Web Analytics
More
    Reklāma

    Kia izstrādā riteņos integrētu sniega ķēžu tehnoloģiju

    Jaunākie raksti

    Kia Corporation prezentējusi automašīnas ritenī integrētu sniega ķēžu tehnoloģiju, kas braukšanu ziemas apstākļos var padarīt daudz drošāku. Novatoriskās tehnoloģijas demonstrācijas video var noskatīties interneta vietnē.

    Ritenī integrēto sniega ķēžu tehnoloģija balstās uz īpaša metālu sakausējuma formas atmiņas īpašībām. Sakausējuma moduļi, kas atrodas diskā un riepā, izbīdās virs riepas profila, tiklīdz saņem elektrisku signālu. Vizuāli tie nelīdzinās klasiskajām sniega ķēdēm, taču pilda identisku funkciju.

    Reklāma

    Atšķirībā no tradicionālajām sniega ķēdēm, kuru uzmontēšanai un vēlāk arī noņemšanai ir nepieciešamas iemaņas, jaunā tehnoloģija dod iespēju riepā integrētās sniega ķēdes aktivizēt ar vienu pieskārienu atbilstošajam slēdzim automašīnas salonā. Tas nozīmē, ka autobraucējs drošību uz slidena ceļa var paaugstināt bez mazākās piepūles.

    “Ceram, ka šī inovācija kādreiz tiks ieviesta Kia un Hyundai automobiļos. Tā atspoguļo mūsu apņemšanos pārvērst progresīvās tehnoloģijas reālos risinājumos, kas var palīdzēt mūsu klientiem,” sacīja Parks Jūnmo, nākamās paaudzes šasiju izstrādes vadītājs. “Mēs turpināsim izstrādāt tehnoloģijas, kas paaugstina mūsu automašīnu drošību, komforta līmeni un pievienoto vērtību.”

    Ritenis ar integrēto sniega ķēžu tehnoloģiju sastāv no diska un riepas, kuras protektorā ar noteiktu intervālu ir radiālas rievas jeb kanāli, kuros iegulti metāla sakausējuma moduļi ar formas atmiņu.

    Tehnoloģija izmanto metālu sakausējuma spēju atgūt sākotnējo formu, ja tam tiek pievadīta elektriskā strāva. Normālos apstākļos atmiņas sakausējuma elementi ir saspiesti L formā un nepieskaras ceļa virsmai. Kad vadītājs aktivizē sniega ķēžu funkciju, integrētajiem elementiem tiek pievadīta elektriskā strāva un tie ieņem sākotnējo J profilu, kas izspiežas virs riepas protektora un uzlabo saķeri uz sniegota ceļa.

    Riepas ar integrētajām sniega ķēdēm ir jāmaina tad, kad protektora gumija ir nodilusi līdz ķēžu moduļiem saspiestā pozīcijā. Ja būs pienācis laiks veikt riepu nomaiņu, autobraucējs to varēs viegli pamanīt.

    Jaunā tehnoloģija ir patentēta gan Dienvidkorejā, gan ASV. Taču, lai apsvērtu masveida ražošanu, riepas ir nepieciešams ne tikai tehnoloģiski pilnveidot, bet arī rūpīgi pārbaudīt izturības un veiktspējas testos, kā arī pārliecināties par to atbilstību normatīvu prasībām.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    14.12.2023 14:37

    Riepu un disku komplekts maksās vairāk par pašu auto. Un ziemā brauks grabot un kratoties dēļ starp saķeres elementiem iesalušā sniega.

    Sergejs
    14.12.2023 15:18
    Reply to  Krotow

    Nu tu to zini, es to zinu, bet izgudrotājs dzīvo siltā zemē un ar auto nav braucis, tāpēc nevar iedomāties ka rivas riepā taisīs tir-dim-tir-dim-tir-dim.

    Sergejs
    14.12.2023 15:24

    Man gļuks smadzenēs jeb pavisam nesen tepat bija raksts ka šo riepu bija Hyundai izsrādājis?
    P.S. Somi paniekojās ar izbīdamām radzēm kādu laiku atpakaļ un kaut kur tas projekts pazuda, ne gatavas preces ne vispār kas par šo dzirdams vairs. Ideja bija interesanta.

    Sergejs
    14.12.2023 15:58
    Reply to  Sergejs

    A, tas pēc iauto datiem Hyundai ir izstrādājis, kurš tad ir pirmais?
    https://iauto.lv/zinas/pasaule/46078-hyundai-izstrdjis-riepu-ar-integrtm-sniega-dm-video

    Reklāma