No 2019. gada aprīļa Rīgā darbu testa režīmā uzsākusi elektrisko skrejriteņu noma ATOM. ATOM jau drīzumā sola arī iespēju nopelnīt, iegādājoties skrejriteņus un piedāvājot tos citiem platformas lietotājiem.

ATOM ir Latvijas uzņēmums, kas 2018. gadā uzvarēja jauno uzņēmēju konkursā ‘Atspēriens’. Šobrīd tas velonovietnēs Rīgā ir izvietojis dažus desmitus elektrisko skrejriteņu. To atrašanās vietas tiešsaistē var redzēt aplikācijā, kas lejupielādējama vietnē https://rideatom.com vai ‘App Store’. Pašlaik aplikācija ir pieejama tikai tālruņiem ar iOS programmatūru, taču drīzumā aplikācija būs pieejama arī to tālruņu lietotājiem, kam ir ‘Android’ programmatūra.

“ATOM plāno attīstīt vairākus pakalpojumus transporta un mobilitātes tirgū. Tāpēc jau šobrīd mums ir ne tikai pašiem savi elektriskie skrejriteņi, bet arī platforma. Tajā nākotnē būs ne tikai nomas pakalpojums, bet ikviens varēs iegādāties lietošanā skrejriteņus no ATOM un pievienot tos ATOM lietotnei. Tā ir iespēja gūt ienākumus no katra brauciena. Ažiotāža par skrejriteņiem visā pasaulē ir liela, un mēs gribam ļaut visiem interesentiem iesaistīties un pelnīt. Platformas ATOM lietotājs varēs redzēt sev piederošā skrejriteņa atrašanās vietu un arī to, kādā tehniskajā stāvoklī ir viņa braucamrīks,” ieceres izklāsta viens no ATOM dibinātājiem un uzņēmuma vadītājs Arturs Burņins.

Lai uzsāktu ATOM aplikācijas izmantošanu, tajā ir jāreģistrē savs tālruņa numurs, kā arī jāpievieno pases vai identifikācijas kartes fotogrāfija. Profils tiek pārbaudīts un apstiprināts. Ja pārbaude ir veiksmīga, lietotājam aplikācijā kļūst pieejams elektroniskais maks. Tas jāpapildina vismaz par 5 eiro. Ja maciņš testa periodā tiks papildināts par 10 eiro, tad ATOM no savas puses vēl pieliks klāt 1 eiro. Par papildinājumu 20 eiro vērtībā, ATOM pievieno vēl 3 eiro.

Elektriskie skrejriteņi ir pieslēgti pie velonovietnēm. Slēdzeni var atslēgt, izmantojot aplikāciju. Samaksu ATOM iekasēs tikai par to laiku, kad skrejritenis ir izmantots – 0.90 eur ir nemainīga maksa par brauciena uzsākšanu, savukārt pēc tam braucējs maksā 0,09 eur par minūti. Taču, ja skrejritenis ir iznomāts uz vairākām stundām, maksimālā viena brauciena cena viena dienā ir 14 eur.

Pēc brauciena skrejritenis ir jānovieto kādā no aplikācijā redzamajām velonovietnēm. Pēc plkst. 23.00 ATOM tehniskā komanda tos nogādā servisā, kur tiek veikta tehniskā apkope un uzlādēts akumulators. Plkst. 7.00 no rīta elektriskie skrejriteņi ir atpakaļ pieprasītākajās nomas vietās. Te gan jāpiebilst, ka testa periodā šis laiks var mainīties, tāpēc ATOM iesaka sekot līdzi informācijai aplikācijā.

Abi uzņēmuma dibinātāji – Arturs Burņins un Arturs Nikiforovs, kurš šobrīd ir atbildīgs par platformas tehnisko izpildījumu – iepriekš kopā strādāja pie aplikācijas ‘Qfer’ izstrādes un izveides. Šī ēdienu piegādes un mārketinga platforma četru gadu laikā piesaistījusi 280 000 lietotāju un pagājušo gadu noslēdza ar 180 000 eiro apgrozījumu.

19
Leave a Reply

avatar
13 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
17 Comment authors
kkasasJamesKristaps Skutelistruesotry Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
DMG
Guest
DMG

Ja tā parēķina tad sanāk dārgāk nekā ar sabiedrisko. Tiešām kādam būs vēlme to izmantot? Un tā kā nevari nosviest, kur vien vēlies, gan jau ērtība arī krītas. Jāmeklē, kur atrast to transportu un tad vēl kur atstāt. Un kas, ja baterija pusceļā beidzas?

Signe
Guest
Signe

Man reāli interesē, kā viņu var pieslēgt kaut kur, kad iet veikalā vai etc. Tikko vienu nopirku, staipu līdzi visur! Jautrākais veikalā – saliktu uzliekot uz ratiņiem! Such fun! Galvenais, neko neapgāzt! 😂 Bet ja nopietni – kā viņu pieslēgt? Un nopirkt iznāk lētak, nekā īrēt vai maksāt pa auto stāvvietu Rīgā!

Reinis Rozitis
Guest
Reinis Rozitis

Ja palasa līgumu tad tie 100 eur sodi dažos punktos tādi savdabīgi, lai neteiktu vairāk.. Ja gribās iesisties tirgū.nez vai ar ko tādu to var panākt, baidot lietotājus..

ZZZ
Guest
ZZZ

0.90 par uzkāpšanu + 0.09 par minūti…. 6.30 stundā… are you f…. kidding me ?

JO
Guest
JO

Rakstā kļūda – Baltijā pirmā bija CityBee, kas šo ieviesa jau Viļņā. https://www.citybee.lt/en/scooters

yo
Guest
yo

Atom ielās jau kopš Marta redzēts

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Jā, aizvācu to brašo teikumu. Skaidrs, ka ATOM nav pirmie Baltijā.

truestory
Guest
truestory

atom pieejami Rīgā kopš 30.03 :) publikācija bija vēlāk, līdz ar to pirmie

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Nope.

truesotry
Guest
truesotry
Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Tāds demo režīma launch vien pagaidām ir. Nav ko iespringt.

Dulla
Guest
Dulla

Man gan likās forši. Vairākas dienas braucu, forši ka ir slēdzene, var atstāt ārā un nestaipīt līdzi

Mr.T
Guest
Mr.T

Ideja ļoti laba. Tikai žēl, ka par to pieslēgšanu,ka jāmeklē velonovietnes punkti.
Pirms mēneša Prāgā izmantoju līdzīgu pakalpojumu, tikai tur plus bija tāds, ka var nomest kur gribi. Tur gan sadalīts pa zonām, atstājot sarkanajā zonā, jāmaksā papildus maksa. Atstājot zaļajā – nav papildus maksa.

Bet kopumā ļoti izdevīgi un ātri bija izbraukāt Prāgas svarīgākās vietas, lai uzņemtu vajadzīgos foto/video kadrus, nepārmaksājot un negaidot taksi. Kad viss bija izdarīts, aizbraucām līdz centram un pie vietējās kafejnīcas durvīm atstājām.

Ja atrisinātu novietnes problēmu, tad cepuri nost par inovāciju.

Janko Franko
Guest
Janko Franko

Kaa ar risku, ka nenonaks latgalitee?

Artis 🍏
Guest
Artis 🍏

Uhh, noteikumu 2.28 un 2.29 punkti ir vienkārši ideāli. Jāpieslēdz, jāfotografē pieslēgšanas fakts, ja nē, tad jāmaksā 100 eur sods plus tik, cik pakalpojuma sniedzējs novērtējis savu drapaku. “Ļoti draudzīgi” lietotājam.

Manuprāt, nenormāli, ka bizness paņem tik augstu maksu no klienta un uz sevi nepaņem nekādus riskus.

Pat tuvumā neiešu tādam “servisam”.

Kristaps
Guest
Kristaps

Promo video 00:45 – 00:55 rāda, ka vienkārši “piebrauc, atstutē, atķeksē telefonu un aizej”. Realitātē ir jāpieslēdz un jānofotogrāfē kā esi pieslēdzis (bilde jāpievieno lietotnē). Tā klientu maldināšana par pakalpojuma ērtumu (kāds tas ir citviet pasaulē), bet ne šajā Atom izpildījumā. Līguma panti 2.28 , 2.29 un 2.31: 2.28. Jāveic ATOM Skūtera piestiprināšana pie velonovietnes, ar slēdzenes palīdzību piestiprinot ATOM Skūteri tā, lai to nebūtu iespējams pārvietot bez slēdzenes atvēršanas. Pirms brauciena pabeigšanas Jums obligāti jāpārliecinās, ka slēdzene ir pieslēgta pie ATOM Skūtera un velonovietnes tā, ka to nevar noņemt. Par šī noteikuma neievērošanu ATOM ir tiesīgs piemērot līgumsodu EUR… Read more »

James
Guest
James

Uzņēmējdarbība apsveicama lieta, puikas malači, ka cenšās, bet ir pāris lietas par ko ATOM varētu padomāt: 1) Cenas tādas pašas kā pasaules līderiem Lime un Bird ($1.00 start fee, $0.15 per minute). It kā jau nekas tik slikts, bet jāņem vērā, ka tur tās cenas salīdzinājumā ar Uber/Lyft vai sabiedrisko transportu, skaitās daudz izdevīgākas. Rīgas gadījumā gan tā nav. Pats braukāju ar savu elektrisko skrejriteni, nekur tālu pa tām 10min ar šo nemaz nevar tikt, un samaksā EUR 1.80. Tas pats Carguru par 10min izmaksā EUR 2.40 (bet jau tiksi daudz tālāk – atkarīgs, protams, no maršruta). 2) Mājaslapā nav… Read more »

as
Guest
as

Cik saprotu, no 23.04.2019 Atom ir arī Android app. Man gan neizdodas autorizēties (nesūta sms apstiprinājuma kodu), vai citiem ir izdevies?

kkas
Guest
kkas

izmēģināju. ar tādu filozofiju šī šiem ir pirmā un pēdējā sezona. pirmais, kas sabojāja iespaidu, tas, ka skūterus uz kartes tu bez reģistrācijas neredzi. nu labi, reģistrējos, prasa dokumentu fočēt, tas vēl tā (Latvijas reālijas), doku apstiprina kkādu 5 min laikā, pievienoju bankas karti un skuju. skūteri kartē neparādās. laikam jau jāpievieno aplikācijas maciņā tie minimālie 5 eur, bet man negribās maksāt avansā,es nemaz nezinu kur tie skūteri ir, cik viņu ir, cik pilnas baterijas… jau slikta priekšnojauta. labi, papildinu. un bladāc app paziņo, ka skūteri darbojas no 9-16.00. ir kkādi 16.30, piektdiena. wtf? mēģinu vēl pēc vairākām h. atvaino,… Read more »