Heisā hopsā, mans lietotais elektroauto ir klāt un ar to jau pāris dienas pārvietojos apkārt! Tiem, kas neseko Kursora jaunumiem katru dienu, atgādināšu, ka pirms aptuveni mēneša mēs aizsākām mūsu lietotā elektroauto eksperimentu. Tā galvenais mērķis ir atrast, nopirkt un reālos Latvijas apstākļos ekspluatēt lietotu un plašākai cilvēku daļai pieejamāku elektroauto, lai par visām pozitīvajām un negatīvajām atziņām pastāstītu jums.
Iepriekšējā rakstā skaidroju, kādas lietotas elektromašīnas varam nopirkt aptuveni 15 tūkstošu eiro budžetā, kā arī pamatoju Hyundai Ioniq electric izvēli šim eksperimentam. Šī eksperimenta gaitā mums priekšā vēl ir padaudz rakstu par dažādiem ar šādu auto ekspluatāciju saistītiem jautājumiem, taču šajā rakstā detalizētāk pastāstīšu šī auto iegādes procesu.
Kā es izvēlējos auto iegādes partneri?
Es jau iepriekš rakstīju, ka šoreiz gribēju savu mašīnu pirkt no Mobile.de sludinājumu portāla, jo ārzemēs ir krietni plašāks lietoto mašīnu piedāvājums, kā arī pievilcīgākas cenas. Tā kā šī auto iegādei es plānoju piesaistīt bankas finansējumu (par to būs atsevišķs raksts), kā arī plānoju izmantot valsts atbalstu lietota elektroauto iegādei (arī par to būs raksts), tad īsti nederēja variants, ka pats dodos uz Eiropu, lai tur nopirktu un uz mājām atstūrētu auto. Man gluži vienkārši nav nekādas skaidrības ne par to kā ārzemēs nopirkt mašīnu, ne kā sakārtot visus dokumentus, lai to varētu legāli atgādāt uz Latviju un te piereģistrēt. Tāpēc jau no eksperimenta sākuma bija skaidrs, ka šo darbu uzticēšu kādam uzņēmumam, kas ar to nodarbojas ikdienā.
Latvijā šādu uzņēmumu ir gana daudz, taču es šoreiz izvēlējos BRC. Kāpēc? Tāpēc, ka tas ir labi zināms uzņēmums, kas lietoto auto biznesā darbojas jau vairāk nekā 15 gadus un esmu par BRC dzirdējis daudz pozitīvas atsauksmes. Un, kas nav mazsvarīgi, savulaik viņi mums piespēlēja Tesla Model 3 mūsu 1000km elektroauto testam. Dots devējam atdodas!
Kā tieši BRC palīdzēja iegādāties auto no Mobile.de?
Tātad, ko tieši šoreiz BRC paveica? Kopā ar mani palīdzēja atrast to īsto un vienīgo auto, veikt pārrunas ar pārdevēju, atgādāt auto uz Latviju un te to piereģistrēt. Plus, nokārtot visas līzinga un valsts atbalsta saņemšanai nepieciešamās formalitātes. No manas pirmās ziņas uzņēmumam līdz auto atslēgu saņemšanai man pagāja viens mēnesis. Bet tagad par visu pēc kārtas.
20. septembrī es BRC mājaslapā aizpildīju pieteikuma formu, kurā norādīju manu kontaktinformāciju un pietiekami detalizēti aprakstīju savu vēlmi iegādāties 2016. – 2019. gadu Hyundai Ioniq Electric auto budžetā līdz 15 tūkstošiem eiro. Norādīju, ka būs vajadzīgs līzings un arī valsts atbalsts neskādēs. Biju pats jau paskatījies Mobile.de piedāvājumu un pieteikumam pievienoju viena sludinājuma saiti.
Tajā pašā dienā saņēmu epastu no BRC pārstāvja Jāņa ar kopējo cenas aprēķinu un aicinājumu izlemt, kā rīkojamies ar konkrēto auto. Jāsaka, ka biju mazliet vīlies, jo pieteikumā biju lūdzis pameklēt vēl citus variantus, ko varētu kopā izskatīt. Tomēr jau nākamajā rītā no Jāņa manā e-pastā atceļoja nākamā ziņa ar diviem viņaprāt izskatāmu auto sludinājumiem. Plus, todien arī sazvanījāmies un plašā sarunā noskaidroju, ka BRC pērk mašīnas no auto dīleriem nevis privātpersonām (tā drošāk un uzticamāk) un tas ļāva man pašam pielāgot manu nākamo meklējumu filtrus. Tāpat arī kopā izlēmām, ka to melno Ioniq pirkt labāk nevajag, jo tomēr paliels nobraukums.
Devu Jānim uzdevumu noskaidrot vairāk informācijas par tiem sludinājumiem, ko viņš bija piedāvājis un tālāk dažas turpmākās dienas jau diezgan raitā diskusijā Whatsapp čatā viņš man sūtīja foto un video, ko bija dabūjis no pārdevējiem. Šajos materiālos es uzzināju vairāk par noskatītajiem auto, to apkopēm/remontdarbiem un vienā gadījumā Jānis pat bija sarunājis pārdevēju uzlādēt mašīnu, lai redzam kādu nobraukuma atlikumu tā spēs uzrādīt. Auč, tas izskatās maz, jo es biju noskaidrojis, ka šādam auto pilnībā uzlādētam ir jāspēj panelī rādīt 200+ nobraukuma atlikuma kilometrus! Meklējam nākamo auto!
Paralēli ar mani no BRC sazinājās arī Liene, lai varam sākt kārtot arī finansējuma un valsts atbalsta dokumentus. Pirmais darbs bija aptaujāt visas lielās bankas un noskaidrot ar kādiem nosacījumiem tās var palīdzēt finansēt šo auto. Liene uzprasīja visus dokumentus un izziņas, palūdza aizpildīt formu ar manu informāciju, un tālāk pati komunicēja ar bankām. Pāris dienu laikā man e-pastā bija sasūtīti visu četru lielo banku (Swedbank, SEB, Luminor, Citadele) piedāvājumi.
Tikmēr mēs ar Jāni bijām izbrāķējuši vēl vienu auto, jo tam bija tikai viena atslēga un es negribēju krāmēties ar otras pieprogrammēšanu un potenciālu risku nedabūt apdrošināšanu. Vēl viens auto mums aizgāja gar degunu, jo tika pierezervēts kādam citam pircējam. Trešajam auto no pārdevēja dabūjām baterijas diagnostikas testa rezultātus un tie nebija iepriecinoši. Eh!
Tādējādi bijām auto meklējumiem veltījuši jau pusotru nedēļu, bet īstais auto tā arī nebija atrasts. Izlēmu mazliet pacelt budžetu un palūdzu sazināties ar šī baltā Nīderlandes smukuļa pārdevēju. Jā, auto maksā par 1350 eiro vairāk nekā mans sākotnējais budžets, taču man jau sāka zust pacietība rakņāties pa sludinājumiem un sāku justies mazliet neērti visu laiku Jānim prasīt sazināties ar arvien vairāk pārdevējiem.
Jānis sazinājās ar šī auto pārdevēju un noskaidroja, ka auto ir divas atslēgas, kā arī visai drīz pārsūtīja vēl kaudzi informācijas – svaigas fotogrāfijas, kurā var labāk apskatīt auto, kā arī sabildētus pēdējo apkopju/remontdarbu rēķinus. Par akumulatoru gan neko detalizēt uzzināt nesanāca, bet panelī dati izskatījās korekti. Plus, Jānis bija vēl atsūtījis atskaiti (no CarVertical vai līdzīga servisa), kurā varēja redzēt informāciju par šo auto – tas nekur nerādās kā zagts, nav avāriju informācijas un tas nav izmantots kā komerctransports. Jāpiezīmē, ka visai šai informācijai jāpieiet ar zināmu devu skepses. Uz manu jautājumu vai kādreiz kāds brauc reāli uz vietas skatīties tos auto, Jānis ļoti loģiski atbildēja, ka mūsdienās tāda prakse vairs nav izplatīta, jo interneta laikmetā tas auto visdrīzāk pārdots pirms kāds pēc pāris dienām piebrauks to pačamdīt dzīvajā. Plus, dīleri tomēr rūpējas arī par savu reputāciju (tā uzskatāmi tiek parādīta arī Mobile.de) un pavisam beigtus auto diez vai mēģinās iesmērēt.
Cik vispār maksā BRC pakalpojumi?
Nu, ko, izskatās, ka mums ir “uzvarētājs”! 29. septembrī pieteicu Jānim pirkt šo auto un atsūtīt kopējo izmaksu informāciju.
Auto cena NL: 16350.00 EUR
BRC komisija: 820.00 EUR
Transporta izdevumi: 700.00 EUR
PVN: 320.00 EUR
Kopā: 18190.00 EUR
Valsts atbalsts: 2250.00 EUR
BRC atlaide: 500.00 EUR (šis arī ir saistībā ar valsts atbalsta programmu)
Kopējā summa: 15440.00 EUR
Tātad, šajos datos varam redzēt, ka šoreiz valsts atbalsts smuki nosedz BRC un transporta pakalpojumu izmaksas un pat paliek pāri vēl mazliet, lai kopējo auto gala summu padzītu uz leju tuvāk maniem sākotnēji plānotajiem 15 tūkstošiem eiro. Tālāk tajā pašā dienā Jānis atsūtīja mūsu savstarpējo līgumu, kurā es piekritu iegādāties šo auto un apsolījos iemaksāt 6000 eiro, kas vēlāk kalpos kā līzinga pirmā iemaksa. Ar šo līgumu BRC nodrošinās, ka man būs mazāka interese nolēkt no darījuma, kad tas auto reāli atbrauks. Samaksāju šo rokasnaudu un gaidīju no Jāņa turpmāku informāciju par auto piegādi.
5. oktobrī Jānis painformēja, ka transporta uzņēmums ir apsolījies auto savākt 10. vai 11. oktobrī un līdz 16. oktobrim atgādāt līdz Latvijai. Labs laiciņš, bet neko darīt. Neies jau vienas mašīnas dēļ dzīt treileri.
16. oktobrī Jānis atsūtīja prieka ziņu, ka auto ir klāt un pievienoja arī dažas fotogrāfijas. Urā, mans auto tik tiešām ir ieradies Latvijā! Bez prasīšanas BRC arī pilnībā uzlādēja auto un atsūtīja bildi, kurā var labi apskatīt, kādu nobraukuma atlikumu rāda mans tikko svaigi nopirktais auto. Tāpat Jānis operatīvi sabildēja riepas, jo tuvojas ziema un gribēju laicīgi pasūtīt ziemas riepas. Paldies par to!
Nākamajā dienā, 17. oktobrī, ar mani atkal sazinājās dokumentu pavēlniece Liene un palūdza aizpildīt pieteikumu valsts atbalsta saņemšanai. Papildus man tika uzdots no VID izķeksēt apliecinājumu, ka man nav nodokļu parādu. Nākamajā dienā, 18. oktobrī, man jau tika atsūtīts parakstīšanai atbalsta programmas līgums. Tātad, viss kārtībā un valsts atbalsts šī lietotā elektroauto iegādei man neiet gar degunu! Todien uzzvanīja arī Jānis un painformēja, ka auto būs savācams jau piektdienā. Lieliski, beidzot!
19. oktobrī ar mani sazinājās vēl kāds BRC pārstāvis un atsūtīja mana jaunā auto tehniskās pases un tehniskās apskates protokola bildes. Tātad, auto ir veikta numuru salīdzināšana, tas ir veiksmīgi piereģistrēts Latvijā un tam ir svaigi (un veiksmīgi) izieta tehniskā apskate. Šajā brīdī man arī vajadzēja nopirkt OCTA apdrošināšanu, lai auto var pats aizbraukt atpakaļ uz BRC. Paralēli sāku risināt arī KASKO apdrošināšanas jautājumu (par šo tēmu būs atsevišķs raksts). Līdz ar to arī bija apdarīti visi nepieciešamie darbi un atlika vien sagaidīt auto savākšanas brīdi. Lieki piebilst, ka nakti uz piektdienu es gulēju visnotaļ nemierīgi. :)
Piektdien, 20. oktobrī, iepriekš sarunātajā laikā ierados BRC un tur pašā stūrītī goda vietā smuki spīdīgs un tīrs mani gaidīja mans jaunais lietotais elektroauto! Kopā ar Jāni parakstījām auto pieņemšanas/nodošanas aktu un darījums uzskatāms par veiksmīgi noslēgtu. Varu sēsties auto un doties, kur deguns rāda! Auto izskatās pavisam svaigs un lieliskā tehniskā stāvoklī, taču esmu jau to pieteicis uz pilno diagnostiku pie Hyundai dīlera. Man pašam ir interesanti, ko esmu nopircis un ar šīs pārbaudes rezultātiem padalīšos kārtējā šī eksperimenta rakstā jau pavisam drīz! Arī BRC piedāvā garantiju savām atvestajām mašīnām un ar tās nosacījumiem vari iepazīties BRC mājaslapā.
Secinājumi: sadarbība ar BRC uzskatāma par veiksmīgu!
Varētu domāt, ka BRC prasītie 820 eiro par viņu darbu ir daudz, taču tagad parēķināsim, cik daudz darbību reāli uzņēmums veic. BRC aktīvi sazinās ar pārdevējiem un mēģina noskaidrot pēc iespējas vairāk par noskatītajiem auto. Un nesajutu ne mazāko kurnēšanu, kad es aicināju uzrunāt arvien jaunus pārdevējus. Tālāk BRC nomenedžē korektu auto iegādes procesu un mašīnas atvešanu uz Latviju (transporta izdevumi ir papildus 700 eiro). Ļoti nozīmīgs darbs ir auto piereģistrēšana Latvijā un noņemšanās ar atbalsta programmas un banku dokumentiem. Protams, to visu mēs varam paveikt arī paši, taču darot to pirmo reizi, visdrīzāk pazaudēsim vairāk laika, nervu un varam pieļaut arī dārgas kļūdas.
Tāpēc kopumā varu teikt, ka esmu ļoti apmierināts ar BRC darbu. Komunikācija visā darījuma procesā bija aktīva un varēja just, ka uzņēmuma pārstāvji zina, ko dara. Protams, svarīgi arī tas, ka darījuma beigās esmu apsolītajā termiņā saņēmis tādu auto, kādu sagaidīju. Ticu, ka lietoto auto tirdzniecība ir ne pārāk pateicīgs bizness, tāpēc vēlos pateikt lielu un cilvēcīgu paldies Matīsam, Jānim, Lienei un vārdā nezināmajam tehniskās apskates izgājējam no BRC! :)
Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus
Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:
- Kā es ar lietoto elektroauto 1000km testā pārspēju Tesla Model 3 Long Range
- Pirmais ārzemju brauciens ar manu lietoto elektroauto
- Veicu mana lietotā elektroauto “lielo” apkopi un mani pārsteidza tās cena
- Ar elektroauto ir grūti. Vai vispār turpināt šo eksperimentu?
- Kursors.lv lietotā elektroauto eksperiments
- Kā es izvēlējos savu lietoto elektroauto
- Kā BRC man palīdzēja ārzemēs nopirkt lietotu elektroauto
- Kā man veicās ar finansējuma piesaisti lietota elektroauto iegādei
- Kāpēc man valsts piemaksāja 2250+500 eiro par lietota elektroauto iegādi?
- Kā es centos noskaidrot mana lietotā elektroauto tehnisko stāvokli
- Cik es samaksāju par mana lietotā elektroauto uzlādēm, lai nobrauktu 1000km
- 4 iemesli, kāpēc man patīk mans lietotais elektroauto
- Kā es pirku riepas savam lietotajam elektroauto
- Cik izmaksāja OCTA un KASKO apdrošināšana manam lietotajam elektroauto
- Es mājās uzstādīju elektroauto lādētāju un tas mainīja visu
Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.
Ar pirkumu, protams, apsveicu! :) Man arī ir laba pieredze ar mazlietota dīzeļa pirkumu pie BRC – gan komunikācija, gan godīga vairāku auto vēstures izstāstīšana, gan kopējais iespaids nelika vilties – braucam ģimenē jau ceturto gadu un pa šo laiku veiktas tikai obligātās apkopes un vienreiz bremžu kluči. Reāli labs auto.
Vienīgais, kur varu piekomentēt – es savus auto esmu meklējis pat gadu – pēdējie 3 auto meklēšanas laiks tuvu gadam. Tāpēc Tava nepacietība pie mēneša liekas nedaudz smieklīga, jo pacietība atmaksājas. Bet vēlreiz – veiksmīgi skricelēt jaunus stāstus par šo auto! :)
Gadu. Drausmīgi.
Bet ja runājam nopietni, tad tas meklēšanas process tiešām var ievilkties. Jebkāda auto iegāde tomēr ir palielas naudas jautājums un ļoti negribas nošaut greizi. Šoreiz man gan bija vēlme ātrāk tikt pie auto, lai varu sākt to reāli ekspluatēt un aprakstīt savu pieredzi. Ja man nebūtu šādas vēlmes, tad noteikti vēl kādu laiku pameklētu šādas mašīnas budžetā zem 15 tūkstošiem eiro un ticu, ka ar laiku atrastu ne baigi sliktāku variantu.
Es arī medīju savu sapņu auto vairāk nekā mēnesi un tas vēl skaitās labi. Tiem, kas meklē mobile.de, neiesaku paļauties uz filtriem, jo tirgotāji nonorāda visus datus korekti, līdz ar to var palaist garām labus eksemplārus. Jā, manuāla meklēšana ir čakars, bet ir tā vērts, ja ir skaidrs, ko gribas atrast (it īpaši attiecībā uz komplektāciju).
Pirmais !
Pārdodu šo komentāru kā reklāmas vietu :)
P.S. lai labi ripo !
Pirmais, ja?! :D
Septiņas minūtes rakstīji 10-11 vārdus? Ātrums pārsteidz.. komentārs varētu derēt MTZ16 vai MTZ25 reklāmai, jo MTZ40 jau ir komercklase
Mūs gaida nākotne ar elektroauto.
Lai ripo.
Vēlāk pastāstīsi cik 227km ir gari.
Negaida
Izskatās, ka Tu esi labs klients visiem kantoriem. Var normāli nokāst naudu. 800 eur par pasēdēšanu pie datora un pāris epastiem, gan jau ka arī par treileri kādu simtu vēl uzmeta, arī apdrošināšana ar kasko normāli uzvārijas. Zelta klients.
Jā, es necenšos ie*ist kapeiku pie katras iespējas. Ja mani neapmierina pakalpojums vai produkts, es to vairāk nekad nepirkšu. Ja ar šo viss ir labi, man nav absolūti nekādu problēmu samaksāt par to prasīto cenu.
800e par sazināšanos ar pārdevēju tavā vietā ir dārgi. Protams, viss maksā tik cik maksā un, ja neesi gatavs pats sazināties ar pārdevējiem, tad piķūzis ir jānoloka. Arī esmu no mobiles pircis un samaksājis par to ap 150e komisiju
Man liekas, ka normāla komisija. Ja ir vēlme pašam meklēt un organizēt, lūdzu. Te tu iekrīti sofā un izvēlies piedāvājumus 1. vai 101. tā jau ir tava izvēle.
Ja nemaksā komisiju BRC, bet pērk pats, vai tad maz var saņemt valsts atbalstu?
Nē, šīs konkrētās atbalsta programmas ietvaros finansējumu var iegūt, ja pērk auto no programmā reģistrēta uzņēmuma. Te ir pilns saraksts: https://www.ekii.lv/index.php?page=auto-iegade
Kā ar garantiju no BRC tavā gadījumā?
https://lv.brcauto.eu/sales Akcija min ka virs 10k auto ir 2g bezm. garantija.
Nezinu, par garantiju nevienā brīdī neprasīju un paši BRC neko neteica. Es pieņemu, ka lietota auto gadījumā garantija ir tāda diezgan ezotēriska lieta.
Liekas svarīgākā lieta visā BRC pakalpojumā tavā apskatā netika nemaz izskatīta. Pērkot kaķi maisā garantija ir svarīgākā.
Rakstā esmu norādījis, kādu garantiju BRC piedāvā viņu atvestajiem lietotajiem auto. Neko baigi vairāk es par šo tēmu uzrakstīt nevaru, jo neesmu izgājis cauri šim garantijas procesam kā tas ir bijis ar visām citām šajā rakstā pieminētajām lietām. Un vēlreiz uzsveru – lietota auto gadījumā arī garantija visdrīzāk būs nosacīta.
BRC pakalpojuma gadījumā tā garantija ir tik tiešām vismaz uz papīra. Bet tas vismaz kaut kā attaisno pakalpojumu kā tādu, tādēļ par šo eksotisko ‘ezotēriku’ Tavā vietā vismaz painteresētos. Papildus man drusku nepatīk, ka BRC paši sniedz pilnu servisu, tajā skaitā auto tirgus vērtības un stāvokļa vērtēšanu (paši sev). Pēc saņemšanas no BRC vismaz jēgā būtu aizbraukt uz ražotāja oficiālo servisu, lai izsniedz servisa auto brāķēšanas (slimības) lapu, lai var kā minimums salīdzināt. Šis pakalpojums arī no servisa puses nebūs pat trīs ciparos.. Man šādi izdevās nosist auto cenu par 500 EUR, jo pārdevējs apgalvoja ka auto siksnas ir Vācijā manītas (ņēmu ar nobraukumu 158k km), bet servisā pierādīja, ka auto siksnas nav aiztiktas kopš ražošanas..
Es pieņemu, ka BRC savs serviss ir tieši tāpēc, lai viņiem ir pašiem skaidrība, kas ar tiem auto īsti notiek. Proti, svešam darbam ticēt var mazāk nekā savam.
Rakstā jau minēju, ka es šonedēļ esmu pierakstījies pie Hyundai dīlera uz pilno auto diagnostiku un paskatīsimies, ko viņi spēs atrast.
Piedod, Kristap. Redzot virsrakstu, ķēros uzreiz pie kementāriem, atzīšos – rakstu nemaz nelasīju. Kursors projektā ir labi paveicies ar komentētājiem, tie lielā daļā ir interesantāki par pašu rakstu :)
Jā, komentētāji mums ir labi, bet nu rakstu arī der izlasīt. Kāpēc es te esmu centies rakstīt šo rakstu? :)
Alberts nabadziņš nemaz nezina kādus līgumus paraksta. Tie ar mazo druku viņam visvairāk besī.
Līdz BRC nekad neesmu ticis, jo tieku apvārdots no citiem kantoriem, kas tajā brīdī ir topā. Jāatzīst gan, ka tā ir liela laimes spēle. Neviens no tiem kantoriem nevar atļauties tērēt miljons stundas auto sameklēšanai,- ja sākumā šķiet, ka pilna mobile ar prasībām atbilstošiem auto, tad beigās izrādās, ka nav neviena, kas būtu ņemams un kantoris, kas meklē auto atmetās, tālāk meklē pats. Esmu gan atradis pats, gan atvedis pats, gan arī pircis caur šādu meklētāja placi. Nedomāju, ka BRC ilgi turpinātu meklēt, jo Jānim algu maksā no piegādātiem, ne meklētiem auto, bet varbūt kļūdos.
Bet vienalga ir forši, ka pagaidām viss ir izdevies labi gan pasūtītājam, gan izpildītājam, gan pārdevējam!
Teiktu, ka nākošajam Kursora kolēģim lietots auto no ārzemēm būtu jāatrod un jāatved pašam, tas arī varētu būt daudzu interesantu rakstu kopums!
Vecīt, MoGo.lv, aiziet. Tici man.
tev vajadzetu kādu, kas palīdz notievēt
Pierādīts, ka tievēšana ir metode, lai iepatiktos citiem un dzīvotu tā, kā to grib redzēt citi. Ja dzīvo dzīvi sev un ģimenei, tad vienīgais traucēklis varētu būt garderobes maiņa vai kāds pamatots (naidīgs) daktera atzinums..
Kam? Man? Priekš kam? :D
Pazīstams kadrs uz šādiem uzbraucieniem atbild ar vai nu “mācīsi dzīvot, kad ēdīšu par tavu naudu” vai ” izdzen tārpus, un tev arī ies labumā”, atkarībā no garastāvokļa)
Man dīvaina šķita tā ieciklēšanās uz atlikušo nobraukuma rādījumu. Viens braucis pa pilsētu un viņam rāda fantastisku nobraukuma atlikumu kamēr cits pārsvarā braukā pa šoseju un tas rādītājs vairs nav tik spožs. Manuprāt vienīgais uzticamais rādītājs ir baterijas veselība ko tiešām ir vērts pārbaudīt.
Problēma gan ir tāda, ka to baterijas veselību nav nemaz tik vienkārši pārbaudīt. Pats dīleris neko konkrētu nevar pateikt par to.
Kaut kā neticas ka dīleriem tā ir problēma. Drīzāk tā būs nevēlēšanās. Es savam Nisanam caur OBD un Leafspy aplikāciju varu reālajā laikā vērot kā “degradējas” mana baterija un pat katra šūna :) Dīleriem vajadzētu būt vēl vieglāk un precīzāk.
Es ļoti, ļoti šaubos, ka dīleri izmanto Leafspy un tamlīdzīgas lietotnes servisa darbiem. Drīzāk ir kaut kādi ražotāja rīki jāizmanto bez liekiem maneveriem pa labi vai kreisi. Man piektdien pieraksts uz diagnostiku un tur centīšos no dīlera izžmiegt un piefiksēt maksimāli daudz informācijas par auto.
Ieraksts tehniskajā talonā: “Atgāzu sastāva mērījumi” – Kristap, ko tu ēdi vakar? Beidz salonu piesmirdināt! :D
Lai jau feini un ilgi kalpo, kā arī labi ripo!
Nu lūdzu nemāniet cilvēkus ar lietotiem mēsliem!!! Tie 227km uz spidometra ,ziemā pārvēršas par max 140km realitātē.Pats dzīvoju Norvēģijā un redzu kā Norvēģis ņirgājās par tiem kas pērk to lietoto nepilnvērtīgos un neizdevušos elektrifikācijas pirmos slīcināmos kucēnus….kur vēl izdevīgāk eiropietim tikt vaļā no brāķa ar tūlīt savedīs pillnu lv.atceraties ka tā baterija par lielu naudu būs jautelizē un to daris lv protams .Tu pircēj par savu naudu protams!!!
Ar brc nav bijusi pieredze, bet e-mobile lv (sia usus) gan neiesaku nevienam. Vilcinās ar piegādi un taisa mahinācijas ar dokumentiem + vadītājs pretīgs cilvēks
Kur tik mazs nodoklis?