Web Analytics
More
    Reklāma

    Ceļu satiksmē no 1. aprīļa drīkst pārvietoties tikai ar reģistrētu elektroskrejriteni

    Jaunākie raksti

    Stājoties spēkā grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē no šā gada 1.aprīļa būs aizliegts.

    Elektroskrejritenis ir tāds pārvietošanās līdzeklis, kurš atbilst sekojošiem nosacījumiem:

    ReklāmaAdvertisement
    • maksimālais konstrukcijā paredzētais braukšanas ātrums nepārsniedz 25 km/h;
    • elektromotoru kopējā jauda nepārsniedz 1000 W;
    • ja ir uzstādīta sēdvieta, tā ir zemāka par 54 cm.

    Ceļu satiksmē atļauts piedalīties tikai ar VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcijā” (CSDD) reģistrētiem elektroskrejriteņiem. Reģistrējot elektroskrejriteni, CSDD tam piešķir reģistrācijas numuru un izsniedz atbilstošu reģistrācijas uzlīmi izvietošanai redzamā vietā elektroskrejriteņa priekšpusē uz stūres statņa. Reģistrācijas uzlīme saturēs numurētu hologrāfisko pretviltošanas elementu. Jauna uzlīme jāsaņem arī tiem elektroskrejriteņiem, kuri reģistrēti CSDD līdz 2024.gada 1.janvārim.

    Elektroskrejriteni, kuram nebūs iespējams noteikt tehniskos datus (maksimālo ātrumu un motoru jaudu), CSDD nereģistrē.

    Elektroskrejriteni ir iespējams reģistrēt attālināti e-CSDD vai klātienē CSDD klientu apkalpošanas centros. Ja elektroskrejritenim nav sērijas vai produkcijas numura, elektroskrejriteņa reģistrāciju veic CSDD klientu apkalpošanas centrā, uzrādot elektroskrejriteni klātienē.

    Reģistrējot elektroskrejriteni e-CSDD:

    • norāda tā tehniskos datus un deklarē lietošanas tiesības;
    • pievieno elektroskrejriteņa kopskata fotoattēlu, izgatavotāja uzlīmes (plāksnītes) fotoattēlu, kurā norādīti elektroskrejriteņa tehniskie dati. Ja izgatavotāja piešķirtais sērijas vai produkcijas numurs nav norādīts uz izgatavotāja uzlīmes, papildus pievieno arī šī numura fotoattēlu. Fotoattēlus var nepievienot, ja elektroskrejritenis iepriekš jau reģistrēts CSDD un nepieciešamie fotoattēli jau ir pievienoti;
    • apliecina, ka elektroskrejriteņa elektromotoru kopējā jauda nepārsniedz 1000 W, tā maksimālais ātrums nepārsniedz 25 km/h, tam nav pedāļu, nav sēdvietas, kuras augstums pārsniedz 54 cm no zemes, tas paredzēts vienam cilvēkam, tas aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu.

    Reģistrējot elektroskrejriteni CSDD klientu apkalpošanas centrā:

    • uzrāda elektroskrejriteni CSDD, lai CSDD varētu noteikt reģistrācijai nepieciešamos tehniskos datus un uzņemt fotoattēlus. Iepriekš reģistrētu elektroskrejriteni varēs neuzrādīt CSDD, ja tas iepriekš jau reģistrēts CSDD un ir fiksēti visi nepieciešamie dati;
    • uzrāda personas, kas reģistrē elektroskrejriteni, personu apliecinošu dokumentu (personas pasi vai ID karti). Ja elektroskrejriteni reģistrē citas personas tiesīgā lietojumā, jāuzrāda arī šīs personas izsniegtais pilnvarojums elektroskrejriteņa reģistrācijai;
    • deklarē elektroskrejriteņa lietošanas tiesības.

    Ja elektroskrejriteņa reģistrācijas uzlīmes saņemšana tiek pieteikta elektroniski e-CSDD, uzlīmi sagatavo un nosūta pa pastu klientam 2 darba dienu laikā. Veicot reģistrāciju klātienē CSDD klientu apkalpošanas centrā, uzlīme tiek klientam izsniegta uzreiz.

    Pēc uzlīmes saņemšanas, klientam tā jāizvieto uz elektroskrejriteņa pastāvīgi. Video pamācību, kā pielīmēt elektroskrejriteņa uzlīmi, skatīt šeit.

    CSDD atgādina, ka elektroskrejriteņa izmantošanas nosacījumi Ceļu satiksmes likumā iekļauti jau 2021.gadā, kas noteica elektroskrejriteņa definīciju – elektroskrejritenis ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25km/h, kuram nav pedāļu, kurš paredzēts vienam cilvēkam un tas ir aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu. Stājoties spēkā jauniem likuma grozījumiem, ceļu satiksmē no šā gada 1.aprīļa drīkstēs pārvietoties tikai ar reģistrētu elektroskrejriteni.

    Pieredze: cik briesmīgs ir jaunais bubulis – elektriskā stāvdrāža reģistrācija?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Jancis
    25.03.2024 13:13

    Sanāk ka mans elektriskais longboards izšļūc starp definicijām un turpina braukt bez numura zīmes. Kaut kur ir rakstīti īpaši noteikumi par skrejriteņu dalību satiksmē vai tur arī ir vieta interpretācijai un jāuzvedas kā velosipēdam?

    Ričards
    25.03.2024 19:39
    Reply to  Jancis

    El. Skrejriteņus piespieda reģistrēt jo tie savairojās pārmērīgā daudzumā un vadītāji bieži vien nav tie gudrākie. Pamatā reģistrācija jau uz Bolt-veidīgajiem ir vērsta, bet kāpēc gan neiekasēt arī no citiem tos 13 Eur par reģistrāciju. Visi monoriteņi, unicikli un tamlīdzīgs elektrotransports pagaidām nav tik pieprasīts, plus vadītāji ar parasti brauc drošāk.

    Ir noteikumi skrejriteņiem, izlasi jaunākos CSN tur atsevišķa nodaļa tieši el. skrejriteņiem. Īsumā – ja ir veloceliņš brauc pa to; ja nav velo, bet ir ietve – brauc pa ietvi, bet neapdraudot gājējus; ja nav ietves, tad brauc kā velo pa brauktuvi, bet tikai ja mašīnām max atļautais ātrums ir 50 kmh.

    xs1
    26.03.2024 11:21
    Reply to  Ričards

    Viss tas ir mīts, tāpat kā CSDD nespēj atbildēt par avāriju statistiku, jo faktiski lielākā daļa avāriju tiek definēta kā – neatbilstoša ātruma izvēle un nav sīkāk vai tā ir neuzmanība, telefons, prasmes, utt. Esošā reģistrācija ir tikai kārtējā naudas slaukšana aizbildinoties, ka tas sakārtos vidi. Tāpat kā slaukt naudu par katru tiesību kategoriju, ja Tu neveic komercdarbību. Štatos noliec B kategoriju un brauc kaut ar autobusu, ja tas ir tavs un Tu neveic komercreisus.

    Tudiš pīp!
    25.03.2024 17:30

    Tas viss ir ļoti pozitīvi un ļoti jauki, tikai man atteica reģistrāciju, jo sēdeklis esot 2 cm par aukstu! 😁
    Vienvārdsakot, nevaru reģistrēt savu dampi!
    Esmu izmeklējies visur informāciju, kāds varētu būt sods par pārvietošanos ar nereģistrētu elektroskrējriteni, bet pilnīgi un galīgi neko nevaru atrast.
    Ir tikai raksti, ka obligāti jāreģistrē, bet par sodiem par nereģistrēšanu, pilnīgi nekāda info!
    Varbūt kādam ir kāds info?

    Ričards
    25.03.2024 20:02
    Reply to  Tudiš pīp!

    Tu nemēģināji pirms reģistrācijas noņemt sēdekli? Viņi jau kā noņemama extra parasti skrejriteņiem iet, neesmu redzējis tadu kuram sēdeklis būtu piemetināts pie rāmja… iziesi “skati” un pieliksi atpakaļ, mums pus Latvijas ar gaismām mašīnām tā dara :)

    Likumā nav noteikts sods par braukšanu ar nereģistrētu skrejriteni, bet poliči tāpat var tevi sodīt pēc savām vēlmēm, atkarībā no ātruma ar kādu brauci. Piem. ja tu brauci lēnāk par 25 kmh, tad var likt maksāt to pašu ko mašīnai ja brauc nereģistrēta. Ja ātrāk par 25, bet lēnāk par 45, tad maksāsi par to ka mopēds nav reģistrēts un nav OCTA, ja ātrāk par 45, tad maksāsi par nereģistrētu motociklu, bez OCTA un bez tehniskās apskates.

    Principā dēļ šitā arī daudzi jaudīgu skrejriteņu īpašnieki brēc, jo viņiem sanāk jāmet ārā savs transports. Bet ar laiku domāju Ķīna un mūsu uzņēmēji pielāgosies un uz 5kw motoriem un pasē rakstīs 350W, max speed 25 kmh, bet ar aplikāciju vai dažu vadu atvienošanu varēs izspiest tos 5kw, citur tā jau dara. Bet nu teiksim godīgi cilvēks kurš nav bastojis fiziku skolā varēs pateikt vai aparāts brauc 25 kmh, vai 100 kmh :)

    Krotow
    26.03.2024 11:30
    Reply to  Ričards

    Kādreiz arī kokaīnu un heroīnu pārdeva kā zāles :) Nebūšu pārsteigts, ja CSDD iedomāsies samaksāt adekvātu algu pāris kadriem ar pieredzi, kuri precīzi pateiks vai reģistrējamais elektrodrāzis iekļaujas noteikumos vai arī tam ir “modifikācijas” ar attiecīgam sekām īpašniekam. Taču ar to viss nebeigsies un sacensība turpināsies ar nelabām sekām abās pusēs. Civilizēti šo var atrisināt ar vieglākiem A tiesību iegūšanas noteikumiem (varbūt kaut kāda A- kategorija) tieši mazā elektrotransporta braucējiem, uzliekot viņiem tādu pašu atbildību kā B kategorijai un jaudīgo elektrodrāžu braucējiem noteiktās vietās ļaujot braukt pa koplietošanas ceļiem. Pie reizes ļoti prasās sakārtot veloceļu tīklu. Dienās ar atbilstošiem laika apstākļiem tas ļautu risināt korķu problēmu vienā otrā vietā.

    And-so
    26.03.2024 13:09
    Reply to  Ričards

    Bet vispār, jā .. a ko darīt tiem, kuriem ir motora jauda virs 1000W (jo ātrumu jau nav problēma ierobežot uz 25, pat jau verķis velk 40 vai 70 .. autiņi tak arī var bliezt uz 200, bet tapēc neviens ar tādu neaizliedz braukt, vnk zona ir uz 60, līdz ar to visi brauc ap 60, no problem)? Plus, vēl jo projām tādus tirgo uz urrā. Tad būtu uzlikuši 2 kategorijas – zem 1000W un virs 1000W, ar pastiprinātām prasībām virs 1000W. Pašlaik izskatās klasiskais LV gājiens, kaut ko vajadzēja darīt .. kaut ko izdarījām, kā tas strādās vai nestrādās, nevienu neinteresē.

    Last edited 2 months ago by And-so
    Sandis
    29.03.2024 18:16
    Reply to  Ričards

    Pareizi runā

    Emīlija
    25.03.2024 19:23

    Aizmirsāt vēl pierakstīt, ka drīkstēs braukt tikai ar velosipēda vai jebkuras citas augstākas kategorijas tiesībām un tikai no 14 gadu vecuma; skaidrības labad jāpiemin, ka arī pilngadīgām personām nepieciešamas tiesības, lai brauktu ar elekroskrejriteni. 🙂
    Ja es tomēr smagi kļūdos, tad atvainojiet. Reizēm likumi uzrakstīti tā, ka nevar saprast un ir pat savstarpēji pretrunīgi.

    Ričards
    25.03.2024 20:09
    Reply to  Emīlija

    Pilngadīgiem nevajag tiesības lai ar elskrejriteni brauktu. Līdz 14 aizliegts braukt, no 14-17 atļauts, ja ir velo vai kāda cita kategorija, no 18+ kategoriju nevajag. Loģikas es šeit neredzu, bet šobrīd likums ir tāds, jā xD

    Emīlija
    26.03.2024 11:05
    Reply to  Ričards

    Tad parādi man lūdzu, kur skaidri un gaiši rakstīts, ka arī turpmāk pilngadīgiem tiesības nevajadzēs, lai brauktu ar skūteri. Jo pilnīgi neviens man uz šo jautājumu nespēj atbildēt.

    digitalk
    26.03.2024 11:25
    Reply to  Emīlija

    te var būt situācija, ka nekas par to nav rakstīts, jo spēkā ir iepriekšējie noteikumi?..

    Emīlija
    26.03.2024 11:55
    Reply to  digitalk

    Jā, vēl nieka 5 dienas var braukt ar nereģistrētu skūteri un bez tiesībām xd .
    Bet kad pienāks 1. aprīlis, tad daļa brīnīsies un “neko” nebūs dzirdējuši ne par reģistrāciju, ne par tiesībām. Par tiesībām it īpaši.

    Emīlija
    26.03.2024 11:59
    Reply to  Ričards

    Beigās kaut kā atradu. Šeit ir nepārprotami rakstīts, ka tiesības, lai brauktu ar skūteri, nepieciešamas VISIEM.
    https://lvportals.lv/dienaskartiba/361186-no-si-gada-celu-satiksmes-noteikumos-ietvertas-stingrakas-prasibas-elektroskrejritenu-vaditajiem-2024

    nedarata
    26.03.2024 11:48

    Diezgan nekorekta preses relīze, jo liela daļa no šī teksta attiecas uz “Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi” grozījumiem. Piemēram, tie paši 54cm/25kmh/1000W, kas nav “Ceļu satiksmes likumā”
    “Ceļu satiksmes likumā” arī nebūs 1.aprīlis, bet gan par 31.marts. (Elektroskrejriteņu un velorikšu reģistrācija veicama līdz 2024. gada 31. martam, un pēc šā termiņa ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem un velorikšām ceļu satiksmē piedalīties aizliegts.)
    Tad vēl jāizkož sodu apmēri.

    jacky
    26.03.2024 19:18

    Ja ar elektrisko skrejriteņi brauc pa ietvi, tu nepiedalies ceļu satiksmē.

    Kursors.lv
    26.03.2024 19:34
    Reply to  jacky

    Šāds apgalvojums neatbilst patiesībai. Arī ietves ir ceļa daļa un arī uz tām attiecas ceļu satiksmes noteikumi.

    Andrejs
    27.03.2024 21:00

    Mani interesē arī atbilde uz jautājumu, kāpēc tieši 54 centimetri? Galu galā ne katrs cilvēks ir 1,50 garš. Un manuprāt tas ir nedroši, pasliktinās redzamība un kļūsti mazāk redzams citiem satiksmes dalībniekiem.Būtu saprotams, ja mērījumus veiktu no kāju balsta, bet mērīt no zemes ir pilnīgs absurds.

    Sandis
    29.03.2024 18:13

    Man i skūters kuram man 110 ko darīt?😂

    Kursors.lv
    29.03.2024 21:38
    Reply to  Sandis

    Ar konkrēto skrejriteni legāli Latvijā vairs neko nevari darīt.

    digitalk
    29.03.2024 21:44

    tu legāli nopirksi Latvijā Mosphera. vai simts šņukuri pie valdības siles, viss MK un CSDD būs spējīgi atbalstīt Latvijas biznesu?

    Kursors.lv
    29.03.2024 21:45
    Reply to  digitalk

    Atver viņu mājaslapu un redzēsi, ka viņi paši to produktu vairs nesauc par elektrisko skrejriteni :D

    Reklāma