Tas pats ūdens, kas kartupeli padara mīkstu, olu padara cietu – nav universāla auto visiem un tas ir labi. Krosoveri (ārprāts, kā man kaitina šis vārds, bet īsti alternatīvas nav – kompaktais SUV skan vēl stulbāk) ir ļoti pieprasīta klase Latvijā un par to liecina arī Latvijas gada auto 2017 rezultāti – visu pirmo trijnieku aizpilda tieši šie auto.

Man pret krosoveriem pretenziju nav, absolūti, un ļoti labprāt pie mazliet paaugstinātā džipiņa stūres es redzētu savus vecākus. Jā, godīgi sakot, jaunus cilvēkus pie krosoveru stūres es neredzu, man tas auto nesaistās ar neko personīgu, īpašu un stilīgu – tas ir vienkārši foršs pārvietošanās līdzeklis pilsētā, nu gluži kā trolejbuss.

Seat Ateca ir jaunums tirgū un sevi pozicionē blakus tādam gigantam kā VW Tiguan, kura pārdošanas rādītāji Latvijā ir ļoti augsti. Tikai uzņēmumi vien 2016. gadā ir iegādājušies virs 1000 Tiguan. Ar VW braukt man patika, paskatīsimies, kāds ir izdevies Seat.

Liela daļa gudro pircēju saprot VW grupas auto pozicionējumu un principā izvēle ir jāizdara tikai starp ražotājiem, jo auto ir ļoti līdzīgi. Kataloniešu brīnums nevienā brīdī necenšas uzlekt augstāk par savu dibenu, turklāt VW grupa diezgan pamatīgi ierobežo Seat un nemaz nedod visas tās foršās fīčas, ar ko Tiguan lepojas. Ir pat tāds triviāls ierobežojums, kā DSG ātrumkārbas pieejamība noteiktiem dzinējiem. Tomēr Seat neskumst par sīkumiem un tā vietā Ateca parāda pamatīgus zobus cenas ziņā un labi nokomplektēts modelis nostājas pat Tiguan bāzes cenas līmenī un tajā cenā ir iespēja iegūt faktiski visu, ko sirds kāro. Izklausās pēc pasakas, vai ne?

Ateca ir arī pilsētas nosaukums ziemeļaustrumu Spānijā, kurā mitinās vien ap 2000 iedzīvotāju, kur līdz 2013. gadam ražoja Cadbury šokolādi. Varbūt spāņu tauta tik ļoti ilgojas pēc saldumiem, ka Seat nosauca pozitīvu emociju vadīti? Iespējams. Seat Ateca ir ieturēta Seat virsbūves līnijās ar raksturīgajiem LED lukturiem, sajaukt šo auto ar ko citu ir ļoti grūti.

Pieejami pat dzinēji, kuru nav konkurentiem!

Automašīnai kopā ir pieejami četri dažādi dzinēji, no kuriem puse ir benzīna un puse dīzeļa izpildījumā. Pats vienkāršākais ir viena litra trīs cilindru TSI benzīna spēka agregāts ar 115 Zs (200 Nm), benzīna dzinēja pulku turpina VW grupā ļoti populārais 1.4 TSI ar 150 Zs (250 Nm). Dīzeļdzinēja versijas ir divas, proti, 1.6 TDI ar 115 Zs (250 Nm) un 2.0 TDI ar 150 Zs (340 Nm) vai 190 Zs (400 Nm). Skaidrs ka paši mazākie dīzeļa un benzīna dzinēji pieejami tikai ar priekšējo riteņu piedziņu, un divlitrīgie dīzeļdzinēji tikai ar visu četru riteņu piedziņu 4DRIVE. 1.4 TSI benzīna dzinēji ir komplektējami kā ar priekšējo, tā visu riteņu piedziņu. Tieši tāpat arī DSG divsajūgu automātiskā ātrumkārba nav pieejama mazākajiem dzinējiem.

Visu četru riteņu piedziņa ir ļoti interesanta sarunu tēma un jo vairāk es iesaistos diskusijā ar kādu, jo vairāk atspoguļojas viedokļu dažādība. Vieni saka, ka paaugstinātam auto pilnpiedziņa ir loģiska nepieciešamība, otri savukārt min, ka galvenais ir auto klīrenss un moderno auto elektroniskās stabilitātes sistēmas lieliski tiek galā ar vieglu bezceļu. Un ir taču vēl senā tautas paruna – jo labāka pilnpiedziņa, jo tālāk jāiet pēc traktora. Es, savukārt, uzskatu, ka pilnpiedziņa ir nepieciešama tikai tiem, kuriem laiku pa laikam ir vajadzība iebraukt dubļu vai sniega laukā, lai lēnā ātrumā tos pārvarētu. Pilsētas un pat tuvējo lauku braucējiem tas ir lieks degvielas patēriņš, lieka nedrošība uz šosejas un liekas izmaksas pērkot. Seat gadījumā tie ir divi tūkstoši eiro. DSG ātrumkārbas izvēle arī maksā divus tūkstošus, bet mūsdienu automāti ir daudz ekonomiskāki, dinamiskāki un arī lētāk remontējami, kā manuālās kārbas, nemaz nerunājot par ikdienas komfortu. Faktiski manuālās kārbas izvēle šādam auto būtu skaidrojama tikai ar dīvainu centību ietaupīt.

Kādēļ es vispār pieminēju ātrumkārbas izvēli? Vienkārši, demo Seat Ateca bija aprīkots ar sešu pakāpju manuālo kārbu, kas man bija liels pārsteigums un pat šoks, pirmo reizi auto iekāpjot. Gandrīz līdz pilnībai nokomplektētā auto ieraudzīt manuālo kārbu nenākas bieži, nav jau nekāds sporta auto. Dīleris gan to paskaidroja, ka tā bija nevis viņu izvēle, bet vienkārši demo mašīnas pieejamības jautājums. Nācās ņemt vēstures grāmatu un atkārtot braukšanu ar trim pedāļiem, ikdiena mani ir diezgan pamatīgi izlaidusi ar automātiem. Es, protams, tikai dramatizēju.

Pilns un foršs

Konkrētais auto bija XCELLENCE komplektācijā un tas nozīmē diezgan pilnu auto, tomēr papildus ir iegūstamas vēl, manuprāt, nepieciešamas lietas. Piemēram, SEAT Sound System ar 10 skaļruņiem un zemo frekvenču skaļruni, 8 collu multimediju sistēma ar skārienjūtīgu ekrānu, kas dod Apple Carplay un Android Auto, divas USB pieslēgvietas un Bluetooth straumēšanu. Ja man par patiešām kvalitatīvi skanošo audio sistēmu un moderno multimediju sistēmu ir jāsamaksā tikai mazliet virs viena tūkstoša eiro, kad citu ražotāju auto par ko šādu būtu jāatloka vairāki tūkstoši, izvēle ir pašsaprotama. Es personīgi neesmu alcantara auduma fans, tā vietā mana izvēle būtu āda, bet izskats nenoliedzami ir labs un ziemā ātrāk dibenam ir silti.

Kaut ir jārēķinās, ka Seat būs vienkāršāka salona apdare, lētāki materiāli un arī skaņas izolācija sliktāka, kā dārgajam brālim (Tiguan), Ateca gadījumā viss ir sanācis pat ļoti labi. Jā, panelis ir robustāks, bet, manuprāt, sanācis  pārskatāmāks un ērtāks, kā Tiguan. Ekrāns ir augstāk, labāk redzams un ērtāks spaidāms, nav tik ļoti jānovēršas no ceļa.

Modernās START/STOP sistēmas pamatīgi glābj neprasmīgos kloķa raustītājus – nav jāuztraucas par kaunpilnajiem skatieniem krustojumā, kad esi neparedzēti noslāpis. Auto ierūcas līdzīgi, kā būtu pats noslāpis, kad stāvi sastrēgumā. Tā kā nebiju braucis ar manuālo kārbu un automātisko noslāpšanas/iedarbošanās sistēmu, tad šis bija man patīkams pārsteigums un pāris reizes arī izglāba no kauna, it īpaši, kad pret kalnu negribējās slidināt sajūgu.

Brīvroku režīms sarunām mašīnā ir kaut kas pašsaprotams, bet bez rokām elektriski atverams bagāžnieka vāks nav iegūstams pat dažam labam premium krosoveram. Kaut Seat gadījumā šī opcija galīgi nav lēta, sanāca pamocīties ar reālu pielietojumu ikdienā. Es saprotu, ka sensori noteikti bija netīri no mūsu sāls pilnajiem ceļiem, bet man no 10 reizēm labi ja 4 sanāca aktivizēt atvēršanu. Ar aizvēršanu gāja vēl trakāk un lielāko daļu reižu man vienkārši apnika un es aizvēru ar pogu. Tagad tik rodas lielais jautājums – es kaut ko daru ne īsti pareizi vai tiešām tā sistēma ir jāsaregulē mazliet jūtīgāka?

Kaut automātiskās auto novietošanas palīgs nu jau ir iegūstams pilnā veidolā, kad jādara nav absolūti nekas, Ateca gadījumā mazliet vajadzēs padarboties – pedāļi būs jāspaida pašam. Neskatoties uz to, es patiešām vēlos uzteikt sistēmas darbību, ātrumu un precizitāti. Ja Ford Edge izmēģinājumā es pēc pāris riskantiem brīžiem vairs neuzticējos gudrajam pilotam, tad Seat dinamiski ielīda ļoti šaurā vietā un neizdvesa ne pretestības pīkstiena. Saimniek, vajag? Būs!

Braukšana pārsteidzoši stingra

Ko mēs sagaidām no paaugstinātiem auto – vai nu tas būs ļoti ciets un kokains, vai tieši pretēji – ļumīgs. Balansu atrast nav viegli un tas ir tieši tas, kas nosaka, cik patīkams tad īsti auto būs. Senlatvieši saka – negaidi daudz un nebūs jāpiedzīvo vilšanās. 18 collu diski nešķiet vairs nekas dižs mūsdienās, tomēr noteiktiem auto tas var nogalināt visu braukšanas prieku. Kaut dažu brīdi Ateca šķita kripatu pa cietu pilsētā, tas deva drošības un pārliecības sajūtu uz šosejas un pēc vairāku dienu brauciena nemaz vairs negribējās mīkstāku piekari. Auto veidots uz tās pašas VW MQB platformas, ar kuru aprīkots kā Tiguan, tā Škoda Kodiaq, Audi Q2 un pārdomātā šasija jau izdara pusi darba. Pareizi atlasītas pārējās piekares komponentes dod atlikušo artavu, lai Ateca brauktu patiešām patīkami. MQB platforma ir modulāra, tāpēc nav nekāds brīnums, ka mazākais Q2 un jūtami lielākais Kodiaq stāv uz tās pašas, tieši tāpat arī jaunais septiņvietīgais Tiguan izmantos to pašu MQB. Ateca ir daudz kopīgāka ar Kodiaq, jo kopā ir likta tajā pašā rūpnīcā Čehijā.

Es teiktu, ka Seat Ateca ir kompakto krosoveru līderis, auto ir ar karstasinīgu spāņu temperamentu un tieši tā arī brauc – dinamiski, pārliecināti un varētu pat teikt, ka cenšas no augšas uzķēzīt konkurentiem – es ESMU labāks, paskat cik es forši braucu. Mani tas pārsteidza.

Demo Seat Ateca cena ar papildus aprīkojumu sasniedza 35 tūkstošus EUR, kur adekvāti komplektēts VW Tiguan grozītos 45 un vairāk tūkstošu lauciņā, liek aizdomāties, par ko tu reāli maksā, izvēloties auto? Tautas vāģa simbolika un mazliet glītākais eksterjers R Design pakojumā, manuprāt, nav 10 tūkstošu eiro vērts, pat neskatoties uz to, ka Seat nav iegūstams patiešām glītais LCD spidometrs un nav arī aizmugurējo gudrās sēdekļu pārvietošanās iespējas. Turklāt, Ateca ir arī mazliet īsāka, kas padara auto vairāk piemērotu pilsētai. Un tā kā auto ir jūtami vieglāks par visiem konkurentiem, tad arī degvielas patēriņš ir mazāks. Krosovera iegādes brīdī noteikti ieteiktu ne tikai izsvērt Seat Ateca kā variantu, drīzāk pat to auto ielikt izvēles augšgalā.

Man patika:

  • Plašais un glītais salons
  • Stingrā un pārliecinošā gaita
  • Cenas un ieguvuma attiecība
Man nepatika:

  • Mazliet plastmasīgā salona apdare
  • Slikti strādājošais brīvroku elektriskais bagāžnieks

Pastāsti citiem:
  • he

    ko tāda nepatika pret manuālo kārbu, ir kam patīk un viss, ja pašam nepatīk, nevajag uzreiz teikt, ka tas ir kaut kas aizvēsturisks un vairs nav labs.

    • Maris Gaugers

      es nesaku aizvēsturisks – automātiskās kārbas ir
      1) ekonomiskākas – pie 50k nobraukuma gadā parēķini kaut vai 1L/100km (reāli ir vairāk) ietaupījumu. 4 gados esi pa nullēm un ar jaunu auto brauksi tik un vairāk.

      2) remontēt automātu ir lētāk
      3) ikdienas komforts ir nesalīdzināms

      un tad saliec to kopā – vai pirkuma brīdī tas konkrētā brīža ietaupījums nesanāk pēc 5 gadiem mīnusā

      • Lapsinieks

        remontēt automātu ir lētāk – tas ir kāds jauns trends, ko esmu palaidis garām?
        man tomēr liekas, ka ļoti gudri braucot ar manuālo patēriņš būs mazāks.

        bet var jau būt, ka pēdējā piecgadē viss ir sagriezies kājām gaisā…

        bet jāpiekrīt – pie automāta baigi pierod. katreiz ārzemēs paņemot nomas auto (skaidrs, ka manuālo, jo automātiem cenas ir vnk pzdc) ir kādu brīdi stress un diskomforts + pie tā, ka esi aizņemts ar navigāciju un vispār saprast čo pa čom…

      • Maris Gaugers

        ir lētāk, dzīvē pierādīts fakts! un ekonomiskāks – arī pierādīts + specifikācijas lapas to pašu saka!

      • xxx2

        Lūdzu linkus studijā!
        DSG kārbas ir izcili nedrošas un daži pat apgalvo, ka speciāli projektētas tā, lai vairāk par 200kkm neietu!
        Degvielas patēriņš mazāks – nu nevajag te liet! (Specifikāciju lapas nav pierādījums – mēs labi zinām kā tas patēriņš priekš specifikāciju lapas tiek noteikts! )
        Remonti – apmēram 2k eur pie līdz 200kkkm nobraukuma – lēts remonts???? Normāla mehāniskā kārba bez problēmām nokalpo visu aut ekspluatācijas laiku!

      • KKTK

        Es arī topašu kaut kur lasīju, ka automāti jālabo ir vienmēr, bet labas manuālās nav jālabo visu auto mūžu, nu izņemot gadījumus, ka ir īpaši braukšas apstākļi vai nelāgi īpašnieka niķi.

      • Jānis

        Esmu braucis ar 4 dažādiem un dažādu vecumu amerikāņu automātiem – kopumā jau vairāk kā 10 gadus. Neesmu nevienu remontējis.

      • Martiness

        Tas tādēļ, ka tie pārsvarā ir veci primitīvi automāti…

      • xxx2

        Precizēšu kāpēc DSG, kas principā nav automātiskā kārba, bet gan divsajūgu robotizēta kārba, nevar būt ekonomiskāka par manuāli:
        1. DSG daļu no motora jaudas tērē eļļas sūknis. Sīkums, bet daži simti grami degvielas dēļ tā ir klāt patēriņam!
        2. Lai arī cik advancēts būtu kārbas vadības dators, viņš neko nezina par ceļa situāciju. Tāpēc īpaši mīcoties pa pilsētu iznāk bieži pārslēgties un neoptimālu pārnesumu izvēlēties. Skaidrs, ka cilvēks nemāk braukt ar manuāli un “zāģē” otrajā uz 50 km/h vai kauj nost motoru braucot uz 40 km/h ar 5 robu….

      • Andris Zarsss

        Jaunā DSG, kas ir arī Atecai, prot ieslēgt neitrālo, kad kāja nav uz akseleratora. Un pārslēdzas lieliski.

      • Martiness

        Priekš kam pārslēgties uz neitrālo?

      • Andris Zarsss

        Kad tu brauc ar manuālo kārbu, nekad nebrauc neitrālajā vai ar izspiestu sajūgu?

      • Martiness

        Vispār maksimāli cenšos to nedarīt.
        Kādēļ tas Tev šķiet tik būtiski?

      • Martiness

        Muļķības!
        Automātu remonts ir viennozīmīgi dārgāks, un potenciālais defektu skaits augstāks. Plus, ļoti daudzi automāti pēc remontiem nav vairs tādi, kā agrāk, un var nākties vilties vēlreiz.
        No kurienes vispār tāda doma Tev radusies, ka automātu remonts ir lētāks?

      • Maris Gaugers

        tātad, paņemam iepriekšējās paaudzes Tiguan ar 150Zs TDI 4motion, kuram zināms, ka mēdz izbeigties dubultmasas spararats.
        1) spararats ~500EUR
        2) sajūgs/izspiedējs ~300EUR
        3) darbs (DBC) ~200EUR
        Tātad kopā sanāk ne mazāk kā 1K. Uzzvanīju RECRO (kā cilvēks no ielas) un paprasīju cik maksātu un vai ir taisīti DSG 150ZS TDI 4motion Tiguan. Ir un tas maksā atkarībā no bojājuma/noskrējiena ~800EUR ar noņemšanu/uzlikšanu pie viņiem, eļļas un filtru maiņu!

        Pie tam – spararatus maina daudz biežāk kā remontē DSG ;)

      • Martiness

        Sveiks,
        Paldies par atbildi.
        Kas par defektu tiek remontēts šajā dsg arī pateica? 800 eur ir nu ļooti optimistiski, nerunājot par vadības bloku kurš bieži mirst šīm kārbām un maksā vien ap ~800+eur.
        Turklāt cik ilgu garantiju dod RECRO? vai pēc aptuveni viena, diviem gadiem atkal jābrauc pie viņiem, kur tiek paziņots par vel dārgāku remontu?
        Skaidrs, ka mūsdienās bez tā neiztikt, jo praktiski visi auto ir automāti, bet pagaidām nu nekādīgi nespēju piekrist apgalvojumam par, to ka “automāta” remonts ir lētāks par “manuāļa” remontu.

      • svimart

        Recro remontētās kārbas labi ja gadu izvelk….

  • edgku

    “Faktiski manuālās kārbas izvēle šādam auto būtu skaidrojama tikai ar dīvainu centību ietaupīt” Paga, bet divi tūkstoši eiro tak ir nauda.

    • Maris Gaugers

      Nav runa par naudu kā tādu, protams, ka 2k ir ļoti daudz. Jautājums ir konkrētajam auto manuālās kārbas cenas ietaupījums pret komfortu. Nav jau pilsētas mazauto, normāls ģimenes rīks

      • edgku

        Tātad jautājums ir par to, kas ir sāpīgāk – nolocīt 2k EUR vai 3-5 gadus, akmansdievs, štepselēt pārnesumus ar manuālo kārbu :)

      • Viss jau arī atkarīgs no tā kur un kā brauc. Ja pamatā pa pilsētu, tad izvēle pamatīgi sliecas uz automāta pusi (ja komforts ir kaut cik svarīgs). Ja vairāk braukšanas no/uz pilsētu, tad var arī paštepselēties. Jo šeit mēs nerunājam par kaut kādiem sporta auto, kur mehānika ir vēlams pluss.

      • Lapsinieks

        toties tie mazajiem un lētajiem pilsētas auto automāti mēdz būt tādas miskastes, ka lielāks komforts tomēr ir štepselēt.

      • Maris Gaugers

        mazajiem bieži nemaz nav automāta iespējas. Ja ir, tad jaunajiem jau ir dsg un līdzīgas. Es gan nezinu par franču auto

      • xxx2

        Braucot pa pilsētu – jā, klasiskais automāts ar hidrotransformatoru ir ērts un labs! Robotizētās kārbas vispār un DSG konkrēti kā reiz nav piemērotas, lai pa pilsētu mīcītos! Kārbas automātika principiāli nevar prognozēt situāciju uz ceļa un kārba visu laiku tiek raustīta šurpu/turpu.
        Piemēram uzsākam braukt – 1, 2 robs. Bet redzam ka priekšā sarkanais un jābremzē – takš neviens normāls cilvēks ar manuāli neliks trešajā. Bet DSG klikš, pārslēdz.. Un tad brīnās ka pēc 100k km sajūgi čupā, dzelzs skaida eļļā, solenoīdi lupatās…..

      • Maris Gaugers

        nu redz – tieši jaunie gudrie roboti skatās ļoti daudz auto informācijas, lai strādātu precīzi. Godīgi sakot, braucot ar jaunajiem DSG aprīkotajiem auto un savām mašīnām ar klasisko automātu, komforta atšķirību neizjūtu.

        pareizi tika minēts – problēmas drīzāk ir nevis pašā kārbā vai tās darbībā, bet tieši kārbas saskaņā ar dzinēju un ticu, ka mazmotori ar DSG varētu pat strādāt asi un saraustīti!

    • Lapsinieks

      2t ir nauda. bet pie tādas cenas tie ir tikai 6%. par tādu ciparu parasti kaulējas.

  • Jokman

    Noteikti glītāks par Skoda Kodiaq. Ar Tiguan vizuāli grūti salīdzināt jo šis ir tāds stilīgais variants, bet Tiguan tikai ar R line sāk izskatīties pēc tāda auto kādu vizuāli gribētos, šeit viss jau ir gatavs. Vispār esmu visa VAG koncerna pretinieks, jo uzskatu, ka viņi sēž uz lauriem kurus ieguva 90. gados un tagad tikai spēlē uz atpazīstamību. Motoru un ātrumkārbu DSG uzticamība pēc 5 gadiem/150 t. km ir ļoti zema. DEKRA.de visu var redzēt. Bet kā jauns auto tas ir ļoti labs. Zinu tūlīt būs daudz pretinieku, bet tāds ir mans viedoklis

    • Maris Gaugers

      Kodiaq ir pluss, ka ir 7vietītais (tāds kāds šogad būs Tiguan Allspace) – vienīgais un tās platformas un īstenībā par to cenu tas ir krutākais lielas ģimenes auto, ko var nopirkt!
      Ateca ir mazākais no visiem.
      Par Tiguan R line piekrītu – parastais izskatās absolūti nekā!

      Un par jauno auto resursu arī diemžēl nākas piekrist, it īpaši ar mazajiem motoriem būs bēda!

  • aigi

    Braucu ar Kadjar, un esmu sajūsmā. Man tiešām patīk krosoveri. Žēl, ka mainīju auto pagajušajā gadā, sobrīd ir tik daudz krosoveru saradušies – Tiguan, Ateca, Kodiaq, 3008, Koleos. Ateca ir ļoti simpatisks, bet es tomēr izvelētos Kodiaq, jā dārgaks bet 7 gandrīz pilnvērtīgas vietas un vēl bagāžai vieta. Vienīgi, kas mani tracina, bet tas attiecas uz visiem ražotājiem, ka saloni 1:1 grupu ietvaros.
    Un, jā, es palieku vecs un gribu automātisko kārbu. Neatkarīgi no to dārdzības vai remonta izmaksām, ja var iegūt 5 gadu vai ilgaku garantiju, tad po, pēc 5 gadiem mainām uz citu auto.

  • Sandis

    Padalīšos ar savu pieredzi ar DSG kārbām (šogad iemēģināju DSG ar 7 ātrumiem).
    Viss patiesībā ir atkarīgs no motora un kārbas saderības. Tam pašam VW ir mazie motori (kam ir neliela jauda pie zemiem apgriezieniem), kas nelabprāt gludi darbojas ar DSG (un te es varu piekrist xxx2 – līdz pat avārijas situācijām krustojumos, kad dod gāzi, bet kārba ar 150Zs dzinēju kaut kur pēkšņi aizdomājas) un 2.0 TSI, kur kārba uzvedas kā smērēta.
    Protams, paātrinājums DSG būs labāks nekā manuālai kārbai, bet tas pie nosacījuma, ja startē no 0. Ja startē no kustības, atkal jāpiekrīt xxx2, ka kārba mēdz apjukt un neizprast situāciju, tāpēc man arī, personīgi, vairs negribas atgriezties pie DSG (palietoju to 6 mēn.) un nu jau atkal skatos uz labu manuālo transmisiju, kur var ieekonomēt uz pirkuma vērtību un dārgajām eļļas maiņām apkopēs, toties iegūt azartiskāku braukšanas prieku un iespēju morota apgriezienus izgriezt līdz 3000 rpm, jo tieši to DSG ar konkrētu 1.4 TSI (150Zs) man laupīja. Sajūta bija, ka braucu kā mājsaimniece no punkta A un punktu B, lai gan motora potenciāls atļāva ko vairāk :)
    Otrām kārtām – patēriņš, DSG braucot pilsētas ciklu patērē par 1-2 l vairāk nekā ražotājs norādījis (tik vienu reizi izdevās pietuvoties līdz +0.5l), cits stāsts ir par vienmērīgu braukšanu uz šosejas – tur tie rādītāji ir krietni vien optimistiskāki. Japāņiem, savukārt rādītāji biežāk sakrīt ar to, kas brošūrās rakstīts (laikam vācieši visu testē laborotorijās).
    Trešām kārtām, nesen runāju ar vienu paziņu, kurš nokāva DSG 2 gadu garantijas laikā – kā izrādās, nav ieteicams pārslēgties starp D un S režīmiem braukšanas laikā, kad kārba ir noslogota, bet nevienā manuālī šī situācija nav aprakstīta kā nevēlama. Līdz ar to, dīlerim, lai arī kā negribējās, tomēr nācās nomainīt uz kārbu uz jaunu.
    Vispār ieteiktu pievērst uzmanību arī tam vai DSG ir sausā vai slapjā tipa sajūga kārba, jo otrās skaitās izturīgākas uz lielākām slodzēm – un noteikti ieteikums to ņemt kopā ar spēcīgāku motoru. Ja izvēle ir par labu mazākam turbo motoram (ar lielāku turbo bedres iespēju) un priekšpiedziņai, es dotu priekšroku manuālajai. Tas arī Atecu padarīja sportiskāku manā skatījumā.

    • Lapsinieks

      kaut kā bēdīgi tās jūsu dsg kārbas izklausās…

      • Japjap

        Tev viss izklausās bēdīgi, neveiksminiek.

      • svimart

        Šoreiz Rižajam pilnīga taisnība 1. paaudzes DSG ir švaks, drīzāk teiktu nav ilgmūžigs… Daudzi veduši uz Recro un vēl šur tur tas paildzina agoniju uz gadu…. 2. paaudzes (7. pakāpju) no 2008.gada esot labāks un nepeld eļļā….

      • Uldis M.

        Vai ne? Izskatās ka mēs turēsimies pie saviem klasiskajiem automātiem cik varēsim :)

      • Lapsinieks

        vēl jau pastāv mazie kaucošie benzīna kapsētas/nervu bojātāji – variātori…

        bet klasika paliek klasika, modes mēdz nākt un iet :D

      • Nav ne vainas arī variatoriem. Visam savs pielietojums.

      • Lapsinieks

        domāju, ka akcents te būtu jāliek uz laba/slikta kārba. vienalga – automāts, manuālā, dsg vai variātors. pat manuālā kārba var būt noregulēta tā, ka vemt gribas braucot. vienalga kas par kārbu (braucēja gaumes jautājums) – tai ir jābūt uzticamam ceļa biedram. diemžēl – vieniem autoražotājiem sanāk, citiem nē. skaidrs, ka izejot no pieredzes pretējā nometne tiek nikni aprieta un apkarota. piemēram – izbraukātos pusi dienas pa pilsētu ar colt/variātoru – gribēsi ielauzt micuku inženieriem galvaskausu – vnk nav skaidrs kad kas kā tur slēdzās, visu laiku augsti apgriezieni, kauc kaut kas un patēriņš mazam perdeļmotoram padsmit litri. pie tā visa – uzrāviena vnk nav nekāda, apdzīt vispār labāk nemaz nemēģināt.

      • pirx73

        Opelim arī bija/ir tā robotizētā kārba, Easytronic saucas, tad nu forumos to saukāja par šizitroniku – tieši dēļ tās murgainās, neizprotamās darbības.

      • Lapsinieks

        nezinu, bet nenoliedzu, ka iespējams, pastāv arī super truper pasakaini strādājošs variātors. bet man ir trāpījies tikai colt un hondas hrv – nav ne viena laba vārda ko teikt.

      • Ha ha, burtiski šajās dienās sievai nopirkām Opeli ar tieši tādu šizitroniku kā apraksti. Es saprotu kā var besīties par to robotu. Ja ir pieredze ar mehāniki vai dajebkādu īstu automātu, tad tas Easytronic šķiet pavisam tups. Brauc tā kā ar mehāniku (kas arī ir patiesība), bet slēdzas nelaikā un nevietā.

        Bet… ja pirms tam nav braukts ne ar ko, vai arī labi apzinies kas tas par auto, tad nav ne vainas. Auto brauc un ja netrako, tad pat tīri pieņemami mierīgi un plūdeni.

        Pēc tā robota pats mans 10gadīgais Volvo automāts liekas pasaka nemaz nerunājot par DSG vai ZF kosmosa tehnoloģijām :D

      • Lapsinieks

        vai vari minēt kādu labu piemēru?

      • Subaru ar to viss OK, var braukt.

      • Maris Gaugers

        Subaru ir mazliet cits stāsts – tur ir siksnas piedziņas bezātrumu automāts, tas nav variators klasiskajā izpratnē

    • x

      >iegūt azartiskāku braukšanas prieku un iespēju morota apgriezienus izgriezt līdz 3000 rpm

      šķiet, sešnieka vietā uzrakstījies trijnieks, vai tad 3K ir izgriešana
      ja vien nerunājam par dīzeli

      ^^^ labs stāsts ar niansēm

      • Sandis

        Paradoksāli, bet DSG ekonomijas nolūkā pārslēdzās jau pie 2000 rpm sasniegšanas.

    • Jānis

      Ar automātu un 2.7 benzīnu katru rītu izgriežu līdz 6k rpm :D Cilvēkiem ir nepamatoti aizspriedumi pret manuālajām kārbām.

      • Lapsinieks

        protams, to var darīt – ja nav kur naudu likt vai kādam kaut kas uz ielas jāpierāda

      • Jānis

        Pilnīgi nekas nav jāpierāda. Dzīves nepieciešamība rītos izbraukt no mazākas nozīmes ceļa uz vienu no noslogotākajām šosejām ar diezgan nepārtrauktu auto plūsmu. Attiecīgi, lai nebūtu kārtējais “lēnais”, kas izbrauc citiem priekšā, izmantoju auto jaudu – 5-6krpm, nekas neparasts.

      • Uz ceļa jāizmanto smadzenes nevis jaudu :)

        P.S. Vari apsvērt arī labu riepu iegādi.

  • Sandis

    Jautājums Mārim – kāpēc pilnpiedziņa var sagādāt lielāku nedrošību uz šosejas, to es tā īsti nesapratu? Drīzāk ar pilnpiedziņu auto ir smagāks un garāks bremzēšanas ceļš, tas gan ir jāatzīmē pie mīnusiem, kamēr ieskrienās auto krietni labāk nekā FWD (īpaši sniegā un uz slapja seguma).

    • Lapsinieks

      pēc teorijas ir tā – neatkarīgi no tā – vai velk priekša vai pakaļa, bet tu precīzi zini (vismaz teorētiski) kas notiek – kas kāpēc kur slīd un ko kā labot. Ko kritiskā mirklī dara pilnpiedziņa, ja vēl tā maina jaudas attiecības un kas tev pašam jādara… nu nezinu.

      • x

        briesmu lietas notiek, jo cilvēki nesaprot, kā pilnp. auto uzvedas kritiskos režīmos.

        bet tas pats notiek arī ar jebkuru citu piedziņas veidu, ja cilvēkam nav ar to nobraukts vajadzīgais minimums stundu apstākļos, kas atšķiras no gluda un sausa asfalta.

        ja mērķtiecīgi iepazīstas ar auto (ar jebko, kaut vai ar fēna) darbību, atklājas nianses kas ikdienas ekspluatācijā neparādās.
        fēnam tas nav kritiski, bet no saprašanās ar auto var būt atkarīga dzīvība(-s).
        bet arī – kāds paķers fēnu ar slapjām rokām un tadammm, gaisma, tunelis un sen mirušie radinieki.

      • Lapsinieks

        tur jau tā lieta, ka ar modernu pilnpiedziņu, kas pieslēdzas, kaut ko pastūrē, maina proporcijas starp asīm, visi esp, trc utt. vairs nav tik vienkārši un prognozējami.

      • Nevajag tagad visu aprakstīt tik drūmi. Visas tās gudrās sistēmas tipiskam braucējam nāk par labu, jo mēģinās nenovest situāciju līdz neizbēgamai avārijai. Automātika jau laicīgi sapratīs, kad kaut kas sāk iet šķērsām un auto noturēs taisni. Nu nav tipisks autobraucējs Makrejs, lai spētu braukt pilnīgi manuālā un mehāniskā režīmā un tas arī nav vajadzīgs.

      • Lapsinieks

        protams, ka nav – to arī nesaku. tas bija mans minējums uz autora “lieka nedrošība uz šosejas” diskusiju kontekstā. pac, kā jau apzinīgs “parent” sen vairs nepārvietojos tādos ātrumos, lai man šī tēma būtu jūtīga vispār. Bet par sistēmas tieši neprognezējamību ir dzirdēts un lasīts daudz.

      • x

        ok, es protams piekrītu, ka modernie asistenti un sistēmas vienlaicīgi gan nozog kartinga tiešās saiknes sajūtu, gan dod vietā [mānīgas?] drošības sajūtu, gan prasa laiku, lai izjustu to darbību, secību un iespēju robežas.

        cilvēks, kas pa dienu rukā, vakarā pilda mācību slodzi (pašu vai bērnu) un naktī guļ bez pakaļkājām, brīvbrīdī diez vai brauc uz trasi, lai ķidātu auto (kas vēl ir līzingā) algoritmus.

        tipa, brauc un lai brauc, mans darbs ir ieliet degvielu un kad iedegas lampiņas, braukt pie dīlera. bet cik voltu jādod laukā ģeneratoram, prasiet guglei.

        visu prasiet guglei, man nav laika domāt – jāstrādā.

    • Maris Gaugers

      man varbūt vajadzēja precīzāk definēt – pastāvīgās pilnpiedziņas dod nedrošību, jo aizmugurējais tilts visu laiku dzen auto uz priekšu. Respektīvi – brīdī, kad auto saslīd un centies koriģēt situāciju, it īpaši ar automātisko kārbu, kur riteņus nevar “nomierināt” ar sajūga palīdzību – auto aizmugurējais tilts tiek pastāvīgi dzīts uz priekšu un auto pāatrinās. Kamēr vienas ass piedziņu vēl var censties koriģēt ar gāzes/bremzes palīdzību, pilnpiedziņai – tikai liela pieredze. https://uploads.disquscdn.com/images/62fc079470f815cda9cb633611ce95790f0ed90b0a50cb333dc2a7ee21e37720.jpg

      • Lapsinieks

        to es ar mēģināju pateikt.

      • Martiness

        Kādēļ tiek aprakstīta “slīde” uz uz taisna seguma, nevis līkumā?
        Kādēļ pie pilnpiedziņas tiek pieminēta automātiskā pārnesum kārba, ja tādas tācu ir ari rwd un fwd?
        Kur paliek, neparedzamie saķeres zudumi, kas ar fwd un rwd ir procentuāli biežāka parādība nekā ar awd.

        Par foto – awd konkrētajā situācijā (pieņemot, ka tas ir taisns ceļa posms) – slow down and turn into the slide.

        Patstāvīga pilnpiedziņa ir domāta, lai maksimāli novērstu gadījumus, kad rodas šī te neprognozējamā “slīde” un tas arī ir svarīgākais, it sevišķi cilvēkiem kuriem nav ne jausmas, kā auto vadīt slīdē, vai kā izķepuroties no ekstrēmam situācijām uz ceļa.
        Cilvēks, kurš nezin, ko darīt ar awd nezinās ko darīt arī ar rwd un varbūt tikai nejauši zinās ko darīt ar fwd.
        Jautājums, vai pats maz esi pamēģinājis awd uz kāda sniegota, apledojuša, slidena seguma, lai izprastu, kā tas darbojas? Domāju, ka nē.

        Būsim reāli, liela daļa cilvēku vnk nospiedīs bremzes un varbūt kko mēģinās piestūrēt.

      • Maris Gaugers

        nepiekritīšu!
        ikdienā ir 2 auto ar pilpiedziņu (audi quattro un bmw xdrive) un 2 auto ar aizmugurējo riteņu piedziņu!
        Ja ir runa par līkumiem, tad tieši pilnpiedziņai ir tendenci mašīnu stumt dziļāk līkumā. RWD visasāk griež līkumā, bet var sanākt ziepes, ja ir maza pieredze un ir neprognozēta saķeres maiņa!
        visdrošākā tomēr ir priekšpiedziņa.

      • Martiness

        Redz šeit Tu jau pats uzrakstīji – “var sanākt ziepes, ja ir maza pieredze un ir neprognozēta saķeres maiņa” (uzsvars uz neprognozētas saķeres maiņu).

        Atvaino, bet nu nekas, uz sliktas kvalitātes sevišķi apledojošiem ceļiem nav labāks par awd, nu vienkārši nav.

        Tas, ka pēc sajūtām rwd griež iekšā līkumā “asāk” neko nenozīmē svarīgi, ir tikt no tā līkuma āra sveikam un veselam, (un būtu labi, ja auto arī paliek tāds pats, kā pirms līkuma).

      • Lapsinieks

        “visdrošākā tomēr ir priekšpiedziņa” – teorētiski varbūt. Bet Tevis ieliktā attēla kontekstā – sūdu brīdī 99% tomēr mauks pa bremzēm nevis piedos drusku gāzi.

      • abc

        šitam seat par ko tu tagad raksti ir vw-motion jeb normālo velk priekša tiko izslīd vai izspolē milisekundēs pieslēdzas aizmugure!!! Un tād ir pa visam cita drēbe nekā audi quattro kam tieksme stumt krustām!

      • Uldis M.

        Jēa! Savējais! Dod pieci! :)

      • Uldis M.

        Zini, tas bišku izklausās no sērijas – man nav iPhone (nevaru atļauties), tāpēc sevis nomierināšanai izdomāju kāpēc man tas nav piemērots.
        Tas pats ar pilnpiedziņu – ja pats brauc ar priekšpiedziņu, tad atradīsi visādus pamatojumus – kāpēc pilnpiedziņa nav laba…
        Redzi, pilnpiedziņas ir dažādas un visas vienā maisā nav bāžamas. Neņemos spriest kā ir ar pasīvajām 4WD sistēmām kas iejaucas tikai kritiskā brīdī – tur tiešām var sanākt zili brīnumi. Bet normāla pastāvīgā pilnpiedziņa kopā ar gudru elektroniku nodrošina ievērojami lielāku stabilitāti un drošību nekā jebkura priekšpiedziņa. Normāla pastāvīgā pilnpiedziņa “sanesienā” ja atlaidīsi gāzes pedāli, pati neizspolēs aizmugures riteņus. Gluži pretēji – ar pastāvīgo pilnpiedziņu palīgsistēmas darbojas daudz efektīvāk – jo vajadzības gadījumā var novirzīt jaudu uz “pareizajiem” riteņiem lai izlīdzinātu auto gaitu. Esmu pāris reizes pieredzējis situācijas kur mana auto pilnpiedziņa + elektronika “izvelk” mani no nepatikšanām izslīdot līkumā, kā arī daudzkārt auto ir bijis uz izslīdēšanas robežas, kur vienas ass piedziņa, iespējams, būtu jau samesta. Tad jautājums – kas ir drošāk – nestabilāks auto kurš ātrāk izslīdēs, vai tomēr tāds kurš tādā pašā situācijā manevru izdarīs bez liekas saslīdēšanas?
        Jā, protams, ja vadītājs nezina ko dara un tikai mauc, tad jā, tad ar pilnpiedziņas auto avārija notiks pie lielāka ātruma un būs letālāka. Bet, ja vadītājs draudzējas ar smadzenēm, tad pilnpiedziņa ir papildus drošība, nevis risks.
        Ok, ir vēl mūžsenā “gudrība” – pilnpiedziņas īpašnieks uzsākot braukt nesajūt to ka ceļš ir slidens, jo riteņi neizspolē, līdz ar to nerēķinās ar to ka ceļš ir slidens un var sanākt šmuce. Nez, gadiem braucot ar pilnpiedziņu neesmu uz šo uzķēries, bet var jau būt ka dažiem tiešām šī ir problēma.

      • Maris Gaugers

        Nav vērts ar mani īsti strīdēties, jo viedoklis ir kā dibens – katram savs!
        Man ir divas RWD mašīnas un divas pilnpiedziņas mašīnas – ar Quattro un xDrive un tici man, ir viedoklis un pieredze šajā jautājumā!
        Braucu dinamiski un patiešām jūtu, kura piedziņa tevi stumj un baksta un kura piestūrē un palīdz!
        Laikam vistupākais, ar ko esmu braucis, ir Quattro, jo tieši tas izteikti stumj purnu. xDrive jaunās paaudzes slēdz priekšu klāt pie nepieciešamības.
        4Motion utt tipa kārbas, kas arī slēdzas klāt, tās netraucē ikdienā, bet uz šosejas var saspēlēt dažādus pekstiņus

  • Skolnieciņš

    Cik tas jaukums maksā? Jaunā Laba Granta brauc līdz ar 167ZS. Ar riteni no Maximas ir ekoloģiskāk. Mazāk CO2, CO, H2CO3 un citu karbītsūdu.
    ©By Skolnieciņš ¦~{ 1999-bezgalība

  • KKTK

    Ok, salīdzinājām Sītu ar Folkvāgenu cenā, motoros un papildaprīkojumos, bet vai baumas ir patiesas, ka spāņu Sīti rūsē daudz jaudīgāk? Tā jau bumbulis tiešām OK vecākiem mazpilsētā. Var gan sniega šķūri negaidīt, var arī purviņā pēc lācenēm iebraukt…

  • Sandis

    Vēlējos arī izteikties par Ateca cenu, jo līdz smalkumiem biju izpētījis tā versijas, apdares un komplektācijas (vēl pirms prezentācijas). Mans slēdziens bija tāds, ka lai arī Ateca ir būvēta uz MQB, to īsti pareizi nebūtu salīdzināt ar Tiguan, kas ir lielāks auto un nedaudz arī kvalitatīvāk būvēts (ja pēta sīkumos). Kaut vai tas, ka uz bagāžnieka vāka ir pielīmēti gumijas kluči, kas laikam kalpo vibrācijas noņemšanai, nevis normāla izolējošā gumija, kā arī finiera lokanā grīda bagāžas nodalījumā ar izfrēzētu caurumu pa vidu, kurā ielikt pirkstus, liek domāt, ka uz Atecas rēķina ir šur tur manāmi ieekonomēts… un tas izklausās jau kaut kur redzēts starp mazajiem SUViem. Man uzreiz nāk prātā Nissan QQ, kur iets tas pats ceļš – ārēji simpātisks auto, bet ar manāmām ekonomijas pazīmēm detaļās. Tāpēc, manā skalā, vērtējot arī izmēru, Atecai drīzāk būtu jāsacenšas ar KIA Sportage, Peugeot 3008 un Renault Kadjar, t.i. vidējā cenu kategorija (nepārspīlējot ar komplektāciju) līdz 25 000 EUR.
    Jāatzīst, ka man tā arī neizdevās nokomplektēt Ateca puslīdz labā līmenī un izskatā zem 25 000 EUR, un tur jau jāsāk šaubīties, vai par šādu auto netiek prasīts pārlieku daudz.
    Protams, arī Tiguan ir neatbilstoši sadārdzināts, bet tā jau ir tomēr cita kategorija gan kvalitātes, gan izmēru ziņā. Ateca vairāk līdzinās agrākajam Tiguanam, no kura līdzīgi kā Kodiaq arī pārņēmusi mazos durvju rokturus.
    Tāpēc neesmu īsti drošs par šī auto mērķauditoriju. Tas noteikti brauc labāk par QQ, Sportage, 3008 un Kadjar, bet vai par +/- 2000 EUR dārgāk, nu nezinu, tad jau vēl var pielikt +2000 EUR un paņemt jauno Tiguan. Bet tas tāds mans subjektīvs vērtējums.

  • svimart

    KĀ to var saprast ? “lieka nedrošība uz šosejas” ar vw- motion …. common viņš tik tamdēļ tikai izdomāts lai palielinātu drošību uz ceļa!!! Pašam bija 4 golf ar vw-motion zinu ko runāju!!!

  • :-)

    opā
    skatos salona un paneļa bildes, domāju kaut kur jau redzēts…
    iekāpju savā 7 golfā, ebt gandrīz 1:1 :)