Reklāma

Rīgā izsludināta kampaņa “Neesi mērkaķis”, kas vērsīs uzmanību uz elektroskrejriteņu izmantošanu

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Latvijas Mobilitātes asociācija kopā ar Valsts policiju uz mēnesi uzsākusi kampaņu “Neesi mērkaķis. Brauc kā cilvēks!”, kuras ietvaros vēlas vērst uzmanību uz pareizu un drošu elektroskrejriteņu izmantošanu ikdienas satiksmē.

Palielinoties šo pārvietošanās līdzekļu popularitātei un pieejamībai, parādās ikdienas problēmas ar satiksmes organizēšanu un drošību, jo elektroskrejriteņus drīzāk redzēsim spraucamies starp gājējiem, ne uz braucamās daļas. Līdz ar to ir jārod risinājums, kā to vadīt droši, netraumējot gājējus. Tāpat Valsts policijas pārstāvis norādīja, ka ir tendence pieaugt arī rupjiem pārvietošanās pārkāpumiem. Piemēram pārvadāt pasažierus, kas ir alkohola reibumā, un darīt to pie sarkanās gaismas.

Pusē gadījumā cieš arī pats elektroskrejriteņa vadītājs, un tāpēc šobrīd ir laiks runāt par atbildību un drošību, izmantojot dažādus mikromobiltātes rīkus. Īpaši aktuāls jautājums ir par privāto elektroskrejriteņu īpašniekiem, kuri mierīgi var pārvietoties ar vairāk nekā 25km/h, kas ir atļautais ātrums. Arī mūsu rokās savulaik nonāca skrejritenis, kas varēja sasniegt gandrīz 70km/h lielu ātrumu. Protams, īres servisos šo var kontrolēt pakalpojuma sniedzējs. Kā norāda Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis, tad pašvaldības policijai būtu aktīvāk jāiesaistās, izmantojot radarus un kontrolēt šo ātrumu.

Kampaņas nosaukums ņemts no tā, ka tautas valodā mēs kādu par nepatīkami veiktu rīcību nosauktu par mērkaķi, kā tas ir ar agresīviem elektroskrejriteņu braucējiem. Es ļoti novērtēju mūsu tautu, kad tas nonāk pie visādu sīkumu atrašanas, jo Twitter redzēju komentāru, ka vispār mūsdienās nav labi izmantot asociācijas ar dzīvniekiem un to attēlus šādām kampaņām. Tāpat plakātā neesot mērkaķa roka, bet gan gorillas. Tā kā Latvijā viss ir kārtībā, ja varam runāt par šādām detaļām.

Protams, būsim atbildīgi mikromobilitātes izmantotāji. No savas pieredzes varu teikt, ka gribētos kampaņas un vairāk informācijas par pareizu iekļaušanos ikdienas satiksmē tieši uz braucamās daļas. Tomēr tas noteikti ir uz katra paša atbildības pleciem kā satiksmes dalībniekam.

AvotsLSM

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene
23.05.2022 10:19

Runā par mērkaķiem, bet ilustrē ar pērtiķiem!
Saukt pērtiķi par mērkaķi ir aizvainojoši, jo mērkaķis ir zemāka pērtiķa evolūcijas pakāpe, proti, mērķaķim joprojām ir aste, kamēr pērtiķim un cilvēkam astes vairs nav.

Biteme
23.05.2022 12:38
Reply to  Skābene

Pērtiķis: Neesi mērkaķis un nesalīdzini stulbeņus ar pērtiķiem!

es arī nezinu, kādi dulburi viņiem izdomā tās kampaņas.
Nu uzrakstiet pēc būtības – brauc tā, nebrauc tā, nenovieto stāvdrāzi tur un tur. Bet nē, vajag radīt emocionālo fonu….

digitalk
31.05.2022 10:39

delfos raksta, ka mērkaķi metušies aizsargāt savējos:

“Pilsēta cilvēkiem” pauž neizpratni arī par Rīgas domes kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju rīkoto kampaņu “Neesi mērkaķis. Brauc kā cilvēks”, kas esot bezjēdzīga mazaizsargāto satiksmes dalībnieku kaunināšana.

Biteme
31.05.2022 10:49
Reply to  digitalk

Protams, ka bezjēdzīga. Cilvēkus vajag vispirms izglītot un panākt, lai tie saprastu par ko runa un kādi ir spēles noteikumu. Un pēc tam kontrolēt ievērošanu. Kampaņas ar zombiju un pērtiķu bildēm ir tikai un vienīgi naudas lieka tērēšana.

Tikpat labi varētu kaunināt uz-ielas-pirdējus ar gāzes kameru un ģindeņu attēliem.
Ak jā – vai briesmīgie attēli uz cigarešu kastēm ir sekmējušas būtisku smēķētāju skaita samazināšanos?

digitalk
31.05.2022 11:30
Reply to  Biteme

“spēles” noteikumi ir rakstīti CSN. ja tos nav iemācījuši skolas vecumā, tad publiska kaunināšana ir noderīgs audzināšanas paņēmiens, jo veido sabiedrības attieksmi pret “mazaizsargātajiem” mērkaķiem, kuri apdraud gājējus un citus satiksmes dalībniekus.

Biteme
31.05.2022 13:40
Reply to  digitalk

CSN strādā auto un velo, bet netiek līdzi jaunlaiku elektriskajiem braucamajiem kas gan slikti klasificējas esošajā TL rangu tabulā, gan pretendē uz ko vairāk par izklaidi. Kamēr pašvaldības atklāti ignorēja skūteru problēmu, izīrētāji izmantoja to un veidoja sistēmu kā pašiem ērtāk, vienlaikus vairojot visatļautību piesedzoties ar zaļajiem saukļiem, vai cik mēs zaļi un planētu taupoši, bet jūs ejiet pa ietvi klupdami pār pamestajiem skūteriem un ja liekas par maz, tad saņemiet belzienu no garāmbraucoša skūterista kas brauc pa ietvi pārāk ātri, lai būtu vēlme apstāties.

Reklāma