Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektriskais “geļiks” ierodas ar četriem elektromotoriem un solījumiem, ka tas ir labāks nekā parastais modelis

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Mercedes oficiāli prezentējis jauno, pilnībā elektrisko G-klasi, kompānijai solot, ka izstrādes procesā nav pieļauti kompromisi un elektriskais auto esot pat labāks nekā G-klase ar iekšdedzes dzinēju. Lai arī izstrādes laikā šo modeli zinājām kā EQG, galaversijā tas ir vienkārši G580. Proti, Mercedes mainījuši auto nosaukumu stratēģiju, elektriskajiem modeļiem pamazām atsakoties no EQ apzīmējuma.

    Lai arī vismaz dizainā elektriskā versija no parastā modeļa atšķiras minimāli, Mercedes paveicis lielu darbu, lai efektivizētu aerodinamiku. Iespēju robežās, protams. Pārstrādāta A statne, aerodinamiski veidots motora pārsegs un vēl daži sīkumi nozīmē, ka G580 aerodinamiskās pretestības koeficents ir Cd 0,44. Tas, protams, ir tālu no ideāla, jo, ja runājam par tiešām aerodinamiskām mašīnām, tām šis koeficents svārstās ap 0,20, pat zemāk. G-klase nosaukt par aerodinamisku auto, protams, nav iespējams. Tiesa, tas tik un tā ir ir labāk nekā parastajai versijai (0,48), nemaz nerunājot par iepriekšējo paaudzi (0,53).

    “G-klase ir un paliek G-klase. Tas nav tikai nosaukums vai skaņa. Mūsu mērķis bija panākt, lai piedziņas sistēma strādā bez kompromisiem un nodrošina bezceļu spējas,” saka Manuels Urstegers, cilvēks, kurš bija atbildīgs par elektrisko piedziņas sistēmu Mercedes G-klasei.

    Auto aprīkots ar četriem elektromotoriem, pa vienam katram ritenim, kas attīsta 579 zirgspēkus un piedāvā iespaidīgu 1165Nm lielu griezes momentu. Šie elektromotori speciāli izstrādāti šīs mašīnas vajadzībām un katram no tiem ir atsevišķa divu pārnesumu ātrumkārba. Urstegers norāda, ka sarežģītā jaudas agregātu sistēma izstrādāta tieši šai mašīnai un tā nebūs pieejama citiem Mercedes modeļiem. “Tas bija sarežģīts projekts, bet izpildījām visus mūsu mērķus un šis auto bezceļu apstākļos ir labāks nekā parastā G-klase,” saka Mercedes pārstāvis.

    Ieskrējiens līdz 100km/h tiek veikts nepilnās piecās sekundēs, bet tieši spējas bezceļos esot bijis viens no galvenajiem atslēgas uzdevumiem auto attīstības laikā. Auto aprīkots ar “low-range” pārnesumkārbu, kā arī tas spēj šķērsot ūdens šķēršļus līdz pat 85 centimetru dziļumā. To iespējams darīt, jo visi elektriskie agregāti ir pienācīgi izolēti. Šāds ierobežojums pastāv tikai tāpēc, ka to ierobežo uzlādes spraudņa augstums un atrašanās vieta.

    Mašīnai ir vēl vairākas tieši bezceļiem domātas papildfunkcijas – priekšā novietotās kameras demonstrē attēlu multimediju ekrānā, kas ļauj ērtāk ieraudzīt un pārvarēt šķēršļus. Tāpat mašīnai ir “G-Turn” – šī funkcija ļauj griezties uz vietas, ap savu asi, kā arī citas stūrēšanas īpatnības, tieši ar domu par braukšanu bezceļu apstākļos.

    Automašīna izmanto 116kWh akumulatoru, bet akumulatoru pakas speciāli veidotas šim auto, lai tās integrētu šasijā kā strukturālu elementu. Tehniski akumulators ir identisks tam, kas tiek izmantots EQS, nodrošinot ātrās uzlādes iespējas ar jaudu līdz pat 200kW, savukārt ar pilnībā uzlādētu mašīnu WLTP ciklā var nobraukt ap 470 kilometriem. Lai pasargātu akumulatoru, izveidota speciāla aizsargplāksne auto apakšā. Auto gan ir diezgan gruntīgs un smags – tā pašmasa ir iespaidīgi 3085 kilogrami. Sākumcena Vācijā ir no 140 tūkstošiem eiro.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kaspars
    24.04.2024 16:14

    Kapēc virsrakstā nav minēts ne vārds par bezjēdzīgo jaudu? (ir tak vairāk nekā bezjēdzīgajai teslai) :)

    REALAIS
    24.04.2024 16:18
    Reply to  Kaspars

    Tagad tu esi sevi parādījis kā Tesla fanboju. Viss, tūlīt nāks banda :D

    Kursors.lv
    24.04.2024 16:34
    Reply to  Kaspars

    Cits autors, cita pieeja virsrakstu veidošanai ;)

    Bats
    24.04.2024 20:36

    Kā tos nabaga miljonārus slauc.

    Janis
    24.04.2024 21:27

    Geļik tikai orku jeb slāvu valodā saucās Geļik, mēģiniet latviski rakstīt

    Kursors.lv
    24.04.2024 22:25
    Reply to  Janis

    Gelītis? :)

    Biteme
    24.04.2024 22:57
    Reply to  Janis

    Tādas slāvu valodas īsti nav, ir slāvu grupas valodas un krievu ir tikai viena no tām.

    Varbūt G-auto? Bet tas būtu pārāk līdzīgi nosaukumam kādā no ģermāņu valodām, kurā vēl pirms gadsimta ar astīti runāja kaklakungi.

    Ek, varbūt lai būtu Gantainais, acīmredzams saliktenis? Ek, nevajadzīgas asociācijas ar Ganta diagrammu….

    Krotow
    24.04.2024 23:02
    Reply to  Biteme

    Krievu valoda ir slāvu-somugru-tjurku valodu mikslis.

    xs1
    25.04.2024 09:59
    Reply to  Biteme

    Bobiks … ja lieto slengu … Geländewagen protams skan vispareizāk un attiecināms tikai un vienīgi uz šo marku :)

    Jānis
    25.04.2024 15:46
    Reply to  Biteme

    Ar sākumu “G”- zinātne kaut ko meklēja medicīnas virzienā.. Nez vai ar to vajag asociēt mašīnu! Mēģināsim saukt kā ir – vismaz virsrakstos!

    Biteme
    25.04.2024 16:03
    Reply to  Jānis

    Ak tad redz ko uztjūnē g-power.com…..

    Jūrnieks
    25.04.2024 06:13
    Reply to  Janis

    Par Geļiku un okupantu valodu īsti nepiekritīšu. Domāju, ka tas ir paņemts no oriģināla Vācu valodā, tik saīsināts mīļvārda veidā! Un starptautiski izplatīts vārds.
    Kāpēc?
    Arī Vācijā šo auto sauc par GELENDwagen. Un man kolēģis, (vācietis) mehāniķis, arī šādi sauc, vēlas šo auto nopirkt, bet nevar atļauties, jo paralēli jūrai attīsta fūru biznesu.
    Tā kā, domāju, ka Geļiks, Gelītis, Gelendvāģis, utt – viss būs atvasināts no Vācu oriģināla, lai vai kā to sauktu. :)

    Reklāma