Web Analytics
More
    Reklāma

    Parīze referendumā nobalso par nomas elektrisko skrejriteņu aizliegšanu

    Jaunākie raksti

    Pērnā gada novembrī jau rakstījām par to, ka Parīze apsver aizliegt īres elektrisko skrejriteņu lietošanu pilsētā. Tas ir diezgan pamatoti, jo braucēji bieži iekuļas nelaimes gadījumos, kas nereti beidzas arī ar nāvi. Vakar, 2. aprīlī, Parīzē notika referendums, kurā iedzīvotāji nobalsoja par nomas elektrisko skrejriteņu aizliegumu pilsētā.

    Par aizliegumu kopumā nobalsojuši 89% referenduma dalībnieku, atstājot krietni mazākumā tos, kuri atbalsta nomas skrejriteņu lietošanu. Tiesa, šeit ir jāuzsver, ka referendumā piedalījās ap 100 000 jeb tikai 8% no visiem balsstiesīgajiem parīziešiem. Neskatoties uz šo izteikti zemo aktivitāti, pilsētas pašvaldība uzsvērusi, ka referenduma rezultātus ņems vērā. Līdz ar to Parīze, visticamāk, kļūs par pirmo pilsētu ne vien Eiropā, bet arī pasaulē, kur pavisam aizliegti nomas elektriskie skrejriteņi.

    Reklāma

    Jāsaka, ka ar nomas elektrisko skrejriteņu biznesu Parīzē nekad nav gājis viegli. Jau līdz ar šī pakalpojuma piedāvāšanu 2018. gadā sākās sarežģījumi, kā rezultātā nomas elektriskos skrejriteņus drīkstēja piedāvāt tikai trīs no sākotnēji 20 uzņēmumiem – “Lime”, “Dott” un “Tier”. Laika gaitā elektrisko skrejriteņu vadītāji Parīzē iekūlušies daudzos negadījumos, kas beigušies arī ar nāvi. Tāpēc 2021. gadā Parīze ieviesa jaunus noteikumus, kas paredz, ka noteiktās zonās pilsētā ar e-skrejriteni drīkst pārvietoties ne ātrāk kā ar 10km/h. Neskatoties uz to, iedzīvotāji turpināja sūdzēties par bīstamām situācijām, haosu uz ietvēm, kā arī negadījumi turpināja notikt, kas arī noveda pie referenduma.

    Būtiski, ka Parīze nav vienīgā pilsēta, kur varētu aizliegt nomas elektriskos skrejriteņus. Uz sešiem mēnešiem šos braucamos februārī aizliedza arī Barselona. Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad elektriskais skrejitenis uzlādes laikā vilcienā uzliesmojis. Šī pusgada laikā tiks izstrādāti jauni noteikumi, kas garantēs lielāku gan apkārtējo, gan pašu elektrisko skrejriteņu vadītāju drošību.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    03.04.2023 14:42

    Interesanti, kuri tur bija lielākie bardaka taisītāji – paši francūži vai tūristi :)

    grh
    03.04.2023 14:51
    Reply to  Krotow

    Francūži. Parīzes tūristu spotos šie skūteri nav atrodami nemaz. Ja gribi nestaigāt ar kājām, tad jānomā velo, kurus vieglāk tur ir atrast.

    Roberts
    03.04.2023 18:11
    Reply to  grh

    Parīzes afro taksisti vienkarši gan jau tika galā ar tūristu spotu mēsliem.

    Last edited 1 year ago by Edgars Rozentals
    Biteme
    03.04.2023 15:04

    Var taču, ja grib. Tagad šādu lietu var ierosināt Rīgā.

    Krotow
    03.04.2023 15:58
    Reply to  Biteme

    Bezpreģelu ar skūteru pamešanu jebkur un dažu tirliņu braukšanu dzērumā un pāri visiem gan der ierobežot. Taču noraut podā visu ideju būtu dumji. Man nepatiktu – tie verķi labā laikā ļauj izvairīties no pārmaksāšanas taksim.

    Last edited 1 year ago by Krotow
    ezgg
    03.04.2023 16:05
    Reply to  Krotow

    Vienkārši jāierobežo ātrums uz 13 km/h. Tikpat cik vieglā solī ar velo.

    Krotow
    03.04.2023 18:43
    Reply to  ezgg

    Tad no viņiem vairs nebūs nekādas jēgas. Vieglā solī ar velo bez liela pretvēja ar tikai kājpiedziņu man sanāk 2x ātrāk. Te jau labums bija iespējā pa pilsētu pārvietoties ātrāk par sabiedrisko transportu arī vietās kur sabiedriskais transports nebrauc. Bez tā pasākumu var klapēt ciet.

    Last edited 1 year ago by Krotow
    Roberts
    03.04.2023 18:13
    Reply to  Krotow

    ar forus ir lētāk kā ar scooter

    pienene
    03.04.2023 15:28

    Bet interesanti, ka tas attiecas tikai uz īres skūteriem. Privātos varēs izmantot tāpat.

    Atkal Karalistē likumi ir tieši pretēji. Privātos ir aizliegts izmantot, drīkst tikai nomas.

    Rrr
    03.04.2023 17:02
    Reply to  pienene

    Bet uz gadu iznonat var? :)

    Aigars
    03.04.2023 17:56

    Saprotama lieta, ir gana daudz tautas, kas ar svešu mantu gāž pa ielu un taisa bardaku.
    Svarīgākais jautājums, lai tie kuri iegādājušies īpašumā un brauc ievērojot CSN šī dēļ neciestu. Lai nesanāk, ka beigās ar savu elektro braucamrīku vari tikai pa mežu braukāties…. :(

    Last edited 1 year ago by Aigars
    Alberts Kviesis
    04.04.2023 08:53

    Personīgos braucamos uzpasē daudz labāk kā šos nomas drandoļetus. Savu mantu diezin vai kāds pametīs trotuāra vidū..

    Reklāma