Elektrisko skrejriteņu izmantošana tiek vērtēta diezgan pretrunīgi, ņemot vērā, ka braucēji bieži vien iekuļas satiksmes negadījumos un apdraud gan sevi, gan citus. Līdz ar to daudzviet tiek apsvērti vai arī jau ieviesti dažādi ierobežojumi, kas veicinātu elektrisko skrejriteņu braucēju labāku iekļaušanos satiksmē un mazinātu negadījumu risku. Francija šajā ziņā gājusi vēl tālāk, jo sākot no šī gada 1. septembra Parīzē būs aizliegti nomas elektriskie skrejriteņi.
Lēmums no Francijas galvaspilsētas ielām aizvākt izīrējamos elektriskos skrejiteņus pieņemts, balstoties uz aprīlī notikušo iedzīvotāju aptauju. Lai arī tajā piedalījās ļoti maz cilvēku, vien 8% no visiem parīziešiem, absolūts vairākums jeb 90% no tiem atbalstīja nomas elektrisko skrejriteņu aizliegumu. Līdz ar to tika nolemts līgumu ar iznomātājiem vairs nepagarināt un no 1. septembra šos braucamos aizliegt pilsētā.
Nomas elektriskie skrejriteņi Parīzē ir pieejami jau kopš 2018. gada, un tos līdz šim izmantoja diezgan aktīvi, pērn ap 400 000 cilvēku. Vienlaikus jau kādu laiku norisinās aktīvas diskusijas par šo braucamo vietu satiksmē. Daļa iedzīvotāju uzskata, ka tas ir videi draudzīgs transportlīdzeklis, kas veicina mobilitāti pilsētā. Taču vairākums tomēr norāda uz satiksmes drošības riskiem, kādus rada bieži vien neuzmanīgie un pārgalvīgie elektrisko skrejriteņu vadītāji.
Bažas ir pamatotas, jo, piemēram, 2021. gadā kāds elektriskā skrejriteņa vadītājs Parīzē notrieca itāļu tūristu, kurš gāja bojā. Tas mudināja pilsētā ieviest stingrākus noteikumus, Parīzes dzīvīgākajās teritorijās ierobežojot braukšanas ātrumu līdz 10 km/h. Taču acīmredzot tas nav devis cerēto rezultātu, tāpēc no septembra nomas elektriskie skrejriteņi būs aizliegti pavisam. Savus personīgos braucamos joprojām varēs izmantot.
Nebūs skrejriteņi, būs elektriskie divriteņi par lielāku tarifu! :)
Un beigās izrādīsies, ka riteņbraucēji tādi paši dunduki, kā skūteristi!
Es pat teiktu – dzīvosim, redzēsim.
Pag, to jau rakstīja ka vietā būs vairāk elektrisko ričuku. Tarifs nav problēma – kļūst par dārgu, skrien kājām. Vai nopērc savējo un nebūs jāmaksā par katru braucienu.
Galvenais ir tas, ka divriteņi neapgāžas uz katra nelīdzenuma, uz tiem nevar braukt divatā (ok, var ja otrs sēž uz stūres), un tos var nodzīt uz brauktuves.
Es Lisabonā pamēģināju Bolt divriteni un ātri vien sapratu, ka ar skūteri ir ērtāk un ātrāk.
Vienīgi Lisabonā Bolt var lietot tie, kam ir vadītāja apliecība! Tur uz ceļa cilvēkus bez CSN zināšanām nelaiž!
Pēdējo teikumu var lasīt tā – Rīgā Bolt izdevās izsist savas biznesa intereses uz sabiedrības labuma rēķina. KNAB būtu jāpratina tie, kas parakstīja atļaujas uzsākt transporta pakalpojumu bez atbilstošo zināšanu/prasmju pārbaudes. Un dīvaini, ka auto tirgotāju asociācija neprotestēja šī ļoti dīvaino lēmumu – kā tad tā, auto pircējiem ir jātērē laiks un nauda tiesību iegūšanai, bet uz zaļā vari kāpt vispār bez jautājumiem.
Latvijā ir sava veida paradoks, kad bērniem ir jāzina CSN, jāvelk ķivere un jākārto velosipēda vadītāja apliecība, bet pieaugušajiem no 18 gadu vecuma nav jāzina CSN un nav vajadzīga ķivere! Nevar prasīt no BOLT to, ko valsts akceptē kā normu.
Pašvaldība no BOLT var prasīt visu, ko uzskata par nepieciešama savu iedzīvotāju (darba devēju) labklājībai. Nevajag te attaisnot boltveidīgos, viņi ir tikai planktons kuru nezkāpēc neēd valis.
Protams, planktons brauc ar skūteriem, bet vainīgs BOLT! :D
Varbūt sāc ar sevi un uzvedies kā cilvēks, tad nebūs BOLTS jāvaino, ka šmigā braucot pārsiti degunu! :D
Bolts ir planktons, jopcik. Kuru pašvaldība neredz ne sitama.
Kā to dara daudzas normālas, attīstītas valstis.
Skābajam te laikam darbs par tālu no mājām – auto nav, ar skūteri braukt pārāk dārgi, ar riteni nemāk. Nu ta brauc ar trolejbusu nelaimīgs.
Kopenhāgenā arī nav skrejriteņu. Bet nomas divriteņi (t.sk. elektriskie) ir pieejami visur. Un nemētājas, bet smuki salikti stāvvietās vai pie speciāliem turētājiem. Bija ērti kā tūristam.
Aizvākuši? Agrāk bija un tūristi brauca tieši ar skūteriem, jo tos nebija jāparko velo novietnēs, bet varēja atstāt , kur grib!
Paskatījos precīzāk, CPH ir tā, ka braucienu nevar sākt un beigt centrālajā daļā, bet drīkst iebraukt. Tāpēc es arī neredzēju nevienu skūteru novietni. Bet pārējās pilsētas daļās tie joprojām ir pieejami.
Vispār mani pārsteidza fakts, ka CPH bija daudz vietu, kur ar riteni nedrīkst braukt, bet to ir jāstumj! Cilvēki bija ļoti kulturāli, pa ietvēm un skvēriem nenesās un pat rāda pagriezienus ar roku! Ja ir tāds velo kultūras līmenis, tad saprotams, ka viņiem riebjas mežoņi ar nomas skūteriem, kas nejēdz ko dara!
Šeit prātā nāk Rīga, kas ierīkojusi veloceļu cauri Esplanādes parkam, pievadot veloceļu pie tā sāniem. Nu, idioti taču) Cik tur tā attāluma apbraukt apkārt….un kad labs laiks, triecas tak cauri tam parkam uz nebēdu.
Kad beidzot varēs ar zirgu jāt brīvi pa Rīgu? Šitie pašpiši reāli apdraud mani un manu zirgu. Vispā, kur poļu bankas, sāk apnikt te tas stāvdrāžu lobijs visas jomās.