Web Analytics
More
    Reklāma

    Audi Q3 Sportback pret VW T-Roc R – bezjēdzīgāko krosoveru cīņa

    Fotogrāfi: Audi Q3 Sportback - Rolands Jaunalksnis, VW T-Roc R - Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Kas man ir pēdējā laikā ar tiem “asajiem” virsrakstiem? Kurš vispār teica, ka auto ir jābūt ar jēgu? Lielākā daļa to jēgpilno auto ir klaji garlaicīgi un Jūs jau zināt, kāda ir mana attieksme pret garlaicīgiem auto.

    Man Audi Q3 Sportback un VW T-Roc R izmēģinājums bija viens pēc otra un sanāca foršs salīdzinājums. Un jā, abi auto pēc būtības ir diezgan bezjēdzīgi, ja mēs skatāmies pirkuma loģiku. Audi gadījumā tiek pamatīgi pārmaksāts par vizuālo noformējumu un samazināto vietu aizmugurējā sēdekļu rindā. VW gadījumā tiek nopirkts ļoti jaudīgs krosovers, kurā ne velna nav vietas, kā arī tā īsti nav skaidrs, kāpēc vispār tāds auto būtu nepieciešams. Ja gribas tikpat jaudīgu krosoveru, daudz loģiskāks pirkums ir Cupra Ateca, kas ir ietilpīgs un ģimenisks auto, ar kuru ļoti dinamiski braukt pēc piena. Loģiskāks ir pat “veca” Golf R pirkums, jo T-Roc R ir faktiski tieši tas pats auto, tik augstāks un mazāk ietilpīgs. Bet atgriežamies atpakaļ pie mana startā teiktā – kurš vispār teica, ka auto ir jābūt ar jēgu?

    Reklāma

    Tehniskās puses bez vēstures

    Tā īsti nemaz nav vērts iedziļināties vēsturē, jo abi auto jau ir izmēģināti un šīs ir tikai īpašas parasto auto versijas. Interesē vēsture? Lasiet manu VW T-Roc izmēģinājumu Portugālē un Audi Q3 izmēģinājumu tepat pie mums.

    Ja mēs tā pavisam godīgi runājam par Audi Q3, tad parastā versija man nepatika. Vizuālais noformējums nebija mana tējas krūzīte un es arī tā īsti nesapratu, kāpēc ir jāmaksā tik daudz par pavisam vienkāršu krosoveru. Q3 Sportback jau ir pavisam cits lauciņš un tūlīt būs ļoti skaļš apgalvojums – manuprāt, Q3 Sportback ir pats glītākais Audi, kas tagad ir piedāvājumā. Un tas ir pat ņemot vērā faktu, cik ļoti man patīk Audi A7. Sportback formas auto padara gandrīz par atsevišķu modeli un es pat esmu pārsteigts, cik ļoti relatīvi nelielas izmaiņas var izmainīt krosovera ārieni. Plūstoši slīpā jumta līnija un asā leņķī veidotie aizmugures lukturi iezīmē kupejai raksturīgo stilu un kupejas vienmēr ir foršas. S line aprīkojuma pakotne pērkot Audi ir gandrīz obligāts aksesuārs un Q3 Sportback gadījumā tas dod kontrastējošas krāsas buferus, lielu vienotu radiatora režģi astoņstūra formā un plašas sānu gaisa ieplūdes atveres. Glīti, glīti, glīti.

    T-Roc R nav tik daudz izteiktu vizuālu atšķirību, kaut uzreiz ir pamanāms, ka nebraucat ar pavisam parastu krosoveru. Virsbūve formas nemainās, bet auto ir no jauna izstrādāta priekšpuse un aizmugures daļa ar no R-Line pilnīgi atšķirīgiem buferiem. Ja “parastu” R-Line noliek blakus R modelim, tad atšķirības ir pamatīgas, bet uz ielas lielai daļa šķitīs, ka braucat tikai ar sportiskas pakotnes T-Roc. OK, izmēģinājuma auto pamatīgi nodeva skaļais Akrapovich izpūtējs un milzīgie riteņu diski, par 20mm zemāka balstiekārta, bet šo auto ir iespējams arī “paslēpt” un tas ir pavisam forši. Fotosesijas laikā pie mums piebrauca parastais T-Roc ar R-line pakotni un pirmais īpašnieka jautājums bija – kas šis ir par virsbūves tūninga komplektu, jo šāds R-line neesot redzēts. Win win no VW puses, šis viņiem patiešām ir sanācis. Un man arī ir godīgi jāatzīstas, ka nekad neesmu bijis T-Roc fans, tomēr R modelis izskatās tik ļoti savādāk, ka pat redzu šim auto jēgu.

    Ja mēs runājam par tehniskajām niansēm, tad Audi Q3 Sportback īsti neatšķiras no parastā Q3, bet atkārtošana ir zināšanu māte, tāpēc tabulā zemāk ir redzams, kas īsti ir dabūjams:

    Modelis Dzinējs Jauda/grieze Ātrumkārba
    35 TFSI 1.5 TFSI 150 Zs (250 Nm) 6 mehāniskā vai 7 S tronic
    45 TFSI quattro 2.0 TFSI 230 Zs (350 Nm) 7 S tronic
    35 TDI 2.0 TDI 150 Zs (340 Nm) 7 S tronic
    35 TDI quattro 2.0 TDI 150 Zs (340 Nm) 6 mehāniskā
    40 TDI quattro 2.0 TDI 190 Zs (400 Nm) 7 S tronic

    Un šeit atklājas kas interesants – vienkāršākais dīzeļdzinējs ir pieejams tikai ar septiņu ātrumu automātisko divsajūgu ātrumkārbu, kamēr quattro versija ar mazo jaudu ir ar sešu ātrumu mehānisko ātrumkārbu. Interesanti. Citos tirgos ir gan vēl arī nopērkams 40 TFSI modelis, ka ir tas pats 2.0 TFSI ar 190 Zs (320 Nm) un ir vēl RS Q3, kas gan ir pilnīgi cits auto ar 2.5 litru TFSI dzinēju no Audi RS3 ar 400 Zs (480 Nm).

    VW T-Roc R nav nepieciešama tabula, jo tā ir konkrēta versija. Pilnie parametri ir ļoti garš simbolu savirknējums – 2.0 TSI OPF 4Motion DSG-7 300 Zs (400 Nm). OPF ir mikrodaļiņu filtrs, kas ir nepieciešams izplūdes emisiju samazināšanai, DSG-7 nozīmē divsajūgu automātisko ātrumkārbu ar septiņiem pārnesumiem, 4Motion, protams, visu četru riteņu piedziņu. TSI abreviatūra domājams nav nevienam jāpaskaidro.

    Interjera sajūtas

    Un šeit man ir diezgan bēdīgas ziņas par abiem auto, par Audi gan mazāk, bet nu tomēr. Q3 Sportback salons ir izpildīts klasiskajā jaunajā Audi stilā, bet uzreiz ir pamanāms, ka braucat “lētākā” automašīnā, jo nav stilīgās pārnesumu pārslēgšanas sviras, kuras var novērot jau praktiski visos jaunajos Audi. Panelis ir no mīkstas plastmasas, 10.1 collu lielais info-izklaides ekrāns ir viens no labākajiem tirgū un par to sūdzību man nav, bet tas varēja būt mazliet augstāk novietots, jo sanāk skatīties nedaudz uz leju. 12.3 collu vadītāja displejs pavisam noteikti ir labākais tirgū. Tas ir augstas izšķirtspējas, labā krāsu paletē, attēlo kaudzi informācijas un ir ļoti vienkārši lietojams un pielāgojams. S-line sēdekļi ir fantastiski, tikpat lieliska ir arī stūre, kuras izliekums ir ļoti stilīgs, nogrieztā apakša ļoti ērta un novietojums vienkārši izcils. Sportiskie pedāļi ir pareizi liela izmēra un ērti, sēdpozīcija arī lieliska. Tā visa savienojums ar Bang & Olufsen audio sistēmu dod diezgan labas sajūtas. Tā vien šķiet, ka nav par ko sūdzēties. Ne, ne! Audi visos modeļos ir problēma ar durvju paneļiem un salona apakšējo daļu – tie ir ļoti lētas un grabošas plastmasas. To es neesmu sapratis tā īsti nekad, jo neviens no ražotāja auto nav tā īsti lēts. Lētas durvju plastmasas ir pat pavisam dārgajā Q8. Q3 Sportback durvju paneļi ir praktiski zem jebkādas kritikas, jo pat kustas, kad tiem pieskaras. Arī pati ātrumkārbas torpēda ir pārlieku plastmasīga un nedod nekādu premium auto sajūtu. Kopējo skatu un sajūtu mazliet glābj smukie alumīnija durvju atvēršanas rokturi.

    Ar VW T-Roc R ir vēl bēdīgāka sajūta, jo pret parasto un ļoti vienkāršo T-Roc izmainīts nav absolūti nekas. Viss panelis ir lētas plastmasas, durvju paneļi ir tikpat briesmīgi un viss interjers dod pavisam lēta auto sajūtu. Teiksiet, ka dinamiskam auto tas ir mazsvarīgi? Tā nav, jo labi sakomplektēts R maksā vairāk par 50 tūkstošiem EUR. Par to naudu jau gribētos arī daudz kvalitatīvāku interjeru.

    Ir ļoti daudz pozīciju, kas šo bēdu ieleju glābj. Kaut stūre neatšķiras no R-line pakotnē piedāvātās, tā ir pietiekami ērta un stilīga, bet varēja būt mazliet resnāka. Sēdekļi R versijai ir savi, pie tam arī aizmugurējie. Kaut tie nav kausa tipa un ar nenenormāli augstām sānu malām, tie ir pietiekami sportiski un vienlaicīgi komfortabli, bet atkal to plastmasas pamatne ir pārlieku plastmasīga. Pamatīgi šo situāciju glābj klavieru melnā apdare, kas ne tikai izskatās ļoti labi, bet dod arī vismaz nelielu dārga auto apziņu. 8 collu info-izklaides ekrāns ir klasisks un pierasts un kaut nav nekas īpašs, izpilda praktiski jebkuras prasības. 10.25 collu vadītāja informācijas displejs arī nav pats krāšņākais un grafiskākais tirgū, bet visus ķeksīšus izpilda. Un te ir arī neliela problēma – izskatās, ka inženieri ir mazliet par maz centušies radīt īpaši sportiska auto auru salonā, kas no vienas puses ir labi, bet no otras puses nē, jo normāli cilvēki tāpat šo auto nepirks.

    Braukšanas sajūtas

    Pārlecam no negatīvā un pozitīvo, jo no braukšanas viedokļa abiem auto viss patiešām ir vislabākajā kārtībā. Sākam ar Audi Q3 Sportback, jo tas arī bija pirmais rindā. Izmēģinājuma auto bija ar pavisam jauko 45 TFSI Quattro, kas ir 230 Zs (350 Nm) benzīna dzinējs, kam dinamika ir tieši tajā nepieciešamajā diapazonā, lai komfortabli justos kā pilsētā, tā arī ārpus tās. Protams, vienmēr būs diskusija par to, vai ir nepieciešami tie 200+ zirgspēki, bet visi mani izmēģinājumi ir pierādījuši, ka nereti degvielas patēriņš ir pat mazāks par automašīnām ar 150 un pat mazāk zirgspēkiem. Tātad pamatojums pirkt mazjaudīgākus spēkratus ir tikai un vienīgi pirkuma summa. Q3 Sportback gan tas patēriņš mazliet koda pirkstos, jo tā īsti zem 11 litriem uz 100 kilometriem man nesanāca sasniegt. Gan jau pēc ilgāka izmēģinājuma trāpītu arī desmitniekā.

    Parastais Q3, ko izmēģināju pirms kāda laika, bija ar 150 Zs benzīna dzinēju un tas pavisam noteikti ir pieticīgs dzinējs tādam auto, tāpēc ir grūti salīdzināt ar Sportback, kam ir par 80 Zs vairāk. Varbūt tieši mazjaudīgais dzinējs bija viens no iemesliem, kāpēc man Q3 nepatika, jo tā savienojums ar relatīvi slinko ātrumkārbu nedeva nekādu braukšanas prieku. Šis viss mainās Sportback modelī, kur es sajutos kā pilnīgi citā auto. Gan vizuāli, gan tehniski.

    Pirmais jau, par ko es biju starā, bija balstiekārta. Teikšu pavisam godīgi, ar tik savāktu auto nebiju braucis kādu laiku. Sportiskums un laba vadāmība, komforts un pilnīgs klusums – Audi balstiekārta ar katru gadu un modeli kļūst arvien labāka. Es šo atkārtoju šķiet jau gandrīz katrā Audi rakstā, bet tas ir pamatoti, jo inženieri savu mājas darbu ir izdarījuši. Sēdies, pieci. Regulējamā balstiekārta nav ļoti lēta papildus opcija, bet tā ir patiešām fantastiska un katra eiro no gandrīz apaļā tūkstoša vērta. Es īsti nevaru iedomāties šo automašīnu bez regulējamajiem amortizatoriem un braukšanas režīmu iestatīšanas. Arī progresīvā stūres iekārta, kas S line komplektācijā ir standarta aprīkojums, dod gan precīzu, gan arī sportisku braukšanas sajūtu. Kam gan ir nepieciešama kupejas formas mašīna, ja tā nebrauc sportiski? Sportback nosaukums izcili atbilst visām braukšanas īpašībām un es domāju, ka vīlušos īpašnieku noteikti nebūs. Vismaz es ar katru nobraukto kilometru arvien vairāk priecājos par patiešām kolosālajām braukšanas īpašībām. Jā, Audi ātrumkārba nav pati ātrākā starta paātrinājumā, pie tā pat īsti nevar pierast, bet ar to vienkārši samierinās.

    T-Roc stāsts ir ļoti līdzīgs. Nē, ne jau braukšanas īpašības ir līdzīgas ar Audi, bet manas sajūtas. Teikšu pavisam godīgi, es ļoti skeptiski skatījos uz T-Roc R, jo parastā T-Roc braukšanas īpašības mani nepārliecināja. Un es to tomēr diezgan dinamiski izmēģināju Portugālē. Jā, 300 Zs ir ļoti pārliecinoši jaudas rādītāji, bet mani uztrauca kas cits. Proti, kāds būs auto kopējais balanss, jo vienkārši iestūķēt jaudīgu dzinēju automašīnā, kas pēc tam brauc taisni, var arī piemājas šķūnī. Amerikāņi to ir spilgti pierādījuši. Jaudīgs krosovers pie tam ir mazliet sarežģītāka koncepcija, it īpaši ņemot vērā faktu, ka VW tāds auto iepriekš nav bijis. 300 Zs dzinējs gan nav nekāds jaunums un VW tādu ražo pietiekami ilgi laiku un aprīko savus karstos hečbekus, kas ir pat ļoti savākti auto. Pierādījums ir jau mans izmēģinātais VW Golf GTI TCR, kurš mani pamatīgi pārsteidza. Kāds tad būs krosovers, kurš ir būvēts uz Golf R bāzes?

    T-Roc uzlabots ir viss – priekšējās bremzes no Golf R Performance, aizmugurējās ir standarta T-Roc priekšējās. Adaptīvā balstiekārta arī nav gluži standarta, tā ir stingrāka un zemāka un radīta vairāk sportiskai braukšanai, kā komfortablam braucienam pēc olām un piena. 4Motion pilnpiedziņas sistēma arī ir uzlabota un var novadīt līdz pat 50% jaudas uz aizmugurējiem riteņiem. Adaptīvā stūres iekārta arī ir ieguvusi virkni uzlabojumu un paliek dikti stingra dinamiskajos režīmos. Priekšējā pašbloķējošā reduktora, kuru varējām sastapt GTI TCR, šeit nav, tā vietā auto spekulē ar priekšējām bremzēm, lai panāktu līdzīgu efektu. Un es jums teikšu – tas patiešām darbojas.

    Visi tie manis nosauktie tehniskie risinājumi izklausās ļoti labi, bet jautājums ir viens – kā tas viss strādā kopā. Izcili. Patiešām. Pirmkārt jau absolūti nav sajūtas, ka Tu atrodies krosoverā – par 20mm zemākā balstiekārta dod karsta hečbeka izjūtas un tas mani šķiet pārsteidza visvairāk. Kaut auto nevar dabūt Brembo lielās bremzes, kādas var pasūtīt, piemēram, Cupra Ateca, ar esošajām pietiek atliku likām un domāju, ka tikai trases apstākļos varētu rasties nelielas problēmas ar pārkaršanu. Bet krosovers, kaut jaudīgs, un sacīkšu trase neizklausās ļoti gudri. Jaudas pietiek un auto paātrinās tikpat ātri vēl stipri virs atļautā ātrumu, papildus uzstādītā Akrapovic sporta izplūdes sistēma skan vienkārši fenomenāli, auto stūre ir atsaucīga, precīza un tiešām sanāk aizmirst, ka atrodaties kaut nelielā, bet tomēr krosoverā.

    Abi auto nu galīgi nav lēti

    T-Roc R cena sākas no 44 tūkstošiem EUR, kas ir daudz, bet bāzes komplektācija jau ir diezgan bagātīga un braukšanas izjūtu cienītājam tā īsti neko klāt nemaz nevajag. OK, meloju, vajag – Akrapovic izplūdes sistēmu par 3600 EUR, kas šo auto nostādīs jau 48 tūkstošu EUR lauciņā. LED gaismas vēl 1000 EUR, info-izklaides sistēma 800 EUR, 1200 EUR par adaptīvo piekares regulēšanu un 800 EUR par progresīvo stūres iekārtu un kopā jau ir 52 tūkstoši. Tas jau ir daudz un tā īsti nav skaidrs, vai auto ir tās naudas vērts. Labi aprīkota Cupra Ateca ir nopērkama par 40 tūkstošiem un tas ir daudz prātīgāks pirkums, kaut nebrauc tik labi un uz ceļa uzvedās kā krosovers. Kuram interesē prātīgi risinājumi?

    Q3 Sportback cena sākas no 36 tūkstošiem EUR vienkāršākajā 1.5 TFSI 150 Zs benzīna versijā ar priekšpiedziņu, kamēr par 150 Zs dīzeli jau būs jāmaksā turpat 40 tūkstoši un būs izvēles iespēja – ņemt manuālo ātrumkārbu ar quattro vai automātisko ātrumkārbu ar priekšpiedziņu. Par S Line versiju būs jāpiemaksā aptuveni 2000 EUR, kas gan Audi gadījumā ir gandrīz obligāts aksesuārs. Izmēģinājuma 230 Zs benzīna versija ar S Line sākas no 48 tūkstošiem EUR, gandrīz tikpat maksā arī 190 Zs dīzelis ar S Line un quattro. Audi par papildus aprīkojumu var šķirties no gandrīz vēl viena auto cenas un izmēģinājuma auto nav skopojies. Komforta un tehnoloģiju pakas nostāsies 4200 EUR apmērā, regulējamā balstiekārta 1000 EUR, dažādām info-izklaides fīčām vēl 2000 EUR, arī asistentiem 2000 EUR. Tātad cipars jau kļūst par jaudīgiem 60 tūkstošiem EUR, kas ir pamatīgs cipars šāda izmēra auto. Skaistums prasa upurus.

    Secinājumi

    Abiem auto ir daudz kopīgu un daudz atšķirīgu lietu. Kopīgs – ne ļoti kvalitatīvi interjeri un fantastiskas braukšanas īpašības. Par atšķirīgajām lietām pat tā īsti nav vērts pieminēt, tie tomēr ir divi dažādi auto un katram ir savs pielietojums. Kāpēc Audi nepiestrādā pie savu diezgan dārgo auto interjeriem? Es patiešām nezinu. Nezinu arī, kāpēc T-Roc R nav viss mazliet uzlabots pret standarta versiju. Tas viss man šķiet diezgan muļķīgi. Abi auto brauc fantastiski un nav tā, ka visi jaunie auto brauc labi – šeit inženieri tiešām ir piestrādājuši, lai ar pamatīgu uzviju tiktu kompensētas visas interjera nepilnības. Vai tas viss ir palielās cenas vērts? Vai abi auto būs emocionāls un neracionāls pirkums? Pavisam noteikti. Padaram dzīves krāsainākas, pietiek braukt ar garlaicīgiem auto.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    29 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Arturs
    03.06.2020 11:11

    Pūstoši slīpā jumta līnija..” ;)

    Edgars K
    03.06.2020 14:12
    Reply to  Arturs

    Priekš tā ir ctrl+enter

    Edgars K
    03.06.2020 14:12

    Paldies, jauks raksts, lasījās forši, neskatoties uz kļūdām :)

    Janis Liepins
    03.06.2020 14:29

    Es šos izstrādājumus nesaprotu nu tā pavisam pavisam. Papildus šo mazo krosover un krosoveru vispār kā tādu bezjēdzīgumam, šiem ir uzdzīta cena ar kautkādu sportu, kaut pat nemēģinot braukt ir skaidrs, ka šos izstrādājumus līkumā nokodīs jebkurš sportiskāks hečbeks. Šie izstrādājumi pēc būtības ir miniveni, tik diezkapēc nevienam nav ienācis prātā taisīt sporta Šarānus vai Tiguanus.

    Ingus
    03.06.2020 14:43
    Reply to  Janis Liepins

    Kā nu nav sporta miniveni? Opel Zafira OPC ar 240 Zs nāk pirmais prātā.
    Cupra Ateca ar 300 Zs arī tas pats Tiguans vien ir.
     

    Pičs
    04.06.2020 09:51
    Reply to  Janis Liepins

    Gan jau bez tevis ir arī kādi pāris miljadri citu cilvēku, kuru viedoklis un gaumen varētu atsķirties ;)

    KKTK
    04.06.2020 09:33

    Vai šim sporta mašīnām pedāļi ir ērti novietoti priekš “heel and yoe downshift”? :D

    Pičs
    04.06.2020 09:49

    Piedod, bet virsraksts ir bezjedzīgs un norāda uz autora augstprātīgo attieksmi.
    Viena cilvēka viedoklis. Tas nu galīgi nav rādītājs, lai kaut ko skaļi un publiski nosauktu par bezjēdzīgu.
     
    Sabojāt labu rakstu ar stulbu virsrakstu jābūt meistaram.

    Janis Liepins
    04.06.2020 10:09
    Reply to  Pičs

    Jau šeit mēs esam divi ar šādu viedokli un gaumi. Tā ka tas nav viena cilvēka viedoklis.
    Savukārt jūsmo par šiem izstrādājumiem šeit tikai tu. Attiecīgi komentārs ir bezjēdzīgs un norāda uz autora augstprātīgu attieksmi. Viena cilvēka viedoklis

    Pičs
    05.06.2020 10:03
    Reply to  Janis Liepins

    Lūdzu norādi precīzi to vietu manā komentārā, kur es jūsmoju par šiem izstrādājumiem :)
    Ja varēsi, noliekšu galvu tava viedokļa priekšā.

    Pičs
    05.06.2020 09:59
    Reply to  Māris Gaugers

    Skat augstāk.
    Ja vau vēlies būt par autoru un izteikties publiski, tad esi gatavs uztvert kritiku cienīgi, nevis cepties.

    Kursors.lv
    05.06.2020 06:20
    Reply to  Pičs

    Katram autoram ir pilna brīvība Kursorā pamatoti izteikt savas domas. Nogludinātus un neitrālus auto speceņu atgremojumus būs jāmeklē citur :)

    Pičs
    05.06.2020 10:01

    Skat augstāk.
    Un lūgums izlasīt visu komentāru tāpat, kā vēlaties, lai lasītāji izlasa rakstus.
    Es neko neteicu ar raktsu. Tam viss ir kārtībā.
    Vienīgais iebildums bija par neveiksmīgu virsrakstu, ko pavisam noteikti varēja izveidot savādāk.
    Svaigs piemērs par “krāsaino Pola saldējumu”.

    Kursors.lv
    05.06.2020 10:18
    Reply to  Pičs

    Kā tu izveidotu virsrakstu, kurā pateiktu, ka abi šie krosoveri ir diezgan bezjēdzīgi?

    Pičs
    05.06.2020 10:29

    Nu piemēram “Divi krosoveri, kas nav praktiski, bet ar fantastiskām braukšanas īpašībām”.
    Bet es nepretendēju uz autora lomu. Tādēļ arī nevaru apgalvot, ka mans virsraksts ir pareizais. Es tik esmu par pieklājību pret citiem.
    Uzsvars ir uz vārdu “bezjēdzīgs”, nejau uz saturu.
     
    Autors pats uzsver, ka virsraksts ir ass. Tātad ir jābūt gatavam saņemt kritiku, ja jau izvēlējās provocēt lasītāju :)
     
    Viss labi. Nevajag tik cepties.

    Kursors.lv
    05.06.2020 10:35
    Reply to  Pičs

    Paldies, ka paudi savu viedokli. Tagad mēs zināsim, ka tu šādu rakstu nosauktu savādāk. Maucam tālāk!

    Janis Liepins
    05.06.2020 13:42
    Reply to  Pičs

    “praktisks/nepraktisks” ir tieši tik pat subjektīvs kā “jēdzīgs / bezjēdzīgs”. Nav objektīva atskaites punkta, nav objektivitātes.

    Pičs
    05.06.2020 09:57
    Reply to  Pičs

    Neko jūs nesapratāt. Es nemeklēju slavinošus raktus, bet esmu par normālu cieņas izrādīšanu pret citu cilvēku viedokli. Mani besī necienīgi izteikumi par jebko.
    Kaut vai par Nisan Juke kaut arī man tas ļoti nepatīk.
     
    Bet es cienu citu cilvēku viedokli un izvēli. Jūs savukārt to noniecināt.
     
    Un tam nav nekāda sakara ar auto speceņu atgremojumiem vai autora Māra salīdzinājumu ar iRobotu vai Mini Cooperu. Pilnīgi aplami arī tos nosaukt par bezjēdzīgiem.
     
    Es vārdu “bezjēdzīgs” saprotu tā, kā rakstīts definīcijā “Tāds, kam nav jēgas, satura, tāds, kas nav saprotams“.
     
    Visām tavām nosauktajām lietām ir jēga un saturs, jo kāds tās izvēlas. Tava rīcība, nosaucot šīs lietas par bezjēdzīgām, ir citu cilvēku vienokļa noniecināšana un sava viedokļa uzvēršana, kā pareizā.
     
    Un uzreiz ķerties pie smagās artilērijas (cit. ahujenna) ir autora necienīgi.
    Nevis es kaut ko neredzu, bet tu skaties šauri tikai tev tīkamā rakursā, ja jau šādi izrunājies.
     

    Nelabojams
    05.06.2020 10:30
    Reply to  Pičs

    Politkorektuma esence: drīz gudrajiem aizliegs domāt, jo tas varētu aizskart (vai noniecināt) kādu stulbeni.
    P.s. Raksta autoram piekrītu par… nu, teiksim, 90%!

    Pičs
    05.06.2020 10:40
    Reply to  Nelabojams

    Pilnīgi aplami. Es nerunāju par gudrību, bet par pieklājību.
    Tās ir divas dažādās lietas.
    Situācijā ar automašīnām tā nav gudrība vai stulbība, bet gaume.
    Gaumi nevar nosaukt par gudru vai stulbu.
     
    Bet teikt, ka cita cilvēka gaume ir stulba, ir nepieklājīgi.
    Un es nefanoju par šiem diviem auto. Man tie ir vienaldzīgi.

    Uldis M.
    04.06.2020 17:09

    Es gan vienu tendenci nesaprotu (tas gan uz lielu daļu jauno auto attiecināms, bet vis izteiktāk vāciešiem) – kādēļ ekrānā jārāda klasiskais spidometrs un tahometrs? Es par VW, Audi situācija bišķi labāka, bet ne tuvu laba.
    Tur ir viss laukums viens displejs, nu uztaisiet taču normālu info paneli! Ir taču tik daudz jēdzīgas informācijas ko tajā salikt un izkārtot pēc svarīguma. Tie riņķi ar cipariņiem elektroniskā veidā ir displeja nelietderīga izmantošana! Ok, lai atstāj to kā opciju ko izvēlēties ja esi super konservatīvs ripu piekritējs. spidometru var vienkārši realizēt kā skaitli. Tahometram var kaut kādu josliņu izvedot, bet ne jau divas lielas un bezjēdzīgas ripas ar cipariņiem. Jā, ok, navigāvijas skatā ir lielā karte ar mazajām ripām sānos, bet atkal ripas!? Nu kurš ir izdomājis ka ripas ir tik ērti pārskatāmas? man tā galīgi nešķiet. Kopš braucu ar auto kuram bez fiziskajām ripām vidus displejā ar lieliem cipariem rādās arī braukšanas ātrums, vairs uz fizsiko spidometru nemaz i neskatos. Pat reizēm ja uzmetas kaut kāds paziņojums ātruma vietā, apjūku uz cik ta es tagad braucu, un nākas piedomāt lai lai atcerētos ka ir tažu kaut kur blakus parastā ciparnīca ar aptuveno braukšanas ātrumu…
     

    Last edited 3 years ago by Uldis M.
    Nelabojams
    05.06.2020 10:35
    Reply to  Uldis M.

    Ar ripām nav tik vienkārši. 80.gados, kad elektronikā sāka masveidā ienākt ciparu displeji, bija gandrīz vai vispārējs viedoklis, ka tagad parastie “bultiņu” mēraparāti un ripas iznīks uz neatgriešanos. Taču ir viens knifs – šie vecmodīgie daikti sniedz arī tā saucamo slēpto informāciju. Ja skaitlis ir tikai skaitlis, tad uz “ripas” mēs redzam vismaz to, kur šis skaitlis atrodas kādā skalā, intervālā. Un vēl šo, to. Ja tu apjūc, paskatoties uz klasisko spidometru vai tahometru, tas nozīmē, ka tu tai brīdī netiec galā ar to informāciju, ko mēraparāts tev piespēlē, jo tās ir daudz vairāk, nekā plikā skaitlī. Cits jautājums ir – vai tev vajag šo papildus informāciju?

    Last edited 3 years ago by Nelabojams
    Ingus
    08.06.2020 09:53

    Man gan šķiet, ka tā auditorija, kas nopirks 50K vērtu nišas auto, spēs saskatīt daudz lielāku jēgu un prieku savā pirkumā nekā tas tautas vairākums, kas pērk 40K bezkrāsainus 4motion tiguanus (jo VW taču ir vācu atturības, kvalitātes un ilgmūžības etalons), lai brauktu uz darbu un dārziņu, bet pēc tam raud kā apkopē nokāsa 800 eur, jo haldexam eļļa jāmaina…

    Reinis Baranovskis
    10.06.2020 10:08

    Man ir jautājums, kas saistās ar parasto auto ar vien biežāku pārtapšanu par krosoveriem. Piemēram, ja salīdzina Volvo v70 ar xc70, Passat B8 un Alltrack, Audi A6 un Allroad versijas. Vai paceltās versijas ir komfrotablākas ikdienas braukšanai ?

    0930
    22.07.2020 17:23

    Tas taču atkarīgs no braucējiem un apstākļiem – ar gadiem ķermenis, kas agrāk varēja veikli ielocīties 70cm augstā sporta auto, vairs nav tik lokans un tad krosovers nāk kā glābiņš. Nu vai alus riepa traucē salocīties iekāpšanai. Tāpat arī lieki cm klīrensa ir pluss tiem, kas brauc pa risainiem ceļiem, pa nekoptu granti, vai piebraukšana līdz mājai ir ne pārāk līdzeni pļaviņu. Ne SUV visurgājība, bet neliela rezerve ārpus laba asfalta. Tā teikt, kāda nu kuram tā ikdiena.

    Māris Zemgalietis
    22.07.2020 16:32

    Gan Q3 , gan Q3S ir pieejama adaptīvā balstiekārta. Pirms experts izsaka salīdzinošus viedokļus, šo sīkumu varētu ņemt vērā un to nepasniegt kā modeļu atšķirību vai attīstību. Norādes uz Q3 mazjaudīgo dzinēju un slinko ātrumkārbu arī ir drīzāk tīņa , ne experta cienīgas. Inženieri to rada speciāli , jo tas ekonomē degvielu. Slinkais Q3 pilsētā ēd 8 l. Un ja gribas palekties, kārbai ir Sporta režīms. Bet to laikam ne katram expertam atrast.

    Reklāma