Reklāma

Honda līdz 2050. gadam plāno panākt 0 bojāgājušos uz ceļiem

Jaunākie raksti

“Porsche Taycan” kļuvis populārāks par “Porsche 911”

2021. gads kļuva par rekordu gadu vācu sporta autoražotājam Porsche, kas pārdeva par 301 915 mašīnas, labojot pārdošanas rekordus....

ASUS izziņo jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates

ASUS izziņojis jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates, kas ir saderīgas ar jaunākajiem Intel 12. paaudzes procesoriem....

Volkswagen pērn dubultojis elektroauto pārdošanas apjomus

Neskatoties uz to, ka aizvadītājā gadā Volkswagen saskārās ar dažādām problēmām, piemēram, pusvadītāju deficītu, autoražotājs spējis dubultot pārdoto elektroauto...

ASUS izziņo Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokartes

ASUS paziņojis, ka arī piedalīsies Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokaršu trakumā. Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB...

RTU sadarbībā ar SIA «Sakret» izstrādā betona maisījumu 3D drukāšanai

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) industriālais doktorants Krists Ziemelis sadarbībā ar SIA «Sakret», Baltijas reģionā lielāko sauso un lietošanai gatavo...

Japāņu ražotājs Honda sev nospraudis ambiciozu, taču apsveicamu mērķi – Honda vēlas panākt, lai 2050. gadā viņu transportlīdzekļu, proti, Honda automašīnu un motociklu vadītāji, neietu bojā satiksmes negadījumos. Honda šī mērķa sasniegšanai plāno lietot divas izstrādes procesā esošas palīgsistēmas – inteliģento vadītāja palīgtehnoloģiju un “vienotā tīkla” tehnoloģiju. Ražotājs norāda, ka inteliģentā vadītāja palīgtehnoloģija esot pirmā šāda veida tehnoloģija pasaulē, tai cenšoties pilnībā izskaust cilvēcisko kļūdu iespēju.

Inteliģentā vadītāja tehnoloģija izmanto palīdzības sistēmas (ADAS) sensorus un kameras, lai atpazītu iespējamos riskus transportlīdzekļa apkārtnē, ļaujot mākslīgajam intelektam noteikt riskus. Sistēma pēc tam piedāvās palīdzību vadītājam, kā labāk rīkoties, ņemot vērā situāciju. Honda skaidro, ka šī tehnoloģija ļaus izvairīties no negadījumiem, kas radušies pārskatīšanās vai aizdomāšanās rezultātā, proti, cilvēciskām kļūdām. Darbs pie šīs sistēmas turpināsies vismaz līdz 2030. gadam. 

Otra pielietotā sistēma būs transportlīdzekļu savienošana vienotā tīklā, izmantojot telekomunikāciju infrastruktūru, tātad, lietojot 5G. Sistēma informāciju iegūst no ceļmalā esošajām kamerām, auto reģistratoriem un viedtālruņiem, šo informāciju apkopojot un veidojot “satiksmes vidi virtuālajā telpā”. Tur tiks ņemti vērā braucēju paradumi un arī konkrētie apstākļi, tādējādi prognozējot sadursmes riskus un iesakot, kā no tiem vislabāk izvairīties.

Plānots, ka šīs sistēmas praktiskā darbībā varētu ieraudzīt nākamajā desmitgadē, savukārt jau tuvāko gadu laikā plānots intensīvs testēšanas process.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: