Jaunākās paaudzes Volkswagen Touareg ir viens no, ja ne pats lielākais kontrastu auto, ar kuru esmu jebkad braucis. Lielākais VW SUV izskatās iespaidīgi, brauc fantastiski, uz to atskatās arī ne VW grupas ražojumu cienītāji un es tam auto gandrīz redzu lielisku nākotni un pārdošanas rezultātus. Jā, tikai gandrīz un par to es pastāstīšu zemāk.

Mazliet vēstures

VW Touareg ir pieredzējis SUV, ļoti pieredzējis un tas ir izstrādāts vairāk kā 300 apvienotā VW, Audi un Porsche cilvēku komandā. Šis lielākais Volkswagen SUV tiek ražots vienā līnijā ar lielajiem Audi Q7 un Porsche Cayenne. Fakts, ka 16 gadu laikā ir tapušas tikai trīs milzeņa paaudzes liecina, ka ražotājs pie sava veikuma pieturās diezgan ilgu laiku.

Pirmajā paaudzē ar dzinējiem ir diezgan eksperimentēts – sākot no klasiska 2.5 litru piecu cilindru dīzeļa līdz pat 5.0 litru desmit cilindru lokomotīvei. Līdzīgi ir arī ar benzīna versijām – iegādāties Touareg varēja kā ar 3.2 litru sešu cilindru, tā ar 6 litru divpadsmit cilindru sporta auto cienīgu dzinēju. Sešpadsmit gadu laikā SUV vizuāli mainījās maz un bija viegli atpazīstams visu gadu gājumā.

Otrā paaudze izmantoja mazliet uzlabotu pirmās paaudzes šasiju un kļuva arī mazliet piezemētāka – ražotājs no desmit un divpadsmit cilindru versijām atteicās, tā vietā lielās jaudas interesentiem piedāvājot astoņu cilindru V veida benzīna un dzinēja versijas un arī ne visos tirgos. Arī pavisam neveiksmīgais 2.5 litru dīzelis tika norakstīts un tā vietu aizņēma “standarta” 3.0 V6.

Svaigākais Touareg ir ieguvis jaunu virsbūvi, jaunu šasiju un faktiski viss auto ir jauns. Šobrīd pasūtīšanai un konfigurēšanai ir pieejami modeļi ar divu veidu 3.0 V6 dīzeļdzinējiem, kas attīsta 230 Zs (500 Nm) un 286 Zs (600 Nm) jaudu. Abi dzinēji ir aprīkoti ar 4Motion pilnpiedziņu un astoņu pakāpju automātisko ātrumkārbu. Šī gada beigās varēsiet iegādāties arī V6 TSI benzīna dzinēja versiju ar 340 Zs (450 Nm) un 2019. gada vidū būs pieejams arī V8 turbo dīzelis ar 421 Zs (900 Nm) lielās jaudas cienītājiem.

Kas man nepatika?

Kaut cenu tēmu apskatīšu atsevišķā rindkopā, pieminēšu ka Touareg ir dārgs, ļoti dārgs un labā komplektācijā tā cena var pārsniegt arī 100 tūkstošus eiro. Par 100 tūkstošiem eiro mums būtu jāsaņem ne tikai daudz ekstru, bet arī kvalitatīvu veikumu. Par ekstru daudzumu sūdzēties būtu grēks – klasē milzīgākie info-izklaides ekrāni, ar ādu apvilkts panelis, lieliska mūzika, visu četru riteņu stūrēšana, glīta un sportiska virsbūve ar izteiksmīgiem diskiem. Izklausās labi, bet ne viss ir tik spīdoši. Mani patiesi pārsteidza interjera apdare, kas atrodas no vidusdaļas uz leju – lētas un nekvalitatīvās plastmasas kā durvju paneļos, tā ap ātrumkārbas konsoli. Tik ļoti uzkrītoši plastmasīgi viss ir nostrādāts, ka to pamanīja visi, kuri kaut tikai iesēdās salonā, lai pagrozītu stūres ratu un paspaidītu lielos ekrānus. Par to naudas apjomu, ko VW prasa par savu lielāko SUV, plastmasas varēja būt vai nu apvilktas ar ādu vai vismaz nostrādāts ar mīkstāku un baudāmāku materiālu. Bagāžnieka apdare ir tieši tikpat nekvalitatīva.

Touareg īpašu uzsvaru liek uz savu hromēto priekšējo radiatora resti, bet man nav izprotamas ļoti pamanāmās tā stiprinājuma skrūves, kuras nu gan varēja paslēpt. It kā sīkums, bet sīkumi veido pasauli.

Interjers ir “kaut kas cits”

Jau pirms ieraudzīju jauno Touareg tā slepenajā prezentācijā golfa klubā “Viesturi” 26. jūnijā, pāris internetā noklīdušajās fotogrāfijās nopratu, ka vācieši ir gājuši “all-in”. Nav pat nepieciešama tumsa, lai tie milzīgie izklaides ekrāni radītu “wow” sajūtu. Jāatceras gan, ka bieži vien pirmo sajūsmu noārda pirmās vilšanās. Kad pirmo reizi bija iespēja iesēsties Bugatti Veyron un pavisam īsu brīdi pamīcīties pa salonu, ātri atradu vairākas nepilnības – čīkstošu elkoņbalstu, atklāti redzamas skrūves, asas un traucējošas šķautnes. Parastam auto tas viss būtu piedodami, bet mēs taču runājam par miljonu un vairāk EUR vērtu superauto. Touareg gadījumā ekrānu sajūsma mani nepameta un katru reizi iekāpjot salonā es plati pasmaidīju.

Milzīgais 15 collu info-izklaides ekrāns, ko ražotājs ir nosaucis par Innovision Cockpit, ir papildopcija, diezgan dārga papildopcija – par to būs jāsamaksā 3200 EUR. Standarta komplektācijā piedāvātais 9.2 collu ekrāns arī nav tirgū mazākais un to varam redzēt daudzos VW modeļos, bet tas absolūti neiederas auto interjera dizainā. Inovatīvais ekrāns ir labi integrēts viduskonsolē un gandrīz izcili saiet kopā ar digitālo informācijas ekrānu, ko saucam par spidometru. Info-izklaides sistēma ir ātra, responsīva, viegli uztverama un pamatīgi pielāgojama savām vēlmēm. Faktiski, tur varam sakombinēt un redzēt visu, vai vispār atstāt tikai pulksteni – no minimālisma līdz pilnīgai informācijas pārbagātībai. Skaļuma regulācijas svira ir iestrādāta blakus ātrumkārbai un ir ne tikai izskatīga, bet arī viegli pamanāma un ērta lietošanā. Pietrūkst vienīgi žestu vadības, lai varētu pagriezt mūziku skaļāk vai klusāk.

Ergonomiski viss ir labi – ir ērti pieejami glāžu turētāji, lielas sānu kabatas gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem un viss ir viegli sasniedzams un netraucējošs. Telefonam ir speciāla vieta ar bezvadu lādētāju, kurš gan ir izvietots tik dziļi priekšpusē, ka nāksies aizmirst par uzlecošo paziņojumu pamanīšanu. Labi. Pie tam – auto parāda, kad telefons tiek uzlikts lādēties un atgādina par telefona esamību uz lādētāja pie izkāpšanas no auto.

ErgoComfort sēdekļi ir glīti, ērti un ar pietiekamu sānu atbalstu, bet nenāk standartaprīkojumā. Arī aizmugurējie sēdekļi ir dziļi un ērti un šeit regulāri SUV ražotāji grēko, nereti atstājot aizmugurē vien plakanu soliņu.

Ar tehnoloģijām viss ir kārtībā

Ja VW mazliet pieklibo salona apdares kvalitātē, tad tehnoloģijās tas nereti ir pionieris un saprotams, ka Touareg ir ieguvis visu modernāko, ko vien VW spēj piedāvāt. Arī nakts redzamību, kura, atšķirībā no Audi, ir ieslēdzama arī pa dienu. Jā, tas ir diezgan bezjēdzīgi. Naktī gan tas pasākums ir ne tikai noderīgs, bet arī ļoti drošs – dažādi objekti spidometra vidusdaļas ekrānā tiek attēloti priekšlaicīgi, kamēr cilvēka acs tos vēl neredz. Un ne tikai tas. Man gadījās, ka uz trotuāra stāvoši jaunieši dauzoties uzleca uz ceļa, Touareg noreaģēja – pagrieza starmešus jauniešu virzienā, uzmeta ar tālajām gaismām un samazināja ātrumu. Bīstamības gan tur nebija, bet ir patīkami apzināties, ka šādās situācijās var tikt glābta cilvēka veselība un iespējams pat dzīvība. Tieši tāpat ir pieejami desmiti dažādu asistentu un daži jaunievedumi, kuri iepriekšējos VW izmēģinājumos nav sanācis pieminēt. Proti, krustojumu palīgsistēma, kura nepārredzamās izbrauktuvēs palīdz laicīgi pamanīt gājējus un automobiļus, kas šķērsos jūsu braukšanas trajektoriju un reaģē, ja paši neesat pamanījuši sev tuvojošos spēkratus.

Touareg ir pieejama visu četru riteņu stūrēšana un ražotājs uzsvēra, ka ar šo sistēmu pagrieziena rādiuss ir tikai mazliet lielāks par Golf. Tā arī ir, auto ir ļoti veikls.

Diezgan daudz sanāca pabraukt diennakts tumšajā laikā, tāpēc ir jāuzslavē IQ Matrix LED priekšējie lukturi ar dinamisko apgaismojuma palīgsistēmu un progresīvo staru kontroli, kuri ne tikai izgaismo ceļu tālāk par standarta LED lukturiem, bet arī zonē ārā automašīnas un cilvēkus, tādā veidā netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus. LED tehnoloģijas, saprotams, attīstās un pavisam drīz mēs varēsim tumsā justies kā dienā.

Braukšana

Es neesmu SUV cienītājs. Pagājušā ziema bija dikti pilna ar tieši paaugstinātu un izmēros lielāku auto izmēģinājumiem, lai es sev apliecinātu, ka man SUV klase ne ļoti simpatizē, ne arī ir nepieciešamība pēc šāda auto. Jā, bija pāris SUV, kuri neatstāja vienaldzīgu – tur gan atzīšos, bet vai es tāpēc skrietu uz bankomātu izņemt naudu? Nē.

Volkswagen Touareg ir liels, ļoti liels auto un šis milzenis ir arī ļoti glīts. Un nē, lielākajam VW džipam nav septiņas sēdvietas, kas ir dīvaini. Ar šo mēs esam tikuši skaidrībā.

90 litru bāka ir ļoti lēta papildopcija un tā dod jums ekskluzīvu iespēju retāk iebraukt degvielas uzpildes stacijās – ar pilnu bāku var nobraukt ap 1100 km. Apmeklēju Cēsis, Valmieru un izmēģināju kā grants ceļus, tā draņķīgu asfaltu un visu bāku nemaz nesanāca nobraukāt.

Adaptīvo pneimo piekari esmu izmēģinājis daudziem auto un, teikšu godīgi, nekad neesmu bijis īsti apmierināts. Es nezinu, ko īpašu VW inženieri ir izdarījuši, bet Touareg mani patiesi pārsteidza, it īpaši uz sliktāka seguma. Kad es braucu pa Siguldas šosejas veco un ielāpiem bagāto asfaltu un draugs ar Harley Davidson man turpat blakus skandināja savu izplūdes sistēmu, novēroju, ka sēžu absolūtā komfortā, kamēr draugs saņem pilna spektra muguras, žokļa un galvas smadzeņu masāžu. Traukties augšā viaduktos ir kā izaicinājums – milzenis uzvedas kā sporta auto un atļauj braukt ļoti dinamiski, piestūrējot aizmugurējos riteņus nepieciešamajā daudzumā. Salonā ir klusums un es jūtos super. Teikšu godīgi – komforta režīmā auto ir viens no pašiem ērtākajiem, ar ko esmu braucis, un dinamiskajā režīmā auto ir tik stingrs un pārliecināts, ka pārspēj dažu labu sportisku kupeju. Fenomenāli, patiešām.

Brīdī, kad slīdi pār Latvijas ārēm un skaties skaistajos ekrānos, aizmirstas, ka sēdi VW un aizmirstas, ka tavas kājas skauj ne pati kvalitatīvākā un mīkstākā plastmasas apdare, jo auto brauc fantastiski. Vai lieliskās gaitas īpašības kompensē pārējās nepilnības?

Cenas

Jaunā VW Touareg sākuma cena ir 59 tūkstoši EUR par 230 Zs versiju un 64 tūkstoši EUR par 286 ZS versiju. Par V6 benzīna dzinēja un V8 dīzeļdzinēja sākumcenām pagaidām informācijas vēl nav. Izmēģinājuma auto ir kvalitatīvi komplektēts un tā cena sasniedz 96 tūkstošos EUR. Iespaidīgs cipars ņemot vērā faktu, ka auto nebija labākās Dynaudio mūzikas sistēmas, sēdekļu ventilācijas un masāžas un vēl kaudze dažādu iespējamu ekstru.

Vai VW būtu jāmaksā tik daudz? Neesmu drošs.

Secinājumi

Jau minēju pirmajā rindkopā, ka svaigākais Touareg ir lielākais kontrastu auto, ar ko esmu braucis. Man tas gan patīk, gan nepatīk. Bez izglītības un dažnedažādām iemaņām es savos 35 gados esmu iemācījies vēl vienu lietu – pieķerties vārdiem. Touareg prezentācijā golfa klubā es pieķēru ražotāja pārstāvjus vairākkārt izceļam, ka jaunais un lielākais bezceļnieks tagad ir pats VW augšgals – pilnīgs luksus un dārgākais, ko varam iegādāties. OK. Tad man ir jautājums – vai pie premium cenas mums nevajadzētu sagaidīt arī premium kvalitāti? Daži vizuālie “kasjaki”, nenostrādātās detaļas, nepaslēptās skrūves un plastmasīgais salons liecina par kaut ko citu. Es apzinos, ka šī izklausās pēc piekasīšanās, bet konkrētais auto maksāja gandrīz simts tūkstošus EUR un tas ir daudz. Nedomāju, ka VW inženieri manis pieminētos faktus neapzinās un neticu, ka tas nav novēršams par pāris simtiem EUR. Visādi citādi – pagaidām labākais SUV, ar ko esmu braucis. Punkts.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • Pumba

    Cenas mašīnām paliek aizvien ‘kosmiskākas’.

    • Uldis M.

      Globāla inflācija… visi produkti paliek dārgāki (ar dažiem izņēmumiem). Kādēļ lai auto nekļūtu dārgāki?

  • N

    Jaunās “fīčas” salīdzinot ar iepriekšējo modeli ir foršas, bet labprātāk to visu gribētu iepriekšējā modeļa izmēros, jaunais šķita pārāk liels. Pirmajā brīdī lielais ekrāns nepatika (izskatās labi, bet lietošana galīgi garām), varbūt ja pasēdētu divas dienas un saprastu kur kas atrodas, tad ar laiku iepatiktos un varētu pārslēgt iestatījumus arī atrodoties kustībā.
    Cena arī nepatika :D

  • Skābene

    Nekad neesmu sapratis tos cilvēkus, kam kabatā ir 100 000 un viņš dodas pirkt VW tuaregu, nevis porshe Cayenne, kam ar salona apdari un kvalitāti viss ir kārtībā.

    • N

      Cayenne sākas no 75+, ja pielasa fīčas, tad būs stipri dārgāk par pielasītu VW

      • Skābene

        Tas kas plikam cayenne nāk standarta aprīkojumā, plikam Tuaregam ir jāpērk kā ekstras.
        Piemēram, ja plika škoda nāk ar roku griežami aizmugurējo logu pacēlāji, tad VW jau visi 4 logi ir elektriski regulējami! Nu kaut kā tā, ideju saprati! :)

    • http://www.designed.lv Smirnoff

      Ja būtu jāizvēlas starp identiski aprīkotiem un maksājošiem Cayenne un Touareg, es, ņemtu VW :)

      • Skābene

        Ļauj minēt, ja varētu izvēlēties VW vai Škoda, tu noteikti ņemtu Škodu! :)

      • http://www.designed.lv Smirnoff

        Varbūt.

    • Reinis Rozitis

      Ja katrā kabatā pa 100k, tad Urusu vai Bentaygu .. tās vienotās/unificētās platformas, tāds savdabīgs pasākums.

      • Skābene

        Nav slikta izvēle! ;)

  • Kaspars

    Izbraucu testa braucienā – auto lielisks, brauc labi, uz ceļa turās labi, ērts, bet kā var ielikt automašīnai par 80k EUR stūri no VW Golf sērijas?
    Protams, ka nevar ielikt labāku kā Audi, bet vienkārši nedrīkst likt Golfa stūri.

    Un jā, piekrītu, ka nemanāmi visas jaunās automašīnas ir +20% salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem.

    Tuareg starta cena no 59k uz 69k, X4 cena no 40k uz 50k EUR utt.
    It kā klase tā pati, bet cena aug.

    • Kristaps Skutelis

      Auto jau arī ar katru paaudzi paliek arvien sarežģītāki un fīčām/tehnoloģijām piebāztāki.

      • Kaspars

        Piekrītu, bet, manuprāt, cenas neatbilst pievienotajām fīcām/tehnoloģijām. It sevišķi ņemot vērā faktu, ka šīs cenas ir viens pret vietu ar visiem pārējiem konkurentiem.
        Teiktu, ka cenas pieaugums ir 50/50 jaunās tehnaloģijas/cilvēku pirktspēja + marketings.

        Piemēram šādu auto vairs nevar ņemt kā juridiska persona, lai gan visus iepriekšējos gadus tā vēl skaitījās cenu diapazonā zem 60k EUR.

        Naudas vērtība ar katru gadu samazinās.

      • Kaspars

        Sarežģīti pateicu, bet ko vēlējos izskaidrot ir tas, ka nākamās paaudzes Tiguan starta cena arī, iespējams, izies ārpus 60k EUR robēžas.

  • Žoriks

    Būtu baigi forši, ja varētu uzcept apskatu par jauno LR Discovery.

  • http://www.designed.lv Smirnoff

    Kā šim gaismas salīdzinot, teiksim, ar jaunajiem Volvo?

    • Maris Gaugers

      Esmu iepriekš minējis, ka LED gaismām pie neskaitāmajiem plusiem ir viens izteikts mīnuss – distance, ko lukturis “šauj”. Tādēļ lielo ražotāji tālajām gaismām ievieš lāzerus (kas gan tāpat ir bāzēti uz LED tehnoloģijas). Touareg nav lāzera gaismu, bet LED talie šauj ļoti labi, tālāk par Volvo. Volvo gan šķita, ka gaismu spēle ar priekšā esošo objektu “izgriešanu” ir precīzāka