Reizi gadā Mercedes-Benz rīko diezgan vērienīgu pasākumu. Pasākumu, kam dots pavisam zvaigžņots nosaukums, proti, Mercedes-Benz Star Experience. Šoreiz tam bija papildus apakšnosaukums – Masterpieces, jebšu mākslas darbi. Šogad zvaigžņotais pasākums norisinās septiņās valstīs un astoņās pilsētās un katru gadu šis pasākums pietur arī pie mums Rīgā.

Mercedes-Benz tirgus Latvijā ir plašs un mūsu krīzes nomocītā tauta spēj iepirkt kā pieejamās A klases, tā ļoti “biezos” G un S klases spēkratus. Un ne jau kurus katrus, AMG burti rotā lielu daļu auto aizmugurējo daļu. Tāpēc pavisam pašsaprotami, ka dīleris Domenikss tiek pie šāda vērienīga pasākuma. Pavisam labi ir arī tas, ka tiek aicināti mediju pārstāvji un mēs esam to dažu skaitā, kuri tika ierakstīti lūgto viesu sarakstā, tādēļ tikām pie iespējas klātienē redzēt un pieredzējušu vācu instruktoru pavadībā izmēģināt lielu skaitu jauno Mercedes-Benz modeļu.

Pasākumā pārstāvētie auto tika sadalītas trijās grupās, kurā katrā bija vidēji 5 automašīnas. Papildus testa poligonā bija iespēja dzīvē ieraudzīt jaunās E klases inteliģentās drošības sistēmas, komforta un avārijas automātisko bremzēšanu.

Bailīgā bremzēšana

Līdz ar to trīs zonās varējām izmēģināt praktiski visu jauno auto klāstu dažādos apstākļos, visiem gan uzreiz interesēja AMG zona, kur pa Biķernieku apli varēja pariņķot ar dažādiem ļoti jaudīgiem spēkratiem, bet man pirmā tika bremzēšanas zona, kur jaunajās C klases automašīnās varējām pārbaudīt auto bremzēšanas asistentu spējas. Uzdevums bija nobremzēt pirms šķēršļa vai to apbraukt nepieciešamības gadījumā, pie tam distance no bremzēšanas punkta līdz šķērslim bija nieka 16 metri. No sākuma nemaz nevarēju iedomāties, ka auto tik ātri var nobremzēt un minējumi par maksimālo iespējamo ātrumu, lai neietriektos šķērslī, izrādījās galīgi aplami. Tikai pie 60 km/h radās nepieciešamība šķērsli apbraukt, kāds arī bija šī posma pamata uzdevums. Kad jau instruktora pielaboti bijām izmēģinājuši dažādus maksimālos ātrumus, kādi nepieciešami līdz pilnīgai apstāšanās pirms šķēršļa, nākamais uzdevums bija paātrināties līdz 80 km/h un veikt straujas bremzēšanas testu ar šķēršļa apbraukšanu pa kreiso pusi, pilnībā uzticoties ABS un bremžu asistentam. Es tad vēl viegli tiku galā, bet citiem pārstāvjiem visādi gāja. Diezgan bailīga sajūta, ka lielā ātrumā tuvojies, tāpēc instinktīvi vairākas reizes bremzēju vēl pirms norādītās līnijas, tomēr beigās jau sanāca viss kā pēc grāmatas.

Mūsu rīcībā simtiem zirgspēku

Nemaz tik ilgi nebija jāgaida un kā nākamais etaps bija jau pieminētais AMG posms, šim pievērsīšos mazliet detalizētāk. Kopā bija pieejamas 6 automašīnas, uhh cik daudz zirgspēku kopā. Pats vājākais, ko gan īsti tāpat nevar nosaukt par vāju, bija C43 AMG sedans ar trīs litru turbo dzinēju un 367 Zs (520 Nm). Auto aprīkots ar jauno deviņu pakāpju automātisko ātrumkārbu un visu četru riteņu piedziņu, kas ir standartā. Sadalījums starp asīm ir 60:40, kas ir specifiski AMG, jo standartā Mercedes-Benz automašīnām ir 50:50. Nākamais sarakstā ir mazais spridzeklis A45 AMG, kaut auto ir tikai 2 litru četru cilindru dzinējs, jauda ir fantastiski 381 Zs (475 Nm). Arī pilnpiedziņas sistēma, ātrumkārba, piekare, bremzes, nu viss ir AMG būvēts un tas auto ir radīts, lai iznīcinātu konkurentus. Ļoti žēl, ka nesanāca ar šo auto izbraukt, nepietika laika. Plejādi turpina SLC 43 AMG, kas ir mazākais Mercedes-Benz kabriolets. Dzinēja parametri ir tādi paši, tik svars ir par kādiem 150 kg mazāk. Turpinām ar divām C klases AMG kupejām – viena C43 un otra C63s. C43 AMG kupeja no sedana praktiski ne ar ko neatšķiras, ja neskaita divu durvju trūkumu un mazliet lielāku svaru (jā tieši tā, sedans ir vieglāks). C63s AMG arī palika mans dienas favorīts, auto jau ar jauno četru litru V8 biturbo dzinēju un diezgan skaistajiem 510 Zs (700 Nm) un iespēju izvēlēties izpūtēja skaļumu vien ar pogas spiedienu. Es varu sevi iedomāties ar šādu ikdienas auto, kuram ražotāja vidējais patēriņš ir norādīts līdz 8.9 litriem uz 100 kilometriem un pilsētā līdz 11.9 litriem. Grūti gan noticēt šādiem rādītājiem.

Protams, bija arī šī pasākuma nagla, oga, spīdeklis un vēl kā tik varētu to nosaukt – AMG GT-S. Kaut dzinējs ir tāds pats kā C63s, tam ir par 50 Nm griezes momenta mazāk, kas ir ļoti nesaprotami. Auto absolūti atšķiras no ierastajām AMG mašīnām, auto ir būvēts pavisam citam mērķim, tas skan pilnīgi savādāk un salons ir atšķirīgs no standarta Mercedes-Benz uzstādītajiem. Un auto, arī, protams, uzvedas pilnīgi savādāk. Ja C63s ir būvēts kā jaudīgs ikdienas kompanjons, tad GT ir brīvdienu, trases auto. Mašīnu bija ļoti viegli provocēt sānslīdei un bija jārīkojas daudz uzmanīgāk. Auto ir sava ātrumkārba, tas pastiprina lielo atšķirību ar C klasi. Patika, protams, ļoti patika, bet C63s AMG man patika vairāk, bet šeit, iespējams, pieslēdzās praktiskais latvietis. AMG GT jau maksā 180 un vairāk tūkstošus EUR, kas ir Porsche 911 Turbo cenu līmenis, kamēr līdzīgu parametru C63s gozējas BMW M3 un M4 lauciņā.

Dodamies iekarot Biķernieku trasi

Kā jau varējāt noprast, diezgan dinamiskā režīmā vācu DTM pilota pavadīti riņķojām pa Biķernieku apli speciāli izbūvētā un ar konusiem regulētā trasē un man ļoti paveicās ar iespēju kārtīgi izbraukties ar 3 auto – C43 Coupe, C63s Coupe un AMG GT. Ļoti gribējās, jau sen, godīgi sakot, gribas izmēģināt A45 AMG, bet to atstāsim citai reizei. Kas man patiešām fascinēja C kupejās – es pat no sākuma domāju, ka abas ir C63s un vēl nobrīnījos, kādēļ vienai var izpūtēja toni “pagriezt” skaļāk un otrai tādas pogas nav. Tie auto ir tik ļoti sabalansēti, ka viduvēji ātrā režīmā es pat nesajutu atšķirību, patiešām patīkami braukt kā ar vienu, tā ar otru. C43 kupeja noteikti ikdienā būtu lētāk un vienkāršāk uzturama, jo dzinējs ir būvēts uz C400 bāzes un auto var tikt apkalpots pie dīlera, kamēr 63ās mašīnas, kur būvētājs parakstās motortelpā – tur noteikti darbi var tikt veikti tikai pie īpašiem speciālistiem un tie tiek izsaukti uz nepieciešamo valsti. Varam jau noprast, ka tas nav pāris stundu vai dienu jautājums. Bet es vēljoprojām izvēlētos V8.

AMG GT bija ļoti jūtīgs uz gāzes pedāli un uz stūres darbībām, auto bieži izslīdēja (kas gan nevienā brīdī nav nosodāmi) un vajadzēja piedomāt gan pie trajektorijas, gan ātruma, gan bremzēšanas. Tas mani vēl attālināja no iekāres, jo C63s bija ļoti nosvērts, precīzs un varēja daudz vieglāk pieiet trases jautājumam, nebija tāds iespringums. Es neesmu Track Day cilvēks un tas izskaidro manu auto izvēli.

Turpinājām arī ar braucienu pa Biķernieku apli mazliet citā un garākā konfigurācijā un mazliet mierīgākā režīmā mūsu pēdējā braukšanas posmā ar Mercedes-Benz Masterpieces automašīnām, lielajām S klasēm – S500 kupeju, S500 kabrioletu un S500 sedanu, kā arī ar jauno SL400 kabrioletu. Jaudas šeit ir ļoti daudz, pat vairāk par AMG, bet šie ir stila, nosvērtu cilvēku un komforta auto. 500tajiem ir 576 Zs (900 Nm) un 400tajam 362 Zs (500 Nm). Garā un pietiekami dinamiskā braucienā izbaudījām gan Burmester audio sistēmu, gan komfortablo gaitu un dzinēja dinamiku.

E-klases inteliģentās sistēmas patiešām darbojas!

Pasākumu noslēdzām ar ļoti interesantu demonstrāciju, kur kā pasažieri varējām redzēt darbībā jaunās E klases inteliģentās drošības sistēmas. Mercedes-Benz apgalvo, ka šofera asistenta sistēmās un drošībā pagaidām ir līderi un ka konkurentiem tik daudz kā vēl nav. Ja komforta bremzēšana pret priekšā esošu sastrēgumu īsti nekas jauns nav, tad pilnīgi autonoma avārijas bremzēšana no krustojumā pēkšņi priekšā izbraukušas automašīnas – to vēl nebiju redzējis. Pa speciāli izbūvētām sliedēm laukumā priekšā izbrauca auto un E klase bez vadītāja palīdzības izdarīja visu darbu. Kad šovasar testēju autonomo bremzēšanu aktuālajā Volvo XC90 (pats gan biju pie stūres), tālu no slapjām biksēm nebija un tikai ar trešo mēģinājumu Volvo pārstāvja mudināts saņēmos novākt kājas no pedāļiem – auto reaģē ļoti, ļoti vēlu un strauji, E klase visu pasākumu paveica, manuprāt, daudz veiksmīgāk. Tieši tāpat arī auto nobremzēja pirms stāvoša un ejoša gājēja. Vai tiešām beidzot ejam uz to, ka nepamanīto un notriekto gājēju skaits samazināsies?

Arī automātiskās parkošanās sistēma ir jauna un tagad veic visu – stūres griešanu, braukšanu un bremzēšanu un pat pārslēgšanos no atpakaļgaitas uz priekšu. Tieši tāpat arī pati izbrauc no stāvvietas. Pie tam, kas ir pozitīvi – nav speciāli jāaktivizē stāvvietas meklēšana, kā tas ir konkurentiem, lēni braucot gar stāvošiem auto E klase skenē vietu un uz ekrāna parāda simbolu, ja tam pietiek vietas tur ielīst un tad tikai jānospiež poga, lai auto pats sāktu manevru.

Vēl mazliet sarunu, maza dāvana un varu emocijām piepildīts doties prom. Patiešām izdevusies dienas pirmā daļa, kas piepildījumu dos vēl vismaz pāris dienas. Paldies Domenikss par šo iespēju!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
9 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
deni2s

mercedes-amg.com lapā gan C63, gan GT-S ir norādīts 650Nm griezes moments, tikai GT-S ir garāks plaukts (līdz ar to vairāk max zs).

Māris Gaugers

Ļoti pareizi Deniss, BET! 650 Nm ir parastajam C63 bez S un attiecīgi jauda 476 Zs

Khe

Plaukts? Ko?
Ja runa ir par ātrumkārbu tad garāki ātrumi nepalielina zs skaitu.
Plaukts… vai arī tu domā par plauktiem skapī?

deni2s

Griezes momenta plaukts. Ar ātrumkārbu nekāda sakara.

khe

Plaukts?
Cik zinu griezes momentam ir līkne nevis plaukts

deni2s

Iespējams man tas termins no krievu valodas ieviesies, galvenais ka būtību uztvēri :)

srs

auto paneļus apčamdījāt? Jo pirmais žurnālistu darbs ir aptaustīt apdares materiālus, īpaši torpēdu, jo to taču tausta katrs autobraucējs 2…5X dienā, jo nav nekā svarīgāka no kā tas salipināts.

Lapsinieks

kad es redzu bukletos patēriņa ciparus, tad meklēju atrunu, ka šādos ciparos iespējams iekļauties, ja pārvietojoties (nevis braucot) tahomentra apgriezienu rādītājs nepārsniedz 1000x :D Es no sava 3l motora, pārvietojoties ar katafalka cienību spēju izspiest 6l uz simtu. Vai 30 – dinamiski vālējot pa pilsētu ziemā ar aukstu motoru… Jautājums – ko man rakstīt bukletā, jua esmu mārketinga speciālists? :D

deni2s

Raksti patēriņš līdz 5L uz 100km*.

* patēriņš var mainīties atkarībā no laikapstākļiem, satiksmes, vadītāja ieradumiem un citiem neparedzētiem ekonomiju ietekmējušiem faktoriem.