Gribu šo rakstu sākt ar kaut ko pavisam netipisku, piemēru par Šrēdingera kaķi. Dabas un dzīvnieku aktīvistu labad, neieslīgšu detaļās, bet, īsumā, doma ir sekojoša: kaķis, indes kolba un radioaktīvais avots tiek ievietoti aizzīmogotā kastē. Ja Geigera skaitītājs nosaka radioaktivitāti, kolba saplīst un atbrīvo indi, kas nogalina kaķi. Kādu brīdi pēc Kopenhāgenas kvantu mehānikas interpretācijas, kaķis vienlaikus ir dzīvs un miris, atrodas tā saucamā superpozīcijā. Tomēr, ja paskatās pa lodziņu, tad redz to, vai kaķis ir dzīvs vai miris, nevis to, ka ir gan dzīvs, gan miris. Tas rada jautājumu par to, kad precīzi beidzas šī superpozīcija un realitāte atklājās vienā vai otrā gaismā.

Šis piemērs ideāli atbilst VW Arteon. paskaidrošu, kādēļ. Kad ieraudzīju pirmās Arteon aprises diktu laika sprīdi atpakaļ, nodomāju, ka realitātē VW nekad neradīs šo auto, tas ir pārāk skaists tautas vāģim un VAG grupa diez vai to pieļaus. Toreiz nosaukums bija VW Sport Coupé Concept GTE. Kupejas koncepta ideja vispār ir ļoti laba, radīt mazliet glītākas formas Passat, lai korporatīvie šlipšu kakli varētu braukt arī ar ko feināku. Tomēr, VW nemācās pat no savām kļūdām, pieļaujot tieši to pašu kāzusu, kā ar Phaeton. Kāda tad bija Phaeton kļūda? Atstāt to zem Volkswagen zīmes. Mercedes-Benz radīja Maybach kā atsevišķu zīmolu, tieši tāpat vajadzēja darīt ar Phaeton, tad auto iegūtu daudz lielāku atzinību. Bet ko izdarīja VW? Pirmos CC apsauca vienkārši kā Passat apakšmodeli, Passat CC. Kaut ražotājs ātri apzinājās savu kļūdu un pie atjauninātā modeļa Passat simboliku nometa, atstājot auto kā vienkārši Volkswagen CC, tomēr, tautas domas nomainīt tā arī neizdevās un CC visu laiku tiek apsaukāts par Passat.

Reklāma

Vienīgais veids aizmirst Passat ir visu radīt no jauna, iedod spilgtu, nekādā veidā ar Passat nesasaistāmu nosaukumu. Arteon. Skaisti taču? Šeit arī ir paskaidrojums Šredingera kaķa teorijai, Arteon vienlaikus ir Passat un vienlaikus nē un arī nav precīzi definējams, kur beidzas šī superpozīcija. Ārēji – nekā pat tuvu Passat, bet interjerā un tehnikā faktiski Passat. Kāda ir īstā realitāte?

Kas tad īsti ir Arteon?

Ja mēs aizmirstam visu manis iepriekš rakstīto, tad Arteon ir skaistākais auto, ko VW ir radījis pēdējos 20 gados. Ne tikai tas. Arteon izceļas arī uz pārējo jauno auto fona un ir viens no skaistākajiem auto, kas šogad ir radīti (piebildīšu gan, ka R Line versijā tikai). Koncepts un ideja ir saglabāta no CC laikiem – četrdurvju kupeja, lai adekvātā budžetā pircējiem būtu iespēja tikt pie kā stilīgāka, ar ko doties kā uz biznesa tikšanām, tā lieliski izmantotu ikdienā un noparkotu pie ar hipsteriem pildītas birojnīcas un justies ja ne ar zilām asinīm, tad vismaz kā prezidenta dēls.

Tehniskais izpildījums

VW Arteon ir sadalīts divās atsevišķās līnijās, proti kā vienkārši Arteon un kā Arteon R Line. Vienkāršākais modelis ir pieejams ar divām dzinēju opcijām, 150 Zs (250 Nm) 1.5 TSI benzīnu un 150 Zs (340 Nm) 2.0 TDI dīzeļdzinēju. Diezgan vāji, lai neteiktu vairāk. Situāciju glābj R Line izpildījums, kur tā bilde ir daudz jaukāka. Kaut dzinēja tilpums tā arī saglabājas lielās piena pakas izmērā, proti, divu litru izpildījumā, jaudas buķete ir jau baudāma.

Benzīns Dīzelis
2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
190 Zs (320  Nm) 280 Zs (350 Nm) 150 Zs (340 Nm) 190 Zs (400 Nm) 240 Zs (500 Nm)
DSG 7
4MOTION 4MOTION

 

Pašu mazāko dīzeli ir iespējams nopirkt kā standarta, tā R Line izpildījumā un cenas starpība ir jūtama, virs sešiem tūkstošiem EUR, tā kā ir iespējams arī pavisam eko Arteon, ja galīgi negribas pirkt skaistu auto.

Ātrumkārba vismaz pagaidām ir tikai viena, proti, septiņu ātrumu divu sajūgu DSG automātiskā un jaudīgākās versijas var tikt aprīkotas ar visu četru riteņu piedziņu. Pieļauju, ka nākamgad Arteon tiks arī pie manuālās pārnesumkārbas versijas, kura gan tam auto absolūti nepiestāv.

Viens no vismodernākajiem šobrīd nopērkamajiem auto

Tā patiesi ir. Pēc fakta, nekas super inovatīvs un atšķirīgs no esošās VW līnijas nav ieviests, tie paši vēži, tikai citā kulītē, ui, izpildījumā. Pēdējos gados esmu izmēģinājis praktiski visu auto ražotāju veikumus vadītāja asistenta sistēmās un mans favorīts bija Volvo S90, kur man vispār nebija kur piesieties un varēju tikai apbrīnot asistentu fantastisko darbību pat briesmīgos ziemas apstākļos. Mercedes-Benz saka, ka viņiem tagad ir pašas modernākās sistēmas, kur var daļēji piekrist, jo avārijas bremzēšana, parkošanās pilots tur ir kārtu labāks par konkurentiem. Ko jaunu mēs vēl varam sagaidīt? Kaut lasījis par šo sistēmu jau biju, izmēģināt vēl nav sanācis – adaptīvā kruīza kontrole ar prognozēšanas funkciju.

Tas skan daudz ņiprāk un sarežģītāk, kā īstenībā ir. Domāju, ka ar adaptīvā kruīza funkciju mani vairs neviens nav jāiepazīstina, bet kas tad ir prognozēšanas funkcija? Sistēma ņem vērā ne tikai navigācijas datus par priekšā esošajiem līkumiem, pilsētām, ciemiem un citu ātrumu regulējošu informāciju, bet arī pielāgo ātrumu, ja, teiksim, ierauga ceļa zīmi vai navigācija saka, ka ir pilsēta. Pat vēl labāk. Pirms strauja līkuma sistēma samazina ātrumu līdz tai prāt piemērotai, lai nebūtu jāaiztiek pedāļi un varētu tikai stūri izgrozīt pareizajā virzienā. Un tas patiešām darbojas un sajūtas vismaz sākumā ir diezgan dīvaini patīkamas. Pie tam, Arteon izdomātais piemērotais ātrums nav nekāds omīšu, tas ir pilnīgi adekvāts. Pašā sākumā manas kājas atradās mazliet virs pedāļiem, jo negribas tā uzreiz savu veselību uzticēt bleķa un plastmasas klucim ar vadiņiem. Tomēr, ātri vien uzticība kļuva varbūt pat pārdroša, Salu tilta viaduktus frēzējot ar uzstādītiem 90km/h kruīza sistēmā, kur auto pats asos līkumus izņem adekvātajos plus mīnus 50.

Labi, ļoti labi un pat ļoti noderīgi, beidzot adaptīvajam kruīzam parādās jēga arī pilsētā. Adaptīvo kruīzu papildina visādas vadītāja drošības, avārijas bremzēšanas funkcijas, daudzgrādu kameras, ļoti precīzs joslas turēšanas asistents, bet, tomēr, sistēmas dikti neatšķiras no jau iepazītajām un tas jau ir iztirzāts.

Interjerā Passat?

Jā un nē. Lai neaizmirstu, uzreiz piemetināšu, ka Arteon ir kardināli lielāks par savu priekšteci, īstenībā, aizmugurē ir tik daudz vietas, ka septītais bumers plati paver muti. Passat nu jau ir “vecs” un tam nepienākas ne pati modernākā info-izklaides sistēma, ne jaunie pavisam foršie sēdekļi, ne arī pavisam svaigais LCD spidometra panelis. Tomēr, viss pārējais ir praktiski identisks un tā vien šķiet, ka tā odziņa nav piešķirta, ražotājs ir noskopojies. Pat analogais pulkstenis starp ventilācijas atverēm ir tieši tas pats un papildus pāri simti EUR par ko dārgāku pārstāvjiem ir šķitusi lieka izšķērdība.

Jaunā info-media sistēma ir glīta, pogu nav un ir arī kaut kāda žestu vadība, kura strādā tik pat precīzi, kā čigāni tirgū. Pietuvinot roku iznirst vadība, tas ir forši, bet manevrēt pa izvēlnēm ar žestiem sanāk labi ja katru piekto reizi. Vēl jāpiestrādā.

ergoComfort sēdekļi ir ļoti jauki, bet masāža vairāk kaitina, kā palīdz. Situāciju glābj regulējamie sānu balsti, vismaz ar tiem savu muguru es varu nolikt ideālā pozīcijā.

Kādu laiku mans ikdienas kompanjons bija Audi A7, kuru varētu uzskatīt par pamatīgu līdzinieku Arteon. Kaut auto bija skaists un lielisks, ļoti slīpās aizmugures dēļ bagāžnieks bija tuvu neizmantojams. Trīs sarkanie iepirkumu maisi un viss, neuzdrošinies vēl arbūzu nopirkt. Ar tādu pašu skepsi es sākumā uztvēru Arteon bagāžnieku, jo aizmugure arī ir slīpa un rada mānīgu sajūtu. Tieši tā, mānīgu. Tik daudz, cik es salādēju kupejā, liks atvērt mutes.

Tātad nav īsti Passat, vai ne?

Braukšana

Šo varētu sadalīt tādās kā divās daļās. Pirmo reizi ar Arteon braucu prezentācijas braucienā jūlija sākumā. Auto bija ļoti līdzīgs, proti, 280 zirgspēku 4MOTION benzīns, bet auto nebija adaptīvās piekares. Pat ar 19 collu diskiem tas bija tik neadekvāti ciets, ka ātri vien norakstīju jebkādu iespējamo komfortu un atstāju Arteon sadaļā “sportiska kupeja jauniem cilvēkiem, kuriem mamma neatļauj pirkt sporta auto”. Jaunajam baltajam izmēģinājuma auto ir adaptīvā piekares regulēšana DCC un arī 20 collu diski un esmu vienkārši šokā, ka var būt tik liela atšķirība, absolūti cits auto pat ar lielākiem diskiem. Tomēr, tehnoloģijas attīstās un gudrie amortizatori spēj atrast to grūti saskatāmo robežu starp sportiskumu un komfortu. Pie tam, ir iespēja izvēlēties auto stingrību vairākās pakāpēs, lai pielāgotu braukšanu tieši sev, tieši savai mugurai, dibenam un ēdiena stāvoklim vēderā. Jāpiebilst gan, ka jūtams ir tikai regulējums galējos stāvokļos, mainot kaut ko pa vidu, atšķirības nevar sajust.

Kā jau iepriekš minēju, pilota palīdzības un adaptīvās sistēmas strādā ļoti precīzi, Latvijas padilušās ceļa apzīmējuma līnijas retu reizi pazaudēja kontaktu ar auto acīm, tātad piestūrēšana var tik izmantota pa pilnu programmu. Bet ne jau par to gribat dzirdēt. Jā, atbilde ir jā – dinamika ir ļoti laba un jaunā DSG kārba perfekti dzinēja jaudu novada uz riteņiem. Var arī aktivizēt starta kontroli un tad ātrumkārba arī nodrošina asumu, precizitāti pat labāk par nesen izmēģināto GTI Golfu, kuram vēl bija iepriekšējās paaudzes DSG. Kam tad vajag GTI, ja ar Arteon var iegūt vairāk? Nu labi, kepku nevarēs uzvilkt, un?

Auto ir  arī tāda štelle, kā XDS elektroniskais diferenciāļa bloķētājs. Sistēma ir diezgan sarežģīta, izmanto gan bremžu spiediena uzkrāšanu, gan arī reālu mehānisku diferenciāļa bloķēšanu. Ideja ir auto padarīt stūres iekārtu atsaucīgāku un auto līkumos precīzāku un asāku. Vismaz Arteon mani necentās nogalināt, kā Audi A5 ar līdzīgu dzinēju un pilnpiedziņu. Tātad XDS savu artavu dod un varbūt pat nav tikai uzraksts tehniskajos paremetros.

Degvielas patēriņš ir normas robežās. Tā kā auto ar mani bija gandrīz četras dienas, tad varēju pabraukt gan mierīgi, gan dinamiski, gana daudz pa pilsētu un arī šosejas režīmā. Ražotājs sola 9.2 litru patēriņu pilsētā un 7.3 vidējo. Pieliekot “melotos” 20%, ir pat ļoti atbilstoši un tā man arī vidēji ap 10 litriem turējās, ko es uzskatu par ideālu rādītāju tādai jaudai, svaram un komfortam.

Cenas politika

Ja mēs uzreiz atmetam ne R Line modeļus, kas maksā sākot ar 31 700 EUR, tad Arteon maksā vismaz 38 tūkstoši EUR. Passat maksā no pieciem līdz septiņiem tūkstošiem lētāk, bet sākuma komplektācija Arteon ir labāka un līdzīgi komplektēti auto maksā jau tikai ar pāris tūkstošu starpību, kas ir ļoti maz. Izmēģinājuma auto maksāja mazliet virs standarta, jo stipri apšaubu, ka kaut kas no papildopciju saraksta bija aizmirsts ielikt. 60 tūkstoši par šo auto varbūt ir padaudz, bet pilnīgi adekvāti nokomplektēt var arī 50 tūkstošu robežās.

Kas man pietrūka?

VW, paņemiet manu naudu, lūdzu! Auto ir foršs un komplektācijas iespējas ir plašas. Tomēr, par maz. Kādēļ nav pieejams ar ādu apvilkti interjera paneļi, ar kādu izskatīgāku materiālu aizstājama alumīnija apdare, interesantākas krāsas un materiālu ādas salons? Un ne jau pa brīvu es to prasu, bet piedāvājiet un liela daļa potenciālo pircēju būs gatavi par to samaksāt ekstra EUR.

Secinājumi

Džekpots vai gājiens ar zirdziņu, tieši tā varētu definēt VW rezultātu, kas ir sasniegts ar Arteon. Viens no retajiem auto, pie kura man Vecrīgā nāca klāt cilvēki un minēja, cik man ir skaists auto. Viens no retajiem auto, par kuru es kaudzi saņēmu neviltotas pozitīvas skaudības skatienus uz ielām. Viens no retajiem auto, ar kuru mani policija palaida divreiz. Divreiz! Viens no retajiem auto, kuru negribējās atdot un kurš pa šīm dienām ļoti ļoti iepatikās. Vai es šo auto varētu nopirkt? Jā, pavisam noteikti un vēvēfobija liktu svētu mieru arī manam naktsmieram.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
56 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
m!

Cerams tos kas moka dzīvniekus pēctam pašus mocīs

Skābene

Itsevišķi tos, kas apēd dzīvnieku barību!

x

>Mercedes-Benz radīja Maybach kā atsevišķu zīmolu
un kur tagad ir maibahs?
man jau šķiet, ka cilvēki kuri pērk zīmolus, tik un tā visur ieraudzīs i pasātu, i korollu, kaut vai riteņu skaitā. katrā leksusā viņi saskata toijotu un viss ir slikti.
un tie, kuri pērk auto dēļ tā īpašībām, nešķobīsies un pirks to, kas atbilst viņu izpratnei par skaisto/izturīgo/grezno/utt.

Maris Gaugers

Maybach zīmols mūsdienu izpildījumā pastāv no 1997.gada un pēdējais modelis iznāca 2013.gadā. Lielais lēmums tika pieņemts lielbēdas laikā, ka atsevišķu zīmolu nevajag slikto pārdošanas rezultātu dēļ! 16 gadus eksistēj un būtu vēl, ja tiktu adekvāti atjaunināti modeļi!
Tagad Maybach ir atpakaļ kā apzīmējums super-luxus S klases modeļiem!

x

mūsdienu ziedu laikos maibaha īpašniekiem esot bijusi atsevišķa apkalpošanas zāle, lai nav jāgrūstās ar cešku/ešku un pārējo untermeršu īpašniekiem.
izrādās, ka tik daudz ekskluzīva cilvēcei esot par daudz.

Maris Gaugers

Jebkurš jauns auto tiek atdots “atsevišķā” zālē, arī lētie!
Maybach atsevišķa zāle arī nav nekas tāds, arī Mini/BMW/LR-RR ir atsevišķas zāles utt!

Uldis M.

VW versija par Audi A7?
Bet piekrītu ievada tekstam – skaists auto, bet VW emblēmas nosit tēlu pamatīgi uz leju… Tikai īsteni Volkšu fani tādu ņemtu ar prieku. Manuprāt, pēc izmešu skandāla vispār vajadzēja izdalīt jaunu marku jaunajiem VW ražojumiem, lai nosaukums neasociējas ar pagātnes nesmukumiem…
Kopumā man patīk Arteon dizains, bet pats tādu nepirktu. Vienkārši tāpēc ka VW…

anonymous

Kāpēc par A7? Tas pat nav A5.. pagarināts golps, tīri tehniski, tas ka vizuāli pastiepts un uzpūsts, tas jau cits jaut.

Uldis M.

Ja passat ir audi A6 klasē, un šis itkā esot Passat kupeja (nevis Jetta), tad šķita ka tam būtu jābūt vienā kategorijā ar Audi A7 kurš savukārt ir veidots uz A6 platformas.

Lapsinieks

kuš. nestrīdies ar speciālistiem!

anonymous

Kāpēc Latvijā valda uzskats, ka Passat ir A6 klase? Passat, fiziski izmēru ziņā, nekad nav bijis A6, lai kā zemniekiem ar tiem kartupeļu maisu mērījumiem to arī negribētos apgalvot. Senos laikos, Passat izgatavoja uz A4 platformas, līdz B5 laikiem ieskaitot (2000 gads priekš Audi, 2005 gads priekš Passat), jau nākamajā paaudzē, lai arī nosaukums B6/B7 it kā sakrita ar Audi paaudžu numerāciju, patiesībā Passat jau tad bija uzlikts uz pastieptās Golf platformas, automātiski noņemot Passat no jebkādas lielo un interesanto motoru uzstādīšanas, kā tas teiksim bija ar B5 paaudzi, kad tur bija tāds savdabīgs eksperiments kā W8 motors. Savukārt šis… Read more »

Lapsinieks

jā – senos laios viss biaj vienkārši. A3=golfs, A4=pasāts. A6 un 8 nemaz “tautas vāģa” segmentam nepienācās. Šodienas polo ir lielāks par pirmo pasātu. un so what? Bet apskatīt kopīgas platformas šādā kontekstā ir muļķīgi – tikpat labi var domāt, ka golfs ir saīsināts pasāts.

anonymous

Nekā muļķīga- pērkot Arteon, Tu fiziski iegūsti mazāk par savu iztērēto naudu, jo tāda produkta pašizmaksa ir zemāka, nekā tā paša A5, teiksim.

Lapsinieks

ja viss pasaulē notiktu pēc racionāliem apsvērumiem, tad 90% automašīnām uz ielas vispār nevajadzētu atrasties. Tām nemaz rasētāja dēlis nebūtu jāpamet.

Skābene

Kāds Arteon, mazliet uzfrišināts Passat CC! :)

Kaspars Strizko

Nopakots Škodas SuperB :D, varu salīdzināt jo ikdienā vizinos ar Škodu un esmu notestējis arī konkrēto VW

Kristaps Skutelis

Vai tad Superb nav vēl plašāks un ietilpīgāks? Man vismaz bija sajūta, ka brauc ar kaut kādu ļoti plašu auto. Aprīkojums gan bija kā “lētā VW”. Tādā ziņā Arteons liekas “īsta manta” :)

TautasBalss

Jā, auto glīts, nenoliedzami. Bet cena nenormāla. Normāli LV pilsoņi tādu varēs pirkt labi ja 5 gadus vecu. Par 10-15 000 eiro var dabūt normālu 5 BMW, kas ir augstāka līmeņa auto, jā, šim ir gadžetu vairāk, bet nez vai tas ir tās cenas vērts. Jaunus auto varbūt var atļauties uzņēmumi, arī ne daudzi, bet var. Privātam tur nav ko darīt, ja vien nav kur naudu likt.

Kristaps Skutelis

Nu nevar salīdzināt jaunus ar lietotiem auto. Arteonam ir ļoti laba cena par to glītumu un tehnoloģijām. Citi līdzīgas klases vācieši maksā dārgāk.

Skābene

Varētu padomāt, ka tu vari nopirkt jaunu 5tās sērijas BMW. Ja nevari, tad sapņo klusiņām un gaidi, kad tev pārdos lietotu!

Skābene

Izskatās, ka 240zs dīzelis ar saviem 500Nm būs labākais jaudas un ekonomijas agregāts, komplektā ar 4motion. Vismaz pie luksafora reti kurš bembis varēs turēt līdzi, bet patēriņš būs ļoti pieņemams šim atsvaidzinātajam Passat CC.

Lapsinieks

tik un tā joprojām jūt, ka tas ir dīzelis. turklāt – nenormāli dārgs un komplicēts. Gaidu kad dīzeļi izmirs kā suga. Max gadi 10 un neviens vairs tādus neatcerēsies vieglajos auto.

x

dīzels-šmīzels…VISI viņi smird, iekšdedzes dzinēji, visi no vietas.
īpaši to jūt tagad, kad rīti kļuva vēsāki – paminies garām stāvošai rindai, nepētu vai smird tikai vecie vai visi, bet pilsēta ar tukšgaitā strādājošiem iekšdedzes motoriem ir apliecinājums tam, ka progress mēdz būt arī šausmīgi lēns.

Skābene

Es labāk paostu benzīna dūmu, nekā ostu sasvīdušu kolēģi nelielā ofisa telpā! :D Un pat ja iet dušā un pārģērbjas, skapītī paslēpto botu aroms liek saraukt degunu ikvienam, kas ienāk ofisā! :D

x

okok, benzīndūmam nav ne vainas, īpaši ja bērni jau uztaisīti.

Lapsinieks

nurekā pac visu izskaidroji. Tu neesi noteicējs pār savu dzīvi – tātad – situācijas, iegribu vergs. Esi tak priekšnieks un atlaid tos svīstošos kolēģus! A to tas izlaužās pēcāk krustojumos un uzdzen stresu apkārtējiem līdzpilsoņiem.

Skābene

Dārgs…, komplicēts…, bla…., bla…., bla! Tu runā kā tipisks second hand auto pircējs! :) Jekuram jauna auto pircējam ir pie kājas, ko Lapsenieks ar viņa auto darīs otrreizējā tirgū, galvenais, ka pats var vismaz 5 gadus nobraukt bez bēdu un pēc tam kaut ūdens plūdi!

x

nu, nesaki vis…..ir valstis ar zemākiem degvielas standartiem (kas reāli līst no šļaukas) un tur viss trahtungs ar to saistītais tiek arī pirmajam pircējam, jo dīleris to visu pamatoti noraksta uz degvielas kvalitāti. un jaunam auto ar tā izmaksām tam ir terapeitisks efekts. tikt vaļā no šāda jaunā auto un pēc tam – tiešām – kaut plūdi, kaut lietots auto kuram mauc iekšā aftermarketu un nebaidies par garantiju.
mēs jau te esam mazliet piemirsuši par kurināmo dīzeli (vai tas bija kuģiem domāts?) un benzīnu pusuzpus ar ēzeļa urīnu.

Kristaps Skutelis

Jā, bet mēs taču nedzīvojam kaut kādā Albānijā.

svimart

kuģiem parasts dīzels tik iekrāsots sarkans, bet no kurināmā jāturas pa gabalu pat ar krievu traktoriem…

Lapsinieks

ne tu tādu vari pac nopirkt, ne uzturēt. šo visu saka džeks, kas brauc ar džusīšu mazo parketnieku. seriously???

y

Kas sim auto butu tik dargs, lai to nevaretu uzturet? 1. Tas ir jauns auto. 2. Pat, ja tas butu piecus gadus vecs, ta uzturesanas izmaksas nebutu augstakas par 10+ gadus vecu audi a6.

Lapsinieks

ja jau jautājums par tēmu, tad atbilde ar’ – jo dārgāks auto, jo dārgāks kasko. bet ne jau par tp stāsts: kaismīgākie auto aprunātāji nav to pircēji. kā tur bija ar lapsu, kurai vīnogas zaļas, jo nevarēja tās aizsniegt.

Skābene

Ar vismaz ar jaunu , kamēr tu ar vecu sarūsējušu saabu, kam Tehniskajā apskatē katru reizi atķeksē eļļas noplūdi un koroziju! :)

Lapsinieks

cik gadus saukāsi (sevi mānīsi) to par jaunu?

Kristaps Skutelis

Kas tas par jautājumu? Tik ilgi, kamēr maksās līzingu :)

Lapsinieks

:D :D :D cepums Tev!

Lapsinieks

bet ja nopietni – toijotas toč ir tajā auto kategorijā, kas pēc 5-10 gadiem vnk piemēslo pasauli. Nav dzirdēts, ka kāds tūnētu vecas toijotas kā volvo, sābus, jaguārus vai meršus. Kaut vai tos pašus fantomasa sitroenus. pat ar jauniem – neviens nesaka ka stilīgi – kā mini. harizma – nulle. Tādu vēl līzingā? vispār jānošaujās :D

Skābene

Neliels ekskurss saab vēsturē! Pēdējais īstais saabs bija 900 OG. Lielākā vērtība ir AERO kupejām un kabriķiem. Pēc tam SAABS nonāca GM paspārnē un tika ražoti 9000, kas patiesībā bija FIAT un Lancia. Un tā kā 9000šais bija FIAt, tad arī rūsēja tas mēsls kā riktīgs FIATS. Ja netici, uzzvani uz jebkuru šrotu un paprasi vai ir pieejami 9000 priekšējie spārni (uzreiz saku- neatradīsi). Pēc tam nāca 9-5, kas pa lielam jau ir OPELIS. Arī rūsē kā riktīgs Opelis, visiem universāļiem bagāžnieka grīdas jau pārmetinātas. Tika aprtīkots ar isuzu dīzeļiem, kas ir vienkārši katastrofa, vai ar opeļ dīzeli, kas jau… Read more »

Lapsinieks

Raksti īsāk. Tālāk par pirmo muļķību nelasīju: 9000šajam nav nekāda sakara ar GM, jo GM pārņēma saaba kontrolpaketi tikai 1990. gadā.

svimart

sava taisnība ir par fiat: https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9000. bet 9000 nebija tik slikts, ziepes sākās pēc tam GM…

Lapsinieks

patiesībā – stāsts galīgi nav par to. Ikonas cilvēkiem ir galvās. Viens pazīstams vīrelis restaurē šādi un pārdod http://garagenormandie.nl/klassiekers/. Diez vai viņam interesē sarūsējis spārns vai eļļas noplūde. viens cits čoms dānijā restaurē vecus roverus un volvo.
es saprotu, ka cilvēkam, kas sēž līzinga toijotā pie krustojuma un meklē kādu ko pazemot, daudzas INTERESANTAS lietas varētu vienkārši paslīdēt dzīvē garām. Pavej – Māris, par provi, braukā brīvdienās ar vecu mersi… :D

x

vo, vo…un ikonas katram savas – vienam tas ir jauna līzinga motorkulba, otram – teju no jauna uzbūvēts klasiskais auto un trešajam – 3x čipots vīlējamais. kas labāks? tas, kas sniedz prieku un gandarījumu. tātad, katram savs.

Skābene

Nesalīdzini DS citroenu ar SAAB. Tā laika Citroeni grieza ārā pogas S klases meršiem. Vienīgais vecais SAABS, ko ir vērts restaurēt un turēt kolekcijā ir Sonnet. Vēl interesants varētu būt 99Turbo un 900OG turbo.
Viss pārējais ir totāli hlami bez kolekcijas vērtības.
Tad jau labāk investēt kādā vecā amerikāņu muskuļauto, vai jaguārā.

Lapsinieks

un kur tu ņem, ka mani tieši vecais 900 turbo kabris neinteresē?
karoče – man jau apnika. I can’t see your point.

Skābene

Kā nav skara, ja 9000 tika ražoti līdz 1997.gadam?

Lapsinieks

jūtu, ka tev ir baigais kreņķis iekšā – būsi pirmos neatkarības gadus pamatīgi nocīnījies ar norūsējušiem graustiem… tā ir, kad grib uzlēkt augstāk par savu pakaļu. lai kā tagad nespirinātos – komforta un sajūtu ziņā visi tie jaunie plastmasas parketnieki nestāv i blakus veciem volvo un sābiem (ja tie ir labā stāvoklī) – vnk cita klase un cenu kategorija jebkura sīkuma izpildījumā. par manu sābu vari izteikt minējumus cik vien vēlies – ja tas tev liek justies varenāk. kaukāc piepildījums jau dzīvē vajadzīgs.

Jānis A

Par tiem dīzeļiem pilnīgi piekrītu vienīgā problēma, ka neizskatās, ka tuvākajā laikā tie izmirs diemžēl. Jo tāpat daudziem joprojām interesē vienīgi, ka dīzelis ir lētāks par benzīnu un mazāk rij, t.i. mazāk būs jātērē statoilā un varēs nopirkt hotdogu par ieekonomēto naudu (aizmirstot par faktu, ka sākumcena bija lielāka un ignorējot faktu, ka pēc operatīvā līzinga palēnām sāks visas dīzeļštrumenes brukt kopā). Bet nu jā cilvēkiem neinteresē, kas notiek ar mašīnu secondhand tirgū, kas ir pinlīgi normāli

y

Muļķības ar savu 535 šito arteonu uzvilktu uz desas, ka nejustu…

Skābene

Dīzeļ Arteons līdz simtam ceļ 6.5 sek! E60 535 līdz simtam ceļ 6.7 sekundēs.
Bet tā kā tavs 535 ir jau vecs un ar notītu odometru, tad puse zirgu ir jau apsprāgusi! :)

anonymous

vispār jau 6.4 pēc tehniskajiem datiem (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=151635) , turklāt DSG ir tā īpatnība sākumā notupīt, kā rezultātā, to 535d diez vai izdosies apdzīt, un ja vien tas E60 nav galīgi – galīgi nodzīts un ar pavisam švakām riepām, tas uzrādīs ļoti tuvu rūpnīcas parametriem.

Skābene

Tā kā 240hp arteons nāk komplektā ar 4motion, tad ziemā E60 nav lielu izredžu. Vasarā, uz sausa, silta asfalta varbūt!

y

DSG sākumu “notaupa” tikai viena iemesla dēļ – lai neizjuktu. Kā jau liela daļa automātu.

y

e60 labs joks, vispār pirms aptuveni gada man bija e60, tikai 3.0d, tagad braucu ar F10, bija doma ņemt pilnīgi jaunu auto, bet bmw 5 sērija nebija pa kabatai, un līzingā auto nevēlējos ņemt. Par cik budžets ierobežots un izvēle jaizdara starp jaunu quashai un tml plastmastniekiem, vai second hand bmw, tad nenoliegšu, ka nenoturējos :D
tfu, tfu, nekādas problēmas nav bijušas un savu izvēli nenožēloju.

anonymous

6.5 līdz 100 jau nu gan nav nekāds baigais sporcmens, pazemot vecu 2.0 dīzeļu īpašniekus diez vai ir šāda auto pircēja to-do listē…

Lapsinieks

Ļoti priecē Māra kā rakstnieka talanta attīstība un izaugsme. Tā turpināt! Pāris sintakses kļūdiņas un viens semantisks brīnums – visādi citādi – cepuri nost, prieks lasīt!