Varu godīgi atzīties, es neesmu Amerikas fans. Savu viedokli pēc Kalifornijas apmeklējuma vēl tikai pastiprināju – skaista valsts ar dīvainiem cilvēkiem. Neesmu īsti arī amerikāņu auto fans, man simpatizē visādi veci amerikāņu muskuļauto, bet par tāda iegādi pat neesmu mēģinājis sapņot, man pietiek ar bilžu apskatīšanu internetā. Tieši tas pats ir arī ar jaunajiem amerikāņu spēkratiem – simpatizē, bet iegūt īpašumā īsti vēlmes nav. Man patīkami pārsteidza aktuālais Ford Mustang, kurš beidzot oficiāli pieejams Eiropā, pat ar “mazo” 2.3 ecoBoost dzinēju, bet cik es noprotu dīlerim ir kādas problēmas ar šo auto piegādi un tik viegli pie sava amerikāņu spēka nemaz netiksi.

Tu vari tikt pie cita amerikāņu auto, proti, pie jaunā Ford Edge. Nē, nē, auto nav pavisam jauns, jaunums tas ir tikai Eiropā, jo amerikāņi ar Edge brauc jau otrajā paaudzē un no 2006. gada.

_39a5017

Gan pirmās, gan otrās paaudzes Ford Edge varam redzēt dažādās asa sižeta filmās, ar tām regulāri brauc FIB aģenti un citi melnos uzvalkos tērpti personāži. Pirmā paaudze apritē bija veselus 8 gadus, kas ir diezgan cienījams vecums. Auto ir ļoti populārs un pa šiem gadiem pārdoti vairāk kā 800 000 eksemplāru, vidēji 100 tūkstoši gadā, kas arī ir atzīstams rezultāts. Ford F sēriju pikapu rezultātiem, protams, Edge nav ne tuvu, tos vienā gadā pārdod vairāk kā Edge visos astoņos. Pirmais Edge bija pieejams tikai ar benzīna dzinējiem (loģiski) un automātisko kārbu. Bet tagad gan vēstures grāmatu veram ciet!

Aktuālā paaudze tirgū ienāca 2015. gadā un no 2016. gada kļuva pieejama arī Eiropā. Bet, šeit ir liels bet. Eiropas tirgum ir liegti benzīna dzinēji, kas, manuprāt, ir kļūda. Kādēļ Eiropas iedzīvotāji izvēlas amerikāņu SUV? Savādākā dizaina, sava izmēra, komforta un dzinēja dēļ. Tieši benzīna dzinējs bieži ir vadošais iemesls konkrētā auto iegādē, dīzeļauto pieejamība standarta eiropietim jau tā ir ļoti piesātināta.

Tehniskā puse galīgi nav no premium plauktiņa

Jaunās paaudzes Edge uzbūvēts uz Ford CD4 platformas un tuvākie zināmie auto ar šo pašu platformu ir Ford Galaxy un S-Max.

Ja jau pieskaramies dzinējiem, tad arī turpinām ar to. Ford Edge pieejami vien divi Duratorq dzinēji, kuri nočiepti no Mondeo, un divas standarta apdares iespējas, kopējo izvēli limitējot līdz četriem variantiem. Apjukt grūti. Abi dzinēji ir atšķirīgi, 180 Zs (400 Nm) ir uzstādīta viena, savukārt 210 Zs (450 Nm) dzinējam ir divas turbīnas, Eiropā auto pieejams tikai AWD izpildījumā un ar Powershift automātisko jaudīgākajā versijā un 6 pakāpju manuālo ātrumkārbu mazajā dzinēja versijā. Apdares ir Sport un Titanium un tām atšķirība ir maza, sēdekļi mazliet citi, pāris sportiskas nianses kā alumīnija pedāļu uzlikas, citi sliekšņi, mazliet savādāka standarta multimēdija. Lai arī kādu apdari izvēlētos, jāpievērš uzmanība, lai sarakstā būtu elektriskais stūres pastiprinātājs (EPAS) ar regulējamu stūres jūtību, kas auto padara daudz patīkamāku braukšanā.

Turpinot stūres jautājumu, ir jāatzīst, ka ļoti precīzā un vieglā stūres iekārta šāda izmēra auto mani ļoti pārsteidza. Ar auto braukt un manevrēt pat šaurā stāvvietā ir pārsteidzoši viegli. Stūres iekārta pastāvīgi uzrauga braukšanas apstākļus, un to, kā jūs stūrējat, lai optimizētu stūres iekārtas pārnesumskaitli, proti, cik apgriezienu ar stūres ratu ir jāveic. Braucot lēnām, piemēram, novietojot auto stāvvietā, adaptīvā stūre padara automobili izveicīgāku un vieglāk pagriežamu, savukārt braucot ar lielāku ātrumu, adaptīvā stūre palielina stūres reakciju, lai būtu jāpielieto mazāk spēka. Un tas patiešām strādā!

Lieta, kuru Ford pārstāvji uzsvēra, bija adaptīvā trokšņu kontrole, par kuru gan vairāk man ir pārmetumu. Brošūra min, ka tiek mērīti traucējošie skaņas viļņi un tie samazināti ar skaļruņu palīdzību, atskaņojot pretēju frekvenci. Līdzīgi tas darbojas mobilajos telefonos, lai mazinātu liekus trokšņus. Traucējošie skaņas viļņi būtu ceļa troksnis, riepas, dzinējs, vējš. Lai arī rites troksnis patiešām bija minimāls, es nesteigtos apgalvot, ka auto salons bija klusāks kā jebkurā šāda izmēra auto, drīzāk tas skan kā mārketinga triks.

Pirmo reizi es saskaros ar iebūvētu 220V kontaktligzdu. Nesaku, ka tas ir kaut kāds jaunums un neviens cits auto ražotājs nav savās automašīnās izvietojis, man pašam vienkārši nav bijusi saskarsme. It kā sīkums, bet ļoti ērti un es savā garajā dienas ceļā līdz Liepājai arī to izmantoju portatīvā datora piespraušanai. Win!

Tieši tāpat arī  auto ir ticis pie ar kājas vēzienu atverama bagāžnieka vāka, kuru lietošanai ir pamatīgi jāpiešaujas un no piecām reizēm divas es vienkārši atmetu ar roku un atvēru klasiskā veidā.

Multimēdija, ko Ford sauc par SYNC 2, ir diezgan vienkārša un pārskatāma. Noteikti var just vienkāršoto amerikāņu būves stilu, bet tas nav slikti. Patīkami ir tas, ka, piemēram, sēdekļu apsildi vari ieslēgt kā ar fizisko pogu, tā arī 8 collu skārienjūtīgajā ekrānā, bet visvairāk patika tāds pavisam triviāls sīkums, kā ieslēdzams “Netraucēt” režīms, kad turpat uz ekrāna vari ienākošos telefona zvanus apklusināt, lai brauktu mierā un klusumā. Nekur citur ar tādu iespēju neesmu saskāries. Ekrāns ir pietiekami precīzs, ātrs un sūdzību nav nekādu. Eiropieši gan ir izlutināti un arī es esmu pieradis pie grafiskākiem ekrāniem ar skaistākām kartēm, bet funkcionāli SYNC 2 nodrošina absolūti visu. Mazliet jāpierod pie operēšanas ar skaņas avotiem un radio stacijām, pēc lietošanas brīža viss jau šķiet pašsaprotams.

Edge brauc pavisam forši

Ar Ford Edge jau pabraukājos kādu laiku atpakaļ, precīzāk četrus mēnešus atpakaļ, kad sporta kompleksā 333 tika prezentētas auto iespējas relatīvi vieglā bezceļā. Toreiz tā arī nesavācos uzrakstīt rakstu, pārāk maz emocijas tas auto man sniedza, bet interese saglabājās un noliku Edge to-do sarakstā kaut kur pa vidu. Labi, meloju, noliku tuvu beigām. Jau toreiz mani patīkami pārsteidza auto vieglā gaita pa ceļa negludumiem un diezgan patīkamais komforts, bet neko daudz jau 20 minūšu braucienā nevar uzņemt.

Ar ko tad ir īpašs Ford Edge? Dizains? Jā, dizains ir kardināli savādāks no eiropiešiem un tas var kā patikt, tā nepatikt. Pie džūka jau arī visi vēl nav pieraduši un labāk pērk mazliet lielāko brāli, līdz ar to lielais jautājums paliek atvērts – kas notiks pēc kāda laika un kādi būs pārdošanas rezultāti, jo auto nav lēts, galīgi nav lēts. Mani auto formas mazliet mulsina, īsais purngals un diezgan slīpais vējstikls rada samocītu pirmo priekštatu. Aizmugures daļa gan dikti glīta izdevusies un no sāna auto izskatās ļoti simetriski. Īsais purngals dod īsu pārkari un tas savukārt dod iespēju uzrāpties mazliet stāvākos kalniņos. Jautājums tik par dzinēja veiktspēju pret auto relatīvi lielo svaru. Tomēr kalniņu Edge pārvarēja droši, vienu brīdi gan šķita, ka aizmugurējais tilts pieslēdzas pārāk vēlu.

Ja pilsētā visam pietiek, tad uz šosejas paveras pavisam cita aina un nākas atzīt, ka dzinējs ir pa vāju, stipri pa vāju un nākas pamatīgi piedomāt pirms manevra veikšanas. Es veicu diezgan lielu distanci divās dienās, vairāk kā 600 km un savs viedoklis šajā kilometru skaitā noteikti rodas. Auto salona amerikomforts, mīkstā gaita un vieglā stūrēšana pamatīgi relaksē un ceļš uz Liepāju rit pavisam atslābinātā gaisotnē, tomēr pamatīgā piedomāšana pie apdzīšanas manevriem liek papildus nevajadzīgi saspringt. Un tad rodas viedokļa dilemma – auto patīk vai pamatīgi kaitina. Ir gan viens, gan otrs un gala viedoklis galīgi nevar savākties vienkopus.

Izmēģināju arī automātisko auto novietošanu stāvvietā un uzreiz būtu jāatzīmē, ka Ford gadījumā līdz automātiskajam režīmam vēl ir diezgan tālu, auto tikai groza stūri un dod instrukcijas. It kā viss strādā un Edge mācēja novietot auto gan paralēli, gan arī standarta vietā, bet to darīja tik lēni un daudz reizes braucot uz priekšu un atpakaļ. Vienu no izmēģinājuma reizēm nācās atcelt, jo tik tuvu gribēja nocirst stūri blakus stāvošajam auto, ka sabijos. Ford attīstās pilnīgas automatizācijas virzienā un par to varējāt lasīt pavisam nesen.

Kopsavilkums

Edge noteikti pretendē uz premium klases auto, vismaz cenas ziņā. Auto ir piepičkāts ar tehnoloģijām, LED gaismām, bet nostādot cenas latiņu augstu. Konkrētā auto cena jūtami pārsniedz iedomātās līmeni un 60 tūkstošu EUR diapazonā izvēle jau ir ļoti skrupuloza. Tomēr auto gaita ir ļoti stabila kā uz šosejas, tā maziem un bedrainiem ceļiem, auto viegli tiek galā ar dažādiem pauguriem un mīkstu segumu un tā vien nākas secināt, ka Edge būtu galīgi foršs auto, ja būtu pieejams mazliet ņiprākā versijā. Es domāju, ka Amerikas tirgum pieejamie benzīna četru vai sešu cilindru ecoBoost būtu pieprasīti arī vakareiropā. Tikai kam to auto vajag par tādu ciparu, kam bāze sākas no 46 tūkstošiem EUR?  Vai nu ļoti lieliem Ford patriotiem, uzņēmumiem ar Ford pirkšanas politiku vai tipisko Eiropas premium SUV nīdējiem. Auto ir ļoti labs, nesaprotiet mani nepareizi, bet cenas un atdeves attiecība ir dikti neatbilstoša.

 

Man patika:

  • Pārsteidzoši vieglā un ērtā gaita
  • Salona komforts
  • Tehnoloģiju pieejamība

Man nepatika:

  • Dzinēja dinamika
  • Nesaprotamā auto cenas politika

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

24 komentāri

  1. Būtu forši, ja auto apskatus rakstītu nevis fotogrāfs ar šauru un aprobežotu skatījumu uz auto tirgu, bet cilvēks, kas vismaz svētdienās izbrauc ar mašīnu līdz laukiem

      • Es arī neesmu sajūsmā par Māra rakstiem- saturiski pilnīgs ūdens- vadās viegli, komplektācijas ne ar ko neatšķiras, dīzeļi rūc un tādā garā, nu kas tas par auto apskatu? Būtu interesanti vairāk detaļu, vairāk salīdzinājumu ar konkurentiem un kur plusi-mīnusi. Kas no multimedijas, kas no tehniskā risinājuma, un tādā garā, šeit pat nevar saprast, ir tam auto CarPlay vai nav, vai LED lukturi ar tālo nakts funkciju kā konkurentiem vai LED te ir tikai kā mārketings… Kāda audio sistēma, cik skaļruņi, kādas opcijas. Vai auto var sadraudzēt ar telefonu vai nevar- nu teiksim vairākiem Eiropas auto ar telefoniem var visu ko darīt, kaut vai attālināti atslēgt/aizslēgt, iedarbināt klimata kontroli, atrast kur stāvvietā tas ir un tādā garā- Volvo, BMW, Audi ar laikam, tiem tādas lietas, šeit min ka piepačkāts ar tehnoloģijām, bet ne vārda par tām tehnoloģijām. Šitādus no dīleriem aizlienētos auto paviršā veidā var apskatīt jebkurš, kuram vien nav slinkums uzcept pāris rindiņas. Patiekt, ka auto cenas un atdeves attiecība nav laba, ir kā pateikt vispār neko, būtu tomēr ar faktiem, ar reāliem ķekšiem jāsavelk- kas ir šeit, vai kā šeit nav. Tāpat, ko par konkrēti 46k eur var nopirkt no BMW, Audi vai Mercedes, ar ko šo auto salīdzina rietumu prese. No vienas puses, mediji Latvijā čīkst, ka neesot auditorijas, bet no otra gala- tas saturs jau arī ir pilnīgs, atvainojiet, fufelis. Padomājiet, vai šis raksts vispār potenciālajam pircējam dod kaut mazāko iespaidu par auto? To, ka griežas stūre, un spīd LEDi, to noteikti var izlasīt reklāmas brošūrā autosalonā.

        • Paldies par komentāru. Doma skaidra, ne visam komentārā paustajam piekrītu, bet, protams, centīsimies iespēju robežās darīt savu lietu arvien labāk.

        • Tad uzreiz gribas dzirdēt pāris atbildes
          – interesē lasīt auto gadžetu aprakstu, vai braukšanas testu?
          – interesētu lasīt 1.5x garāku tekstu (man negribētos personīgi)

          Ja būtu carplay – būtu pieminējis, ja būtu minētā telefona vadība – būtu pieminējis.

          Visiem heiteriem es ieteiktu pašiem tad arī pamēģināt uzcept tās pāris rindiņas.

          Bet vispārējam mieram uzreiz varu bilst – atdot visu iekšējo stāvokli, mūzu un citu nepieciešamo patiesi izcilam rakstam katru reizi nav iespējams, tu vienkārši sevi iztukšo. Un rakstu ir pietiekami daudz, lai veltītu “īstajiem” auto savu emocionālo stāvokli.
          Nākamais raksts būs par Alfa Romeo Giulia – tur noteikti ielikšu sevi!

        • Redzi Māri- šī te lecīgā attieksme ir jūtama arī tajā rakstā, un ne tikai šajā, bet visos. Vēl tagad atceros rakstu par kupejām, kur lecīgi uzd… visiem citiem, ka kupejas ir vienīgais auto, un ka sedanus pērk tie, kuri nevar atļauties kupejas, kaut gan, kad publicēju pārdošanas datus, kuros skaidri un gaiši redzams, ka kupejas pamatīgi iepaliek, tā arī neatbildēji uz to- vienkāršī noignorēji to. Un vari man neieteikt uzcept pāris rindiņas, esmu to darījis un man personīgi vienmēr bija jādomā kā iekļauties redakcijas rāmjos, jo visas lietas bija grūti uzskaitīt cik tur zīmēs, bet interneta blogā tādu ierobežojumu nav, tā kā arī nav attaisnojumu neuzrakstīt saturīgu rakstu.

          “- interesē lasīt auto gadžetu aprakstu, vai braukšanas testu?” Un ja par šo, tad man jāprasa, vai Tev pašam no Tava raksta rastos saprotams, kāds tad tas auto braukšanā ir? Man personīgi liekas, ka aprakstīt to, cik viegli auto brauc, ir neiespējami, jo tās sajūtas katram ir citādas. Un par to stūres vieglumu kaut vai- vai Tu minēji, ka tas būtu atslēdzams vai nē? Bezceļā, a tas auto tomēr ir nedaudz bezceļa, nu kaut vai smiltiņām, šie te super duper stūres pastiprinātāji neļauj sajuts reālo situāciju zem riteņiem kā rezultātā ir daudz vienkāršāk iesēsties, tā blato par draiva aprakstīšanu, bet arī tādas elementāras nianses neesi uzķēris. Slikti! Un Tava agresija atbildē tikai pastiprina to.

        • Cilvēkiem, kurus nepazīstu, es varu šķist lecīgs gailis vai zīmulis. Tiem, kas mani iepazīst – redz savādāk!
          Atgriežoties par kupejām – jā, neviens viņas nepērk, jo lielākas centa mīlētājus kā latviešus ir grūti satikt. sedanus pērk, jo tie ir vienkārši lētāki!

          atceries – kursors.lv ir blogs nevis medijs, es tiešām necenšos sevi ierobežot viedoklī un mums nav nepieciešamības izpatikt nevienam. Tas manuprāt ir lielais Kursors.lv pluss.

          Edge – stūres vieglums nav atslēdzams, tas ir dinamisks un tas ir pieminēts.

        • “Atgriežoties par kupejām – jā, neviens viņas nepērk, jo lielākas centa mīlētājus kā latviešus ir grūti satikt. sedanus pērk, jo tie ir vienkārši lētāki!”

          Vot par to, ka sedanus pērk, jo tie ir vienkārši lētāki, tas ir psc šitā pateikt, aprobežotības kalngals… Kāpēc tad 6ser BMW 4 durvju versijas pērk vairāk nekā 2 durvju? neesi aizdomājies, ka 4 durvis vienkārši ir ērtākas un ar naudu tur maz sakara? 4durvju 6ser maksā vairāk par 2durvju to…

          Ar tik aprobežotu “ekspertu” tālāk i diskutēt nav jēgas…

          https://uploads.disquscdn.com/images/ca32d94ffb5390eb3834ea41011039435359d4c5f79c322611099354e185e37b.png

  2. Ar ko var runāt par atļauju braukt uz mola?
    Vai arī šoreiz paveicās? :) Neticu, jo parasti neveicas :D

  3. Izskatās normāls braucamais!Bet pa to cenu sanāk arī citi normāli braucamie!
    Katrā ziņā ar šitiem nebūs pilna Rīga, tā kā var izcelties uz pelēkās masas!

    • kā tad, visi skatīsies nopakaļ pie mums neredzētam suvam, kura atšķirības no desmitiem citu modeļu saprotamas vien dažiem.

      lai atšķirtos, nāksies meklēt ko citu, bet ir labā ziņa – pat divreiz lētāka mazda mx-5 pievērsīs 3x vairāk uzmanības par šo fordu, kuram kā transportlīdzeklim varbūt nav nekādas vainas. ja neskaita pieminēto cenu pret ieguvumu.

    • Pirkt auto tikai tādēļ, lai atšķirtos no pelēkās masas? Tas būtu reti stilīgi, bet diemžēl nenotiek vairākumā gadījumu.

  4. X3 ar Xdrive un kaudzi labumu maksā tikpat, kāpēc lai izvēlētos Ford?! :D Un ZF 8 pakāpju tomāts ir nesalīdzināmi feināks par tiem, atvainojiet, kropļiem zem uzraksta PowerShift.. Kārba vien ir iemesls, lai es šo auto vispār nekad neapskatītu kā iegādes vērtu.

    • Nu jā, tas XC90 pr to cenu būs priekšpiedziņas un galīgi pliks, normāls XC90 jau maksās 20k vairāk. Nez kur autors izrāvis 60k šim auto, pats saliku tādu kalkolatorā un sanāca 52k kaut kas tāds, bet nu laikam būšu palaidis kādu 8k vērtu ekstru garām :D

Ir ko teikt?