Ir divu veidu automašīnas! Jā, tikai divu. Viens tips ir auto entuziastiem un otrs ir parastajiem lietotājiem, respektīvi, tās ir automašīnas pēc nepieciešamības – ģimenes pārvadāšanai, darba vajadzību nodrošināšanai, kravu pārvadājumiem utt. Neviens, protams, nav teicis, ka entuziastu auto nevar apmierināt arī nepieciešamības. Galu galā arī auto entuziastiem ir nepieciešams nodrošināt noteiktu lietu kārtību, tie cenšas apvienot bieži vien neapvienojamas lietas, piemēram, no veikala atvest trimmeri kabrioletā. Nekā slikta tur neredzu, jo pats tā esmu darījis.

Es savā prātā pagaidām atzīstu tikai divu virsbūvju auto – kupejas un universāļus. Viena nodrošina glītu savas sēžamās daļas pārvietošanu un otra ģimenes un lietu transportēšanu. Sedanam, godīgi sakot, vēljoprojām neesmu atradis jēgu savā dzīvē – vietas vairāk kā kupejā nav, bagāžnieks mazāks, tik tas, ka aizmugurē ērtāk ierāpties.

img_2285

Man ļoti patika aktuālais Audi A4, kuru izmēģināju pavisam nesen, bet īsti līdz galam nesapratu, kam tādu vispār vajag. Kad saņēmu piedāvājumu izmēģināt pavisam tikko Parīzes auto izstādē prezentēto Audi A5, nopriecājos un liku patiešām lielas cerības uz auto. Mana cerība bija itin vienkārša – lūdzu, esi vismaz tikpat foršs kā A4, jo virsbūve jau tev ir daudz labāka un skaistāka.

Audi A5 modelis jau ir 9 gadus vecs un pirmo reizi izbrauca ielās 2007. gadā. Līdz ar to 2017. gada modelis, ar kuru es braucu, sanāk kā 10 gadu jubilejas auto, tam vienkārši ir jābūt labam.

Pašā sākumā A5 ir pieejams ar diezgan skopu dzinēju izvēli, pagaidām tikai 5 dzinēji, divi benzīna un trīs dīzeļdegvielas. 2.0 TFSI nāk divās versijās ar attiecīgi 190 Zs (320 Nm) un 252 Zs (370 Nm). Jaudīgākā versija pieejama tikai ar Quattro un abiem dzinējiem pieejama kā sešu ātrumu manuālā, tā S tronic automātiskā ātrumkārba. Vienkāršākā dīzeļa versija ir ar tiem pašiem 190 Zs (400 Nm) un pieejama kā ar priekšējo riteņu piedziņu, tā Quattro un kā ar manuālo, tā automātisko ātrumkārbu – kā vien vēlies. Ir iespēja iegūt arī jaudīgāko trīs litru dīzeļa versiju ar 218 Zs (400 Nm) vai 286 Zs (620 Nm), bet Latvijā izskatās būs pieejama tikai 218 Zs versija, vismaz pagaidām. Trīs litru versijām manuālā ātrumkārba nepienākas un auto pieejami tikai ar Quattro, diezgan loģiski. Redzēsim, vai vēlāk auto tiks arī pie 1.4 dzinējiem.

img_2262

S tronic kārba ir jauna, septiņu ātrumu un ir kaudze jauninājumu, kā samazināts svars, pārbūvēta eļļošanas sistēma, jaunizstrādāts dubultmasas spararats. Kārba ir gandrīz kā sadalīta divās daļās, katru daļu neatkarīgi apkalpo savs sajūgs un viena daļa ir savienojumā  ar dzinēju visu laiku. Tas dod jūtami labākus pārslēgšanās laikus un praktiski nav jaudas pārrāvumu pārslēgšanas brīdī un to patiešām jūt.

Ir arī astoņu ātrumu S tronic, bet tā ir pieejama tikai jaudīgākajam TDI un S5, papildus ir iespēja iekomplektēt sporta diferenciāli. Arī Quattro pilnpiedziņas sistēma ir uzlabota un piedāvā kaudzi visādu jaunu īpašību, bet ne jau jūs atnācās lasīt teoriju, tāpēc to atstāsim inženieriem.

Viss pēc trafareta

Salons ir Audi ļoti ierasts un praktiski ne ar ko neatšķiras no A4, viss ieturēts vienādās līnijās un var tik komplektēts identiski. Tieši tāpat arī visas vadītāja asistenta funkcijas, LCD ekrāni un mūzika ir pieejama tāda pati un centīsimies tur daudz neatkārtoties. Es saprotu, no ražošanas viedokļa ir pavisam vienkārši ražot A5, jo īsti nekas jauns nav jāizdomā. Izmantota tā pati VW MLB otrās paaudzes platforma, tomēr es gribētu redzēt ne tikai virsbūves atšķirības, bet arī salonā kādu pavisam īpašu knifu. Tāpēc, ka nav karš, nenozīmē, ka ir miers un tas, ka A5 izskatās glītāk, nenozīmē, ka nevarētu to vēl vairāk izcelt.

Salons būvēts ļoti kvalitatīvi un visam ir patīkami pieskarties, kā arī patīkami skatīties. Vienīgi es stipri pārdomātu multimedijas kursora novietojumu, jo ātrumkloķis kaut dikti kompakts, tomēr mazliet traucē ērti navigēt. Un vēl joprojām nav īsti kur nolikt telefonu redzamā vietā. Ņemot vērā, ka gudrtelefons nu jau ir ikdienas norma, jādomā kāds glīts turētājs, kas nesabojās salona auru. Ir, protams, zem elkoņa balsta vieta, pie tam ar iebūvētu Qi bezvadu lādētāju, tur es arī glabāju savu un USB savienojumā izmantoju Apple Carplay iebūvētās iespējas, bet es ļoti labprāt telefonu novietotu kaut kur priekšpusē.

Mani patiešām fascinē Audi sēdekļi, šeit ir piestrādājuši gan mākslinieki, gan inženieri, jo bez patiešām ērtas sēdēšanas, katru reizi ir patīkami atvērt durvis un paskatīties. Savienojumā ar alcantaru un vairāku režīmu muguras masāžu, tu vari nobraukt miljonu.

Interesants ir fakts, ka Latvijā divu durvju A5 kupeja ir gauži nepopulāra un uz katriem 90 A5 Sportback četru durvju auto tiek iegādāti kādas 5 kupejas. Šeit nu mans viedoklis par četru durvju auto tiek izsmērēts pret asfaltu, ehh.

Tieši tāpat, kā visiem jaunajiem Audi, ir iespēja iegūt pilnos LED lukturus kā priekšā, tā aizmugurē un peldošā pagriezienu LED līnija izskatās nu ļoti efektīva. LED jautājumā Audi ir tomēr mazliet priekšā konkurentiem.

Jauns auto un jau problēmas

Es esmu ļoti piekasīgs lietām un ātri pamanu, ja kaut kas nav kārtībā. Izložņājot motortelpu, secināju, ka tur kaut kas jau ir mainīts, visdrīzāk tas ir ģenerators, jo klaji bija redzamas instrumentu pēdas, tieši tāpat 1 tūkstoti kilometru noskrējušajam auto jau bija Latvijā veikta eļļas maiņa, kas ir ļoti dīvaini.

Pie tam, aktīvais joslu asistents nestrādāja vispār, līnijas neredzēja un stūres korekcijas neveica. Visas pārējās asistenta štelles gan strādāja ļoti labi un parkojoties no slikti pārredzamas vietas atpakaļgaitā auto vairākas reizes neļāva turpināt manevru, jo redzēja no sāna braucošus auto, kuri manām acīm bija nesaskatāmi. Un pat uz pašu jūtīgāko no trīs asistenta režīmiem A5 nekaitināja ar pārlieku ātru brīdināšanu, kā tas bija Audi Q7 un uz tāda režīma arī divas dienas droši pārvietojos. Pieļauju, ka sistēma nav vēl tik advancēta kā Mercedes-Benz jaunajā E klasē, bet strādā ļoti pieklājīgi un skatās kā auto priekšu, tā sānus un aizmuguri.

Sajūtas braucot pavisam foršas

Kā jau minēju, man ļoti patika braukt ar A4. Auto šķita ļoti savākts, viegli braucams un vadītāja palīdzības fīčas strādāja vienkārši izcili. Man nav pārsteigums par faktu, ka A5 braucas vēl vieglāk un ir pat vēl labāk – ar tik viegli braucamu, vadāmu auto es neesmu ļoti sen braucis. Ar visu S line piekari un 19 collu diskiem auto bija ne tikai ļoti stabils, bet ļoti komfortabls pilsētā, bedres burtiski ignorēja, ļoti precīzi atbildēja stūres iekārta gan lielā, gan mazākā ātrumā.

Tas viss ir skaidrojams ar jaunizstrādāto elektromehānisko stūres iekārtu, kas variē attiecību atkarībā no auto ātruma. Atceros vienā populārā TV raidījumā kāds vadītājs teica – ja ir izstrādāta laba šasija, tad nav nepieciešama cieta piekare. Ja A4 mazliet gribēja izsist aizmugurē bedrēs, tad A5 tas vairs netika novērots. Tomēr es ļoti gribētu, lai Audi Drive select regulējamā auto dinamika un amortizatori būtu mazliet ar lielāku atšķirību savā starpā. Pamatā brauciena regulēšana izmaina elektrisko stūres pastiprinātāju un akseleratora pedāļa atsaucību. Ja ir izvēlēta regulējamo amortizatoru opcija, tad arī tas tiek mainīts, konkrētajam A5 šis gandrīz divus tūkstošus EUR vērtais papildaprīkojums bija izvēlēts un ļoti labprāt būtu konkrētos momentos sajutis lielāku regulēšanas diapazonu.

Vienīgā lieta, pie kuras es piesienos, ir priekšējo riteņu piedziņa. Auto ir pietiekami dinamisks un, godīgi sakot, īsti vairāk nemaz nevajag ikdienas spēkratam, ar šādu dinamiku īsti nav nekādas nepieciešamības pēc mazliet jaudīgākās trīs litru versijas. Tomēr, dinamiski braucot visu laiku dega dzeltena brīdinājumu lampiņa, kas ziņo par riteņu izspolēšanu. Ar A4 es to tā neizjutu.

Jebkurā gadījumā, saliekot visas sajūtas, auto lieliskās gaitas īpašības, kvalitatīvi nostrādāto salonu, ir pavisam foršs auto, bet uzreiz rodas jautājums – cik par to ir jāmaksā? Daudz, ļoti daudz, pārāk daudz. Audi A5 Sport 2.0 TDI 190 Zs S tronic bāzes cena ir 47 440 EUR un baltais diezgan labi komplektētais izmēģinājuma auto nostājas pavisam riebīgu 65 905 EUR cenā. OK, es saprotu, ka importētāja doma ir parādīt auto komplektācijas iespējas, bet nekas lieks tur īsti sarakstā nav un es noteikti gribētu tieši tādu un pat labāku komplektāciju – es vēl pieliktu klāt Bang & Olufsen 3D skaņas sistēmu, kuru patiešām izbaudīju Audi A4 izmēģinājuma braucienā, bet par to vēl jāatliek gandrīz 1300 EUR. Nemaz nerunājot par Quattro, par kuru jāatstāj vēl 2800 EUR. Tātad par manām prasībām atbilstoši komplektētu A5 ir jāiztērē 69 995 EUR. Eh. Labas lietas maksā daudz, bet vai tik?

Man patika:

  • Ļoti labā dinamika divu litru dzinējam
  • Veiksmīgais auto dizains
  • Mīkstā un komfortablā gaita

Man nepatika:

  • Priekšpiedziņa
  • Cena pareizi nokomplektētam auto

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

19
Leave a Reply

avatar
4 Comment threads
15 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
Reinis KomisJanisSkābeneKKTKx Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Lapsinieks
Guest
Lapsinieks

Tu saki kupejas un universāļi… pēc Tavas loģikas 4vietīga kupeja arī ir nonsenss, jo, ja nav ģimenes, tad nav jēgas no 4/5 sēdvietām. Ar kupeju un diviem bērniem būs peininās, savukārt ne visām ģimenēm vajag universāļus, es, par provi (lai gan man tā iegadījies, ka ir universālis) neko tajā aizmugurē nevadāju; bet atšķirība jūtama – sedans ir stingrāks un klusāks.

Māris Gaugers
Guest
Māris Gaugers

Man ir divi bērni un divi auto ir kupejas – ļoti labi var tikt galā, ja nekas cits kā bērni nav jāved! Ar iedzīvi ir universālis!
Es tikai pēc savas pieredzes runāju – sedanam jēga ir dikti maza! Sedani ir lētāki, tāpēc tik populāri, citu plusu tur vienkārši nav!

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Jā, ar sedaniem nav aršana. Jāpērk kaut kāds liels džips. Padžero.

Skābene
Guest
Skābene

Nevis Pajero, bet Toyota LC. ;)

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Oi, kruzaks sanāks dārgāks un runā, ka vadās sliktāk.

Kaspars
Guest
Kaspars

“Sedani ir lētāki, tāpēc tik populāri, citu plusu tur vienkārši nav!”

Sedani ir lētāki… vot tas ir profesionāls arguments. Sanāk, ka tam, kuram ir 30k jaunam auto, nebūs tā vēl viena 1.5k lai nopirktu kupeju? ahahahaha…. gadsimta citāts vecīt!

Skābene
Guest
Skābene

Man agrāk arī likās, ka kupejā nav vietas un var braukt tikai 2 cilvēki!
Bet, ka štatos man pasūtītā suv vietā nomā izsniedza jauno Mustangu, sākumā raucu degunu un domāju, kā tajā auto dabūt iekšā 3 ceļojuma koferus un kur tur vispār lai sasēdina bērnus ar visiem krēsliņiem aizmugurē! Liels bija mans pārsteigums, ka mēs visi tur smuki ietilpām. Un vietas bija atlikulikām.
Salīdzinājumam Krētā man iešķieba četru durvju Hyundai atos, kuram atbīdot šofera sēdekli līdz atdurei, atgāžot atzveltni līdz maximumam nebija iespējams ierūmēt kājas salonā tā, lai var aizvērt durvis!Nācās prasīt ko lielāku, kur var civilizēti iekāpt! :)

Janis
Guest
Janis

Viena lieta ir “ietilpt” tur ceļojuma laikā un pavisam cita lieta ir ikdiena…
Un, kā jau pats rakstīji “ietilpt” nevis normāli iesēsties.
Nu sedans/universālis ir daudz ērtāks, (vairāku cilvju/mantu) pārvietošanai, šeit pat nav jēgas par to diskutēt!

x
Guest
x

Nu, kāpēc nav jēgas. Kupejā pakaļējie sēdekļi ir noderīgi, uz tiem var likt somiņu. Ar virsbūvju veidiem viss ir tāpat kā ar telefoniem – ļoti bieži vagons ir nevis lauksaimniekam dārzeņu maisu vadāšanai (tāpat par maz vietas), bet aktīvam cilvēkam kur sakrāmēt sporta aprīkojumu (otra vagona vērtībā gi gi), tāpat kupeja ne vienmēr nozīmē maukšanu ar pakausī atieztiem zobiem, bet tikai vēlmi pēc stingrākas bundžas vai banāli vēlmi būt savādākam (nē, es ne par tiem, kas mīž tupus) un nebraukt ar hečbeku, kas savukārt ir praktiska cilvēka izvēle. Sedans? Reizēm tas ir spalvainā 1980. gada restaurēts mersis, kas nu reiz… Read more »

Daris
Guest
Daris

Noteikti ka tā.
Pieņemu ks daudzi LV vienkārši spiesti pirkt sedanus t.i. atbilstoši savam maciņam, ne vēlmēm.

Janis
Guest
Janis

Pilnīgi muļķīgs apgalvojums, turklāt pieminot LV.
Visā pasaulē kupeju un sedans/universālis attiecība ir ~ 10% pret 90% kupejas nav tik pieprasītās tas arī viss.

Kaspars
Guest
Kaspars

Par sedaniem gan autors mazliet pastrupi un tuvredzīgi pateica, manuprāt, tas ir viskomfortablākais virsbūves tips- vislabākā skaņas izolācija, pilnvērtīgas 4 durvis un reāli ikdienā izmantojamas 4 sēdvietas- nav rāpus jālien iekšā tajā aizmugures kambarī. Tāpat nav jāmokās parkingos ar platajām durvīm un arī kādu mazu iepirkuma maisiņu vai ko citreiz vieglāk uzmest uz aizmugurējā krēsla nevis uzreiz līst bagāžniekā. Ja vien tas nav RS vai tamlīdzīgs auto, tad no kupejas, lielas jēgas nav. Dizains, nu tur atsevišķi modeļi ir smukāki kupejas, citur universāļi, citi atkal sedani- piemēram Mersedes jaunumos man mazās kupejas liekas dikti samocītas, it kā grib pielīdzināt S… Read more »

x
Guest
x

Tie, kas novaktēja fotogrāfu, zināja kas viņam ir un cik tas maksā. Tāpēc fotogrāfi grabažniekā iemetina kasti ar labu atslēgu, jo bagāžnieks tāds vai citāds maz ko līdz nosargāt Vislabāk, protams, ir neglabāt auto neko vērtīgu, bet ne vienmēr tas ir iespējams dabas, pasākumu bildēšanas tūrēs.

Kaspars
Guest
Kaspars

Nu nesaki vis, sedanu aptīrīt ir diezgan sarežģīti (pat ja tam ir atgāžami sēdekļi, tur elementāri novietojot klaut ko priekšā, tāpat iekšā netiek)- īpaši jāgatavojas un parastā parkingā dienas laikā to neizdarīsi. Nezinu nevienu fotogrāfu ar iemetinātu kasti kā saki, a pazīstu diezgan daudzus…

x
Guest
x

Tie vēl nav apkrāmēti…..

KKTK
Guest
KKTK

Visādus ātrumiņu zobratiņus ripināt un divmasu sajūgus (kā lāstu īpašniekam, kad būs jāmaina) sazīmēt var, bet 700€ LSD ielikt nevar – tāpēc arī mirgo dzeltenā lampiņa – rAudi :)

Reinis Komis
Guest
Reinis Komis

Vaitad iepriekšējiem A5 nebija tā ka bagāznieks taisās vaļā ar visu stiklu? šis jau tas pats kas sedans sanāk. Tika ar sportiskāku izskatu :)

Janis
Guest
Janis

Tu kā tavuprāt atšķiras sedans no kupejas? :D

Reinis Komis
Guest
Reinis Komis

Kupeja- sportisks auto ar 2 durvīm. Sedans – auto ar 4 durvīm un 5 sedvietam. Bet likas ka iepriekšējie A5 ir ar 5 durvīm ka hečbeki.