Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors izmēģina jauno Audi Q5

    Jaunākie raksti

    Cilvēkiem ciešanas ir viens no galvenajiem dzinējiem dzīvē, kas liek augt un attīstīties. Automašīnām ir tieši pretēji, tās ir pozitīvās emocijas, kuras liek turēties pie šīs markas. Dzīve ir tāda, kādu mēs paši izvēlamies to veidot un ko pēc sevis atstāt. Piemēram, Bēthovens nenomira – viņš vienkārši kļuva par mūziku. Tieši tāpat leģendārie auto nekad nenomirs, tie kļūs par bagātu auto entuziastu kolekcijas vienībām un to fotogrāfijas priecēs mūsu acis bezgalīgi. Jautājums ir viens – kas notiks ar mūsdienu auto? Vai pat tāds rets auto kā aktuālais Audi S1 kļūs par nākotnes klasiku? Nezinu.

    Šķiet mūsdienu auto, it īpaši SUV, galvenā būtība ir piedāvāt aktuālās dizaina aprites, būt tehnoloģiski moderniem un interesantiem un galvenais jau – attiecīgām cilvēku grupām pieejamiem. Kāds ir sanācis jaunais Audi Q5, ko man nepilnu trīs dienu laikā bija iespēja izmēģināt.

    Reklāma

    Varu godīgi atzīties, iepriekšējās paaudzes Audi dizains man nesimpatizēja, oliņas forma nebija pats veiksmīgākais dizaineru lēmums. Tomēr pārdošanas rezultāti liecināja par ko absolūti pretēju un importētājs Q5 pat sauc par veiksmes stāstu. Meklējot tam paskaidrojumu, vienīgais, kas nāk prātā, ir sievišķīgā pievilcība, proti, pamatā pie Q5 stūres esmu redzējis sievietes un viņas atkal ir starā par apaļajām formām. Tie gan ir tikai mani novērojumi.

    Q5 kļuvis lielāks un vīrišķīgāks

    Pavisam jaunais vidējās klases SUV pārstāvis ir krasi atšķirīgs, ieturēts jaunajās Audi asajās vadlīnijās, kuras man, savukārt, šķiet ļoti vīrišķīgas, Q5 faktiski ir mini Q7. Aktuālo Audi Q7 mēs apskatījām kādu laiku atpakaļ un manas domas dalījās, tieši tādēļ interese par mazo brāli bija pastiprināta spēcīga.

    Otrās paaudzes Q5 tika prezentēts pavisam nesen, pagājušā gada oktobra Parīzes motoršovā un ir bāzēts uz relatīvi svaigās MLB Evo platformas, virs kuras dižojas nupat pieminētais Q7 un arī tādi spēkrati, kā šogad iznākošais A8 un Bentley Bentayga, tātad pie nopietnajiem vīriem. Tas nozīmē, ka Audi Q5 ir uzskatāms par pilnvērtīgu SUV un uz krosoveriem jau skatās no augšas. Pasteidzoties lietām pa priekšu, gribu minēt, ka, manuprāt, Q5 izmērs pats, pats ideāls, lai būtu pietiekams plašums un vēl tiktu saglabāts kompaktums.

    OK, kā vienmēr, sāksim ar garlaicīgo tehnisko literatūru, kura šoreiz būs pavisam īsa, jo Q5 sākuma pieejamība ir diezgan švaka. Pagaidām vari tikt tikai pie diviem dzinējiem un divām virsbūves versijām. Abi fosilās degvielas patērētāji ir divu litru tilpumā, dīzeļa dzinējs pieejams divās jaudas versijās 163 Zs (400 Nm) un 190 (400 Nm), no kurām Latvijā Q5 var pasūtīt tikai jaudīgāko un benzīna dzinējam ir 252 Zs (370 Nm). Jaudīgā SQ5 modifikācija pie mums pagaidām nav pieejama, tai ir trīs litru benzīna dzinējs, kurš attīsta 354 Zs (500 Nm) un noteikti pēc pāris mēnešiem Rīgas ielas slīpēs kāds no tiem. Tieši tāpat arī pagaidām nav pieejams trīs litru dīzeļdzinējs ar 286 Zs (620 Nm), to tikai no gada vidus varēsim iegūt savā īpašumā.

    Ātrumkārba pie mums ir pieejama tikai viena – septiņu pakāpju S tronic un Quattro visu riteņu piedziņa ir standartaprīkojums. Trīs litru dīzeļa versija tiks pie jaunās astoņu pakāpju tiptronic, savukārt SQ5 pie astoņu pakāpju S tronic.

    Q5 ir kļuvis mazliet platāks, garāks un augstāks un arī ir uzbarojies par pāris kilogramiem. Labi, ne pāris, bet veseliem 40, kas ir relatīvi daudz un noteikti atspēlējas uz degvielas patēriņu. Saliekot blakus abas paaudzes, vizuālā atšķirība ir jūtama, tomēr izmēru atšķirība ir centimetri, asās formas auto padara krasi lielāku, kaut tā īsti nav.

    Virsbūves un salona standarta apdares versijas ir divu veidu, proti, basis un sport. Paši virsbūves elementi neatšķiras, kā tas ir, piemēram, Audi Q2 gadījumā, bet Sport versijai virsbūves dekoratīvās līstes ir alumīnija un buferi ir virsbūves krāsā̄, kur apakšējā daļa ir speciālā Selenite silver sudraba krāsā̄. Tieši tāpat Sport versija uzreiz tiek pie sporta sēdekļiem, bet arī standarta versijai tie ir komplektējami atsevišķi.

    Tehnoloģiski moderns, bet nekas jauns un pārsteidzošs

    Q5 ir ticis pie visām tām pašām tehnoloģijām, ko apskatījām aktuālajos A4 un A5, un sajūta salonā ir patiešām forša. Tajā pašā laikā visas salona aprises ir saglabātas un ieturētas klasiskajā Audi stilā un skaļāk mūziku var pagriezt tieši turpat lejā pie ātrumkārbas, kā tas bija pirms 15 gadiem, tik dziesmas pārslēgšanai vairs nav atsevišķas pogas, izmantots tiek tas pats viens regulators ar sānu kustībām. Atsevišķo portatīvā datora skārienjūtīgo paneli kā neatzinu iepriekš, tā nesaprotu arī tagad. Jēga noteikti ir desu ēdājiem, kuri izmanto iebūvēto navigāciju, tad ir iespēja savā rokrakstā uzrakstīt adresi, kas ir ļoti neērti un faktiski paprasa pat vairāk laika. Neērta uzparikte, kura aizņem daudz vietas.

    Tieši tāpat Q5 var dižoties ar visiem iespējamajiem asistentiem, adaptīvo kruīzkontroli, joslu asistentu, sadursmes novērošanas, brīdināšanas un reaģēšanas sistēmām, ceļa zīmju atpazinēju, bet neko jaunu un pārsteidzošu neatradīsiet, pat neskatoties uz to, ka pēc A4 izlaišanas ir pagājis gads un konkurenti neguļ. Arī atpakaļskata kamera ir dikti vienkārša un konkurentiem tā ir gan lielāka, gan platāka, gan visādi citādi ..āka.

    Kaut sēdekļi ir patiešām skaisti un ērti, ar labu muguras un sānu atbalstu un komfortu sportiskam tipam, sēdpozīcija man ļoti nepatika, tā ir jūtami pa augstu. Griestu augstumam viss ir kārtībā pat ar skaisto panorāmas lūku, es esmu tipiska mazliet zem 190 cm auguma eksemplārs un brīvi varēju vēl platmali uzvilkt. Problēma ir citur, es skatījos uz instrumentu paneli kā no augšas. Tātad, pētot un spaidot skaisto LCD paneli, sanāk novērsties no ceļa. Un ja jau es turpinu piesiešanos, tad nu jau fiksētais multimēdijas ekrāns nu jau ir diezgan novecojis, izmērs nav mainījies vismaz piecus gadus un izšķirtspēja tikpat, ja ne vairāk. Šajā pozīcijā Audi diezgan pamatīgi iepaliek kā BMW, tā Mercedes-Benz. Vienīgi glābj grafiskais LCD instrumentu panelis, bet arī tas nav nekas jauns.

    Es ceru, ka šis ir pirmo modeļu ražošanas brāķis

    Rindkopas virsraksts pasaka pārāk daudz un ceru, ka iedzen lasītāju arī intrigā. Es ļoti izvērtēju automašīnas, to cenas un tirgus pozicionējumu, pirms rakstu negatīvu atsauksmi. Piemēram, man bija dziļi vienalga par rezonējošajām durvju plastmasām VW Amarok V6, bet gandrīz 73 tūkstošus EUR maksājošam SUV es gribu iebakstīt ar pirkstu. Q5 ir aprīkots ar 1300 EUR vērtu Bang & Olufsen 3D skaņas sistēmu un es šo ražotāju varu uzslavēt rindās automašīnu un izmēģinātajā Audi A4 es mūziku patiešām baudīju. Esmu šokā, ka šeit ne tikai skanējums bija stipri viduvējs, bet arī pamatīgi vibrēja bagāžas nodalījuma statnes, kur uzstādīti skaļruņi. Tik pamatīgi, ka reti kuru dziesmu varēja klausīties virs viduvējā skaļuma. Un skaļāk klausoties arī šofera durvju panelis sāka protestēt un pamatīgi vibrēt.

    Skaidrs, ka šīs problēmas ir relatīvi viegli novēršamas, bet nav īsti pieļaujamas šādas klases un cenas automašīnai. Importētājs to mēģina skaidrot, ka izmēģinājuma modeļi ir skrūvēti Meksikā, lai ātrāk nonāktu pie interesentiem, un šādas tādas nepilnības ir iespējamas. Ehh.

    Visādi citādi multimēdijas sistēma ir mūsdienām adekvāta, tiek piedāvāts Apple CarPlay un Android Auto, skaista navigācijas karte, vairāki USB interfeisi, Bluetooth Aux, SD kartes uzstādīšanas vieta, 10GB mūzikai un dažādi citi avoti katra vēlmēm un iespējām.

    Bezceļa gaitas fantastiskas

    Es speciāli negatīvo rindkopu iestarpināju pa vidu, jo ar to arī beidzas sliktās piezīmes, viss pārējais automašīnā ir baudījums. Zilais Q5 ir bagātīgi komplektēts un importētājs nebija arī noskopojies arī 2200 EUR vērto adaptīvo pneimatisko balstiekārtu un tā nudien ir katra iztērētā eiro vērta. Balstiekārta ne tikai nodrošina nepieciešamo auto stingrību konkrētajam mērķim, vienalga, vai tā ir komfortabla, sportiska vai bezseguma braukšana, balstiekārta arī automašīnu jūtami paaugstina lift/offroad režīmā un pamatīgi nosēdina dynamic režīmā. Tātad vienlīdz droši var rasties gan uz ātrgaitas ceļa lielā ātrumā, gan vietā vispār bez ceļa seguma.

    Pie tam, bezceļu režīms arī saslēdz ātrumkārbu un tiltus pareizajā pārnesumu attiecībā, lai automašīna varētu izbraukt pat diezgan pamatīgus sarežģījumus un pārsteidzoši labi. Izmēģināju auto gaitas īpašības gan pamatīga un dziļa sniega apstākļos, gan mēģināju pārvarēt dažādus kāpumus un visus auto pārvarēja bez acu pamirkšķināšanas.

    Ja es pavisam skrupulozi pieeju balstiekārtai, tad vienīgi gribētu mazliet mīkstāku komforta režīmu, par “kvalitatīvajām” Rīgas ielām sanāca tomēr mazliet pakratīties. Skaidrs, ka nav universāla režīmā, auto stabilitātei ir mazliet jāupurē komforta īpašības.

    Divu litru dīzeļa dinamika šādam auto nav pietiekama, tomēr divas tonnas ir daudz un pastāvīgā visu riteņu piedziņa arī paņem savu artavu, mana izvēle tiektos trīs litru virzienā. SQ5 es uzskatu par lieku zīmēšanos, bet divu litru dzinēja ekonomija nav tā vērta. Bet esmu pārsteigts, ka 190 Zs lieliski spēja apmierināt lielu daļu manu iegribu.

    Biznesa haizivis nemitīgi saka, ka risks ir svarīgs un bez riskēšanas nav attīstības. Audi tam, kā izskatās, nepiekrīt un no lieka riska atsakās, piedāvājot saviem klientiem nemainīgas vērtības. Cilvēki ir ļoti slinki pēc dabas, lieki pirkstu nepakustinās un Audi ar savu klasisko izpratni par lietām klientus notur diezgan īsā pavadā, proti, pēc pāris gadu pavadīšanas Audi salonā, grūti būs pieņemt ko citu, it īpaši Āzijas ražotājus. Jauni izlēcieni nav nepieciešami un Audi nesūkstas, ka aptuveni gadu tehnoloģiski iepaliek tiešajiem konkurentiem pat neskatoties uz to, ka ar vizuālajiem uzlabojumiem ir priekšgalā un tekošos modeļu atjauninājumus veic pirmie.

    Man patika:
    • Jaunais auto dizains
    • Lieliskā balstiekārta
    • Pārsteidzošā auto uzvedība viegla bezceļa apstākļos

    Man nepatika:
    • Rezonējošie salona paneļi un viduvējais audio skanējums
    • Tehnoloģisko inovāciju trūkums

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    60 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    15.02.2017 09:59

    Fossil fuels contain high percentages of carbon and include petroleum, coal, and natural gas. T.i. petroleum pārstrādes produkti – benzīns, dīzeļdegviela – nez kāpēc netiek sauktas par fosilajām degvielām. Laikam līdzīga iemesla dēļ, kāpēc cīsiņus nesauc par gaļu.

    Jokman
    15.02.2017 10:40

    Testa automobiļa cena 73 tūkst. ir šoks. Pētot auto cenas pēdējos gados tās nemanot ir cēlušās. Auto ražotāji par it kā baigām inovācijām prasa apaļas summas. Jo bāzē nopērkamie auto, parasti Vācu ražotājiem, ir pliki un ja gribas skaisti un komfortabli, tad ir jāpiemaksā diezgan daudz. Bet šis ir krietni par daudz. Japāņu kokorenti (LEXUS RX, NX) būtu izdevīgāks pirkums un tam auto vismaz ir izskats, kas vai nu patīk vai nepatīk. Audi ir tāds pelēcīgums, arī Q7, tas ir it kā skaists, bet neinteresants, garlaicīgs. Aizbildināšanās ar Meksikā ražotu auto kvalitātes trūkumu ir nožēlojama. Kas tas tāds ir… Tas ir Luksus auto un šādu piebilžu nedrīkst būt, kvalitātei ir jābūt visur vienādai. Tad sanāk, ka visi kas līdz vasarai nopirks jaunu Q5 ,brauks ar Meksikā ražotiem mēsliem un dīleris viņiem atbildēs, ka paši vainīgu Jūs auto ražots Meksikā? VW grupai kvalitāte krīt zemāk un zemāk arī par Q7 ir dzirdēti daudz brīnumu, piemēram, pēkšņi nodziest spidometrs (kas ir planšetes tipa) un Tev ir melns ekrāns, kā arī salona montāžas kvalitāte ir zema.

    15.02.2017 11:11
    Reply to  Jokman

    Izskatās, ka VAG vēl gadu desmitiem dreifēs ar astoņdesmitajos sakašāto uzticamības emblēmu. 2.0 TDI un 3.0 TDI žulījas ar izmešiem, ko labo uz jaudas un patēriņa rēķina? Nekas! Visi pērk. DSG kārbas grab un sabirs? Nieki. Golfus būvē Meksikā, tagad arī Q sērija pārnesta… Diez kas nav.

    Mārtiņš Vācietis
    15.02.2017 11:18
    Reply to  Jokman

    Nu te nu parādās Tesla ar sākuma cenu 71800€+21%PVN

    Maris Gaugers
    15.02.2017 11:59
    Reply to  Jokman

    Man A5 izmēģinājuma braucienā LCD spidometrs mēdza restartēties, Q5 nekādus defektus nenovēroju. Piedāvāt pieejami cenu bāzei un nopelnīt ar papildaprīkojumu ir ļoti populāri visiem Eiropas ražotajiem. Mercedes gadījumā opcijas sastādīja gandrīz velvienu auto cenu.

    Jokman
    15.02.2017 15:33
    Reply to  Maris Gaugers

    Nu redzi A5 bija manis pieminētais defekts Q7, bet reāli komponentes ir vienas un tās pašas. Q5 šis displejs vēl negļucīja. Gribētos uzzināt šo jauno modeļu īpašnieku atsauksmes A5, A4, Q7, Q5 pēc 3-5 mēnešiem. Iespējams, ka daļa vairs negribētu braukt ar Audi. Izskatās, ka vācu trijotnē BMW ir palicis visuzticamākais un kvalitatīvākais Luksus auto.

    Maris Gaugers
    16.02.2017 20:53
    Reply to  Jokman

    Es baidos dažādas problēmas būs daudziem jauniem auto un premium brends nav izņēmums. Jautājums ir tikai viens – vai lētākiem auto mēs tos kasjakus pamanām.

    Kristaps Skutelis
    15.02.2017 12:01
    Reply to  Jokman

    Jā, Lexus būs izdevīgāk, bet mana pieredze rāda, ka vācieši tomēr ir milzīgu soli priekšā interjera un multimediju sistēmu izstrādē. Ko tev dod, ka Lexus no ārienes izskatās futūristisks, ja iekšā jūties kā pagātnē?

    x
    15.02.2017 12:16

    Apkārtējie neredz tavu salona pagātni )

    Kristaps Skutelis
    15.02.2017 12:20
    Reply to  x

    Mēs taču runājam par auto, ko paši būtu gatavi pirkt un braukt. Un man interjera dizains un ērtības ir svarīgākas par to kā auto izskatās. Hei, es pat speciāli savu Volvo pirku vecāku, kam vēl bija smuks salons.

    x
    15.02.2017 12:51

    Tā ir – nav jēgas no smukām kurpēm, kas spiež un berž.

    Lapsinieks
    15.02.2017 14:28

    vajadzēja pirkt vēl vecāku – būtu arī oriģinālais kasetnieks. Aizbrauktu uz, piemēram, Bosniju – a tur ceļa malā tirgo kasetes ar Bosnijas Radio2 ierakstiem… sajustos kā mājās, ne?

    Kristaps Skutelis
    15.02.2017 14:34
    Reply to  Lapsinieks

    Visu ar mēru! :)

    Jokman
    15.02.2017 15:24

    Es neteiktu ka Lexus jaunie modeļi slikti izskatās iekšā tā atkal ir gaumes lieta. Un no multimēdijas sistēmā galvenais lai telefons straumē Bluetooth. Navigācija nav svarīgaLV – visi tāpat lieto Waze. To ekrānu Tu reāli spaidi primo nedēļu, pēc auto iegādes, pēc tam tas vairs nav svarīgi, galvenais lai pilda pamatfunkciju, sniedz Tev vajadzīgo info (Laiks, Radio, patēriņš utt).

    Kristaps Skutelis
    15.02.2017 17:35
    Reply to  Jokman

    Pavisam noteikti tā nav. Vismaz man. Paskaties taču uz šo briesmīgi vecmodīgo dizainu.

    P.S. Lūdzu, nepārproti – kā auto man jaunais RX nenormāli patīk. Braukt pilnīgs kaifs. Bet ir nianses, kas ļoti nepatīk šajā auto.
    comment image

    Jokman
    16.02.2017 11:35

    Es Tevi saprotu, bet ja man vienīgais kas traucē tik dārgā auto ir multimedija tad es paņemu un noziedoju 2.tūkst. un ielieku pats savu monitoru. Es domāju, ka varētu uz līdzīga aparāta arī pārprogrammēt Lexus vadības blokus. https://www.youtube.com/watch?v=J6HCW-qZXXc

    Kristaps Skutelis
    16.02.2017 11:39
    Reply to  Jokman

    Da labi, tu >70k eiro vērtam RX vislabākajās lauku šķūņinga tradīcijās liktu iekšā savu maģi/monitoru? :D

    Jokman
    16.02.2017 17:33

    Es tikai parādīju piem. Bet ja man traucētu tad mierīgi. Atceries raidījumu pimp my ride ar xzibit. Viss atkarīgs no naudas un tavām vēlmēm pieņemu, ka tagad var ne vien tādus brīnumus uztaisīt un pārtaisīt. Strādās labāk nekā orģināls. ASV vispār ar šo ļoti aizraujās. WEST COAST CUSTOM.

    Kristaps Skutelis
    16.02.2017 17:51
    Reply to  Jokman

    Jā, protams, ja sevi un savu auto gribas padarīt par ķēmiem :)

    Lapsinieks
    15.02.2017 14:26
    Reply to  Jokman

    nē, Q5 tikai latvijā ir luksus.

    Grix
    15.02.2017 15:18

    Autobild.de šim modelim ir atklājis vairākas konstruktīvas nepilnības un nevienmērīgus salaidumus starp paneļiem un virsbūves komponentē… tas viss pateicoties auto komplektēšanas ceham meksikā. Visādi citādi labs auto, bet trūkumi tā agrāk izslavētajā Made in Germany kvalitātē ir nepiedodami (vismaz par tādu naudu noteikti).

    Maris Gaugers
    16.02.2017 20:56
    Reply to  Grix

    Kas piemēram notiek ar Jaguar/Land/Rang-Rover? Tur arī ļoti daudz visādu brīnumu izlien jauniem auto. Brālis ar savu Evoque 9nieci kārbu ilgi cīnījās, līdz ar septīto apdeitu beidzot strādā adekvāti.
    VW 4motion sistēma, kas ātri jau taisa pekstiņus? Utt utjp.
    Es neaiztāvu Audi, cost-saving visus ražotājus ir iedzinis kvalitātes problēmās

    KKTK
    15.02.2017 18:43

    Vai Q5 tāpat kā Q7 visa sliekšņa apakša ir vienā plastmasā, kas attiecīgi noved pie problēmas, ka nevienā parastā servisā to auto tu nepacelsi uz pacēlāja. Tātad, pat savu komplektu ar riepām tu brauksi mainīt pie oficiālā dīlera :D :D

    Kristaps Skutelis
    15.02.2017 18:49
    Reply to  KKTK

    Tas ir kā? Dīlerim ir kaut kādi savādāki pacēlāji? Neba nu auto ceļ augšā aiz sliekšņiem :)

    KKTK
    15.02.2017 19:07

    Tur ir šausmīgi mazi gabaliņi aiz kuriem celt. Un uzreiz sākas plastmasas. Ja pacēlājam nedaudz biezāka gumija vai rievaināka peka, tā ceļot iespiežas plastmasās.
    https://www.youtube.com/watch?v=edLY7Coq0NM

    Lapsinieks
    16.02.2017 10:07

    @marisgaugers:disqus Māri, piedod par dumu jautājumu – nevienā kursora auto apskatā neesmu redzējis pieskarāmies stop’n’go tēmai – tā šodien vēl aktuāla? Pašam tikai reiz ar tādu izdevās braukt – pirms gadiem pieciem ar hjundai i30 manuālo dīzeli. visiem šiem audi, MB un bembjiem – vai kādam ir tas stopandgo? un vai automātam tādu vispār iespējams uztaisīt? (grūti iztēloties…)

    Kristaps Skutelis
    16.02.2017 10:18
    Reply to  Lapsinieks

    Nav tā, ka šāda sistēma ir pilnīgi visiem testa auto ar ko pēdējos pāris gados sanācis izbraukt, bet es teiktu, ka tādu ir lielākā daļa (>80%). Tāpēc tā sistēma jau ir tik pašsaprotama, ka īpaši neprasās to pieminēt katru reizi.

    Lapsinieks
    16.02.2017 10:32

    arī automātos?

    Kristaps Skutelis
    16.02.2017 10:38
    Reply to  Lapsinieks

    Em, jā. Kāpēc tāds jautājums? Visi jaunie auto parasti ir arī automāti. Kāpēc gan lai kāds mūsdienās pirktu mehāniku, ja vien tas nav kaut kāds specifisks izņēmuma gadījums?

    Lapsinieks
    16.02.2017 10:48

    būs jāatrod kāds, kam tāds automāts ir. vnk vakar braucot prātoju – kā tas notiek – nospied bremzi un motors izrubās. manuālim ierubās laižot vaļā sajūgu sajūgu – tur ir tā sekundes daļa līdz gāzes pedāļa spiešanai kāpēc to start nejūt. kad automātam laid vaļā bremzi – sagaidi momentālu vilkmi. šajā gadījumā tak sanāk kautkāda aiķere, vai arī es kaut ko ne tā saprotu?

    Kristaps Skutelis
    16.02.2017 10:52
    Reply to  Lapsinieks

    Tās sistēmas motoru iedarbina pietiekami ātri. Apstājies un auto noslāpst, atlaid bremzes pedāli – auto pielec un uzsāk kustību. Jā, parasti tas besī un kādu laiku mēģini sistēmu izslēgt, bet ar laiku pierodi.

    Lapsinieks
    16.02.2017 10:54

    vot, tieši to arī gribēju zināt. jo manuālim to nejūt. tātad, nekādi fiziku un mehāniku apejoši brīnumi vēl nav izgudroti. paldies un uz redzēšanos :D

    Maris Gaugers
    16.02.2017 14:55
    Reply to  Lapsinieks

    Ienīstu start/stop kā sugu un ne tikai nesaprotu tā nepieciešamību, bet uzskatu, ka tā ir ļoti slikta. Auto ražotāji sistēmu ievieš, jo ir mazāki izmeši (logiski, jo sastrēgumā mašīna nerūc), bet cilvēkam tā nodara kaitējumu.
    Visos aktuālajos Subaru brīdī, kad auto pēc sistēmas noslāpst, ieslēdzas litru skaitītājs, cik esi ietaupījis. Ar Levorg vienu dienu pavadīju tikai pilsētā un nobraucu bāku – tās laikā ietaupījums bija 1.2 litri. Tas ir psc, es atvainojos. Bet auto startēšanas brīdī papildus slodze uz starteri, akumulatoru un vēl citām auto komponentēm neatsver to 4 Eur ietaupījumu mēnesī, ja pēc 3 gadiem remontā samaksā trīstik

    Lapsinieks
    16.02.2017 15:59
    Reply to  Maris Gaugers

    Paldies par viedokli.

    x
    16.02.2017 18:15
    Reply to  Maris Gaugers

    >4 Eur ietaupījumu mēnesī

    pag, tur jāskaita caurspīdīgāk…..vai tas bija tipiskais pilsētas maršruts, vai tādas dienas ir 3-4 mēnesī….ja tipiskā dienā ietaupa veselu eur1, tad pieņemot ka mēnesi gadā cilvēks atpūšas, pēc 3 gadiem ietaupās eur660, ok, noapaļojam uz 600, kaut 500 – nu, daļa startera jau finansēta.

    bet jāsaprot, ka stop/start sistēma ir laba ar to, ka aprīkojot ar to 90% no auto, dramatiski samazinās pilsētas gaisa piesārņojums noteiktos laikos un tas jau vairs nekāds nieks.
    sēžot korķos, vadītājs ir tas pats smēķētājs pieturā, kas sava labuma vārdā indē apkārtējos. skaitām, cik valstij izmaksā slimnieku ārstēšana, cik izmaksā pāragri nomiruši cilvēki. jā, atsevišķos gadījumos finansiāli izdevīgāk, lai ilgi nedzīvo, bet atgāzes nedarbojas selektīvi.

    Maris Gaugers
    16.02.2017 20:51
    Reply to  x

    Nav jāskatās caurspīdīgāk! Tīras pilsētas apstākļos benzīna dzinējam ietaupījums būs 1L uz bāku, tātad jauktā režīmā puse no tā!
    Es teiksim braucu bāku nedēļā (kas ir diezgan daudz) un man sanāktu 4L=4EUR, jauktā režīmā 2L=2EUR. Dīzeļa dzinējam ir vēl mazāks ietaupījums. Tātad daudz braucošam indivīdam ietaupījums sanāk pat tikai 25EUR gadā, 3 gados teiksim maksimums 100EUR. Neviens remonts nemaksā tik maz, ja teiksim kaut vai starteris izbeidzas!

    Un tas vēl ir nerēķinot, ka START/STOP sistēma darbojas tikai pie uzsiluša dzinēja, pilna akumulatora (tātad pilsētas mazbraucējiem praktiski nestrādās) līmeni un vēl tur čupu dažādiem faktoriem kopā ņemtiem. Ziemā strādā pusē gadījumos un lielos mīnusos nestrādā vispār!

    x
    16.02.2017 22:42
    Reply to  Maris Gaugers

    skaidrs, 1L uz bāku. No izdevumu pozīcijas ietaupījums tiešām neliels. Un lēni lienošajos korķos stop/start tāpat nemazina visas izplūdes, bet tikai daļu – kamēr stāv, nevis lēni rāpo uz priekšu, un tad ir jārēķina konkrētās vietas spefika – vai ilgāk stāv vai rāpo uz priekšu. Diemžēl tādas nu ir lielākā daļa pilsētu – pa ielām, kas nav paredzētas šādam automašīnu daudzumam, noteiktos laikos pabraukt nevar, tikai rāpot.

    anonymous rant
    18.02.2017 15:22

    Uz automāta tā stop/start sistēma ir pilnīgi idiotiska, tik daudzos momentos tā reāli traucē, nu kaut vai- iebrauc krustojumā uz kreiso un apstājies, lai palaistu pretim braucošos, un auto vnk noslāpst, parādās logs izbraukt, un ir aizture, tieši tik liela, lai patraucētu. Nākamais- ripināmies sastrēgumā pa metriņam, un tas dubina slāpst un slāpst nost, ar mehāniku nav šādu problēmu, bet automāts- tas ir vienkārši idiotiskuma iemiesojums. Jau diezgan ilgi ikdienā braucu ar tādu auto un jau iegājies pie auto iedarbināšanas spiest ne tikai Engine Start pogu, bet uzreiz arī izspiest Stop/Start sistēmu- pie tāda kropluma nevar pierast.

    Kristaps Skutelis
    18.02.2017 15:26
    Reply to  anonymous rant

    Ar kādu auto brauc? :)

    anonymous rant
    18.02.2017 21:34

    Pats braucu ar BMW, bet ir braukts arī ar Volvo un tur tā situācija ar automātu bija līdzīga, tā kā nedomāju, ka tas tik BMW tāds sūdīgs risinājums.

    Kristaps Skutelis
    19.02.2017 08:15
    Reply to  anonymous rant

    Protams, šīs sistēmas rada aiztures, bet tās ir tik nebūtiskas, ka nevajadzētu ietekmēt normālas braukšanas apstākļos. Vienkārši nav uz koplietošanas ceļiem jābrauc sacīkšu režīmā, kur katra sekundes desmitdaļa ir no svara.

    anonymous rant
    20.02.2017 19:10

    Nav runa par sacīkšu režīmu- elementāri sastrēguma dīdoties uz priekšu, tā sistēma traucē- čikājas iekšā ārā, pa, to var noliegt tikai tāds kurš ar to reāli ikdienā nav braucis.

    Kristaps Skutelis
    20.02.2017 19:28
    Reply to  anonymous rant

    Jā, šad un tad var būt kaitinoša, bet reti – traucējoša. Braukt vajag relaksētāk.

    pirx73
    19.02.2017 12:12

    Mehāniku Latvijā pērk viena iemesla dēļ – ekonomiskā. Nē nu labi, iemesli ir vairāki, bet gandrīz visi uz naudu reducējas tāpatās. Ar autošumaherismu tam nav nekāda sakara.
    1. Auto ar mehāniku ir lētāks. Ekonomiskais iemesls #1 (labi, labi Nissans savu J(o)uke 2.6 ar tomātu smērē par rocenes cenu, bet tas ir izņēmums)
    2. Mehānika patērē mazāk degvielas. Ekonomiskais iemesls #2
    3. Mehāniskās kārbas remonts ir lētāks. Ekonomiskais iemesls #3
    4. Iesēžoties dubļos vai sniegā, nemākulis automātu var nosvilināt. Vietējā klimata iemesls.

    Lapsinieks
    19.02.2017 19:13
    Reply to  pirx73

    2. Ir ļoti labi jāmāk braukt un slēgt ātrumus, lai mehānika ēstu mazāk degvielas – pie nosacījuma, ka ir normāls automāts, protams. cik nav redzētu lohu, kas rullē pilsētā uz 50 ar trešo ātrumu, kamēr daži auto jau brauc ar piekto. Ieradumi ar no svara baigi. Man 3 litru automāts ēd vidēji pilsētā (tagad skatos) ap 13-14. Paziņam ir 3litru manuālis un ir visi 20… Tas par patēriņu.
    3. normālam automātam ir ziemas un kādi vēl tur režīmi – pat nepaspolēsi kā ar manuāli. vismaz sajūgu nenosvilināsi kupenā kā manuālim.
    5. robotkārbas mazajiem benzīna motoriem tiešām ir PZDC.

    x
    20.02.2017 10:07
    Reply to  Lapsinieks

    >rullē pilsētā uz 50 ar trešo ātrumu, kamēr daži auto jau brauc ar piekto

    tas tak atkarīgs no motora (griezes momenta) un kārbas pārnesumiem, vienam labāk trešajā, citam varbūt pat piektajā. visi auto nav vienādi…

    Lapsinieks
    20.02.2017 10:22
    Reply to  x

    ā. var kādu piemēru – kurš auto komfortabli pilsētā rullē trešajā ātrumā uz 50?

    x
    20.02.2017 10:42
    Reply to  Lapsinieks

    gti golfs, droši vien citi apgriezienu auto, kam griezes moments sāk parādīties pie 3K rpm, kamēr 3L bubinātājam griezes pietiek jau pie 1800rpm.
    ok, taupot naudu var iecirst ceturtajā ja nav pret kalnu, pakavēt plūsmu, bet piektais pie 50 ir pilnīgs čau.

    Lapsinieks
    20.02.2017 10:45
    Reply to  x

    izmantošu debīlo teicienu – izņēmumi apstiprina likumsakarību.

    pirx73
    19.02.2017 10:40
    Reply to  Lapsinieks

    Man ģimenē ir i30 “brālēns” – KIA cee’d, 2015. gada, kā reiz ar manuālo dīzeli. Ir tas stop’n’go jeb kā KIA to sauc – ISG (Idle Stop and Go). Teiksim tā – prasa piešaušanos, jo ja tuvojies krustojumam un saproti, ka pēc dažām sekundēm būs zaļais, jāpatur sajūgs nospiests, lai nenostrādā. Neredzu jēgu raustīt motoru ik pēc dažām sekundēm. Analoģiski korķos stāvot. Mums jau nav tādu korķu, ka stundām stāv. Ik pa brīdim pakustas. Neteiktu ka motora un startera paātrinātais nolietojums ir tās nelielās ekonomijas vērts, lai gan ražotājs apgalvo pretējo. Tad jau pēc gadiem redzēs.
    Es parasti to sistēmu atslēdzu un visu laiku cīnos ar kārdinājumu servisam palūgt šamo atslēgt pavisam.

    Kristaps Skutelis
    19.02.2017 11:20
    Reply to  pirx73

    Kaut kurš dīleris man reiz stāstīja, ka auto, kas aprīkoti ar start&stop sistēmām, tikuši arī pie šai sistēmai pielāgotiem starteriem un akumulatoriem. Tāpēc tas nav gluži tas pats, kas visu laiku restartēt parastu auto. Neesmu gan pārbaudījis vai tas tā arī patiesībā.

    pirx73
    19.02.2017 12:06

    Kristap, tam ka var akumulatoru (kā gan?) un starteri pielāgot, es ticu, taču vienalga – neesmu pārliecināts, ka motoram nāk par labu, ka to slēdz iekšā-ārā ik pēc brīža. Starta moments tomēr ir papildus slodze dzinējam.

    Kristaps Skutelis
    19.02.2017 12:10
    Reply to  pirx73

    Nezinu, ieliekot jaudīgāku akumulatoru? Pieņemu, ka piešķilšana rada papildus slodzi, bet nav arī tā, ka motors izjuks pēc 50 startēšanas reizēm. Proti, tas viss visdrīzāk ietekmē auto dzīvību mūža pievakarē. Jaunam auto tā kā diezgan pajāt. Garantija beidzas, jāpērk cits auto.

    Lapsinieks
    19.02.2017 19:39

    to saka pacans ar x gadu vecu volvo un nobraukumu cik – virs 200T?

    Kristaps Skutelis
    19.02.2017 19:55
    Reply to  Lapsinieks

    Nākamais auto man būs kas jaunāks un modernāks. Es tikai nekā nevaru sagaidīt, kad uz ceļa izjuks mans “x gadu vecais volvo ar nobraukumu virs 200k km” :)

    Lapsinieks
    19.02.2017 20:05

    jaunāks un modernāks vai JAUNS un MODERNS 40-60t diapazonā? tie pārējie vnk nav auto…

    Kristaps Skutelis
    19.02.2017 20:11
    Reply to  Lapsinieks

    Tas jau, mīlīt, būs atkarīgs no rocības. Ja pārdošu Kursoru Krievijas mediju magnātiem par miljonu, tad varēs nopirkt arī dārgu jaunu auto :)

    Lapsinieks
    19.02.2017 20:13

    Jāmaina domāšana – vnk ģeniāls video! https://www.facebook.com/pipnn/posts/10207133247558640?pnref=story

    Edmunds
    19.02.2017 13:33
    Reply to  pirx73

    Nau jau runa par ekonomiju, bet par gaisa piesārņojumu ! ! !

    Maris Gaugers
    24.02.2017 13:15

    Man patiešām interesē (bez sarkasma), cik ļoti cilvēki mēra to patēriņa ietaupījumu? Protams nav runa par liellitrāžas luksusa auto. Ar domu – vai tiešām tie 2L uz 100km (kas pie vidējā latvieša nobraukuma 15k gadā rezultēsies “pazaudētos” 300EUR, tātad mēnesī 25 eur) ietaupījums ir tā vērts, lai brauktu ar slikti ejošu auto?

    Reklāma