Web Analytics
More
    Reklāma

    Cybertruck beidzot ir klāt – Tesla oficiāli prezentē vienu no gaidītākajiem elektroauto modeļiem vēsturē

    Jaunākie raksti

    2019. gada beigās elektroauto ražotājs Tesla publiski demonstrēja ekstravaganto Cybertruck konceptu ar netipiskajām virsbūves formām, solot ļoti augstu veiktspēju par relatīvi zemu cenu. Kopš tā brīža Cybertruck kļuva par vienu no gaidītākajiem elektriskajiem modeļiem pasaulē un beidzot to esam ieraudzījuši visā godībā, Tesla atklājot arī galvenos tehniskos parametrus.

    Cybertruck pie klientiem ierodas savā jaudīgākajā, vislabāk aprīkotajā versijā ar nosaukumu “Cyberbeast”. Galvenais skaitlis, kas allaž visus interesē ir jauda – tās te ir pietiekami, mašīnai ar trim elektromotoriem attīstot 845 zirgspēkus. Ja tas liekas nedaudz pārmērīgi, būs nopērkama vidējā aprīkojuma versija ar pilnpiedziņu un 600 zirgspēkiem. Bāzes versijā Cybertruck aprīkots ar vienu elektromotoru aizmugurē, taču šīs versija pie klientiem nonāks ātrākais 2025. gadā un tās parametri pagaidām netiek izpausti.

    Jaudīgākā versija līdz 100km/h ieskrienas 2,6 sekundēs, savukārt pilnpiedziņas 600 zirgspēku variantam šim sprintam vajag 4,1 sekundi. Lai arī oficiāli nav nosaukta vienkāršākās versijas jauda, Tesla mājaslapā atrodamā informācija liecina, ka 100km/h sasniegšanai vajadzēs 6,5 sekundes.

    Nākamais atslēgas skaitlis ir nobraucamais attālums ar vienu uzlādi – pilnpiedziņas 600 zirgspēku versija ar vienu uzlādi varēs nobraukt aptuveni 545 kilometrus. Cyberbeast varēs nobraukt ap 510 kilometriem, bet bāzes versijai tiek solīti diezgan pieticīgi 410-420 kilometri ar vienu uzlādi. Visi šie parametri krietni atpaliek no Tesla vadītāja Īlona Maska solītajiem 800 kilometriem ar vienu uzlādi, taču mēs visi labi zinām, ka Maska teiktais visur un vienmēr jāuztver ar veselīgu skepsi.

    Kas attiecas uz šiem skaitļiem, Tesla šim modelim piedāvā tā saucamo “range extender”. Parasti ar šo terminu elektroauto kontekstā sapratām nelielu iekšdedzes dzinēju, kurš funkcionē kā ģenerators, lādējot mašīnas akumulatoru. Šajā gadījumā izpildījums ir pilnīgi cits – Cybertruck ir pikaps un “range extender” ir meklējams tieši kravas kastē, proti, tur ievietojama atsevišķs, otrs akumulators, kurš palielina nobraucamā attāluma rezervi. Masks pastāstījis, ka tas aizņem apmēram trešdaļu no kravas kastes telpas, palielinot nobraucamā attāluma rezervi par aptuveni 200 kilometriem. Viņš skaidro, ka tā paredzēta ļoti gariem braucieniem, kā arī situācijām, kad liels smagums jāved kalnainā apvidū. Ņemot vērā, ka Tesla sola papildus aptuveni 200 kilometrus, tad šī otrā akumulatora ietilpība ir pietiekami liela – kaut kur ap 30-40kWh. No Tesla vadības komentāriem noprotams, ka šo papildus akumulatoru iespējams izņemt ārā no mašīnas un to lietot tikai tad, kad tas tiešām vajadzīgs nevis vedāt apkārt visu laiku. Tas gan liek uzdot jautājumus par svaru un cik vienkārši šo kravas kastes akumulatoru savienot ar pārējo mašīnu. Šīs jau ir nianses, kas atklāsies tuvākajā laikā, Cybertruck nonākot reālā lietošanā.

    Kā solīts, mašīna ir ložu necaurlaidīga. Grūti iedomāties šīs funkcijas lietderību ikdienā, taču kas zina, ASV ieroči tomēr ir pieejami samērā brīvi.

    Tesla sola, ka mašīna var vilkt līdz pat 5 tonnām smagu kravu, savukārt kravas kastē var iekraut līdz 1200 kilogramiem. Tāpat mašīnai pieejama “Powershare” funkcija, kas nozīmē, ka auto akumulatorā uzkrāto enerģiju var lietot, lai darbinātu dažādas elektroierīces, elektriskos darba instrumentus. Noprotams, ka to varēs izmantot, lai uzlādētu kādu citu auto un laika gaitā šāda funkcionalitāte varētu tikt ieviesta arī citos Tesla modeļos.

    Šis, protams, nav nekas jauns, šādu funkcionalitāti jau piedāvājot vairākiem autoražotājiem, tostarp, piemēram, Ford ar savu elektrisko pikapu F150 Lightning, bet viņi nav vienīgie.

    Bāzes versijas cena ASV būs no 60 990 dolāriem, bet tās piegādes sāksies ne ātrāk kā 2025. gadā. Taisnības labad jāsaka, ka Tesla nereti ir gājis grūti ar apjomu palielināšanu, tāpēc piegādes 2025. gadā nemaz varētu nenotikt. Dzīvosim redzēsim. Pilnpiedziņas versija ar diviem elektromotoriem maksās sākot no 79 990 dolāriem, bet Cyberbeast pircējiem būs jāšķiras no vismaz 99 990 dolāriem.

    Svinīgajā pasākumā klientiem piegādāti pirmie 10 auto, taču jāpiebilst, ka tie visi ir Tesla darbinieki. Tesla vadītājs Masks nav slēpis, ka mašīna ir tehniski sarežģīta un ļoti atšķirīga no Tesla līdzšinējiem modeļiem, tāpēc viņš sagaida zināmas grūtības sākotnējā ražošanas procesā, ražotājam cenšoties palielināt apjomus.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    46 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    01.12.2023 09:44

    Kā ar mašīnu reģistrāciju? Agrāk baumoja, ka ES nemaz nevarēs piereģistrēt, jo mašīna neatbilst gājēju drošības standartiem.

    xs1
    01.12.2023 09:53

    Tas Powershare jau nebija pieejams visām Teslām? Manuprāt savulaik kaut kāds troksnis bija par to, ka par velti kaut kur salādējas un tad mājas auto pie štepseles un dod iekšā tīklā.

    Elektriķis
    01.12.2023 13:32
    Reply to  xs1

    Nav.

    Gundars
    01.12.2023 11:22

    Urbāno reindžeru auto, kuri dzīvo savā spēļu pasaulē. Uz to jau iet, ka daudzi paliek atrauti no reālās dzīves, jo ērti iekārtojušies un faktiski parazitē uz citu rēķina. Pārāk daudz labklājības tomēr tomēr izlaiž sabiedrību un aizved šķērsām.
    Tas pusotrmetrīgais logu tīrītājs izskatās kuriozi.
    Nu jā, par to “dabai saudzīgo zaļo dzīvesveidu”, kāpēc ir uz elektroauto jāpāriet. Te nu lien ārā āža kāja – tiražējam gandrīz četrtonnīgu tērauda kluci, ar plānprātīgu uzrāvienu, kurš pārvadās 100kg rumpīti. Begemota svars un inerce ļaus katram sviestā sagājušam indivīdam iznest šo monstru cauri ēkai, cilvēku pūlim un jebkam, kas neveiksmīgi būs atradies ceļā. Ložu necaurlaidība tas nu ir tas, kas akūti vajadzīgs dīkajiem lates sūcējiem un influenceriem, kuri nejēdzīgi būs sapelnījuši naudu šādam klucim.

    Biteme
    01.12.2023 13:37
    Reply to  Gundars

    Nekas taču netraucē katrai valstij pielāgot nodokļus, kas šādu auto parādīšanos uz ielām ja ne izslēgs, tad padarīs retāku par komētas pietuvošanos Zemei. Kur tieši problēma? Tas ir rutīnas darbs bez lieliem izaicinājumiem.

    Elektriķis
    01.12.2023 13:55
    Reply to  Biteme

    Tas, ka ar 2t verķi pārvadā 100kg rumpi, jau sen ir šķitis absurds. Tas attiecas gan uz EV, gan uz ICE. Tomēr vienādot nodokļus, ņemot vērā svaru, arī nav īsti godīgi. Tad ICE vajadzētu vadāt līdzi arī skābekli un savākt CO2 un ūdeni, nu labi, ūdeni var izliet :)

    Biteme
    01.12.2023 14:13
    Reply to  Elektriķis

    Nevajag jau 1:1 svaru salīdzināt. Vajag formulu, kas ņem vērā svaru, piesārņojumu un laukumu uz ceļa. EV svars, teiksim, nolīdzinas ar ICE izpirdi, bet ja EV ir lielizmēra, tad tam palielina nodokli – tāpat kā lielam ICE. Kas ir liels? Nu, to izrēķina balstoties uz statistiskiem datiem, bet nu skaidrs ka auto garums sastrēgumos sasummējas. Daži auto ir teju 2x garāki par kompaktauto. Un, lūdzu, aiztaupiet man stāstus ka latviskā dzīvesziņa pieprasa braukt ar lieliem auto))

    Sergejs
    01.12.2023 15:13
    Reply to  Biteme

    Vienkāršs jautājums – priekškam ir vajadzīgi 400-600-1000ZS (smagāki motori, smagāka baterija, lielāks enerģijas patēriņš un lielākas emisijas lai saraktu un saražotu tam varu, litiju un pārējo) lai pārvadātu kādu influencera zaļo rumpi kam pilnībā pietiktu 150+-50ZS ?
    Katru reizi kad redzu svinīgu paziņojumu “kompānija X izlaiž automobīli Y ar 500/600/1000zs ar kuru pēc tam bloheri ar influenceriem driftē un kūpina riepas, tad man uzreiz rodās doma ka viss šitais cepiens par zaļumu un ekoloģiju ir tīrākā demagoģija un liekulība.

    Biteme
    01.12.2023 18:25
    Reply to  Sergejs

    Pārjaudīgi motori ir vajadzīgi, lai no sakairināta ego īpašnieka paņemtu smuku kaudzīti naudas. Vai ir arī citi iemesli? Nu, ja nerunājam par spec. transportu.

    Sergejs
    04.12.2023 11:22
    Reply to  Biteme

    Ja godīgi tad es bez tevis pieminētā arī citus iemeslus neredzu. Tāpēc arī uzskatu par saprātīgu nodokli ap 10k eur par katru zs virs 200 visam vieglajam pasažieru elektro transportam un par 1cm3 ICE. Tādā veidā varētu no maza krāniņa/bieza maka iegūtos līdzekļus izmantot visādos eko projektos, tai skaitā elektroinfrastruktūras attīstībai.

    Sergejs
    01.12.2023 15:06
    Reply to  Elektriķis

    CO2 un gaisma gadijumā nebija tas kas vajadzīgs kokiem fotosintezes procesam? Tad tak sanāk ka iekapsulējot visu CO2 koki izmirs, atkal nebūs zaļi…😒

    Elektriķis
    01.12.2023 15:16
    Reply to  Sergejs

    Šo argumentu jau gaidīju. Dinozauru laikmetā, tagadējo 400ppm vietā esot bijis 2000ppm, tad viss bija zaļš :)

    Sergejs
    01.12.2023 17:01
    Reply to  Elektriķis

    Tas nav arguments, tās tāds viegls draudzīgs trollings bija😉

    KKTK
    01.12.2023 15:00
    Reply to  Gundars

    “The newly-launched Cybertruck comes with a free ice scraper for the front windshield and a free pedestrian scraper for the front bumper.”

    Sergejs
    01.12.2023 15:14
    Reply to  KKTK

    Labs 😁😁😁

    Vizijs
    01.12.2023 22:17
    Reply to  Gundars

    Lates sūcēji pat ar auto nebrauc, tiem tik vajag viegli pieejamu pinmpi no grindr

    Ecco!
    01.12.2023 17:29

    Man ir tikai viens jautājums… Kurš tik ļoti ilgi ir gaidījis šo?

    Larisa
    01.12.2023 18:58
    Reply to  Ecco!

    Es tocna nee,suds ne masina ,izskatas pec skapja un riteniem,tas skaitas kruts dizains?tad jau es esu kinietis ja ta😂🤦

    Vizijs
    01.12.2023 22:19
    Reply to  Ecco!

    Kristaps

    Curate
    01.12.2023 18:14

    Acīmredzams ražošanas izmaksu taupīšanas mēģinājums, kuru ar mārketinga trikiem pasniedz kā nez kādu inovāciju. Rezultāts tam visam, ka nākas pirkt dārgāku, bet nekvalitatīvāku produktu. Gluži kā ar piena produktiem, kur piena pulvera ražojomi pasniegti kā fito, diētiski, veselīgi, utt. Izspiež kvalitāti, tā nu šeit taisnie leņķi, lēti materiāli, taupīšanas uz krāsošanām, utt., beigu beigās izspiedīs darbietilpīgākus un sarežģītāk ražojamus produktus. Tik Tok paaudzes paradigma.

    REALAIS
    01.12.2023 22:08
    Reply to  Curate

    Kurā vietā šāda biezuma nerūsējošais tērauds ir lēta padarīšana? Reāla bruņu mašīna uz riteņiem, nav cauršaujams korpusā ar 9mm Glock, vai MP5 9MM automātu. Vai tas ir lietderīgi? Tas ir cits jautājums, bet pasniegt, ka te ietaupītu ražošanas izmaksas ir neadekvāti.

    n0@$$
    02.12.2023 13:30

    Man jau patīk it kā tehnoloģiju portāls ,bet kaudzēm profānu. Jāsaprot, ka mašīnas paliek lielākas un smagākas jau sen. Amerikā vidējā automašīna pieaugusi par 40% neatceros no kura gada . Pirmajiem Hammeram ar Latvijā vajadzēja C kategoriju. Nevar tieši salīdzināt EV ar ICE. Te par lieko jaudu runāja 1000 hp ,bet EV svaru tas maz maina ,jo nav jādzesē dzinējs kā ICE kāros. Tur baterija lielāka ar nav ,jo vajag ,lai baterija atdod lielāku jaudu ,bet tas nepalielina ne svaru ,ne izmērus. EV motori ar svarā neatšķiras būtiski ,jo lētajos auto ir asinhronie motori ,bet normālos sinhronās motoru versijas. Cybertruck ir domāts amerikāņiem tur tādi auto norma. Latvijā ar auto paliek lielāki un te būs Model Y populārākais. Hammeri, F-150 ,RAM nav tak ikdiena uz Latvijas ceļiem?

    n0@$$
    02.12.2023 13:38
    Reply to  n0@$$

    Jāatceras ,ka jebkurš EV ir 50% efektīvāks ,kā tādas pat klases ICE konkurents.

    Biteme
    02.12.2023 15:29
    Reply to  n0@$$

    Bet ceļi ir jābūvē pamatīgāki – neatkarīgi no piedziņas efektivitātes. Un tas maksā papildus naudu – tātad, ilgtermiņā EV nodokļi nevar kļūt mazāki.

    n0@$$
    02.12.2023 15:45
    Reply to  Biteme

    Tur jau tā problēma, ka tagad jau neviens nodoklis tieši nav saistīts mašīna un ceļš. Ir akcīze ir auto ekspluatācijas nodoklis ,bet visi pazūd kopēja budžeta purvā. Vai aplikt EV ar nodokli? Sākotnēji NĒ. Jo efektivitāte ,jo elektrību var ražot Latvijā. Vēlāk protams kad sasniedz nozīmīgu īpatsvaru satiksmē. Bet tam nodoklim jābūt ja brauc un maksā.

    Karlis
    02.12.2023 22:28
    Reply to  n0@$$

    Elektrību pērkam biržā. Tā ir liela atšķirība.

    Reinis Rozitis
    04.12.2023 18:03
    Reply to  n0@$$

    > Pirmajiem Hammeram ar Latvijā vajadzēja C kategoriju. Nevar tieši salīdzināt EV ar ICE.

    Kā nevar? Kategorija mainās no pilnas masas (+sēdvietām) ne dzinēja tipa (H1 ir ~3.6T līdz ar to aizvien vajag).

    > EV motori ar svarā neatšķiras būtiski / Tur baterija lielāka ar nav ,jo vajag ,lai baterija atdod lielāku jaudu ,bet tas nepalielina ne svaru ,ne izmērus.

    Šādā variantā Hammerī vai CT varētu ielikt tad arī Citroena (mon) Ami bateriju :)

    Last edited 4 months ago by Reinis Rozitis
    Jeremijs
    02.12.2023 16:09

    Kas viņu tikoti gaida? Man liekas, ka visi to autiņu gaida, lai paņirgtu par tiem, kuri to sviestu nopirks.

    K99
    02.12.2023 16:22
    Reply to  Jeremijs

    Nu… Kā saka, lielākai daļai būs jāpaliek pie paņirgšanas jo opcija nopirkt tāpat nepastāv

    Janka
    02.12.2023 18:01

    Patīk šis vai nepatīk ir subjektīva lieta katram. Tikai vajadzētu nemt vērā, ka jauno auto izstrādātājus un tirgotājus absolūti neinteresē to domas, kuriem vienīgais, ko viņi var atļauties, ir 10+ gadu dīzelis, kuram arī detaļas nopirkt nav spējīgi. Nu tā ka pavisam un galīgi neinteresē.

    Reinis Rozitis
    04.12.2023 17:45
    Reply to  Janka

    > ka jauno auto izstrādātājus izstrādātājus un tirgotājus absolūti neinteresē to domas, kuriem vienīgais, ko viņi var atļauties, ir 10+ gadu dīzelis

    Tā gluži nav..
    Ja tā būtu mums būtu tikai premium (lasi RR/Bentlij-tipa) auto markas/modeļi un auto ražotāji bēdu nezinātu, bet šeit pat Kursorā ir gana daudz rakstu, kur viens vai otrs koncerna vadītājs žēlojas par (vājajiem/krītošajiem) tirdzniecības radītājiem u.c. nedienām..

    Tā kā gribot, negribot jāinteresējas.

    Vai par to jāinteresējas attiecībā uz visiem modeļiem ir cits jautājums.. Teslas gadījumā jau tāpēc kaut kāds “Model 2” kaut kur “paiplainā” eksistē.

    n0@$$
    03.12.2023 12:16

    Te ir viens labāks video nekā tas profāns tehnoblogeris. https://www.youtube.com/watch?v=L6WDq0V5oBg

    KKTK
    04.12.2023 17:44
    Reply to  n0@$$

    Šo to jaunu uzzināju, bet šis gan ir pārāk liels tesla fanboys.

    Rūdolfs Rancāns
    06.12.2023 15:45
    Reply to  n0@$$

    Jā, informatīvā ziņā Hagerty video ir gaismas gadus priekšā.

    Bats
    04.12.2023 14:52

    Kaut kā šo begemotu grūti pasniegt kā zaļu transportu. Amerikāņiem, kas brauc ar saviem milzu pikapiem var būt šis kā alternatīva liksies zaļš, bet pārējā pasaulē ar pikapiem brauc amerikāniskās dzīvesziņas entuziasti Teksasā šūtos govsādas zābakos un profesionāli mednieki (arī klauni, bet bruņoti, tā dēļ par tiem neko vairāk nerakstīšu), kam nošautu dzīvnieku līķi jāvadā veidā, kas pēc tam ļauj ar šļūteni asinis izskalo, bagāžnieks neder. Uz vietējiem ceļiem šo kaut kā redzēt negribās – aizņem divu mašīnu vietu, pagarinot korķus par attiecīgu metrāžu, aizņem stundām ilgi uzlādes stacijas ar savu pusotrtonnīgo akumulatoru un, visticamāk, paātrinās zilo numuru priekšrocību atcelšanu, bremzējot sabiedrības pāreju uz elektromašīnām, attiecīgi ilgtermiņā drīzāk skādējot videi nekā palīdzot.

    Last edited 4 months ago by Bats
    Krotow
    04.12.2023 15:03
    Reply to  Bats

    Palasi pašu amerikāņu komentārus par CT jēgu un lietderīgumu. Kaut vai InsideEVS zem “Is The Cybertruck Really What Tesla Needs Right Now?”. Tur šobrīd notiek pamatīgs cepiens un ir papilnam komentētāju, kuri šo auto uzskata par pagātnes palieku.

    Apsis2
    04.12.2023 16:33

    Bateriju vares ielikt jaudigaku, kad tada bus pieejama protams

    aaa
    04.12.2023 16:45

    Šī ir pirmā prod mašīna, kurai ir steer by wire. Tas nozīmē, ka stūre nav fiziski savienota ar riteņiem, tos groza elektromtors. Bmw nesen ieviesa brake by wire, kas jau likās tā scary. Šitas vispār pirmajā mirklī liek aizdomāties :D

    Biteme
    04.12.2023 16:47
    Reply to  aaa

    Steer-by-wire without the use of a steering column was first offered in a production car with the Nissan Infiniti Q50 in 2013.[4] The system has a backup steering column separated from the steering wheel with a clutch.
    After negative reception the model was retrofitted with traditional hydraulic steering.[15] Steer-by-wire continued to be offered with the QX50 and QX55, and as of 2022 is being offered with the Infiniti Q60 coupe.[16]

    aaa
    04.12.2023 18:20
    Reply to  Biteme

    Nav tīrs steer by wire. Tur tā pat ir stūres kolonna, tikai ar sajūgu pa vidu. Laikam vajag diezgan lielas inžinier olas, lai palaistu produkcijā tīru steer by wire

    Biteme
    04.12.2023 19:30
    Reply to  aaa

    Ko nozīmē backup, ir saprotams? Ka tas darbosies, ja nestrādās vadiņstūre. Tīrs vai netīrs – sauc kā gribi.

    aaa
    04.12.2023 21:42
    Reply to  Biteme

    Tu vispār izproti steer by wire jēgu? :D

    Bats
    05.12.2023 08:50
    Reply to  aaa

    Jā, Teslas izpildījumam es kaut kā neuzticosl. Steer by wire tikai to vien nozīmē, ka stūre ir elektronisks kontrolieris nevis sviras mehānisms. Nissan jau pirms 10 gadiem izdomātājai steer-by-wire sistēmai ir būtiska priekšrocība – gadījumā, ja notiek kāda sistēmas kļūda un stūres piedziņas motoram vairs nepienāk signāls, tā atlaiž sajūgu un stūre kļūst fiziski savienota ar riteņiem, lai vadītājs var droši nokļūt līdz servisam vai vismaz nobraukt ceļa malā. Ja tāda backup nav, tad visa paļaušanās braucot uz 90km/h pa šoseju ir uz softu, kas protams nekad nemēdz būt ar kļūmēm, uzkāršanās vai mikrokontroliera nosvilšanas riskiem. Tā ir Teslas uzprasīšanās uz kārtējo tiesas prāvu vilni.

    Last edited 4 months ago by Bats
    Biteme
    05.12.2023 09:31
    Reply to  aaa

    Ko tu lecies?)) Tak stāv rakstīts ka mehāniskā stūrēšana tur bija kā bakups vadiņstūrēšanai. Pag, tu tiešām saproti ko nozīmē bakups?

    Apsis2
    05.12.2023 17:17
    Reply to  aaa

    Lidmasinam ganjau ari tads ir :D

    aaa
    06.12.2023 00:22
    Reply to  Apsis2

    un noteikti, ka lidmašīnā arī atstāta vecā labā stūres kolonna un pievilkti papildus vadi, jo tak loģiski kam mums steer by wire, ja nav vecās labās ričagu sistēmas :D bet ja nopietni, tik daudz visādu wanna be gudro lūzeru! Ej tu nost! Tikai interesanti, kāpēc nav neviens vēl pieminējis lexus rz elektriķi :D

    Reklāma