![_39A6784](https://cdn.kursors.lv/2017/05/39A6784-696x464.jpg)
Aktieriem ir ļoti paveicies, viņi var izvēlēties spēlēt traģēdiju, komēdiju, var likt ciest, vai sniegt patiesas prieka asaras. Reālajā dzīvē ir savādāk, lielākajai daļai cilvēku piespiedu kārtā ir jāspēlē lomas, kurām viņi nav kvalificēti. Dzīve ir skatuve, kur izrādes lielākoties ir slikti uzņemtas, tāpēc mēs meklējam ārējas baudas. Vienu no tādām sniedz auto un šodien es gribu parunāt par auto, kurš man sniedza patiesu baudu.
Vēsture nav izteiksmes pilna
Honda savu Type-R modeļu gadījumā ir spēlējusies uz naža asmens vairākas reizes un šoreiz es nemaz nerunāju par lielo virsbūvju dažādību starp tirgiem. Mazliet ieskatoties vēsturē, pirmais Civic Type-R iznāca tieši divdesmit gadus atpakaļ, tomēr pieejams bija tikai Japānas tirgum. Eiropa pirmo Civic Type-R ieraudzīja četrus gadus vēlāk, 2001. gadā ar EP3 virsbūvi. Auto iemantoja lielu popularitāti arī Latvijas entuziastu vidū, neskatoties uz to, ka Eiropas modelis, salīdzinājumā, bija kārtīgi apdalīts. Tas, piemēram, netika pie sarkanajiem Recaro tipa sēdekļiem un bloķējošā elementa priekšējiem riteņiem, lielākas jaudas, labākas balstiekārtas. Eh, visu pat grūti uzskaitīt. Tomēr, vieglās virsbūves, 200 Zs dzinēja un lieliskās vadāmības dēļ auto ieguva daudzas godalgas. Interesanti, kādas būtu atsauksmes, ja mēs tiktu pie Japānas tirgum paredzētās versijas ar stūri “pareizajā” pusē?
2007. gadā iznāca nākamās paaudzes Civic Type-R un Honda entuziasti sajuta pirmo lielo vilšanos. Auto ne tikai kļuva smagāks, tam uzstādīja vienkāršāku balstiekārtu un jaudas iekārta neieguva absolūti nevienu uzlabojumu, tieši pretēji, ekofašistu dēļ mazliet samazinājās dzinēja griezes moments. Naža asmens pamatīgi dūrās kājās, jo Eiropa ne tikai neatzina jauno kosmisko dizainu, bet entuziasti arī nopēla pasliktinājumus.
Kaut pirmās jaunās paaudzes Type-R aprises pasaule ieraudzīja jau 2012. gada nogalē, starp paaudzēm bija jāpaiet astoņiem gadiem, kad 2015. gada Ženēvas auto izstādē tikai prezentēts FK2 virsbūves Civic Type-R un Honda izgāja uz risku vēl vienu reizi. Astoņu gadu pauzes dēļ, es teiktu, ka bez riska Hondai varēja nemaz nesanākt atgriezt apritē savu sportisko karsto hečbeku. Konkurenti, tomēr, neguļ, tieši pretēji, tirgus ir kļuvis piesātinātāks ar dažādiem variantiem dažādās cenu kategorijās. Tātad, principā ir tikai divi ceļi – vai nu radīt ļoti lētu un viegli pieejamu modeli, vai kaut ko pavisam traku. Otrais, kliedz Takahiro Hachigo (Honda CEO, kurš kā sagadījies tieši 2015. gadā tika iecelts šajā amatā) uz Suehiro Hasshi (Civic Type-R projekta vadītājs), dodiet otro.
Karsts, patiesi karsts auto
Veiksmes stāsts? Nu kā uz to skatās. Kaut 2015. gadā Civic Type-R visus pārsteidza ar Nirburgringas apļa rekordu priekšpiedziņas klasē, pārspējot diezgan brutālo Renault Megane 275 Trophy-R (kuram nav aizmugurējo sēdekļu, praktiski nekādas skaņas izolācijas, kondicioniera un ir uzstādīti sporta sēdekļi, speciāla sakausējuma lietie diski un citi trases labumi) par gandrīz četrām sekundēm. Kaut statusu diezgan ātri atņēma speciālā Volkswagen Golf GTI Clubsport S versija, laiks tika uzlabots tikai mazliet vairāk par sekundi. Civic Type-R principā ir 2012. gada auto, tāpēc aktuālie rādītāji ir iespaidīgi. Starp citu, pavisam svaigais 2017. gada Civic Type-R atgrieza Honda pirmajā vietā ar turpat sešu sekunžu uzlabojumu, tagad pirmo un trešo vietu ieņem Civic Type-R, kas ir pamatīgs pieteikums būt par karstāko hečbeku tirgū.
Ja jau ierunājos par veiktspējas rādītājiem, tad tos arī apskatīsim. Divu litru i-VTEC dzinējs sasniedz 310 Zs un 400 Nm griezes momentu, kas ar 1400 kg pašmasu auto dod iespēju līdz 100 km/h ieskrieties 5.4 sekundēs. Auto pieejams tikai ar sešu ātrumu manuālo ātrumkārbu. Pie mums auto ir iegādājams divās komplektācijās – Standard un GT. Atšķirība gan tikai ir komplektācijā un cenā, protams.
No vizuālā GT aprīkojuma pakete auto papildina ar sarkaniem akcentiem uz priekšējiem un aizmugurējiem sadalītājiem, viss pārējais ir vērojams salonā kā, piemēram, Garmin navigācijas sistēma, divzonu klimata kontrole, parkošanās sensori, lietus sensoru, priekšējo lukturus ar gaismas sensoru un automātiskajām tālajām gaismām, beidzot ar elektroniski pielokāmiem spoguļiem. GT komplektācija nodrošina arī virkni drošības sistēmu – sadursmes, joslu šķērsošanas, aklās zonas brīdināšanas, tuvojošās satiksmes uzraudzības (kad izbraucat no autostāvvietas, piemēram) un ceļa zīmju atpazīšanas. Tas viss par nieka pusotru tūkstoti EUR.
No visa augstāk minētā varam saprast, ka Civic Type-R nopirkt ir ļoti vienkārši, nav miljons izvēļu, kuras jāmeklē neizšķirstāmā bukletā. Ir vēl tehniskā informācija, kuru gribētu pasniegt, bet to centīšos iejaukt braukšanas izjūtu aprakstā, lai rastos priekšstats par tā visa lietojamību.
Auto ir ļoti agresīvs ārējais veidols un atšķirības no standarta Civic ir drastiskas, auto nepaliks nepamanīts, kā tas, piemēram, bija ar iepriekšējās paaudzes Civic Type-R. Dizaineri ir spēlējušies ar glumām kārtīm, jo šis dizains nav visiem piemērots, precīzāk izsakoties, nav īsti piemērots sievietēm. Gan manas kolēģes dažādās vecuma grupās, gan dzīvesbiedre minēja, ka šis ir īsts puišu auto un izteiktas simpātijas neizraisa. Sportiskā aizmugurējā daļa auto padara tuvāku trasei, kā ikdienai. Man patīk un pat nešķiet dīvaini, ka dēļ lielā antispārna neko pa aizmugurējo logu spogulī neredz.
Interjers, diemžēl, vairāk vēsturisks, kā moderns
Arī interjers ir veidots ar uzsvaru uz dinamiku un sportiskumu, fantastiski ērti, sportiski sacīkšu tipa sēdekļi, kuri ne tikai pilnībā apkļauj ķermeni un neļauj tam haotiski pārvietoties pa salonu, bet arī nodrošina tuvu ideālu ikdienas komfortu. Par šo es esmu faktiski starā. Jautājums tik paliek atvērts par lielāka izmēra vīriem, par īstiem latviešiem virs 100 kg, jo ietilpt sportiskajos sēdekļos varētu kļūt apgrūtinoši. Un Honda nav Ferrari 488, kur sacīkšu tipa sēdekļus vari pasūtīt vienā no trīs iespējamajiem izmēriem. Sarkanas aprises ir itin visur, gan sēdekļos, gan stūres ratā, gan pārējā salona apdarē, kas itin labi saskan ar oglekļa šķiedras elementiem. Alumīnija ātrumpārslēga kloķis ir ērts, tik aukstā laikā pamatīgi salst roka. Vienīgi stūre ir mazliet jauneklīga, bet atceramies par 2012. gada dizainu.
Šajā pašā gadā iestrēgusi ir arī multimēdijas sistēma, kura ir būvēta uz Android planšetes pamata. Kursors.lv ir tehnoloģiju blogs un mūsu gudrie un labi informētie lasītāji noteikti saprot, ko nozīmē 2012. gada būvējuma Android ierīce. Jau divus gadus veca Android ierīce var sacensties ātrdarbībā ar gliemezi un stabilitātē ar bezvadu internetu vilcienā, tad varat iedomāties, kā uzvedas piecus gadus vecs rīks. Multimēdijas vadības ierīce ir tik lēna, ka var itin viegli avarēt pat tikai pārslēdzot radio staciju, var padzert kafiju, kamēr atveras navigācijas aplikācija un parunāt ar mammu pa telefonu, kamēr atveras automašīnas iestatījumi. Jā, ir tik traki!
Tomēr, es to visu uzreiz nenorakstu. Pats aparāts ir standarta 2din izmērā, tāpēc vietā var ļoti viegli ierīkot jebko modernāku un ar viegli pieejamu un iegādājamu saziņas interfeisu, piemēram, Pioneer aparāts arī strādās ar pogām uz stūres, rādīs radio staciju un Honda iebūvētā mazā ekrānā un nodrošinās itin visu, ko oriģinālā multimedijas kaste. Jā, stulbi šādam auto uzreiz mainīt ekrānu, bet vai tad ekrānā ir visa tā sāls? Tas ir automašīnā, kura ir tā vērta, lai veiktu šo mazo investīciju.
Interjers daudz neatšķiras no auto pirms desmit gadiem, kas nav baigi forši, es vēlētos mazliet modernāku informācijas paneli, bet, līdzīgi kā Subaru, japāņi ar to neaizraujas. Par kvalitāti gan man kur piesieties, tieši pretēji – pārsteidzoši nostrādāts, mīksta plastmasa, nekas negrab un nečīkst un atstāj labu iespaidu.
+R ir trasei, tikai un vienīgi trasei
Speciāli Type-R modelim ir izveidota jauna četru punktu amortizatoru regulējuma sistēma “Adaptive Damper System”, kura atkarībā no braukšanas apstākļiem pielāgo to darbību. Auto ir diezgan stingrs, tomēr adekvāts karstajam stilam un jaudai, kura jānovada uz priekšējiem riteņiem. Tomēr inženieri ir radījuši elles pogu. Pavisam neizlecoša poga, kura novietota stūres rata kreisajā pusē, aktivizē +R režīmu, kura palielina dzinēja reakciju un droseles jūtību. Tomēr šī nav “Sport” poga klasiskajā izpratnē, +R režīmā dzinējs saņem citu regulējuma karti, kura ir pārveidota uz agresīvāku un uz veiktspēju orientētu iestatījumu. Tieši tāpat stingrāka paliek stūres iekārta un regulējamie amortizatori paliek nebraucami. Nebraucami vistiešākajā izpratnē.
Auto paliek tik ciets, ka pat Latvijas gludie ceļi cenšas no tava vēdera izdauzīt pusdienu atlikumu un tas vēl ir maigi teikts. Ļoti labi, ka amortizatori savu regulējumu maina momentāni, ir iespēja, piemēram, dinamiski izskriet Slāvu apli visiem pa priekšu un ātri slēgt atpakaļ standarta režīmu, savādāk šo auto ļoti ātri sāksi ienīst. Ļoti slavena auto raidījuma viens no vadītājiem reiz teica – auto, kurš konstruēts Nirburgringa trasei, ikdienā ir nelietojams. Un +R režīmā Civic patiešām tāds ir. Inženieri ir veikuši fantastisku darbu, vienā auto trases režīmu lieliski apvienojot ar komfortablu ikdienas pārvietotāju, jo tik tehniski labu būvējumu uz savas ādas es izbraucu pirmo reizi. Cepums. Nē, divi.
Auto brauc lieliski, stūres precizitāte ir pat apbrīnojama, tieši tāpat arī gaita un stabilitāte pat ļoti dinamiskos apstākļos. Ar Civic nav bail kļūdīties, jo auto pat nepārliecinātu braucēju padarīs mikroŠūmaherā. Šis fakts noteikti nepatiks jaunajiem netrafarētajiem policijas auto. Gribas braukt un braukt un atkal braukt, gribas visiem draugiem parādīt auto lieliskās gaitas īpašības, šādi ar mani sen nav noticis. Auto pilnīgi skatās uz tevi ar savām nevainīgajām acīm un saka – “pick me, pick me”.
Brembo bremzes priekšā ir iespaidīgas, ne tikai izceļ auto sportiskumu, lūrot caur lietā diska šķirbām, bet auto aptur ātrāk par tavu seju. Tomēr, ikdienai un auto svaram noteikti nav nepieciešams tik nopietns izstrādājums, tīri trases veiktspējai, kur, diemžēl, liela daļa auto nemaz nenonāks, bet ikdienā maksāsim stipri lielāku naudu par bremžu kluču maiņu.
Degvielas patēriņš ir adekvāts braukšanas stilam un trīs dienas dinamiskas braukšanas, divas nobrauktas bākas man rezultēja kaut ko ap 10 litriem uz 100 kilometriem. Smieklīgi maz par to, ko auto tev sniedz. Un sniedz daudz, daudz vairāk, kā no sākuma var šķist. Šis ir viens no retajiem auto, kuru man rāva no rokām ārā un gribēja izbraukt visi, tas liecina par to, ka nepieciešamais efekts ir panākts, auto izceļas. Pie tam, nekas nav jāupurē, spridzeklim ir četras durvis, aizmugurē var normāli sēdēt, ir liels bagāžas nodalījums.
Secinājumi – Civic Type-R ir jauneklīgs spridzeklis, kurš pamodinās pat dzīves rutīnā iestigušos
Auto dikti labi iederas starp pašiem karstākajiem hečbekiem un ne tikai sastāda labu konkurenci, bet var likt dažam labam tirgū labi iesakņojušajam ražotājam arī mūsu platuma grādos mazliet pasvīst. Jā, astoņos gados ir daudz nokavēts, bet šoreiz patiesi labi iederas teiciens – labāk vēlāk, kā nekad.
Type-R GT komplektācijā ir iegādājams par nepilniem 38 tūkstošiem EUR, kas it kā nav maz, tomēr precīzas alternatīvas nav. Pavisam trakais Ford Focus RS tikai sākas no 38 tūkstošiem bāzes komplektācijā, līdzīgas jaudas Golf R sākas pēc 40 robežas un baidos, ka adekvāti komplektēts maksās visus 50, tieši tāpat, kā BMW M140, kurš tikai sākas no 45 tūkstošiem EUR. Minēsiet savādākās piedziņas? Jā, priekšpiedziņa nezinātājam var šķist mīnuss, bet 90% lietotāju ikdienā nemaz neizjūt, ar kādu piedziņu brauc un trasē priekšpiedziņas ir ļoti ātras un daudz precīzākas. Ir mazliet jāpiešaujas lietainā un slidenā laikā, kad dinamiski ar pirmo ātrumu nesanāks paātrināties. Šis gan ir neatkarīgi no piedziņas, ja auto ir virs 300 zirgspēkiem.
Civic Type-R spekulē uz vājprāta robežas, kas ir forši un reti kurš ražotājs kaut ko tādu atļaujas. Ir noteikti vismaz desmit iemesli, kādēļ Honda nevajadzētu auto būvēt Nirburbringa trasei ar iespēju braukt ikdienā, bet ir daudz vairāk iemeslu, kādēļ tas ir izcili.
Man patika:
- Fantastiskā dinamika
- Auto lieliskā piemērotība kā trasei, tā ikdienai
- Ērtie un sportiskie sēdekļi
Man nepatika:
- Vēsturiskā multimēdijas iekārta
- Garlaicīgais interjera dizains
20 gadus atpakaļ..
Jap, kļūdiņa
Latviešu valodā gramatiski pareiz tas skan “PIRMS 20 gadiem”. Ko jūs abi krieviskojieties un angliskojieties?
Šis gan jau izrunās arī kādu STI pircēju. Ja būtu intrese par jaudīgu hečbeku noteikti šis būtu viens no.
Domā? STI tomēr pavisam savādāks zvērs, kas piesaista savādākus cilvēkus. Tādus, kuriem interesē pilnpiedziņa un kas uzbudinās no bokserdzinēja skaņas. Šim Sivikam nav ne viens, ne otrs. Tas ir “tikai” ātrs un visnotaļ karsts hečbeks.
Man jau liekas, ka to STI fanātu paaudzi ir izaugusi. Šobrīd auto pircējs ir prasīgāks. Degvielas patēriņš, braukšana ar auto ikdienā, praktiskums. STI ir diezgan nekomfortabls un nav praktisks, tapēc daudzi izvēlas Forester XT kurš apvieno šo visu un man liekas ka ir lētāks. Bet tas jau vairs nav vieglais auto. Type R ir tāds izlēcējs krīt acīs es domāju ar to tas paņems savus pircējus. Un tagad šie priekšpiedziņas auto ar saviem aktīviem diferencāļiem stūrējas ļoti labi un prognozējami.
Nesalīdzināmi auto. OK, es neesmu braucis ar Forestera XT versiju, bet dīzelis bija sasodīti garlaicīgs auto (kādam tam arī jābūt) pret STI ar kuru visu laiku gribas gāzt.
Drīzāk varētu teikt, ka STI ir auto fanātiem vai arī cilvēkiem, kas domā, ka ir šī žanra fanāti un kādu laiku ar tiem auto pabrauc. Tad izaug vai maina domas un pārsēžas uz Foresteriem vai citiem civiliem auto. Man pašam STI tik ļoti patika braukšanas izjūtu dēļ, ka būtu gatavs pieciest praktiski neesošo skaņas izolāciju, diezgan rijīgo dzinēju un pacieto braukšanu. Tas ir tāds emociju auto, kuras nekad nedabūsi laukā no nekādiem Foresteriem :)
Stienim un Lūcijai ir specifiska klientūra. Tie ir rallija fani, cilvēki kas mīl granteni un riktīgu ziemu!Tomēr arī Stieņu fani laika gaitā pārkāpj no subāriem uz dīzeļa auģikiem, jo 3 litru dīzelis skrien gandrīz tik pat labi, ir pilnpiedziņa un komforts salonā ir nesalīdzināmi augstāks un galvenais, ka degvieklu tērē daudz, daudz mazāk!
No vietas tas STienis rauj labi, un pa granteni iet kā tramvajs, bet uz šosejas, kad vajag apdzīt kādu fūri, beigās izrādās, ka čipots 20 gadus vecs SAABS fūres apdzīšanā ir pat naskāks.
pēc manas pieredzes un novērojumiem – vieta lieta ir ākstīties pa granteni vai mīlēt ziemu – pavisam cita – saprast sava auto katra pārnesuma līkni – tad fūri apdzīt var gandrīz ar dajebko. cik nav redzēts, kā cilvēki spīdzina savu “sporta” auto apdzent nepareizā ātrumā. nomet uz leju un tad topī sarkanajā joslā un brīnās, ka nav raķetes paātrinājuma.
Ludzu, Jus abi ar skabeni varetu nerunat par auto lietam…
A pričom te Ludza?
Kā tad, gaidi ar maisu! Varbūt vēl aizliegsi arī par meitenēm runāt un liksi iet klosterī!?
Tu tak brauc godīgi un atšķirībā no manis ātrumu nepārsniedz! Kā tad tu tos ātrumus štepselēsi, lai uz 90 aizietu garām fūrei droši un pārliecinoši! :D
atslēgas vārds ir “redzēts”. man jau cik gadus kā automāc. ja vajag – var nospiest sporta pogu un pašu velnu apdzīt – tikai skopums tik niknas riepas pirkt, kas to spēj turēt. bet parasti – var mierīgi (pat patīk, ja nav smirdeklis) sēdēt fūrei astē. šodien bija jāaizšauj uz kauņas lidostu pakaļ kidiem – tā arī visu ceļu norullēju kruīzā uz 90. un cik es laika būtu ietauījis, ja nervozi pa ceļam apdzītu katru fūri? tell me. OK, mums nav bāņu – cits stāsts, bet uz šitādiem ceļiem, kur ik pa kilometram ir uzbrauktuves, kreisie pagriezieni – Dānijā, piemēram, vispār stāv 80 un lielāko ceļa daļu – nepārtraukta pa vidu. Uz Bauskas šosejas tak cilvēki reāli sitās nost regulāri.
Bet es taču palūdzu par auto tēmu nerunat😂
Visadi brinumi Tev tur velas laukā😀
ej uz baznīcu lūgties. ja no delfiem izmeta, anonīmais gudrinieks
Un Jūs būtu Mr. Lapsis Lapsinieks?😀
Kas tie par zinu portaliem, kurus visu laiku piemini, nejau es katrā tēmā cenšos kaut ko ierakstit, lai ari no ta neko nezinu😀
un kāds bez vemšanas ir tavs pienesums? konkrētas norādes, kāpēc es nevarētu izteikties par auto? neesi baigais speciālists? (ar uzsvaru uz “neesi”)
Nav runa tikai par šo konkrēto gadījumu, bet vispārīgi, (droši vien saprati).
Par auto “lietām” Tu neko nezini, bet neizmantosi izdevibu kaut, ko bezsakarīgu ierakstīt.
Es, es esmu tads pats, kā Tu, (tikai simpātiskāks😀).
Tā, kā esi sveicināts… 🙂
neglaimo sev.
Ja tu vispār vēlies izteikties (ne tikai internetā), tad vismaz deviņu klašu izglītība ir vēlama. Citādi – marš uz Angliju lasīt sēnes!![comment image](https://uploads.disquscdn.com/images/04ed5358937cc7e1be10d3ac7ba7081f60b59733846142fc10661ea4b69119c1.png)
Paldies, ka velti man savu laiku. Nebrīnos, ka sieva pameta :(
P.s.
Par cik es ar veciem sābiem nebraukāju, tad sēņot vari doties pats :)
:D :D:D Forester XT pret STI ja noteikti, Tev tiesam tikai liekas…
Iesaiņojiet man vienu tādu! šis man jāsaka, ka ir labākais honda veikums pēdējo gadu laikā!
Braucis gan vēl neesmu, bet šķiet, ka šim modelim asos līkumos vairs nevajadzētu celt gaisā pakaļkāju, kā tas bija ar iepriekšējo paaudzi!
Nu, paga, tagad taču ir arī jaunais Type-R :)![comment image](https://uploads.disquscdn.com/images/3ca61e615396ff5500d710a4ee7a3cc6bf937916bf03372adbc891080dd48c12.png)
Nu šito tu man ar vari iesaiņot un nolikt zem eglītes! :)
OK!
Māri, liels lūgums – pamācies tomēr to gramatiku. Var sākt kaut vai ar LU Open minded lekcijām, kuras pieejamas onlainā, sākot jau šite: http://www.delfi.lv/kultura/news/culturenvironment/pareiza-un-moderna-rakstu-valoda-pirma-lekcija.d?id=47476875
Viņas ir pasausas, bet var izturēt. Tavi lielākie grēki ir komati un stils, man ir tiešām sāpīgi lasīt. Protams, tādi kā es esam mazākumā, bet pārējo lasītāju prātos nekvalitatīvs teksts valodu pakaļizē klusītēm.
Un uz skatuves izrādes uzved, nevis uzņem.
Vēl viens komentārs par bildēm. Viss ir jauki, taču biju pārsteigts, ka nevienā bildē tā auto pakaļa neizskatās tik samudrīta kā Kristapa feisbuka taimlainā: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154359316710671&set=pcb.10154359317095671&type=3&theater
No kā rodas jautājums: vai apskata fotoattēliem būtu jāattēlo fotomākslas produkts (kas neapšaubāmi ir fotogrāfa dvēseles aicinājums), vai arī jārada reāls priekšstats par to, kā auto izskatās? Šī apskata bildēs redzu vien to, ka fotogrāfs mīl vispirms savu mākslu, pēc tam šo auto, bet bilžu informatīvā vērtība atstāta pēdējā vietā. Vienkāršāk izskatoties – Kristapa prastās bildes ļauj saprast, kāds auto izskatās. Šī apskata bildes ļauj saprast, ka šis auto ir afigeķ seksīgs verķis sarkanā un melnā krāsā. Ja tāds ir mērķis, viss pa zorti.
bet, vai tad pērkot šādu auto, galvenais nav sekss?
Par valodu – nu šis vēl ir ciešami, salīdzinot ar dažu labu citu rakstītāju (ar pirkstiem nerādīsim). Kas nav ielikts jaunībā – gramatika, sintakse, morfoloģija – tas zudis: tu vienā brīdī vairs to vnk nespēj saskatīt. ja nav kāds, kurš visu laiku par to spārda. vai rediģē.
Parādi gan man ar pirkstu.
A4 lapas rediģēšana – 10 eiro. Jebkurā laikā!
Tb es esmu tas, kas slikti raksta? :D
es nezinu. esmu ar gadiem izstrādājis spēju saskatīt to, ko es gribu. Ja jācepās par katru kļūdu ko ieraugu – priekš kam? Man vairs nav tik daudz rezervju, lai par visu ceptos.
Iespējams, ka mēs te izlasīsim katrs kaut ko citu.
Ir gan viena lieta, ko pa gadiem neesi izstrādājis. Proti, spēju precīzi atbildēt uz tieši uzdotu jautājumu :D
Okei piggī, jū askd for it.
Pa šiem gadiem ir vērojams progress. Bet noteikti ir vēl kur tiekties.
ps. spēju neatbildēt precīzi – mācos no Tevis :D :D :D
Hah, to gan esi labi no manis samācījies. Good boy! Un par rakstīšanu arī viss nav nemaz tik slikti. Pēdējā laikā man nav tik daudz laika rakstu darbiem kā gribētos, tāpēc Tev nav jācieš mani skribelējumi. Ha ha! :D
jāgaida, ko par pašu auto teiks pozitīvais un gudrais anonīmais. par bildēm jau ie*irsa. (bildes šoreiz tiešām ir riktīgi garšīgas)
Vispār, no āzijas auto man honda, laikam, raisa vissiltākās sajūtas – 90to beigās bija pamatīga darbošanās ar hondām. dabūju pat kārtīgi izgāzt ar NSX un S2000
Par bildēm neko neie.. , ja pats vecs, akls un neredzi acīmredzamus kasjakus- nav mana problēma. Par auto neko neteikšu, vēl sāksi raudāt, tač tāpat ir skaidrs, ka jebkurš japānis un korejities ir vislabākais un tur nav ko vispār sākt diskusiju. Nesaprotu kā neesi ieraudājis, ka hāveij telefons panelī jau nav integrēts?!
tu tur anglijā galīgi prātu esi izkūkojis? vai arī dzīve tik netaisnīga, ka visu laiku jādzer? pretīgi jau paliek lasīt, ka katrā topikā visiem brauc virsū. baigais speciālists visās jomās. fotogrāfs arī esi? tas, ka fotogrāfiem somas krāmē un iztukšo atmiņas kartes vēl nepiešķir tev spriestspējas. ieliec linu uz portfolio.
Nu re- teicu takš ka sāksi raudāt… ņau ņau ņau . Trollis tu, 24/7 laikam šito filtrē un vaukšķi par visu- vai nu kaut kāds nodokļu maksātāju ierēdnelis slaisties vai penzis, nu tiešām, kuram norm cilvēkam laiks te visu laiku sēdēt un vaukšķēt?!
Es arī sen kā vairs nelieku atstarpi datumos, jo tam ir viens liels iemesls – autocorrect. Apnicis jau mainīt lielo burtu uz mazo pēs šī nezvēra izdarībām.
kurš autocorrect to dara? Tas settingos atslēdzams. Un vispār – autocorrect samazina vajadzību domāt. A domāšana ir labs smadzeņu trenniņš, lai vecumā neiedzīvotos demencē :D
precīzi nepateikšu, bet kautkurš no ofisiem bija (vairākos). Šāds ieradums jau sen kā iegājis ikdienā, līdz ar to nepateikšu precīzi, kurš tas bija. Un ja es drukātu dokumentus tikai uz sava datora, tad nebūtu problēmu visu lieko atslēgt.
Šejienes rakstītāju tekstos bieži krīt acīs salikums “X gadus atpakaļ”. Tas latviešiem ieviesies no krievu “X лет тому назад” un angļu “X years ago”. Ceru, ka arī tehniski orientētie rakstītāji vairāk cienīs savu valodu un latviski rakstīs pareizi – “pirms X gadiem”. Starp citu pievērsiet uzmanību “X dienas agrāk” tepat virs postiem.
Punktu aiz skaitļa parasti neliek ar finansēm un statistiku saistītie. Īpaši tie, kuri daudz lieto MS Office. Tur autokorektors latviešu valodai ir dumjš un arī pēc aiz skaitļa esoša punkta nākamajam vārdam pirmo liek lielo burtu. Arī tie, kuri baidās, ka tekstā skaitlis nepārnesīsies jaunā rindā (piemēram “1. maijs” tiks sadalīs kā “1.” rindas beigās un “maijs” nākamās rindas sākumā), taču neprot aiz skaitļa punkta nospiest Ctrl+Space (vai vispār nezina par “nonbreaking space”). Tur nu atliek secināt, ka cilvēki jāmāca.
Nav jau tās bildes tik wow kā mini, fotogrāfs diezgan pavirši peigājis virknei detaļu, atstātas nevajadzīgas “antenas” un zibspuldze fonā ir galīgi NO NO , tā neviens gala produktu nenodod :) Un tas salons, ak dies.. tiešām fotogrāfam grūti bij uztaisīt divas ekspozīcijas ar paneli un otru ar stūri, lai nav tā, ka panelis fokusā a stūre izšķīdusi… nu nav nice tonis un viss :) Līdz labam auto foto līmenim tur tālu, materiāls lielisks ( es domāju jauni auto), tāpat publicitāte arī gan jau neslikta, tad kāpēc nepacensties? :)
Ne visas bildes ir publicētas, pat trakāk, reāli pusi ielieku no pieejamajām un noteikti ir arī bilde tieši Tavā prasībām.
Es ne jau par bilžu skaitu… labāk mazāk bet nopulētas ;)
Jā Tev taisnība, fotogrāfs gan iesācējs pagadijies :D
Šeit laikam konkurentu meteorīts tiek “mests”![comment image](https://kursors.lv/wp-content/uploads/2017/05/39A6656-2.jpg)
Ok, tas tā :)
Māri kas ar šo īsti domāts?
“trasē priekšpiedziņas ir ļoti ātras un daudz precīzākas. Ir mazliet jāpiešaujas lietainā un slidenā laikā, kad dinamiski ar pirmo ātrumu nesanāks paātrināties. Šis gan ir neatkarīgi no piedziņas, ja auto ir virs 300 zirgspēkiem.”
Ar to, ka pēc fakta priekšpiedziņas ir tikpat ātras, bet vieglāk braucamas, precīzāk “tēmējamas” līkumā un vairāk muļķu drošas. Principā ar šo auto dažs labs amatieris apsteigs mazāk pieredzējušu ar citas piedziņas jaudīgāku auto
Par bildēm negribu piekrist, es esmu tā kaluma cilvēks, kurš grib sniegt baudu skatoties pat uz japāņu mērgli. Un statīvs fonā ir tieši tā arī domāts.
Par gramatiku, cenšos un pārlasu, bet ne visu pamanu. Neesam gsn arī gramatikas pulciņā pēc skolas, lai tas būtu pamata fokusa punkts. Bet tomēr vairāk jālasa grāmatas, lai būtu stilistiski precīzāki teikumi.
P.S. Skolā man latviešu valodā bija 9
Jap, par grāmatām taisnība. Ja raksti, tad lasīšana attiecīgajā valodā dod mega daudz.
“18 collu Brembo bremzes priekšā ir iespaidīgas” – izskatās, ka kaut kas ir sajaukts.
Pakaļa autiņam tāda pati kā CR-V. Un no kurienes tāds stereotips, ka vīriešiem jābrauc ar neglītiem auto? Iepriekšējā Honda tomēr bija smukāka un līdzsvarotāka. Nesen vēl lasīju labu rakstu, ka jaunajiem auto taisa pārlieku agresīvu dizainu – daudz agresīvāku, nekā tas auto realitātē ir. Jo īpaši tas attiecas uz ne augstā plaukta zīmoliem.
Doh, Einštein! Loģiski, ka visi mēģina atšķirties un ar kreizī dizainiem to izdarīt vieglāk.
Reku raksts: https://www.drive2.ru/b/470516210971181091/
Smieklīgi, ka Dodge Charger Hellcat izskatās mazāk agresīvs par šito te :D
Kad tev ir >700 zirgspēki zem kapota, izskats paliek otršķirīgs :)
Paldies par rakstu, rīt izlasīšu!
Nav sajaukts, bremžu diski ir 18 collas lieli
Tiešām patiešām bremžu diski, nevis riteņu diski? Un cik tad lieli ir riteņu diski tādā gadījumā?
Citi avoti gan raksta – “Stopping power comes from standard Brembo calipers featuring cross-drilled 13.8-inch rotors up front and solid 12.0-inch rotors in the rear”
Ir ir sajaukts, bremzu diski nu toc nav 18″ pec bildes jau var redzet.
lietie diski jau ir 19, tur gribēdams 18 collas neiestumsi…
Tad latviskotais buklets ar kļūdām.![comment image](https://uploads.disquscdn.com/images/0388a463dc886d7f9ae538c1b1b8cd6478911e63a3a1da779ffbbb6e70609109.jpg)
droši vien… bet ko varētu sagaidīt no auto žurnālista rakstot “18 collas bremžu diski” – un es domāju tiešām cilvēks, kas sajēdz kaut ko no auto uzbūves, bremžu uzbūves – ka iestātos kaut vai tīrā prāta kritika – 18 bremzes, plus vēl kāda colla mehānisms, nu ka diski finālā sanāks uz minimums 22. un ka tur pat arkas nav tik lielas tam auto.
Daudz zini vieglos auto ar 18 collu bremžu diskiem vispār?
Nezinu, neesmu baigi interesējies. Es vispār parasti bremžu disku izmēru esmu redzējis milimetros nevis collās. Mārim uzdots sameklēt cik tad īsti lielas bremzes tam Type R, jo tās 18 collas neizskatās pareizi.
Es augstāk komentārā jau ierakstīju, cik īsti ir lielas bremzes. Bet nu, ja jūs lasat reklāmas bukletus, un uzskatat sevi par auto ekspertiem, tad nu tādas lietas nepamanīt (un vēl apgalvot, ka nekas nav sajaukts) ir diezgan mhm… nožēlojami.
Raksti par auto nozari vienmer ir “pieklibojuši” šaja blogā☹️
Neviens vēl nav piedzimis perfekts un pieredze tiek iegūta darot.
Ticēt visiem anonīmajiem komentētājiem uz vārda ir vēl dullāk nekā cita starpā iepazīties ar oficiālo ražotāja sniegto informāciju ;)
Pirmkārt es neesmu anonīms, otrkārt nejauc oficiālo ražotāja sniegto informāciju ar oficiālā pārdevēja sniegto informāciju, treškārt – varbūt nevajag rakstīt par lietām, par kurām nav kompetences. Jo tad rodas jautājums, cik ļoti var ticēt visam pārējam, vai tas arī nav no reklāmas bukleta pārcitēts. Pasaki jebkuram auto entuziastam par 18 collu bremžu diskiem uz sivika, un visi smiesies vēderu turēdami. Turklāt, kad es norādīju uz kļūdu, man tika paziņots, ka viss ir pareizi, ka nav kļūdas, tā vietā, lai pārbaudītu informāciju. Nu iedodiet tos rakstus viens otram pārlasīt pirms publicēšanas vismaz, pakritizējiet viens otru, ja pašiem slinkums, atsūtiet man, man noteikti būs daudz ko teikt ;)
Tas ir Māra raksts un viņš to arī salabos. Paldies par iesaisti tā uzlabošanā!
Autors, sēdies, divi. FK2 virsbūves bija jau 2007ajā gadā. Izskatās, ka stipri vien pieklibo vēstures taimlains šajā rakstā. Varbūt turpini labāk apskatīt olu vārīšanas taimerus vai ko tamlīdzīgu.
Tb precizējot – 2007ajā FN2, kas tapis no FK2 standarta šasijas.
Un Tu, anonīmais komentētāj, varbūt pamaini toni pirms iesaisties šajā diskusijā! Ir ļoti pareizi un svētīgi norādīt uz neprecizitātēm rakstā, bet tas automātiski nenozīmē, ka ir jākļūst par lecīgu pakaļu!
Es izmantoju oficiāli pieejamo informāciju
Sēdekļi varbūt ir ērti, bet paspaidot, pataustot tika konstatēts, ka viņu dzīves ilgums būs ļoti īss. Daudz īsāks, kā iepriekšējo versiju. Durvju kabatu plastmasīgums un plānums ir pat biedējošs. Likās ka tūlīt nolūzīs :o
Iet it kā OK, bet neR+ režīmā jūtams, ka kompis pirmajos divos ātrumos tiek limitēts. Vecie arkli rauj labāk. Tad ar trešo robu beidzot pamanās jauda, ātrums. Likās pasmags, varbūt dēļ pakojuma. Tagad kaut kā jādabū izbraukt ar to trasei sabūvēto versiju LV. Tas domāju parādīs cik šis auto ir spridzīgs :D
Tā laikam kaut kāda jaunākā Japāņu tendence – aizmugures gabarītlukturus taisīt ļoti nelielus![comment image](https://kursors.lv/wp-content/uploads/2017/05/39A6778-700x467.jpg)
?w=600&h=399
Šo pašu novēroju arī jaunajam Foresteram – kur uz salīdzinoši lielās virsbūves mazie LED gabarītu “ķekši” izskatās parodiski. nu var taču tās strīpas pavilkt garākas, izteiksmīgākas… nevajag pārspīlēt kā jaunajā XC60, bet tomēr…
volviķim nav ierubīts kopā gan gabarīti gan bremzes?
Nope! Šo bildi ieskrīņoju no video rullīša kur tas vienkārši brauc pa kalnu ceļu. https://youtu.be/Tf0NjVJsSUA?t=103
Tas nav karsts hečbeks, ja ir lēnāks par konkurentu dīzeļiem. RS3, jā, tas ir īsts karstais hečbeks, bet visi šitie perdaļoti ir spēļmantiņas tikko tiesības nolikušajiem attīstītajā Eiropā.