Web Analytics
More
    Reklāma

    Izmaiņas noteikumos – no 2024. gada oktobra ziemas periodā nebūs atļautas vissezonas riepas

    Jaunākie raksti

    No 2024. gada 1. oktobra ziemas periodā no 1. decembra līdz 1. martam ar vissezonas riepām, kas marķētas tikai ar apzīmējumu M+S, aprīkoti automobiļi satiksmē vairs nedrīkstēs piedalīties. Šīs izmaiņas attiecas uz auto, kuru pilnā masa nepārsniedz 3,5 tonnas. Šīs izmaiņas šodien pieņēma valdība.

    Satiksmes ministrijas pārstāvji skaidro, ka novērots, ka tirgū parādās riepas ar M+S apzīmējumu, kurām protektorā nav iestrādātas speciālās ledus lameles, lai mašīnas varētu novaldīt uz apledojuša vai slidena ceļa. Tādējādi šādas riepas nav paredzētas braukšanai ziemā. Līdzīgas noteikumu izmaiņas jau pieņemtas Igaunijā, kur M+S riepas vairs netiek uzskatītas par ziemas riepām.

    Reklāma

    Igaunijā ziemas riepu apzīmējums ir kalns vai arī sniegpārsliņa, arī Latvijā no nākamā gada ziemas periodā būs atļauts lietot ziemas riepas, kas marķētas ar apzīmējumu “kalns un sniegpārsliņa”. Tas nozīmē, ka riepa veikusi attiecīgus testus un atzīta par atbilstošu braukšanai pa sniegu un ledu.

    AvotsLSM.lv
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    34 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janka
    07.11.2023 19:59

    Nu kāpēc jāraksta tādas muļķības kā virsrakstā? Vissezonas riepas būs atļautas un tās varēs Latvijas teritorijā pilnīgi legāli izmantot visu gadu. Tur ir visas populārākās – crossClimate, AllSeason 4Seasons . Ar tām visām varēs braukt. Un daudz drošāk kā depo nopērkamiem ķīniešu sūdiem.

    Ezzsss
    09.11.2023 18:18
    Reply to  Janka

    Nu, no savas pieredzes varu pateikt, ka kādreiz, kad vēl braucu ar “cešku”, Depo biju iegādājies jaunas t.s. “ķīniešu sūdus”, novālēju 4 gadus, nekādu problēmu un pārdevu laimīgam klientam…

    Edo
    07.12.2023 18:23
    Reply to  Janka

    Tur nekas tāds nav minēts, ka vissezonas nevarēs lietot, bet tās kuras ir apzīmētas tikai ar M+S. Ja būs M+S un papildus apzīmēts ar sniegpārslu vai kalnu tad viss ok.

    Karlis
    07.11.2023 20:04

    Nu bāc, beidziet demagoģiju. Nu nav tādu vissezonas riepu. Nu nav. Pierakstiet to savos blociņos.
    Ir riepas, ko lieto vasarā, un ir riepas, ko lieto ziemā.
    Ja vasaras riepu lietošanu ziemas laikā soda ar naudassodu, tad ziemas riepu lietošanu vasarā – nē.

    xs1
    07.11.2023 20:59
    Reply to  Karlis

    Ir cilvēki, kuri ikdienā brauc tikai pilsētā un nobrauc labi ja pacmit km dienā. Vasarā brauc vairāk un ziemā mazāk brauc. Tad kamdēļ viņam nepirkt labu vissezonas riepu ( nu sauc to par ziemeni, ja vēlies ), kuru pēc četriem gadiem viņš tāpat būs labi ja līdz 5-6mm nobraucis, tā riepa vēl strādās, četros gados riepas sastāvs arī būs jau pieguris un liek jaunas. Visi taču nezvetē 30-40K gadā, rītos šosejas pa puteņiem tumsā un nedzīvo arī metropolēs, kur trafiks paliels.

    Karlis
    07.11.2023 21:16
    Reply to  xs1

    Var tak to vienkārši saukt par riepu. Nu ja es tā vēlos.
    Tak sauc to par ripuli, ja vēlies.
    A vēl labāk par naftas izstrādājumu.
    … a par ko bija runa?

    xs1
    07.11.2023 21:26
    Reply to  Karlis

    Par to, ka Latvijā nav kalnu un nafig mums riepu ar kalna simbolu vajag …

    Karlis
    08.11.2023 08:50
    Reply to  xs1

    Kalns ir, bet ar vienu virsotni

    Edo
    07.12.2023 20:39
    Reply to  Karlis

    Jā Latvijā nav lieli kalni, bet kalnai ceļi ir. Tie apzīmējumi kalns un sniegpārsla nozīmē labāka saķere ar ceļu!

    Trx450
    08.11.2023 08:56
    Reply to  Karlis

    Ok ok

    Last edited 5 months ago by Trx450
    Elektriķis
    08.11.2023 09:44
    Reply to  Karlis

    Iesaku Tev iegādāties jaunu blociņu, tehnoloģijas attīstās. Skat. Jankas komentāru. Lielākā daļa nav tendēta uz rekordiem sacensībās, kur ir svarīga katra nianse. Tik pat labi var kādam blociņos likt rakstīt ka tikai radžu riepas ir tās, kuras der ziemai.

    Karlis
    08.11.2023 21:54
    Reply to  Elektriķis

    Nu pag, mēs te runājam par auto vulgaris.
    Jā, nanotehnoloģijas attīstās, bet mēs [nu labi, daži no mums] tāpat pērk 10y vecas tehnoloģijas riepas. Un tāpar visu pieraksta blociņos.
    Un tāpat jūtas moderni

    Elektriķis
    08.11.2023 22:19
    Reply to  Karlis

    Man patiess prieks par Tavu humora izjūtu :)

    Karlis
    09.11.2023 00:09
    Reply to  Elektriķis

    Kas nu ir, tas ir.
    Skatos uz to visu filosofiski.
    Un tā arī rakstu. Ar ironisku zemtekstu.

    Gatis
    07.11.2023 20:04

    Kur vispār var dabūt vissezonas riepas bez tiem simboliem???Indonēzijā mazpilsētas tirgū?Neesmu redzējis vissezonas riepas bez tiem simboliem.Tā,ka nav ko bimbāt!Un ja tādas aizliegs,tad protams tādas arī neviens netirgos.

    Šļupkstiņš
    07.11.2023 21:28

    Vai tik CSDD mūsu klimatu negrib vienādot ar Norvēģijas arktiskajām ziemām?!

    grh
    07.11.2023 21:38

    Šis tiešām ir dīvaini, ka saka – aizliegs vissezonas riepas ko parastie cilvēki uzskata par M+S.
    Neviens neaizliedz M+S riepas. Aizliedz tās M+S, kurām nav papildus ziemas riepu marķējums.
    Tādas riepas ir ļoti grūti atrast tirdziņā.

    Skābene
    08.11.2023 08:41

    Mani vairāk nomoka jautājums, vai 2024.gadā ziema vispār būs!? Un tās centrāleiropas ziemas riepas pēc sastāva ir nereti cietākas par mūsu gadiem lietotajām M+S bez kalniem un sniegpārslas.

    Skābene
    08.11.2023 08:45

    Varu saderēt, ka tirgū parādīsies jauns pakalpojums M+S (Kalns un pārsliņa) simbola izveidošana uz riepas! CSDD varēs kasīt pakausi, kad atbrauks ar vasarenēm, uz kurām ir visi simboli! :D

    nedarata
    08.11.2023 08:58

    No 2025.g. rūpīgāk pārbaudīs DPF esamību/stāvokli.
    Šis būs ļoti interesanti.

    xs1
    08.11.2023 12:06
    Reply to  nedarata

    Jā, puse autoparka Latvijā apstāsies :)

    assasa
    08.11.2023 15:27
    Reply to  nedarata

    Kur tas ir rastīts un ko tas ietver? Prasās pēc raksta par šo

    Reinis Rozitis
    08.11.2023 15:43
    Reply to  assasa

    Ja pareizi saprotu, tad prasības pašām teh-apskates stacijām (personīgi likās, ka kaut ko tādu pārbauda/vajadzētu pārbaudīt sen?):

    https://tapportals.mk.gov.lv/structuralizer/data/nodes/d1dfaed6-8390-4860-b91e-e77d6d927ada/preview

    8. Papildināt ar 102. punktu šādā redakcijā:
    “102. Šo noteikumu 2. pielikuma 4.17. apakšpunkts stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī.”

    un no tā:

    Minimālās prasības tehniskās apskates staciju tehniskās kontroles iekārtām un aprīkojumam

    4.17. kompresijas aizdedzes motoru atgāzu cieto daļiņu mērierīce;

    Last edited 5 months ago by Reinis Rozitis
    Skābene
    08.11.2023 16:23
    Reply to  Reinis Rozitis

    Mašīnām līdz 2008.gadam DPF nav obligāts! Tā kā mums tas auto parks ir 20+ gadi, tad šitās prasības pa lielam tikai jaunajiem auto! Vecie kā brauca bez DPF, tā arī brauks! :D

    assasa
    08.11.2023 16:48
    Reply to  Skābene

    Tagad skatās, vai dpf bundulis nav graizīts. Atgāzu spiedienu nevar nomērīt. Var, bet tam vajag speciālu aparātu, jāskrūvē ārā zonde, kas to pārbaudi ļoti sarežģī. Ja metinātājs nav ar līkām rokām, pateikt nevar neko, savukārt, ja graizīts acīmredzami nemākulīgi, tad TA neļauj iziet ar piezīmi,ka “iejaukšanās izplūdes sistēmā”, -tas gan parasti iet roku rokā ar neatbilstošām atgāzēm. Nezinu, ko dara, ja atgāzes atbilstoši normai, bet dpf bundulis acīmredzami metināts pa vidu, teorētiski tur var būt ievietots aftermarket dpf un piesieties nevajadzētu

    Kolektors
    09.11.2023 07:52
    Reply to  assasa

    Tu esi redzējis tos pieļaujamos dūmainības normatīvus? Tur jebkurš auto ar izgrieztu dpf izies skati. Tie filtri izgriezti ir 99 procentiem dīzeļautomašīnu no 2004-2012 gadam, tur nekā vairs nav. Un viņi joprojām tiek pie jaunas TA.

    Reinis Rozitis
    08.11.2023 17:06
    Reply to  Skābene

    > tad šitās prasības pa lielam tikai jaunajiem auto!

    Nu prasības (vismaz šīs kuras no 7. novembra sēdes atradu, varbūt ir kaut kādas vēl citas, par kurām runā sākotnējā komentāra autors) ir ne tieši par auto, bet pārbaužu staciju aprīkojumu.

    Par ko to skatās tagad, nezinu .. nekad nav bijis (vieglais) dīzeļauto, attiecīgi nav interesējis.
    Varbūt kā (bieži) gadās – prasība pārbaudīt ir, bet tehniskā nodrošinājuma nav.

    Piemēram – pāgājušo vasaru nācās reģistrēt vienu 40+ gadus vecu aparātu – CSDD/tehnstacijā prasa, ka auto vajag svērt, bet svaru pašiem nav – vai nu meklē kaut kādu evakuatoru, kuram ir šāda opcija vai pats kaut kā tiec uz piem. tolmetu un sver auto tur.

    Last edited 5 months ago by Reinis Rozitis
    LAN
    09.11.2023 19:26
    Reply to  Skābene

    Aptuveni puse no automašīnām ir 2008. + gads un lielākā daļa no tiem dīzelīši, tādēļ es ticu ka varētu būt interesanti pārsteigumi daudziem iekšdedzes dzinēja fanātiem.

    assasa
    08.11.2023 16:43
    Reply to  Reinis Rozitis

    Vai tad tagad dīzeļiem kvēpu skaitu nepārbauda? Kas ir tas dūmainības koeficients? Līdz 2008g-3.0, pēc 1.5 (m-1)

    grh
    08.11.2023 22:23
    Reply to  assasa

    dūmainība ir stipri relatīva mērvienība. Paņems ciet tikai smagi dūmojošus.
    Teorētiski varētu izmantot PM daļiņu mērītājus un tā izskaust problemātiskos auto, bet:
    1) tad vajadzētu mērīt daļiņas arī benzīna auto;
    2) vajadzētu noteikt arī robežas pieļaujamam daļiņu daudzumam. Ja ir vairāk nekā pieļaujams, tad DPF skaitās bojāts un to jāmaina.
    A ko darīs ar veciem benzīna dzinējiem, kuri emitē vairāk daļiņu nekā darba kārtībā esošs dīzelis ar dpf?
    Ne velti jauniem benzīna dzinējiem arī ir partikulāro daļiņu filtrs.

    Kolektors
    08.11.2023 15:46
    Reply to  nedarata

    Beidzot, sen bija laiks.

    Hdhxh
    10.11.2023 09:46

    Kā ārstēt stulbumu?

    Karlis
    10.11.2023 21:55

    Pa lielam M+S aozīmējums ir pagātne. Tas tiek aizvietots ar citu. Tas ir arī viss stāsts. Riepas tās pašas paliks, tikai rūpnīcā riepai būs jauns gravējums.

    Safe winter tyres, both non-studded and studded, bear the Snowflake symbol (also known as the 3PMSF or 3-Peak-Mountain-SnowFlake marking), which is increasingly replacing the current winter tyre marking (M+S).

    Karlis
    10.11.2023 22:20

    Winter tires manufactured after 31st December 2017 must carry the alpine symbol (mountain with snowflake). M + S (Mud and Snow) tires manufactured prior to 31st December 2017 are allowed to be used until 30th September 2024. After this date only tires carrying the alpine symbol are allowed.

    All-year-round-tires carrying the alpine symbol are considered as winter tires and are allowed to be used. All-year-round-tires carrying the M + S symbol are allowed to be used as winter tires until 30th September 2024 if they have been produced prior to 31st December 2017.

    Reklāma