Neatminos, ka pie LV dīleriem jebkad būtu bijusi iespēja nopirkt LC ar benzīna motoru. Benzīnnieki bija pamatā ASV, Krievijas un Arābu valstīs.

    Elektriķis
    03.04.2024 13:51
    Reply to  Skābene

    Bet ir redzēti mūsu ielās :)

    KKTK
    03.04.2024 15:57
    Reply to  Skābene

    Lauki pērk LC dīzeļus. Tie kam piemājā ir zālājs dēļ kā vajag 4×4, tie pērk Land Rover v8.

    Skābene
    04.04.2024 08:31
    Reply to  KKTK

    LR un Jagur dīzeļi ir gaužām neuzticami, V8 benzīns turppretīm ir bezproblēmu motors! :D

    kautkātā
    03.04.2024 12:44
    Reply to  Didzus

    nebūs arī to 40e ieguvuma, jo, kamēr lādē, tikmēr ēd, dzer un citur tērē vairāk…

    Mario
    02.04.2024 21:27

    Čavenieks! Paldies par testu. Visu sīki un detalizēti jau grūti ielikt, bet vismaz pāris lietas gribas precizēt.

    Ar kādu ātrumu tiek braukts pa šoseju? Piem., konkrēti šajā testā. Kā ir ar pečku jeb vnk pūtēju mašīnā? Lieto tik cik komfortabli prasās?

    Citādi, kad redz patēriņu noslīdot zem 14/13kwh uznāk pozitīva skaudība un gribas tomēr tas detaļas zināt, lai vai cik unikāli ekonomisks tas Ioniqs būtu. Paldies!

    Bats
    03.04.2024 12:06
    Reply to  Mario

    Tā ir Ioniq specifika. Kristapa patēriņi pie tam nav tie zemākie uz ko šis ir spējīgs.

    Born
    02.04.2024 21:29

    abetterrouteplanner.com noteikti drīkstēja pieminēt un iemest linku. Izskatās foršs rīks, uzvedina uz domu, ka varbūt ir laiks šķirties no sava sekundārā dīzeļauto. Lai gan dīzeļauto, pēc EV iegādes, tika paturēts ar domu, būs garajiem braucieniem, sāk šķist, ka tik garus, cik esmu gatavs braukt, mierīgi var izbraukt ar EV.

    Mario
    02.04.2024 21:31

    Domāju ar savu 52kwh Zoe uztaisīt līdzīgu testu un tad ir baigais jautājums – braukt ar normāli ekonomisku 88kmh ātrumu (zoe tip lielākais ekonomiskais ātrums) un mazu kondišku komfortam.

    Vai braukt dirt cheap viss off un uz 70kmh 😅pirmais protams reālistiskāks ikdienas scenārijam.

    Te jautājums vairāk – kādi kritēriji, lai kotētos starp tabulā esošajiem auto? 🙂

    Elektriķis
    03.04.2024 07:55
    Reply to  Mario

    Galvenais kritērijs ir Kursora cepurīte :)

    Skābene
    03.04.2024 09:33
    Reply to  Mario

    Tu varbūt vēl spoguļus brauciena laikā pieloki? :D 70kmh varēja būt pamatoti 1973.gadā, kad OPEC pieteica naftas embargo rietumvalstīm. Mūsdienās ir jābrauc normāli, cik zīmes atļauj, jālieto kondiška un jālieto radio vai multimediju iekārtas. Varbūt vēl kraviniekam astē sēdi, lai mazāka gaisa pretestība?

    Mario
    03.04.2024 09:50
    Reply to  Skābene

    Points jau tikai par to, ka testēt var dažādi. Un ja reiz skatos uz testu, tad gribu saprast, kā es un mans aparāts kaut kādā mērā kotējos salīdzinot ar to.

    Un piemērs par 70 ir vairāk muļķīgs piemērs tam, kā ar absurdu taupību tiešām var dabūt neticamus rezultātus elektriskajiem auto.

    Agris
    03.04.2024 14:46
    Reply to  Mario

    manuprāt, tādam testam nav jēga, ja brauc uz 70kmh. Arī 88kmh nē. 100kmh ir jābrauc, jo tā brauc visi “normāli” cilvēki. + tam visam ir arī jādzen fūres un citi lēni braucoši objekti. Citādi tie rezultāti nav diezko objektīvi.

    Last edited 20 days ago by Agris Čaurs
    Bats
    03.04.2024 16:10
    Reply to  Mario

    Nebūs. Zoe 52kWh lādējas krietni lēnāk.

    Dāvids Speriskas
    03.04.2024 12:10

    Es ar pilnu bāku varu nobraukt 1000km un man vēl paliek pāri rezervē 100km, maksaju par pilnu bāku 65€ jebkurā DUS lv.
    Visas funkcijas auto ieslēgtas, patēriņš 3,8/100km nemainās.
    Uz šo attālumu vienu reizi tikai jālej degviela, aizņem 5 minūtes laika. Mašīna maksāja 4900€, kad ņēmu bija tikko 5 gadi viņai.
    Varbūt šodien dīzelis vai gāze ir izdevīgāka ,bet kaut kad nākotnē elektro auto apsteigs…

    Last edited 21 days ago by Dāvids Speriskas
    Kaspars
    03.04.2024 13:00

    Kas tas ir par auto un kāds motors?

    Dāvids Speriskas
    03.04.2024 16:40
    Reply to  Kaspars

    Tev pēc cenas liekas ka būs kaut kas baigi kruts? Peugeot 208 1.4hdi.
    1.6hdi patēriņš tāds pats ,līdz 4 litriem uz 100
    Mašīna čista lai varētu braukt un neiespringt par degvielu

    Ervīns Ābele
    06.04.2024 09:53

    Nevis 1.4hdi bet 1.5hdi.

    Elektriķis
    03.04.2024 12:55

    Tā ir interesanta situācija: ekonomiskos EV vairs neražo, to vietā nāk rijigāki. Šķiet ka līdzīgi ir arī ar ICE.

    Bats
    03.04.2024 12:55

    Testa rezultāts aptuveni tās kā biju gaidījis (salīdzinot kaut vai ar Bjorna 1000km testu tam pašam Ioniq). Laba lādēšanās punktu izvēle – prioritizējot uzlādes ātrumu. Interesanti, ka Kristaps pats apgāž sevis tiražēto mītu, ka 1000km nobraukuma rezultātam ir kaut kāda būtiska nozīmē akumulatora ietilpībai. Nav! Vai pat drīzāk negativa nekā pozitīva. Auto ar 90kWh akumulatoru būs krietni lielāks patēriņš un zemākā efektivitāte ietekmēs kopējo brauciena ilgumu vairāk nekā tas, ka pirmajā 300km posmā var ietaupīt kāds 30min. Toties katra nākamā uzlāde sanāks ilgāka, jo būs vairāk kWh jāielādē, lai tiktu līdz finišam. Apskatīsim divus scenārijus: 1) Ioniq ar 28kWh akumulatoru, kas no pilna akumulatora siltā laikā tiek 220km un 2) auto ar 90kWh akumulatoru, kas no vienas uzlādes nobrauc 400km. Pirmais ir spiests jau pēc pirmajiem 180km lādēties, ielādējot +22kWh pa aptuveni (21min) līdz brauc nākamos 160km, atkal lādē 22kWh un tā turpina līdz finišam, vidējais ātrums 75km/h + 5 uzlādes, kopā ceļā un uzlādēs patērēts 15h Otrs, pirmo uzlādi veic pēc 380km, un atlikušajiem tad lādē vidēji +76kWh ik pa 310km. Summāri lielais aķis ar lielo patēriņu finišā nonāk pa 15.5h. Lai tests būtu vēl objektīvāks, jāierēķina akumulatora uzlādes laiks pirms starta. Tādā scenārijā neviens nesāktu braucienu ar 100%,… Read more »

    Elektriķis
    03.04.2024 13:41

    Ar Teslu viss ir skaisti, kamēr ir SC, kur nav problēmu ar akumulatora sildīšanu pirms lādēšanas. Citos lādētājos pieminētos 160kW tik viegli nedabūsi, ja tie nav atzīmēti Teslas kartē.

    Elektriķis
    03.04.2024 16:14

    Tad nav ko spraukties pie 160kW lādētāja, arī e-mobi lādē ar gandrīz 50kW bez maģijas. Tad lielā akumulatora ātrāka uzlāde nav spēkā un vinnē Tavs efektīvais Ioniq, kurš lādējās ar tādu pašu jaudu.

    Bats
    03.04.2024 15:33

    Uz 1000km fona pirmie nobrauktie 300km vairs neveido tik lielu starpību kā patēriņš visa brauciena laikā. Tiklīdz kādā posmā nav pieejama uzlāde ar 160kW, bet tie paši eMobi 48, tad lielais aķis, kuram vajag 25kWh/100km uzlādēs pavadīs teju 2x ilgāku laiku nekā Ioniq ar 13kWh/100km. Priekšrocība ko lielais aķis iegūst pirmajos 300km ātri vien kļūst par mīnusu. Un ja ierēķinam laiku, ko jāpavada uzlādējoties pirms starta, tad 90kWh aķi nekādi nav priekšrocība.
    Starp 40 un 60 ir zelta vidusceļš.

    JānisBB
    03.04.2024 13:28

    Fūrēm ir braukšanas limiti. 16 stundas auto tu esi dārzenis! Kur testā auto drošība? “Darbinieki drīkst vadīt transportlīdzekli ne vairāk kā 9 stundas dienā. Tomēr drīkstat ikdienas autovadīšanas laiku pagarināt līdz maksimums 10 stundām (ne vairāk kā divas reizes nedēļā). ” Ja nepatīk EU normas, ir arī pētījumi https://www.jstor.org/stable/44644034 Ja jau ved akumulatoru līdzi, tad šo arī vajag ņemt vērā.

    Last edited 20 days ago by JānisBB
    Skābene
    03.04.2024 13:57
    Reply to  JānisBB

    Road Trip gadījumā blakussēdētājs arī var būt šoferis, fūres šoferim tādas extras parasti nav!

    Jānis
    03.04.2024 15:05
    Reply to  Skābene

    Tas neskaitās. Blakus sēdētaji gulēja? Muļķības. Vairākas dienas nebrauca ar nav arguments, tā nedrīkst. Tā nogurums un uzmanība nedarbojas. Tāpēc pieminēju šito punktu. 42 min brauca un ņem pauzi. Ar degvielu, ja tauta nedzer alu neņem tik bieži pauzes. Ja tur taisa zinātni, tad ar degvielu ir operatīvāk un nav lieka muļašanās.

    Jānis
    03.04.2024 15:13

    Tas ir kā 0,5 promilēm braukt.

    Jānis
    03.04.2024 15:38

    Mans komentārs ir par to, ka elektro auto bīstamāks par degvielas auto. Dienas beigās, plānojot un domājot tu esi noguris vairāk. Zaļā domāšana? Tu esi bīstams uz ceļa! LV daudz notiek frontālu sadursmju. Dzenā velisopedistus par 0,5 promilēm. Grib stirnām atstarojošo krāsu uzpūst :D Vidējie ātruma radari ir super. Papildus lukturi apžilbina. Nodarbojas ar demagoģiju. Tomēr problēma ir tauta. Viņas iespēja izvērtēt situāciju. Diskutēt par elektro auto izdevīgi 20€ ekonomija. Vedāt akumulatoru līdzi. Mans komentārs bij kaceklis, jo pavadīt auto 17h ir pēc idejas bīstami sabiedrībai, ja iedziļinās taj tēmā!

    Bats
    03.04.2024 16:16
    Reply to  Jānis

    30min uzlāde ir pietiekama, lai, ja esi noguris, iemigtu un pamostos modrāks un turpinātu ceļu ar augstāku uzmanības pakāpi.

    Skābene
    04.04.2024 08:43
    Reply to  Jānis

    Visa Eiropa šitā izbraukāta, parasti mauc 4h un tad pitstops mašīnai un sev. Kad sāk knābāt ceļu, taisa šoferu maiņu un mauc tālāk. Šādā veidā 2500km/24h īzī pīzī. Ja nav Piekabes vai Jumta bagāžnieka, tad ir vēl labāki rezultāti, bet stipri jārēķina, vai maukt ātri un pildīties biežāk, vai braukt lēnāk un pildīties retāk, jo katra uzpilde paņem laiku un tas ko vinnē uz ātruma rēķina tiek pazaudēts uzpildes laikā. :)

    Karlis
    03.04.2024 20:51

    es tik domāju, kad beigsies pasaka.
    un sāks iekasēt samaksu par autoceļu lietošanu.

    Arnis
    04.04.2024 13:19

    Sveicināti,

    Varbūt varētu uztaisīt šo pašu 1k braucienu ar ICE, mild un plug-in hibrīdiem – tā teikt sava veida benchmark – laika un naudas izteiksmei? Ideāli, ja varētu vienu modeli tikai ar dažādām piedziņām – piemēram, uz ātro paskatoties Peugeot 308 ir visi iespējamie veidi, gan jau vēl kādam tā ir.

    Paldies.

    Reklāma