Pirmie iespaidi par Subaru Outback (2015)

26

Kad es biju jaunāks, skaistāks un dullāks, man bija lielāka interese par maza izmēra interesantiem un jaudīgiem auto. Man patika izbraukties ar MINI John Cooper Works Roadster un pilnīgā starā biju par Jaguar F-Type raķeti. Es arī tagad ļoti labprāt stūrētu šādus auto, tomēr tie pavisam noteikti nebūtu vienīgie manā garāžā. Redzi, ar gadiem sākotnējo skaistumu nomaina labas dzīves radīts omulīgums un dulluma vietā nāk pārdomas par to kā auto iestūķēt dinastijas turpinātāja ratus un neskaitāmo to pavadošo mantu maisus. Hei, dārgā, vai tiešām tas viss ir jāņem līdzi? Izklausās drūmi? Nebūt, nē, jo dzīves burvība slēpjas tās mainīgumā un tādējādi visu laiku ir jāapgūst jaunas lietas. Arī auto jomā.

Mazo jestro vāģu vietā nu lielāku uzmanību cenšos veltīt ietilpīgākiem auto, kas savas braukšanas spējas nezaudē nobraucot arī no asfaltēta ceļa. Kā izrādās, šādu auto piedāvājums ir gana plašs un mani patīkami pārsteidza Fiat Freemont. Iepriekš kaut kā nebiju aizdomājies (un tādējādi arī praksē pārbaudījis), ka šāds liels auto var būt pietiekami komfortabls, bagātīgi aprīkots un ērti braucams. Drīz pēc tam izbraucos ar Opel Insignia Country Tourer (būs jārod laiks aprakstīt arī šo auto) un iepriekšējās brīvdienas aizvadīju ar jauno Subaru Outback.

Reklāma

Īsumā – es burtiski iemīlējos šajā auto un vēl dažas dienas pēc testa vakaros vēlos veicu ar šāda auto iegādi saistītos izdevumu aprēķinus. Huh, kas tāds notiek patiešām reti. Bet nu visu pēc kārtas.

Subaru Outback manās acīs arī iepriekšējās paaudzēs ir bijis praktisks ģimenes auto. Tam ir “slavenā” Subaru pilnpiedziņa, auto ir paaugstināts, ietilpīgs un (vismaz no 2003. – 2009. gadam) arī vizuāli pievilcīgs. Pie tam, šis Subaru veidotais paaugstinātais pilnpiedziņas universālis maksā lētāk par daļu savu tiešo konkurentu. Tāpēc auto ir izveidojies izteikts lojālo fanu pulks un nu man šķiet, ka es viņus labi saprotu.

Lētākais Outback ar benzīna dzinēju maksā 29 800 EUR un dīzeļa versijas cena sākas no 32 400 EUR. Auto ir pieejams trīs komplektācijas līmeņos (Base, Ridge un Summit) un vispilnāk aprīkotais benzīna modelis maksā 35 500 EUR, bet dīzelis – 38 100 EUR.

Japāņu auto ražotājs ir izvēlējies nesabojāt to, kas labi darbojas (lasi, tirgojas), tāpēc jaunais piektās paaudzes Outback kardināli neatšķiras no iepriekšējās paaudzes modeļa. Nezinātājs pat var abus auto neatšķirt. Tā kā es pats neesmu braucis par iepriekšējās paaudzes Outback, šis būs man patiešām jauns auto un lielā mērā noteiks ko es domāju par Outback. Pirms gada biju izbraucies ar Subaru WRX STI, tāpēc nevarētu teikt, ka Subaru man ir pavisam svešs zīmols.

DSC06823

DSC06827

Kā jau tas auto industrijā ir novērojams, jaunais Outback ir mazliet pieņēmies izmēros un tas ir ļāvis radīt vairāk vietas arī salonā un arī bagāžas nodalījumā. Tāpat jaunais Outback ir ticis pie izturīgāka un pret savērpšanos noturīgāka karkasa. Izteiksmīgākus vaibstus jaunajam Outback piešķir uzlabotie priekšējie un aizmugurējie lukturi, un ir pamainīts arī radiatora restes dizains. Joprojām dizainā ir ietvertas plastmasas detaļas, tomēr tām ir praktiska nozīme, jo tās centīsies pasargāt auto metāla detaļas tajos brīžos, kad nobrauksim nost no ceļa. Visos komplektācijas līmeņos tiekam pie diožu lukturiem, kas ceļu apgaismo labi un apspīd ceļa zīmes pārsteidzošos attālumos. Subaru vēsta, ka jaunajam Outback ir krietni uzlabota skaņas izolācija un jāsaka, ka ceļa trokšņi patiešām tiek labi noslāpēti un vismaz benzīna dzinējs ir patiešām kluss. Veselu mūžību nebiju braucis ar benzīna motoriem, tāpēc pirmajā brīdī sajūsminājos par to, cik auto var būt kluss.

Interjers piedzīvojis modernas vēsmas

Subaru ir gadiem saņēmis pārmetumus par savu auto interjera dizainu un tā uzbūvē izmantotajiem materiāliem. Tie gluži vienkārši nespēja tikt līdzi laikam (un konkurentiem). Lai arī jaunā Outback interjers joprojām ir ne bez saviem trūkumiem, tomēr beidzot tas ir kaut cik gaumīgi izveidots un nerada sajūtu, ka pārvietojies ar lauksaimniecības tehniku. Testa auto bija pašas augstākās Summit komplektācijas Outback un tas bija aprīkots ar ādas sēdekļiem. Panelis veidots no mīkstas plastmasas un metāla imitācijas materiāliem, bet ādas elementi ir iestrādāti durvīs (roku atbalsta zonās) un elkoņa atbalstā, kas ir fantastiski plats un pareizajā augstumā. Plus, tam ir prātīgi izveidoti padziļinājumi caur kuriem izlaist mūsu gadžetu vadus. Sīkums, bet patīkami. Zem elkoņa atbalsta ir viena 12V pieslēgvieta, bet aiz ātrumpārslēga mantu glabātuvē ir vēl viena 12V pieslēgvieta, kā arī 2 USB pieslēgvietas (jēj, varēsim uzreiz uzlādēt divas mobilās ierīces) un AUX ieeja. Es neesmu īpaši starā par melnajiem un briesmīgi atstarojošajiem plastmasas interjera elementiem, tomēr kopumā šajā auto beidzot ir patīkams un funkcionāls salons. Pat pēc ar šo auto nobrauktiem 500 kilometriem nevarēju beigt sajūsmināties par to, cik pārdomāts ir tā salons no ergonomikas viedokļa.

DSC06847

Testa auto ādas sēdekļi priekšpusē bija aprīkoti ar elektronisko vadību, kas ļauj tos ērti ieriktēt nepieciešamajā stāvoklī (elektriski regulējas arī muguras apakšdaļas atbalsts). Sēdekļi paši par sevi nav slikti, tomēr tie nav labākie, kuros ir nācies sēdēt. Auto mēs iesēžamies kā mazliet paaugstinātā universālī, nevis uzkāpjam līdz sēdeklim kā džipā. Sēdpozīcija ir augsta un man ar savu 185 cm augumu pat pietrūka iespējas sēdekli nolaist vēl zemāk. Neesmu pieradis, ka acu līnija atrodas pašā vējstikla augšpusē. Un tas pat ar visu manu nelāgo ieradumu sēdeklī viegli iegulties. Tāpat es priecātos par izteiktākiem sānu atbalstiem. Tomēr arī garākos gabalos šie sēdekļi ir pietiekami komfortabli un, iespējams, vairums braucēju neatradīs kur tiem piesieties.

DSC06859

Uz stūres ir vesels lērums pogu un slēdžu (vairāk nekā 20 vadības iespējas) un paies viens pilns vakars, kamēr tiksim skaidrībā ko tās visas dara. Daļa no pogām visdrīzāk tiks izmantota reti (piemēram, borta datora vadības pogas), tomēr būtiskākās mūzikas skaļuma un kruīzkontroles pogas ir saprotamas un ērti lietojamas. Pati stūre arī ir ērti satverama un griežas viegli kā liegas vēja brāzmas dzīta pieneņu pūciņa agrā pavasara rītā. Par laimi pie lielākiem ātrumiem stūre paliek “smagāka”.

DSC06874

Pirmo reizi iekāpjot Outback, nošausminājos par zilo apgaismojumu ap tahometru un spidometru. Vakara tumsā secināju, ka apgaismojuma ziņā Subaru inženieri nav spējuši nonākt līdz vienotam viedoklim, tāpēc daļa pogu ir ar baltu apgaismojumu, bet daļa ar sarkanu. Arī zilie riņķi prot būt dzelteni (manuālajā variatora režīmā) un mirgot sarkani, ja mums apkārt notiek kas elpu aizraujošs. Tāpat Summit aprīkojuma līmenī izgaismotas ir mantu glabātuves durvīs. Par laimi apgaismojuma līmeni var pietiekami samazināt, lai tas īpaši nekristu uz nerviem.

Starp tahometru un spidometru atrodas jau citos auto tik ļoti ierastais digitālais displejs, kas attēlo mūsu braukšanas ekonomiju (auto bildīte pat attēlo bremžu uguņus, kad paši spiežam uz bremžu pedāli), kruīzkontroles stāvokli un nobraukumu. Mazā displeja augšpuse ir pielāgojama un varam iestatīt, lai auto mums rāda digitālu spidometru, patēriņu vai papildus ekonomijas rādītājus (cik ml degvielas esam ietaupījuši ar Start&Stop sistēmu, kas pieejama tikai versijās ar benzīna dzinēju).

DSC06883

Kad testēju Subaru WRX STI, biju ļoti nomocījies ar auto iebūvēto multimediju sistēmu. Man bija nepieciešamas visas 10 minūtes, lai saprastu kā navigācijā atceltu iestatīto maršrutu. Murgs kaut kāds! Jaunajā Outback situācija ir krietni uzlabota un multimediju centrs ir krietni saprotamāks (arī navigācijas sadaļa). Sistēmas 7 collu displejs ir pietiekami nasks un labi reaģē uz piespiedieniem. Daļa funkciju ir vadāmas no stūres (piemēram, atgriešanās atpakaļ taustiņš), bet daļa realizēta ar sensoru pogām abpus ekrānam. Pilnākajā komplektācijā iegūsim arī Harman/Kardon skaņas sistēmu, kas skan tīri labi, bet atpakaļskata kamera ir iekļauta standarta komplektācijā pat Base komplektācijas līmenī. Telefona savienošana ar auto bija vienkārša un visai drīz spēju uz auto skaļruņiem atskaņot no telefona savu Spotify mūziku, tomēr telefona zvanīšanas funkcijai auto tomēr nespēja piekļūt. Iespējams, mans OnePlus One tam šķita pārāk eksotisks zvērs.

DSC06892

Borta datora var atrast noderīgu un gana detalizētu informāciju par auto patēriņu un man pašam ļoti patika apkopju sadaļa. Vairs nebūs apkopes informācija jāraksta motoreļļas plankumiem izraibinātā blociņā, jo šo informāciju varam ievadīt pa taisno borta datorā. Praktiskajam latvietim šis varētu ļoti patikt.

Iepriekš jau rakstīju par augsto sēdpozīciju un apvienojumā ar pārstrādātajiem sānu spoguļiem (tie ir pārnesti tuvāk uz auto aizmugures pusi) mums apkārt notiekošais ir labi pārskatāms. Protams, auto priekšgals joprojām ir garš, tāpēc bezceļos nevajadzētu pārvērtēt savas un auto spējas. Lai arī papildus komplektācijā ir iekļautas metāla aizsargpannas un plastmasas uzlikas, tomēr diez vai būs liels prieks tās skrāpēt un šķaidīt.

DSC06869

Es neatceros kad pēdējo reizi universāļa tipa auto esmu atradis tik daudz vietas ēžot aizmugurē. Pat aiz brangi atbīdītā vadītāja sēdekļa man joprojām kājām bija ļoti daudz brīvas vietas. Aizmugurējā sēdekļa mugurai var mainīt slīpumu, tāpēc auto būs ērts arī garākos ceļa gabalos. Paši sēdekļi dalās 60/40 attiecībā un ir nolokāmi tā, lai bagāžas telpas grīda būtu pilnībā plakana. Ar paceltiem aizmugurējiem sēdekļiem iegūstam 559 litru bagāžas telpu, bet ar nolaistiem – 1848 litru telpu.

DSC06844

Pat nenolokot aizmugurējos sēdekļus, iemanījos auto ievietot četras diezgan makanas 17 collu riteņiem paredzētas riepas. Ar nolocītiem sēdekļiem šis auto varētu būt noderīgs kā riepu transportēšanas līdzeklis kādam drifta braucējam. Bagāžnieka vāks elektroniski atverams no auto salona, pults vai nospiežot pogu tā aizmugurē. Tāpat ir iespējams noteikt vāka pacelšanās augstumu, lai iekļautos garāžās ar zemākiem griestiem un samazinātu nepieciešamību lēkāt. Tā kā auto bagāžniekā neatradīsim rezerves riteni, tad iegūstam papildus vietu sīkākiem krāmiem un zem bagāžas telpas grīdas ir noslēpts kravas telpas pārsegs. Ar šo auto varēsim vilkt līdz 2 t smagas piekabes ar benzīna dzinēju un līdz 1800 kg smagas piekabes ar dīzeli.

DSC06839

Augsts drošības līmenis

Tagad mazliet parunāsim par šī auto drošību, jo tas tomēr ir viens no svarīgākajiem aspektiem izvēloties ģimenes auto. Auto ir saņēmis maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu Euro NCAP (European New Car Assessment Program) drošības testos, aprīkots ar septiņiem drošības spilveniem un automobiļa dinamiskās kontroles, kā arī aktīvās vilcējspēka virziena maiņas sistēmas rūpējas par to, lai auto maksimāli labi turētos uz ceļa vadītāja norādītajā trajektorijā. Tāpat drošību uzlabo Subaru veidotais bokserdzinējs, kas savas uzbūves dēļ auto rada zemāku smaguma centru un tādējādi padara auto stabilāku. Pie tam, frontālas sadursmes gadījumā šis dzinējs un pārnesumkārba paslīdēs zem auto grīdas, nevis iespiedīsies automobiļa salonā.

e002500_img

Pienākot pie auto, uzreiz pamanīsim interesantās ap atpakaļskata spoguli (jā, tas diemžēl pats neprot aptumšoties) izvietotās kameras. Tās nepieciešamas Subaru EyeSight drošības sistēmu darbībai un spēj detektēt ne tikai priekšā braucošos automobiļus, bet arī motociklus, velosipēdus, gājējus un lielākus (>1 m augstus) meža zvērus. EyeSight sistēmas ir pieejamas standarta aprīkojumā visos aprīkojuma līmeņos un palīdz atvieglot auto vadīšanu un rūpējas par to, lai mēs izvairītos no sadursmēm:

  • Adaptīvā kruīza kontrole – EyeSight sistēma droši saglabā lietotāja norādītu distanci līdz priekšā braucošajam transporta līdzeklim un pielāgo dzinēja, bremžu un transmisijas darbību, lai auto pārvietotos optimāli. Praksē šī sistēma darbojas godam un es ceļu no Rīgas līdz Koknesei mēroju praktiski šajā režīmā. Uzstādīju noteiktu ātrumu un nepieciešamības gadījumā uzdodot gāzi, palecu garām kādam lēnākam satiksmes dalībniekam. Auto pēc tam pats prata veiksmīgi sabremzēties pirms priekšā braucošā (par priekšā braucošā auto “atpazīšanu” mums uzskatāmi tiek paziņots ar simbolu panelī un skaņas signālu) un ļoti plūdeni paātrinājās, kad ceļš priekšā bija tukšs. Neizskatījās, ka sistēmai traucētu arī diennakts tumšais laiks. Sistēma spēj noteikt arī priekšā braucošo auto bremžu uguņus un tāpēc principā izmantojama arī sastrēgumos.
  • Brīdinājums par joslu līniju šķērsošanu – auto ar pīkstienu un paziņojumu panelī mūs brīdinās, ja nejauši šķērsosim joslas atdalošo līniju (nejauši – neieslēdzot pagrieziena rādītāju). Tā darbojas pie ātruma virs 50 km/h un jāsaka, ka ceļa apzīmējumu nolasa patiešām labi. Pie lielākiem ātrumiem (> 60 km/h) auto vēl izteiksmīgāk ziņos par trakošanu joslā.
  • Brīdinājums par priekšā stāvošā auto kustības uzsākšanu – ja sastrēgumā būsim iegrimuši telefonā, auto ar pīkstienu mums paziņos, ka priekšā esošais auto ir uzsācis kustību un visai drīz varam sagaidīt nīgru pīpinājienu no aizmugurē stāvošajiem.
  • Sadursmes novēršana – auto visiem spēkiem centīsies palīdzēt vadītājam izvairīties no sadrusmes. Ja EyeSight kameras pamanīs ko nelāgu, auto panelī par to tiks attēlots brīdinājums un vajadzības gadījumā var tikt aktivizētas arī bremzes un vadītāja pirmssadursmes stūres asistents palīdzēs veikt vadītājam veikt asu pagriezienu. Praksē es dažos gadījumos jutu, ka šī sistēma darbojas, tomēr tā nav 100% precīza (par to Subaru arī norāda), jo gadījumos, kad uz šosejas man priekšā uzgriezās izteikti lēnāki traktori vai zirgu pajūgi, auto turpināja tiem traukties virsū pilnā ātrumā. Iespējams, pašā pēdējā brīdī auto nopīkstētu, tomēr attālums bija jau zem man komfortablas (drošas) robežas un neņēmos šo sistēmu pārbaudīt pilnībā. Būtu taču žēl apskādēt tik glaunu auto. Šai sistēmai ir vēl viens noderīgs pielietojums. Ja mēs nejauši atpakaļgaitas vietā uzsākam kustību uz priekšu (piemēram, pie veikala sienas), auto pīkstēs un samazinās dzinēja jaudu.

DSC06834

Dzinēji, transmisija un braukšanas īpašības

Mūsu pusē jaunais Subaru Outback tiek piedāvāts ar 2 litru turbo dīzeļa (150 Zs, 350 Nm) vai 2.5 litru atmosfērisko benzīna (175 Zs, 235 Nm) 4 cilindru opozītdzinēju. Citos reģionos ir pieejams arī 3.6 litru 6 cilindru benzīndzinējs (256 Zs). Lai arī šie ir iepriekš jau pieredzēti dzinēji, Subaru saka, ka tie ir pārstrādāti, lai samazinātu to svaru un uzlabotu degvielas ekonomijas rādītājus. Jaunākās paaudzes Outback ir pieejams tikai ar Lineartronic bezpakāpju variatora transmisiju. Varam aizmirst par mehānisko ātrumkārbu un pat “parasto” automātu. Subaru uzsver, ka variators ļauj uzlabot degvielas patēriņa rādītājus un palīdz saglabāt vieglu un līganu gaitu. Interesanti, ka dīzeļdzinējam variators noregulēts uz 7 “pārnesumiem”, bet benzīna dzinējam to ir par vienu mazāk.

Subaru tehniskajā specifikācijā norāda, ka benzīna dzinējam vidējais patēriņš ir 8.7 l (pilsētā), 6 l (ārpus pilsētas) un 7 l (kombinētajā režīmā) uz 100 km, bet praksē uz šosejas man patēriņš sanāca mazliet lielāks – viegli pāri 7 litriem uz 100 km (pie ātruma 100-110 km/h). Pilsētā patēriņš tuvojās visiem 10 litriem. Dīzeļdzinējam Subaru sola 7.5 l (pilsētā), 5.3 l (ārpus pilsētas) un 6.1 l (kombinētajā režīmā) patēriņu.

DSC06920

2015-04-29_1245
Subaru opozītdzinējs (boksera tipa) ir ar zemāku smaguma centru

Jaunajam Outback Testa auto bija aprīkots ar benzīna dzinēju un kā jau minēju iepriekš, tas man šķita patīkami kluss un nenesa salonā dīzeļu gadījumā ierastās nepatīkamās vibrācijas. Normālas ikdienas braukšanai ar 2.5 litru benzīndzinēja spējām būs pietiekami (paātrinājums līdz 100 km/h aptuveni 10 sekundes) un Lineartronic variators darbojas godam bez liekiem trokšņiem. Braukšana ar to ir savādāka nekā ar “parasto” automātu, lai gan Subaru inženieri arī šo variatoru ir apveltījuši ar ātrumu pārslēgšanu atgādinošiem mini “uzrāvieniem”. Jo savādāk mums būtu sajūta it kā mēs stūrētu trolejbusu. Sākotnējais paātrinājums ir sajūtams palēciens, tad ir periods ar vienmērīgāku paātrinājumu un tuvāk šosejas ātrumiem atkal ir jūtamāks paātrinājums.

Benzīna dzinējiem ir pieejama arī SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive) sistēma par ko liecina [S] un [I] papildus pogas uz stūres. Praksē tas nozīmē, ka atkarībā no izvēlētā režīma (Sport vai Intelligent) auto mainīs paātrinājumu un transmisijas atsaucību. Sport režīms var noderēt pilsētā vai uz līkumotiem ceļiem (trakošanas režīms), bet ikdienā tomēr komfortablāk ir braukt plūdeni, tāpēc izvēlēsimies Intelligent režīmu. Starp abiem atšķirība ir jūtama, bet dzinējs pats par sevi nav pārlieku jaudīgs, tāpēc tā atšķirība nav tik būtiska.

DSC06877

Kopumā man patika kā šis nepilnus 5 metrus garais un pusotru tonnu smagais auto brauc un stūrējas. Ceļš labi pārskatāms, stūres un bremžu darbība saprotama un paredzama. Pat savā šaurajā daudzstāvu garāžā (kur ar problēmām iemoku savu Volvo S60) iebraucu bez jelkāda stresa. Auto nav nedz pārāk ciets, nedz pārāk mīksts. Ceļa nelīdzenumi tiek noslāpēti pietiekami labi, tomēr tas nepadara auto grūti vadāmu. No WRX STI ir aizgūta sistēma, kas līkumos piebremzē iekšējos riteņus un tādējādi cenšas piepalīdzēt tos izbraukt. Praksē gan auto ir pietiekami liels, lai ikdienā ar to nebūtu vēlme braukt īpaši sportiskā režīmā.

Subaru Outback ir aprīkots ar simetrisku pilnpiedziņas sistēmu ar aktīvu griezes momenta sadalījumu. Tas nozīmē, ka jauda vienmēr tiek pievadīta visiem četriem riteņiem (jaudas sadalījums 40/60 – priekšējā ass “velk” vairāk). Braucot uz savu slepeno smilšaino “bezceļa” poligonu, aizdomājos, ka īpaši stāvas nogāzes ar Outback forsēt nevajadzētu, jo tas tomēr ir pārlieku garš auto ar izteiktām pārkarēm. Pat ja sava 20 cm klīrensa un pilniedziņas spēju dēļ auto fiziski spēs pievarēt nelīdzenumus, to pašu nevar teikt par tā bamperiem un sliekšņiem. Jau drīz pēc iebraukšanas manā smilšu valstībā, bija skaidrs, ka ar nosacītiem bezceļiem šis auto tiek galā patiešām labi. Iepriekš pa šīm pašām smiltiņām biju kašājies ar Jeep Renegade, Fiat 500X un abi divi manī neradīja 100% pārliecinātības sajūtu. Savukārt ar Subaru Outback es jutos pavisam drošs, ka izbraukšu visur. Pat bez ieslēgta X-Mode un kalnā kāpšanas režīma, auto pārliecinoši rāpās dažāda stāvuma nogāzēs un izteikti veiksmīgi rāvās uz priekšu pa dziļām smiltīm. Iespaidīgi! No kalna nobraukšanas palīgs gan man šķita pārāk apdomīgs un uz leju rāpāmies pārāk lēni un visu laiku bija vēlme tam piepalīdzēt ar akseleratora pedāļa uzspiešanu. Rezultātā no smilšanainā kalniņa šļūcu lejā ar maziem lēcieniem. Ar šādu auto neviena pat dziļākajos laukos mītošā vecmāmiņa nespēs izvairīties no mūsu apciemojuma :)

DSC06906

Bildē augstāk varam redzēt, ka šis auto ir aprīkots ar elektrisko rokasbremzi. Skarbus vārdus vēlos veltīt šajā pašā bildē redzamajam glāžu turētājam. Tas gluži vienkārši ir pārāk vaļīgs un šūpojoties pa bezceļiem kafija būs vadītāja un blakussēdētāja klēpī. Pat mazās Statoil krūzītes tajā ieliekamas pārlieku brīvi un augstākas termokrūzes gāzelēsies visu ceļu.

Secinājumi

Jaunais Subaru Outback mani pārsteidza pozitīvā ziņā. Tas ir praktisks auto, jo piedāvā plašu kravas telpu, uzticamu pilnpiedziņu un komfortablu braukšanu. Auto izskatās labi gan no ārpuses, gan beidzot arī salonā un pie tam tas nemaksā milzu naudu. Vai es gribētu pats ikdienā pārvietoties ar šo auto? O, jā!

Izbrauciens ar šo auto uzjundīja manī vēlmi beidzot tikt arī līdz Subaru Forester testam, jo pēdējā paaudzē arī tas beidzot izskatās patiešām pievilcīgi, ir tehniski labi aprīkots un adekvāti maksā.

Man patika
  • Auto labi izskatās gan no ārpuses, gan iekšpusē
  • 2.5 litru benzīna dzinējs ir ļoti kluss un pietiekami jaudīgs
  • Pārdomāts un ērts salons
  • Patiešām spējīga pilnpiedziņas sistēma
  • EyeSight drošības sistēmas darbojas godam

Man nepatika
  • Gribētos dziļāku un saturošāku vadītāja sēdekli
  • Glāžu turētājs pārāk vaļīgs
  • Vidējā aizmugures drošības josta savilktā stāvoklī grab pret griestiem

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
26 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Uldis M.
29.04.2015 16:32

O jā, beidzot jaunā Outback tests!
Kristapa vairākkārt uzsvērtais motora klusums ir vēl viens Subaru bokser-dzinēja pluss – tas nav klusāks dēļ kaut kādas biezākas skaņas izolācijas motortelpai, nē, klusāks tas ir dēļ savas boxer dzinēja uzbūves – jo pretēji novietotie virzuļi nerada tik lielas vibrācijas kā klasiskajos motoros rindā novietotie, līdz ar to motors strādā maigāk, vienmērīgāk un klusāk.
Man ļoti patīk jaunais Subaru centrālais multimediju displejs kurš dizainiski kļuvis amerikāniskāks un pievilcīgāks. Līdz šim tādi cietā stikla ekrāni bija novērojami vairākos Amerikāņu auto, un es brīnījos – kāpēc citiem kontinentiem domātajos autiņos tādus nepiedāvā… bet nu beidzot!
Ļoti Pareizs solis no Subaru puses pāriet tikai uz automātiem (ķēdes variatoriem). ja ir kaut kas tāds – nav jēgas domāt par manuālo. Manuālās kārbas lai paliek Rallijam.
Degvielas patēriņš jāteic tiešām ir samazinājies. Es braucu ar 2007. gada 2.5i dzinēju ar identisku jaudu, bet tas tērē ap 8.5l pa šoseju un ap 12.5 pilsētā.
Kristap, šaurās vietās Volvo ir viens no sliktākajiem variantiem (arī man reiz bija Volvo pirms pārgāju uz Subaru)! Volvo automašīnām ir diezgan slikts pagrieziena leņķis. Subaru ir daudz vieglāk izgrozāms – tas nu ir fakts.
Gaidu Jaunā Forestera testu! To gan laikam labāk ar dīzeli…

Ksspars Lccis
29.04.2015 16:42
Reply to  Uldis M.

bokserim tomēr galvenā priekšrocība ir zemais motora novietojums. skaņas ziņā man vairāk pie sirds iet tāds kārtīgs 3 litru V veida motors. Ir tajā rūcieniņā sava bauda. Man sābs ar gallīgi kluss ja neiežmiedz…

Uldis M.
29.04.2015 16:47
Reply to  Ksspars Lccis

Nu galvenā priekšrocība jā, pilnībā piekrītu. Rakstā Kristaps jau pieminēja arī no zemā smaguma centra izrietošās priekšrocības. Šeit ir arī ļoti informatīvs un vienkāršā veidā pasniegts video par Subaru dzinēju plusiem https://www.youtube.com/watch?v=Qz4y8KYALj8 kā arī ir vēl 5 video no šīs sērijas par citām Subaru tehnoloģijām.

Ksspars Lccis
29.04.2015 16:54
Reply to  Uldis M.

man ir saab love forever… redzēs cik izvilks bez janiem sābiem… :(

Uldis M.
29.04.2015 16:58
Reply to  Ksspars Lccis

Ir parasti pārvietošanās līdzekļi un ir mašīnas “ar dvēseli”, ar savu harizmu… Saab ir viena no markām kas pieder otrajai kategorijai.

29.04.2015 23:05
Reply to  Uldis M.

He he, pirms nopirku savu Volvo, arī metu aci uz Saabiem, bet konkrētajā brīdī nebija pieejams neviens uzreiz pērkams 9-5 Aero variants un izvēlējos Volvo.

29.04.2015 23:08
Reply to  Uldis M.

Zinu, zinu par bokser dzinēja labajām īpašībām, bet papildus arī tam jaunajam Outback ir uzlabota salona skaņas izolācija un tādējādi braucot netraucēs arī citi apkārtnes trokšņi.

Esmu lasījis, ka arī bokser tipa dīzeļi ir klusāki par “klasiskajiem” dīzeļdzinējiem, bet pagaidām nav sanācis izbraukt ar šādu motoru dzītu auto. Pieņemu, ka plānos esošais testa Foresters būs ar dīzeļdzinēju.

Ksspars Lccis
29.04.2015 16:40

forši, tikai drusku par garu. Manuprāt var īsināt un likt mazākas bildes. Šodienas steidzamajam laikmetam drusku par garu… imho…

29.04.2015 23:04
Reply to  Ksspars Lccis

Tu jau zini manu nostāju par garajiem rakstiem :) Tie raksti, kam ir jābūt gariem īsāku nekļūs.

Ričard
29.04.2015 23:17
Reply to  Ksspars Lccis

Piekrītu! Ļoti labs un interesants raksts, tikai 25% pa garu :)

buržujs
30.04.2015 09:50

Kā cilvēks, kas jūsmoja par X6, var gribēt šo pelēko, neizteiksmīgo un garlaicīgo pasātiņu?

30.04.2015 10:44
Reply to  buržujs

Kas šeit ir nesaprotams? Abi auto ir pilnīgi dažādi cenas, pielietojuma un uzrunātās mērķauditorijas ziņā. Jā, man patika BMW X6 M50D, jo tas auto spēj sagādāt kaudzi pozitīvu iespaidu (līdz brīdim, kad tam tiek nosperti spoguļi, lukturi un diski), tomēr es to nevaru tieši salīdzināt ar Subaru Outback.

Šajā rakstā apskatītais auto būtu jāsalīdzina ar tiešajiem konkurentiem (paaugstinātiem pilnpiedziņas ģimenes universāļiem), taču ar tiem es neesmu pietiekami daudz izbraucies, lai varētu gudri spriest. Tam visam vajag laiku un reālu braukšanas pieredzi, kas ar laiku būs.

Bet vismaz pagaidām, saprotot Subaru Outback mērķauditoriju, pielietojumu un piedāvātās iespējas, man šis auto patīk.

Aigars Lapiņš
30.04.2015 11:50

Esmu 2012.g. Outback 2,5 CVT īpašnieks un man gan ir sakrājies ko teikt par Subaru ražotāja, importētāja un dīleru lielo industriju. Tiem, kam nav būtisku problēmu ar viņu auto, apsveicu! Bet man 2014.11 sāka slīdēt CVT ;ātrumkārbas ķēde. Diemžēl mašīnai bija jau 3.5 gadi un 130 000 km nobraukums un garantijas laiks līdz ar to beidzies. Dīlera risinājums ir ļoti vienkāršs – mainām ātrumkārbu (7000 eur). Garantijas laikā, protams, dažās reizēs LV tas notiek bez maksas (neņemot vērā faktu, ka tāpat tas ievelkas uz mēnešiem) un nav tik sāpīgi. Manā gadījumā – 7000 eur tomēr ir neracionāls cipars, ko samaksāt par 19 000 vērtas auto remontu. Tad nu sākās manas ceļojums – lūdzu, lai dīleris kā jau vienīgais autorizētais un apmācītais serviss ar visām iekārtām un zināšanām, ko piedāvā pats ražotājs, pasaka man – kāpēc sāka slīdēt mana ātrumkārba (apmēram 04.12.2014)? Pats jau savā īpašumā biju ieguves Subaru Servisa Manuāli un izpētījis ārzemju forumus un pieteicos uz pilnu CVT kārbas diagnostikas procedūru. Tā vietā man pieslēdza pie auto datoru un ierakstīja slīdēšanas laikā ātrumkārbas rādītājus. Kļūdu datorā nerādīja. Problēmu it kā nav. Ierakstu nosūtīja Zviedrijai SUBARU Nordic AB, kas ir importētājs mūsu reģionā. Ziemassvētki.. vienīgais speciālists atvaļinājumos.. cits neviens neko… Read more »

sāpe
05.05.2015 21:01

Ehh.. jūtu līdz sāpei, bet vēlreiz pierādas ka mūsdienu super puper modernās lietas tiek bāztas mašīnās līdz galam neizpētot(priekš garantijas laika novērtēts testos un ‘ir lab!’) pēc garantijas ja kas lūzt, tad nav vērts labot… Vel kas – ražotājs nav ieinteresēts likt 10 ‘dačikus’ uz visām lietām un tās lietas ietu mūžīgi, jo viņam ta izdevīgāk ja šad un tad kāds sapiķo 7k eur par jaunu kārbu teiksim….

Būtu vecu vecā labā manuālā kārba – 800e kārba, 200e darbs un lieta darīta… ;)

Aigars Lapiņš
06.05.2015 12:00
Reply to  sāpe

Jauna manuālā arī nav nemaz tik lēti – 6500 eur :)

19.06.2015 14:43

Kā šis stāsts beidzās? Nemaksāji taču 7000eur?

Aigars Lapiņš
01.02.2016 23:11
Reply to  normis

Nav beidzies. Braucu ar to pašu kārbu, kas lēnām iet uz beigām. Gaidu lietotu kārbu. Kopā viss remonts pavilks uz vismaz 1500 eur.

Kaspars
31.05.2016 20:43

Būtu arī interesanti uzzināt Dīlera nosaukumu, jo kā zināms, mums viņi te ri vairāki par vienu un protams ka viņi nav ar vienādu pieeju lietām.

Aigars Lapiņš
13.10.2016 11:51
Reply to  Kaspars

Dīleris ar ko bija sākotnējās sarunas bija AdRem.

Juris
13.10.2016 01:05

Esmu nonācis praktiski identiskā situācijā, kā iepriekš aprakstīji. Izdevās samainīt kārbu? Cik kopā samaksāji? Man speciālisti ieteica taisīt remontu, nevis likt lietotu, jo lietota ir “kaķis maisā.” Ar remontētu solīja, ka braukšu 100k bez problēmām.

No otras puses, citi Subaru speci teica, ka Subaru CVT nav iespējams normāli saremontēt, lai labāk lieku lietotu – gan jau kādu laiciņu pabraukšu…. Turklāt, vecās kārbas remonts sanāk ievērojami dārgāk par lietotas uzlikšanu…..

Aigars Lapiņš
13.10.2016 11:54
Reply to  Juris

Kārbu vēl neesmu nomainījis. Esmu nobraucis jau apmēram 45 000 km ar ik pa laikam vairāk vai mazāk slīdošu kārbu.
Lietotas kārbas var dabūt, bet nevar zināt to izcelsmi/nobrauku/iemeslu kāpēc stāv plauktā. Tādēļ šādas kārbas neņemu.

Aigars Lapiņš
13.10.2016 11:56
Reply to  Juris

Man īstenībā interesētu sazvanīties un izrunāt detaļas. Interesanti, ka mūsu mazajā tirgū šāda problēma ir jau vairākiem. Juri, uzraksti man Facebook?

Juris
13.10.2016 12:01

Uzrakstīju.

Aigars Lapiņš
13.10.2016 12:31
Reply to  Juris

Neesmu saņēmis neko FB.

Kaspars
23.11.2016 21:22

Kad man nopirka citu un restaurēja, lai būtu garantija (vecais bija izšķīdis) hidrotransformatoru (auto ar veco 5AT), apjautājos arī par CVT kā tādu. Teica ka nav diez ko labi remontējams.

Ivars
19.05.2015 00:54

Ar jauno modeli nav viss tik slikti kā sākumā izskatās. Ja ļoti gribās tad jauno modeli ar dīzeli var dabūt ar manuālo kārbu. Mūsu reģionam tāda komplektācija nav paredzēta, bet kā teica Subaru pārstāvis, ja ļoti gribās tad var tādu sagādāt.