Vācu autoražotājs Mercedes oficiāli prezentējis jauno, pilnībā elektrisko G-klasi, kompānijai solot, ka izstrādes procesā nav pieļauti kompromisi un elektriskais auto esot pat labāks nekā G-klase ar iekšdedzes dzinēju. Lai arī izstrādes laikā šo modeli zinājām kā EQG, galaversijā tas ir vienkārši G580. Proti, Mercedes mainījuši auto nosaukumu stratēģiju, elektriskajiem modeļiem pamazām atsakoties no EQ apzīmējuma.
Lai arī vismaz dizainā elektriskā versija no parastā modeļa atšķiras minimāli, Mercedes paveicis lielu darbu, lai efektivizētu aerodinamiku. Iespēju robežās, protams. Pārstrādāta A statne, aerodinamiski veidots motora pārsegs un vēl daži sīkumi nozīmē, ka G580 aerodinamiskās pretestības koeficents ir Cd 0,44. Tas, protams, ir tālu no ideāla, jo, ja runājam par tiešām aerodinamiskām mašīnām, tām šis koeficents svārstās ap 0,20, pat zemāk. G-klase nosaukt par aerodinamisku auto, protams, nav iespējams. Tiesa, tas tik un tā ir ir labāk nekā parastajai versijai (0,48), nemaz nerunājot par iepriekšējo paaudzi (0,53).
“G-klase ir un paliek G-klase. Tas nav tikai nosaukums vai skaņa. Mūsu mērķis bija panākt, lai piedziņas sistēma strādā bez kompromisiem un nodrošina bezceļu spējas,” saka Manuels Urstegers, cilvēks, kurš bija atbildīgs par elektrisko piedziņas sistēmu Mercedes G-klasei.
Auto aprīkots ar četriem elektromotoriem, pa vienam katram ritenim, kas attīsta 579 zirgspēkus un piedāvā iespaidīgu 1165Nm lielu griezes momentu. Šie elektromotori speciāli izstrādāti šīs mašīnas vajadzībām un katram no tiem ir atsevišķa divu pārnesumu ātrumkārba. Urstegers norāda, ka sarežģītā jaudas agregātu sistēma izstrādāta tieši šai mašīnai un tā nebūs pieejama citiem Mercedes modeļiem. “Tas bija sarežģīts projekts, bet izpildījām visus mūsu mērķus un šis auto bezceļu apstākļos ir labāks nekā parastā G-klase,” saka Mercedes pārstāvis.
Ieskrējiens līdz 100km/h tiek veikts nepilnās piecās sekundēs, bet tieši spējas bezceļos esot bijis viens no galvenajiem atslēgas uzdevumiem auto attīstības laikā. Auto aprīkots ar “low-range” pārnesumkārbu, kā arī tas spēj šķērsot ūdens šķēršļus līdz pat 85 centimetru dziļumā. To iespējams darīt, jo visi elektriskie agregāti ir pienācīgi izolēti. Šāds ierobežojums pastāv tikai tāpēc, ka to ierobežo uzlādes spraudņa augstums un atrašanās vieta.
Mašīnai ir vēl vairākas tieši bezceļiem domātas papildfunkcijas – priekšā novietotās kameras demonstrē attēlu multimediju ekrānā, kas ļauj ērtāk ieraudzīt un pārvarēt šķēršļus. Tāpat mašīnai ir “G-Turn” – šī funkcija ļauj griezties uz vietas, ap savu asi, kā arī citas stūrēšanas īpatnības, tieši ar domu par braukšanu bezceļu apstākļos.
Automašīna izmanto 116kWh akumulatoru, bet akumulatoru pakas speciāli veidotas šim auto, lai tās integrētu šasijā kā strukturālu elementu. Tehniski akumulators ir identisks tam, kas tiek izmantots EQS, nodrošinot ātrās uzlādes iespējas ar jaudu līdz pat 200kW, savukārt ar pilnībā uzlādētu mašīnu WLTP ciklā var nobraukt ap 470 kilometriem. Lai pasargātu akumulatoru, izveidota speciāla aizsargplāksne auto apakšā. Auto gan ir diezgan gruntīgs un smags – tā pašmasa ir iespaidīgi 3085 kilogrami. Sākumcena Vācijā ir no 140 tūkstošiem eiro.
Kapēc virsrakstā nav minēts ne vārds par bezjēdzīgo jaudu? (ir tak vairāk nekā bezjēdzīgajai teslai) :)
Tagad tu esi sevi parādījis kā Tesla fanboju. Viss, tūlīt nāks banda :D
Cits autors, cita pieeja virsrakstu veidošanai ;)
Cits autors :) Pats galvenais gan ir mašīna – šim lopiņam noteikti vajag lielāku jaudu, lai to kustinātu uz priekšu pienācīgā veidā. Vārds “pienācīgā” nozīmē G-klases imidžam atbilstošā veidā. Vai Model 3 vajag tādu jaudu, to katrs pa savam var izspriest
Kā tos nabaga miljonārus slauc.
Geļik tikai orku jeb slāvu valodā saucās Geļik, mēģiniet latviski rakstīt
Gelītis? :)
Tādas slāvu valodas īsti nav, ir slāvu grupas valodas un krievu ir tikai viena no tām.
Varbūt G-auto? Bet tas būtu pārāk līdzīgi nosaukumam kādā no ģermāņu valodām, kurā vēl pirms gadsimta ar astīti runāja kaklakungi.
Ek, varbūt lai būtu Gantainais, acīmredzams saliktenis? Ek, nevajadzīgas asociācijas ar Ganta diagrammu….
Krievu valoda ir slāvu-somugru-tjurku valodu mikslis.
Bobiks … ja lieto slengu … Geländewagen protams skan vispareizāk un attiecināms tikai un vienīgi uz šo marku :)
Ar sākumu “G”- zinātne kaut ko meklēja medicīnas virzienā.. Nez vai ar to vajag asociēt mašīnu! Mēģināsim saukt kā ir – vismaz virsrakstos!
Ak tad redz ko uztjūnē g-power.com…..
Par Geļiku un okupantu valodu īsti nepiekritīšu. Domāju, ka tas ir paņemts no oriģināla Vācu valodā, tik saīsināts mīļvārda veidā! Un starptautiski izplatīts vārds.
Kāpēc?
Arī Vācijā šo auto sauc par GELENDwagen. Un man kolēģis, (vācietis) mehāniķis, arī šādi sauc, vēlas šo auto nopirkt, bet nevar atļauties, jo paralēli jūrai attīsta fūru biznesu.
Tā kā, domāju, ka Geļiks, Gelītis, Gelendvāģis, utt – viss būs atvasināts no Vācu oriģināla, lai vai kā to sauktu. :)