Web Analytics
More
    Reklāma

    Satiksmes ministrijas piedāvātie grozījumi paredz vairāk iegrožot elektroskrejriteņus un piemērot bargākus sodus

    Jaunākie raksti

    Turpmāk pārvietoties ar elektroskrejriteni drīkstēs no 14 gadu vecuma ar iegūtu velosipēda vai jebkuras citas kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas apliecību. To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātās Ceļu satiksmes likuma un Ceļu satiksmes noteikumu izmaiņas. Tās plānots apstiprināt vēl līdz Līgo svētkiem, tātad, tuvākās pusotras nedēļas laikā.

    Plānots arī palielināt sodus par to, ja elektroskrejriteņa vadītājs pārkāps noteikumus, pārvadājot pasažierus vai kravu. Paredzēts palielināt sodus arī par viedierīču lietošanu, luksofora signāla neievērošanu, distances neievērošanu, elektroskrejriteņa vadīšanu alkohola reibumā.

    Reklāma

    Grozījumi paredz, ka pašvaldības būs tiesīgas noteikt koplietošanas transporta stāvēšanas aizlieguma zonas, kā arī šo braucamlīdzekļu dalību satiksmē uzraudzīs ne tikai valsts, bet arī pašvaldības policija. Satiksmē drīkstēs piedalīties tikai reģistrēti elektroskrejriteņi ar īpaši izsniegtu pielīmējamu numurzīmi. Tiek strādāts pie vēl papildus izmaiņām, kas paredzēs, ka pilnīgi visiem elektroskrejriteņu vadītājiem jālieto aizsargķivere.

    Visas šīs izmaiņas tiek ieviestas ar mērķi palielināt drošību, ekspluatējot šos transportlīdzekļus, kā arī novērst traumatisko gadījumu skaitu – pēdējā pusotra gada laikā kopumā cietuši vairāk nekā 400 skrejriteņu braucēju un viens ir gājis bojā. Nevar noliegt, ka elektroskrejriteņu braucēji nereti rada bīstamas situācijas uz ielām, apdraudot gan savu, gan citu satiksmes dalībnieku drošību, tostarp gājējus.

    AvotsLSM.lv
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    65 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Azad
    13.06.2023 21:00

    Vajag prasīt nokārtot kaut velo tiesības un tad kā auto nomājot tas dokuments ir jāielādē aplikācijā, bez tā nedot iespēju visiem kas vien grib braukt ar tiem dranduļetiem.

    xs1
    13.06.2023 21:19
    Reply to  Azad

    Jā un speciālu aplikāciju privātājiem skrejriteņiem arī … 400 gadā cietuši jeb divi dienā ( ziemu neskaitam ) un pie ši apjoma, kas ir uz ielām … varentraka statistika … domāju, ka jāsāk ar speciālas komisijas izveidošanu, eksperti, utt.

    Zoom-Zoom
    13.06.2023 21:44
    Reply to  xs1

    Bet nu piedod, atvaino, bet tie elektroskūteru braucēji ir pa lielam atsaldēti – brauc pa Salu tiltu pa auto joslu uz 25, kur visi iet uz min 70. Stop zīmes un luksofori? -tas takšu priekš kaķiem! Jā, minimums velo apliecība, lai ir vismaz kaut kāda izpratne par CSN. To pašu arī stingri kontrolēt velo minējiem – uz tiem arī, cik novērots, noteikumi neattiecas. Diemžēl.

    Kkā tā
    14.06.2023 06:19
    Reply to  Zoom-Zoom

    Man jau šķiet, ka ne uz vienu pārvietošanās līdzekli, kuram 2 vai mazāk riteņu, attiecas jebkādi noteikumi. Arī autovadītāji daudzi jau iet tajā virzienā, jo redz, ka neviens neko nekontrolē un visiem viss pofig – sākot ar logu tonēšanu, beidzot ar braukšanu zem ķieģeļiem, pa pretējām joslām, ātruma pārsniegšanu laikam pat nav vērts pieminēt 😂
    P.S. Un cik motociklistu mirst? Varbūt tiem katram jāliek GPS? 😂

    Skābene
    14.06.2023 08:37
    Reply to  Kkā tā

    Tas viss ir sekas policistu skaita mazināšanai un aizstāšanai ar fotoradariem! Ja tu zini, ka risks tikt noķertam ir 1×3 gados, tad īpaši arī nerausta! Un ja sods, braucota ar velo ir 5 euro, tad var tikai iesmiet.

    Skābene
    14.06.2023 08:35
    Reply to  Zoom-Zoom

    Un ko tad lai saka par velosipēdu uz jūrmalas šosejas, kur visi iet ar 110!? ;)

    Zoom-Zoom
    14.06.2023 11:38
    Reply to  Skābene

    Tiem tad toč nav pilns rublis, jo tur iet lielisks veloceļš paralēlu jūrmalanei. Ir braukt. Bauda. Un nav auto trokšņu blakus.

    Biteme
    14.06.2023 11:43
    Reply to  Zoom-Zoom

    Lielisks? Nu, ciešams. Īpaši vecajos posmos. Brīvdienās tur vispār nav ko darīt.

    Krotow
    14.06.2023 11:51
    Reply to  Biteme

    Imantas-Jūrmalas veloceliņš šobrīd ir daļējā remontā. Zārdu iela līdz Depo un posms līdz Zolitūdes stacijai ir grants bez asfalta. No Zolitūdes līdz Imantas stacijai ir labi. Aiz Imantas stacijas līdz Babītes stacijai ir ar jaunu asfaltu un labi. Tālāk līdz Priedainei paliek vecie purva grambuļi, ko cerams, nākotnē sataisīs.

    Par brīvdienām pārāk neuztrauktos. Cilvēki brīvdienās arī atpūšas. Vienīgais būtu labi ja māmiņas ar ratiem un citi pofigisti nevazātos pa velo joslu.

    Last edited 10 months ago by Krotow
    Biteme
    14.06.2023 12:10
    Reply to  Krotow

    Rati, suņi, bērni. Zolitūde-Imanta ir piebūvēta pilna ar čelovejņikiem, staigātāju arvien vairāk, bet vietas – cik bija, tik ir. Viens cilvēks parasti iet pa gājēju pusi, bet kā staigā ģimenes? Ne jau zosu gājienā – iet visā platumā, labi ja pa pāriem. Mamkas ar ratiem jau no 100% iet blakus, nevis viena aiz otras. Un ja vēl pretī nāk tāds pat tabors, tad pēc pāris reizēm populārajos laikos to posmu vienkāršāk ir apbraukt pa Jūrmalas gatvi, kas gana tagad arī tiek rakņāta, un pēc tam jau nav jēgas griezt atpakaļ uz veloceliņu, mauc vien tālāk pa gatvi.

    Krotow
    14.06.2023 12:12
    Reply to  Biteme

    Nu jā – labā laikā tur reizēm prasās pēc ar sētu/zāli nodalītiem veloceļa un trotuāra :)

    Skābene
    14.06.2023 15:26
    Reply to  Krotow

    Es arī esmu stūmis ratus pa velo celiņu, jo trotuārs tāds, ka pastumt nav iespējams, ja vien nevēlies lai bērns izkrīt no ratiem pa tiem grambuļiem. Un ja jau ar velo var braukt pa trotuāru, tad es ar ratiem braucu pa velo celiņu, viss godīgi!
    Un galu galā īstie velosipēdisti saka, ka veloceliņi nav braucami, jo tur pilns ar sēnēm, kas traucē satiksmi! :)

    Krotow
    14.06.2023 16:56
    Reply to  Skābene

    Objektīvi saprotu problēmu ar ratiem un trotuāru. Taču labi tas nav. Beigās ir paradoksāla situācija – mammas ar ratiem brauc pa veloceļu un velo laiž pa trotuāru. Vai arī līkumo pa abiem.

    Last edited 10 months ago by Krotow
    Zoom-Zoom
    15.06.2023 16:41
    Reply to  Biteme

    Nu jā, piedošanu, gadus divus tur nav braukts. :)

    Kriptofasists
    16.06.2023 14:22
    Reply to  Zoom-Zoom

    Bet kā tad homoseksuālie ciskudriļļa minēji varēs izrādīt savas dirsas iespīlētos apģērbos, ja tiem aizliegs pa šoseju mīties?

    Biteme
    16.06.2023 14:30
    Reply to  Kriptofasists

    Vai tik tu neesi latents gejs, kas vēl nav sev atzinis šo faktu? Parasti viņi ir tik uzcītīgi homoseksuālisma apkarotāji un bārstās ar nicinošiem apzīmējumiem.

    Kad būsi pabraucis uz velo garākus gabalus, īpaši pretvējā, tad arī sapratīsi ka gaisa pretestībai ir nozīme. Pa pilsētu, saprotams, nav jēgas braukt velo apģērbā. Bet, ja kādam patīk – vai brīvā valstī tas ir aizliegts? Tas, ka puritāņiem viss liekas slikts un izvirtis – ir tikai viņu pašu problēma.

    Krotow
    14.06.2023 09:49
    Reply to  Zoom-Zoom

    To pašu varu pateikt par velosipēdistiem Vanšu tilta centrālajā brauktuvē kur atļautais ātrums 70 un gar malām 2 (!) veloceliņi.

    Biteme
    14.06.2023 10:08
    Reply to  Krotow

    Tur nav veloceliņu. Šauru, bīstamu ietvi nosaukt par veloceliņu un pakļaut riskam arī gājējus ir noziedzīga bezatbildība. Par to “veloceliņu” kas tagad ir vēl sašaurināts ar barjerām atbildīgie ir jāliek cietumā vai vismaz jāatbrīvo no amata, ko ieņem acīmredzami nekompetents cilvēks.

    Mr.T
    14.06.2023 10:25
    Reply to  Zoom-Zoom

    Vispār, ja tas tiek atzīts par transportlīdzekli, tad tie var braukt tur, kur pārējie transportlīdzekļi. Tas, ka tur nav norādes, ka braukt ar velo, skūteri, citu slotu – aizliegts, tas akmens metams satiksmes org., ziņā. Visiem pārējiem ir jārēķinās, ka tur var braukt, gan velo, gan citi mazāki, citu veidu transportlīdzekļi. Auto nav nekāds prioritārais, ka būtu visiem jāpabīdās.

    Skābene
    14.06.2023 15:38
    Reply to  Mr.T

    Braukt jau var ar viskautko un pa visurieni, jautājums ir tikai par to, vai tev ir pašsaglabāšanās instinkts!?
    Teorijā visam jābūt pārredzamam, prognozējamam un drošam, bet reālajā dzīvē tā nenotiek, citādi jau nebūtu to negadījumu! Savulaik esmu dabūjis ar mašīnas spoguli pa elkoni, jo pretī līkumā nāca fūre ar kombainu, kam liela pārkare un mašīnai no aizmugures īsti nebija kur likties. Esmu priecīgs ka tas bija tikai zili sapampis elkonis, jo vēl pāris centimetri tuvāk un hvz kā būtu beidzies. Kopš tās reizes uz šosejas ar velo nelienu, ja nav citu variantu jo ātrumu starpoība ir pārāk liela, lai neprognozējamā situācijā tur varētu paspēt sadzēsties. Nav jau pilksēta, kur ievērojami mazāki ātrumi.

    Biteme
    14.06.2023 16:04
    Reply to  Skābene

    Nu, tev jau Stokholmas sindroms. Droši vien pat iesniegumu neuzrakstīji?
    Es kā auto vadītājs neapdzenu situācijās, ja neesmu drošs ka izdarīšu to droši pārējiem satiksmes dalībniekiem, un arī sev. Piebremzēt, ja nav šādas pārliecības, nav grūti.

    Krotow
    14.06.2023 17:01
    Reply to  Biteme

    Varu derēt ka būsi piedzīvojis situācija, kur velo ir slikti pamanāms (pelēks praķis ar mikroskopiskām vai vispār bez gaismām, tumsa vai ņirboša gaisma utt.) un pēkšņi parādās vietā, kur bremzēt vairs nav kur, jo tad astē savāksi vilcieniņu no 4+ auto. Un pretī brauc fūre vai autobuss ar tādu pašu vilcieniņu aiz tā. Nākas improvizēt. Ja lieli spoguļi vai velo vairāk uz vidu, var gadīties kā Skābene rakstīja.

    Biteme
    14.06.2023 18:34
    Reply to  Krotow

    Nu, tur jau katrs pats izvēlas starp vilcieniņu un slepkavību bez iepriekšēja nodoma. Ja velosipēdists vai radinieki/apdrošinātājs (atkarībā no iznākuma) vēršas tiesā pret mani – vadītāju, tad es labāk atdodu pakaļu sasišanai un potenciāli aizmugurējais man vēl maksās par distances neievērošanu. Mosties ar ainu, kā es notriecu cilvēku, neatkarīgi no gaismas vai praķa krāsas, es nudien negribu, bet auto es nopirkšu citu.

    Pretgaisma, krēsla, lietus, migla un tmldz. apstākļi tak būtu tieši tas gadījums, kad nav kauns nomest ātrumu zem maksimālā atļautā un būt uzmanīgam, pat ja gribās mājās, ēst, lasīt Kursoru utt.?

    Var piekrist ka ir nelāgi apstākļi, ir nelāga mode uz melniem velo rāmjiem un melnu velo apģērbu, lai gan saprātīgi minēji tad nu arī lieto gaismas (reizēm gan nejēdzīgi spožas vai nepareizi regulētas, bet labāk tā nekā nikā).

    Skābene
    15.06.2023 11:12
    Reply to  Biteme

    Zini, lai cik ciniski tas neizklausītos, es šofera vietā droši vien nobrauktu riteņbraucēju, nevis iestūrētu kombainā, kas karājas pāri autovedēja piekabei. Sava un savas ģimenes dzīvība un veselība būs svarīgāka par velosipēdistu, kas vienkārši patrāpījās neīstā vietā un nīstā laikā.

    Biteme
    15.06.2023 11:23
    Reply to  Skābene

    Iespēju bremzēt principiāli neizskati?

    Zoom-Zoom
    15.06.2023 16:46
    Reply to  Biteme

    Haha, labs! :)

    Fredis
    16.06.2023 09:34
    Reply to  Biteme

    Nē, protams, ka neviens to neizskata! No plaukta esi nokritis, vai? Ja vienmēr pietiktu ar bremzēšanu, tad mēs te tik gari nediskutētu.

    Biteme
    14.06.2023 07:55

    Kādas ķiveres? Celtnieku, tankistu, velo parastās, daunhilla vai moto? Varbūt būs speciālās skūteriem paredzētās no viena sertificētā izplatītāja? Šis viens punkts jau parāda, ka lēmēji nejēdz tēmu, par ko tie lemj. Jo tipiskās traumas skūteristiem, kā var lasīt, ir delma lūzums vai seja/žoklis. Un kā parastā velo ķivere tur palīdzēs? Vienkārši formalitāte….

    Skābene
    14.06.2023 08:38
    Reply to  Biteme

    Kāpēc tad velo sportā lieto veloķiveres, ja pēc taviem vārdiem tās nekam neder?

    Biteme
    14.06.2023 08:54
    Reply to  Skābene

    No velo krīt citādāk, kā no skūtera.

    Čiekurs
    14.06.2023 08:52
    Reply to  Biteme

    Tāpēc, ka ar teju visām klasiskajām stāvdrāzista traumām var sadzīvot, taču viens kārtīgs sitiens pa deniņiem, vai pakausi un stāvdrāža nomnieks nokļūst Valhallā.

    Biteme
    14.06.2023 09:03
    Reply to  Čiekurs

    Izlasi, ko ārsti stāsta par skūteristu tipiskajām galvas traumām. Tas visbiežāk ir žoklis vai pati seja. Un saliec kopā ar velo ķiveres nosegtajām galvas daļām.

    Kā tev šķiet – kāpēc cilvēki, kas mauc ar monoratu, lieto fullface ķiveres? Varianti – kruti izskatās, tiešām pasargā arī seju un žokli un kopumā labāka aizsardzība galvai, cits variants.

    Skābene
    14.06.2023 15:40
    Reply to  Biteme

    Ķiveres monoratam tādas pašas kā BMX. Tātad, kas te savādāks kā velo gadījumā!?

    Biteme
    14.06.2023 16:07
    Reply to  Skābene

    Es nezinu, kādas ķiveres ir parakstītas monoratam. Es saku to, ko redzu – cilvēki, kas ātri mauc uz tā, lieto FF ķiveres.

    BMX ir dažādas ķiveres, atkarībā no disciplīnas – podveida, podveida ar ausu daļas aizsardzību un pilnās. Flatlandā vispār neizmanto ķiveri.

    Skābene
    14.06.2023 08:34

    Forši un ar riteni varēs turpināt braukt, nezinot noteikumus un nevelkot ķiveri! Bolt Skreriteņu vietā noliks čupu ar Bolt velosipēdiem un sveika Rīga, visi alkonauteri tagad pedālēs, nevis skūteros! Turklāt ar ričuku var mīties ātrāk kā ar skūterīti, tātad traumatisma risks vēl lielāks.

    Biteme
    14.06.2023 08:56
    Reply to  Skābene

    Tu gan esi monstrs, ja vari mīt ātrāk par skūteri) Vidējam velosipēdistam nav nekādu izredžu pret skūteri, ja nerunājam par īpašiem gadījumiem kad seguma īpatnības traucē skūtera mazajiem riteņiem un netraucē velo lielajiem.

    Par tiem velo – diez vai. Skūteru popularitāte ir tajā, ka operatoram tas ir low maintenance verķis (nav pat ķēde jāapkalpo), tik vien kā jālādē. Lietotājiem pievilcīgi, jo ar minimālu piepūli var ātri nobraukt lielus attālumus. Lieciet viņiem mīties un 2/3 no tagadējiem skūteeru lietotājiem atbirs uzreiz.

    Last edited 10 months ago by Biteme
    Krotow
    14.06.2023 09:47
    Reply to  Skābene

    Mīsies tieši mazāk. Elektroskūterim pievilcība bija tur ka nekas nav jāmin un pa pilsētas ielu/trotuāru/veloceļu segumu tiec uz priekšu 5x ātrāk kā kājām ejot. Arī pretvējā un piedevām neiesvīstot. Pats braucamais salīdzinoši maziņš, atbraucot galapunktā vari paķert līdz un nomest zem galda. Tāpēc verķi bija ļoti populāri biroju darbinieku vidū lai tiktu no A uz B, kur pa vidu būtu 20-40 minūtes jāiet kājām. Minoties tādu bonusu nav, tad nomas braucamie pārvēršas par specifisku transportu specifiskai publikai – tūristiem u.tml. Mums taču ir arī nomas divriteņi, bieži redzi tos lietojam? Alkonauti pedalēs? Nu beidz. Boltam un līdzīgajiem paredzu 98% klientu skaita kritumu līdz visas skūteru nomas nozares likvidēšanai pārliecīgu neērtību dēļ.

    Last edited 10 months ago by Krotow
    Skābene
    14.06.2023 15:43
    Reply to  Krotow

    Lisabano ņēmu Bolt velo, jo skūteris pret kalnu nevilka, bet elektro ritenim tandēmā ar pedāļiem dukas bija vairāk. Vienīgi besī, ka no kalna lejā šis bremzē un neļauj ripot ātrāk par 25km/h. Un forši, ka veļukam bija bezvadu telefona lādētājs.

    Krotow
    14.06.2023 17:07
    Reply to  Skābene

    Elektropedāļminamie ir variants. te atkal jautājums par veloceliņiem, kuru pie mums pilsētās gandrīz nav. Ar velo pa trotuāru braukt ir vēl tas prieks un pavisam nelabi attiecībā uz gājējiem.

    Last edited 10 months ago by Krotow
    Skābene
    15.06.2023 11:14
    Reply to  Krotow

    Londonā ir pilns ar velo celiņiem, bet velosipēdisti tāpat brauc pa brauktuvi un strīķē sānus gar sarkanajiem divstāvu busiem! Viņiem tie citi velobraucēji redz baigi traucējot uz veloceliņa, tāpēc pa brauktuvi esot ātrāk!

    Biteme
    15.06.2023 13:09
    Reply to  Skābene

    Uz Londonas veloceliņiem mēdz būt velosastrēgumi. Ja nav aizliegts, tad kāds tur kaitējums planētai, ja ātrākie minās pa brauktuvi? Sastrēgumos viņi tāpat brauc ātrāk par auto.

    Fredis
    16.06.2023 11:24
    Reply to  Biteme

    Kāda jēga izskatīt satiksmi sastrēgumos?
    Jebkuram transporta līdzeklim vieta ir uz brauktuves. Gājējiem ir trotuārs. Ļoti vienkārši un viegli atcerēties. Viņi tur soļo, sarunājas, žestikulē, utt Ja kāds iedomājies, ka varēs koriģēt gājējus uz trotuāra, tad tas labu galu neņems. :-)

    Biteme
    16.06.2023 12:31
    Reply to  Fredis

    Kāda jēga izskatīt satiksmi sastrēgumos? Tāpēc ka sastrēgumi ir daļa no mūsdienu pilsētu satiksmes.
    Ne reizi neesmu teicis, ka velo jābrauc pa ietvi, izņemot bērnus. Visiem uz ietves zvanītājiem vajag saprast, ka tiem sen bija laiks sākt braukt pa brauktuvi. Sastrēgumos auto brauc lēnāk nekā parasti un priekš velo tie savā ziņā ir pat labāki apstākļi, ja neskaita gāzes. Ir starpība, vai es uz Vantenieka pabraucu garām rāpojošiem auto un busiem nosakot savu attālumu no auto vai tie pabrauc man garām uz 75 tik tuvu, kā tiem liekas pieņemami.

    digitalk
    16.06.2023 14:30
    Reply to  Biteme

    > Visiem uz ietves zvanītājiem vajag saprast

    tu ne pirmo reizi kaut kā nepamatoti “sāpīgi” uztver divriteņu zvanītājus. zvaniņš nav domāts, ka tev, kā gājējam, tagad jāpiespiežas pie mājas sienas un kādam jādod ceļš. tikai brīdinājums, ka tuvojas neveikls transportlīdzeklis un prātīgāk būtu negaidīti nelēkāt pusmetru pa labi vai pa kreisi.

    Biteme
    16.06.2023 14:43
    Reply to  digitalk

    Man kā gājējam/velobraucējam/auto vadītājam viss ir skaidrs. Gan tad, kad ejot pa Vanšu tilta ietvi kāds no aizmugures zvana un velo pieredze saka tieši to – turpināt taisnvirziena kustību bez sānu viheriem, gan tad, kad kāda iemesla dēļ es retu reizi esmu uz ietves. Man nav nekāda zvana, jo uz brauktuves no tā nav jēgas, savukārt gājējiem es nezvanu jo 1) esmu uz ietves reti 2) esot svešās mājās, nevajag kačāt pravas. Ja netieku garām, apbraucu pa zāli vai piebremzēju/apstājos un pagaidu. Nebraucu virsū kā Skābene)

    Last edited 10 months ago by Biteme
    Biteme
    16.06.2023 15:07
    Reply to  digitalk

    Klau, sasodīti laba piezīme! Es tikai pēc brīža sapratu, ka zvanīšana mani besī jo tādā veidā velosipēdists kopē automobilista domāšanu. Man velo ir tuvāks gājējam – abi pārvietojas daudz lēnāk par auto, abi ir nepasargāti pret auto. Braucot ar velo, es redzu apkārtni, jūtu smaržas un dzirdu apkārtnes skaņas. Varu balsī sasveicināties ar pazīstamu gājēju, nevis tikai uztaurēt. Apdzenot citu velobraucēju, pie vajadzības varu to pabrīdināt ka apdzenu un pa kuru pusi. Ja gājējs pēkšņi grasās šķērsot brauktuvi, nemanot ka es tuvojos (selektīvā redze) un vairs nav laika bremzēt, tad pamanot viņa nodomus es skaļi iesaukšos, nevis strinkšķināšu vai taurēšu. Jo mēs abi esam cilvēki. Cilvēkiem ir jāsarunājas, nevis jātaurē vienam otram. Vismaz ejot vai braucot ar velo.

    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    14.06.2023 10:09

    Kā ir pareizi latviski – stāvdrāzis vai stāvdrāznis?

    digitalk
    14.06.2023 10:27

    tu “drāzies” vai “drāznē”?

    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    14.06.2023 15:16
    Reply to  digitalk

    drāzēju

    Čiekurs
    14.06.2023 15:57

    Pēc crypto ziemas maz vari sevi saukt par drāzēju? Es teiktu drāziena uzņēmējs jeb uzdrāznis.

    Kriptofasists
    16.06.2023 14:28
    Reply to  Čiekurs

    Kripto atgriezīsies apritē, kad globālistu baņķieru šefi nolems atteikties no fiziskas naudas. Būs jāmeklē decentralizēts variants

    Biteme
    16.06.2023 14:50
    Reply to  Kriptofasists

    Fiziska nauda jau tagad ir teju vai aizstāta ar bezskaidru. Bez blokķēdes un kripto naudas. Ja nu tu domāji variantu, ja globālistu baņķieru šefi nolems atteikties arī no bankām.

    Kāds, tavuprāt, būtu tas iemesls lai bankas labprātīgi atteiktos no savas naudas habu lomas un piekristu decentralizētam variantam? Es redzu tikai vienu variantu – samazināt infrastruktūras izmaksas un visu veikt ar klientu tehniku. Piekrītot pārskaitījumu veikšanai un saņemšanai, vajadzētu piekrist arī savu skaitļošanas jaudu daļēju nodošanu bankas (sauc to, kā gribi) rīcībā lai citu klientu nauda plūstu arī tad, kad tu guli un pats nekādas darbības ar naudu neveic.

    KKTK
    14.06.2023 11:10

    Elektroskrejriteņi brauc virsū gājējiem, tāpēc risinājums būs ķiveres. Episki!

    Krotow
    14.06.2023 11:22
    Reply to  KKTK

    Mhm, vajag visiem gājējiem izsniegt piepūšamās vestes.

    Biteme
    14.06.2023 12:40
    Reply to  Krotow

    Vai pieprasīt, lai skūteri ir piepūšami)

    Krotow
    14.06.2023 14:03
    Reply to  Biteme

    Uzlikt lielus piepūšamus pufus uz stūres. Tad gājēji vairs negūs traumas no sadursmes ar skūteri. Tiesa vvz kas viņiem apskādēsies no pēc lidojuma atsitiena pret ietvi vai ēku sienu izvirzītajiem elementiem.

    Skābene
    14.06.2023 15:45
    Reply to  Krotow

    Varbūt vadītāja apliecības vietā jāprasa apliecība, ka pilots nav idiots!?

    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    14.06.2023 16:07
    Reply to  Skābene
    Rafa
    14.06.2023 14:09

    Kur lai nolieku velosipēda tiesības? CSDD mājas lapā rakstīts ka to var skolā, bet man jau 28.

    Krotow
    14.06.2023 14:39
    Reply to  Rafa

    Ej atpakaļ uz skolu :P Un saki ka tev citādi braukt neļauj. 5-6 klase.

    Ja nopietni – noliec moto A tiesības. Slabo?

    Skābene
    14.06.2023 15:48
    Reply to  Rafa

    Man liekas, ka ar Velo viss bija pa vienkāršo, tāpat kā ar laivu tiesībām. E-csdd piesakies uz teorijas eksāmenu, dodies uz csdd, sabaksti datorā pareizās atbildes un pēc 30 min saņem apliecību.

    zivs
    14.06.2023 14:10

    Visu atbildību uz braucēju, bet braucēja jau brauc ātrāk ar īres braucamo, ka tarifs ir pa minūtēm.
    Īres biznesa vaina te ir lielāka nekā beaucēja.
    Jo skaidrs ka šos īr iekus ņem tie kas nevar paņemt taksi vai sev nopikt utt, tie ir jaunieši un attiecīgi tie arī dragā lai būtu pec iespējas lētāk.
    Lai īres bizness samaina to uz kilometriem!?

    Skābene
    14.06.2023 15:49
    Reply to  zivs

    Pēdējā laikā ar BOLT drive sanāk lētāk kā ar to sūda skūteri!

    Krotow
    14.06.2023 17:05
    Reply to  zivs

    Neesmu students, taksi varu paņemt taču negribu. Jo cena un gaidīšana. Dzēris nebraucu, gājējiem virsū nebraucu, braucamo visiem pa kājām arī nelieku. Atliek secināt ka vairums cilvēku ir lopi.

    Krotow
    14.06.2023 21:32

    Bolt tagad varētu pāriet uz šādiem agregātiem. Varu derēt ka picu piegādātājiem tie būtu lielā cieņā.

    https://www.youtube.com/shorts/qWlKkH5QFJU

    Last edited 10 months ago by Krotow
    Reklāma