2019. gada beigās elektroauto ražotājs Tesla publiski demonstrēja ekstravaganto Cybertruck konceptu ar netipiskajām virsbūves formām, solot ļoti augstu veiktspēju par relatīvi zemu cenu. Kopš tā brīža Cybertruck kļuva par vienu no gaidītākajiem elektriskajiem modeļiem pasaulē un beidzot to esam ieraudzījuši visā godībā, Tesla atklājot arī galvenos tehniskos parametrus.
Cybertruck pie klientiem ierodas savā jaudīgākajā, vislabāk aprīkotajā versijā ar nosaukumu “Cyberbeast”. Galvenais skaitlis, kas allaž visus interesē ir jauda – tās te ir pietiekami, mašīnai ar trim elektromotoriem attīstot 845 zirgspēkus. Ja tas liekas nedaudz pārmērīgi, būs nopērkama vidējā aprīkojuma versija ar pilnpiedziņu un 600 zirgspēkiem. Bāzes versijā Cybertruck aprīkots ar vienu elektromotoru aizmugurē, taču šīs versija pie klientiem nonāks ātrākais 2025. gadā un tās parametri pagaidām netiek izpausti.
Jaudīgākā versija līdz 100km/h ieskrienas 2,6 sekundēs, savukārt pilnpiedziņas 600 zirgspēku variantam šim sprintam vajag 4,1 sekundi. Lai arī oficiāli nav nosaukta vienkāršākās versijas jauda, Tesla mājaslapā atrodamā informācija liecina, ka 100km/h sasniegšanai vajadzēs 6,5 sekundes.
Nākamais atslēgas skaitlis ir nobraucamais attālums ar vienu uzlādi – pilnpiedziņas 600 zirgspēku versija ar vienu uzlādi varēs nobraukt aptuveni 545 kilometrus. Cyberbeast varēs nobraukt ap 510 kilometriem, bet bāzes versijai tiek solīti diezgan pieticīgi 410-420 kilometri ar vienu uzlādi. Visi šie parametri krietni atpaliek no Tesla vadītāja Īlona Maska solītajiem 800 kilometriem ar vienu uzlādi, taču mēs visi labi zinām, ka Maska teiktais visur un vienmēr jāuztver ar veselīgu skepsi.
Kas attiecas uz šiem skaitļiem, Tesla šim modelim piedāvā tā saucamo “range extender”. Parasti ar šo terminu elektroauto kontekstā sapratām nelielu iekšdedzes dzinēju, kurš funkcionē kā ģenerators, lādējot mašīnas akumulatoru. Šajā gadījumā izpildījums ir pilnīgi cits – Cybertruck ir pikaps un “range extender” ir meklējams tieši kravas kastē, proti, tur ievietojama atsevišķs, otrs akumulators, kurš palielina nobraucamā attāluma rezervi. Masks pastāstījis, ka tas aizņem apmēram trešdaļu no kravas kastes telpas, palielinot nobraucamā attāluma rezervi par aptuveni 200 kilometriem. Viņš skaidro, ka tā paredzēta ļoti gariem braucieniem, kā arī situācijām, kad liels smagums jāved kalnainā apvidū. Ņemot vērā, ka Tesla sola papildus aptuveni 200 kilometrus, tad šī otrā akumulatora ietilpība ir pietiekami liela – kaut kur ap 30-40kWh. No Tesla vadības komentāriem noprotams, ka šo papildus akumulatoru iespējams izņemt ārā no mašīnas un to lietot tikai tad, kad tas tiešām vajadzīgs nevis vedāt apkārt visu laiku. Tas gan liek uzdot jautājumus par svaru un cik vienkārši šo kravas kastes akumulatoru savienot ar pārējo mašīnu. Šīs jau ir nianses, kas atklāsies tuvākajā laikā, Cybertruck nonākot reālā lietošanā.
Kā solīts, mašīna ir ložu necaurlaidīga. Grūti iedomāties šīs funkcijas lietderību ikdienā, taču kas zina, ASV ieroči tomēr ir pieejami samērā brīvi.
Tesla sola, ka mašīna var vilkt līdz pat 5 tonnām smagu kravu, savukārt kravas kastē var iekraut līdz 1200 kilogramiem. Tāpat mašīnai pieejama “Powershare” funkcija, kas nozīmē, ka auto akumulatorā uzkrāto enerģiju var lietot, lai darbinātu dažādas elektroierīces, elektriskos darba instrumentus. Noprotams, ka to varēs izmantot, lai uzlādētu kādu citu auto un laika gaitā šāda funkcionalitāte varētu tikt ieviesta arī citos Tesla modeļos.
Šis, protams, nav nekas jauns, šādu funkcionalitāti jau piedāvājot vairākiem autoražotājiem, tostarp, piemēram, Ford ar savu elektrisko pikapu F150 Lightning, bet viņi nav vienīgie.
Bāzes versijas cena ASV būs no 60 990 dolāriem, bet tās piegādes sāksies ne ātrāk kā 2025. gadā. Taisnības labad jāsaka, ka Tesla nereti ir gājis grūti ar apjomu palielināšanu, tāpēc piegādes 2025. gadā nemaz varētu nenotikt. Dzīvosim redzēsim. Pilnpiedziņas versija ar diviem elektromotoriem maksās sākot no 79 990 dolāriem, bet Cyberbeast pircējiem būs jāšķiras no vismaz 99 990 dolāriem.
Svinīgajā pasākumā klientiem piegādāti pirmie 10 auto, taču jāpiebilst, ka tie visi ir Tesla darbinieki. Tesla vadītājs Masks nav slēpis, ka mašīna ir tehniski sarežģīta un ļoti atšķirīga no Tesla līdzšinējiem modeļiem, tāpēc viņš sagaida zināmas grūtības sākotnējā ražošanas procesā, ražotājam cenšoties palielināt apjomus.
Kā ar mašīnu reģistrāciju? Agrāk baumoja, ka ES nemaz nevarēs piereģistrēt, jo mašīna neatbilst gājēju drošības standartiem.
Tas Powershare jau nebija pieejams visām Teslām? Manuprāt savulaik kaut kāds troksnis bija par to, ka par velti kaut kur salādējas un tad mājas auto pie štepseles un dod iekšā tīklā.
Nav.
Urbāno reindžeru auto, kuri dzīvo savā spēļu pasaulē. Uz to jau iet, ka daudzi paliek atrauti no reālās dzīves, jo ērti iekārtojušies un faktiski parazitē uz citu rēķina. Pārāk daudz labklājības tomēr tomēr izlaiž sabiedrību un aizved šķērsām.
Tas pusotrmetrīgais logu tīrītājs izskatās kuriozi.
Nu jā, par to “dabai saudzīgo zaļo dzīvesveidu”, kāpēc ir uz elektroauto jāpāriet. Te nu lien ārā āža kāja – tiražējam gandrīz četrtonnīgu tērauda kluci, ar plānprātīgu uzrāvienu, kurš pārvadās 100kg rumpīti. Begemota svars un inerce ļaus katram sviestā sagājušam indivīdam iznest šo monstru cauri ēkai, cilvēku pūlim un jebkam, kas neveiksmīgi būs atradies ceļā. Ložu necaurlaidība tas nu ir tas, kas akūti vajadzīgs dīkajiem lates sūcējiem un influenceriem, kuri nejēdzīgi būs sapelnījuši naudu šādam klucim.
Nekas taču netraucē katrai valstij pielāgot nodokļus, kas šādu auto parādīšanos uz ielām ja ne izslēgs, tad padarīs retāku par komētas pietuvošanos Zemei. Kur tieši problēma? Tas ir rutīnas darbs bez lieliem izaicinājumiem.
Tas, ka ar 2t verķi pārvadā 100kg rumpi, jau sen ir šķitis absurds. Tas attiecas gan uz EV, gan uz ICE. Tomēr vienādot nodokļus, ņemot vērā svaru, arī nav īsti godīgi. Tad ICE vajadzētu vadāt līdzi arī skābekli un savākt CO2 un ūdeni, nu labi, ūdeni var izliet :)
Nevajag jau 1:1 svaru salīdzināt. Vajag formulu, kas ņem vērā svaru, piesārņojumu un laukumu uz ceļa. EV svars, teiksim, nolīdzinas ar ICE izpirdi, bet ja EV ir lielizmēra, tad tam palielina nodokli – tāpat kā lielam ICE. Kas ir liels? Nu, to izrēķina balstoties uz statistiskiem datiem, bet nu skaidrs ka auto garums sastrēgumos sasummējas. Daži auto ir teju 2x garāki par kompaktauto. Un, lūdzu, aiztaupiet man stāstus ka latviskā dzīvesziņa pieprasa braukt ar lieliem auto))
Vienkāršs jautājums – priekškam ir vajadzīgi 400-600-1000ZS (smagāki motori, smagāka baterija, lielāks enerģijas patēriņš un lielākas emisijas lai saraktu un saražotu tam varu, litiju un pārējo) lai pārvadātu kādu influencera zaļo rumpi kam pilnībā pietiktu 150+-50ZS ?
Katru reizi kad redzu svinīgu paziņojumu “kompānija X izlaiž automobīli Y ar 500/600/1000zs ar kuru pēc tam bloheri ar influenceriem driftē un kūpina riepas, tad man uzreiz rodās doma ka viss šitais cepiens par zaļumu un ekoloģiju ir tīrākā demagoģija un liekulība.
Pārjaudīgi motori ir vajadzīgi, lai no sakairināta ego īpašnieka paņemtu smuku kaudzīti naudas. Vai ir arī citi iemesli? Nu, ja nerunājam par spec. transportu.
Ja godīgi tad es bez tevis pieminētā arī citus iemeslus neredzu. Tāpēc arī uzskatu par saprātīgu nodokli ap 10k eur par katru zs virs 200 visam vieglajam pasažieru elektro transportam un par 1cm3 ICE. Tādā veidā varētu no maza krāniņa/bieza maka iegūtos līdzekļus izmantot visādos eko projektos, tai skaitā elektroinfrastruktūras attīstībai.
CO2 un gaisma gadijumā nebija tas kas vajadzīgs kokiem fotosintezes procesam? Tad tak sanāk ka iekapsulējot visu CO2 koki izmirs, atkal nebūs zaļi…😒
Šo argumentu jau gaidīju. Dinozauru laikmetā, tagadējo 400ppm vietā esot bijis 2000ppm, tad viss bija zaļš :)
Tas nav arguments, tās tāds viegls draudzīgs trollings bija😉
“The newly-launched Cybertruck comes with a free ice scraper for the front windshield and a free pedestrian scraper for the front bumper.”
Labs 😁😁😁
Lates sūcēji pat ar auto nebrauc, tiem tik vajag viegli pieejamu pinmpi no grindr
Man ir tikai viens jautājums… Kurš tik ļoti ilgi ir gaidījis šo?
Es tocna nee,suds ne masina ,izskatas pec skapja un riteniem,tas skaitas kruts dizains?tad jau es esu kinietis ja ta😂🤦
Kristaps
Acīmredzams ražošanas izmaksu taupīšanas mēģinājums, kuru ar mārketinga trikiem pasniedz kā nez kādu inovāciju. Rezultāts tam visam, ka nākas pirkt dārgāku, bet nekvalitatīvāku produktu. Gluži kā ar piena produktiem, kur piena pulvera ražojomi pasniegti kā fito, diētiski, veselīgi, utt. Izspiež kvalitāti, tā nu šeit taisnie leņķi, lēti materiāli, taupīšanas uz krāsošanām, utt., beigu beigās izspiedīs darbietilpīgākus un sarežģītāk ražojamus produktus. Tik Tok paaudzes paradigma.
Kurā vietā šāda biezuma nerūsējošais tērauds ir lēta padarīšana? Reāla bruņu mašīna uz riteņiem, nav cauršaujams korpusā ar 9mm Glock, vai MP5 9MM automātu. Vai tas ir lietderīgi? Tas ir cits jautājums, bet pasniegt, ka te ietaupītu ražošanas izmaksas ir neadekvāti.
Man jau patīk it kā tehnoloģiju portāls ,bet kaudzēm profānu. Jāsaprot, ka mašīnas paliek lielākas un smagākas jau sen. Amerikā vidējā automašīna pieaugusi par 40% neatceros no kura gada . Pirmajiem Hammeram ar Latvijā vajadzēja C kategoriju. Nevar tieši salīdzināt EV ar ICE. Te par lieko jaudu runāja 1000 hp ,bet EV svaru tas maz maina ,jo nav jādzesē dzinējs kā ICE kāros. Tur baterija lielāka ar nav ,jo vajag ,lai baterija atdod lielāku jaudu ,bet tas nepalielina ne svaru ,ne izmērus. EV motori ar svarā neatšķiras būtiski ,jo lētajos auto ir asinhronie motori ,bet normālos sinhronās motoru versijas. Cybertruck ir domāts amerikāņiem tur tādi auto norma. Latvijā ar auto paliek lielāki un te būs Model Y populārākais. Hammeri, F-150 ,RAM nav tak ikdiena uz Latvijas ceļiem?
Jāatceras ,ka jebkurš EV ir 50% efektīvāks ,kā tādas pat klases ICE konkurents.
Bet ceļi ir jābūvē pamatīgāki – neatkarīgi no piedziņas efektivitātes. Un tas maksā papildus naudu – tātad, ilgtermiņā EV nodokļi nevar kļūt mazāki.
Tur jau tā problēma, ka tagad jau neviens nodoklis tieši nav saistīts mašīna un ceļš. Ir akcīze ir auto ekspluatācijas nodoklis ,bet visi pazūd kopēja budžeta purvā. Vai aplikt EV ar nodokli? Sākotnēji NĒ. Jo efektivitāte ,jo elektrību var ražot Latvijā. Vēlāk protams kad sasniedz nozīmīgu īpatsvaru satiksmē. Bet tam nodoklim jābūt ja brauc un maksā.
Elektrību pērkam biržā. Tā ir liela atšķirība.
> Pirmajiem Hammeram ar Latvijā vajadzēja C kategoriju. Nevar tieši salīdzināt EV ar ICE.
Kā nevar? Kategorija mainās no pilnas masas (+sēdvietām) ne dzinēja tipa (H1 ir ~3.6T līdz ar to aizvien vajag).
> EV motori ar svarā neatšķiras būtiski / Tur baterija lielāka ar nav ,jo vajag ,lai baterija atdod lielāku jaudu ,bet tas nepalielina ne svaru ,ne izmērus.
Šādā variantā Hammerī vai CT varētu ielikt tad arī Citroena (mon) Ami bateriju :)
Kas viņu tikoti gaida? Man liekas, ka visi to autiņu gaida, lai paņirgtu par tiem, kuri to sviestu nopirks.
Nu… Kā saka, lielākai daļai būs jāpaliek pie paņirgšanas jo opcija nopirkt tāpat nepastāv
Patīk šis vai nepatīk ir subjektīva lieta katram. Tikai vajadzētu nemt vērā, ka jauno auto izstrādātājus un tirgotājus absolūti neinteresē to domas, kuriem vienīgais, ko viņi var atļauties, ir 10+ gadu dīzelis, kuram arī detaļas nopirkt nav spējīgi. Nu tā ka pavisam un galīgi neinteresē.
> ka jauno auto izstrādātājus izstrādātājus un tirgotājus absolūti neinteresē to domas, kuriem vienīgais, ko viņi var atļauties, ir 10+ gadu dīzelis
Tā gluži nav..
Ja tā būtu mums būtu tikai premium (lasi RR/Bentlij-tipa) auto markas/modeļi un auto ražotāji bēdu nezinātu, bet šeit pat Kursorā ir gana daudz rakstu, kur viens vai otrs koncerna vadītājs žēlojas par (vājajiem/krītošajiem) tirdzniecības radītājiem u.c. nedienām..
Tā kā gribot, negribot jāinteresējas.
Vai par to jāinteresējas attiecībā uz visiem modeļiem ir cits jautājums.. Teslas gadījumā jau tāpēc kaut kāds “Model 2” kaut kur “paiplainā” eksistē.
Te ir viens labāks video nekā tas profāns tehnoblogeris. https://www.youtube.com/watch?v=L6WDq0V5oBg
Šo to jaunu uzzināju, bet šis gan ir pārāk liels tesla fanboys.
Jā, informatīvā ziņā Hagerty video ir gaismas gadus priekšā.
Kaut kā šo begemotu grūti pasniegt kā zaļu transportu. Amerikāņiem, kas brauc ar saviem milzu pikapiem var būt šis kā alternatīva liksies zaļš, bet pārējā pasaulē ar pikapiem brauc amerikāniskās dzīvesziņas entuziasti Teksasā šūtos govsādas zābakos un profesionāli mednieki (arī klauni, bet bruņoti, tā dēļ par tiem neko vairāk nerakstīšu), kam nošautu dzīvnieku līķi jāvadā veidā, kas pēc tam ļauj ar šļūteni asinis izskalo, bagāžnieks neder. Uz vietējiem ceļiem šo kaut kā redzēt negribās – aizņem divu mašīnu vietu, pagarinot korķus par attiecīgu metrāžu, aizņem stundām ilgi uzlādes stacijas ar savu pusotrtonnīgo akumulatoru un, visticamāk, paātrinās zilo numuru priekšrocību atcelšanu, bremzējot sabiedrības pāreju uz elektromašīnām, attiecīgi ilgtermiņā drīzāk skādējot videi nekā palīdzot.
Palasi pašu amerikāņu komentārus par CT jēgu un lietderīgumu. Kaut vai InsideEVS zem “Is The Cybertruck Really What Tesla Needs Right Now?”. Tur šobrīd notiek pamatīgs cepiens un ir papilnam komentētāju, kuri šo auto uzskata par pagātnes palieku.
Bateriju vares ielikt jaudigaku, kad tada bus pieejama protams
Šī ir pirmā prod mašīna, kurai ir steer by wire. Tas nozīmē, ka stūre nav fiziski savienota ar riteņiem, tos groza elektromtors. Bmw nesen ieviesa brake by wire, kas jau likās tā scary. Šitas vispār pirmajā mirklī liek aizdomāties :D
Steer-by-wire without the use of a steering column was first offered in a production car with the Nissan Infiniti Q50 in 2013.[4] The system has a backup steering column separated from the steering wheel with a clutch.
After negative reception the model was retrofitted with traditional hydraulic steering.[15] Steer-by-wire continued to be offered with the QX50 and QX55, and as of 2022 is being offered with the Infiniti Q60 coupe.[16]
Nav tīrs steer by wire. Tur tā pat ir stūres kolonna, tikai ar sajūgu pa vidu. Laikam vajag diezgan lielas inžinier olas, lai palaistu produkcijā tīru steer by wire
Ko nozīmē backup, ir saprotams? Ka tas darbosies, ja nestrādās vadiņstūre. Tīrs vai netīrs – sauc kā gribi.
Tu vispār izproti steer by wire jēgu? :D
Jā, Teslas izpildījumam es kaut kā neuzticosl. Steer by wire tikai to vien nozīmē, ka stūre ir elektronisks kontrolieris nevis sviras mehānisms. Nissan jau pirms 10 gadiem izdomātājai steer-by-wire sistēmai ir būtiska priekšrocība – gadījumā, ja notiek kāda sistēmas kļūda un stūres piedziņas motoram vairs nepienāk signāls, tā atlaiž sajūgu un stūre kļūst fiziski savienota ar riteņiem, lai vadītājs var droši nokļūt līdz servisam vai vismaz nobraukt ceļa malā. Ja tāda backup nav, tad visa paļaušanās braucot uz 90km/h pa šoseju ir uz softu, kas protams nekad nemēdz būt ar kļūmēm, uzkāršanās vai mikrokontroliera nosvilšanas riskiem. Tā ir Teslas uzprasīšanās uz kārtējo tiesas prāvu vilni.
Ko tu lecies?)) Tak stāv rakstīts ka mehāniskā stūrēšana tur bija kā bakups vadiņstūrēšanai. Pag, tu tiešām saproti ko nozīmē bakups?
Lidmasinam ganjau ari tads ir :D
un noteikti, ka lidmašīnā arī atstāta vecā labā stūres kolonna un pievilkti papildus vadi, jo tak loģiski kam mums steer by wire, ja nav vecās labās ričagu sistēmas :D bet ja nopietni, tik daudz visādu wanna be gudro lūzeru! Ej tu nost! Tikai interesanti, kāpēc nav neviens vēl pieminējis lexus rz elektriķi :D