Web Analytics
More
    Reklāma

    Bolt Rīgā un Liepājā atklāj elektrisko skrejriteņu sezonu, ieviesti jauni drošības pasākumi

    Jaunākie raksti

    Iestājoties pavasarīgiem laika apstākļiem, mobilitātes platforma “Bolt” atklāj elektrisko skrejriteņu sezonu. No šodienas skrejriteņi būs pieejami braucieniem Rīgā un Liepājā, bet Daugavpilī, Ventspilī, Ogrē, Jūrmalā, Valmierā, Rēzeknē un Jelgavā – šīs nedēļas laikā. Lai veicinātu drošu pārvietošanos ar elektriskajiem skrejriteņiem, “Bolt” ievieš braucēju skaita ierobežošanas sistēmu ar mērķi – novērst braucienus divatā. “Bolt” aicina būt atbildīgiem un iepazīties ar lietotnē pieejamo drošas braukšanas ceļvedi.

    “Drošas braukšanas veicināšana un nelaimes gadījumu novēršana ir sarežģīts izaicinājums, ar ko saskaras elektrisko skrejriteņu operatori visā pasaulē. Esam pieņēmuši izaicinājumu risināt aktuālākos drošības jautājumus un būtiski uzlabot nozares drošības standartus. Šobrīd strādājam pie tādiem projektiem kā braucēju skaita ierobežošana, pretslīdēšanas – bremzēšanas sistēmas uzlabošana un reakcijas testa izveide, lai novērstu braukšanu reibumā. Braukšana ar elektrisko skrejriteni, kad uz tā atrodas vairāk nekā viens cilvēks, ir ārkārtīgi bīstama, un tas ir pret skrejriteņu nomas lietošanas noteikumiem. Pagājušajā gadā tas bija biežs negadījumu cēlonis lietotājiem visā pasaulē, izraisot aptuveni 5 % no visiem “Bolt” reģistrētajiem negadījumiem. Šodien ar prieku jums paziņojam, ka esam izstrādājuši un ieviesuši braucēju skaita sensorus “Bolt 4” skrejriteņiem, lai novērstu braukšanu ar skrejriteni divatā,” saka Fēlikss Igaunis, “Bolt” elektrisko skrejriteņu nomas vadītājs Latvijā.

    Reklāma

    “Valsts policija aicina ikvienu satiksmes dalībnieku pirms elektroskrejriteņa izmantošanas rūpīgi izvērtēt visus drošības apstākļus, lai brauciens nebeigtos ar negaidītām situācijām vai traumām. Policija, ikdienā veicot satiksmes uzraudzību, novēro, ka aizvien ir tādi elektroskrejriteņu vadītāji, kuriem ir rūpīgāk jāpiedomā pie savām braukšanas prasmēm un drošības, jo liela daļa ceļu satiksmes negadījumu, kuros ir iesaistīti elektroskrejriteņa vadītāji, notiek paša neuzmanības, prasmju trūkuma vai to pārvērtēšanas dēļ. Tādēļ ir svarīgi parūpēties par savu drošību un veselību braukšanas laikā, lai kritiena gadījumā pasargātu sevi no smagām sekām. Tāpat būtiski atcerēties, ka Ceļu satiksmes noteikumi un drošības prasības paredz to, ka uz elektroskrejriteņa nedrīkst atrasties vairāk par vienu personu, jo pretējā gadījumā tas var izraisīt bīstamas situācijas,” uzsver Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.

    “Bolt” ir pirmais mobilitātes platformas operators, kas ir izveidojis tehnoloģiju, kura ar sensoru palīdzību nosaka braucēju skaitu uz skrejriteņa. “Braucēju skaita noteikšanas sistēmas patenta izskatīšana ir skaidra zīme, ka esam uz pareizā ceļa,” papildina Fēlikss Igaunis.

    Jau pagājušajā gadā “Bolt” un apdrošināšanas un atbalsta risinājumu uzņēmums “Allianz Partners” 26 Eiropas valstīs izveidoja apdrošināšanas programmu. Apdrošināšana ir iekļauta skrejriteņu nomas maksā un līdz ar to automātiski pieejama visiem “Bolt” skrejriteņu lietotājiem Latvijā. “Bolt” elektrisko skrejriteņu vadītāji ir apdrošināti pret smagām traumām, ja tās viņi gūst, braucot ar “Bolt” skrejriteņiem (nelaimes gadījumu apdrošināšana), kā arī pret zaudējumiem, ko vadītāji, braucot ar “Bolt” skrejriteņiem, nodara trešajām pusēm (braucēja civiltiesiskā atbildība).

    Latvijas pilsētās kopumā ir pieejami simtiem elektrisko skrejriteņu dažādu modeļu kombinācijās. Pagājušajā vasarā iedzīvotāji tika iepazīstināti ar skrejriteņu modeli, kas ir aprīkots ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām – “Bolt 4”. Ar to pakāpeniski tiek aizstāti vecākie skrejriteņu modeļi. Pēc pasūtījuma radītie modeļi “Bolt 3” un “Bolt 4” ir veidoti no materiāla, kas ir pilnībā pārstrādājams, un jau šobrīd “Bolt” skrejriteņu braucieni ir oglekļa emisiju neitrāli. Šo abu modeļu funkcionalitāte un dizains ir izstrādāts “Bolt” uzņēmuma ietvaros.

    Ar vienu akumulatora uzlādi skrejritenis var nobraukt vairāk nekā 40 km, un tā maksimālais ātrums ir 25 km/h, taču lietotnē ieviests arī drošības jeb iesācēju režīms, ļaujot lietotājiem ierobežot brauciena maksimālo ātrumu līdz 15 km/h. Tāpat ātruma ierobežojumi ieviesti pie lielākās daļas skolu un bērnudārzu visā Latvijā, kā arī parkos un skvēros.

    Ar drošas braukšanas ceļvedi lietotājiem ir iespēja iepazīties “Bolt” lietotnē, pārslēdzoties uz skrejriteņu režīmu un ekrāna apakšējā labajā pusē izvēloties vairoga ikonu. Ceļvedī ietilpst informācija ar drošības padomiem, “iesācēja režīms”, kā arī informācija par vietējiem noteikumiem, kas saistīti ar mikromobilitāti pilsētā.

    2018. gadā “Bolt” kļuva par pirmo transporta platformu, kur vienā lietotnē apvienoti skrejriteņu un kopbraukšanas pakalpojumi. Pagājušās sezonas laikā “Bolt” un Norvēģijas Transporta ekonomikas institūta veiktajā mobilitātes programmas pētījumā tika noskaidrots, ka saņemot pamudinājumu aplikācijā, līdz pat 60 % lietotāju īsāku braucienu veikšanai izvēlējās skrejriteņus, nevis braucienu ar automašīnu, ja skrejritenis atradās 300 metru attālumā vai tuvāk. Mobilitātes paraduma maiņa tika novērota arī ilgtermiņā. Saskaņā ar “Bolt” datiem elektriskā skrejriteņa CO2 emisijas ir vidēji trīs reizes mazākas nekā automašīnas CO2 emisijas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Rūdolfs Putniņš
    16.03.2022 15:49

    Drošības pasākumi ir laba lieta, bet, kamēr nebūs obligātas ķiveres un [varbūt] plaukstu sargi, tikmēr tā lieta būs ārkārtīgi traumatiska.

    Sinča
    16.03.2022 19:50

    Jā,super izdomājums,lai nebrauktu divatā.Šorīt tādus Liepājā redzēju 3 skrejriteņus,uz katra no tām 2personas.Ka tas reāli strādā?

    grh
    16.03.2022 23:54
    Reply to  Sinča

    Divdomīgs raksts.
    “”Braucēju skaita noteikšanas sistēmas patenta izskatīšana ir skaidra zīme, ka esam uz pareizā ceļa,”””

    No šī saprotu, ka viņi tikai izskata patentu un neko nav ieviesuši.

    Basics
    17.03.2022 00:28
    Reply to  Sinča

    Gan jau ka sensors kas reaģē uz noteiktu masu. Riktīgi smagie klienti var palikt bešā.

    Krotow
    17.03.2022 13:39
    Reply to  Basics

    Vajag vismaz 2 sensorus – priekšā un aizmugurē. Un ja uz abiem masa par lielu, tad braucamais nobloķējas. Tiesa kadriem, kam dzīvsvars ir 100+ kg, tas arī radīs problēmas.

    Reklāma