Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors izmēģina Audi Q3

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Arvien jauni un jauni pētījumi pierāda, ka SUV un it īpaši krosoveri ir mūsu nākotne, bet es vēl tā īsti neesmu ar to mierā. Vairāk kā puse Latvijā jauniegādāto auto ir kaut kāda izmēra SUV, bet ir arī kāda pozitīva iezīme visā šajā lietā – auto ražotāji daļu savu gan lielo, gan arī mazo SUV cenšas padarīt interesantus un nereti pat ļoti dinamiskus, tomēr ne jau visiem patērētājiem ir nepieciešams paaugstināts ikdienas pārvietošanās līdzeklis. Otrās paaudzes Audi Q3 ir viens no svaigākajiem jaunajiem krosoveriem un ir uzsācis savu konkurences cīņu ar citiem relatīvi dārgajiem mazajiem džipiņiem.

    Reklāma

    Izskats

    Jaunais Q3 vairs nav ola un tagad arī vīram vairs nebūs kauns aizbraukt uz veikalu ar sievas sētas priekšā noparkoto un izbraukt traucējošo Audi, tas ir labi. Q3 ir arī palicis lielāks par savu priekšteci un arī tas ir labi, tomēr Audi ir arī mazāks krosovers Q2 un pēc gada varēsim nopirkt arī jaunizcepto Audi Q1. Auto ir par 97 mm garāks, 25 mm platāks un 23 mm zemāks par iepriekšējo modeli un visvairāk ir ieguvusi riteņu bāze – veselus 77 mm. Q3 ir palicis robustāks, vīrišķīgāks, bet tāpat visskaļāk par šo auto spiegs sievietes, jo kopējais izskats tomēr vislielāko iespaidu atstāj tieši uz sieviešu kārtas pārstāvēm. Dizains ir ieturēts Audi jaunajās vadlīnijās ar asiem LED lukturiem, kuri nav tik moderni un rotaļīgi kā lielajos SUV, bet tāpat kaut kādu gaismu spēli izvilksim un tas izskatās diezgan forši.

    Audi ir viens no retajiem premium brendiem, kuri pilnīgi pieprasa sportisko vizuālo pakotni un izskatās, ka dizaineri vispirms ir uzzīmējuši S line versiju un pēc tam to vienkāršojuši, lai samazinātu cenu. Q3 ir glīts, bet standarta komplektācijā bez sporta akcentiem izskatās nepabeigts.

    Interjers ir pamatīgi izmainījies un arī ir ļoti līdzīgs pavisam dārgajiem Audi, bet tam mazliet pietrūkst pamatīguma un kvalitātes. Plastmasas nav pašas trakākās, bet tādas cenas eksemplāram es noteikti vēlētos sagaidīt to mīkstāku – tas attiecas gan uz centrālo paneli, gan arī durvju paneļiem un ātrumkārbas “torpēdu”. Izskatu mazliet kompensē ar alcantaru apvilktā paneļa daļa virs info-izklaides ekrāna, tā nomierina satrakojušos prātu un pieprasa sevi visu laiku glāstīt.

    Vadītāja informācijas sistēma – spidometrs ir jau citos modeļos redzētais 12.3 collu pilnībā digitāls un tas ir gan glīts, gan arī ar ļoti augstu izšķirtspēju un blīvu informācijas attēlojumu, 10.1 collu lielais info-izklaides arī ir ļoti moderns un kvalitatīvs, bet novietots mazliet pa zemu un sanāk skatīties uz leju. Un, protams, tā VW grupas glancēto ekrānu speķošanās ir vienkārši fenomenāla. Jā, glancētie ekrāni izslēgti izskatās daudz labāk, dārgāk, bet tie kā magnēti pievelk pirkstu nospiedumus un saulē ir grūti saskatāmi. Daudz loģiskāka būtu matēto ekrānu uzstādīšana, bet ko nu es mācīšu kvalificētu inženieru komandu.

    Tehniskā puse

    Kopā ir pieejami divu tilpuma benzīna dzinēji un viena tilpuma dīzelis. 1.5 TFSI benzīna turbo dzinējs dod 150 Zs (250 Nm) dabūjams ar sešu ātrumu manuālo kārbu un septiņu ātrumu divsajūgu S tronic automātisko, kamēr 2.0 TFSI pieejams 190 ZS (320 Nm) un 230 Zs (350 Nm) versijās un tikai ar septiņu ātrumu divsajūgu S tronic automātisko ātrumkārbu. 2.0 TDI turbo dīzeļdzinējs pieejams 150 Zs (340 Nm) ar sešu ātrumu manuālo un to pašu septiņu ātrumu automātisko ātrumkārbu, kamēr 190 Zs (400 Nm) versija tikai ar septiņu ātrumu automātisko.

    1.5 benzīna versijas pieejamas tikai ar priekšējo riteņu versiju un 2.0 tikai ar Quattro pilnpiedziņu. Tātad 2.0 benzīna dzinējam nav pieejama manuālās kārbas versija un priekšpiedziņa, kas ir dīvaini. OK, manuālo kārbu es neticu, ka izvēlēsies ļoti daudz potenciālo Audi pircēju, tam ir pieejamas citas un daudz lētākas automašīnas, bet priekšpiedziņas versiju koncerns gan varēja piedāvāt 2.0 benzīna dzinēja versijā.

    Dīzeļa versijas ir vēl absurdākas – vājākais 150 Zs dīzeļdzinējs ir pieejams priekšpiedziņu un automātisko ātrumkārbu vai Quattro un sešu ātrumu manuālo kārbu, kamēr jaudīgākais 190 ZS tikai ar automātisko ātrumkārbu un Quattro. Tātad es nevaru dabūt 150 Zs versiju ar automātu un Quattro – ja man gribas dīzeli un pilnpiedziņu, tad nāksies vai nu raustīt kloķi un spaidīt sajūgu vai tērēt sešus tūkstošus EUR vairāk par jaudīgāko dīzeļdzinēja versiju, kuru man, iespējams, nemaz nevajag.

    Braukšana

    Nobraucu es daudz un viedoklis izveidojās – no 150 Zs priekšpiedziņas nekādu raķeti nesagaidīt, bet sūdzēties par dinamiku būtu grēks, jo tā pilsētai ir pietiekama. Uz ātrgaitas šosejas pirms apdzīšanas manevra gan būs jāpiedomā, jo papildus pieticīgajiem jaudas cipariem komplektā nāk Audi automātiskās kārbas aizture, tāpēc divreiz nomēri un vienreiz nogriez.

    Auto jūtami pietrūkst interjera skaņas izolācija un ir izteikti dzirdami visi ceļa trokšņi un vējš, bet vislielākais pārmetums man ir par piekares trokšņiem – tā izteikti grabinās, it īpaši bedrēs, kuras pie mums nav mazums. Par pašām gaitas īpašībām gan es varu teikt tikai labu cietībā regulējamie amortizatori dod lielisku komfortu un sportiskumu attiecīgajos režīmos. Auto ir ļoti stabils un pat lielie pavasara sānvēji nespēj Q3 novirzīt no nospraustā kursa, pats sānvējš gan ir ļoti dzirdams salonā. Es vienīgi nesaprotu, kādā veidā Audi ir panācis, ka relatīvi nelielā Q3 apgriešanās rādiuss ir tik mežonīgi liels, esmu vieglāk apgriezis pat izmēros daudz lielākus auto un tas mani negatīvi pārsteidza.

    Centos saprast, vai Q3 der kā ģimenes auto, divi pieaugušie un divi bērni ar pietiekamu daudzumu bagāžas var bez bēdu satilpt un justies pat ļoti ērti, nebūs mājās jāatstāj arī skrejriteņi un sīkie aizmugurē viens otru nebakstīs, jo salons ir daudz plašāks, kā pirmajā brīdī var šķist, tātad nebūt nav nepieciešams lielāks auto, nu vismaz racionāli domājošiem cilvēkiem.

    Sēdekļi ir ļoti ērti un pa ilgiem laikiem mans dibens neprotestēja, ņemot vērā faktu, ka nobraukti tika ap tūkstoti kilometru un tie ir arī sportiski un izskatīgi, bet ir diezgan dārga papildus opcija. Durvju kabatas ir pietiekami lielas un tur ielīdīs arī 1.5L ūdens pudele, tomēr elkoņbalstā neko daudz paslēpt nesanāks un arī cimdu nodalījums tiešām nekam vairāk kā pāris cimdu pāriem nederēs.

    Aizmugures rindā Porziņģi mēs neapsēdināsim, bet Timma tur ietilps pietiekami ērti, bet tīri lai no Mārupes aizbrauktu uz Akropoli, tālākai distancei tas auto nav būvēts.

    Cenas

    Jā jā, es atkal pārmetīšu Audi milzīgo cenu, bet lai tas neizklausītos pēc vienkāršas čīkstēšanas, salīdzināšu to ar citiem premium konkurentiem, jo negodīgi būtu Q3 nolikt vienā rindā ar, teiksim, Seat Ateca, kura maksā pusi no Audi krosovera cenas.

    Audi Q3 sākuma cena ir 33 tūkstoši EUR un par to varam dabūt 1.5 TFSI ar manuālo kārbu un priekšpiedziņu, kamēr pats jaudīgākais benzīns ar automātisko ātrumkārbu un Quattro ir arī dārgākais Q3 un maksās sākot ar 43 tūkstošiem EUR un par S line versiju pat 46 tūkstošus EUR.

    Jaunais Range Rover Evoque vienkāršajās versijās ir mazliet dārgāks, bet tam nav priekšpiedziņas versijas, tāpēc tuvākais salīdzinājums būtu 180 Zs dīzeļdzinējs ar AWD, kurš maksā no 44 tūkstošiem EUR, tātad divus tūkstošus vairāk par Q3.

    Volvo XC40, kuru jau izmēģinājām un kurš man patika, var nopirkt visdažādākajās versijās un sākot no 34 tūkstošiem EUR par 1.5 litru 163 Zs benzīna versiju ar manuālo kārbu, tātad tieši tas pats cenu līmenis kā Q3, arī dīzeļversijas maksā gandrīz identiski.

    BMW X2 arī sākas ar tiem pašiem 33 tūkstošiem EUR par 140 Zs benzīna versiju ar priekšpiedziņu un manuālo kārbu un arī dīzeļa dzinēja versija ar pilnpiedziņu ir nopērkama sākot ar 41 tūkstoti EUR, kas ir nieka tūkstoti EUR lētāk par Q3.

    Izmēģinājuma auto ir ļoti savdabīgas komplektācijas un cenas, proti, 54 tūkstoši EUR par 1.5 TFSI benzīnu ar automātisko ātrumkārbu un priekšpiedziņu, kam sākuma cena ir 35 tūkstoši EUR. Auto nav S line, bet tas ir ieguvis balstiekārtu ar regulējamajiem amortizatoriem un braukšanas režīmu izvēli par 1500 EUR. Smukie sporta sēdekļi maksā 350 EUR, asistentu paka gandrīz 2000 EUR, bet tā dod drošības uzraudzības sistēmas, tālo gaismu asistentu, ceļu zīmju atpazīšanu, avārijas asistentus un tā tālāk. 10.1 collu MMI Plus info-izklaides sistēma maksā gandrīz 2500 EUR, bet kāds ir aizmirsis pielikt klāt atpakaļskata kameru vai pat 360 grādu kameru un 54 tūkstošus EUR vērtais Audi ekrānā neko nerāda.

    Tātad Audi absolūti neizlec ar cenu savā jaunākajā vidējās klases krosoverā un tagad bumba ir pircēja pusē, lai savā noteiktajā budžetā izvēlētos vāciešus, britus vai zviedrus tīri ņemot vērā gaumi un vēlmes.

    Secinājumi

    Kā jau cenas salīdzinājumā minēju, Audi šoreiz nav izlecis, bet tieši precīzi savu cenu nospraudis konkurentu līmenī, lai izvēle paliktu pircēja ziņā – kurš auto patīk labāk un ir tuvāks sirdij. Es gan vēl neesmu braucis ar pavisam svaigo Evoque, bet X2 man ļoti nepatika pilnpiedziņas sistēmas darbība, kamēr pats auto ar savu dinamiku un vadāmību pozitīvi pārsteidza. XC40 man patika gaitas īpašības, bet nespēju pierast pie mazliet jancīgā izskata. Audi Q3 varētu būt perfekts auto, ja esi vācu auto cienītājs, bet tevi nesaista BMW līdzi skrienošā slava.

    Trijos vārdos par Audi Q3 – man īsti nepatika salona apdares kvalitāte, skaļā balstiekārta un lielā kārbas aizture, bet ļoti patika gaitas īpašības uz šosejas un adaptīvās piekares sportiskums vai komforts, kad kāds no tiem ir nepieciešams. Mūsdienu sarežģītajā pasaulē ir tikai divas iespējas, kā pārdot produktu – piedāvāt ko inovatīvu, nišas produktu, kas ir jūtami pārāks, vai radīt universālo kareivi, kas der vairākiem mērķiem. Par Q3 mērķiem man ir grūti spriest, bet auto ir ļoti universāls un vienlīdz labi piestāvēs kā vīrietim, tā sievietei un tas Audi ir sanācis diezgan labi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    17.04.2019 10:55

    “vīram vairs nebūs kauns aizbraukt uz veikalu ar sievas auto” – šī, rādās, ir fundamentāla garīga problēma :D

    17.04.2019 11:31

    Kad beidzot sāks izmirt tie toucshcreen paneļi? Atgrieziet lūdzu atpakaļ fiziskas pogas.

    17.04.2019 13:07
    Reply to  Elvis Meisters

    Droši vien atbilde ir tieši tāda pati kā uz jautājumu “kad sāks izmirt touchscreen telefoni”.

    Reinis Rozitis
    17.04.2019 13:12
    Reply to  Elvis Meisters

    Domāju, ka vidējā masu patēriņa auto vairs nekad – vieglāk ir vienā lcd panelī ar softu sabakstīt N bildītes nekā uzražot kvalitatīvu pogu vai tumbleri. Fiziskās lietas, manuprāt, paliks tikai kaut kādos eksluzīvajos (ar roku liktajos) modeļos/markās.

    Krotow
    17.04.2019 16:39
    Reply to  Reinis Rozitis

    Ar šī brīža kapacitatīvo paneļu un sensoru plēvju cenām tā vien būs. Lietojamības ziņā tas ir kretīnisms, taču marketologi pēdējos gados par lietotāja ērtībām vairs neuztraucas. Pircēji no zemēm, kur ir arī ziema (cimdi!) vispār tiek izslēgti no spēles (tas mazāk par Audi braucējiem, vairāk par telefonu lietotājiem). Auto gan vēl varam sagaidīt aftermarketa pogu paneļus, ar telefoniem būs kā būs.

    azad
    18.04.2019 15:28
    Reply to  Elvis Meisters

    Ja ir viens, liels, jēdzīgs un jēdzīgi, ērti novietots displejs, par to nav absolūti nekādu iebildumu. Bet ja ir nevis instrumentu panelis, bet displejs, nevis klimata kontroles sistema, bet displejs, tas gan vairs nav baudāmi. Multimediju sistēmai visu sabāzt ekrānā, lai iet, bet kā jau minēju, pārējam man ar prasās fiziskas pogas, lai temperatūru pieregulētu.

    Reklāma