No šīs nedēļas Bolt (agrāk Taxify) aplikācijā Rīgā būs pieejami elektriskie skrejriteņi. Pateicoties veiksmīgajam pilotprojektam Parīzē, kas tika atklāts pagājušajā gadā un Madridē, kur skrejriteņu nomas pakalpojums tika uzsāks aprīlī, otrdien skrejriteņu darbība tika uzsākta Tallinā, bet šodien arī Rīgā.
Viens no uzņēmuma mērķiem ir uzlabot mobilitāti pilsētās, tāpēc Bolt, sākot ar šodienu, piedāvās elektrisko skrejriteņu servisu. Uzņēmumam, kas nodrošina kopbraukšanas platformu jau 30 pasaules valstīs, tas ir liels solis tieši mikro mobilitātes sektorā. Skrejriteņi Rīgas iedzīvotājiem palīdzēs risināt dažādas pilsētvides problēmas, piemēram, efektīvu pārvietošanos sastrēgumu laikā.
“Elektrisko skrejriteņu servisa nodrošināšana Baltijā ir nākamais loģiskais solis, lai sekotu Bolt vīzijai par efektīvu, ātru un pieejamu transportu, un mēs esam priecīgi, ka šo pakalpojumu saviem klientiem varam piedāvāt jau šovasar. Mūsu uzņēmuma misija ir padarīt transportu vieglāk un ātrāk pieejamu, lai cilvēki varētu pārvietoties pilsētā, un mēs redzam, ka ir pieprasījums šādam mikro mobilitātes risinājumam. Daudz braucieni klientiem būtu vieglāk izpildāmi tieši ar skrejriteni, nevis ar automašīnu un vadītāju. Ieviešot skrejriteņus Rīgā, mēs ietaupām laiku un naudu mūsu klientiem,” norāda Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā.
Elektriskie skrejriteņi šīs nedēļas laikā tiks izvietoti Rīgas centrā sadarbībā ar SIA TrafoNet, kas nodrošinās skrejriteņus un pakalpojumu. Bolt uzdevums ir nodrošināt platformu darbībai, kā arī atbalstu pakalpojumam un uzņēmuma klientiem. Lai izmantotu jauno pakalpojumu, ir nepieciešama Bolt aplikācija. Atbloķēt skrejriteni varēs, noskenējot QR kodu, kas atrodas uz skrejriteņa. Bolt skrejriteņi ir aprīkoti ar iebūvētiem GPS izsekotājiem, kas sniedz datus par skrejriteņu atrašanās vietām. Sasniedzot galamērķi, klients var novietot skrejriteni uz ielas. Bolt darbinieki katru dienu skrejriteņus nogādās atpakaļ iepriekš noteiktās skrejriteņu stacijās. Bolt aicina klientus pievērst uzmanību lietotnē iestrādātajiem norādījumiem skrejriteņu izmantošanai, kā arī ievērot drošas braukšanas noteikumus.
„Skrejriteņu nodrošināšana Rīgā palīdz izveidot gudru un efektīvu e-mobilitātes infrastruktūru pilsētā. Mēs to esam redzējuši Singapūrā un citās pasaules valstīs, un mēs domājam, ka arī Rīgu varam izveidot par elektriskajiem transportlīdzekļiem draudzīgu pilsētu, samazinot automašīnu radīto CO2 emisiju. Mēs lepojamies ar tik spēcīgu un uzticamu partneri kā Bolt,” dalās Edgars Jākobsons, SIA TrafoNet būvniecības nozares vadītājs.
Maksa par skrejriteņa atbloķēšanu ir €1.00 un cena par minūti – 10 centi. Vidēji 10 minūšu ilgs brauciens klientam izmaksās €2.00. Maksa par skrejriteņa izmantošanu visu dienu ir €20.00. Līdz 30. jūnijam lietotāji pakalpojumu var izmēģināt bez atbloķēšanas maksas. Bolt vērš uzmanību, ka lietotnē drīzumā būs pieejamas arī citas akcijas.
Bolt pārstāvji ziņo, ka sākumā būs pieejami 100 elektriskie skrejriteņi. „Skrejriteņu skaits tiks palielināts balstoties uz klientu pieprasījumu un sniegto novērtējumu,” piebilst Kārlis Ķezberis.
Pirmie platformā pieejamie skrejriteņi ir Segway Ninebot ES4 koplietošanas modelis, kas zināms kā augstākās klases elektriskais skrejritenis. Elektriskie skrejriteņu ātrums ir ierobežots līdz 25km/h, lai tos varētu izmantot gan uz velosipēdu ceļiem, gan uz gājēju ietvēm. Ņemot vērā lielo akumulatora ietilpību, ar skrejriteni var nobraukt līdz pat 45 km, kas ir piemērots visas dienas lietošanai. Klientiem būs iespēja pārbaudīt akumulatora uzlādes līmeni pirms atbloķēšanas.
«ātrums ir ierobežots līdz 25km/h, lai tos varētu izmantot … uz gājēju ietvēm» — un kāds būtu sakars ātruma ierobežojumam ar varēšanu pārvietoties pa ietvi? Neatceros CSN tādu punktu.
Pēc CSN noteikumiem, ja maksimālais ātrums būtu virs 25km/h, tad kvalificētos kā mopēds.
Kruta! Tikai nekur,ne Noteikumos,ne aplikācijā neredzu,kur drīkstu atstāt: tāpat kā Fiqys rekomendējami pie velo novietnēm zaļajā zonā vai strikti kā Atom, tikai velonovietnēs? Zaļā zona šiem iespaidīga!!!
Sasniedzot galamērķi, klients var novietot skrejriteni uz ielas. Bolt darbinieki katru dienu skrejriteņus nogādās atpakaļ iepriekš noteiktās skrejriteņu stacijās. Tā vismaz rakstā minēts.
Ar tādu izcenojumu ērtāk sanāk ar taksi un nemaz ne tik dārgāk.
pastāvi sastrēgumā pusstundu.
un apmēram tādi izcenojumi ir visiem.“Maksa par skrejriteņa atbloķēšanu ir €1.00 un cena par minūti – 10 centi.” … “Līdz 30. jūnijam lietotāji pakalpojumu var izmēģināt bez atbloķēšanas maksas.”
Nedaudz neprecīzi, pareizāk ir – Maksa par atbloķēšanu ir 1€ un cena par minūti ir 0.15€ un līdz 30. jūnijam(?) ir 0€ par atbloķēšanu un 0.10€ par braucienu.
0€ un 0.10€ uzrādās tajā ekrānā ar karti iekš aplikācijas pašā apakšā, bet 1€ un 0.15€ uzrādās ieejot aplikācijas FAQ.
Tā kā izskatās pēc nelielas viltus ziņas no Bolt puses. Laikam negrib reklamēt tos 0.15€, kad konkurentiem ir 0.09€ un 0.10€ attiecīgi.
Ha ha, tiešām. Paldies par norādi!
vienīgie plusi – viena aplikācija gan taxim gan skrejriteņiem un tas ka elektrisks. Bet skaitliski, viņu piedāvājums ir dārgāks nekā konkurentu. Proti, novietojamā zona un izmantojamā zona ir lielāka, bet tas tomēr nerada pārliecību par to nomu.
Gājēji par to būs vēl “priecīgāki”. Nez, ziemā tie braucamie būs pieejami arī ar sniega ķēdēm?
Cikos viņi atsāk darbību ? Nekur nav minēts. Jau 9, un vēl neviens skrējritenis nav kartē parādījies. ATOM vismaz ir darba laiks 7.00-21.30
Izskatās, ka vai nu visus nozaga vai salauza :D jo jau ir gandrīz pusvienpadsmit un neviena gabala kartē.
Vai vakar visi salija un vēl žūst 😁
Vakar redzēju divus oranžos atstātus pie parka uz ietves. Nodomāju, labs kumoss zagļiem.
Tie jau fiqsy. Nav vērts zagt, iet tikai 15km/h. 😁
domā tagad masveidā zags un izjauks rezerves daļās?
Hmm. Agrāk Taxify/Bolt neesmu lietojis. Nokačāju aplikāciju, piereģistrējos – nekā – tukša karte, ne mašīnas, ne skrejriteņi, arī nekādas zaļās zonas. Tik vien “Where are you going?” lodziņš apakšā.
Jāpārslēdzas uz skrējriteņu režīmu, augšējais labais stūris.
Nav tur nekā.
Ja citybee apk ir labākā kā boltiem uzreiz redz kas kur, boltam ielr ezisu migla variants
Kāda celtspēja, i-netā tā uzreiz neatradu? ES2 modelim 100kg, man par maz… varbūt ES4 ceļ vairāk?