Tajā dzīves posmā, kad vienam no saviem ikdienas auto vari atļauties iztērēt vairāk par 100 tūkstošiem EUR, parādās lielas izvēles iespējas un pircēji meklē sev īpašu niansi, odziņu tam auto, dēļ kura pavērs savu naudas maku mazliet plašāk. Kaut ir teiciens, ka cilti turpinās tās neglītās, bet uzmācīgās sievietes – es tam negribu piekrist, jo katrs mēs tiecamies pēc mūsuprāt skaistākā dzīves papildinājuma. Līdzīgi kā internetā populārais “Crazy Hot Chart” – skaistums iet roku rokā ar trakumu un Q8 ir traki izaicinošs dizains. Paskaidrošu – šīs reizes izmēģinājums atrodas uz naža asmens, jo ir pēdējā laikā vienīgais auto, kurš ir izpelnījies vienlaikus sajūsmas kliedzienus par fantastisko izskatu un nepatikas skatienus vienlaicīgi. Jā, atkal izmēģinām SUV un kaut ko interesantu – Lamborghini Urus, ui, Audi Q8.

Mazliet par sportisko SUV

Audi Q8 nav vēstures, kaut tas ir veidots uz sešus gadus senās un populārās VW MLB platformas, precīzāk – atjaunotās MLB evo platformas, uz kuras pamata ir būvēts lērums automašīnu gan no Audi kataloga, gan arī Bentley, Volkswagen, Porsche un pat Lamborghini.

Par Q8 izskatu atbildīgs pavisam jauns dizaina vadītājs – Marc Lichte, kurš ir arī veidojis Volkswagen Arteon un tāpēc nav brīnums, ka auto dizains ir tikpat izdevies. Sportiskā izskata kupejas veidola SUV dienas gaismu ierauga diezgan pārslogotajā Volkswagen Bratislavas ražotnē, kur tiek šobrīd tiek radīti arī Audi Q7, Porsche Cayenne un Volkswagen Touareg – visi lielie grupas auto.

Pagaidām Q8 ir pieejams tikai ar 3.0 TDI dīzeļdzinēju, kurš attīsta 286 Zs un 600 Nm, savienojumā ar astoņu pakāpju ZF ražotu Tiptronic automātisko ātrumkārbu un Quattro auto līdz 100 km/h paātrinās 6.3 sekundēs. Kādu dienu jāsaņemas un jānopūš putekļi no vecās G-Tech mērierīces un jānoskaidro reālos mūsu klimatā pieejamos datus.

2019. gada sākumā auto varēs iegādāties arī ar 3.0 TFSI benzīna dzinēju ar 340 Zs (500 Nm) un arī 3.0 TDI taupīgākajā versijā ar 231 Zs (500 Nm). Pagaidām nav informācijas par V8 modeļiem.

Mulsinošs skaistums

Visu cieņu Audi dizaineriem par veikumu dārgo auto segmentā. Tie, kuri man seko Instagram, var ar stāstu palīdzību ātrāk uzzināt manas domas par konkrētiem auto – tur arī minēju, ka Audi spēj radīt dizainu, auru un sajūtas absolūti savādākas, kā citos iespējams pat daudz dārgākos auto. Skaidrs, ka visi premium auto ražotāji grib gozēties biznesa segmentā, jo tur apgrozās maksātspējīgā publika. Otrs līmenis būtu bagātie sportisti, bet tos citi auto ražotāji ir mazliet spējīgāki sasniegt. Audi ir konkrēti sevi nospraudis atrasties biznesa segmentā un tieši tā es arī jūtos atrodoties gan iepriekš izmēģinātājā A7, gan šoreiz ar Q8.

Manis teiktajā var rasties maldīgs iespaids – biznesa vide ne obligāti ir garlaicīga un vienveidīga ar pelēkiem vai melniem uzvalkiem, baltiem krekliem un punktētām kaklasaitēm – biznesa vide ir pilna ar elegantiem, skaistiem un košiem aksesuāriem, kuri jūsu ikdienu padara krāsaināku. Aksesuāram ir jābūt izteiksmīgam un pamanāmam, bet ne izlecošam. Audi Q8 ir tieši tāds aksesuārs – fantastisks dizains, kurš klaji nekliedz, ka zogat saviem klientiem naudu.

Skaidrs, ka kupejas siluets dod Q8 izteiksmi, bet nav arī nošauts greizi ar pārlieku izteiktu olas formu, kas ne tikai padarītu mazliet neveiklu dizainu, bet nozagtu arī aizmugurē sēdošajiem vietu galvai. Manam 188cm garajam augumam aizmugurē ir ērti.

Interjera dizains un kvalitāte iet roku rokā?

Es sevi centos pārliecināt, ka esmu tik ļoti saradis ar citu auto interjeriem, ka Audi man šķiet savāds – es gan runāju tikai par pāris man neizprotamām niansēm, kuras novēroju visos Audi jau gadiem ilgi un arī pēdējie modeļi nav tikuši no tā vaļā. Vēl mazliet precīzāk centīšos definēt savu nepatiku – man īsti nav skaidra konceptuālā ideja, kādēļ Audi tik ļoti jauc kopā patiesi labas kvalitātes un lieliska izskata detaļas ar ļoti neglītām un ne ļoti kvalitatīvām. Proti – info-izklaides ekrāns ne tikai izskatās lieliski, bet arī sensoru vadība tam ir precīza un izvēlnes ir intuitīvas, zem ekrāniem izvietotās pogas, kuras atbild ar auto iedarbināšanu, kameru aktivizāciju un drošības sistēmas izvēlni, ir izpildītas alumīnijā un ne tikai izskatās lieliski, bet arī ir fantastiskas pieskārieniem. Ātrumkārbas svira ir glīta, ērta, kvalitatīva, elektroniskās rokas bremzes svira un automātiskās stāvbremzes poga arī ir izpildīta alumīnijā un arī durvis atvērt var ar alumīnija rokturi. Auto gaismu slēdzis ir skārienjūtīgs un lieliski iekļaujas dizainā, tieši tāpat aizmugurē sēdošo temperatūras regulators ir skārienjūtīgs un izskatās labi.

Izklausās lieliski, vai ne? Es būtu patiesi priecīgs, ja es varētu šādi arī turpināt un slavināt interjera elementu izskatu un kvalitāti, bet tā nav – atlikušās lietas ir pārlieku vienkāršas. Pagriezienu rādītāju, kruīza un logu tīrītāja mehānismu sviras ir tieši tādas pašas plānas un plastmasīgas, kā pirms gadiem 20, multi-funkcionālās stūres vadības sviras ir izpildītas no ļoti lētas un pieskārieniem ne ļoti patīkamas plastmasas un tieši tas pats ir ar ātrumu pārslēgšanas svirām aiz stūres – vienkārša plastmasa, kurai negribas pieskarties. Un šeit es tiešām nesaprotu – izpildīt visas manis nosauktās lietas kaut alumīnijā izmaksātu niecīgu naudas summu, ko automašīnai virs 100 tūkstošiem EUR pavisam noteikti var atļauties.

Tik pat pārsteidzoša man šķita arī durvju atvēršana. Q8 ir akustiskais stiklojums sānu logiem, proti, stikla pakete, kas nodrošina papildu klusumu salonā. Durvīm bez loga rāmja pirms durvju atvēršanas stikls nolaižas mazliet uz leju, lai neplēstu augšējo noslēdzošo gumiju. Šī funkcija lieliski strādā arī 25 gadus veciem auto un šeit nekas jauns nav jāizdomā. Es nezinu, vai pie vainas ir stikla pakete, bet Q8 stikls tik lēnām nolaižas uz leju, ka visu laiku ķeras un līdz ar to grūti veras vaļā. Reti kaitinoši.

Interjera rindkopu gan noslēgšu uz patīkamas nots – digitālais spidometrs lieliski sader ar vecā tipa degvielas līmeņa un dzinēja temperatūras rādītājiem un man pat nekas nav pret, ka virs digitālā paneļa ir kārtējais analogais elements, kur tiek vecmodīgi rādīti pagriezienu rādītāji, tālo gaismu indikācija un vēl šādi tādi informācijas elementi. Interjers ir ļoti moderns, izskatīgs, ērts lietošanā, viss ir pieejams un saprotams un arī nedomāju, ka kāds dusmosies par to, ka diezgan bieži jāņem kokvilnas lupatiņa, lai notīrītu no pirkstu nospiedumiem lielos skārienjūtīgos glancētos ekrānus. Viss gan ir identisks esošo modeļu ietvaros, bet kuram gan nav?

Gaitas īpašības

Es saprotu, ka Austrumeiropas publikai pie sirds ir tuvāks dīzelis, mūsu vēsos prātus “dīzeļgeita” absolūti nav ietekmējusi. Mūsu sabiedrība uz benzīna dzinējiem skatās ļoti skeptiski – uzņēmumi savos autoparkos arvien vairāk izvēlās maza tilpuma turbo benzīna dzinējus, bet lielie benzīna dzinēji pagaidām vēl ir “benzīngalvu” lauciņš. Dīzeļdzinējs piedāvā zemāku degvielas patēriņu un lielāka griezes momenta dēļ auto ir arī dinamiskāks pilsētā – mēs legāli nevaram pārbaudīt lielas jaudas benzīna dzinēja “dziesmu” pēc 100km/h, kur tas atdzīvojas, tāpēc vēljoprojām dzīvojam ar smirdošām rokām. Tas gan ir arī skaidrojams ar to, ka reti jaunus auto domājam paturēt ilgāk par 5 gadiem un tāpēc ilgmūžību nerēķinām. Nedomāju, ka mūsdienu uzņēmējs pērkot Q8 domā par degvielas sprauslu diagnostiku un cieto daļiņu filtra izgriešanu.

Q8 dinamika ir ļoti pietiekama, stulbi būtu teikt, ka 286 Zs un 600 Nm ir par maz, bet man ir absolūti nesaprotama ātrumkārbas darbība – precīzāk tās aizture. Ja vēl es varētu sadzīvot ar faktu, ka no vietas startējot auto padomā un tad tikai traucas attīstīt lielo griezes momentu, tad gaitā šī aizture ne tikai ir kaitinoša, bet arī bīstama. OK – pārliecinos, ka auto atrodas Dynamic režīmā, kur drosele ir jūtīgāka un kārba ātrāka, bet nekas nemainās.

Jau iepriekš VW Touareg izmēģinājumā minēju, ka jaunās grupas pneimatiskās piekares ir ļoti labi atstrādātas – tieši to pašu cerēju sagaidīt Q8. Cerēju, jo iepriekšējā Audi Q5 izmēģinājumā ļoti vīlos pneimatiskajā sistēmā, bet arī šoreiz varu atzīt, ka auto ir atstrādāts līdz pēdējam. Pat ar milzīgajiem 21 collu diskiem auto ir komfortabls pa bruģētiem, bedrainiem ceļiem un stingrs attiecīgajā sportiskajā režīmā. Ir ļoti patīkami braukt itin visur un nav jāuztraucas, ka izbirs olas no uz aizmugurējā beņķa novietotā iepirkumu maisiņa. Lieta, kam centos pievērst uzmanību – trokšņu līmenis šosejas braukšanas ātrumā, jo durvis bez stikla rāmja mēdz svilpot. Nekā tamlīdzīga – iespējams akustiskās pakas dēļ auto ir patiesi kluss un varat mierīgi baudīt Bang&Olufsen skaņas sistēmu, neuztraucoties par nevajadzīgiem audio traucējumiem. Esmu patīkami pārsteigts.

Cenas

Audi Q8 sākuma cena ir 70 500 EUR un standarta aprīkojums ir faktiski pietiekams – LED priekšējie un aizmugurējie lukturi, 19 collu diski, ir dažādas palīdzības un drošības sistēmas, kā braukšanas joslas uzturēšanas brīdinājums, kruīza kontrole, vadītāja noguruma sensors, bet interjers ir diezgan vienkāršs, proti, auduma sēdekļi un nav ne lielā 12.3 collu digitālā spidometra, ne arī 10.1 collu info-izklaides ekrāna. Par to naudu īsti nekas daudz.

Par foršajiem un lielajiem ekrāniem nāksies samaksāt gandrīz 4 tūkstošus EUR, par pilno Audi drošības, vadītāja asistentu un brīdinājuma sistēmu 3 tūkstošus EUR un ja gribi iegūt sportisku izskatu, tad bez S line apdares pakas neiztikt un komplekts ar interjeru un 21 collu diskiem izmaksās turpat 9 600 EUR. Vāciešiem ir diezgan klasiski standarta komplektāciju atstāt stipri vienkāršotu un vismaz pusi cenas paprasīt par papildus lietām. Šis ir tas stāsts, kad auto cena no 70 500 EUR ir uzaugusi līdz 104 000 EUR. OK – auto ir ticis arī pie Bang&Olufsen 3D Premium skaņas sistēmas, HD Matrix LED gudrajiem priekšējiem lukturiem, Ambient apgaismojuma pakas ar simtiem salona gaismas variantu, 360 grādu kameras, adaptīvās pneimatiskās balstiekārtas, kā arī vēl dažādiem labumiem, bet tam nav panorāmas lūkas, nav pneimatiskā durvju aizvēršana, nakts redzamības, projekcijas uz stikla, lāzera tālo gaismu, nav pilna ādas salona, paplašinātās ādas pakas, kas ietver apvilktu priekšējo un durvju paneļus, nav arī visu četru riteņu stūrēšanas – par to visu nāktos samaksāt vēl ap 20 tūkstošiem EUR. Pagaidām auto nav īsti konkurenta un ir grūti spriest par cenas adekvātumu, bet man interesē cik maksās jaunais BMW X6 un ar tā izmēģinājumu es noteikti atgriezīšos pie Q8 cenas analīzes.

Secinājumi

VAG grupa vismaz kaut ko ir izdarījusi pareizi – jaunais Audi Q8 dizains ir tik izteiksmīgs, ka uz to atskatās visu laiku. Es domāju, ka cilvēki griezīs galvas arī pēc kāda laika, kad šo auto savairosies stipri vairāk uz ielām. Es principā pat varētu pievērt acis uz tām nepilnībām interjerā, ko minēju, ja vien mani ļoti nepatīkami nepārsteigtu ātrumkārbas darbība un pamatīgā aizture pirms auto paātrinājuma. Šī nepilnība ir tik izteikta un kaitinoša, ka domājams tik salabota ar programmatūras atjauninājumu ātrumkārbai – es esmu braucis vairākos ar šo konkrēto ātrumkārbu aprīkotos auto un neko tādu citiem nenovēroju, tātad tas ir labojams un tad ar lielo kupeju viss būs vislabākajā kārtībā. Tās sajūtas, ko dod dārgie Audi ir diezgan lieliskas – ja nejūties kā ministru prezidents, tad vismaz kā svarīga persona gan. Man patiešām patīk jaunie Audi dizaini un Q8 it īpaši, tas, manuprāt, ir ieguvis tā saukto “timeless design” un labi izskatīsies arī pēc 20 un vairāk gadiem un jaunie Audi ir arī ļoti patīkami sākuši braukt – tik tieciet galā ar tehniskajām ķibelēm.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • N

    Gan jau tāpat kā jaunajam Touareg, minētais laiks no 0 līdz 100 ir tikai uz papīra vai ideālos laboratorijas apstākļos :D

    • Čiekurs

      Tās sekundes ir svarīgas tikai tiem, kuri čeko specenes, bet netaisās pirkt. Realitātē par dinamiku sūdzēties nevar, taču sačos neviens neplāno piedalīties ar šādiem ikdienas auto. :)

      • Kristaps Skutelis

        Nu, nē. Auto vai nu brauc, vai nebrauc. Un to jūt.

      • Čiekurs

        Laikam neprecīzi izteicos. Topšais klients aizbrauc uz salonu, saprot apmēram ko vēlas, izteste demo auto un, ja apmierina, kā auto brauc, tad ņem ciet. Un nevienā bridī neies ar pirkstu cauri Q8 un X7 bukletiem salīdzinot tik bezjēdzīgus ciparus. Savam auto to darīji?

      • Kristaps Skutelis

        Sūds ar bukletiem. Tie tiešām nevienu neinteresē. Es runāju par to, ka ir milzīga atšķirība starp sajūtām, kad auto līdz simtam tiek 6, 8 vai 10 sekundēs. Un ja kādu auto reklamē kā ātrāku, bet patiesībā tas tāds nav, tad mums ir problēma. Īpaši, ja pilns konkurentu, kas labprāt savāks klienta dālderus.

      • x

        >Un ja kādu auto reklamē kā ātrāku

        tas gan ir bērniem. ko nozīmē – reklamēt kā ātrāku? par ko? kur? kad? ar ko pie stūres?
        gribētu redzēt reklāmas, kur viens ražotājs salīdzina sava auto ātrumu ar cita ražotāja auto. tādas patiešām ir?
        femilīvāgenu būtība ir sniegt komfortu, pārliecību u.c. laimes sajūtu vairojošas emocijas kas tad arī pamudina veikt pirkumu.
        ātrums ielas auto reklāmās ir tabu, lai ģimenes galvas un mammas nekļūtu vēl glupāki kā viņi ir patiesībā un ražotājam nenāktos tiesāties, lai pierādītu ka viņi to nebija domājuši tik tieši.

      • Kristaps Skutelis

        Ar ātrumu es domāju normālu bez aiztures paātrinājumu par ko rakstā sūdzējās Māris.

      • x

        nuja, bet vairumam cilvēku svarīgāks ir patēriņš, nodoklis un glāžu turētāju skaits, nevis kutinošā sajūta zem dibena.

      • xx

        Cilvēkiem, kas pērk Q8 patēriņš un nodoklis ir pie vienas vietas.

      • Kristaps Skutelis

        Tieši tā. Ja pērk Škodu Oktāviju :)

      • x

        karsto oktāviju pērkot, varbūt padomā arī par to, ka līdz simtam tās pašas 6.6sek)

      • Pumba

        Jā, jā. Katram zīmolam ir savi karstie modeļi.. Arī KIA. :)

      • x

        jā jau jā. es saprotu, ka kursora vidējam lasītājam ar auto ap 80k visi šie kia un škodas sagādā milzu ciešanas, atgādinot par to, cik var maksāt nobrauktais kilometrs)

      • Kristaps Skutelis

        Zin kā, sapņojam par foršiem auto, bet pērkam un braucam ar Škodām un KIĀm :)

      • x

        tā jau ir – ballējas ar visām, bet precās ar tām, kas māk pašas uztaisīt pusdienas, ne vien iepostēt tīklos restorāna šķīvja bildi)

      • Kristaps Skutelis

        Kaut kā tā, jā.

      • Maris Gaugers

        auto “kutina” jo paātrinājums ir ļoti labs! Problēma ir pauze starp pedāli grīdā un strauju tahometra kustību

      • x

        ja ne audi pats, iespējams, tjūninga kantori piedāvās apdeitu kas risinās aiztures problēmu….par to, ka citiem nebija – iespējams, tas ir jaunās, nevis vecās versijas īpatniba….

    • Reinis Rozitis

      Ik pa laikam skatos šo kanālu (viņi tur dzenā pa taisno no salona diezgan daudz audi u.c. parastus ielas auto visādos variantos – 0/100, dubļos utt) un kā apgalvo Audi ir viens no tiem ražotājiem, kas šo parametru uzrāda pat lielāku nekā auto reāli brauc: https://www.youtube.com/watch?v=aSKLpqBenWc&t=39
      (pagaidām gan Q8 vēl nav, bet gan jau paspēs)

      • Kristaps Skutelis

        Jā, šie ir diezgan atsaldēti džeki :) Man patika tie video, kur viņi civilu ielas Audi sedanu dzen nevājā offroadā.

      • svimart
      • Kristaps Skutelis

        Jā, piemēram, šis. Bet viņiem tur padaudz tādu video.

    • Maris Gaugers

      Šādam auto paātrinājums līdz 100kmh ir absolūti bezvērtīgs lielums – ar domu, nav starpības tās 6 vai 7 sekundes. Mani uztrauca tikai kārbas aizture

      • Reinis Rozitis

        Negribētos teikt, ka bezvērtīgs..

        Viens no konkrētās auto klases (suv) elementiem ir “sportiskums” taisnā līnijā pie luksafora, jo bez salona un bāgāžnieka izmēriem, jau nekas cits neatliek, nekādas bezceļa vai supervadāmība (salīdzinot ar vieglajiem nebūs). Konkrētā lieta ir vienkārši pārmērīgās cīņas par ekoloģiju (VW gadījumā dīzeļgeitas) sekas .. un risinās ar kārbas softa pielabošanu/chiposhanu.
        Pirms pilnīgas elektrifikācijas katrs sitās kā māk – piem jaunajiem Volvo (izņemot -19 xc40) nevar atslēgt autostopstart (ar atcerēšanos), jo visdrizāk savādāk nevar pavilkt zem izmešu normām)..

      • Renārs

        Arī jaunajam X-trail nevar atslēgt patstāvīgi start-stop funkciju – tas ir kaitinoši.

      • Vārds

        Kāpēc gan vajadzētu atslēgt ?

      • http://kavacky.lv/ Viesturs Kavacs

        Varbūt tāpēc, ka besī, ka dzinējs katrā krustojumā izslēdzas?

      • x

        viņš tak pats arī ieslēdzas)

      • Reinis Rozitis

        Ja hibrīdiem tas būtu ok, tad parastiem iekšdedzes tā ir reāla motora mocīšana (cik ir lasītas kaut kādas tehniskās lietas, fakts ir, ka lielākā motora slodze/izdilums rodas tieši startēšanas brīdī). Protams, ja ir plāns lietot auto tikai fabrikas garantijas laiku (mūsdienu autobūves dēļ, iespējams, diezgan pamatota rīcība), tad varbūt arī vienalga..

        Otrs, tas ir vienkārši kaitinoši reizēm – ir daļa autobraucēju, tā saucamo “ripinātāju” (nu vai kā to nosaukt), kas krustojumā (vai plūsmā) neiebrauc uzreiz, bet pabrauc, tad apstājas, tad pabrauc tālāk utt., tikmēr tu ar savu autostopstart aizmugurē esi 5 reizes izraustījies ..

      • x

        siltam motoram, kam pat eļļa nav notecējusi karterī – nedomāju ka starts deldē dzinēju. starterim, akumulatoram – jā, papildus slodze. bet jāskatās ieguvums – tāpat kā pa centam salasās eiro, tāpat arī gaiss mazliet tīrāks.
        esot izpētīts, ka rīgā esot netīrākais gaiss baltijas valstīs – nezinu, kas tieši visvairāk piesārņo, bet korķu laikos rīgas ielas ir diezgan smirdīga vide.

      • Reinis Rozitis

        Protams, sistēmas ir samērā pārdomātas (aukstam motoram neslēdzas, tāpat vēsā/aukstā laikā nedarbojas vispār (vismaz volvo), skatās uz akumulatora spriegumiem utt) .. bet nu uz kopējā fona tā centa taupīšana (neatstājot vairs izvēli pašam auto īpašniekam) diez vai sevi attaisno.

        Par piesārņojumu – nu droši vien viss kopā – visur tiek publicēta statistika un žēlabas par to cik salīdzinoši vecs autoparks ir Latvijā un tajā periodā neviens tik ļoti neiespringa par kaut kādām izmešu normām (nemaz nerunājot par kaut kādu dpf/kvēpu filtru izgriezšanu un/vai esamību).
        Otrs, nezinu vai tagad kas ir uzlabojies (maz esmu vairs Rīgā), bet pirms kāda laika zināma problēma bija vienkārši fiziska netīrība / gaisā visādas cietvielas no vienkārši putekļainām ielām (īpaši pēc ziemas sāls/smiltīm) un visādām savdabīgām izdarībām, kā akmeņogļu pārkraušana pilsētā un tā ..
        Nu un arī gan jau pati satiksmes plūsma (neuzsākti/nepabeigti projekti) – lielākoties lai nonāktu vienā vai otrā pusē viss tiek dzīts caur centru.

      • http://kavacky.lv/ Viesturs Kavacs

        Tā ieslēgšanās prasa kaut kādu brīdi, kas nozīmē, ka tu sāc braukt nevis tad, kad tu gribi sākt braukt, bet tikai tad, kad tev atļauj sākt braukt. :)

        Un kā ar dzinēja piedzītiem agregātiem, kondicioniera kompresors ko dara tajā laikā?

  • As

    Interesanti,cik sek līdz 100 ir mūžīgajiem konkurentiem MB un BMW? Es nezinu, kuri modeļi jāliek pretī, bet svaigs 3.0 pilnpiedziņas 5.sērijas BMW pēc papīriem rauj 6.0 sekundēs,tātad ir žiperīgāks, iespējams, dēļ mazākās masas.
    Un tiem,kas nesalīdzina. Protams! Visi salīdzina. Pērkot auto par 100k€ bez glāžu turētāju skaita normāliem cilvēkiem interesē komforts. Un laiks līdz 100kmh pieder pie komforta, tāpat kā rakstā minētais laiks pie ātrumu pārslēgšanas!

  • Alberts Kviesis

    Cik skatāms un lasāms youtube – aizture ir tikai dīzeļa dzinējiem dēļ izmešiem.
    Citādi jaudīgie dīzeļi neiekļaujas izmešu normās. Kā reizi pie q8/touareg testiem RU valodā šis ir izcelts

  • KKTK

    Meh. No ārpuses minivens, no iekšpuses parasts audi.