Jaunās paaudzes Audi Q5, kas vakar, 29.septembrī, tika prezentēts Parīzes motoršovā, ir gaidītākais šī gada zīmola apvidus auto modelis, kas pārdošanā parādīsies 2017. gada janvārī.  Ar jauno Q5 Audi zīmols uzstāda vēl augstākus kvalitātes un komforta standartus. Starp zīmīgākajām inovācijām ir četru riteņu piedziņas sistēma ar jaunākajām tehnoloģijām, augstas efektivitātes dzinēji,  adaptīvā pneimatiskā balstiekārta, izcilas informācijas un izklaides sistēmas, kā arī autovadītāja palīgsistēmas.

Audi jauno Q5 piedāvā 14 dažādās eksterjera krāsās. Jaunais Q5 modelis ir pieejams ar priekšējiem LED lukturiem vai augstas izšķirtspējas Matrix LED tehnoloģiju ar dinamiskiem pagrieziena rādītāji.

Audi Q5 modelim ir ievērojami samazināta tā pašmasa – 2016. gada modelis ir līdz pat 90 kilogramiem vieglāks par savu priekšgājēju. Auto ir 4,66 metrus garš, 1,89 metrus plats un 1,66 metrus augsts ar 2,82 metrus platu riteņu bāzi. Neskatoties uz mazāku svaru, jaunais Q5 ir paaudzies gandrīz visas dimensijas.   Pateicoties tā izmēriem, modeli raksturo laba ietilpība un plašums, ļaujot salonā brīvi justies piecām personām. Atkarībā no aizmugurējo sēdvietu  pozīcijas, bagāžas nodalījuma tilpums variē no 550 līdz 610 litriem, kas ir par 10 litriem vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo modeli.  Ar nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem bagāžas nodalījuma tilpums pieaug līdz pat 1550 litriem.

a1610592_full

Jaunais, efektīvais gaisa kondicionieris ir pieejams divās versijās. Ražotājs piedāvā arī vairākas papildus funkcijas no apsildāmas stūres līdz pat iespējai ierīkot sēdekļus ar masāžas funkcijām. Savukārt Ambiente apgaismojuma pakotne ļauj izvēlēties apgaismojumu no 30 dažādiem toņiem.

Audi virtuālā vadītāja informācijas sistēma, pateicoties 12,3 collu ekrānam, nodrošina augstas izšķirtspējas attēlu un izcilu grafiku. Jaunais Audi Q5 aprīkots ar modernāko  MMI navigation plus sistēmu, kas kopā ar citiem tehniskiem elementiem vadītājam nodrošina iespēju būt tiešsaitē ar līdz pat astoņām mobilajām ierīcēm. Savukārt Audi phone box savieno viedtālruni ar ārējo antenu, lai nodrošinātu pirmšķirīgu uztveršanas kvalitāti un ļautu induktīvi uzlādēt viedtālruni. Bang & Olufsen skaņas sistēma ar inovatīvu 3D skaņu piedāvā telpisku augstuma dimensiju. Q5 jaunums ir arī Audi planšetdators, kas nodrošina izklaidi aizmugurē sēdošajiem.

Autovadītāja atbalsta sistēmās jaunais Q5 piedāvā plašu augstas tehnoloģijas iespēju klāstu trīs pakotnēs  – Tour, City un Parking. Aizmugures šķērsojošas satiksmes brīdinājuma funkcija, izkāpšanas brīdinājuma, sadursmes novēršanas un pagriezienu atbalsta funkcijas ir tās tehnoloģijas, kas Audi Q5 autovadītājam nodrošina vēl lielāku drošību uz ceļiem.

Jaunais Audi Q5 Latvijā nonāks ar diviem jaudīgiem un ekonomiskiem dzinējiem – vienu TDI un vienu TFSI dzinēju. Tie ir kļuvuši līdz pat 20 kW jaudīgāki, vienlaikus patērējot ievērojami mazāku degvielas daudzumu. 2.0 TFSI dzinējam ir 185 kW jauda, taču tas patērē vien 6,8 litrus uz 100 kilometriem un rada vien 154 gramus CO2 uz kilometru. Tāpat būtiski uzlabots ir 3.0 TDI dzinējs  ar jaudu līdz 210 kW un 620 Nm griezes momentu. 3.0 TDI dzinējs tirgū nonāks 2017. gada vidū un 2.0 TDI  tirgū parādās jau tagad.

a1610588_full

Apvidus automašīnas transmisija ir izstrādāta pilnībā no jauna. Tas attiecas uz sešu pārnesumu manuālo ātrumkārbu, septiņu pārnesumu S tronic un astoņu pārnesumu tiptronic ātrumkārbu (pieejama tikai ar 3.0 TDI dzinēju).  Atjaunota arī piecu sviru balstiekārta, kā arī uzstādīta  jauna elektromehāniska stūres pastiprināšanas sistēma. Adaptīva pneimatiskā piekare ļauj mainīt automašīnas braukšanas augstumu, izvēloties vienu no pieciem līmeņiem.

Jaunais Audi apvidus automobilis ir aprīkots ar 17 collu alumīnija diskiem. Sporta līnijas modeļu standartaprīkojumā pieejami ar 18 collu diski, bet S line sporta pakotne aprīkota ar 19 collu diskiem. Diski līdz 21 collu diametram pieejami pēc izvēles.

Audi Q5 tiek ražots nesen uzbūvētajā Meksikas rūpnīcā un pie tirgotājiem Latvijā, ka arī citur  Eiropā nonāks 2017. gada sākumā. Sākotnējā cena standarta aprīkojumam Q5 2.0 TDI 140 kW pilnpiedziņas S tronic modelim būs 44 900 eiro.

11
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
9 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
nordicJanissvimartJokmanJanis Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
x
Guest
x

>Ar nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem

standartā vai kā papildopcija?

Jokman
Guest
Jokman

Redzot citu marku prezentācijas Parīzē, piemēram, Peugeot 3008 tas ir tas pats Audi tikai par citu cenu. Es personīgi esmu noguris jau no šī Audi kantainā un robustā stila. Plus vēl dzirdot negatīvās atsauksmes par iepriekšējo Q5 modeli ar tā vainām… ir jāpadomā vai ir vērts atstāt kaudzi ar naudu par AUDI.

skābene
Guest
skābene

Visuzticamākais audi ir SEAT!

Janis
Guest
Janis

Skaidrs ir viens – Tu neesi braucis ne ar to Peugeot ne Audi.
Pilnīgi atšķirīgi auto!

svimart
Guest
svimart

Man ar gribētos dzirdēt tās daudzās atsauksmes konkrētāk?

Jokman
Guest
Jokman
svimart
Guest
svimart

Te jau konkrēti iet runa par BRĀĶI TFSI bendzīnieku un DSG kārbu. Tas DSG plīst netikai šitam audi bet visam VW koncernam. Par to bendzīnu nemācēšu spriest, pat neinteresē tāds dzinējs ar kuru zem 10 nevar ierakstīties…. 2 paziņām ir šis Q5, vienam 2.0 CR dīzelis ar manuālo kārbu – brauc ~ 3 gadus bez bēdām, pirka lietotu. Otram paziņam ir 2012. gada tātad restailings ar 3.0 dīzeli un tomātu ~ 2 gadus brauc bez bēdām – pirka lietotu…. tie paši motori citos vw audi seat skoda porshe iet bez bēdām, ja neskaita krāpšanās skandālu (lietotājs parastais ir ieguvējs jo… Read more »

Jokman
Guest
Jokman

Bet runa jau ir par šīm problēmām kuras viņi nenovērš gadiem. Visiem kam ir VW grupas auto ar DSG čakarējās un tās remontē. Tas pats stāsts ir ar benzīna TFSI motoriem tilpumos zem 2.0 litri. tie ilgāk par 70-100k neiet bez remonta jo ir desmit vainas. Kā mēs redzam, ka viss strauji iet uz to ka dīzeļa auto nav nākotnes un pēc 10. gadiem lietotu to Q5 ar dīzeli neviens nepirks, jo tas neiekļausies EURO normās un nodokļi būs kosmiski. Manā skatījumā VW grupa taisa it kā inovatīvus auto ārēji – dizains un multimēdija, bet motori un kārbas slimo ar… Read more »

svimart
Guest
svimart

Nu bet par ko tad ir runa ? Nepērc to konkrēto problēmu modeli ar to TFSI un DSG! Q5 ar 2.0 tdi un manuālo kārbu vai 3.0 tdi ar automātu ir ļoti laba mašīna. Te jau vairāk iet runa par lietotu mašīnu no tevis cik saprotu ? Tātad nepērc kaķi maisā JO tu jau zini ka TFSI + DSG ir problēma… tu taču ar nepirki vw audi 2.5 tdi V6, vai opel 2.0 diesel vai a4 ar muļķutronic kas neremontējas, vai pirmos Vito?

Janis
Guest
Janis

Jā visiem kapeik*isējiem ir problēmas gan ar audi, gan bmw, tad kad šie TFSI un dsg nonāk pie šiem “ietāupitājiem” tad sākas problēmas… Nu protams gan DSG gan TFSI ir ciperlīgāki prasa pienācīgu apkopi un apkopes materiālus, tas ir tikai normāli, jo gaitā dsg ir daudz, daudz patīkamāka par kaut kādiem CVT, muļķatronikiem un veciem tomātiem (skaidrs, ka metāla klucis nesaplīsis tik ātri kā saŗežģita iekārta). Pašam ir DSG jau 4 trus gadus no problēmo, paziņām, radiem ir gan DSG gan TFSI un tikai viens draugs nobeidza to kārbu, ielika nedaudz virs 1000EUR un brauc bēdu nezinot jau kādus 2vus… Read more »

nordic
Guest
nordic

Pirms iegādājos q5 daudz laika pavadīju dažādos citu zemju auto forumos un viennozīmīgi secināju, ka tas pēc feislifta ir viens no uzticamākajiem auto savā klasē, arī vācu TUV parāda, ka starp 2-3 gadīgām tas ieņem septīto. Nopirku 2,0 TFSI ar 8 pakāpju tiptroniku. Automāts perfekts, dzinēja atsaucība vairāk kā pietiekama un patēriņš Rīgā ne pīķa stundās tikai 10 litri.