Eh, Audi. Man ir jāatzīstas, kaut pēdējos 10 gados esmu saskāries ar desmitiem dažādu auto modeļu, piedalījies visdažādākajos jauno un ne tik jauno spēkratu testos, jaunos Audi izmēģinājis tikai vienreiz – tālajā 2007. gadā un tas bija Audi R8. Tas bija vienīgais mirstīgajiem pieejamais superauto tests, pie tam trases apstākļos Biķernieku sporta kompleksā. Principā varētu teikt, ka gredzenu pavēlnieku neesmu padziļināti izmēģinājis un par to rakstījis, jo R8 pieredze nedod priekštatu par Audi kā tādu.

71155cbDSC_0058

Tā kā man ir iespēja regulāri doties izmēģinājuma braucienos, tad tieši Audi pieredzes trūkums darbojās kā pamudinājums, lai noorganizētu dienu ar pavisam svaigo Q7. Sacīts, darīts.

OK, nav jau tā, ka es neesmu braucis ar nevienu Audi 10 gadus, ir sanācis ar faktiski visiem modeļiem, sākot no A1, turpinot ar dažādu gadu A3 un S3, nemaz nerunājot par A4, A5, A6 un A7. Ļoti patīkami pārsteigts paliku pēc pavisam nesenā brauciena ar mazāko Audi ģimenes locekli A1 – ar 1.4 TSI dzinēju tas bija pat ļoti jautrs un simpātisks auto. Tādēļ uz ļoti pozitīvas nots gaidīju īsto brīdi, lai dotos uz Moller Rīga Eizenšteina ielā pakaļ melnajam spēkratam.

Noteikti ir jāatzīst, ka Audi pēdējos gadus ir audzis, ir jūtami uzlabojies gan virsbūves, gan salona dizains. Man personīgi bija ļoti grūti tikt pāri A6/Q7 salona dizainam – kā ar japāņa roku radīts 2000 gadu sākumā, tā 10 gadus tas ir palicis bez izmaiņām. Tieši tāpat arī pamatīgi atpalika Audi multimediju sistēmas jeb MMI, nenodrošinot ne adekvātus ekrāna izmērus, ne ērtu un pārskatāmu vadību. Dzinējos gan Audi vienmēr ir bijis līmenī. Tā jau tautā runā – jaudīgo dzinēju īpašnieki nepievērš uzmanību ārienei un otrādi.

Kad nu jau vācu dizaineris pilnībā un no jauna izstrādāja Q7 veidolu, manuprāt, viņš sev pievērsa neviltotu uzmanību arī no markas skeptiķiem. Tagad, izvēloties lielu džipu, bija iespēja izvēlēties arī modernu. Audi, manuprāt, nogaidīja pārāk ilgi jaunā modeļa radīšanā, bet steigties jau nebija kur – tiešo konkurentu praktiski nav un Mercedes gulēja vēl ilgāk. BMW pat nesaprot, par ko ir runa.

2016-03-14-10.01

Pieķeramies tehniskajai pusei. Tagad izvēle sastāv tikai no 3 dzinējiem, visiem sešu cilindru V veida. Sarakstā ir 3 litru benzīna turbo dzinējs ar 333 zirgspēkiem un 440 ņūtonmetru griezes momentu un divi 3 litru dīzeļa dzinēji attiecīgi ar vienu vai divām turbīnām. Vienam dzinējam ir 218Zs un 500Nm, otram 272Zs un 600Nm. Sarakstā ir, bet vēl nav pieejams e-Tron dīzeļa hibrīds, nav arī informācijas par tā pieejamību Eiropā. Drīz būšot. Man tika jaudīgākā dīzeļa versija. Fuu.

Pieļauju, ka bez elektriskā būs arī citi ekskluzīvāki dzinēji kā iepriekšējās paaudzēs, proti, V8 un V12 dīzeļi ar pavisam interesantiem dinamikas parametriem. Piemēram, 6 litru V12 dīzeļdzinējs iepriekšējā paaudzē sasniedza fantastiskus ciparus, proti, 500Zs un 1000Nm.

Piekare tagad pieejama 3 variācijās – vienkāršā, adaptīvā pneimatiskā un adaptīvā pneimatiskā sport versija, kur papildus ir iespēja automobili pazemināt par 15mm zemākajā iestatījumā.

Gaismas noteiktas ir vērtas veselu nodaļu, inovācijās Audi vienmēr ir bijis priekšā. Ja aizmugurējās LED gaismas sērijveida auto Audi nebija pirmais, kurš ieviesa, tad priekšējās dienas gaismās gan un jau 2004.gadā. Pieejams tajā laikā tas bija tikai A8 un tikai W12 versijā, bet fakts paliek fakts. Lexus pa pēdām sekoja tikai pēc 2 gadiem, bet jau ieviesa pirmās tuvās LED gaismas, savukārt jau 2007. gadā Audi atkal izleca visiem priekšā, ieviešot pirmās pilnās LED gaismas savā sporta auto R8. Nākamos gadus jau starp ražotājiem bija sīva rīvēšanās, izcēlās gan Mercedes ar pirmajiem adaptīvajiem LED starmešiem, gan BMW ar pirmajiem mehānisko kontroli. Audi nepalika atbildi parādā un 2013.gadā ražošanā nodeva pirmos digitāli kontrolējamos bezatspulgu pilnos LED tālo gaismo starmešus, kuri sastāv no 25 individuāliem LED segmentiem, to nosaucot par Matrix LED. Protams, pieejami tie lukturi bija tikai Audi flagmanim A8. Tagad Matrix LED gaismas ir pieejamas arī pavisam jaunajam A4, kā arī A6, A7, TT un mūsu apskates objektam Q7. Kaut BMW pirmais izziņoja par lāzeru gaismām savā aktuālajā septītās sērijas BMW, kura apskatu varējāt lasīt pašā gada sākumā, Audi arī ir parūpējies par tā ieviešanu un jau ir demonstrējis pirmās organiskā LED aizmugurējās gaismas. Pagaidām gan tikai kā konceptu, bet atkal pirmie.

Demo modelis bija aprīkots ar Matrix LED priekšējiem starmešiem un arī aizmugurējās pagriezieni rotaļājās jaunajā Audi dizainā ar slīdošo gaismas virteni.

OK, ķeramies pie apskata. Jau uz ielas vērojot jaunos Q7, var pamanīt, ka auto tagad izskatās patiešām premium. Tieši tāda pati sajūta ir arī sēžot salonā – ļoti nostrādāts, pārdomāts un dārgs. Ir patīkami pieskarties itin visam, nu gandrīz. Vienīgais pārspīlējums, kura pielietojumu īsti visas dienas garumā nemaz neatradu, bija milzīgais portatīvā datora stila skārienpaliktnis. Viss bija ērti pieejams tāpat, man ne reizi neradās nepieciešamība pieskarties tam brīnumam. Vēl viena nesaprotama lieta bija priekšējo sēdekļu masāžas pogas novietojums. Iepriekš nepaskatoties, to nekad nesameklētu, uz tausti praktiski nesajūtama. Bet ar to dīvainības nebeidzas. Tajā momentā, kad esi sataustījis un nospiedis pogu, ir jāpārmetas uz otru pusi, proti, jāmeklē pēc multimediju vadības sviras, jo masāžas izvēle uz lielā ekrāna ir jāveic tieši ar to sviru. Tā kā izvēlne pazūd ļoti ātri, man sanāca tik ar trešo reizi izvēlēties masāžas režīmu. Sīkums, bet ļoti nepārdomāts un kaitinošs, pie tam masāžas pogu var nospiest netīšām. BMW šeit ir pamatīgi izvirzījies vadībā, savā septītajā sērijā ieviešot skārienjūtīgās sēdekļu regulēšanas sviras – tikai tuvini pirkstus regulatoriem, uzreiz tiksi informēts, ko panāksi. Audi savā lielākajā un dārgākajā premium bezceļniekā varēja padomāt par ko līdzīgu.

Bose premium 3D mūzikas sistēma skan dikti labi, pietrūkst basa skaļruņa spēka mazliet, bet to atrisinot Bang & Olufsen Advanced 3D skaņas sistēma. Bang & Olufsen ražojumu esmu izbaudījis jaunā BMW X5 un noteikti kvalitatīvāku rūpnīcas ražojumu manas ausis nav dzirdējušas. Cerams Q7 ir tāpat. Vispārēji Audi MMI savu dizainu nav mainījis 15 gadus, tikai uzlabojis. Ja Audi domā, ka lieki uzlabot perfekto, tad lai pāršķirsta labas lietošanas rokasgrāmatu vēlreiz. Standarta funkcijām piekļūt un tās vadīt ir ļoti vienkārši, bet viss pārējais ir uzbūvēts cilvēkam ar grādu. Es relatīvi vienkārši noorientējos, vecāka gada gājuma cilvēki vai mazāk tehnoloģiski šķiet tur apjuktu jau pirmajās sekundēs un turpinātu ceļu radio šņākoņā, nemācēdami pārslēgties atpakaļ no elles, kur ir iekļuvuši.

DSC01989

Labi, pietiek piesieties.

Vēl viena lieta, pie kuras Audi piestrādā jau itin sen ir sēdekļi. S-Line komplektācijā tie var dižoties gan ar fantastisku izskatu, gan sēdēšanas ērtumu, tikpat ļoti arī ar muguras un sānu atbalstu. Padomāts ir arī par aizmugurē sēdošajiem un tie ir saņēmuši ērtus dīvānus, kā arī iespēju tikt pie 10.1 collu planšetēm, lai baudītu multimedia vidi. Žēl, ka demo modelim šis aprīkojums nebija uzstādīts. Pačukstēšu, ka lēti tas nav – par planšeti aiz viena priekšējā sēdekļa nāksies šķirties no 1300 EUR un par divām vairāk kā no 2400 EUR.

LCD spidometrs ir nostrādāts vienkārši izcili, skaists, ērts, informatīvs un viegli uztverams. It īpaši kartes režīms. Pat saprotot faktu, ka Latvija ir Waze zeme, prasījās izmantot tieši iebūvēto navigāciju, vienkārši baudot tās attēlošanas kvalitāti itin visur.

Viss salons ir mākslas darbs, neuzkrītošas LED gaismas virtenes un, protams, regulējamas toņu spēles pēc garastāvokļa un iegribas. Kvalitatīva lakota koka imitācijas (ceru nekļūdos šo skaļi sakot) apdare, pogas ar vēlmi tām pieskarties vienkārši tāpat, bez iemesla. Eh, nesalīdzināmi ar iepriekšējām paaudzēm. Pat arī dārgā gala pārstāvis A7 veidolā man sniedza arvien lielāku vilšanos ar katru nākamo pieskārienu kādai regulēšanas svirai vai pogai. Šoreiz Audi tiešām ir pārspējis pats sevi.

Ja praktiski visus iepriekšējos izmēģinājuma braucienus es pavadīju vismaz 500 kilometru ceļa posmos, tad Q7 dižojās tikai par Rīgu un tās apkārtni. Un tas nebūt nav slikti, tomēr šādus auto pamatā pērk tikai pilsētnieki un vienīgie dubļi, ko bezceļu pavēlnieki redz, ir uz netīrajām Rīgas ielām.

Šeit uzreiz ir vērts pieminēt pre sense sistēmu, kuru sanāca arī netīšām izmēģināt dzīvē. Ļoti līdzīgi kā svaigajā Subaru Outback, kuru Kristaps izmēģināja kādu laiku atpakaļ, kamera priekšējā stiklā novēro situāciju uz ceļa un vai nu brīdina pie nepieciešamības vai pilnībā aptur auto. Līdz 40 km/h avārijas situācijas varot tikt novērstas pilnībā (ja tev kāds pēkšņi aizmugurē neieskrien), bet pēc tā ātruma un līdz 85 km/h var samazināt avārijas sekas līdz minimumam. Manā gadījumā pēkšņi neatļautā vietā caur ceļa malām novietotām automašīnām ceļu šķērsoja riteņbraucējs, kuru es nepamanīju vispār, bet Audi pre sense auto apturēja. Kādu brīdi bolīju acis neziņā par notiekošo un nesapratu, kāpēc Q7 uz manis bļauj, bet zaglīgi prom lavošais veselīgā dzīves veida piekopējs sevi nodeva. Ātrums gan arī bija līdz 20 km/h, bet tāpat varēja sanākt visādi. Driver assist logs instrumentu panelī rāda arī citu noderīgu kā drošības informāciju, gan braukšanas ieteikumus.

Pirmais šo sistēmu izdomāja Volvo un savā XC60 city safety kā standarta aprīkojumu ieviesa vēl 2008. gadā. Sistēmu modernizētā versijā nu jau ievieš ļoti daudz auto ražotāji. Nav man sanācis vēl pārbaudīt Subaru redzējumu par drošību, savukārt pēdējā laiduma Volvo versiju vēl pavisam nesen izbaudīju aktuālākajā XC90, kur stingri pret manu gribu salona pārstāvis “spieda” uzticēties auto, noņemt kājas no bremzēm un ļaut auto ietriekties pie luksafora stāvošajās automašīnās. Protams, XC90 pilnībā apstājās brīdi pirms auto, bet bailes tas man iedzina pamatīgas, jo distance, kur auto reaģē tavā vietā, ir, manuprāt, pārāk tuva. Pie tam, ir svarīgi, lai tu instinktīvi nerauj stūri kādā no virzieniem, jo tad Volvo sapratīs, ka tu kontrolē situāciju un ļaus tev pašam rīkoties. Tas noteikti var rezultēt ar avāriju, ja rīkosies pārāk vēlu. Audi tomēr pats uzņemas atbildību – ja ir brīdinājis, tad pats arī apstāsies.

Tā kā man nesanāca pamest Rīgas apkārti, bet vēlme auto pārbaudīt mazliet ekstrēmākos apstākļos pamatīgi tramdīja, tad devos uz Valdlaučiem, kur ļoti labu smilšu posmu ar kalniņiem man ierādīja Kursors.lv patrons.

Muļķošanās vien sanāca, ne 21 collu riteņi, ne riepas, ne īsti pats smagais auto ir atbilstošs kārtīgam bezceļam, tāpēc es neriskēju uz iekšējām provokācijām, lāpstas arī man līdzi nebija. Teikšu kā ir – vilkmes pietiek, lai varētu arī iziet uz nelielu risku. Ja X6 ar pavisam līdzīgu jaudu man iedzina sajūtu, ka jaudas ir jūtami par maz, Audi īsti vairāk neprasījās. Noteikti lielu lomu spēlē daudzi faktori, ne tik daudz pats dzinējs. Sajūta kā vieglajā auto noteikti nav, bet noteikti arī ne kā autobusā, ļoti sabalansēti.

Tomēr man atkal jāraida pāris pārmetoši šāvieni Audi virzienā.

Konkrētais demo modelis bija aprīkots ar otro no trim piekares sistēmām – adaptīvo pneimatisko bez iespējas regulēt klīrensu. Un varēju Audi drive select regulēt kurā virzienā vien gribēju – nejutu absolūti nekādu atšķirību ne braucot Offroad regulējumā, ne Comfort vai kādā citā no sešiem. Kārba strādāja identiski, tāpat arī stūres iekārta nemainīja stingrību, ne arī dzinējs darbojās kā savādāk. Pārbaudīju to arī pārvietojoties pa Rīgas ielām, mistiski, bet izmaiņas nejutu. BMW gadījumā izmaiņas ir vienkārši kardinālas. Atbildīgajam inženierim pēriens.

DSC02001

Sanāca noķert arī uhh sajūtu – kalniņš bija pietiekami stāvs, lai Q7 iespringtu un liktu pārdomāt lāpstas trūkumu. Noteikti gribētos veikt kārtīgu salīdzinājumu ar tiešajiem konkurentiem un vispār veikt kārtīgu civilizētu bezceļu testu, lai saprastu Audi Q7 tēmē Mercedes GLS vai Range Rover Vogue virzienā vai nē.

Vēl viens pārmetums ir automātiskās ieparkošanās sistēmas virzienā, es nekādi nespēju piespiest Audi novietot auto manā vietā. Un es mēģināji visādi, ņēmu palīgā arī Youtube. Beigās palika kauns muļļāties kā blondīnei un metu mieru tā arī nesasniedzis mērķi. Ja tā sistēma darbojas kā vajag, tad noteikti aktivizēšana atkal ir saprotama tikai cilvēkam ar grādu.

Kaut sajūtas salīdzināt ar Mini būtu stulbi – Mini atdot man negribējās, bet Q7 mani nenopirka. Tomēr noteikti lika nākamo auto izvēles sarakstā Audi atkal iekļaut. Atceramies, ka pat beigts pulkstenis divas reizes dienā rāda pareizu laiku – es došu iespēju Audi sevi atkal pierādīt. Audi gan nevienam nav nekas jāpierāda, tomēr ceru, ka ražotājs nav nošāvis greizi un visu aktuālo modeļu apdares kvalitāte ir tik pat laba.

Paldies Moller Auto Rīga par sniegto iespēju izmēģināt.

Mana cīņu biedra cena ir gandrīz 111 tūkstoši EUR, bet tā Q7 bāzes modeli var iegādāt par 60 tūkstošiem naudiņu. Tomēr Audi vienmēr ir skopojies ar standarta aprīkojumu un par 60 tūkstošiem Q7 sanāks pavisam vienkāršs, sasniegt 150 tūkstošu atzīmi nav lielu grūtību un pat tad nemaz nesanāks ielūkoties individual sadaļā. Tajā momentā gan tu atduries pret izvēli – kurai luksus markai atdoties uz nākamajiem 3 līdz 5 gadiem un izvēle nav viegla.

Man patika: 

  • Salona dizains un apdares kvalitāte
  • Dinamika un vadāmība
  • LED inovācijas

Man nepatika: 

  • Multimediju sistēmas pārskatāmība un ērtums
  • Gaitas regulējuma izmaiņu trūkums

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

48 komentāri

  1. >avārijas situācijas varot tikt novērstas pilnībā (ja tev kāds pēkšņi aizmugurē neieskrien)

    gan jau aizmugures kamera papēta, kas notiek mugurdaļā un tad big brain var bremzēt lēnāk.
    kādā brīdī gan algoritmam būtu jānonāk izvēles sazarojumā – sasist priekšu vai tomēr aizmuguri.

    un interesanti, kas notiek pēc avārijas – apdrošinātājs saka, reku, ir avārijas fakts, 100% jūsu vaina, bet vadītājs saka – neko nezinu, auto pats šitā izdarījās.

    • Varētu kādā poligonā visādi “gudrie” auto pabraukāties cieši viens otram aizmugurē un tad pirmais bremzēt ar avārijas bremzēm – sanāks vai nesanāks klasiskais vilcieniņš :D
      Tad to visu atkārtot slapjā laikā :)

      • Redzi – kamēr pakaļā bez distances brauc students ar vecu bembi – tikmēr diemžēl tā var gadīties. bet ja mēs visi brauktu (kad mēs brauksim) ar pašbremzējošiem auto – arī vilcieniņa risks samazinātos, jo visa rinda gandrīz vienlaicīgi varētu automātiski nobremzēt.

      • par to kaudzi naudas, ko prasa, varēja pievaktēt arī pakaļu.
        jo vilcieniņš, izvairoties no sadursmes priekšā, ir vistriviālākā situācija.

        vidējam vadītājam vairāk noderētu tieši aizmugures uzpasēšana, jo tā prasa izkoptu refleksu. Nevajag lielu pieredzi lai uzlektu uz bremzēt, ieraugot šķērsli priekšā.

    • aizmugures sitiens vienmēr ir mazāk bīstamas. arī kinētiskā enerģija strādā tavā labā (ja vien nebrauc atpakaļgaitā); aizmugurē nav motora. un tas, kurš tevī iebrauc ir vienmēr vainīgs. un pirms strauji bremzēt pie dzeltenās, ja esi aizsapņojies – labāk laist pāri, jo aizmugurē braucošais arī, iespējams, ir aizsapņojies un cer pāršaut pie dzeltenās kopā ar tevi; un arī luksafori šobrīd ir noregulēti ar lielu sarkano abiem. Nav kā padomju laikos – vieni vēl tikai stājas, kamēr citi jau sāk braukt…

      • aha. tas gan maz mierina tos, kuri pēc dupša pie maza ātruma uztaisa knābienu, satraumē kakla skriemeļus un kļūst par invalīdiem.

        • daļā vainas pašiem – nepareizi noregulēts krēsls, sūdīgs galvas balsts

        • Jā, šeit nu ar zviedru auto grūti sacensties – kas ir vieni no retajiem auto kam galvas balsti tiešām ir pareizā vietā, pie kam, aizmugures trieciena rezultātā priekšējie beņķi padodas atpakaļ, samazinot trieciena spēku uz braucējiem.

        • Jā un sadragā aizmugurē sēdošo ceļus… :D
          Kas tad tajā zviedru auto ir tik rets tajos galvas balstos?

        • Lielai daļai automašīnu, galvas balsti ir tikai skatam, jo to paredz noteikumi. Bet ar pareizu galvas atbalstu, tam diemzēl, bieži ir mazs sakars. Vot iesēdies pats Volvo vai Sābā – sapratīsi par ko iet runa. Šajos auto balsti ir izvirzīti uz priekšu un pat standarta sēdpozīcijā tie atbalsta galvu, atšķirībā no daudziem citiem auto kur galvas balstu tu aizsniedz vien tad kad nebrauc.
          Ok, es nesaku ka Zviedri ir vienīgie – noteikti ir vēl daudzi Premium klases brendi, kas pie šīs lietas ir pamatīgāk piedomājuši, bet lielai daļai ikdienišķu auto galvas balsti nav īsti pareizā vietā.

        • Nu nav tik traki, galvas balstu var regulēt, turklāt pie stūres nav jāguļ, ja sēd pozīcija pareizi noregulēta, tur vairs nekādas atšķirības nebūs.
          Turklāt tad jau sanāk, ka auto kļūst aizvien nedrošāki, jo SAABs ir praktiski dinozaura statusā, un par Volvo te izskanēja tāds viedoklis, ka cilvēki ar tiem braucot jūtas tik droši un brauc tik ātri, ka beigu beigās tāpat tāpat “apsitās”

  2. Esmu braucis ar šito aparātu nedēļu pēc nonākšanas tirgū, vasarā. Ar to saucamo bāzes modeli baltā krāsā. Jā cena saimnieks teica ir ~ 65 000 eur. Bet man kā LAUĶIM ar tajā bāzē iekšā esošo 200 % apmierina, jā nav ne LED matrix, ne regulējamā piekare, ne parkinga asistents, ne navi utt. Bet ir VISS kas vajadzīgs drošai un normālai braukšanai. Par to lai pirktu klāt ekrānus pa 2500 eur… nu common 110 000 – 65 000 par to starpību var gandrīz māju netālu no Rīgas atrast…

    • Kāda starpība ko var atrast pa “starpību”? Ja cilvēks var atļauties pirkt auto pa 65k, tad viņam būtu jāvar pie gribēšanas to nokomplektēt tieši tā kā viņš to vēlas. Un gudrie lukturi ir viena no papildaprīkojuma pozīcijām, ko reāli jūt un kas uzlabo drošību.

        • Kāda nah…. svešā ? Pagaidām tie uzņēmumi pieder daļēji valstij, tātad daļēji arī mēs visi apmaksājam tās NENORMĀLĀS ALGAS!!!

        • Nu kamon Kristap nolaidies uz zemes… 900000 dalīts ar 12 ir 75000 tik daudz par Lufthansas šefam nesanāk… vai otrais sarežģītais matemātikas uzdevums 500k dalīts ar 12 ir 41,666. atklāta ņirgāšanās par nodokļu masātājiem no kā atkal cieš policisti, ugunsdzēsēji, skolotāji un pensionāri utt. Ja tu to atbalsti… man nav ko teikt…

        • Es TEV konkrēti atbildu!! SAMĒRĪGAI, vienlīdzīgai ar pārējiem lielo uzņēmumu vadītājiem.

    • īstenībā mūžīgā dilemma – ņemt krutāka autiņa bāzīti, vai nopakotu lētāku auto…
      un galvenais ka tas viss nav tik vienkārši izvērtējams.

      • Pirkt “pliku” premium auto ir kaut kā nožēlojami. Tu tāpat samaksā kaudzi naudas, bet prieka no tāda auto itin necik. Es vēl saprotu, ja tas ir kaut kāds darba auto un budžets neļauj A6 piepirkt lietos diskus, bet principā sanāk tā bomzīgi. Jo rezultātā dabū tādu kā tīzeri tam, ko no auto varētu sagaidīt.

        • Nu ar vācu auto tā tiešām laikam ir – tiem bāzītes tiešām ir pilnībā apgraizītas lai varētu plūkt laurus iepirkumos un citos cenu salīdzinājumos. Tiem pašiem Japāņiem bāzītes ir tīri lietojamas.

        • Jā, Āzijas puses auto ražotāji man arī šķiet saprotamāki, jo tur nav kilometrīgas papildaprīkojuma tabulas pie kurām apjūk ne tikai pircēji, bet nošauties gribas arī paši auto pārdevēji. Te gan mēs varam nejauši ieslīdēt tajā mūžsenajā diskusijā, ka Āzijas auto nav tās kvalitātes, ko sagaidām vācu auto :)

        • Tam plikajam bāzes audi bija gan nenožēlojami lietie diski gan daudz citas extras kas nav ne manam ne tavam autiņam!!! Tas jau nekāds opel astra kam bāzes koplektācijā nav ne disku bremžu aizm. ne abs…

        • Jā par jauno Astru es nezinu, paziņam ir darba mašīna iepriekšējās paaudzes astra tajai nav nekā… Kādreiz tik tiešām bāzes modeļiem daudz kas nebija piem. S klases mersis ar tikai iepirkts ar metāla diskiem… Par audi runājot ieejiet konfigurātorā tur viss redzams kas standartā jau ir, Xenons pat ir…

        • Kura ir tā iepriekšējā paaudze?
          Pasaki kaut aptuveni kura gada auto.
          ABS šķiet jau standartā bija pašai pirmajai astrai, varēja protams dabūt arī apsildāmos beņķus, elektro logus, borta kompi, ja nemaldos tad arī kruīza kontorli(par šo precīzi nezinu) + kafijas turētājs :)

        • Pēc skata izskatās ka Astra G gads bija pēc 2000 noteikti atceros saņēma jaunu. Balts pikaps, aizmugurē pat stiklu nebija, nebija ne disku bremžu aizmugurē, ne ABS. Un būtu laba mašīna ja tā nerūsētu. Neiet runa jau vai var aprīkot bet BĀZES modelis… poņemaješ !

        • :D
          Aaaa un ja trumulis aizmugurē tad nav ABS, un ko tieši izmainītu disku bremzes aizmugurē tādā automobilī?
          G astrai ABS nāca standartā, vismaz Eiropai paredzētie eksemplāri.

        • Vins tak muld :D
          ABS pat žigulī ir…..
          Un vispār jā ir bijuši darba auto astras, nav nemaz tik sliktas viņas, viss jau tomēr atkarīgs no tā ko esam iepriekš lietojuši, un kādas vispār ir mūsu vēlmes.

          Un starp citu man gan liekas, ka vel joprojām frīču auto ir kvalitatīvāki, un ari pievilcīgāki(tas protams gaumes jautājums), bet nu tās “japošku” kantainās pogas pa kreisi no stūres ir smieklīgas, laikam būs saražojuši pamatīgu kravu….
          Turklāt ar kvalitāti es nedomāju tikai tehnisko kvalitāti(jo tā dažkārt pat ir bēdīgāka), bet arī sajūtas, protams tas ir mans subjektīvais viedoklis…

        • “pliks” premium auto nav nekāds premium.
          klientam vajadzētu varēt izvēlēties apdares/aprīkojuma krāsu, bet ne piepirkt klāt to, kam kam būtu jābūt normālā premium automobilī. Negribi displejus – varam izņemt. Par papildus samaksu.

          nu, labi ka friči nav aizdomājušies līdz mehāniskajiem logu pacēlājiem q7 bāzē, bet elektriskie – par papildus naudu…..

        • Nu jā nebiju to papētijis:)
          A es visu laiku domāju, ka vnk algas cilvēkiem sliktas, jo tas ir vnk normāla izmēra ģimenes auto, vai varbūt tā tam vismaz vajadzētu būt…

        • Ne jau izmērā ir sāls, bet gan uzbūvē, tehnoloģijās un pozicionējumā. Cita lieta, ka Latvijā tik daudz vecu A6 vraku, ka tas degradē šo auto zīmolu :)

        • Un kas tavuprāt ir komfortabls ģimenes auto?:)
          Manuprāt vidējas klases “universāļi” tam ir lieliski piemēroti.
          Tu vienkārši gribēji teikt, ka Latvijā cilvēki ir nabadzīgāki, tādēļ arī tas A6 varbūt ir pozicionējams, kā luksus auto. Kas tavuprāt ir super luksus un super, super luxus auto?
          Jeb varbūt tomēr ģimenes auto ir ford mondeo, jo tas ir lēts, nekvalitatīvs un ar mazāk jaunām inovācijām :)

        • Jā, Tava komentāra otrā puse ir tuvāka patiesībai un Ford Mondeo ir labs piemērs šādam praktiskam auto, ko arī var atļauties nopirkt tipiska latviešu ģimene. Auto, kas maksā >50k EUR tomēr ir un paliek premium klases pārstāvji un tādus nav jāpērk cilvēkiem, kas tos nevar atļauties nopirkt vai uzturēt. Es gan pats saprotu, ka gribas.

        • Ko tu muldi , var just ka tev no auto kā man no android…..ir “. Tieši tie vecie audi vraki ir tie ĪSTIE audi ar quattro kas bija mašīnas. Un kaut kur augstāk minēji ka motori redz ir tie kas glābj to marku… auzas no 1997 līdz 2008. gadam visi lielie dīzeļi bija sūdi.

  3. Satrakojāties jaunieši :D

    Redz – man viedoklis par auto komplektāciju kopš vakardienas testa ar svaigo A4 ir mazliet pamainījies! Un komplektācija luksus auto pret komplektāciju “parastam” auto ir šausmīga starpība, pat neskatoties uz to, ka komplektācijas pēc fakta ir vienādas!
    Piemēram, vakar braucu ar A4, kas bija labāk pakots par Q7 – bija krutā Bank&Olufsen skaņa, bija aktīvais kruīzs, joslu asistents un sastrēgumu palīgs, brūnā āda utt viss viss viss.
    Un tad es sapratu – pat sūdu (tas nav domāts par konkrēto A4) nopakojot – tas tik un tā paliks sūds. Q7 varēja būt plikāks, es tāpat viņā justos dārgi un A4 es tāpat jutos kā parastā auto, bet premium auti IR JĀBŪT premium.

    Respektīvi, ja tu esi nonācis saskaņā ar sevi, ka pirksi jaunu Q7, pirkt to par pilna A4 cenu ir muļķīgi – tu neesi tātad gatavs premium auto un brauc ar A4.

    • Jā un vel no tava komentāra var secināt, ka “NEluksus” auto jāpērk cik vien “pliki” iespējams!

      Visu var uzrakstīt īsāk ir nauda brauc ar ko gribi, nav naudas brauc ar ko vari atļauties…

      Un vel:
      “Un komplektācija luksus auto pret komplektāciju “parastam” auto ir šausmīga starpība”
      Ja? Nu nevar būt apsveicu, Tu esi atklājis kaut, ko unikālu … :D
      Es visu laiku domāju, ka “nopakots” vw up ir daudz baudāmāks gaitā nekā vw tuoureg…..

Ir ko teikt?