Dārgs dzīvesveids, ekskluzīvas automašīnas, skaistas attiecības, ceļošana uz eksotiskām vietām – tā visa kvalitatīvs foto atspoguļojums dod sekotājus instagram, daudz sekotāju. Ja nu kādam tas ir svarīgi. Četru durvju kupeja ir diezgan skaists veids, kā parādīt, ka esmu stilīgs, bet vai tas atklāj, kāds cilvēks esi? OK – tagad jau ir iespēja nopirkt arī lētākas kupejas formas četru durvju automašīnas, pāris gadus atpakaļ to varēja atļauties tikai pirmā teikuma cienīgi tipāži.

Audi A7 nav pirmais dārgā gala noapaļotā jumta pārstāvis, galīgi nav – Mercedes-Benz šo paspēja nieka piecus gadus ātrāk. Tiksim arī līdz Mercedes, bet tagad ir laiks izmēģināt pavisam jauno Audi A7, kurš ir sanācis ellīgi glīts. Faktiski visi pēdējos gados konveijeru pametušie Audi ir vizuāli ļoti izdevušies, bet tehniskās ķibeles vērtējumam novelk vismaz pāris balles zemāk. Paskatīsimies, vai A7 tiks pie A+.

Dzinēji un sarežģītā numerācija

Audi izmainītā dzinēju numerācija ir tik neizprotama, ka vēl ilgi neviens neko nesapratīs. Kādu laiku atpakaļ izpētīju sistēmu, pēc kādas Audi tagad apsauc savus dzinējus, bet esmu jau paspējis aizmirst, kā tā darbojas.

Ar A7 pagaidām ir viegli, pieejama tikai divi dzinēji – pa vienam benzīna un dīzeļa agregātam.

3.0 TFSI benzīna turbo dzinējs attīsta 340 Zs un 500 Nm, kamēr 3.0 TDI attīsta 286 Zs un 620 Nm. Benzīna dzinējs ir apzīmēts par 55 TFSI un dīzelis par 50 TDI. Ej nu saproti, ko tas nozīmē. Nu labi, paskaidrošu – tas ir atkarīgs no dzinēja attīstītās jaudas.

  • 25 = 107 Zs (80 kW) un zemāk
  • 30 = 109-128 Zs (81-96 kW)
  • 35 = 147-160 Zs (110-120 kW)
  • 40 = 167-201 Zs (125-150 kW)
  • 45 = 226-248 Zs (169-185 kW)
  • 50 = 281-308 Zs (210-230 kW)
  • 55 = 328-368 Zs (245-275 kW)
  • 60 = 429-455 Zs (320-340 kW)
  • 70 = 536+ Zs (400+ kW)

Tātad – jo lielāks cipars, jo tu esi krutāks. RS modeļus gan neskars šī numerācija, labi vien ir. Tāpat es īsti nesaprotu nepieciešamību pēc šādas numerācijas, jo droši vien nedēļu pēc šī raksta jau būšu aizmirsis, cik daudz jaudas ir, teiksim, modelim ar kodu 40.

Šie divi konkrētie dzinēji pieejami tikai ar Quattro visu riteņu piedziņu un automātiskajām ātrumkārbām, kuras katram ir sava. Benzīna dzinēja radīto jaudu līdz riteņiem novada septiņu ātrumu S-Tronic divsajūgu kārba, bet dīzeļa dzinējam šo pašu pagaidām vēl dara klasiskās uzbūves astoņu ātrumu Tiptronic ātrumkārba. A7 ir visu riteņu stūrēšana.

Izskats ir visu EUR vērts

Ja tā pavisam godīgi, tad pie četrdurvju kupeju izskata pieradu ne uzreiz. Mercedes-Benz CLS vēl joprojām man duras acīs, it īpaši aktuālais modelis. Pie pirmās paaudzes Audi A7 es arī pieradu tik pēc kāda laika. Lūzums notika tajā brīdī, kad pirms gada ikdienā diezgan daudz nobraukāju ar šo sieviešu magnētu un es izpratu šī auto būtību – skaisti izskatīties.

A7 ir audzis izmēros un pie auto vizuālās būtības izstrādes ir veltītas daudz stundas –  kaut LED gaismu izstrādē vien, kas vien ir veselas enciklopēdijas vērtas.

HD matricas LED priekšējie lukturi sastāv no 30 LED gaismas segmentiem un nodrošina dabisku un precīzu ceļa apgaismojumu, inteliģentas kameras seko līdzi apkārtnei un vienmēr attēlo ielas patiesajā gaismā, pielāgojot LED nokrāsu. LED tālās gaismas ir sadalītas atsevišķos apgaismojuma segmentos, kas ieslēdzas, izslēdzas vai aptumšojas atkarībā no situācijas. Pretī un priekšā braucošie transportlīdzekļi netiek apžilbināti, bet zonas starp tiem ir pilnībā apgaismotas. Volvo šo ieviesa pirmais.

Tālās gaismas lukturim ir papildus lāzers, kura stars tiek sadalīts miljons pikseļos. Pats lāzers ir vien 3 milimetrus plats un projicē gaismu no zilām lāzera diodēm, speciāls spogulis nosūta gaismas kūli caur konvertoru, kas gaismu pārvērš no zilas baltā un tad projicē to uz ceļa. Dienas gaismas lukturi, kas ir arī pagrieziena lukturi ar citu krāsu, ir ar šaurām atstarpēm atdalīti 12 gaismas segmenti.

Aizmugurējie lukturi neatpaliek tehnoloģijās un papildus spožām 12 segmentu LED gaismām arī veido gaismas spēli. Nepārtrauktā LED apgaismojuma josla, kas šķērso visu aizmuguri, nodrošina labu pamanāmību aizmugurē braucošajiem un kalpo kā vizuāls akcents. Kaut tas izskatās diezgan klišejiski, aizmugures gaismas ir mākslas darbs.

Salons jauns un moderns

Interjers ir pilnībā jauns un arī šeit lampiņām netiek taupīta elektrība, pat Quattro zīme panelī tiek izgaismota krāsā, kādā izvēlies apgaismot salonu, un krāsu variāciju ir daudz. Info-izlaides ekrāns ir jauns, liels un vairs nav izbīdāms kā iepriekš. Klimata kontroles, sēdekļu apsildes vadība notiek no ekrāna, otra ekrāna, kas izvietots zemāk un kalpo arī navigācijas maršruta ievadei rakstveidā. Es gan neesmu sajūsmā par pamata ekrāna integrāciju un dizaina līnijām – ekrāns ietērpts tādā kā alumīnija rāmī, kura līnijas turpinās pārējā panelī, un tas, manuprāt, nav īsti izdevies.

Interjers ir plašāks un arī bagāžnieka nodalījums ir kļuvis lielāks – tas panākts, mainot bagāžnieka vāka formu. Iepriekšējam modelim, kaut bagāžas nodalījuma izmērs bija pietiekams, dēļ vāka formas augstas lietas ielikt nebija iespējams.

Sēdekļi ir ļoti ērti un izskatīgi – šeit Audi vienmēr ir mācējis izcelties, ko nevar teikt par sēdekļu regulēšanas pogām. Jaunajā piektās sērijas BMW sēdekļu regulēšanas pogas ir no alumīnija un skārienjūtīgas – pieskaroties tām ekrānā tiek attēlots tas, ko panāksi ar konkrētās sviras bīdīšanu. A7 šis ir vēl no 2004. gada un pogas ir parastas, melnas.

Tieši tāpat arī pagrieziena rādītāju un logu tīrītāju sviru dizains ir izstrādāts pirms 20 gadiem un tās veidotas no briesmīgi lētas plastmasas. Nesaprotu šo – ielikt gaismu slēdzi, kuram pieskaries reizi mūžā, skārienjūtīgu, bet sviras, ko lieto ikdienā, atstāt tik prastas, ka negribas pieskarties.

Auto ir aprīkots ar visām iespējamajām vadītāja asistenta fīčām – joslu asistentu ar piestūrešanu, aklās zonas asistentu, adaptīvo kruīzu un sastrēgumu asistentu, avārijas bremzēšanu, vadītāja noguruma sensoru, 360 grādu kameru, dažādiem brīdinātājiem – un tā varētu turpināt. Jaunā dizaina digitālajā spidometrā nakts redzamības kamera tik detalizēti un precīzi attēlo vadītājam uzreiz nepamanāmu informāciju, ka diennakts tumšajā laikā tikai to vien lietoju – lieliski tiek izcelti gājēji, kurus radari ierauga daudz ātrāk par vadītāja acīm.

Un netiekam apdalīti ar nu jau diezgan standarta lietām – Apple Carplay un Android Auto, Qi bezvadu telefona uzlādi un daudziem USB spraudņiem; un Bang & Olufsen 3D Premium skaņas sistēma skan fenomenāli, beidzot.

Braukšana ir tikpat lieliska kā iepriekšējam A7

Un šis ir izteikts pozitīvā intonācijā. Kā jau minēju – man tā īsti iepatikās iepriekšējais A7 tikai pēc kopā pavadītas nedēļas, tam auto piemīt vispārējs šarms, tu tajā vienkārši jūties labi, kaut sēžot slavenajā sastrēgumā uz A7 šosejas. Ar A7 uz A7, hehe.

Pie tehniskās info minēju, ka ir visu četru riteņu stūrēšana. Kaut tehnoloģija ir tik veca kā pati autobūve, tā aktīvi tā tiek izmantota vien sākot ar 1986. gadu. Tomēr lielākajā daļā gadījumu konstrukcija paredzēja piestūrēšanu vien pie lielāka ātruma. Pēdējos 5 gadus auto ražotāji aktīvi atgriežas pie četru riteņu stūrēšanas ieviešanas ikdienas automašīnās, jo tam ir daudz plusu – gan ērtāka manevrēšana pilsētā, mazāks apgriešanās leņķis, vieglāka parkošanās. Arī pie liela ātruma tam ir daudz plusu, auto kļūst jūtami precīzāks līkumā. To es pieredzēju jaunās Renault Megane R.S. testos Spānijas kalnos. Bet A7 tie leņķi ir jūtami lielāki par Renault, proti, līdz 5 grādiem tajā pašā virzienā lēnos ātrumos un 2 grādiem pretējā virzienā pie lielāka ātruma. Jaunais septītnieks ir tik precīzs, ka pēc sajūtām brauc kā daudz mazāks auto un tas tikai pastiprina braukšanas prieku.

Izmēģinājuma auto ir 50 TDI, tātad 286 Zs dīzeļdzinējs ar 620 Nm griezes momentu, kas ir daudz un dinamikas netrūkst. Pietrūkst kvalitatīvas dzinēja skaņas, jo 50 TDI pie augstiem apgriezieniem ir ļoti tarkšķošs. Bez tam arī ārpusē dzinējs liekas ļoti skaļš, fotogrāfs pat iesmēja, ka skan pēc 20 gadīga Audi slavenā 2.5 TDI. Tātad – ja piebraucat dārgu auto tusiņā, neaizmirstiet noslāpēt dzinēju.

21 collu diski izklausās nekomfortabli un Audi adaptīvā pneimatiskā balstiekārta vismaz Q5 bija izgāšanās, jo modernais SUV bija neadekvāti ciets. Beidzot, beidzot inženieri ir izdarījuši mājas darbu, un es ļoti daudzos momentos paliku ar muti vaļā. Piemēram, braucot pāri ātruma barjerām, A7 pilnīgi slīdēja pāri. Arī bedres auto nejūt, ceļa nelīdzenumus absorbē un nodrošina pārsteidzošu komfortu. Tajā pašā laikā Dinamiskajā režīmā gaita ir stingra un sportiska, asa un precīza, jo auto tiek jūtami samazināts augstums. Wow. Tiešām labi. Bauda braukt.

Pēc pilnām trīs lietainām dienām vidējais patēriņš nostabilizējās ap 9 litriem uz 100 kilometriem, kas ir ļoti pienācīgs rādītājs gandrīz divu tonnu smagam auto ar visu riteņu piedziņu. Protams, ražotāja solītos 5.8 varam aizmirst, un tāds patēriņš arī nav nepieciešams.

Cenas

Noklepojos, divreiz. Gudri no Audi puses – starta cena ir turpat identiska ar tiešo konkurentu. Un nemaz neizklausās tik daudz šādas klases automašīnai, proti, 69 tūkstoši EUR par benzīna un 67 tūkstoši EUR par dīzeļa modeli. Tas nekas, ka izmēģinājuma auto maksā 119 tūkstošus. Jā, turpat divas reizes virs starta cenas.

Kas veido šos papildus 52 tūkstošus? It kā jau daudz kas, bet tas tikai liecina, ka bāzē saņemat diezgan maz. Par S line sporta paku nāksies samaksāt virs 3000 EUR, sporta diferenciālis 1700 EUR, nakts redzamības palīgs 2500 EUR, 10.1 collu skārienjūtīgais ekrāns turpat 4000 EUR, vadītāja palīgsistēmas atkal 3500 EUR, 3000 EUR par 21 collu diskiem, 3200 EUR par foršajām LED gaismām. Un tā es varētu turpināt vēl ilgi.

Atceros, pirms pāris gadiem paziņa pasūtīja A7 no salona, un, sakomplektējot kapitāli pilnu, samaksāja par to auto nepilnus 80 tūkstošus. Vai jaunajai paaudzei būtu jāmaksā 30% dārgāk? Naudas vērtība ir kritusi un inflācija arī mazliet EUR vērtību kabatā ir sašūpojusi, bet tāpat 30% izklausās pārlieku daudz.

Secinājumi

Fantastisks auto, ja tev ir daudz naudas. Mercedes-Benz jaunais sportiskais četrdurvnieks CLS ir uzbūvēts tik ļoti specifisku dizainu, ka neiegūs daudz fanu ārpus sava Mercedes lietotāju loka, un BMW vēl nemaz nav uzcepis savu piedāvājumu. Jaunais A7, es teiktu, ir priviliģētā statusā – tas ir moderns, izskatīgs un košs, bet nav tik izlecošs kā Porsche Panamera, tātad der arī cilvēkiem, kuri ļoti negrib zīmēties ar savām iespējām, bet tomēr grib parādīt sabiedrībai, ka nav ar pliku roku ņemami. Vai es šo auto pirktu? Jā, benzīna versijā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

8 komentāri

  1. Paldies par ne-krosovera apskatu :) Izskatās forš autiņš savā nišā. Prieks dzirdēt, ka par braukšanas baudu jaunā auto nav aizmirst, un pieejams ir gan dīzelis gan lielākas jaudas motori..
    Pirmā bilde (A7+VID) arī lkm parāda, kas ir mērķauditorija :)
    Priekšējās restes izskatās sadauzītas :) Displeju toč šķiet pa daudz.. nav tā ka naktī bišķi tomēr traucē braukt un grūti atrast pogas uz tausti + ja vēl displejs izslēdas?
    Prasījās neliels komentārs par aizmugurējiem sēdekļiem..
    Vēl stulbs jauājums – pašķērēt ar šo var? :)

  2. Vismaz maximas pārdevēji zinās kadu auto izvēlēties. :) Varbūt pa 12 gadiem sakrās ,ja katru mēnešalgu neskartu atstās kontā. Lai jau dzivo ar saviem a7. :) Es tikmēr noliktavā nopelnīju savam pirmajam Bugatti.

    • Nu piemēram. MAXIMAS pārdevēja saņem 500 uz rokas – tad gadā 6000 tad 10 –
      60000, nu nez – sanāk 20gadi! Jebkurā gadījumā auto jārēķina uz 7 gadiem, tātad
      1428 mēnesī tikai līzings + benzīns + amortizācija 1700 mēnesī. Auto – lai
      dzīve būtu ekonomiski sabalansēta, ir jābūt ne vairāk kā 30% tātad algai jābūt
      ap 5700 uz rokas vismaz 7gadus, lai šādu auto atļautos!

Ir ko teikt?