Kursors izmēģina VW e-Golf elektroauto (2017)

40

Kā man gribētos teikt “tu smaržo pēc nākotnes”, bet pagaidām mēs vēl tur neesam. Pirms aptuveni trim gadiem reizi iesēdos Tesla Model S un pirmās emocijas ir diezgan grūti noslēpt – sajutos mazliet futūristiski. Pēcāk jau sapratu, ka šīs izjūtas, lielākoties, deva lielā planšete un mazliet ekstraordinārais auto dizains. Tomēr, Tesla ar savu pirmo ikdienas auto nosprauda latiņu elektroauto industrijā, kuru, godīgi sakot, sasniedzis vēl nav neviens. Un mēs runājam par multimiljonu industriju pret jaunu spēlētāju tirgū – tas vien ir atziņas vērts. Mēs jau šodien nerunājam par Teslu, bet gan par aktuālo VW e-Golf modeli. Pirms es sāku iztirzāt balto gulbi, gribu ieskatīties vēstures grāmatā.

VW elektroauto vēsture ir mazliet senāka, kā es, godīgi sakot, biju iedomājies. Es pat nenojautu, ka elektriskās versijas ir bijušas praktiski katram Golf modelim, arī pašas pirmās paaudzes golfiņu ražotājs bija ieplānojis elektrificēt un piedāvāt plašāka publikai, to varēja atpazīt ar koda vārdu citySTROMer un jau tālajos septiņdesmitajos, tomēr auto tā arī palika koncepta veidolā. Otrās paaudzes elektriskais Golf jau tika ražots sērijveidā un ar savām 16 gēla-elektrolīta baterijām varēja nobraukt aptuveni 50 kilometrus. Tiem laikiem diezgan pieklājīgs cipars un tas ir tikpat, cik mūsdienu plug-in hibrīdi spēj veikt ar elektrību. Līdz 85. gadam tika saražoti vien 100 auto un, diemžēl, ļoti lielu popularitāti neieguva. Un kādēļ gan? Degviela tolaik maksāja lētāk kā ūdens.

citySTROMer vārds netika aizmirsts un turpinājās arī trešās paaudzes Golf, kur tika saražoti jau 250 eksemplāri un piedāvāti tikai Vācijas tirgum. Arī trešais Golf nespēja nobraukt vairāk par 50 kilometriem, jo bateriju skaits netika pieaudzēts klāt, inženieri vien optimizēja bateriju novietojumu un auto svara sadalījumu starp asīm, 6 baterijas izvietojot zem dzinēja pārsega un 10 bagāžas nodalījumā. Tomēr, trešais golfs bija jau daudz modernāks, aprīkots ar Siemens būvētu elektrodzinēju un varēja ieskrieties līdz pat 97 km/h.

That’s all folks, ne ceturtās, ne piektās, ne sestās paaudzes Golf netika pie elektrodzinējiem, tik dažādām hibrīdversijām. Volkswagen grupa pārstāja investēt mietpilsoņu automašīnās, savu fokusu koncentrējot peļņas rādītāju nodrošināšanai. Un tā vairāk kā desmit gadus. Es gan nešaubos, ka laboratorijās briļļainas gudrās galvas tērēja grupas miljonus dažādām elektro-izklaidēm, bet par to sociālie tīkli un vlogeri klusē, arī ilumināti nav izveidojuši savi video raidījumu par sazvērestības teorijām aiz VW laboratoriju sienām, tāpēc man informācijas par šiem faktiem nav.

VW atgriežas ar jaunu konceptu un ikdienā lietojamu auto

2011. gadā sociālais spiediens darīja savu, Volkswagen uzbūvēja 90 automašīnas ar koncepta vārdu Golf blue-e-motion, lai gadu testētu un jau 2012. gadā sāktu sērijveidā ražot pirmo e-Golf, kurš varēja pievārēt jau 150 km un ieskrieties līdz 138 km/h. Vārti bija vaļā un žurnālos atradās jau 2015. gada versija ar 190 km spējām un jau pavisam drīz publika savām acīm ieraudzīja atjaunināto 2017. gada e-Golf, kurš ir jau pavisam pietuvojies Tesla kilometrāžai un piedāvā veikt turpat 300 km. Esmu ieintriģēts un ar lielu prieku pieņēmu uzaicinājumu nedēļas nogali pavadīt absolūtā dzinēja klusumā.

Ziemā uz pāris dienām tiku pie VW e-UP un pieredze ar šo auto pārvilka milzu krustu pāri vēlmei man vēl kādreiz iesēsties EV mašīnā. -20 grādos e-UP nespēja nobraukt vairāk kā 30 km, un, izmisīgi meklējot lādēšanas punktu Rīgas centrā, es nobraucu visu bateriju. Pārsalis gaidot tehnisko palīdzību, es biju gatavs to auto nokrāsot zaļu un izbarot govīm. 300 kilometri jau izklausās pēc kaut kā lietojamāka, bet es uz papīra uzrakstītiem faktiem neticu, jāpārbauda dzīvē un nedēļas nogales plāns gatavs.

Viss jaunais ir uzlabots vecais

Kaut auto ir veidots uz jau labi zināmās MBQ platformas, tā ir pamatīgi pārveidota un stiprināta, jo litija-jona baterijas vien sver savus 318 kilogramus. Lai kompensētu dinamiku, aerodinamika ir uzlabota par 10%, pateicoties standarta auto nepieciešamās dzesēšanas gaisa plūsmas optimizācijai. Smagās baterijas ir nepieciešamas, lai sasniegtu 35.8kWh ietilpību (iepriekš 24.2kWh) un pabarotu ēdelīgo 100 kW dzinēju (iepriekš 85 kW), sniedzot kā dinamiku, tā arī solīto 300 kilometru nobraukumu. Auto ieskrienas līdz 150 km/h un ir pieejami arī patēriņa rādītāji, proti, vidēji 12.7kWh uz 100 kilometriem.

Lai kW nemulsinātu, ir pieejami arī benzīngalvām saprotamas mērvienības, proti, 136 Zs un 290 Nm. Elektromotors iegriežas līdz 12 tūkstošiem apgriezienu, nu gluži kā mocis. Protams, neko dzirdēt no tā praktiski nevar, tikai trolejbusa īdēšanu.

Interjerā nekā jauna

VW ir unificējis visas savas automašīnas un es neesmu šī fakta fans. Iesēdini skaistu tumšmati salonā ar aizsietām acīm un viņai nebūs ne mazākās nojausmas, vai atrodas ikdienišķā Golf, RIMI menedžera Passat vai pat Rumbulas tirgotāja Toureg. Vienīgā atšķirība ir pieejamās apdares versijas un krāsas, jo tikpat labi Golf var tikt pie LCD info paneļa un 9.2 collu skārienjūtīgas multimediju vadības planšetes. Es nepretendēju uz dizainera amatu, bet man pavisam noteikti gribētos, lai e-Golf būtu izcelts arī interjerā uz standarta golfiņa fona, lai visi pa logu šķirbu lūrošie indivīdi uzreiz varētu izlasīt “hey, es esmu pirmā vēsma nākotnē”, “hey, es nenogalinu vaļus”. Bet tā visa nav. Nē nē, es nevienā brīdī neesmu teicis, ka VW interjers ir briesmīgs. Mans vienīgais pārmetums ir pārlieku nemainīgais dizains, pēdējo desmit gadu laikā izmainījies nav praktiski nekas un atruna, ka korporatīvajam dizainam ir jābūt nemainīgam, šoreiz nederēs.

Multimēdija ir jauna un VW ir pilnībā atteicies no jebkādām pogām, viss ir izvietots uz skārienjūtīgā paneļa, kuram ir arī kaut kas no žestu vadības. Žestu vadība gan strādā tik neprecīzi, ka vairāk kaitina, kā palīdz. Vismaz fiziskas skaļuma pogas neesamība mazliet rada neērtības, kaut viss ir pierašanas vaina. Grafiskais noformējums neatšķiras no piecgadīga Golf, tomēr ekrāna izšķirtspēja un bildes kvalitāte ir pamatīgi gājusi uz augšu, tieši tāpat kā viedās iespējas. Ir sava aplikācija, ir interneta vietne, kur var apskatīt auto statusu un palēnām tuvojamies arī Opel sniegtajām iespējām un ir ieejams arī Android Auto un Apple Carplay.

No ārpuses viss ir labi, akcents akcenta galā un arī mans sešgadīgais dēls uzreiz pamanīja, ka šis nav nekāds standarta Golf. Pašam savs priekšējais buferis, speciāli U-veida LED dienasgaismas lukturi, kuri saplūst kopā ar hromētu līniju bufera apakšā, slēgta tipa radiatora reste, savi individuāli dizainēti diski. Tas viss izceļ auto, padarot to par klaji atšķirīgu, kas ir labi, bet vai pietiekami?

Elektroauto kā ikdienas kompanjoniem mēs vēl neesam gatavi

Mums ir tikai viena pamata problēma – lādēšanas punktu skaits ir ne tikai nepietiekams, bet arī lielākā daļa esošo ir ar mazu lādēšanas strāvu. Atceros vienu interesantu stāstu no žurnālistiem – pavisam nesen norisinājās ekorallijs, kur dalību ņēma arī vairāki dīleri ar saviem elektroauto. Pavisam labu joku izspēra Nissan Leaf – mēģinājums uzpildīt bateriju pie kāda no viesu nama izvietotajiem mazjaudas lādēšanas punktiem noveda pie viesu nama atstāšanas vispār bez elektrības. Bez 32A strāvas auto nedarīja neko citu, kā šāva ārā korķus. Lielākā daļa privāto lietotāju elektrosistēmas nav gatavas ilgstošai auto lādēšanai un reti kurš var atļauties diennakti lādēt savu ikdienas automašīnu. Man paveicās ar to, ka turpat miestā pie domes ir relatīvi adekvāts lādēšanas punkts, kur pa 12 stundām es varēju tikt pie pilnas baterijas. Lādēšana no mājas rozetes man būtu prasījusi mūžību. Lielas jaudas lādēšanas punkti Latvijā ir skaitāmi uz vienas rokas pirkstiem un publisko uzlādes punktu karte ir tikpat precīza, kā horoskopi. Kamēr nemainīsies augšējo vīru ideoloģija, mēs pūžņosim elektroauto jautājumā vēl ilgi un jau tagad varam skatīties uz igauņiem ar lielu skaudību.

Ar mājas 10A lādētāju auto būs nepieciešamas 17 stundas, ar Eiropas standarta 3.6kW/16A 10 stundas un ar ātro lādētāju 45 minūtēs auto baterija būs pilna par 80%, tomēr VW neiesaka regulāri lietot ātros lādētājus, jo tas var sabojāt bateriju. Amerikas standarts ir 7.2 kW un ar to jau var auto uzlādēt piecās ar pusi stundās un tas ir arī rekomendējamais maksimums, ar ko ikdienā lādēt e-Golf.

Braukšana īsteni karsta

Nenoliedzami, Golf ir viens no labākajiem karstajiem hečbekiem, tas ne velti cīkstas ar Honda Civic Type-R par pirmo vietu Zaļās elles aplī. Par auto lielisko vadāmību mani šaubas nemāca, bet e-Golf mani pat mazliet izbrīnīja. e-Golf ir aptuveni 250 kilogramus smagāks par 1.4 TSI modeli un tas nav maz, tomēr nevienā brīdī to nevarēja sajust ne uz stūres iekārtas, ne arī auto stabilitātes, tieši pretēji.

Auto ļoti precīzā stūres iekārta, sabalansētā balstiekārta mani atstāja viegli izbrīnītu ne tikai uz asfaltētajiem ceļiem, bet veicot arī krietnu attālumu pa grants segumu. Ir jāpierod pie bremžu iekārtas un mazliet ir sajūta, ka elektriskā stūres iekārta ir pārlieku asistēta, bet auto paātrinājums ātri vien liek aizmirst par nepilnībām. e-Golf ir ne tikai kluss no ārpuses, arī salonā ir dzirdams ļoti maz, ceļa un vēja troksnis ir labi noslāpēts.

Lai cik tas pārsteidzoši arī nebūtu, dinamiski pārvietojoties es brīvi pārvarēju 250 kilometrus un mazliet mierīgākā solī pat sasniedzu 290 kilometru atzīmi, kas atbilst solītajam. Mani interesē, kas notiktu ziemā, bet vasaras rādītāji ir patiesi labi un ar šādu distanci pat es varētu lietot elektroauto ikdienā.

e-Golf bāzes versija maksā mazliet virs 40 tūkstošiem EUR un bāzē iegūstam ļoti daudz, faktiski tik daudz, ka maz kas no papildaprīkojuma rosina nepieciešamību. Izmēģinājuma auto bija patērējies vēl par pieciem tūkstošiem, uzstādot digitālo spidometru, braukšanas palīgsistēmu kontroli, LED gaismas un Bluetooth savienojamību. Man pietrūkst mazliet sportiskāki sēdekļi, bet tādi vispār nav pieejami.

Viss e-Golf ļoti labi atbilst vienam teicienam, ko es nesen izlasīju – “parādi man cilvēku, kurš nekļūdās un es parādīšu tev cilvēku, kurš neko nedara”. Auto nav perfekts un es domāju, ka par tādu arī nav vēlējies kļūt, bet beidzot ir kāds elektroauto, kurš vismaz mazliet atbilst tai nepieciešamībai, kura ir jāsniedz kārtīgam ikdienas auto.

Man patika:
  • Lieliskā un karstā vadība
  • Pārsteidzošā dinamika
  • Vizuāli glītā multimēdijas sistēma

Man nepatika:
  • Pārlieku vienkāršie sēdekļi
  • Ne ļoti ērtā multimēdijas vadība
  • Jebkādas odziņas trūkums

 

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
40 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
x
18.07.2017 09:25

naftas cenas 1985b/1986s samazinājās pēc 5-6 gadu būtiskas patēriņa samazināšanās.

kāda jēga iegūt naftu un tirgot to par lielu naudu, ja neviens to īsti nepērk?

pirmais eGolfs tika saskrūvēts 1989jā – tātad, stipri par vēlu. vai tas bija tehnoloģiju ierobežojums vai VW čammāšanās, pētiet paši. un kurš tad pirktu jau tā mazu auto, kad grabažnieks pilns ar svina baterijām? labāk ražot dīzeļus, tos jau tolaik pirka kā dulli traki.

>Auto ļoti precīzā stūres iekārta, sabalansētā balstiekārta mani atstāja viegli izbrīnītu

visdrīzāk, vienkārši baterijas atrodas zemu, elektromotors(i) arī nav jāceļ augstu un uz priekšu dēļ izmēriem un izsvarojums ir krietni labāks, kas arī tika sajusts.

x
18.07.2017 09:45

>litija-jona baterijas

te jāprecizē, ka jons pats par sevi nav ķīmisks elements M. tabulas izpratnē, baterija ir litija jonu.
daudzskaitlī tāpēc, ka uzlādes un izlādes laikā litija joni (https://en.wikipedia.org/wiki/Ion) pārvietojas starp elektrodiem.

Maris Gaugers
18.07.2017 20:44
Reply to  x

Paldies par labojumu

Skābene
18.07.2017 09:56

Lādēšanas punktu neesamība kārtējo reizi apliecina, ka Latvijas variantā labākais variants ir Plug-in hibrīds! Mājās uzlādē, bet ja beidzas sula, turpini ceļu ar benzīnu!

Artis Markots
18.07.2017 10:18
Reply to  Skābene

Jā, tas būtu labs variants. Vienīgais, kas mani tajā biedē ir tas, ka draud dubult-problēmas. Gan standarta dzinēja, gan elektro… Respektīvi, daudz lielāka iespēja kam noiet greizi

Skābene
18.07.2017 10:33
Reply to  Artis Markots

Ikdienā braucu ar parasto hibrīdu un vienīgais kas man pietrūkst ir distance, ko var veikt tīrā EV režīmā. Hibrīdā es saskatu vairāk plusu kā mīnusu. Uzsāc braukt ar elektromotoru, tādēļ benzīna motoram mazāka slodze, motors kalpo ilgāk, var taisīt garākus apkopes intervālus! Bremzē gan ar elektromotoru gan bremzēm, tas nozīmē, ka bremzes ir 2x efektīvākas, ne velti dīleris kluču maiņu paredz tikai uz 100k.
Protams, pilnīgi elektrisks auto ir vēl vienkāršāks apkopēs, jo nav nekādu eļļas maiņu, izpūtēju, sarežģīto dīzeļa agregātu, vakūmtrubiņu, filtru, degvielas bāku, sūkņu utt.

Artis Markots
18.07.2017 10:37
Reply to  Skābene

Interesanti. Kas Tev ir par auto? Cik saprotu, tas nav Plug-in hibrīds?

skābene
18.07.2017 11:40
Reply to  Artis Markots

Braucu ar parasto RAV4 Hibrīdu

Lapsinieks
18.07.2017 21:08
Reply to  skābene

paga. tu neielien A8 bet brauc ar džusīšu parketnieku?

Maris Skudra
19.07.2017 09:43
Reply to  Skābene

Ja nemaldos benzīns RAV 4 no hibrīda ir lētāks par 5-6 tīūkstošiem… pa šo naudu eļļas un klučus var nopirkt visam mūžam :) Pēc manām domām hibrīds tagadējā izpratnē ir pilnīgs cilvēku smadzeņu skalošanas projekts. Tas pats Auris pie norādītajiem 4l uz 100, knapi deviņos litros iekļāvās. Salīdzinot divus uzņēmuma auto… hibrīdu un 1,9 dīzeli, hibrīdam izmaksas uz trešdaļu lielākas, plus sākotnējā lielā cena. Hibrīds pēc būtības ir tās pašas benzīnnieku problēmas un izmaksas + potenciālas problēmas ar visu elektroniku kas pielikta klāt.

Vēl kāds ir redzējis cilvēku kurš nopērk lietotu hibrīdu?

Tīrs elektro auto, tas protams ir cits stāsts :)

Artis Markots
18.07.2017 09:57

Paldies par ieskatu! Gribētos gan nedaudz plašāku un izvērstāku aprakstu.
Vai šo ziemā ar priekšsildīt? Vai ir savienojamība ar internetu vai kā savādāk var kontrolēt auto no mobilās aplikācijas vai pults?
Vai uzlādes strāvas stiprumu, maksimālās uzlādes līmeni un uzlādes laikus var kā iestatīt manuāli?

Maris Gaugers
18.07.2017 20:45
Reply to  Artis Markots

Priekšildīt nevar, jo priekšildītāji strādā uz degvielas. Viens plus, ar kuru saskāros ziemas e-Up testā – auto diezgan momentāni ir silts

Paserati
18.07.2017 10:04

Golf un lieliska vadāmība? You must be kidding…right? Varbūt tiešām to apmāna sajūtu iedod zem grīdas novietotā baterija, kas pazemina smaguma centru. Visādi citādi pēdējo paaudžu golfi vadās diezgan viduvēji, salīdzinājumā ar to pašu focusu vai civiķi.

Maris Gaugers
18.07.2017 20:46
Reply to  Paserati

Golf ir labākā vadāmība starp VW pavisam noteikti un es tagad nerunāju par e-Golf atsevišķi, bet modeli kā tādu! Nirburgringas testi pierāda, ka CIvic ir līdzvērtīgs ar Golf vadāmībā un Focus pamatīgi atpaliek

Reinis Mežulis
18.07.2017 10:17

Pie elektro auto testiem prasītos kaut kā vismaz aptuveni ieskicēt to, cik kWh tiek patērētas vienai uzlādei dažādos režīmos un cik tas galu galā šobrīd maksā. Skaidrs, ka tur nianšu ir vairāk kā iekšdedzes dzinējiem un vēl šur un tur var atrast kādu “bezmaksas” kontaktu, taču diemžēl nav tā, ka elektrība kopumā būtu bezmaksas un ka elektroauto nebūtu nekāda “patēriņa” uz x attālumu.

Nu lūk, un es baidos, ka dažiem, kas ir informēti par LPG (jau iepriekš atvainojos) un modernu dīzeļu patēriņiem, varētu nākt diezgan pārsteidoša atklāsme par to, ka viens elektro kilometrs, rēķinot tikai “degvielu”, nemaz tiiiik ļoti lētāks nesanāk.

Artis Markots
18.07.2017 10:26

Nedomāju viss… Tesla model S lādēšana mājās pēc standarta tarifa (0,16 EUR/kWh) izmaksā ap 3,4 EUR/100km. Parādi man dīzeļmersi, kas izmaksās kaut tuvu tam. Ja izmano lētos nakts tarifus, skats būtu vēl savādāks.
Ātrās uzlādes stacijās būs dārgāks, bet es neesmu lietas kursā par to

Reinis Mežulis
18.07.2017 10:46
Reply to  Artis Markots

Es jau nesaku, ka nav lētāk. Ir lētāk, bet nav arī tā, ka tas būtu galīgi bez maksas. Tāpat arī Tesla Model S ir bišķi ekstrēms piemērs, tas šobrīd nav masu patēriņa produkts, tāpat kā attiecīgas klases MB dīzelis.

Tieši tāpēc būtu interesanti salīdzināt šīs izmaksas šādam Golfam un kaut kam līdzīgam attiecīgajā klasē.

Sadales tīkls
18.07.2017 11:45
Reply to  Artis Markots

Tu aizmirsi, ka 32A pieslēgumam ir arī lielāka mēneša maksa!

Krotow
18.07.2017 12:33
Reply to  Sadales tīkls

Drīzāk EV izplatoties, elektrotīklu vadība vēlēsies būt pazīstami kā progresīvi domājoši un tarifus var pārskatīt. Bez elektrotīklu infrastruktūras pārveidošanas, protams, ātrās uzlādes (vai vienkārši EV piemērotas uzlādes) punktu izplatība uz priekšu nekustēsies. Iespējams, ka tas būs nākamais lielais valsts infrastruktūras uzlabošanas projekts ar ES līdzekļu piesaisti. Zāģētāji un vārītāji, protams, arī malā nestāvēs :)

x
18.07.2017 12:50
Reply to  Krotow

aha, samazinās auto lādēšanai uz mājas lietotāju rēķina, sak, kaimiņos pensionāri pacēla krimas aneksiju, mūsējie lai lādē EV))

Reinis Mežulis
18.07.2017 13:20
Reply to  Krotow

Tak jau pāris gadus tiek muļļāts viens tāds projekts, tieši no valsts puses CSDD personā, bet pagaidām reālu aprišu tam nav.

http://www.e-transports.org/index.php/jaunumi/136-latvija-plano-izveidot-elektrotransportlidzeklu-atras-uzlades-staciju-tiklu

Maris Gaugers
18.07.2017 20:49

Un pagaidām izskatās ka virzības nebūs. Igaunijā par elektro-auto nav jāmaksā PVN un tas pamatīgi atslogo izvēli tādu auto iegādāties

Goļfsvagen
18.07.2017 10:43

Ja var ticēt interneta resursiem, tad golfam ir 55kWh ietilpības baterija, un matemātikai vajadzētu būt gaužām vienkāršai, sareizini kilovatstunaas ar esošo tarifu ~0.16 Euro par kwh un sanāk, ka pilns akumulators maksā 8.8 eur, jeb 2.93 eur uz 100 km.

Maris Gaugers
18.07.2017 20:48

Man arī pašam šķita interesanti kaut kad papētīt elektro-auto kā ikdienas kompanjonu – izmaksas, uzlādes laikus un citas ikdienas nianses. Jā, pagaidām bezmaksas rozetes ir (pie Moller centriem, pie CSDD un vēl šur tur), bet jārēķinās ar gaidīšanu. Man pie pilsētas domes ir bezmaksas punkts un no turienes ir 5min gājiens līdz mājām – man pieņemami, bet ja gadīsies vēl kāds bez manis? Auzas.

Krotow
18.07.2017 12:37

Ar to visu, ka pašam EV liekas ticams kā nākotnes auto, joprojām ir skepse par tā izmantošanu, ja auto īpašniekam nav privātmāja vai vieta pie mājas auto turēšanai un lādēšanai, kur klāt netiek nepiederošas personas. Varu iedomāties, kāda būs auto lādēšana mūsu daudzstāveņu rajonos, ņemot vērā lielas daļas tur dzīvojošo mentalitāti un paradumus.

x
18.07.2017 12:52
Reply to  Krotow

aha, ciematu iedzīvotāji brauks līdz imantai un pļavniekiem, tur atstās auto lādēšanai un tālāk ar puteņa biļeti līdz birojam)) tāpat, kā tagad tie ved līdz daudzstāvenēm savus atkritumu maisus, jo māja uz krīta, ceļot arī gribās un kāpēc maksāt, ja var taupīt((

Krotow
18.07.2017 13:00
Reply to  x

Nu nē. Lai tur atstātu auto lādēšanai, viņiem pirms tam būs pārliecinoši jāargumentē ar vietējiem kolorado. Es vairāk par no logiem un balkoniem lejā nolaistiem elektrības kaveļiem, nelikumīgiem pieslēgumiem mājas apgaismes elektrotīkliem, vietējo kuļibinu nodedzinātiem mājas ieejas drošinātājiem, ugunsgrēkiem, vandālismu, elektrības zagšanu, konkurentu žņaugšanu ar pagarinātāju, auto demolēšanu, cirku ar policiju, kaudzīti apdegušo un ar elektrību nosisto un tādā garā. Un cerība, ka lumpeni pēc pārliecības, apgūstot tehnikas progresu, procesā paši sevi iznīcinās. Gatavojam popkornu…

Artis Markots
18.07.2017 14:10
Reply to  Krotow

Jā, Latvijā pilsetās tas varētu būt problemātiski, bet to var risināt ar indukcijas lādētājiem stāvvietās. Nevienam nebūs ko lauzt

Krotow
19.07.2017 14:26
Reply to  Artis Markots

Vienalga garām, kamēr lādējamo būs vairāk kā ar lādētājiem aprīkotu stāvvietu.

18.07.2017 12:54

Rakstā mazliet sajukuši motora jaudas un akumulatora ietilpības parametri — jaudu mēra vatos (W) jeb kilovatos un enerģijas daudzumu vatstundās (Wh) jeb kilovatstundās.

2017. gada VW e-Golf akumulatoru pakas ietilpība ir 35.8 kWh un motora jauda 100kW. Taču arī elektromotoram jauda ir atkarīga no motora apgriezieniem un griezes momenta. Te ir piemērs ar Tesla Model S:
comment image

Un te Audi R8:

comment image

Tas, ko “jūt” paātrinoties patiesībā ir griezes moments (Nm), kas elektromotoram ir maksimālais jau no maziem apgriezieniem.

Maris Gaugers
18.07.2017 20:50
Reply to  Kaspars

Paldies – salabošu!

LOOK
18.07.2017 14:52

Kursors.lv laikam skolā fiziku nav mācījies. Jaudu mēra vatos (W), savukārt akumulatoru enerģijas ietilpību vatu stundās (Wh). Lūdzu izlabojiet raksta nepilnības.

edgku
18.07.2017 15:09

“Pūžņosim”? Māri, ko tu ar to domā?

Maris Gaugers
18.07.2017 20:59
Reply to  edgku

neattīstīsimies – pūžnot ir atvasināts no skudrām, ka uzturas sava pūžņa tuvumā

edgku
18.07.2017 21:41
Reply to  Maris Gaugers

Skaidrs, tā arī nodomāju. Bet nenolasās, jo vārds pūžņot jau ir, tam ir ne visai jauka medicīniska nozīme. Un skudras patiesībā ir stipri strādīgas un dodas simtiem metru prom no pūžņa :)

edgku
18.07.2017 21:42
Reply to  Maris Gaugers

Bet citādi jauks raksts. Beidzot nesamocīts ievads (y)

Skābene
18.07.2017 16:32

Ha, ha, ha, finanšu minsitrija jau paziņoja, ka samazinās akcīzes nodokli, ja strauji kritīsies degvielas patēriņš! Ja tā turpināsies, elektroauto aizliegs ar likumu, vai arī akcīzi piemēros elektroenerģijai! :)

Artis Markots
18.07.2017 16:39
Reply to  Skābene

Nepiemēros nekādu akcīzi. Kā nodalīsi transportu no mājsaimniecībām vai rāzotnēm? Un elektrību katrs (daudzi) var saražot pats. Vispār nākotnē būs liels izaicinājums kā iekasēt nodokli no elektrotransporta … Tā lai būtu vairāk vai mazāk godīgi…

x
18.07.2017 17:30
Reply to  Artis Markots

auto jau no rūpnīcas ar neatslēdzamu raidītāju…..km bāzēts ceļa nodoklis pa virsu bāzes likmei kuru maksā pat ja vispār nebrauc. un nebūs nekādas akcīzes degvielai.

Guntars K
19.07.2017 10:22
Reply to  Artis Markots

Neesi naivs. Pacels elektrības cenas un viss būs izlīdzināts. Valdība vienmēr izdomās, kā nokāst no tautas, jo tāda ir partiju sponsoru griba.