Ir noteiktas automašīnas, pat ne ļoti dārgas automašīnas, kuras izskatās lieliski, brauc lieliski un tev arī liek justies lieliski, bet pārdošanas apjomi negrauj rekordus. Kāpēc? Kaut kāds veto? Milzīgs degvielas patēriņš? Veidots no aļņu asinīm, vai kāda cita vaina? Nē, ar auto viss ir vislabākajā kārtībā. Tas vienkārši der ne katram.

Karstie hečbeki ir ļoti populāri Rietumeiropā, kā valstīs ar mazām un šaurām ieliņām, tā arī plato autobāņu paradīzēs. Mūsu platuma grādos šie vidēja izmēra auto ar labiem dinamikas rādītājiem nav ļoti iecienīti un daudz regulārāk jaunus cilvēkus var redzēt pie daudz lielāku un garlaicīgāku auto stūrēm. Grūti atbildēt kāpēc! Pat ne grūti, bet vienkārši bezjēdzīgi, jo tur jāmeklē skaidrojums mūsu vēsturē un psiholoģiskajā stāvoklī, kas lai paliek kāda šova uzdevums.

Vasara mums šogad ir bijusi nekāda, bet gads kopumā var lepoties ar dažādu auto pirmizrādēm, virkne auto ir guvusi sejas uzlabojumus, ražotāji savu mājas uzdevumu ir izpildījuši, tagad kārta ir man. Divi pavisam interesanti auto, ar kuriem esmu pavadījis vairākas dienas, neliek mieru man vēl šodien, jo ir atstājuši atmiņu kladīti puspievērtu. Tie patika, deva kaudzi emocijas un pārdomas un vēl vairāk iedzina pārdomu stūrī – kāpēc tos tik maz pērk?

Kāpēc es esmu apvienojis šo rakstu? Tas pat nav laika trūkuma dēļ, kas ir pēdējā laikā diezgan nospiedoša nianse, tas nav arī dēļ tā, ka kāds no tie auto nebūtu pelnījis atsevišķu rakstu, nebūt nē. Kā Volkswagen Golf GTI, tā Opel Astra GTC OPC katrs ir kārtīga raksta cienīgi. Tomēr, par pēdējās paaudzes Golf, kaut elektrisko, es esmu jau rakstījis un auto interjerā un vizuālajā noformējumā ir ļoti līdzīgi, savukārt Astra GTC OPC par svaigu laidumu gluži nevarētu nosaukt, tas ir tirdzniecībā jau kopš 2012. gada. OPC versijas aktuālajai Astra vēl vienkārši nav. Nevajag arī apjukt nosaukumos, jo dažās vietās modelis saucas Astra OPC, dažās kā pilnīgi atsevišķs modelis GTC OPC, es palikšu pie GTC varianta, jo tas izklausās jaudīgāk.

Kas tad lācīšiem ir vēderā?

Kaut pēdējā laikā esmu uzsācis tabulu veidošanu dzinēju un kārbu variantu vieglākai uztverei, šoreiz pat tas nebūs jādara, jo gan GTI, gan OPC ir pieejami tikai ļoti ierobežotā modifikācijā.

Sāksim ar VW Golf GTI, kuram mēs varētu uzkabināt klāt tādu simbolu virknējumu, kā MK7.5, proti, septītās paaudzes atjauninātā versija. Auto ir pieejams tikai ar vienu dzinēju, 230 Zs (250 Nm) divu litru TSI turbo dzinēju, bet ir komplektējams kā ar sešu ātrumu manuālo ātrumkārbu, tā arī 6 ātrumu DSG divsajūgu automātisko ātrumkārbu. Salīdzinot ar iepriekšējo versiju, jaudas uzlabojums nav vērienīgs, nieka 10 zirgspēku ir piepulcējušies. Neatjauninātajai versijai gan uzkabinot Performance paku, varēja iegūt tos pašus 230 Zs. Performance paka jaunajam loceklim būs pieejama tikai tuvāk gada beigām un tā dos jau 245 Zs, bet tas ir ne gluži pats nozīmīgākais uzlabojums, īsteni karsto hečbeku fani stipri vairāk novērtēs pašbloķējošo priekšējo diferenciāli, kurš, salīdzinoši ar esošo GTI XDS+ sistēmu, kura spēlējas ar bremzēm, lai palīdzētu vadāmībā, dos daudz asākas braukšanas izjūtas. Būs arī pavisam jauna septiņu ātrumu DSG ātrumkārba. Ja tagad GTI Uzlabotā adaptīvā piekare ļoti labi balansē uz komforta un sportiskuma robežas, tad Performance pakā tā tiks padarīta sportiskāka.

Ar GTC OPC ir vieglāk, arī tam ir divu litru turbo dzinējs, bet tas attīsta jau 280 Zs (400Nm) un auto pieejams tikai ar sešu ātrumu manuālo ātrumkārbu. Salīdzinoši ar iepriekšējo Astra, dzinējs attīsta par 40 Zs vairāk, kas ir pateicoties pilnībā pārveidotai gaisa ieplūdes sistēmai un optimizētai izplūdes sistēmai. Pašbloķējošais reduktors ir pieejams uzreiz nebūs jākrāmējas ar nekādām jaudas pakām. Auto ir ticis pie pamatīgas Brembo bremžu sistēmas un pavisam jaunas elektroniski regulējamas FlexRide aktīvās piekares.

Izskatam ir nozīme

Jā, pie tam liela nozīme. Par izskatu sūdzēties nevar neviens auto. Ja vēl Golf kaut kā spētu nomaskēties ikdienas auto plūsmā, tad Astra pamatīgi izceļas un to uzreiz atpazīs, bakstot sejā “ar šo jau nav vērts skrieties”. Nepārprotiet, Golf GTI atšķiras no saviem ikdienas brāļiem, tomēr, ne tik kardināli. GTI interjers ir ieturēts standarta VW aprisēs un absolūti neko jaunu neieraudzīsiet, ja neskaita rūtotos sēdekļus un ar sarkanajiem diegiem izšūto stūri un ātruma pārslēga kloķi. Es gan uzreiz arī nesaku, ka vajag kaut ko pavisam savu būvēt, tas nav ekonomiski izdevīgi. Interjeri abiem auto diži neatšķiras no pavisam ikdienišķajām modeļu versijām, nav sastopami vieglāki, dārgāki materiāli. Kamēr OPC ir ticis pie dziļiem, ērtiem un visādi citādi fantastiskiem jaunās paaudzes Recaro beņķiem, GTI ar to nevar padižoties. Sēdekļi ir ieturēti klasiskajā rūtiņu dizainā, nodrošina labu sānu un muguras atbalstu, bet nav tik sportiski.

Tā vietā, Golf ir klasi modernāks, to pavada pilna izmēra LCD mērinstrumentu panelis, bezpogu skārienjūtīgā multimēdijas sistēma un kaudze dažādu vadītāja asistentu. GTC OPC ir jau pavecs un tam visas modernās sistēmas ir mazāk, mērinstrumentu panelis ir klasisks un viss auto ir daudz vienkāršāks, kas varbūt ir pat labi.

Cik karstu braukšanu varam sagaidīt?

Šoreiz sākšu ar Opel. Par faktu, ka braukšu ar GTC OPC, zināju vēl pirms Golf GTI izmēģinājuma un, teikšu godīgi, ļoti gaidīju šo dienu un gaidīju vairāk par GTI. Ļoti pievilcīgie dinamikas parametri, agresīvais dizains un auto kopējā aura mani patiesi uzrunāja. Kad tiku pie atslēgām un sadzirdēju patīkamo izpūtēja toni, kas kopā ar apziņu, ka abas dienas ar OPC sakrīt ar atvaļinājumu darbā, sajutos pavisam labi un varēju nepiespiesti ieplānot interesantus maršrutus. Rīta cēliens sākās ar pāris darīšanām Rīgā, kas ļoti labi saderēja ar auto spēju pārbaudi ikdienas režīmā. Tomēr, prieki relatīvi ātri beidzās. Jau netālu no starta punkta blakus pie luksofora nostājās pavisam ikdienišķs SUV ar dīzeļdzinēju zem 200 Zs, kurš izrādīja vēlmi “uzskrieties”, uz ko man divreiz mājieni nav jārāda. Pēc tam, kad tiku piesmiets kā pie pirmā, tā arī otrā luksofora, nokaunējies iekārtojos tam aizmugurē un tikpat nokaunējies turpināju ceļu uz pirmo pieturas punktu. Auto dinamika līdz 100 kilometriem stundā ir tik smagnēja, ka mani itin viegli pārspēja parasts paaugstināts aparāts. Pēc 100 km/h GTC atdzīvojas, ko turpina darīt arī stipri virs atļautā ātruma robežas un nākas vien secināt, ka auto ir paredzēts valstīm bez ātruma ierobežojuma.

Savukārt, par balstiekārtu gan varu teikt reti atzinīgus vārdus un Rīgas ceļiem nepiemērotie 20 collu diski gaitas īpašības praktiski nebojāja. Bet sīkums par Rīgu. Ceļi tālāk veda caur Jūrmalas ciemiem Tukuma virzienā, kur ceļi ir forši un līkumoti, bet arī ne paši svaigākie un, ļoti dinamiski līkumojot, mani OPC piekare pārsteidza arvien vairāk. Trīs režīmu adaptīvie amortizatori ir meistardarbs un pat speciālajā OPC trases režīmā auto ir lietojums arī ikdienā, kas nebija iespējams, teiksim, ar Honda Civic Type-R. Ceļa nelīdzenumi tika absorbēti, nelaupot auto stingrību līkumos un uz stūres iekārtas praktiski neko nevarēja just, kas ir izteikti jaudīgām priekšpiedziņas automašīnām, bet tas ir tāpēc, ka OPC vēl pieturas pie hidrauliskās stūres iekārtas pat neskatoties uz to, ka Opel ražo patiesi labas elektriskās stūres, kuras  ir arī iecienītas autosporta būves projektos. Tik tās bailes nomest ātrumu zem 100 km/h nepameta, ja nu kāds SUV glūn aiz stūra un grib piesmiet. Manuālā ātrumkārba ir ļoti precīza un sajūga pedālis arī ir noregulēts tādā pozīcijā, lai pat amatieris nevarētu aizrauties ar sajūga slidināšanu.

Ar GTI bilde ir pavisam cita. Kaut veidols nav tik agresīvs un izplūdes sistēmas skaņa ar tādu toni nepavada, starta dinamika ir ļoti pārsteidzoša un tā vien prasās sameklēt pelēko SUV un parādīt, kur vēži ziemo. Tomēr, dinamika pēc 100 km/h strauji samazinās un vienā ausī velns čukst, ka jaudas ir par maz, ja ir vēlme pa autobāni vismaz mēģināt turēties līdzi GT mašīnām.

Golf ir Nirburgringa savas klases karalis (jaudīgākā R versija) un tikai mazliet atpaliek no aktuālā Honda Civic Type-R. GTI ļoti precīzo stūres iekārtu, sabalansēto balstiekārtu jūt uz katra stūra un tā vien gribas dinamiski atļautā ātruma robežās pārvietoties kā pa pilsētu, tā arī mums pieejamajām šosejām. Pietrūkst “bloķa”, to gan arī jūt uz katra stūra, savādāk stabilitātes sistēma visu laiku cenšas iejaukties tavā dzīvē, ko nekā nevarēja izjust ar OPC. Arī pie pārlieku asajām bremzēm ļoti ātri var pierast, kaut sākumā var sanākt pārsteigumi. Bremžu diski nav ne tuvu tik lieli kā OPC, bet problēmas ar apstāšos netika novērotas.

Golf arī ir iespēja piepirkt adaptīvo piekari un izmēģinājuma auto parametru sarakstā tā ir ierakstīta, tā itin labi atrada balansu, lai auto nepadarītu ellīgi cietu sporta režīmā, tomēr atšķirība ir tik minimāla, ka Sport režīmu es tā arī neizslēdzu. Sport režīms arī uzlabo ātrumkārbas darbību un stūres iekārtas stingrību, kas man patīk. Tomēr, auto nav skaļi kliedzošs ielu huligāns, kas to vien dara, kā prasās uz trasi, auto ir relatīvi ikdienišķs. Bet Golf nekas nav jāpierāda, pircēji tāpat lielākajā daļā gadījumu izvēlēsies Golf, nevis kādu konkurentu.

Es gan uzskatu kā mīnusu, ka neizjutu mežonīgu atšķirību ar, teiksim, VW e-Golf, auto ir tikpat stingrs un ass, pietrūkst odziņas, ko dod trīs maģiskie burti, atšķirība noteikti varēja būt izteiktāka, izceltāka, tomēr populārākā uzņēmumu menedžeru auto jaudīgākā versija. Iepriekšējās paaudzes Golf GTI brauc asāk. Kaut auto ir atjaunināts, DSG ātrumkārba vēl ir vecā labā, kura ir ļoti ātra un labi sabalansēta ar dzinēju. Jautājums, kāda būs jaunā septītniece?

Cena

Izvēloties dārgus limuzīnus, pāris tūkstoši šurpu turpu diži lomu nespēlē. Šī situācija nepavisam nav raksturīga vidējā cenu kategorijā. Pārsteidzoši ir fakts, ka abiem auto cenas ir ļoti līdzīgas, bet tas ir līdz brīdim, kad papēti dziļāk. VW spēlē ne tik godīgu spēli un uz sākuma ciparu skatīties nav īsti vērts. GTC OPC maksā sākot ar 31 tūkstoti EUR, kamēr Golf GTI ar manuālo kārbu, lai būtu precīzāks salīdzinājums, no 27 tūkstošiem EUR. Tā uz karstām oglēm izvēle ir skaidra, bet nevajag sastrēbt karstu. Golf starta komplektācija, kaut diezgan laba, tomēr ir relatīvi ierobežota, ne pa velti izmēģinājuma auto maksāja 44 tūkstošus. OK, par to naudu Golf arī tiek pie ļoti labas komplektācijas, fantastiskas mūzikas un visām vadītāja asistenta pakotnēm. OPC arī var sakasīt 10 un vairāk tūkstošus papildus aprīkojumā, bet sākotnēji tiek iegūts vairāk. Izmēģinājumā auto maksāja 35 tūkstošus EUR, samaksājot papildus par 20 collu diskiem, labāku mūziku, ādas apdari un vēl pāris niekiem. Tātad, abi auto maksā faktiski vienādi.

Kuru no šiem es izvēlētos?

Nevienu, haha. Es neesmu īstens VW fans un Golf fans pat mazāk, bet pēdējie VW ražojumi mani ir ļoti patīkami pārsteiguši. Tajā pašā laikā man nekad nav bijušas pretenzijas pret Opel, it īpaši pēdējo paaudzi, kurai visi modeļi ir padevušiem kā glīti, tā labi. Ja mans dvēseles stāvoklis noteiktu, ka man ir ikdienā ir jābrauc ar karsto hečbeku un būtu jāizvēlas tieši starp šiem abiem, es paliktu pie GTC, jo tā pastiprina manu viedokli par to, ka speciālajiem modeļiem ir jāizskatās krasi atšķirīgi un auto ir jāizskatās spilgti. Golf, kaut izskatās lieliski, vairāk atgādina sieviešu krūtis, kurās ir ievietots pavisam mazliet silikona, lai uz vecumu uzlabotu formu – it kā standarta, bet labāks. Ar to ir par maz.

Secinājumi

Kaut pašam īpašumā nekad nav bijis neviens hot hatch, draugiem ir un esmu uzņēmis dažādus viedokļus. Mani uztrauc, ka ražotāji savos karstajos biedros ieliek arvien mazāk dvēseles un sāk mazāk rūpēties par braukšanas prieku, priekšroku dodot tikai ikonas uzturēšanai, proti, rada tā saucamos “boy racer” – auto ar milzīgiem diskiem, uzpūstiem saloniem un relatīvi dārgas. Auto vairs nav mazi un ņipri, tie ir masīvi, neveikli un pat garlaicīgi. Tomēr, ir gaisma tuneļa galā. Jaunie mazauto beidzot ir pieejami ar interesantiem dzinējiem, proti, Opel Corsa OPC ir 207 Zs (280 Nm) un jaunais VW Polo GTI ir nopērkams ar 200 Zs (320 Nm) un tas jau varbūt atkal klasificētos kā karsts jauniešu auto, ar kuru kā aizbraukt pie vecmāmiņas, tā arī noplēst riepas pa vietējo trasi. Lai lielie brāļi (proti, Golf un Astra) lai paliek ģimenes cilvēkiem, lai palīdzētu cīnīties ar pusmūža krīzi.

Pastāsti citiem:
  • Wecan

    regulārāk jaunus cilvēkus var redzēt pie daudz lielāku un garlaicīgāku auto stūrēm. Grūti atbildēt kāpēc!

    Bezjēdzīgas ir tikai tavas domas, latviešiem patīk praktiskas lietas tai skaitā arī man, kādēļ man pirkt Golfu GTI pa bāzes cenu 26 k, ja nedaudz pieliekot klāt naudiņas, es varu iegādāties jaunu audi A4, kas ir prestižāks. Tas lūk izskaidro kādēļ nav tik populārie ātrie hečbeki Latvijā. Savukārt Rietumeiropā ir problēmas ar šaurām ielām pilsētās, un manuprāt arī ar līkas rokas auto vadītājiem noparkot auto. Tādēļ, lai tie auni pērk hečbekus

    • Kristaps Skutelis

      Ha, prestižāks. Ponti, tātad, ir noteicošais?

      • Wecan

        Vai biji domājis punkti? Tad jā un svarīga lieta ir arī vieta mašīnā un bagāžniekā tev jau tas ir saprotams, ka ģimenes cilvēkam, es ceru, diez vai tu izvēlētos Golf, vai tomēr?

      • Kristaps Skutelis

        Tu jau rakstīji par prestižāko A4. Un prestižs pa lielam ir tikai ponti. Tā kā ar vienu auto mēs nebraucam visu mūžu, tad loģiski, ka bezbērnu periodā ļoti labi iederētos arī karstāks hečbeks. Pēc tam, pēc 30, visi drūmām sejām pārsēžamies uz skumjiem Vojāžeriem :)

      • Lapsinieks

        domāju, ka izskaidrojums ir daudz vienkāršāks – mums ir plati un taisni ceļi ar ātruma ierobežojumiem – tā īstni nav kur izpausties. šitos tiešām – jaunībā pa kalnu serpantīniem vai bāni, nevis Latvijas bedrainajām ielām.

      • Wecan

        Jā un arī pie tā pieturos un nekaunos no tā, manuprāt jaunībā visi izvēlās citas markas auto attiecībā pret savu finanšu rādītājiem. Nevienu nenosodu, bet par faktiem jādiskutē :)

      • Maris Gaugers

        Ļoti precīzi! Ponti, tikai un vienīgi ponti ir tas, kas mūsu PSRS tautu bīda uz priekšu. Ja cilvēkam ir 30+k EUR, viņš nopirks 5gadīgu semaku, nevis jaunu Hothatch, kas noteikti ir daudz interesantāks auto

      • Lucifer

        Ko nozime interesantaks? Pa kurieni? Latviju?
        Cilveki vnk ir gudri un neperk smagu mazjaudigu golfu. Cena vnk ir par augstu, prieks ta, ko tas auto sniedz. Piedevam nemot vera to, ka Latvija jau to niecigo jaudu nav kur likt.Pa 30K var mierigi sak nodarboties ar amatieru autosportu, a kas ir golfs? Ne sis ne tas – ne jaudas ne komforta, un pat p’ardod p’ec tam vinu nevares.
        Un nobeiguma, es varu deret par visiem 100%, ka Tu pats tadu masinu par so cenu nekad nepirktu! Labak panemt vecu mersi (kads Tev jau ir):D, un “dot grida”

      • KKTK

        Vairāk līdzinās tētim un vectētiņam aiz rAudi stūres

    • Janis

      Paturpinot Wecan akcentu uz konkrētu teksta atkāpi – tiešām interesanta piezīme no autora puses, man tā arī “iekrita acīs”! Nez ar kādu auto pats raksta autors brauc! :)

      Kristaps noteikti arī dzīvo dziļi laukos, ja reiz izvēlējies sev apvidus auto, nevis normālu ģimenes universāli! :)
      Šis vispār, manuprāt, ir bezjēdzīgs temats – nav jāspriedelē par lietoto auto izvēli. Es izvēlos BMW – lietotu, jo jaunu nepavelku naudiņās. Bet izvēlos BMW, tāpēc, ka tā mašīna reāli brauc! Neiet runa par gonkošanu vai ko tamlīdzīgu. Nē, vienkārši manevrētspēja, jauda – kad nepieciešams un arī izskats, kas ir ļoti OK pat 10 gadus vecam auto.

      • Maris Gaugers

        Es braucu ar interesantiem auto!
        Ikdienā man pašam ir sarkans 2008.gada BMW kabriolets, foršās vasaras dienās es braucu ar 96.gada Mercedes SL500 kabrioletu un ģimeni vadāju ar pirmspēdējās paaudzes BMW universāli

      • Wecan

        Godīgi? Man nav automašīna, jo no manas dzīves vietas līdz darba vietai un augstskolas attālums ir tikai 25 min attālumā. Man fiziski neatmaksājas turēt auto.

        Jāni nevienā brīdī neesmu nevienu lietotu auto vadītāju nosodījis par viņa izvēli, es esmu praktisks cilvēks un dzīvē rīkojos pēc vajadzības un iespējām arī izvēlos praktiskas lietas.

        Ak jā, es neesmu no tiem cilvēkiem, kam būtu kauns braukt ar 8 gadus vecu lietotu Vw auto, vai BMW. Ja runa ir par jauna auto iegādi tērējot 30k un nopirkt GTI Golfu, tad gan man būtu kauns ar tādu braukt un pateikt cik tā automašīna maksā.

        Nevajag mani pārprast, man patīk Vw ražotas automašīnas, bet kā jau minēju visam ir sava cena un prestižs, to gan tev derētu atcerēties.

    • KKTK

      Eiropā jaunieši perk mašīnus sev un savam priekam. Jā viņiem arī tās naudas ir vairāk. Nevis pērk kūti ar ko plāno vest arī mēbeles, kartupeļus no mammas un skatīšus pārvācoties. Un tad vēl tam visam ir jābūt dīzelim ko pats pēc tam nevar uzturēt. Tai Eiropā viņiem ir nauda ar kurjeru nosūtīt savus plauktiņus.

      • Wecan

        Ok nepiekritīšu tev, tikko uzrakstīji gandrīz pilnīgas muļķības!

        Nauda ir tikai dažiem jauniešiem, liela daļa ārzemnieku brauc mācīties uz Latviju, jo ir pārāk stulbi, lai tiktu uzņemti augstskolās budžeta vietās savā valstī, vai arī nespēj segt gada maksu studijām. To man ir teikuši ārvalstu studenti personīgi.

        Nerunājot nemaz par jauna auto iegādi. Šeit arī būtu jādefinē līdz kuram vecumam cilvēks ir jaunietis.

        Manuprāt šo mazo auto īpašnieki ir, vai nu lieli fani šai auto markai, kas manā izpratnē ir ļoti cienījami, otra galējība varētu būt, ka auto īpašnieks sevi neciena, vai arī nevar atļauties sevi cienīt, kā jau jebkurā valstī slāņi mēdz būt dažādi un iztikas minimums arī.

      • KKTK

        Laikam esmu pārāk vecs :) Jā noteikti tie nav studenti. Es domāju cilvēki ap 25+. Kas jau normāli pelna un bet bērnu nav. Tad nu pirmo reizi pēc zīmola, vai izdevīgākā dīla paņem vienu karsto hečbeku (kaut vai līzings), pabraukā un tad maina. Ir man daži paziņas, kas katru ik pa gadam plāno mainīt savu karsto heču pret citu. Tādejādi viņi izbaukājas un izārdās ar VISIEM. Tiešām apskaužami. Bet kad bērni parādās, tad tirgo nost un ņem ģimenes izmēram noderīgāku auto.

      • Wecan

        Kā jau rakstīju viss ir atkarīgs no finansiāla stāvokļa, bet nedomāju, ka kaut kas krasi mainās dažādas valstīs, un man tiešām grūti saprast, kas ir šo auto klases piekritēji tādā cenu amplitūda, protams jaunietis līdz 31. gadiem var izmantot operatīva auto līzinga pakalpojumus, ka nomu, savi plusi, mīnusi.

        Pa pilsētu labi, ārpus arī labi, bet šis auto klases autiņš ir īstermiņa risinājums vairāk nomai.

      • Lucifer

        Es Tev velreiz paskaidrosu – uzturesanas izmaksas/performance. Ka jau mineji – sava auto Tev nav, tadel nesaproti!

      • Wecan

        Tu vari skaidrot kādam kuru tas interesē, es pats zinu, ka automašīnai atšķiras uzturēšanas izmaksas un apdrošināšanas, nodoklis.

      • Lucifer

        :D
        Ja, jaa puiss, Tu visu zini :)

      • Kristaps Skutelis

        Eiropas Savienībā oficiāli jaunietis laikam skaitās līdz 31 gada vecumam.

      • Lucifer

        Varbut Tev nepieciesams pastudet citas valstis! So auto vieniga jega ir zemakas apdrosinasanas un uzturesanas izmaksas un taja pasa laika “sportiskums”, un tas ari viss.!

      • Wecan

        Un ko man tagad darīt ? Tie kas var atļauties mašīnu par 30 pakām netaupa uz ekspluatācijas izmaksām, viss.

      • Lucifer

        Diemzel, Tu esi viens bezcerigs gadijums:(

      • Wecan

        Pietiek dzert! Ok?

      • Uģis

        Katrā komentārā ir pa kādai aplamībai, bet šajā punktā esi aizšāvis pa visam tālu no realitātes. Tie kas pērk auto par 100 pakām un uz augšu pamazām sāk aizmirst par ekspluatācijas izmaksām. 30 pakas… Tu ko?

      • Wecan

        Gudriniek, es biju salīdzinājis par ārzemēs iegūto atalgojumu un jaunu automašīnu pirktspēju, tas ka tu nevari atļauties jaunu auto sev, tev tas nebija jāsaka visiem.

      • Lucifer

        Tu esi viens mazs trollens, pasam ato nav, kaut ko runa par prestzu utt.
        Vnk bezjedzigi ar Tevi diskutet, ja Tev pat nav sava auto.
        Kas tie par murgiem, uzturesanas izmakas rekina gandriz jebkurs. Seviski so tautas klasu ipasnieki. Un tie kuri nerekina atkal ciikst par katru apkopi. Pazina kadreiz stradaja Wesaa, tur katrs otrais “raudaja” par augstajam apkopes izmaksam. Un tas ir Latvija, kur visi grib braukt ar suv. Nez kadel citas valstis nav tik daudz sadu auto!? Tiesi ta ta tur cilveki nav tik kompleksaini un nevienam nevajag “pontot”.
        Bet, ko Tur gan paaugsies un sapratisi:D

      • Lucifer

        Tad kur problema “Piemest” bimera? Uz to golfu neviena meica neatskatisies, jaudas ari nav un komforta ne tik.

  • Lapsinieks

    “Performance paka jaunajam loceklim”

    Katra vīrieša sapnis :D :D :D

    Māris raksta aizvien aizrautīgāk un izkopti interesantāk.

  • Skābene

    30-44 tūkstoši par karsto hečbeku? Te jau arī atbilde, kāpēc viņus nepērk! Tur tak sanāk arī subaru wrx STI.
    Tad jau kaut kāds KIA Ceed GT ar 204 zs un EUR 20 000 vairāk atbilsts karstā heča definīcijai!
    Klasiskais karstais hečs ir pieejams, vienkārš, viegls un ņiprs!

  • battleborn

    Ja pareizi atradu , tad tam opelim lidz 100 km h vajadzejtu ieskrieties 6 sekundēs , kas nemaz nav daudz. Tad jautajums rodas ,kurš suvs tevi noskrēja? Anyway… jaunieši šādus auto neizvēlas, jo nevienam nav 30 pakas ko nomest par opeli vai golfu.

    • Kristaps Skutelis

      Sad but true.

      • Maris Gaugers

        Nu man atkal mazliet domas dalās! Pieņemsim, ka tev ir interese par dinamisku auto (nevis kādu 1.8 dīzeli) un labi komplektēts karstais auto (bez visādiem liekiem vijeboniem) maksātu 35 tūkstošus EUR.
        Par to naudu interesants nekas nesanāk, WRX STI maksā 40, BRZ ir pārāk specifisks!
        Ko vēl jaunu interesantu var nopirkt par 35k?

      • Kristaps Skutelis

        Sad par to, ka par 30k vidusmēra cilvēks Latvijā nopirks vecu dīzeļbembi vai audi. Atkarībā no reliģiskās pārliecības.

        Biju piemirsis, ka stienis jauns maksā tik daudz. Man gan liekas, ka tas nav īsti salīdzināms ar tiem mazajiem hot hečiem.

      • Maris Gaugers

        Nav nav, STI tomēr ir pamatīga specifika!
        Ja gribās jauno karsto hatch, tad jaunie Corsa OPC un Polo GTI ir mega variants, auto jau ir pietiekami lieli (iepriekšējo Astra un Golf izmērā) un ļoti interesanti varētu būt

      • Lucifer

        Kas stieni tik ipass? Padarga kaste ar sudigu speceni….
        Lai gan par gaumi jau nestridas :D

      • Rinalds Egle

        ar ko BRZ/86 ir tik specifisks? tas kā reizi būtu tas, ar ko braukt “jaunam cilvēkam, jauns auto, par 30k “.
        man kaut kā šie “karstie” (wtf? kas tur ir “karsts”? karsta varētu būt pludmales volejboliste, nevis bleķu kaste…) iepirkuma ratiņi uz steroīdiem galīgi neizraisa emocijas – FWD auto ar 250zs un bloķi? man tas vairāk izklausās pēc nosūtījuma uz metāllūžņu savākšanas punktu, nevis patīkamu braukšanu… ar tādu braukt varētu vienīgi pa šeit neesošo bāni. cietas piekares, plati rati – tas viss ir labi uz “sfēriska asfalta vakuumā”, nevis pa pilsētu vai pie mums ierastiem ceļiem. nemaz nerunājot jau par grants ceļiem. :)
        patiešām hot hatch bija, piemēram golf gti mk1 vai peugeot 205. no patreizējās paaudzes – tie varētu būt kādi apmēram VW Up izmērā, ~tonnu smags, manevrētspējīgs, ļoti vienkāršs auto. un lai maksā 15k, nevis 30k. tas tad būtu foršs auto jaunam cilvēkam :)

      • x

        tagadējā cena 30-40k ir domāta cilvēkiem, kuriem jaunībā ir piederējis gti un pusmūžā ir vēlme atkal sapurināt krēpes. ne jau jaunajiem kā pirmais auto.

      • Rinalds Egle

        nez. diezvai cilvēks, kuram deviņdesmitajos bija gti, gribēs tāda paša nosaukuma, bet pilnīgi citu auto… :)

      • x

        var jau braukt ar veco gti, tikai maksās tas teju tikpat, cik ar jauno, vai pat dārgāk)

      • Lucifer

        Mars izgulet dzerumu

    • Maris Gaugers

      Audi Q5 :D

  • x

    pieņēmums par hot hatchu nelielo popularitāti – auto kā tēma ir novecojis. mūsdienās cilvēki auto arvien biežāk uztver tikai kā transportlīdzekli, un daudzi, ja ir iespēja, izvēlas tos nevis pirkt, bet nomāt kad vajag. psrs domāšanas paliekas tā uzreiz nekur, protams, neizzudīs un joprojām daļa cilvēku sevi uztver kā savu auto un otrādi, bet pamazām tas izzūd un auto no statusa lietas pārvēršas par transportlīdzekli. un ja vajag pārvietoties, kāpēc to darīt mazā, dārgā (pret ietilpību un apkopi) auto. protams, pie mums kā expsrs zemē joprojām ir dzīva domāšana “apgreidošos uz a4 un tad pēc pāris gadiem, kazi, jau uz lielāku audi” un es gribu teikt, ka tur nav nekā krimināli sodāma, ja ienākumi un darījumi ir legāli. pasaule tāpat iet savu gaitu.

  • KKTK

    Neielikt bloķi tas ir galīgi pazemojoši. Redz cik atšķirīga uzvedība it kā uz papīra līdzīgām mašīnām. Paldies par rakstu.
    Skaidrs ir tas ka adaptīvie amortizatori ir gaišā nākotne ikvienai mašīnai. Nez kas sāks piedāvāt āftermārketa ;)
    BTW šī gada TypeR esot daudz, daudz labāks ikdienas režīmā.

  • deni2s

    “Bremžu diski nav ne tuvu tik lieli kā OPC, bet problēmas ar apstāšos netika novērotas.”
    Ja nebrauci pa trasi, tad vai varēja vispār būt savādāk? Nevaru iedomāties, kā ikdienas braukšanā bremzes varētu pārkarst (vienīgais, ko ietekmē bremžu disku lielums).

    Tas, ka ap ~200zs SUV noskrien “hot hatch” neliekas mazliet tā kā milzīgs aplauziens? :D

    • Skābene

      Lietainā laikā nekas pārsteidzošs! Kamēr tavi 280zs rauj kušiņu ar priekšpiedziņu, suv ar 4×4 smuki aiziet!

      • deni2s

        + dīzelim moments uz apakšām ir stipri labāks :D Tie mani 280zs ir tikai pie max apgriezieniem :D

    • Maris

      Var var, ja adekvāti brauc :D