Reklāma

“Latvijas Gada auto 2017” titulu iegūst Škoda Kodiaq

Jaunākie raksti

9. decembrī svinīgā apbalvošanas ceremonijā Vecrīgā, viesnīcā “Avalon Hotel” tika TV tiešraidē paziņoti konkursā “Latvijas Gada auto 2017” laureāti. Titulu “Latvijas Gada auto 2017”  ieguva čehu autoražotāja “Škoda” apvidus automobilis “Kodiaq”, kas starp 24 pretendentiem konkursā tika pieteikts pēdējais – vien šī gada novembra sākumā.

Arī šogad konkursā “Latvijas Gada auto 2017” līdz pēdējam tika saglabāta intriga par titula ieguvēju un uzvarētājiem citās nominācijās. Vēl jo vairāk tādēļ, ka šogad konkursam bija pieteikti ļoti spēcīgi un savā starpā līdzvērtīgi auto modeļi, padarot žūrijas darbu īpaši sarežģītu.

Pretēji pagājušajam gadam, kad uzvaras laurus plūca mazauto “Hyundai i20”,  šogad visu goda pjedestālu aizņēma krosoveri. Šis, viens no pārdotākajiem segmentiem Latvijā, bija arī plašāk pārstāvētais “Latvijas Gada auto 2017” konkursā

Uzvarētājs – septiņvietīgais krosovers “Škoda Kodiaq” uz konkursu ieradās teju pa taisno no rūpnīcas, un “Latvijas Gada auto 2017” žūrijai bija iespējams to testēt pirmajiem Baltijā. No vienas puses “Škoda Kodiaq” uzvara ir likumsakarīga, jo automobilis sevī slēpj daudzus talantus – komfortablu gaitu, lielu ietilpību, septiņas vietas, uzteicamas bezceļu spējas, modernu papildaprīkojumu. Bet no otras puses “Kodiaq” šī uzvara nenāca viegli, jo konkurenti ar līdzvērtīgu piedāvājumu bez cīņas pirmo vietu neatdeva. Negrasījās padoties arī otrās vietas ieguvējs “Volkswagen Tiguan”. Savukārt trešā vieta bija pārsteigums gan klātesošajiem, gan arī automobiļa dīleru pārstāvjiem – priekšpiedziņas krosovers “Peugeot 3008”. Šis modelis spētu pārliecināt ikvienu, kurš līdz šim skeptiski skatās franču autobūves virzienā. Spilgts dizains un futūristiski moderns salons gan varbūt ir gaumes jautājums, taču gaitas īpašības, apdares kvalitāte un praktiskums noteikti ir šī auto trumpji.

Kopā par galveno balvu – “Latvijas Gada auto 2017” titulu cīnījās septiņi finālisti: “BMW X1”, “KIA Sportage”, “Opel Astra / Astra Sports Tourer”, “Peugeot 3008”, “Škoda Kodiaq”, “Volkswagen Tiguan” un “Volvo S90 / V90”.

Iegūto punktu skaits starp finālistiem konkursa noslēgumā:

  • “Škoda Kodiaq” – 114 punkti
  • “Volkswagen Tiguan”- 95 punkti
  • “Peugeot 3008” – 75 punkti
  • “Opel Astra / Astra Sports Tourer” – 71 punkts
  • “Volvo S90 / V90” – 63 punkti
  • “BMW X1” – 57 punkti
  • “KIA Sportage” – 50 punkti

“Latvijas Gada auto 2017” balvas tika sadalītas arī dažādās nominācijās

Šogad divas nominācijas pasniegtas pirmo reizi. Nominācijā “Latvijas Gada pikaps 2017”  uzvaras laurus plūca “Toyota Hilux”, sacenšoties ar “Mitsubishi L200” un “Nissan Navara”.  Balvu pasniedza “Latvijas Gada auto 2017” žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists Atis Jansons.

Otra nominācija ir “Gada inovācija 2017”. Lai gan tas, kādus jaunievedumus piedāvā autoražotāji, tika vērtēts arī iepriekš, šogad inovatīvie risinājumi bija īpaši nozīmīgi, tādēļ arī balva šajā nominācijā.  Balvu ieguva autoražotājs “Opel” par “OnStar” palīdzības asistentu un “IntelliLux” LED lukturiem, gan izpildījuma dēļ, gan arī tādēļ, ka šādas modernas tehnoloģijas, kas pārsvarā pieejamas vien citu ražotāju dārgākajos modeļos, “Opel” pirmais ir ieviesis modeļos par pieejamu cenu. Balvu pasniedza “Delfi auto” redaktors, “Latvijas Gada auto 2017” žūrijas biedrs, Raimonds Zandovskis.

Vienā no sabiedrībai interesantākajām nominācijām “Latvijas Ģimenes auto 2017” otru titulu ieguva un savu piemērotību ģimenei parādīja “Škoda Kodiaq”,  sacenšoties ar ietilpīgo “Peugeot Traveller” un  taupīgo “Renault Talisman Grandtour”.  Balvu šajā nominācijā pasniedza Biķernieku kompleksās sporta bāzes direktors Aivars Aksenoks.

Uzvaru nominācijā “Latvijas EKO auto 2017” ieguva hibrīdauto  “Hyundai Ioniq”, aiz sevis atstājot “Opel Astra / Astra Sports Tourer” un hibrīdkrosoveru “Toyota RAV4 Hybrid”.  Balvu uzvarētājam pasniedza Latvijas Autoinženieru asociācijas prezidents Raitis Mazjānis.

Pilnīgi pretēja rakstura nominācijā “Latvijas Sportiskākais auto 2017” sacentās straujākai braukšanai paredzēti automobiļi. Starp spēcīgākajiem šajā nominācijā bija gan “Mazda MX-5”, gan krosovers “BMW X1”,  tomēr vissportiskākais auto šogad ir “Audi A5 Coupe”. Balvu pasniedza Eiropas čempions rallijkrosā Jānis Baumanis.

Nominācijā “Latvijas Skaistākais auto 2017” žūriju uzrunāja skandināvu dizains – uzvara “Volvo S90 / V90” modeļiem. Par šo nomināciju cīnījās arī izskatīgie “Audi A5 Coupe” un “Peugeot 3008”. Balvu uzvarētājam pasniedza “Latvijas Gada auto 2017” žūrijas biedrs, autožurnālists Ilmārs Līkums.

“Volvo S90 / V90” plūca laurus arī nominācijā “Latvijas Premium auto 2017”, kurai bija izvirzīti arī “Audi A5 Coupe” un “Lexus RX”. Uzvarētāju šajā nominācijā godināja uzņēmējs Jurijs Petuhovs.

Sīva konkurencē starp apvidus automobiļiem šī gada “Latvijas Apvidus auto 2017” ir “Volkswagen Tiguan” apsteidzot “Škoda Kodiaq” un “BMW X1” modeļus. Balvu pasniedza Latvijas autosporta meistars – 13-kārtējs Latvijas čempions rallijā Ivars Caune.

Viena no nozīmīgākajām nominācijām “Latvijas Gada auto 2017” konkursā ir “Tautas simpātija”. Šeit uzvarētāju noteica sabiedrības balsojums, jo ikviens par savu simpātiju varēja nobalsot portālos “Delfi.lv”, “iAuto.lv”, kā arī klātienē t/c “Mols”. Kopumā balsojumā piedalījās 29 459 balsotāji. “Tautas simpātijas” titulu ar 3847 balsīm ieguva “Volvo S90 / V90”.  Tālāk sekoja “Volkswagen Tiguan” ar 3650 balsīm un “Audi A5 Coupe, kurš ieguva 3130 balsis.

Konkurss “Latvijas Gada auto” šogad norisinājās 18. reizi. Noslēguma ceremoniju tiešraidē varēja vērot TV kanālos „ Re:TV”  un „ Sportacentrs.com TV”, kā arī interneta portālos „Delfi.lv”, „ iAuto.lv” un „ Tvnet.lv”.

Reklāma

10 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
10 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Vispār atdzīstu par nopietnu auto tikai t.s.džipus, tā kā šīs izvēle mani priecē:)

Daris atdzīst.

Ļoti nekorekti saukt šos auto par 2017. gada! Nākamgad būs citi! Šie ir 2016. gada auto!

Korekti, korekti. Šie ir auto, ko varēsi nākamgad nopirkt nevis tikai apskatīt internetā.

Ļoti loģiska izvēle. Pirmkārt suv/krosovers kuri ir paši populārākie Eiropā. Otrkārt laba kvalitāte par pieņemamu cenu. Īsts tautas auto, tādām arī jābūt Gada auto.

Parādi man lūdzu to Eiropu kur SUV esot populārs. Postpadumjās valstis neskaitās.

Vispār jau SUV ir ar pašiem labākajiem pārdošanas rezultatiem jau kādus laiku. Neviena cita klase neuzrāda tik labus rezultātus. Tapēc arī visiem kuriem nav slikuma tos cep augšā.

Apgāza manas prognozes uz VW Tiguan, kuram BIJA jābūt šī gada auto.

Automātiski es nesaprotu Kodiaq izvēli – tas pats Tiguan tikai lētākā izpildījumā! Līdzīgi kā pirms pāris gadiem uzvarēja Skoda Octavia – tiešām žūrija spiež uz auto, kurus tauta var atļauties? Absurds!

Tauta vairumā gadījumu var atļauties vien 10+ gadīgu mazauto.

Jāskatās vērtēšanas kritēji. Ja to starpā ir arī price/perf attiecība, tad tas var būt tas salms, kas pārlauž kamieļa muguru.

man jau šķiet, ka Gada auto 2017 ir samērā nekonkrēti. Objektīvāk būtu juristu un zobārstu cunftes gada auto, jauno profesionāļu auto, cilvēku ar diviem patēriņa kredītiem auto utt. Katram sava rocība un galvenais, katram sava dzīves uztvere un izpratne par skaisto/vērtīgo.

Reklāma
Reklāma
Reklāma