Web Analytics
More
    Reklāma

    Pieci iemesli, kāpēc “Apple” ierīču labošanu uzticēt “iDeal” servisam

    Šis raksts tapis sadarbībā ar lielisko Apple produkcijas izplatītāju iDeal.

    Jaunākie raksti

    “Apple” ierīces jau gadiem bijis augstas kvalitātes, ilgmūžības un eleganta dizaina paraugs. Taču, lai ierīce tiešām godam kalpotu gadiem, būtiska nozīme kvalitatīvai detaļu nomaiņai, ko veic sertificētā Apple servisā. “Apple” gadījumā tas ir “Premium” partneris “iDeal”. Kādus Apple ierīču remontdarbus piedāvā šis serviss, kādi ir klientu galvenie ieguvumi un kādas sekas var būt neoriģinālo komponenšu izmantošanai, sarunā atklāj “iDeal” servisu vadītājs Latvijā Olivers Kenebuks.

    Īsumā pastāsti par savu līdzšinējo pieredzi un kādi ir Tavi pienākumi “iDeal”

    Nozarē strādāju jau kopš 2000. gada. Esmu strādājis gan mobilo telefonu un datoru tirdzniecībā, gan dažādu ražotāju autorizētā servisā. 2022. gadā pievienojos “iDeal” komandai kā “Apple” autorizētu servisa centru vadītājs. Mani ikdienas pienākumi šobrīd ietver visu procesu vadību, uzraudzību “iDeal” servisos, darbu ar klientiem, kā arī sekoju līdzi tam, lai tiktu ievēroti augstie “Apple” standarti.

    Reklāma


    Cik servisu “iDeal” šobrīd darbojas Latvijā?

    Šobrīd Latvijā darbojas trīs “iDeal” servisi. Tie atrodas Rīgā: Brīvības ielā 31, tirdzniecības centros “Akropole Rīga” un “Akropole Alfa”. Iekārtas iespējams nodot remontā arī pārējos “iDeal” veikalos Rīgā, kā arī, no 10. maija jaunatklātajā veikalā Daugavpilī. “Apple” veikalu jaunais koncepts “Apple Premium Partner” (APP) nosaka to, ka tagad “iDeal APP” veikalos uz vietas jābūt servisam un servisa tehniķim, kurš nodrošina pilna spektra servisa pakalpojumus. Savukārt tirdzniecības zālē jābūt servisa speciālistam, kurš konsultē klientus, atbild uz tehniskākiem jautājumiem, kā arī prot uz vietas veikt “Apple” ierīču diagnostiku un pārprogrammēšanu.

    Kā šie servisa speciālisti iegūst zināšanas, lai sniegtu tehnisko atbalstu?

    “Apple” piedāvā apmācību programmas. Ir speciāls apmācību bloks gan pārdevējiem, gan servisa tehniķiem. Specializētās servisa apmācības daļēji izpilda arī servisa speciālists, kurš darbojas tirdzniecības zālē. Patiesībā ir daudz pakalpojumu, ko varam ātri sniegt un, kur servisa iesaiste nemaz nav vajadzīga. Tas ļoti ietaupa gan klienta laiku, gan naudu. Savukārt, lai remontētu “Apple” iekārtas, ir jāiegūst atbilstoši sertifikāti.

    Kādi ir galvenie ieguvumi labojot ierīces autorizētos servisos, salīdzinot ar pārējiem servisiem?

    • Pirmkārt, kvalitāte. Tās ir kvalitatīvas oriģinālās detaļas, remonts tiek veikts ar kvalitatīviem instrumentiem, servisa tehniķiem tiek sniegtas kvalitatīvas apmācības.
    • Otrkārt, drošība. Katra oriģinālā detaļa rūpnīcā tiek pārbaudīta tikpat nopietni kā jebkura jauna “Apple” ierīce. Remonts tiek veikts ievērojot ražotāja procedūras, nodrošinot iekārtu drošību arī pēc remonta. Piemēram, ja  cilvēks izvēlas mainīt ierīces bateriju neautorizētā servisā, pastāv riski, kas attiecas uz baterijas kvalitāti un drošumu – baterija var uzpūsties, bojāt citas komponentes. Savukārt, ja nodod ierīci autorizētā servisā, zināsi, ka vienmēr saņemsi oriģinālo detaļu, kas ir pārbaudīta un droša lietošanā.
    • Treškārt, ātrums un detaļu pieejamība. Autorizētos servisa centros detaļas lielākoties ir pieejamas uz vietas, vai arī tās tiek piegādātas 1-2 dienu laikā. “iPhone” remonta gadījumā – displeji, baterijas, kameras, skaļruņi – tas viss ir pieejams uz vietas, un labošanu veicam dienas laikā, vai arī pēc pieraksta – divu stundu laikā. “MacBook” gadījumā atsevišķas detaļas, kā baterija, USB porti jau ir uz vietas, tāpēc šīs komponentes arī varam nomainīt tikpat ātri. Taču, ja, piemēram, jāmaina displejs, pamatplate, korpuss – šīs detaļas pasūtam un saņemam tās nākošajā darba dienā ar tiešo piegādi no “Apple”. Līdz ar to, varam garantēt ļoti ātru remontu. “iDeal” remontu vidējais ilgums šobrīd ir 2 kalendārās dienas. Ātrs remonts, īpaši telefonu gadījumā, ir ļoti svarīgs, jo nereti tā ir mūsu vienīgā sakaru ierīce.
    • Ceturtkārt, ražotāja garantija. Veicot ierīces remontu autorizētā servisā, tu vienmēr saglabāsi ražotāja garantiju vai arī, ja tā ir beigusies, tad saņemsi 90 dienu ražotāja garantiju veiktajam remontam.

    Vēl viens pluss autorizētam servisam ir vide, kurā strādājam. “iDeal” ir specializēti sazemēta grīda, ESD aizsargāta vide, lai nerastos elektrostatiskās izlādes. Ja elektrostatiskā izlāde notiek tieši uz iekārtas pamatplates, pastāv ļoti liela iespēja, ka kāda no smalkajām un jūtīgajām elektrokomponentēm tiek bojāta.

    Vai visos gadījumos neoriģinālās detaļas būs sliktākas?

    Klasiskā neoriģinālā detaļa, ko cilvēki parasti izvēlas un pēc tam to bieži nožēlo, ir displejs. Te var norādīt uz manis iepriekš piesauktajiem standartiem – kvalitāte un drošība. Piemēram, displejs un tā izveidē izmantotie materiāli var būt sliktas kvalitātes. Kas nozīmē, ka attēla kvalitāte nebūs tāda kā oriģinālajam ekrānam, kā arī tas nebūs tik izturīgs pret mehānisku iedarbību, piemēram, skrāpējumiem vai kritieniem. Ir bijuši vairāki gadījumi, kad klients atnāk pie mums uz servisu, lai nomainītu bateriju, bet nepasaka, ka telefonam jau ir uzlikts neoriģinālais displejs. Un tālruņa atvēršanas procesa laikā tas saplīst, jo tā izturība ir ļoti vāja.

    Neoriģinālas baterijas ir ļoti bīstamas, jo tās var uzpūsties un radīt drošības riskus. Turklāt, cenas atšķirība starp oriģinālo un neoriģinālo bateriju ir relatīvi maza. Piemēram, “iDeal” servisos atkarībā no “iPhone” modeļa bateriju nomaiņas cenas ir 69, 89 un 99 eiro, kas ir tikai par 10-30 eiro vairāk nekā maksās neautorizētos servisos. Ikdienā mēs bieži saskaramies ar situācijām, kad klienti izvēloties neoriģinālo, lētāko variantu, pie mums vēršas jau atkārtoti ar baterijas problēmu, jo tikko mainītā baterija nestabili strādā un tā ir jāmaina atkārtoti. Ir gadījumi, kad pēc neautorizētā remonta vienīgā iespēja ir telefona maiņa.

    Taču, visbīstamākā lieta, manuprāt, ir neoriģinālais telefona aizmugures stikls. Līdz “iPhone 15” sērijai un diviem “iPhone 14” sērijas modeļiem, saplēsta aizmugures stikla gadījumā, bija jāmaina viss telefons vai aizmugures sistēma, kas ietver jaunu pamatplati, bateriju, priekšējo kameru un tās, protams, ir lielas izmaksas. Tāpēc cilvēki, gribot ietaupīt, izvēlas uzlikt neoriģinālo aizmugures stiklu, kas rada drošības riskus, jo bojājot tajā iebūvēto bezvadu uzlādes sistēmu, rada baterijas uzpūšanās riskus! Mums ir bijuši vairāki gadījumi, kad klients uz servisu atnes telefonu ar uzpūtušos bateriju, kā rezultātā bojāts arī ekrāns, jo iepriekš ir mainīta neoriģināla aizmugure. Šādos gadījumos telefons diemžēl nav remontējams. Vēl es gribētu akcentēt lietu, par kuru cilvēki piemirst vai neiedomājas – remonta izmaksas iespējams segt izmantojot mājokļa/iedzīves apdrošināšanu. Tas varētu būt risinājums gadījumos, kad cilvēks nevēlas vai nevar atļauties dārgus remontus.

    Kā “Apple” pārbauda, kādas detaļas tiek izmantotas?

    Lielāko daļu “Apple” detaļu ir paredzēts remontējamai ierīcei nokonfigurēt, lai tās savienotos un strādātu atbilstoši standartiem. Tā savienošana ir domāta ne tikai, lai izvairītos no neoriģinālo detaļu izmantošanas, bet arī, lai ierīce pareizi funkcionētu. Mēdzu teikt, ka, ja telefonam uzliec kādu neoriģinālu detaļu, tas vairs nav “Apple”, tas jau ir “Frankenšteins”. “Apple” ierīces ir augstas kvalitātes, tajās nevar ielikt lētas detaļas un cerēt, ka tas būs tas pats “Apple”.

    “Apple” vēlas garantēt, ka ierīce arī pēc remonta darbosies tā, kā ražotājs to ir paredzējis. Autorizēts servisa centrs ievēro šos “Apple” augstos standartus un prasības. Remonti tiek veikti ar tām pašām detaļām un līdzīgiem instrumentiem kā rūpnīcā. Katrs posms – diagnostika, pareiza tālruņa atvēršana, detaļu nomaiņa, ierīces konfigurācija un kalibrācija – tas viss ir radīts tam, lai pēc remonta iekārta būtu kā jauna.

    “Apple” nesen sāka ļaut izmantot lietotas oriģinālās detaļas atsevišķām ierīcēm. Pastāsti plašāk par šīm izmaiņām.

    Šīs izmaiņas pašreiz attiecas uz  dažiem ASV štatiem, kur likums paredz, ka visiem ražotājiem ir jārada tādi apstākļi, lai gala lietotājs varētu izmantot otrreizējai lietošanai paredzētas rezerves daļas. Tas nozīmē, ka ražotājs ar konfigurācijas palīdzību nedrīkst likt šķēršļus oriģinālo detaļu otrreizējai izmantošanai. Šobrīd tā saucamā right to repair kustība kļūst aktīvāka, kas mudina ražotājus mainīt domāšanu.

    Protams, arī šeit viedokļi dalās. Ir komponentes, kuras es personīgi aizliegtu mainīt un atkārtoti izmantot, piemēram, baterijas. Lai būtu stabila un droša ierīces lietošana, baterija telefonā ir ielīmēta. Taču, laikam ejot, līme sakalst, kas ļoti apgrūtina baterijas izņemšanu, un tā burtiski ir jārauj ārā. To darot, pastāv risks nejauši salocīt litija plāksnes baterijā, kas radīs problēmas ar ierīces darbību. Es neriskētu tādu telefonu pēc tam turēt sev blakus uz naktsgaldiņa.

    Kas Eiropā mainījies pēdējos gados un kā šīs izmaiņas ietekmējušas gala lietotāju?

    Eiropas direktīvas nosaka, ka gala lietotājam ir jādod iespēja pašam mājas apstākļos labot savas ierīces, kas skāra arī “Apple”. Ir speciāla mājaslapa selfservicerepair.com, kur lietotājs var pasūtīt vajadzīgās komponentes un nomas instrumentu komplektu un pats veikt konkrētās detaļas nomaiņu. Šo pakalpojumu nodrošina trešās puses partneris, kas noslēdzis līgumu ar “Apple” un rūpējas par pasūtīšanu un atpakaļ atgriešanu.

    Manuprāt, ja cilvēkam ir pieredze elektroierīču remontā, tad var izmantot šo pakalpojumu. Taču, ja pieredzes nav, tad neiesaku pašam veikt remontus. Neskaitot jaunas zināšanas un prasmes, ieguvums praktiski nebūs nekāds. Ja svarīgs ir laiks un iekārtas kvalitatīva darbība pēc detaļas nomaiņas, es labāk izvēlētos autorizētu servisu. Detaļas nomaiņa cilvēkam bez pieredzes prasīs daudz laika un darba, kā arī pastāv iespēja sabojāt citas komponentes. Piemēram, baterijas nomaiņa nav viegla pat speciālistam.

    Vai “Apple” ir kādi produkti, kurus vispār neremontē?

    Jā, ir gan. Piemēram, “Apple Watch”, “iPad”, kā arī aksesuāriem – “AirPods”, “Apple Pencil”, “Magic Mouse”. Ražotājs šo kategoriju produktiem nav paredzējis remontu, bet gan to nomaiņu. Runājot par planšetdatoriem, tad “Apple” jau sāk piedāvāt remonta iespēju. “iPad Air” 5. paaudzei iespējama baterijas un kameras moduļu nomaiņu un “iPad Mini” 6. paaudzes modeļiem iespējama tikai baterijas maiņa, bet pagaidām to dara ražotāja serviss. Pieņemu, ka iemesls, kāpēc “Apple” līdz šim nav piedāvājis “iPad” detaļu nomaiņu, ir ierīces lielais ekrāns un plānā uzbūve. Atsevišķi ražotāji piedāvā planšetdatoru remontu, un, taisot tos vaļā, pastāv liels risks ekrāna saplīšanai. Planšetes virsma ir milzīga, līme tik stingra, ka jāpieliek liels spēks, lai atvērtu ierīci. Kamēr nav iespējams nodrošināt kvalitatīvu un bez liela riska remontu, tikmēr ierīces maina.

    Kas attiecas uz “Apple Watch”, arī tie ir līmēti. Lai nodrošinātu mitrumnoturību, eleganto dizainu, to konstrukcija ir radīta tāda, kas neļauj ierīci attaisīt. Līdzīgi ir arī “AirPods” gan austiņas, gan uzlādes kārbiņa ir salīmēti kā viens veselums, kas neļauj veikt atsevišķu detaļu nomaiņu.

    Kā, tavuprāt, tuvāko piecu gadu laikā attīstīties ierīču remonts?

    Domāju, ka ierīču remonta iespējas palielināsies. Jau šobrīd visai “iPhone 15” sērijai ir iespējams nomainīt aizmugures stiklu, iztiekot bez visas aizmugures sistēmas maiņas. Kā arī divi “iPad” modeļi, kuriem ir iespējama baterijas maiņa. “Apple” virzās uz to, ka telefoniem, datoriem gandrīz visas komponentes ir maināmas.

    Kas attiecas uz right to repair iespēju, varētu būt, ka “Apple” nākotnē lielākā skaitā valstu piedāvās šo pakalpojumu. Tāpat ražotājs, iespējams, palielinās ierīču klāstu, ko lietotājs var labot pats. Pagaidām šī iespēja visai maz tiek aktualizēta, jo pastāv drošības riski.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    31 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    assasa
    08.05.2024 15:16

    Vai drīkst minēt 5 iemeslus, kāpēc var uzticēt arī alternatīvajiem ābolu servisiem? Un vai ir lietas, ko iDeal nemaz nedara, jo nevar vai nedrīkst darīt?

    Skaks
    08.05.2024 15:52
    Reply to  assasa

    Atgādinājums – šis raksts ir reklāma. Nekas vairāk :D

    Olivers Kenebuks (iDeal)
    10.05.2024 16:07
    Reply to  assasa

    Apple autorizētam servisa centram nav iespējas piedāvāt remontus “Vintage” un “Obsolete” ierīcēm. Tās ir ierīces, kurām ražotājs vairs nepiedāvā rezerves detaļas.

    Profs
    08.05.2024 20:09

    Es gan laikam nelielītos ar to, ka mainot bateriju tiek saplēsts telefona ekrāns – ja vien protams ideal pēc tam paši par saviem līdzekļiem vien to nenomaina:)

    Bet mazliet jāuzjautrinās par “Apple” virzās uz to, ka telefoniem, datoriem gandrīz visas komponentes ir maināmas – atceros pirmo mobilo telefonu – katru reizi, kad tas nokrita lejā tas izjuka pa detaļām un tad kā puzli nācās salikt – tajos laikos nomainīt pašam bateriju vai antenu bija viegli izdarāms pāris sekundēs:)

    Kursors.lv
    08.05.2024 21:37
    Reply to  Profs

    Ja tas displejs saplīst servisa darbinieka vainas dēļ, tad, protams, par saviem līdzekļiem kļūmi izlabos. Bet, ja pie vainas ir klients izmantojot nekvalitatīvas komponentes, tad viņam pašam būs jāapmaksā remonts, kas kļūs vēl dārgāks.

    Profs
    08.05.2024 22:01

    pieņemu ka tad tā ir lielākā antireklāma iDeal servisam un tur jau pat ir jautājums vai tiešām tas ir skaidri pateikts klientam – faktiski iDeal tad atgādina 90 gadu “krievu” kantorus, kur arī aiznesot ko labot nekad nebija zināms ar ko tas beigsies – atceros cilvēku sūdzības, kad aiznes nomainīt lādētāju, bet beigās jāmaina puse plates un baterija – faktiski uzskrūvē remonta izmaksas:) Tāda paša prakse ir arī auto servisos citos.

    Cik zinu, tad jebkurā citā servisā ja kas labojot saplīst, tad tā jau ir servisa atbildība. Lielākā problēma – cilvēks nopērk teiksim Kursora darbinieka lietoto iphone (nu būs jauns Pixel) un pēc kāda laika iphone saplīst un nesot mainīt bateriju pasaka, ka ekrāns ir kreisais un tas mainot bateriju saplīsa. Un te rodas jautājums – vai tiešām bija tas “kreisais” ekrāns, vai tas bija jau no rūpnīcas, vai to nomainīja vēlāk… Lai vai kā – paldies par rakstu, jo tiešām nekad nebūtu iedomājies, ka ar iDeal ir tik traģiski un vispār ka vēl joprojām tiek praktizēta “90 gadu kārtība”.

    Kursors.lv
    08.05.2024 22:16
    Reply to  Profs

    Kā jau rakstā teikts, ar neoriģinālajām komponentēm var sanākt čābīgi. Pat ja šķitīs, ka ietaupi uz lētāku remontu, tas beigās var izmaksāt dārgāk. Ja negribas liekas problēmas, tad ierīces labāk remontēt autorizētajos servisos ar komponentēm un aprīkojumu, kas konkrētajam darbam ir paredzēts. Manuprāt, tas ir tikai loģiski un saprotami.

    Alberts Kviesis
    08.05.2024 23:26

    Arī laboju reiz autorizētajā servisā. Tālrunim ar iepriekš zināmu ūdens izturību turpmāk ieteica to nepārbaudīt, jo esot ietekmēts korpusa hermētiskums..

    Eins
    09.05.2024 08:41

    Tu tā parasti jaunam telefonam notestē vai ir mitrumizturīgs vai ekrāns ir drošs pret naglām utt. ?

    Alberts Kviesis
    08.05.2024 23:23

    Iemesls, kāpēc “Apple” ierīču labošana nav iespējama. Situācija no dzīves. iCloud piesaistītajam vecam iPhone 8 tālrunim neveiksmīgi mēģināju nomainīt PIN kodu. Man iPhone nav stiprā puse, principā to ne visai pārzinu, jo arī ar Youtube palīdzību – nu nav attiecīgā PIN maiņas sadaļa viņam. Šim lietotāja kontam ir piesaistīts jaunāks iPhone modelis. Tas iCloud tagad domā, ka kāds lauž šo divu ierīču kopējo kontu. Otrā tālrunī atnāk kaut kāds paziņojums, tad 3x nepareizi ievadīts iPhone Pass code, ko lietotājs sajauc ar Apple ID kodu (blondīne). Telefons paliek par ķieģeli. Nobloķētu iPhone nevar atbloķēt ne iDeal, ne TSC. Apple atbalsts angļu mēlē paskaidro, ka tālruni šajā gadījumā var resetot uz rūpnīcas iestatījumiem. 2 gadu foto un video – pa pieskari. Lieki teikt, ka mākonis apmēram tos pašus divus gadus ir bijis pilns ar iepriekšējā tālruņa uzpildīto šlaku, attiecīgi – dati jaunajā tālrunī ir, bet tos (pat Apple) atbloķēt un lietot nevar..

    Last edited 2 months ago by Alberts Kviesis
    Stay safe
    09.05.2024 05:34

    “3x nepareizi ievadīts iPhone Pass code, ko lietotājs sajauc ar Apple ID kodu (blondīne)”
    Manuprāt, šīs rindas ir problēmas sakne daudzos gadījumos xD un kur te vaina ražotājam? Kur pārdevējam? Sajauci – sajauci. Aizmirsi – aizmirsi…

    Alberts Kviesis
    09.05.2024 11:01
    Reply to  Stay safe

    Jautājums paliek tas pats viens. Kā tikt pie divu gadu foto 256GB versijā, ja sū* iCloud ir pārpildīti 5GB? Ar Android ir vienkārši – kaut pēc 1 dienas atcerējies kombināciju un lieto vesels

    Last edited 2 months ago by Alberts Kviesis
    EndlessHopeless
    09.05.2024 13:09

    Atbilde vienkārša – zinot paroli. Varbūt skarbo, bet nu tas būtu jāzin. Apple vai ne Apple pare jāzin. Priekš kam tad viņa domāta 🤔

    Profs
    09.05.2024 18:34

    nebūšu oriģināls, bet risinājums ir vienkāršs – atliek tik “pareizajiem” dienestiem aizsūtīt “īpašus” paziņojumus un tad tie ātri vien tiks pie telefona satura un bildēm – visiem iphone ir iebūvēts backdoor, lai attiecīgie dienesti viegli tiktu pie tā satura. Arī visiem MS produktiem ir tas pats.. Ir protams follijnieki, kas par to satraucas, bet nu arī pat follija nepasargās no visu redzošās acs:)))

    Kursors.lv
    09.05.2024 22:20
    Reply to  Profs

    Kas tev liek domāt, ka eksistē šādi “īpašie paziņojumi”?

    AAA
    09.05.2024 12:58
    Reply to  Stay safe

    Man kā Android lietotājam liekas, ka, dažas reizes ievadot kodu nepareizi, būtu jāvar pēc dažām minūtēm mēģināt vēlreiz.

    Alberts Kviesis
    09.05.2024 19:36
    Reply to  AAA

    Pēc dažām minūtēm ievadot vēlreiz kodu “kuram ir jābūt 1000% pareizam, esmu 100x pārliecināta”, pēc 5-tās vai 6-tās reizes iPhone kļūst par ķieģeli. Bez brīdinājuma, ka šī ir kaut kāda pēdējā iespēja.
    iPhone atbalsts var atbloķēt tālruni pirms pēdējā neveiksmīgā mēģinājuma, kamēr tālruņa iespējas vēl to piedāvā. “iphone is unavailable” gadījumā “it is bricked” – var mūrēt sienā.
    Šodienas jaunumi – caur icloud ir support, windows 11, apple itunes devices (ne music), augšuplādējas kaut kāds milzis “iphone software update” šim tālrunim. Tālruni izdevās pieslēgt pie PC un tas to atpazīst. Redzēs vai būs “full factory restore with software update” vai tikai “reset phone” iespēja, un kā ies ar daļu apple “encrypted memory”..
    Apple atsūtīja info kā resetot un atjaunot uz rūpnīcas iestatījumiem.

    Xiamuimui
    09.05.2024 22:19

    Makoņstūmēji ir pelnijuši zaudēt savus “datus”.
    Lai iemācās glabāt savā NAS vai kompja šārē, vai lieto Nokia 3310.

    Slais
    09.05.2024 23:34
    Reply to  Xiamuimui

    Nepareizi izteicies, precizāk būtu – “stulbi cilvēki filmās vienmēr mirst pirmie”…, tas pats arī Kvieša gadījumā.
    Neko tur nevar tik viegli nobloķēt, pareizāk sakot “rakstnieks” kaut ko smagi noklusē, vai neprot lasīt, vai tā viņa blondīne neprot lasīt. Iclouds 101 reizi sūta info uz lietotaja e-pastu par ierīces autentifikāciju! Šajā gadījuma iclouds nosprieda, ka tālrunis ir nogopīts, un kāds andris mēģina to uzurķēt.

    Olivers Kenebuks (iDeal)
    10.05.2024 14:59

    Apple ir ļoti augsti drošības standarti, kas ir nepieciešami, lai pasargātu lietotāja datus no neautorizētas piekļūšanas, jo mūsdienās viena no svarīgākajām lietām ir informācija. iPhone ierīcēs ir lokāla drošības sistēma, kas aizsargā mūsu datus. To nav iespējams attālināti atbloķēt un, ja lietotājs ir aizmirsis drošības kodu, tad diemžēl tā ir tikai lietotāja atbildība. Ierīce piedāvā lietotājam vairākas reizes, ar intervāliem, atkārtoti ievadīt drošības kodu, bet, ja tas joprojām tiek ievadīts nekorekts, arī pēc 8h intervāla, tad ierīce tiek bloķēta un dati neatgriezeniski zaudēti. Papildus vēlos vērst uzmanību uz datu dublēšanu. Par šo jautājumu es personīgi jau 20 gadus visiem stāstu un atgādinu, ka, lūdzu, veiciet datu dublēšanu laicīgi, lai nevajadzētu vēlāk to nožēlot! Bet, joprojām es katru dienu saskaros ar situācijām, kad dati nav dublēti, bet telefoni vai datori ir bojāti un visa tajos uzkrātā informācija neatgriezeniski pazaudēta. Apple piedāvā mākoņpakalpojumu iCloud, kas nodrošina drošu datu dublējumu. Par nieka 0,99 EUR mēnesī Jūs iegūstat 50GB, par 2,99 EUR – 200GB, 9,99 EUR – 2TB datu krātuvi. Ar šo apjomu Jūs variet dalīties arī ar ģimeni, lai visiem dati būtu drošībā.

    Jans
    09.05.2024 11:47

    Cik zinu Apple autorizētais serviss neremontē pamatplates? Man bija klients ar Iphone SE202, kam nestrādāja skārienjūtība un pie vainas bija pamatplate, man to izdevās saremontēt, bet ja cilvēks būtu aizgājis pie iDeal, viņam noteikti pateiktu, ka jāmaina visa plate vai telefons un ej nu sazin kas notiktu ar datiem.

    Edgars
    09.05.2024 21:12

    Ir slikta pieredze ar viņu servisu. Pirms pāris gadiem draudzenei 16 gada macbook pro sāka čakarēties klaviatūra (butterfly tipa taustiņi). Tā laika maciem izplatīta problēma, sākumā Apple taisnojās, līdz atzina problēmu un piedāvāja bojātās klaviatūras nomainīt bez maksas. Lieta tāda, ka skuķis tik ilgi čakarējās ar to klavieri, ka beigās viens vai divi taustiņi sāka krist ārā (klapē pa taustiņiem stipri, jo 95% gadījumu nereaģē taustiņš). Es saku, ka Apple maina šitiem modeļiem klavieres. Nu neko, aiznesam uz iDeal, jā esot tāda problēma zināma, meistars apskatīšoties. Paiet pāris dienas, atnāk ziņa no viņiem, ka klaviatūra esot kārtībā, izņemot tos divus bojātos taustiņus, bet viņi netaisās viņu mainīt, jo bojāti esot tikai tie divi taustiņi lietotāja dēļ.Piedāvā nomainīt pa 450EUR klavieri. Protams, atsakam. Saka, ka tuvākajā laikā pados ziņu, kad varēs ierasties pakaļ datoram. Tā nu paiet viena diena, otra, nekādas ziņas nav. Draudzene zvana uz iDeal, prasa kas par aizkavēšanos ar datoru. Beigās jau dabūja. Klāt iedeva tipa izrakstu no servisa, ka klaviatūra esot pārbaudīta un strādā visi taustiņi, izņemot tos divus. Aiznesam datoru mājās, jā, protams, “strādā gan visi taustiņi, izņemot tos divus”. Čakarējās joprojām kādi 5-6 taustiņi, bez tiem diviem bojātajiem. Lūk Jums labs serviss. Varējām jau strīdēties,… Read more »

    Olivers Kenebuks (iDeal)
    10.05.2024 15:45
    Reply to  Edgars

    Apple bija konstatējis, ka nelielam daudzumam tastatūru noteiktos MacBook, MacBook Air un MacBook Pro modeļos var novērot vienu vai vairākus no šiem uzvedības traucējumiem: burti vai rakstzīmes neparedzēti atkārtojas, burti vai rakstzīmes neparādās, taustiņi it kā “salīp” vai nereaģē paredzētajā veidā. MacBook Pro tas bija novērots modeļiem no 2016. līdz 2019. gadam. Apple piedāvāja tastatūru apkopi bez maksas. Kvalitātes programmas ietvaros, bija jāveic tastatūras tīrīšana, skarto taustiņu nomaiņa un, ja tas nepalīdz, visa augšējā korpusa un tastatūras nomaiņa. Programma visiem modeļiem darbojās 4 gadus no pirkuma brīža. Ierīcei bija jāatbilst apkopes programmas kritērijiem. Ja ierīce nonāk servisā jau ar mehāniski bojātiem taustiņiem, vai ar bojātu taustiņu mehānismu (izrauti taustiņi) ir iespēja, ka remonts programmas ietvaros tika atteikts, jo ierīcei bija bojājumi kas radušies jau lietotāja darbības rezultātā. Autorizēti servisa centri darbojas stingri pēc ražotāja noteikumiem un katra nomainītā detaļa tiek pārbaudīta no ražotāja puses vai maiņa ir bijusi pamatota.

    Edgars
    12.05.2024 11:45

    Mani vairāk apbēdināja servisa melošana, nevis sačakarētie divi taustiņi. Man uzreiz bija aizdomas, ka varētu tikt atteikta maiņa. Vairāk apbēdināja servisa atbilde, ka klaviatūrai citu defektu nebija. Kā jau minēju saņemot datoru atpakaļ, korekti nedarbojās vēl vairāki taustiņi. Izskatās pēc vienkārši atrrakstīšanās. Godīgi varēja pateikt, jā ir problēmas, bet lietotāja vainas dēļ ir fiziski bojāti divi taustiņi, kuru dēļ atsakam Jums nomaiņu.

    Profs
    10.05.2024 18:04
    Reply to  Edgars

    tas gan vairāk iet zem kategorijas – slikta pieredze ar apple produkciju. Autorizētie servisa centri maina tikai to, ko nosaka ražotājs. Tādas problēmas var būt ar visiem ražotājiem un ir tendence ka gandrīz visi ražotāji cenšas uzmest pircējus – apple stratēģija jau vispār ir balstīta vairāk uz to, ka to iekārtas nevis labo, bet cilvēki pērk jaunas un pērkot apple produkciju ir jābūt gatavam, ka tā domāta ir priekš vienu gadu – ja piemēram samsung vidējas klases telefonam pie intensīvas lietošanas baterijas kapacitāte nokritās 2 gados par 10%, tad piemēram iphone 13 “biznesa” modelim pie mazākas noslodzes kapacitāte ir nokritusies par 30% – vīzija skaidra – lai pērku jaunu telefonu. Arī visus tos stikla korpusus liek tieši tā iemesla dēļ – ātrāk saplīsīs un tad publika būs spiesta pirkt jaunu telefonu, jo kas gan maksās pusi cenas par stiklu nomaiņu:)

    Kursors.lv
    10.05.2024 18:52
    Reply to  Profs

    Es domāju, ka Tavi pieņēmumi neatbilst patiesībai :)

    Biteme
    12.05.2024 12:08
    Reply to  Edgars

    Klaviatūras nomaiņas – 450EUR?!? Tā ir tāda duma izjokošana vai apple realitāte? Kā, nu kā parasta klaviatūra var maksāt tādu naudu, pat ar nomaiņas darbu?

    Kursors.lv
    12.05.2024 17:21
    Reply to  Biteme

    Šī nav “parasta tastatūra”. Šī ir īpaša Apple tastatūra :)

    Biteme
    12.05.2024 19:20

    I stand corrected)

    Xiamuimui
    09.05.2024 22:23

    Nomaiņa nav labošana!
    Neko viņi nelabo!
    Kad reiz Apple lietotāji atjēgsies?

    Kursors.lv
    10.05.2024 07:35
    Reply to  Xiamuimui

    Ar ko ierīces nomaiņa uz darbojošos ir sliktāka par bojātās labošanu? :)

    Reklāma