Reklāma

Fiqsy apkopo pirmā darbības gada datus – kopā nobraukti 2.5 miljoni kilometru

Jaunākie raksti

Ķirurgi pirmo reizi veiksmīgi savienojuši ģenētiski modificētas cūkas nieri ar cilvēka organismu

Zinātnieki spēruši platu soli cūku orgānu transplantācijā. Pirmo reizi pētnieki ģenētiski modificētas cūkas nieri veiksmīgi savienojuši ar cilvēka organismu....

Razer uzsāk piedāvāt procesora dzesētājus, korpusa ventilatorus un barošanas blokus

Razer izziņojis jaunus datora aksesuārus un pat svarīgas detaļas, kas arī tiks aprīkotas ar Razer RGB izgaismojumu. Razer Kunai...

“Facebook Messenger” grupu videozvanos ienes papildinātās realitātes efektus

Turpinot attīstīt konceptu par metaversa kompāniju, "Facebook" nācis klajā ar jaunām funkcijām, kas "Messenger" grupu zvanus izkrāsos košākus, ienesot...

Videospēle Among Us gada beigās būs pieejama Xbox un PlayStation konsolēs

Par visai patīkamie jaunumiem paziņojuši šobrīd aktuālās videospēles Among Us izstrādātāji Innersloth, jo sākot no 14. decembra tā būs...

Sony izziņo Alpha A7 IV pilna kadra matricas fotoaparātu

Sony Alpha A7 IV ir jaunākais ražotāja pilna kadra matricas fotoaparāts. Alpha A7 IV fotoaparāts izmanto 33 megapikseļu Exmor...

Fiqsy – pirmais Latvijā elektroauto koplietošanas autoparks – darbojas Latvijā jau vairāk nekā gadu. Šajā laikā Fiqsy automašīnas ir nobraukušas 2,5 miljonu km, samazinot transporta radīto CO2 izmešu daudzumu Latvijā par 552 tonnām.

Latvijā elektroauto lietošana ir attīstības sākumposmā, taču arvien vairāk cilvēku un uzņēmumu vēlas ikdienā izmantot videi draudzīgākus transporta risinājumus. Fiqsy elektroauto lietotāju skaits ir sasniedzis 14 000. 2021. gada jūlijā Fiqsy auto nobraukto kilometru skaits ir pieaudzis par 27,2%, salīdzinot ar to pašu mēnesi gadu iepriekš, savukārt augustā izaugsme sasniedza 46,1%.

Māris Avotiņš, Fiqsy līdzdibinātājs: “Ikviens var sniegt savu artavu, lai mēs visi dzīvotu zaļākā valstī. Elektriskā transporta koplietošana ir vienkāršs un teju ikvienam pieejams veids, kā to darīt. Fiqsy elektroauto aktīvi izmanto gan mājsaimniecības, gan uzņēmumi.

Turpmāk reizi ceturksnī apkoposim datus par uzņēmumiem, kuri visaktīvāk izmanto Fiqsy elektroauto savā ikdienā, tādejādi veicinot sava biznesa ilgtspēju un vienlaikus mudinot savus darbiniekus rīkoties zaļāk. Mūsu pirmais top-11 izcili parāda: izmantot videi draudzīgus transporta risinājumus vienlīdz veiksmīgi var dažādu nozaru uzņēmumi neatkarīgi no to izmēra vai pastāvēšanas ilguma.”

Fiqsy aktīvāko lietotāju top-11 ir izveidots, balstoties uz kilometru skaitu, ko ir paveikuši katra uzņēmuma darbinieki ar Fiqsy elektriskajiem spēkratiem:

  • Blue Shock Race (elektriskie gokarti un aprīkojums)
  • TEPATIR (interneta veikals)
  • Swedbank (banka)
  • Otto Hotel & Sun (viesnīca)
  • Ķēķis  (interneta veikals)
  • Sense Media (video mārketinga aģentūra)
  • Amrop (personāla atlase)
  • Barents (restorāns)
  • DNB Bank ASA Latvijas filiāle (banka)
  • Expobank (banka)
  • Rīgas Tehniskā Universitāte

Blue Shock Race – pirmais Fiqsy topa līderis – ir Liepājas uzņēmums, kas Latvijas un starptautiskajā līmenī īsteno inovatīvus projektus, ražojot elektriskos gokartus un attīstot ar tiem saistītās tehnoloģijas.

Artis Daugins, Blue Shock Race dibinātājs un vadītājs: “Es pats un visa Blue Shock Race komanda esam lieli elektro auto fani – paši darbojamies šajā nozarē, tādēļ zinām šā transporta veida priekšrocības. Kopš Fiqsy ir pieejams Liepājā, pats esmu jau nobraucis vairāk nekā 4 000 km. Fiqsy izmantojam darba vajadzībām Liepājā, braucam uz Rīgu, uz lidostu un citur. Mums tas ir ērts, ātrs un izdevīgs risinājums gan ikdienas ātriem braucieniem, gan  arī garākiem ceļojumiem pa Latviju.  Turklāt, jo garāks ir brauciens, jo ekonomiski izdevīgāks tas ir”.

Šā gada laikā Fiqsy elektroauto ir “pielaikojuši” dažādas lomas: piedalījušies īsfilmas tapšanā, palīdzējuši iemūžināt rallija interesantākos mirkļus. Viens no spilgtākajiem notikumiem ar Fiqsy auto dalību jau otro gadu pēc kārtas bija Rīgas Tehniskās Universitātes organizētais Lielais auto izlaidums.

Juris Iljins, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) administratīvais direktors: “RTU stratēģiskā prioritāte ir virzība uz klimatneitralitāti un videi draudzīgus tehnoloģiju radīšana. Tāpēc ir tikai pašsaprotami, ka transporta jomā pārejam uz jauniem risinājumiem. Mēs to aicinām darīt gan RTU darbiniekus, gan studējošos. Šī pakalpojuma izmantošana mums ļāvusi samazināt transporta izmešu apjomu un rast finansiālu ieguvumu. Pats auto koplietošanas princips korporatīvi ir ļoti izdevīgs, jo ļauj risināt autostāvvietu problemātiku, samazina izmaksas un ļauj atteikties no auto dīkstāves izmaksām. Tāpat Fiqsy ikdienā piedāvā studējošajiem ērtas elektroskūteru izmantošanas iespējas, lai pārvietotos starp RTU mācību korpusiem. Lielu popularitāti studentu vidū šis pakalpojums ieguva RTU Lielajā auto izlaidumā, kurā RTU studenti ļoti novērtēja elektroauto priekšrocības. Principā redzam šāda tipa pakalpojumus kā nākotni ikdienas transporta vajadzību nodrošināšanai.”

Attīstoties elektroauto uzlādes infrastruktūrai un elektriskajiem auto iegūstot arvien lielāku autobraucēju uzticību, lietotāji izmanto koplietošanas elektroauto ne tikai ātrajiem braucieniem pilsētā, bet arvien biežāk dodas ilgākos izbraucienos. Braucienu, kuru ilgums pārsniedz 4 stundas, īpatsvars 2020. gada jūlijā veidoja 2% no kopā nobraukto kilometru skaita, savukārt šogad tas sasniedza jau 11%.

Transports ir viens no galvenajiem gaisa piesārņojuma avotiem Latvijā – tā radītās siltumnīcas efekta gāzu emisijas veido 29% no kopējā Latvijas emisiju apjoma un vairāk nekā 98% no transporta radītām emisijām veido autotransports. Ilgtspējīga mobilitāte un siltumnīcas efekta gāzu (SEG) emisijas samazināšana ir viena no transporta nozares attīstības prioritātēm Latvijā un visā Eiropā.

Saskaņā ar “Eiropas zaļo kursu” Latvija ir izstrādājusi Transporta attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam, kas paredz, ka Latvijai līdz 2027. gadam siltumnīcas efekta gāzu emisija transporta sektorā jāsamazina par 16.9%, vienlaikus palielinot bezemisiju transportlīdzekļu īpatsvaru visu transportlīdzekļu skaitā līdz 2% un uzlabojot attiecīgo infrastruktūru.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Būtu interesanti redzēt statistiku, cik daudz mašīnu Fiqsy ir palicis no sākotnējās flotes.
Cik ir nācies redzēt nošķiltos koplietošanas auto, tad Fiqsy dominē. Pieļauju, ka Fiqsy tiek lietots, lai saprastu kas ir EV un ko tas var. Un kad testē “ko tas var” arī ir vislielākais risks noklopēt auto.
Būtu arī interesanti redzēt, cik no tiem 14000 lietotāju jau ir nobanoti! :D

Man arī interesē, cik palikuši. Kādus 2 toč esmu redzējis nošķiltus, bet reālā statistiku būtu interesanti uzzināt. Tāpat būtu interesanti zināt finanšu datus. Kā īsti veicas šajā biznesā? Cik liels apgrozījums, peļņa? Vai ir vērts biznesu veidot uz citiem bāzes top elektroauto modeļiem un attīstīt biznesu?

vai tad par finansēm gada pārskatā nav rakstīts?

Nav laika visu skatīt. Ja publisko, tad tā ir cita lieta.

Man kaut kā brauciens ar Carguru E-Up sanāca 2x lētāks kā ar Fiqsy Zoju un arī ievērojami lētāk kā ar CityBee. Mans favorīts ir Carguru.
Un vēl,Fifsy lamājās par manu braukšanas stilu, kas ir pilnīgi vienāds braucot ar savu auto, Carguru, CityBee vai Fiqsy . Ne no viena cita auto iznomātāja neesmu saņēmis kauninājumus par saviem braukšanas paradumiem. Radās iespaids, ka Fiqsy ir kaut kāds paranojiķu kantoris, kura mašīnā nedrīkst pat nošķaudīties, lai neizjauktu Zojas trauslo mikroklimatu! Ar Fiqsy toč vairs nebraukšu, kamēr būs pieejamas tādas alternatīvas kā Carguru vai CityBee.

Fiqsy atkal krietni vairāk pamanās nokļūt avāriju statistikā. Interesanti sanāk… vai nu kāds pielabo statistiku vai arī Zojas vairāk iecienījuši hipsterveidīgie ar nopirktām tiesībām. Tāpēc nebrīnos par iebūvētajiem stukačiem.

Visi un visur reklamē EV, kā super jaudīgus, super ātrus un super zaļus auto. Tad nu visādi 2k Euro budžeta žurku braucēji salasās reklāmas un domā, nopirkt es EV nevaru, bet varu iznomāt, lai salīdzinātu, kas tad iet labāk, mana žurka, vai Renis. Tad nu žurkavods izvelk telefonu ar dragreisa aplikāciju, uztaisa pāris startus, lai nomērītu paātrinājumu, tad atrod vēl kādu huļiganku ar kuru samērīties pie luksaforiem un gūst pārliecību, ka tas EV no vietas toč rauj labāk par mājās esošo žurku un mainot joslas turās pie ceļa kā gludeklis ar savu zemo smaguma centru. Nu un tad nāk lietus,… Read more »

Tā var būt :) Nav jau Zoja nekāds Tesla S vai Taycan, kur var “2,5s līdz simtam”. Taču ieskrienās patīkami un 110 tur bez problēmām. Un apdzīt fūru uz 2-joslu ceļa arī nav problēmu – vismaz līdz stukača ieviešanai nebija. Par dragreisa faniem – jā, tur drīzāk palīdzēs klientu vecuma limits.

Reklāma
Reklāma