Elektroauto ražotājs Polestar, sadarbojoties ar Izraēlas jaunuzņēmumu StoreDot, radījuši Polestar 5 prototipu, kas no 10 līdz 80% spēj uzlādēties 10 minūšu laikā. Autoražotāja pārstāvji steidz uzsvērt, ka tā ir reāla, braucoša mašīna nevis laboratoriskos apstākļos sasniegts rādītājs.
StoreDot radītā sistēma tika uzstādīta gaidāmajā Polestar 5, kas pie klientiem nonāks nākamgad. Testa laikā uzlādes jauda sākotnēji bija 310kW, bet, tuvojoties 80% robežai, tā jau bija palielinājusies līdz 370kW. Tas ir ļoti netipiski, jo parasti uzlādes jauda samazinās, palielinoties akumulatora līmenim.
Šim testam bija sagatavots 77kWh akumulators, bet to teorētiski iespējams palielināt līdz pat 100kWh. Mašīnas inženieriem arī nav nepieciešamības modificēt dzesēšanas sistēmu, lai nodrošinātu tik lielu uzlādes jaudu. Svarīgi piebilst, ka nav plašākas informācijas par to, kādi bija apstākļi testa laikā. Kā zinām, gaisa temperatūrai un citiem faktoriem var būt liela nozīme tajā, cik ātri varam uzlādēt auto. Polestar tikmēr pauž, ka šī tehnoloģija varētu tikt izmantota nākotnes mašīnās, bet nekas nav akmenī kalts.
galvenais jautājums.
vai to pašu varēs atkārtot pēc 10y un 200K nobraukuma.
Vai tad degvielas auto pēc 10y un 200K nobraukuma saglabā jauna auto īpašības?
Vai tad pēc 10 gadiem samazinās bāka uz pusi vai 2x pieaug patēriņš?
Ja saglabā
Esmu merijis uzravienu tads pats ka pec kataloga
Galvenais jautājums ir tāds, ka ja pat varēs pēc 10y un 200k to atkārtot, vai nebūs ICE lietotāji, kas tāpat nāks komentāros pie EV rakstīt, ka EV tāpat ir *ūc, jo redziet ekrāns vienreiz dienā nolago :D
Visa EV industrija vēl tikai attīstās, tas kas bija moderns vakar, jau rīt var būt morāli novecojis! Katrs EV pircējs zināmā mērā ir kā pētniecības laboratorijas jūras cūciņa, kas palīdz testēt un pilnveidot esošos EV.
Redz kur piemērs 10 gadīgai teslai ar mainītiem procesoriem, uzlādes spraudņiem, akumulatoru pakām (puse auto vērtībā) utt: https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/electric-cars/cbpfge.html
Vai es gribētu parakstīties uz šitādu ņemtni, diez vai, bet jauns EV operatīvajā līzingā varētu būt ok, nobrauc līdz kliņķim un atdod.
ņemtne – pat tēzaurā ir
:)
Jautājums vairāk nevis par to kas būs pēc 10 gadiem, bet cik reāli ir vienlaikus kādus 6 tādus pieslēgt “elektrotankštellē”, tā lai nekur tuvumā nekas nenodziest vai gaisā neuziet.
Citādi šis piemērs ir interesants ar to ka uzlādes jauda ir tik liela konstanti (nevis kā citos tādos sasniegumos uz īsu brīdi) un, ja nemelo, sasniegts pilnīgi godīgā veidā(nelejot virsū šķidro slāpekli dzesēšanai).
Bet nu Polestaram aizmugurē ir Geeley, tātad pēc idejas ir pieejams labs finansiāls atbalsts un var reāli darboties. Ko šie principā arī dara bez baigās pompas, mērķtiecīgi attistot modeļu klāstu un tehnoloģijas (jā nav tā ka tuliņ un tagad ir viss sasniegts un 10kk automobīļu tiek uzreiz pārdots, bet atšķirībā no Fisker krietni zemākas izredzes nobankrotēt tuvākos pāris gados)