Ar 200 000 eiro lielām privātajām investīcijām Rīgā nupat kā uzradies jau kopumā sestais elektrisko skrejriteņu koplietošanas serviss ar nosaukumu Jungo, kas ir pilntiesīgs latviešu īpašumā esošs uzņēmums.
Šobrīd lietotājiem pieejami 80 elektriskie skūteri Segway-Ninebot, kuru maksimālais ātrums sasniegs 25 km/h, ļaujot nobraukt 60 km lielu distanci, kā arī tie aprīkoti gan ar atstarojošiem elementiem, gan nepieciešamajām gaismām priekšā un aizmugurē. Kā norāda valdes priekšsēdētājs Kārlis Liepiņš, tad meklējot lietotnes izstrādātāju, tas atrasts tepat Latvijā, norādot uz kvalitatīvo pakalpojumu pieejamību vietējā tirgū.
Šī laikam jau ir ceturtā koplietošanas pakalpojumu aplikācija, kuru lejupielādēju šajās pāris dienās, un varu teikt, ka Jungo patiešām ir ērta un ātra uzstādīšana, bez kādām papildus maksām, kuras jau novērojām elektrisko motorolleru nomā Skok Sharing. Izplatības karte pagaidām lielākoties aptver Rīgas centru un daļu apkārtnes, taču uzņēmuma plānos ir paplašināt pieejamību pēc laika, kad serviss jau būs darbojies ilgāk. Tāpat plānots to piedāvāt citās Latvijas pilsētās un startēt arī kaimiņvalstu tirgū.
Nomas izmaksas ir 1,00 EUR liela brauciena uzsākšanas maksa + 0,10 EUR/min. Skrejriteņi šobrīd tiekot apkopti gan dienu, gan nakti, nodrošinot atbilstošu dezinfekciju un pārbaudi. Salīdzinājumam jaunais Scoot911 izmaksā 0,85 EUR + 0,13 EUR/min. 10 minūšu brauciena izmaksas Jungo servisam būs 2,00 EUR, bet Scoot911 2,15 EUR.
Ziņojām, ka pagājušajā nedēļā tirgū ienāca vēl viens elektroskūteru īres serviss Scoot911, un nedrīkst aizmirst par Atom, CityBee, Bolt, Fiqsy un Kong. Kā redzam, tad tirgū jau kļūst pietiekami piesātināts, taču Jungo vadītājs nebaidās no konkurences, norādot tieši uz kvalitatīvo skrejriteņu parku.
Ja nu kāds jau rullē, atkal viens referral kods no manis 0NYZK :)
Ja brauc15 min, tad izdevīgāk ar automašīnu.
SPARK, Viļņā. :-)
Ko nozīmē maksāt par tekošo minūti? Kad beidz braukt, samaksā kā teikts eur1 + 0.10 par tekošo minūti, bet nemaksā par pagājušajām minūtēm, jo tās vairs nav tekošās?
Pievienotajā attēlā gan nekas nav teikts par current minute, vienkārši eur0.1/min kas ir pareizi un saprotami.
Pielabots, paldies.
– norādot tieši uz kvalitatīvo skrejriteņu parku.
Kas tieši tajā parkā ir kvalitatīvāks nekā citiem uzņēmumiem? Scoot911 ari īzskatās, ka ir uz Ninebot Max bāzes.
Droši vari sazināties ar uzņēmuma pārstāvjiem pēc plašāka komentāra. Saprotu, ka viņi uzsver, ka šie Segway braucamie jau ir aprīkoti tā, kā to vēlas Latvijā ieviestais elektroskrejriteņu regulējums.
Milzu ieguvējs būs tas, kurš šo 1€ paņems reizi dienā, nevis pie katra brauciena. Nu labi – 2€ uz 12h vai 24h un tad tikai km maksa nāktu klāt. Krietni vairāk cilvēki tad izmantotu dienas garumā, manuprāt.
Par ideju % man 😄
Cik būtu laba maksa par kilometru šādā gadījumā?
Cena būtu tā pati, bet attur izmantot jau šī nolīgšanas maksa katru reizi, kad paņem. Piemēram, no rīta aizbrauc uz darbu ar šo, pieņemsim, 2km. Pēc tam gribi pusdienās aizbraukt kur tālāk, bet atkal maksāt 1€, pēc tam atpakaļ 1€ un vakarā uz mājām 1€. Tāpēc neizdevīgi. Bet, ja samaksā 2€ dienas nolīgšanas maksu un izmanto, kuru gribi un kad gribi, tad krietni vairāk km nobrauktu cilvēki un lielāks noslogojums būtu tiem. Turklāt samaksājot 2€ cilvēks jau gribētu vairāk ar to braukt. Protams, varbūt kādam tā nav nauda, bet pa piemērā minētajiem braucieniem kopā kādi 6€ salasītos un tas attur, jo tad jau izdevīgāk paņemt savu nomaksā, bet ja tā vietā ir 3-4€ tad varbūt izdevīgāk īrēt, nevis savu ņemt. Bet tas tik mans viedoklis
Ideja kā tāda nav ģeniāla un es pieņemu, ka ir kaut kādi iemesli, kāpēc nomas firmas to nepielieto. Viņi tomēr labi redz kā tie verķi tiek izmantoti.
Būtībā, tās ir lielpilsētu cenas, kur samokati konkurē ar padārgo sab. transportu. Metro lielpilsētās nav īsti lēts, turklāt augšup/lejup prasa arī laiku un tūristam bieži vien ērtāk ir tos attālumus (kas kājām ejot aizņem daudz vairāk laika un spēka kā mazo Rīgas centru izstaigājot) veikt uz nomas elektroskūtera, turklāt pa ceļam redzot ko vairāk par līdzbraucējiem un atspīdumus logā.
Un noīrēt aparātu būtu neiespējami, jo visi tad atrastos rezervēti kādam mājās vai ofisā.
Kāpēc gan? Ja turpina griezties skaitītājs, tad kurš gan turēs skūteri birojā par eur6/st.
@Agris piedāvā maxāt vienreizējo maxu 1 vai 2 €, tad par km dienā. Tad man izdevīgāk turēt braucamo sev blakus.
Pēdējās nedēļās testēju nomas skūterus. Man no mājām līdz darbam ir 4km, un brauciens sanāk 2.70 ar fiqsy vai 3.20 ar 911, cauri centram ceļā paiet 17 minūtes. Lētāk (ātrāk) var izbraukt tikai maucot visur pa sarkanajiem un uz 25km/h pa ietvēm. Citi servisi tos skūterus tur pārāk tālu no mana darba, tāpēc neesmu testējis, bet cena pa lielam līdzīga. Testēšu vēl aprīli un maijā, bet diemžēl man ar personīgo auto (pie tam tas ir busiņš) sanāk būtiski lētāk. Tas tērē pilsētā 7.5l uz 100km, tātad rupji ņemot 7.5 eur uz 100km. Pa gadiem esmu sarēķinājis, ka līdzings, apkope, apdrošināšana man dubulto degvielas cenu. Tātad buss izmaksā 15 eur uz 100km, jeb 0.15 eur uz 1 km, tātad 0.60 centus 4km attālums no mājām uz darbu. Neesmu pārliecināts, vai esmu ikdienā gatavs maksāt 5x vairāk, lai brauktu ar nomātu skūteri… Svešā pilsētā, lai izbrauktu lielāku gabalu un apskatītu pilsētu, varbūt, it sevišķi, ja sabiedriskais un parkings centrā dārgs, bet te Rīgā, ikdienā, pie šīm cenām – neredzu jēgu.
Viss, kā ar nomas auto – cena par dienu ir ļoti augsta, bet ja man auto vajag pāris reizes gadā – tas ir daudz lētāk un izdevīgāk nekā pirkt un uzturēt auto. Nomas skūteru parki nav vietējo iedzīvotāju ikdienas transports.
Oo, ļoti labs aprēķins un ieskats, bet tomēr es kā patērētājs negribētu domāt vēl par servisu, visādām papīru klapatām. Uzlec virsū un brauc, iesēdies auto un brauc, vienkārši ir mazāk galvassāpju. Protams, ja ar auto rullē dien dienā, tad jau aprēķins uzvar, bet pakalpojums, kurā es klients tikai baudu augļus arī nav slikts.
auto izmaksas aprēķinā nav ņemti vērā nobrauktie km. ja tu dienā taisies nobraukt tikai 10 km līdz darbam un atpakaļ, tad tavas vidējās izmaksas 100 km griezumā noteikti ir jūtami augstākas. piepluso izlaisto stāvvietu izmaksu jautājumu un aprēķins kļūst pārāk aptuvens, lai izdarītu secinājumus.
Jā, ja brauktu tikai no uz darbu un atpakaļ, tad izmaksas būtu augstākas. Bet auto jau man ir un būs. Bezmaksas stāvvietas arī man ir gan darbā, gan mājās, gan veikalos, gan vietās, kur pusdienoju (arī lielveikalos :). Runāju tikai par sevi un to, ka nespēju atrast attaisnojumu šīm skūteru izmaksām. Ja ir jābrauc 2x dienā pa 3 eur, tas ir 120 eur mēnesī, un grozies kā gribi, tur gandrīz sanāk neliels auto+degviela+apdrošināšana+uzturēšana. Vienīgi ar auto var izdarīt miljons lietas, ko ar skūteri nevar. Sanāk, ka faktiski, visi, kas ikdienā lieto skūterus, šobrīd paši sev rada zaudējumus. Cita lieta ir tad, ja ikdienā staigā kājām un neregulāri ir jāpārvar lielāks (>5km) attālums, tur kur neiet sabiedriskais – tad jā, skūteris sanāk nedaudz lētāk kā ar taksi.
Ar to es gribu teikt, ka ja skūteru kompānijas atrastu veidu, kā iedot atlaides regulāriem braucējiem, piemēram, ieskaitot 50eur varētu saņemt 500minūtes uz 30 dienām bez brauciena uzsākšanas maksas, tad varētu domāt par pārvākšanos uz nomas skūteri arī ikdienā, skūteri būtu noslogotāki un ātrāk atmaksātos.
Ja kāds saka, ka nav atšķirības, jo ir uz Ninebot Max bāzes, tad maldās. 911 ir tikai viens ātruma režīms, bet Jungo ir Eco, D, Sport režīmi, kurus var pārslēgt. Šodien izmēģināts.
Ja grib ar skūteri braukāt ikdienā, lētāk ir nopirkt savējo – atmaksāsies jau pāris mēnešos.
gadā vai divos gados. 400 eiro atmaksātos 10mēnešos kā alternatīva 40 eiro mēnešbiļetei.
manā gadījumā nē, pagājušā vasarā pēc kādiem 20 braucieniem, jeb kopā notērētiem ap 100 EUR man tie sāka apnikt, bet 3-4 gados tam aķis būs beigts, ja pa ziemu kaut kur mētāsies izlādējies, un tas arī salūzīs ātrāk pie mana svara un nesaudzīgās braukšanas pa Vecrīgas bruģi.