Web Analytics
More
    Reklāma

    Turpinās nedienas ar manu lietoto elektroauto

    Jaunākie raksti

    Visu jūniju biju palicis bez sava lietotā elektroauto, kamēr Hyundai dīleris nemākulīgi veica tam samērā vienkāršu remontu un beidzot atviegloti nopūtos, kad saņēmu auto un varēju turpināt ar to braukt. Tiesa, prieki nebija ilgi, jo kādu nedēļu vai divas pēc auto remonta, kādā jaukā dienā mērinstrumentu panelis piebira ar brīdinājuma indikatoriem. L-I-E-L-I-S-K-I! Tā kā vismaz pats sev biju nosolījies jums stāstīt par visiem šī lietotā elektroauto eksperimenta priekiem un bēdām, tad šeku reku arī stāsts par šīs problēmas risināšanu.

    Tātad, kā auto problēma izpaudās? Kad startēju auto, panelī parādās kaudze brīdinājuma gaismiņu un paziņojumu par to, ka jāpārbauda AEB (Automatic Emergency Braking), BSD (Blind Spot Detection) un Smart Cruise Control sistēmas. Pats auto brauc brauc, taču nedarbojas šīs iepriekš pieminētās sistēmas – nav nekādas kruīzkontroles, nedarbojas aklo zonu brīdināšanas sistēma un arī bremzes pedālis jāspiež no visas sirds, jo nedarbojas reģenerācijas sistēma. Tātad, nav tik slikti kā iepriekšējā reizē, kad auto principā nebija uzlādējams un attiecīgi arī braucams. Tāpat jāpiezīmē, ka šī problēma nebija visu laiku – ik pa reizei auto iestartējās bez kļūdām un tad visas sistēmas darbojās OK un auto brauca kā pierasts. Un mēs visi labi zinām, ka šādas “parādās ik pa laikam” tipa kļūdas ir visriebīgākās.

    No dīleru servisiem tagad turos pa gabalu!

    Tā kā man tagad ir riebums pret Hyundai dīleriem, skaidrs, ka auto remontēt uz šādu servisu vairs nedzīšu. Kamēr nav atrasts cits serviss vai speciālists, centos izlīdzēties ar interneta meistaru homeopātiju, lasīju internetus un transporta funkciju mēģināju aizlāpīt ar dažādām demo mašīnām – traki lētām un dulli dārgām.

    Problēmas risināšanu sāku ar vienkāršām lietām. No sākuma pārbaudīju drošinātājus – visi vietā un darba kārtībā. Tad aizbraucu uz manu iecienīto Akumulatoru centru, lai notestē 12V akumulatoru. Kaut kur internetā biju salasījies, ka švaks akumulators var likt jukt prātā maigajām auto sistēmām. Bet izrādījās, ka ar manu akumulatoru viss kārtībā un varu ar to vēl kādu laiku braukt. Vienīgi, būtu kontakti jāsatīra.

    Varbūt pie vainas ir ABS?

    Tad es parakājos pa savām atvilknēm un atradu OBD adapteri. Pieslēdzos pie mašīnas un nolasīju kļūdas.

    Kā redzam, tās tur ir diezgan kuplā skaitā. Tātad, auto nav apmierināts ar adaptīvās kruīzkontroles un aklo zonu noteikšanas sistēmām, kā arī ABS sistēmu. Kamēr vieni interneta gudrinieki teica, ka ABS jau nu nekādīgi nav saistīts ar citām auto (drošības) sistēmām (par to es ļoti šaubos), cits tiešā tekstā uzrakstīja, ja viņš nesen tieši savas mammas tādam pašam auto saskārās ar līdzīgām kļūdām un problēmu atrisināja ABS sensora nomaiņa. Tāpēc man acīs iekrita arī šāds slinks Google skaidrojums par C1207 kļūdu. Man nav tādu zināšanu, lai būtu drošs par problēmas cēloni, bet tā loģiski spriežot es izsecināju, ka varu sākt ar ABS.

    Kamēr es te nodarbojos ar pašdiagnostiku, Twitterī man uzrakstīja kāds lāga džeks, kam pieder serviss un kas grib palīdzēt man atrisināt šo problēmu. Izlēmām, ka tik tiešām varētu sākt ar ABS sensora maiņu un tad jau skatītos, kas notiek tālāk. Tā kā šai mašīnai ABS sensors tiek tirgots kopā ar visu riteņa rumbu un gultni, šī komponente oriģinālā izpildījumā maksā pārsimts eiro. Tik daudz es eksperimentam atvēlēt negribēju un pasūtījām kaut kādu lētāku komponenti par nepilniem 100 eiro. Tāpat ar šo auto es netaisos braukt miljons kilometrus.

    Kādā brīvākā dienā aizbraucu uz servisu un tur sapratām, ka esam nokļūdījušies ar detaļas modeli un tā neder manam konkrētajam auto. Tikmēr mehāniķis pieslēdzās pie auto borta datora, nolasīja un nodzēsa kļūdas. Pabakstīja kabeļus, sensora savienojumu un pēc tam īsā testa braucienā pa rajonu problēmu vairs neredzēja. Tā kā tajā dienā tāpat servisā darīt vairs nebija ko, sarunājām, ka tāpat sūtām augšā pareizo detaļu un nomainīsim. Un tas bija pareizs lēmums, jo tās pašas dienas otrajā pusē es atkal panelī redzēju savas ierastās brīdinājuma gaismiņas un paziņojumus.

    Vai es vispār joprojām gribu braukt ar elektroauto?

    Pavisam nesen man radās iespēja no Rīgas uz Bukaresti (Rumānijā) aizdzīt šādu ne pirmā svaiguma Toyota Corolla. Bez lielas steigas trīs dienās ar šo vienkāršo auto nobraucu 2085 kilometrus un absolūti izbaudīju ceļu. Jā, uz ātrgaitas šosejām un kalnos ar to mazo motoru un mehānisko pārnesumkārbu bija ko noņemties, bet visādi citādi auto ir prieks un laime. Pat patēriņš brauciena beigās nostājās uz kādiem 6.2 litriem benzīna uz 100 kilometriem. Braucu un domāju, cik ļoti man tomēr besī tas, ka es ar savu elektroauto normāli un bez jāšanās nevaru aizbraukt uz Latgali vai Liepāju nemaz nerunājot par ceļošanu ārpus valsts. Jo tālāk ar šo veco Tojotu kūlos Rumānijas virzienā, jo vairāk mani tas besīja :D

    Visu arī sarežģī tas, ka ikdienā aptuveni 90% manu braucienu notiek Rīgā, kur es pamatā bērnus vadāju pa skolām, pulciņiem un sportiņiem. Tā kā man mājās ir uzlādes iespēja, tad vidēji 100 km nobraukšana šādā režīmā man izmaksā 2-3 eiro. Tas ir ārkārtīgi maz un jebkāds cits ar iekšdedzes dzinēju aprīkots auto degvielā izmaksās stabili vismaz uz pusi vairāk. Tas ir stulbi. Bet stulbi ir arī tas, ka ārpus pilsētas mans elektroauto ir nereāla p*stne. Un, nē, divus auto no kuriem viens pārsvarā stāv nekustināts, es vairs netaisos uzturēt. Un, nē, pirkt dārgāku elektroauto es arī netaisos. Besī! :D

    Atpakaļ pie remonta

    Atlidoju no Rumānijas un nākamajā dienā devos uz servisu nomainīt ABS sensoru. Kā jau iepriekš minēju, tas nāk komplektā ar riteņa rumbu un gultni. Zemāk bildē vari apskatīties veco no auto noņemto detaļu. Vizuāli neizskatās, ka tā ir bojāta un pēc vienkāršotas pārbaudes ar magnētisko testeri, neko sliktu par to neredzējām. Iespējams, pats sensors izbeidzies vai tā konektors.

    Vai šis remonts atrisināja problēmu? Nezinu, vēl pāragri spriest, taču pāris dienas ar auto braucu un panelis ir tīrs no kļūdām. Auto arī brauc kā pienākas un visas sistēmas darbojas korekti. Varbūt tiešām ABS var ietekmēt arī citas drošības sistēmas un vaina bija vecajā detaļā, ko noskrūvējām nost no auto.

    Konkrētais remonts man ar visu detaļu izmaksāja nepilnus 155 eiro un ja izrādīsies, ka ar to šī problēma būs atrisināta, būšu ļoti apmierināts. Bet reizē es arī labi apzinos, ka šis auto jaunāks nepaliks un nāksies risināt arvien jaunas problēmas. Tā, nu, ir braukt ar labi pabrauktiem auto. Bet kārtības labad jāpiezīmē, ka visi trīs līdz šim risinātie remontdarbi ir bijuši samērā vienkārši un nav bijuši saistīti ar auto vilkmes akumulatoru vai tā vadības sistēmu. Proti, tie remonti no kuriem baidās sūrie dīzelisti Feisbuka komentāros.

    P.S. Līdz valsts atbalsta programmas nosacījumu izpildei man ar šo auto ir atlicis nobraukt vēl aptuveni 14 tūkstošus kilometru. Attiecīgi nākamvasar pavisam noteikti un droši dienaskārtībā būs auto maiņas jautājums. Bet šobrīd es nevaru, liekot roku uz sirds, teikt, ka nākamais auto man būs elektrisks.

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    153 komentāri
    Dzenis
    06.08.2025 13:49

    Prieks, ka tik viegli tiki galā. Bēdīgi, ka LV līmeņa auto apskatnieks pavisam svešs ar tik vnk līmeņa problēmām. Bet, vismaz, arvien labāk skicējas persona, kas gatava droši lekt, svaigu un samērā dārgu, auto tehnoloģiju piedzīvojumos.

    VAG
    06.08.2025 14:00

    Pagaidām labāk ņemt VAG EV ar mazu nobraukumu un lielo bateriju 82 kWh, Enyaq, ID 3/4, Bornu vai Q4. 450-500 vasarā varēsi nobraukt, ātri lādēties/komfortabli un lēti ceļot. 15-17 kWh/100. Tehniski kvalitatīvi auto, lai gan korejieši ir pa gramu efektīvāki.

    VAG
    06.08.2025 14:28

    ID 3 vairs nav tik dārgi – zem 20 000 EUR var atrast zem 100 000 km. Tesla 3 varētu vēl skatīties, ja der kartinga cietības auto. Auto jārēķina, cik tas izmaksā mēnesī. Dārgāku auto, dārgāk pārdosi. Vidēji zaudēsi jebkuram auto 12% gadā. Izņēmums ir jauni EV, pāris gados puse cenas izkūp.

    Jānis
    06.08.2025 16:25
    Reply to  VAG

    It sevišķi ja paņemsi I.D.3 First Edition. Jo tieši tie maksā zem 20K. Tad gan zināsi, kur Moller dīlercentri atrodas un cik maksā remonti. Jā, I.D.4 jau ir ok, bet cena…

    nedarata
    08.08.2025 08:14
    Reply to  Jānis

    Kas tiem ID3 1st tik ļoti plīst?

    Kāpēcītis
    07.08.2025 04:23

    Kādēļ vispār ir jāpērk e-auto?
    Sviests ar jums.
    Dēļ tādiem kā jūs, eco normas ceļ debesīs. Palasiet iesākumā par elektrotehniku un enerģijas pārveidošanas lietderīgumu.
    Elektroenerģijas ieguve nes daudz milzīgāku kaitējumu nekā izmeši. Piemēram saules paneļi, tie ir kā spoguļi. Samainiet logu stiklus pret spoguļiem, kas vērsti uz āru. Kā jutīsieties dzīvojot tādā mājā?

    Uldis
    07.08.2025 09:14
    Reply to  Kāpēcītis

    Ahh, tad jau internets arī laikam ir uzpirkts no EV ražotājiem un eco normu cēlājiem un tādēļ tam neuzticies?
    Iemetot internetā par efektivitāti dabūnam šādus rezultātus:
    EVs:
    Around 77-90% of electrical energy from the grid is converted into power at the wheels, according to CITA EV Charger.
    Petrol Cars:
    Only 12-30% of the energy in gasoline is converted into motion. The majority is lost as heat and friction.

    Par tiem spoguļstikliem sasmaidījos. Tā ir normāla prakse aplīmēt logus ar spoguļplēvi, īpaši birojiem un veikaliem. Rezultātā iegūst gan labāku klimatu (mazāk saule piekarsē telpas), gan vairāk privātuma.

    Kāpēcītis
    07.08.2025 09:28
    Reply to  Uldis

    Es nedomāju spoguļstiklus. Bet gan īstus spoguļus. Cik tad 100km izmaksā? 1.5€? Kā es kkur lasūju🤣

    Emils
    22.10.2025 20:11
    Reply to  Kāpēcītis

    Tādiem smirdinatajiem ka tev arī ceļ normas un labi ka tā dara

    Marss
    06.08.2025 14:03

    Palasoties par šo visu, uzreiz nāca prātā ABS devējs, līdzīgi manai Hondai nosprāga aizmugurējais ABS devējs, un deva +/- līdzīgas kļūdas sistēmā.

    KIA
    15.08.2025 00:00

    Kā atradāt kurš no visiem ABS devējiem maināms?

    KIA
    16.08.2025 18:03

    Un dīleris arī šo meklēja, bet nemācēja atrast? 🙈

    krizdabz
    16.08.2025 20:37
    Reply to  KIA
    Uldis
    06.08.2025 14:10

    Uhh, pilnīgi jūtu ka nākamā auto izvēle būs grūta, jo redzu kā pēdējā laikā jūsmo par vienkāršajiem Dacia. Tai pat laikā ir jau tam elektro arī savi plusi, īpaši ar lielajām baterijām kur var 400+ km rullēt…

    Uldis
    06.08.2025 14:27

    Jauni jā, laikam KIA EV3 ar lielo akumulatoru (ar kādu brauci Jāņus svinēt) ir viens no jēdzīgākajiem piedāvājumiem uz šo brīdi. No lietotajiem virs 20 tūkstošiem arī šo to interesantu var dabūt, bet lietots ir lietots…
    Tīri ekonomiski un no lietošanas ērtuma arī jauns budžeta ICE vai Hibrīds varētu būt labs variants.

    Guru
    06.08.2025 14:57

    Nū, bet pirmās paaudzes è Niro ar lielo baču maksā padsmit štukas un vasarā dod 450km nobraukumu pat ar 110 000km uz tāfeles (personīgā pieredze)

    Guru
    06.08.2025 15:30

    Pirms pus gada maksāja 17000 (18000 mobile.de- 3250 atbalsts + 2250 atvešana, starpnieks, utt)
    Gan jau šobrīd būs tomēr tuvāk 15k, gan jau nākamgad vairāk par 15 nebūs

    “Ja interesē ev” –

    Neinteresē jo dārgs? (è niro nebus dārgāks par hunday(brīdī kad to pirki)
    Neinteresē, jo nav bagāžnieka? Es savā è niro mierīgi ne to mazako zāles plaveju vadaju (nenolokot aizmugurējos beņķus)
    Neinteresē jo nevar nekur aizbraukt? Uz Liepāju tiksi pat drūmākajā ziemā nemeklējot lādētāju.

    Bats
    06.08.2025 22:35
    Reply to  Guru

    Cenu kategorijā ap 16-19, es arī eNiro meklētu, atrisina lielāko daļu Kristapa raižu.

    Sergejs
    07.08.2025 14:12

    Dāma ienāk apavu veikalā un jautā pārdevējam: “vai jums būtu kurpes, kuras ir lielas iekšpusē un mazas no ārpuses?”
    😉

    Kārliss
    08.08.2025 14:47
    Reply to  Sergejs

    BMW i3 – mazs ārpusē, liels iekšpusē!

    KIA
    18.08.2025 08:20

    Ja ar dīzeli braucot, mēnesī 300€ aiziet degvielā, tad 180€ mēnesī līzings par 400 + km ev ir ok. Ar ~5k pirmo iemkasu. Ja var mājās lādēt. Vai ne?

    Jānis
    06.08.2025 14:21

    plug-in hibrīds ar baču 50-60km. lādē naktī un brauc pa Rīgu par saviem 2-3 eur/100km.
    Un uz Latgali/rumāniju var aizšaut hibrīda režīmā.

    Jānis
    06.08.2025 14:32

    Visas iespējas paņemt testam un izbraukt 1000km trasīti (Tayron, Tiguan, Passat, Kodiaq, Superb, Q7, XC90, BMW …)
    Dažādas cenu kategorijas un izmēri.

    Guru
    06.08.2025 14:55
    Reply to  Jānis

    Vot, Vot – par kodiaq phev dzirdēju pieredzi, ka toč pilsētā 80km uz elektrības un ārpus ir 2-3l

    Maksā gan reizes 3 vairāk kā Lristapa lietotais elektro auto pirkšanas brīdī 😅

    Bet ja paņemtu uz testu un izdzītu 1000km ar kādām 3-4 uzlādēm (viņi lādējas ar 50kw tač) es arī ar interesi noskatītos ;)

    Jebkurš phev kas vecāks par pāris gadiem gan tādu sajūsmu ne izsauks

    JanisB
    06.08.2025 16:40
    Reply to  Jānis

    Ar tiem plug-in hibrīdiem tā interesanti. Tie būs smagāki nekā benzīnnieks, jo ir jāvadā līdzi elektro lietas, līdz ar to ārpus pilsētas garākā braucienā tā efektivitāte tāpat zūd. Paši auto ir dārgāki un ir arī vairāk lietām, kam ar gadiem aiziet pa pieskari.

    Līdz ar to – vai tad ir jēga? Ja garos braucienos nebrauc, tad jau pērc EV uzreiz, ja atkal pa pilsētu maz brauc, tad jau uzreiz ņem lētāku benzīnnieku.

    Kāpēcītis
    07.08.2025 04:36
    Reply to  JanisB

    Un cik laika aizņem uzlāde?
    Vai par to laiku ko nosēžam pie uzlādes stacijas nevar nopelnīt vairāk benzīnam kā spējam nobraukt tos km ar vienu uzlādi?

    Uldis
    07.08.2025 09:27
    Reply to  Kāpēcītis

    Atkal tie stereotipi par uzlādēm. Jau iepriekšējā komentārā parādīji ka esi EV heiteris un uzskati ka dēļ EV pircējiem eco normas tiek celtas debesīs, un ka EV pircēji pa lielam duraki vien ir.
    Šaubos ka tevi interesē, bet ar uzlādi ir tā: Normālā gadījumā EV mājās salādējas pa nakti, un mašīnas lietotājs tam netērē lieku laiku vispār. Braucot tālā braucienā tāpat pa ceļam vajag piestāt kājas izlocīt, nopirkt ko dzeramu vai uzkožamu, tikmēr pa 10 – 30 minūtēm EV atkal ir gatavs mērot nākamos 200 – 300km…

    Asaris
    07.08.2025 16:16
    Reply to  Kāpēcītis

    Es lādējoties stacijās esmu pavadījis kādas 5x mazāk laika nekā tu savos benzīntankos. Viss atkarīgs no apstākļiem.

    Kāpēcītis
    07.08.2025 16:22
    Reply to  Asaris

    2 minūšu laikā ielādēt ap 700km?🤣 fiziku neviens nav atcēlis. Superātrās uzlādes, 15 min un gatavs, tik nez kapēc beigās paiet gads un 100km ar uzlādi paliek super daudz🤣

    Kāpēcītis
    07.08.2025 04:29
    Reply to  Jānis

    Benzīna dzinējs ir viss izdevīgākais.
    e-auto viss dārgākais patēriņa un uzturēšanas ziņā. Ehh,! Kā viņi loba piķi uz tiem kas nesaprot🤣

    Kāpēcītis
    07.08.2025 10:31

    Saprotu tēmu, tikai nesaprotu kādēļ cilvēki izvēlas e-auto ar tik daudz mīnusiem, īpaši ziemā. Un to ka tie auto ir ļoti bīstami. Jebkurā brīdī kāds var noslēgt durvis un manipulēt ar baterijas bms sistēmu, tā teikt salikt uz īso bateriju. Internetā neviens nav anonīms.

    Kāpēcītis
    11.08.2025 17:31

    Ja no kaimiņa pazogas elektrību. Ja nav saprašanas par to kā strādā elektronikas komponentes, tad atliek ticēt ko citi raksta.

    Kāpēcītis
    11.08.2025 18:03

    Ne par sevi es to rakstīju🤣 es ta saprotu. Iemet šo googlē- YL3JO 😁 atradīsi arī manu vārdu🤣

    Kāpēcītis
    11.08.2025 18:20

    Pirms apgalvo ka BMS ir 100% droša, papēti shēmas, ja Tev tie nav ķīniešu ķeburi😁
    Varu nodemonstrēt kā ar lauktranzistoru un pārsātinātu PWM signālu var uzcept bateriju.

    Mr_MP_ICE
    07.08.2025 11:40
    Reply to  Jānis

    Jauni plug in nav lētāki par 39k, bet ņemt lietotu riskanti – tev teorijā ir gan ev un ice un tieši divreiz vairāk sistēmas kam sabojāties.

    Maris
    06.08.2025 14:23

    Nekas jau tāds tajos remontos nav. Ikdiena tāda vecuma/nobraukuma auto. Brīnos ka viņam ir arī neorģinālās daļas. Nav tā ka baigi daudz šie saražoti. Vai arī universāla detaļa.

    JanisB
    06.08.2025 16:41

    Pēc pusgada sensors otrā pusē :D

    Zirnis
    06.08.2025 17:51

    Neuzticams? Tikai 1x palika nebraucams un arī otrajā, šajā, reizē tāds lēts nieks vien bija. Ja nenokautu reģeneratīvo tāds nieks, brauktu bez. Salīdzinot ar to kādiem auto redzu paziņas rinķī braukājam, ka Golfam lūka ciet jālīmē lai ūdens klēpī netek, ir Ioniqs uzticams. Protams, ja lampiņa panelī cērt acīs, ir principāli jāremontē, bet ar check engine un abs lampiņām ļoti daudzi patstāvīgi brauc. Vismaz zin ka self-check visi darbojas.
    Sev tādu labprāt kā otro auto paņemtu, lai nav ikdienas gaitās jābrauc ar 20gadīgu Volvo kura patēriņa skaitītājs nekad zem 10l/100 nav nokrities.

    Karlis
    06.08.2025 15:41
    Reply to  Maris

    visām detaļām (ritošajā daļā) ir vismaz 5 citi ražotāji. tik tā problēma sameklēt katalogu un ielūkoties.
    tāpat tas hjundajs neražo to gultni, bet gan pērk no gultņu ražotāja.

    Maris
    06.08.2025 15:49
    Reply to  Karlis

    Tad jau labi. Piemēram, man ir Alfa Romeo Stelvio un tur no ritošās/dilstošām detaļām ir ļoti maz aftermarketā. Es teiktu ka nav vispār.

    Kāpēcītis
    07.08.2025 04:45
    Reply to  Maris

    Pag!!! Tak es kkur dziredēju ka e-auto nebūs jāremontē, viņi tak neplīst, tur tak nav kam saplīst🤣
    Tur jau startā viss ir slikti, e-auto tak ir nākotne, un bērniem arī māca kā mīlēt savu dzimumu, tak pārabdzīvotību jāpārprogrammē🤣 tā ar ir nākotne. Tad saliekam kopā to visu, un uzzinam kas pērk e-auto🤣
    Nekā personīga, bet domājam ko ar savām neapdomīgajām, neizdevīgajām iegribām atbalstam un sponsorējam.

    Uldis
    07.08.2025 09:31
    Reply to  Kāpēcītis

    Nu viiss, nu jau par daudz. Pietiek smirdēt! Ej atpakaļ uz Facebook komentāru sadaļu!

    Kāpēcītis
    07.08.2025 10:12
    Reply to  Uldis

    Smirdēt🤣 Tev dīvaina oža🤣
    Nepatīk cilvēkiem patiesība.
    Kad kādam ir izrādījusies taisnība. Sekli domājošie drīkst droši iet iedurt vēl kko, varbūt viss izskatīsies vēl rožaināk🤣

    Jānis.S
    06.08.2025 14:35

    Plug-in hibrīds. Elektrība pilsētā, tālie gabali fosīlā degviela. Nākamais man būs tāds.
    Tikai jāatrod, kuram auto nav debīlais skārienekrāns salona klimata regulēšanai..

    Guru
    06.08.2025 15:12

    Jaunie 80-100km, nu paņem uz testu, ja netici, nevis izplati šādu viedokli

    Guru
    06.08.2025 15:31

    Un kādi šim domām ir pamatojumi?

    Guru
    06.08.2025 15:49

    Kristap, vai zini cik kodiaq ir baterija? Gandrīz kā Tavam tosterim

    Un, ja Tosterim pie pēdējiem 20% sāks raustīties uzacs, tad hibrīdu var braukt sausu nebaidoties 😂

    JanisB
    06.08.2025 17:09
    Reply to  Guru

    PHEV kodiaq ir kkādi +7k salīdzinot ar parasto benzīnnieku. Nu ok, tur valsts atbalsts, tad starpība nav liela. Ja valsts atbalsts kādā brīdī beigsies, tad jau diskutabli vai Tu tos 7k vispār vari atgūt?

    Bet nu atkal – jāpērk jauns 40k vērts auto, lai tiktu pie tiem 50-100km pilsētas/piepilsētas braukšanai. Tas kodiaqs ir arī par 200-300kg smagāks par benzīnnieku, kas atkal padara garos braucienos ne tik ekonomiskus. 40k liela nauda, tad jau varbūt uzreiz elektro? Te jau tāpat atkal eļļas maiņas un viss pārējais.

    Starpcitu jā – interesanti kādas ir apkopes izmaksas plug-in hibrīdiem pie dīleriem? Neplēš par diviem auto – tā teikt, gan tipiskās benzīnnieka lietas, gan vēl “elektro piedziņas pārbaudes”?

    Guru
    06.08.2025 19:20
    Reply to  JanisB

    Atbalsts jāizmanto kamēr ir, bet gan jau būs arī nākošgad.. Par apkopēm gan nezinu, bet pēc jauna auto vai nu ir vajadzība vai nav – var jau pagaidīt vēl 3-4 gadus un ņemt lietotu. Ja ir savi 40k jaunam tad nu ir izvēle vai gribas ieekonomēt uz degvielu (phev) vai gribas tālu braucot pa pāris minūtēm piepildīt bāku.

    Arī par to ekonomiju un 300kg – nu nav ka saki. Viņš garajos gabalos ir braucams kā labs hibrīds. Ir dzirdēts par tiem 2-3l/100km, vismaz 2 ekonomiskāk par ne hibrīdu.

    Karlis
    06.08.2025 15:43

    nu hibrīdam 50 ir vēl labi. protams, 100 būtu ekselenti.

    Karlis
    06.08.2025 15:43
    Reply to  Karlis

    nu tikai, ja nav 0.99l motors ar 3 svecēm.

    Kkā ta
    06.08.2025 22:38

    Tas jau tikpat cik Tavam tagad :)

    Maris
    06.08.2025 15:52
    Reply to  Jānis.S

    Tāda vecuma un nobraukuma plugins nebūs galīgi medus maize. Tur būtībā tu nopērc auto ar diviem motoriem. Problēmu iespējamība x2. Viss ietaupījums vējā.

    Skābene
    06.08.2025 14:36

    Bēdīgākais secinājums- EV īsti nav kur apkopt, ja pat dīlerim diez ko nesokas! :(
    Varbūt kāds Teslists var padalīties pieredzē kā šiem ar apkopēm Latvijā.

    Uldis
    06.08.2025 14:46
    Reply to  Skābene

    Teslām nav tik slikti. Nu jau ir vismaz 3 servisi kas pamatā uz Teslām specializējušies. Viens no populārākajiem Piņķos, tik man salikās nedaudz padārgs. Grobiņā ir labi speci, taču tas ir patālu. Vēl OX Works ir nesen parādījies. Parastās piekares un bremžu lietas jau jebkurš serviss tiks galā. Pats biju uz parasto servisu bremžu diskus slīpēt un klučus mainīt, visu sadarīja kā nākas.

    ingo
    08.08.2025 11:36
    Reply to  Uldis

    nopirki teslu un brauci novirpot bremžu diskus? :-} Nekad neesmu sapratis, priekš kam to darīt. Vai nav vieglāk nopirkt un uzlikt jaunus?

    Uldis
    08.08.2025 12:05
    Reply to  ingo

    Jā, man tehniskajā apskatē piesējās par aprūsējušiem bremžu diskiem un ielika vērtējumu 2. Diski nebija nodiluši, tikai diezgan aprūsējuši, attiecīgi servisā ieteica noslīpēt nevis likt neoriģinālos.

    Janis
    06.08.2025 18:08
    Reply to  Skābene

    paskaties tikotok Raideru Raiti. Viņš brauc uz poliju/skandināviju

    Skābene
    07.08.2025 09:09
    Reply to  Janis

    Nu lūk Polija un Skandināvija ir tas iemesls, kādēļ Tesla nav bijusi iepirkumu sarakstā! :)
    Grobiņa arī par tālu, priekš ikdienas apkopes. Ja nevarētu uzlādēt, tad Evakuators uz Grobiņu arī nebūs lēts prieks.

    ozzy
    06.08.2025 14:45

    šis saucās “mezgla maiņa” – tā vietā lai nomainītu pāris EUR vērtu sensoru – jāmaina viss mezgls..modernā “autobūve”

    Karlis
    06.08.2025 15:46

    ja skatās to bildi, tad nevar tur neko izjaukt un salikt. ar uzsvaru salikt un braukt.
    jā, un šādi mezgli paši par sevi ir dārgi

    Oto
    07.08.2025 11:21
    Reply to  ozzy

    Tam sensoram būtu jābūt mūžīgam šādā izpildījumā. Nemodernais izpildījums kā reiz bija sviests, kur sensori un gredzeni jāmaina, jo nevar kalpot vidē kur samet drazu.

    Carmanis
    06.08.2025 14:46

    Kā vienīgais auto ģimenē, EV ir izaicinājums. Cita lieta, ja ģimenē divi autobraucēji, tad no diviem auto vienu var EV! Piekrītu, ka hibrīds tas ir sarežģīts starpposms, jauns varbūt vēl tā. bet lietotam vari gaidīt problēmas X2! Jāņem tev 7 GOLF Variants ar automātu, bēdu nezināsi (tik tā rūsa)!

    Uldis
    06.08.2025 15:12
    Reply to  Carmanis

    Kādā ziņā izaicinājums? Tādā ka lien ārā defekti kuru novēršanai nepieciešams ilgs laiks? Es neteiktu ka tas ir kaut kas tikai EV specifisks, pat samērā jauniem ICE mēdz izlīst kādas problēmas kur diezgan ilgi jāgaida pie dīlera detaļa. Manuprāt, normāls EV ar labu sniedzamību ir pilnīgi ok arī kā vienīgais auto ģimenē.

    Kaspars
    06.08.2025 14:59

    Nu šis vēl ir pa lēto, būtu kādam Audi 3.0 dīzelim tas abs devējs nosprādzis varētu atlocīt kārtīgi maku. Tas, ka brauci kādu laiku ar darba bremzēm bez reģenerācijas tikai nāca par labu aizmugurējām bremzēm – diskiem un klučiem.

    nedarata
    06.08.2025 15:06

    Lūdzu sīkāk par “jāšanos” Rīga – Liepāja.

    Puteklis
    06.08.2025 15:39

    Nu Mels Gibsons iedvesmojoties pēc šiem Kristapa stāstiem varētu taisīt jaunas “Kristus ciešanas”. Šis viss tikai nostiprina manu viedokli, ka elektriskais auto pagaidām galīgi nav vidējā latvieša auto. Tā ir interesanta un visai dārga spēļmantiņa tiem, kad to var atļauties. Pašam ir septītais golfs, klasiskais 1,6 dīzelis, universālis, brauc man jau piecus gadus, pirku kā otrais īpašnieks dīlera salonā par 10k un pagaidām jāmaina bijuši bremžu kluči un pāris lampiņas. Kas var pārsist šo?

    Visi vadi dabūjami uzreiz vai gandrīz uzreiz un Golfu man salabos tuvākajā garāžā. Visur tieku, degvielā atstāju 60-80 eiro mēnesī. Braucu katru dienu.

    Neticu es austrumu mašīnām, viss, kas jauns, protams, skaists, bet ilgtermiņā negribu.

    Puteklis
    06.08.2025 15:58

    Par rūsu mani baidīja, bet šķiet, ka tagad visas automašīnas (pēc 2010. gada) ir jutīgākas pret šo kaiti. Es konkrēti savam auto nekādas problēmas vēl neesmu redzējis, tiesa pirmais, ko izdarīju – auto apakšai palīdzu pretrūsas apstrādi, ne Crown, tā ir izmesta nauda, bet tāda ka vaska uzklāšanu, kas palīdz daudz vairāk. Auto ir 2017. gada un pagaidām nekādu acīmredzamu rūsas pazīmju nav. Man šķiet, ka tas ir diezgan labs rezultāts. Tiesa braucu lielākoties Liepājas apkārtnē un šeit ar sāli uz ielām visi ir daudz piesardzīgaki.

    Katrā ziņā es ceru, ka Tev viss ar auto lietām sakārtosies! ;)

    Carmanis
    06.08.2025 16:09

    Oi… ja te, pie komentāriem, varētu attēlus pievienot…. :D

    Guntars
    11.08.2025 17:38
    Reply to  Puteklis

    60-80eur mēnesi degvielā? 800 km/mēn nesanāk, protams ka brauc ar benzīna golfu un nedomā. Man ap 30k gadā. Uz degvielu vien ietaupu 2.7k gadā braucot ar EV, Rigas stavvietas 1k gadā ietaupījums, tehniskā un remonti ap 500eur gadā ietaupījums. Kopā 4.2k gadā. 5 gados 21k. Ne visiem der un vajag EV. Es savējo jau atpelnīju.

    Raimis
    06.08.2025 17:05

    Interesanti cik km nobraukts kopumā ar auto no iegādes brīža un kādi ir kopējie remontizdevumi šajā laika periodā. Ja zinātu, tad +/- var izrēķināt amortizāciju uz km. Tas jau būtu +/- objektīvs parametrs, kuru bezkaislīgi katrs var salīdzināt ar saviem izdevumiem. Šādi rēķinot nejauši var nonākt pie interesantām un visnotaļ negaidītām atklāsmēm :)

    Raimis
    06.08.2025 20:29

    Nobraukums gadā saprotu mums līdzīgs ~ 40k km
    Man 2024.gadā remontos + riepu komplekts ~ 2,6k

    Pēc taviem datiem amortizācija uz 1km 6,7 centi
    Man 1 km 6,5 centi (benzīns), auto marku neminēšu (reta), 10 gadus vecs auto

    Amortizācijas izdevumi varam sacīt, ka ir līdzīgi.

    Varbūt vēl kāds var padalīties ar savu info, būtu interesanti salīdzināt.

    Usis
    07.08.2025 11:02

    Šim es piekrītu. I to es esmu šokā. Man bmw e60 līdz 2k ir bijis remontos 8 gadu laikā. Tas bez eļļām, filtriem un riepām.

    Uldis
    08.08.2025 09:39

    Piekrītu. Un vēl piebildīšu ka auto izvēle jau pati par sevi ir ļoti subjektīva, un bieži vien vairāk uz patikšanu balstīta kā uz sausiem aprēķiniem. Manuprāt ir svarīgi lai tas auto arī patīk, nevis ir vienkārši pārvietošanās līdzeklis ar zemām amortizācijas izmaksām. Ja strikti skatās uz izmaksām uz 1km, tad jauns auto vispār jāsvītro no saraksta, jo vērtības kritums ik gadu apēd vairākus tūkstošus EUR, plus KASKO, Plus dīleru apkopes… Ja tā sausi rēķina, tad vecs auto kam vairs īpaši nekrītas vērtība varētu sanākt vis izdevīgākais, bet ne visiem gribas braukt ar vecu auto. Tāpēc maksājam par to kas patīk.

    nedarata
    07.08.2025 16:42
    Reply to  Raimis

    Manam arī 6.5 centi DD. 23 gadi. 20k km gadā (tikpat cik Kristapam)

    Kārliss
    07.08.2025 18:11

    Tikai viena pozīcija ir EV pozīcija (piekrītu – nejēgā dārga), pārējais viss ir kā ICE. Un tur lielu lomu spēlē Randoms, sevišķi jau lietotam auto. ICE būtu eļļas maiņas 2+ – 200eur, bremzes varētu būt vairāk jāpieskata potenciāli. Tā ka pagaidām neredzu iemeslu dusmoties uz elektrojūsmiņiem, viss čill, normālas izmaksas.
    Interesanta arī riepu maiņas cenu dinamika – 19,50 uz teju 40 eur… Auto ir izmaksu pozīcija, dziedi vai raudi.

    abs_sensors
    06.08.2025 17:32

    Man gan nav elektro auto. bet arī bija atteicies ABS sensors, pilns panelis ar brīdinājumiem, visi līniju asistenti, distances kontroles un kas tur vēl atteicās strādāt. Loģiski, jo tie izmanto bremzes. :)

    Last edited 9 months ago by abs_sensors
    Biteme
    06.08.2025 18:53

    AEB (Automatic Emergency Braking), BSD (Blind Spot Detection) un Smart Cruise Control sistēmas – neobligātas sistēmas, kas rada pilnīgi reālus kreņķus.

    šai mašīnai ABS sensors tiek tirgots kopā ar visu riteņa rumbu un gultni – sveicināti jaunajā skaistajā pasaulē. Nekāda oldskūla, tikai moderni risinājumi.
    Lai gan man nepatīk birokrātu rosīšanās jo saņemot pirkstu tie grib ķerties arī pie kakla, bet šeit pilnīgi prasās pēc regulējuma.

    Elektriķis
    06.08.2025 19:07
    Reply to  Biteme

    Tieši AEB šķiet ir birokrātu rosības rezultāts, tāpat kā ESP.
    Par to ka vienā gabalā: kā citādi kopumā to visu uztaisīsi lētāku?

    Biteme
    06.08.2025 19:20
    Reply to  Elektriķis

    “Lētāku” pērkot vai uzturot?

    Elektriķis
    06.08.2025 21:00
    Reply to  Biteme

    Ja nepārdosi produktu, nosprāgsi – kapitālisma pamatlikums. Tas, kas notiek ar produktu pēc N-tiem gadiem, jau ir aizmirsies. Ir taču garantija!

    Ghhh
    06.08.2025 19:10

    Netaisos, netaisos. Šo vārdu parasti lieto tuparilas ar kompleksiem.

    Norvēģis
    06.08.2025 19:32

    Es Tev, protams, negribu neko pārmest, bet man šķiet, ka Tu īsti nemāki pareizi lietot elektroauto. Ar elektroauto brauc kā ar elektroauto, lādējas tad kad var nevis tad kad vajag. Kad pērc elektroauto ir jārēķinās ar to, ka Tev nāksies pielāgot savus braukšanas paradumus. Es no Norvēģijas atbraucu ar savu ioniq 5, pilnīgi nekādu problēmu, esmu Latvijā paspējis notipināt 2500km gan pa Rīgu, gan pa Vidzemi un arī pa Latgali un ar uzlādes problēmām neesmu saskāries, bet biju gaidījis ka būs galvassāpes un stress. Vārdu sakot, esmu patīkami pārsteigts, ka infrastruktūra nav tik slikta kā biju domājis. Kas attiecas uz mašīnas tehniskajām problēmām, nav korekti uzsvērt, ka “elektroauto ir salūzis”, jo lūzt kā elektroauto tā arī “normālie” auto.

    Carmanis
    07.08.2025 10:10

    Ūuja…sākas – “elektrojūsmiņš” un “tosteris” :) Skaidrs, autoram ir izveidojusies negatīva pieredze ar konkrētu tehniku (visos iepriekšējos rakstos aprakstītais), un sirdī “kremt” iespaids sabojāts, kā arī nav vairs uzticības tehnikai. Bet, es 100% saprotu autora sajūtas, jo situāciju man pašam identiska ar mazāka izmēra ierīci. Salokāmais tālrunis, pēc 1.2 gadu sajūsmas, garantijas ietvaros tika nomainīts pret jaunu, un kad pēc garantijas beigām atkal lokanais ekrāns sāka čakarēties…. padomāju, NEKAD VAIRS !!!! Šobrīd lietoju normālu flagmani, bet laiku pa laikam pietrūkst lielā ekrāna iespējas… NEKAD VAIRS (varbūt kad iPhone uzražos, tas nozīmēs tehnoloģijas briedumu).

    Guru
    07.08.2025 11:18
    Reply to  Carmanis

    Jā, tā jau ir – kādam tāda pieredze beigsies ar nepirkšu “kamēr ražotājs neiemācīsies ražot lokano ekrānu, kas neplīst” bet kādam ar “nekad vairs”

    Arī Kristapam, šķiet ir iestājies pēdējais un uz nekādu konstruktīvu diskusiju necerēt

    Guru
    07.08.2025 11:45

    Par naudas vērtību jau katram savs – kas ir dārgi? Man arī 40k+ ir dārgi, piekritīšu. Nopirkt tādu un pēc 5 gadiem pārdot pa 20k ir diezgan liela naudas noraušana podā, piekritīšu.

    Bet es tagad nesaprotu vai mans è niro, ko pirms pus gada nopirku par cenu, kas ir 1.5k lielāka nekā Tavam pirkumam skaitās bešena dargi vai arī ar to 400km+ range nav iespējams nekur aizbraukt

    Man neviens, ne otrs nav patiess

    Biteme
    07.08.2025 16:56

    Viss atkarīgs no apstākļiem. Ja centrā varēs iebraukt tikai ar EV un cilvēkam nu ļoti vajadzēs regulāri braukt centrā – EV ir dabisks variants. Ja ar auto (jebkuru) var saprātīgā, pārskatāmā laika pariodā ne vien atpelnīt izdevumus par to, bet jau gūt peļņu – arī variants. Auto jau nav auto, bet materiāli-tehniskais līdzeklis. Auto ir auto tikai pirmajiem pircējiem, kas vēl nesaprot cik auto izmaksā.

    Andris
    08.08.2025 13:18

    Jūsu portālam varbūt interesētu pieredze EV mašīnas saslēgšana ar V2X sistēmu . (Divpusējā uzlāde, EV akumulātors uztur māju). Esmu to izveidojis un saslēdzis ar ID4 un I4 mašīnām, tas strādā ar dažām niasēm. Ja tas interesē, rakstiet.

    Oto
    07.08.2025 16:02
    Reply to  Carmanis

    Neņem tak to klikšķu vācēju Kristapu nopietni. Troļļo ar savu it kā riebumu pret elektro. Pēc darbiem redzēs, ka nekādu citu auto šis tāpat neņems. Kas paņēmis elektrību atpakaļ nesēdīsies. Un kāds vēl tosteris, olas savā EV cep vai kas par salīdzinājumu.

    Elektriķis
    07.08.2025 17:42

    Cerams lietotu :)

    JānisS
    08.08.2025 09:12

    Nu paga, paga! Tu tak pats te lielījies, ka braukt ar elektroauto neesot nekāds apgrūtinājums. Bišķi tikai jāpalāno maršruts un uz Druskininkiem varot pa velti aizbraukt. Un tā pat būtu pa ceļam jāstājas, ja arī brauktu ar fosilo auto, jo to gaisa gabalu nevar vienā piegājienā nobraukt, tā kā neesot nekas traks, viss bumbās. Drusku tikai ilgāk, bet esot zaibis! Var pa ceļam smaržot puķītes uzlādes stacijās un tā.

    Tad tomēr izrādās, ka tā nav?

    Man gan universitātē mācīja, ka rēķinot šādas transportēšanās izmaksas, ja salīdzina, piemēram, braukšanu ar fosilo, kur tas ir nosacīti dārgāk, bet ātrāk, jo nav jālādējas un braukšanu ar elektrisko, kur tas ir it kā lētā, bet ilgāk, jo pa ceļam jālādējas, tad lai elektroauto izmaksu aprēķins būtu korekts, pie izmaksām jāskaita ceļā pavadītā laika starpība, kas reizināta ar elektroauto braucošā cilvēka darba stundas izmaksām, jo viņš ceļā ir pavadījis nelietedrīgi ilgāku laiku, ko jāpārvērš naudā. Ja cilvēku mašīnā vairāk, tad attiecīgi visu cilvēku izmaksas. Un tad jau tas vairs tik rožaini nemaz neizskatās…

    Biteme
    08.08.2025 10:41
    Reply to  JānisS

    Kādas darba stundas brīvdienu vai atvaļinājuma laikā? Katrs savu brīvo laiku vērtē dažādi. Braukšana ar auto principā ir zaudēts laiks – neatkarīgi no tā, kad un kur un ar kādu auto.

    Karlis
    08.08.2025 10:58
    Reply to  Biteme

    cik daudz bietes var izkaplēt, kamēr nelietderīgi pavadi laiku pie stūres, kurai ir tikai 2 spieķi un veidota kā sešstūra forma ar/bez programmējamā taistiņa uz stūres …

    Biteme
    08.08.2025 11:11
    Reply to  Karlis

    Braukšanai patērēto laiku var iztērēt kaut vai lai uztaisīto dienišķos fizio vingrojumus. Kurus pārgurušam ikdienas braucējam diez vai gribās taisīt – kā atbrauc, tā paēd un padodas e-izklaidei līdz gulētiešanai. Braukšana ir ļaunums, ar kuru ir jāsamierinās un jāsadzīvo, ja nav iespējams savādāk, bet neredzu jēgu braukt (īpaši – ilgi un pa sliktiem ceļiem, vai sliktā laikā) braukšanas pēc.

    Karlis
    08.08.2025 13:09
    Reply to  Biteme

    te nu es mazliet nepiekrītu tavam viedoklim.

    QR kods
    06.08.2025 19:35

    Mūsdienu auto diemžēl ir tā ja kāds no sensoriem priekš vienas sistēmas nestrādā, tad visas drošības sistēmas atslēgsies, lai kļūdainu signālu dēļ palīgsistēmas nesataisa ziepes. Tapēc kā kautkas nestrādā visas gudrās palīgsistēmas atslēdzas. ABS sensors ir tas kas nosaka vai ritens griežas vai nē, ja tas nestrādā smedzeņbloks nesaprot vai tas ritenis negriežas vai griežas 2x atrāk. Līdz ar to nevar sarēķināt ko darīt ar pārējiem riteņiem. 1min gogelēšana atrod šādu video https://youtu.be/PhM4rZc3IG4?si=ER0apEWCDeBjao3k kas parāda ka teorētiski ir iespējms mainīt tikai sensoru, kas remontu padarītu vel lētāku.
    Jauna lietotā EV meklēsanu iesaku veikt Zviedrijā. Tur ir liela izvēle. Var dabūt Kia kam pat vel darbojas ražotāja 7 gadu 150000km garantija. Un ja gribas var pats braukt pakaļ.
    Ar savu EV esu nobraucis 10k+ un tikai vienreiz izbaudījis situāciju, kad atlikušo KM vietā parādās strīpiņas pie 2% baterijas, kad ar 77% sākumā bija nobraukti jau 300+km.

    Modris
    06.08.2025 21:18

    Nopirku jaunu 2023.g. Toyota Yaris hibrīdu ~20 000 eur. Jāsaka, neticami veiksmīgs pirkums. Vidējais patēriņš stabili zem 4 litri (tātad ~6Eur uz 100km), un protams nekādas tehniskas problēmas. Tikai ikgadējās apkopes nevēlos veikt Rīgā dēļ pretīgā Wess motors apkalpošanas servisa…. Arī lētāk sanāk apkopties pie mazpilsētu dīleriem, pat apmaksājot viesnīcu 🙂

    Edgars
    06.08.2025 21:21

    Pats esi rakstā uzrakstījis kam der elektroauto. Šādi auto ir pilsētas/piepilsētas ( vēlams privātmājā dzīvojošam) braukšanai. Te daži sapņo, ka elektroauto ir nākotnes auto. Neticu, ka tuvāko 100 gadu laikā izbūves infrastruktūru lai varētu ar viņiem braukt visur. Piedevām kara/stihiju ( ilgstoši nav elektrības) laikā šādi auto ir nekur nederīgi.
    Cita lieta ir hibrīdauto. Jā, tādiem redzu nākotnē vietu.

    Krišs
    06.08.2025 21:41

    Nopirkās lietots “meža kaķis” i-pace EV400, bet pirmais modelis, bez hiperlādes.
    Auto labs, nav pretenziju, tikai tāpat kā tālrunim besī jauninājumi, kur vecie iestatījumi nobrūk, bet jaunos nākas pielāgot.
    Pirmais pārsteigums bija “apdeitojot”, ka par 30% samazinājās rendžs, kas bija saistīts ar LG bailēm par akumulatoru ievainojamību. Aizdomīgās šūnas tika nomainītas 1 dienas laikā 8 gadu garantijas ietvaros. Sākotnējie 470 nokritās uz 410.
    Otra bēda – pat 400kW leišu Ignitis “zīž” max 73kW, bet mājas 11kW vairāk par 3,75kW neesmu novērojis.
    Riepas lētākas nekā “tālbraucējam” dīzelim. Garie gabali neizdevīgi gan cenā, gan laikā. 350km (turp atpakaļ) ir super. Tālāk tikai ar “ļauno”.
    Pozitīvs – jauda + 4 velkošie

    Oto
    07.08.2025 15:54
    Reply to  Krišs

    Tevi ar pirmo modeli sagaida vēl daudzi pārsteigumi.
    Otrais modelis no Viršu 150kW startējot no 20% līdz 50% zīž 105kW, pēc tam krītas.
    Un tam nav 11kW uzlāde, bet gan 7kW 1Fāze tā kā nezinu ko ceri sagaidīt.

    Pičs
    06.08.2025 22:09

    Kā būtu ar 2x eko auto – Priuss (vai jebkurš cits toyots hibrīc unītis) ar LPG! Poļi šo praktizē norm apjomā, bet ko ilgtermiņā saka atkinsona cikls.. nav ne jausmas. Galvenais ka saregulē pareizi lai nav pārāk liesa degviela jeb pārāk augstas temperatūras
    Pilsētā būs labi ekonomisks, uzticams un lielos gabalos arī būs norm ekonomija.

    Karlis
    07.08.2025 10:03
    Reply to  Pičs

    Atkinsonu šķiet tikai Ford lieto. Vai ir kādi citi?

    Jānis
    07.08.2025 16:36
    Reply to  Karlis

    Toyota, praktiski visos hibrīdos.

    Janis
    07.08.2025 01:05

    Aliexpres tadu sensoru bez gultnja var atrast par nieka 6-8 eiro. Straadaa taapat kaa Originaals

    Karlis
    07.08.2025 10:05

    Tas ir savādi, ka abs nomira ātrāk par pašu gultni.

    azad
    07.08.2025 09:23

    Labi un lēti vairumā gadījumu neiet kopā🤷🏼‍♂️ Par komfortu ir jāmaksā, šajā gadījumā nečakarēties ar lādēšanām un visu to menedžmentu. Un jaunāki benzīna dzinēji jau ir tik ekonomiski, ka nav vērts jāties ar vecu elektro hlamu. Turklāt arī jauda neizpaliek, varu teikt to par VAG grupu. Un vēl kas, ka vari iebraukt praktiski jebkurā servisā un tur cilvēks atrisina problēmas visai viegli un ātri.

    Karlis
    07.08.2025 10:04
    Reply to  azad

    Nu tu uzrakstīji marketingu.
    Fiziku nav neviens atcēlis.

    azad
    07.08.2025 20:51
    Reply to  Karlis

    Nekāda marektings, pliki fakti. Skaidrs ka tīri lādēt elektro ir lētāk, bet tas, piemēram VAG 1,5 benzīna dzinējs ir tik efektīvs, ka nevajag nekādu dīzeli un elektro viņš kabina ar lādēšanas mīnusiem. Tur izmaksas nav tik ļoti dārgākas, lai izvēlētos lietotu EV. Nē, nu var jau Duļevskas marketingu skatīties ka pērk iX bembi pa teju 100K lai ekonomētu, jo elektrība lētāka😂 Tur pat iekšdedzes var nopirkt premium jaunu un gadiek liet bākā starpību.

    Oto
    07.08.2025 11:14

    ABS visiem auto tagad ir pati galvenā sistēma. Protams vadības bloku programmētāji arī nīkuļi, jo nav nekāda backup, ja vienīgais sensors pēc kā viņi vadās nestrādā.

    Zirnis
    10.08.2025 09:07

    Vai kādu dienu būs funkcija komentārus skatīt pēc jaunākā? Šādiem rakstiem zem kuriem izceļas garas, kvēlas diskusijas noderētu. Tās diskusijas ir garākas par rakstu :D

    Putnis
    22.10.2025 18:30

    Kristap, ka jau eksperiments, tad varbūt uz pilnu klapi?! Kā būtu ar baterijas upgrade?

    https://youtu.be/Zv_7wTxrvL0?si=drv5AyA_neDveUVH

    Putnis
    22.10.2025 18:35

    Gaidam gaidam😁

    Reklāma