Reklāma

Rīgā vēl viens elektroskūteru nomas serviss – Fiqsy

Jaunākie raksti

Piedalies konkursā un laimē QNAP TS-130 NAS

Tikko noslēdzām iepriekšējo konkursu un jau klāt nākamais! Šoreiz balvā mājas lietotājiem piemērotais QNAP TS-130 NAS. Tā ir klusa...

Baumo, ka Apple joprojām ir plāni bezvadu uzlādes risinājumiem

Apple par savu bezvadu lādētāju runas sāka jau 2017. gadā, tomēr paredzētā realizācija 2019. gadā tika atcelta. Kas bija...

Toyota sadarbosies ar BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto

Japāņu autoražotājs Toyota uzsācis sadarbību ar ķīniešu uzņēmumu BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters,...

74% Latvijas autovadītāju sociālo mediju lietošanu pie stūres uztver kā vislielāko risku

Latvijā vairums jeb 74% autovadītāju ir pārliecināti, ka riskantākā rīcība, vadot automašīnu, ir sociālo mediju patēriņš. Savukārt gandrīz puse...

Huawei nākamgad sola Eiropā piedāvāt HarmonyOS ar Mate un Mate X viedtālruņiem

Huawei paziņojis, ka jau 2022. gadā pie klientiem Eiropā nonāks Mate un Mate X viedtālruņi ar uzstādītu HarmonyOS. Mate...

Šodien Rīgā pamanīju spilgti oranžus elektroskūterus un pusdienu pauzē devos pie viena no tiem izpētīt pamatīgāk. Ja šīs vasaras sākumā Rīgā sagaidījām mūsu pirmo elektroskūteru nomu ATOM, tad tagad tam ir uzradies vērā ņemams pretinieks – Fiqsy.

FIQSY izveidotājs un vadītājs Māris Avotiņš: “Mēs redzam, ka FIQSY var palīdzēt darīt dzīvi brīvāku un ērtāku dažādām auditorijām – gan uzņēmumu darbiniekiem, kuriem viss jāpaspēj, gan tūristiem, kuri grib redzēt vairāk Rīgas, gan ikvienam cilvēkam, kuram patīk pārvietošanās brīvība un iespēja darīt lietas gudrāk.”

Fiqsy pārstāvis telefonsarunā minēja, ka šobrīd serviss darbojas Rīgā un darba dienās ir pieejami aptuveni 50 elektroskūteri. Brīvdienās ielās atradīsim līdz 70 elektroskūteriem. Jūnija beigās Rīgas ielās varēsim atrast jau 300-350 spilgti oranžus elektroskūterus. Skūterus ielās izvieto no rīta līdz plkst. 7:00 un dienas beigās (ap 23:00) savāc uzlādei un apkopei. Ja elektroskūtera uzlādes līmenis nokrītas līdz 20%, tas vairs nav redzams kartē.

ATOM pārstāvis nokomentēja, ka šobrīd Rīgā tiek ekspluatēti 50 elektroskūteri, bet jau šovasar to skaitu plānots palielināt līdz 150.

Kādus elektroskūterus izmanto Fiqsy?

Uzņēmuma pārstāvis norādīja, ka Fiqsy izmanto pielāgotus Xiaomi elektroskūterus. Tiem ir atšķirīgs dizains (salīdzinot ar mūsu nesen izmēģināto Xiaomi Mi Electric Scooter) un pamanāmi košs oranžs krāsojums. Skūteriem pagaidām ir ātruma ierobežojums līdz 15km/h un tie ar vienu uzlādi spēj veikt līdz 30km lielu attālumu. Skūteriem ir apgaismojums un mehāniska rokas bremze. Tie izmanto cietās riepas.

Kā Fiqsy darbojas?

Elektroskūteru noma notiek ar Apple iPhone vai Android lietotnes palīdzību. Tajā var vienkārši piereģistrēties norādot savu mobilā telefona numuru un pievienojot maksājumu karti. Reģistrācijas laikā netiek pieprasīts pievienot personu apliecinoša dokumenta fotogrāfiju, kā tas notiek ATOM nomas servisa gadījumā.

Pēc tam mobilajā lietotnē varam apskatīties karti ar visiem pieejamajiem elektroskūteriem, kā arī redzēt zonas, kur tos varam pēc brauciena beigām atstāt. Serviss pagaidām ir pieejams Rīgā un vairāk ir “zaļo” zonu, kur skūterus varam atstāt nekā ierobežojumu. Lietotnē varam uzspiest uz mūs interesējošā skūtera un aplūkot informāciju par to: uzlādes līmeni (atlikušo nobraucamo kilometru skaitu), kā arī tarifa informāciju. Tāpat varam pogas spiediena attālumā likt skūterim nopīkstēt, lai starp vairākiem skūteriem atrastu to, kuru vēlamies atslēgt.

Lai varētu uzsākt braucienu, mums vajag lietotnē pievienot maksājumu līdzekli (karti) un ieskaitīt Fiqsy maciņā naudu. Par kartes pievienošanu novilks 0.1 eiro un mazākais papildināšanas solis ir 5 eiro. Ja maciņā ieskaitīsim 10 vai 20 eiro, papildus saņemsim attiecīgi 1 un 3 eiro dāvanā.

Lai atbloķētu skūteri, vajag no lietotnes noskenēt tā QR kodu, kas ir uzlīmēts uz skūtera stūres. Ja laukā tumšs, lietotne mācēs ieslēgt lukturīti, bet, ja kodu neizdodas noskenēt, varam to ievadīt manuāli. Kad brauciens pabeigts, lietotnē to apstādinām un nobildējam kā esam novietojuši skūteri. Tos Fiqsy iesaka novietot kārtīgi un vēlams pie ierastajām velosipēdu novietnēm. Lietotnē var apskatīties veikto braucienu vēsturi.

Cik tas maksā?

Šobrīd Fiqsy tarifs ir 1 eiro par katru skūtera atslēgšanu un pēc tam 0.10 eiro par katru brauciena minūti. Salīdzinājumam, konkurējošais ATOM serviss piedāvā mazliet lētāku tarifu: 0.90 eiro par brauciena uzsākšanu un 0.09 eiro minūtē par pašu braucienu.

Fiqsy pārstāvis norādīja, ka pēc pirmajām dienām redz, ka klientu vidējais brauciens ir īss: 1.5 – 2.5 eiro apmērā. Savukārt, ATOM pārstāvis norādīja, ka viņu servisā darba dienās vidējais brauciena garums ir 3-4km, bet brīvdienās 5-6km.

Fiqsy piedāvā sadarbību ar uzņēmumiem

Fiqsy mājaslapā varam iepazīties ar informāciju par sadarbības piedāvājumu uzņēmumiem. Fiqsy tiem piedāvā īsas mobilitātes risinājumu Rīgas centrālajā daļā. Praksē tas nozīmē, ka tiek noslēgts sadarbības līgums un Fiqsy apņemas katru dienu noteiktā saskaņotā vietā izvietot konkrētu skrejriteņu skaitu un pa dienu tos arī papildināt. Pirmajā darbības gadā Fiqsy partneriem piedāvā izmantot skrejriteņus par īpašu tarifu. Lai šo tarifu varētu izmantot, darbiniekam ir jāautorizējas ar kompānijas e-pasta adresi.

Reklāma

18 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
18 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
DMG
03.06.2019 15:36

Rīgu drīz pārpludinās skūteri un neviens tiem nav gatavs tāpat kā ikgadu neviens nav sniegam gatavs :D

Jānis
03.06.2019 16:08

Kāds iemesls ātruma ierobežojumam? Cena/laiks paliek nepievielcīgi izmantošanai.

Ingus
03.06.2019 16:37
Reply to  Jānis

1. Braucēja un apkārtējo drošība. Nav ilūziju ka kāds uz šitā vilks ķiveri.
2. Attālums ar vienu uzlādi. Jo ātrāk brauc, jo mazāk km var nobraukt.

SGS
03.06.2019 17:37

Kas izņemot tūristus ir mērķauditorija? Cena ir tāda, ka pat ar carguru sanāk lētāk. Savs skūteris atmaksājas pirmajā vasarā.
Un tā sistēma ar “maciņu” mani attur pat no izmēģināšanas. Viņļā izmantoju citybee, kur nekāds “maciņš” – novelk no kartes tik cik nobrauc. Un cena ir 0,5 eur sākums + 0,1/min. Ņemot vērā, ka braucieni reti pārsniedz 5-10 min tad uz vairākiem braucieniem tie 0,5eur veido lielu starpību.

Krotow
03.06.2019 20:20

Bezbiļetniekiem bez naudas atliks vien iet kājām kā parasti :P

Arnis
03.06.2019 20:52

Es 1. jūnijā izmēģināju gan Atom (Ninebot es2), gan Fiqsy (Custom) e-skūterus. Jau pēc neilga brīža sapratu, ka Fiqsy piedāvātie skūteri ir ar lielāku uzrāvienu, plašāku stāvēšanas dēli, stabilāki (baterija atrodas mainbordā, ne stūres trubā) un uz tā bedres jūtamas mazāk, riepu dēļ. Fiqsy skūteru lietojamā teritorija ir plašāka, to uz ielām ir vairāk un brauciena beigšana ir ērtāka. No centra aizbraucu līdz tc Mols. RIP Atom

Jānis Elmeris(@eyedam)
03.06.2019 22:59
Reply to  Arnis

Salīdziniet kartes – ir izgriezumi, kur ar Fiqsy drīkst braukt, kur ar Atom nedrīkst, bet kopumā teritorija Fiqsy nav lielāka.

Juris
08.06.2019 10:14
Reply to  Arnis

Izklausās pēc uzņēmuma reklāmas🤔😄, kur palika komentārs par ātruma ierobežojuma salīdzināšanu😅 speed limit- Fiqsy RIP

assa
04.06.2019 10:34

Fiqsby ir foršī, ka nav jāčakarējas ar to saslēdzēju, kas Atomam ir neērts un mēdz aizķerties atvēršana. Arī nav obligāti jāmeklē velo novietne.
Bet tie ir dārgāki un nevelk lidz Teikai, kā Atom.
Abiem pakalpojumiem besī elektroniskais maks, kurā jātur nauda!

Jānis Elmeris
05.06.2019 23:23
Reply to  assa

Ko tu domā ar “nevelk līdz Teikai”? Kartē līdz Teikai drīkst, un pēc kilometriem arī sanāktu.

assa
05.06.2019 10:34

Pakalpojums notestēts! Mīnusi: man šķiet, ka verķim ir tieši tāds pats akumulators, kā ATOMam, bet softiski Fiqys jauda ir nogriezta, tādējādi panākot lielāku nobraukumu un…nožēlojamu ātrumu! 15kmh tas skrien tikai no kalna, kalnā 95kg nevelk vispār, atšķirībā no Atom, ks brīvi brauc Gaisa tiltā!!! Reāli velcies un saproti, ka jo lēnāk brauc, jo ātrāk tikšķ minūtes par lietošanu! Nobraucu 3km, samaksāju 3EUR. 10% Dārgāk kā Atom! Zaļā Zona, kurā atstāt verķus ir ievērojami mazāka, kā Atom. Plusi: Fiqies tauta pagaidām nelieto, tāpēc tie ir pieejamāki. ARī tas, ka tie nav obligāti jānovieto velonovietnēs ir liels pluss, nav jāčakarējas ar meklēšanu.… Read more »

assa
05.06.2019 11:51

Exactly! Fiqys maciņu nepapildināju, naudas tajā nebija, naudu novilka no kartes pa taisno un tas man ļoti patika!
Atom gadījumā bija tā, ka nobraucu maciņā uzliktos 5EUR un turpināju braukt tālāk vēl 6EUR, kas, braucienu beidzot, parādījās kā parāds, kas man karājās ilgi. Toreiz gribēju paņemt Atomu, jaunu braucienu sākt neļāva, līdz nepapildināju maciņu līdz pozitīvai, vismaz 2 EUR bilancei.

digitalk(@ciparnieks)
06.06.2019 00:48
Reply to  assa

ja Fiqsy tarifs abos punktos ir par 10% lielāks, tad arī gala summai vidēji jābūt par 10% augstākai. tā ka tehniskie ierobežojumi tur nav pie vainas, galīgi subjektīvs secinājums. un par nevilkšanu kalnā vispār nav nekāda izbrīna – tas taču Mi Scooter, kuram max 100 kg pa horizontālu virsmu.

Tehnom
27.08.2019 21:35

Un kur ta palika Bolt? Bet vispar sanāk dārgāk nekā ar sabiedrisko, un vēl pašam visulaiku jāuzmanās

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: