Konkursa “Latvijas Gada auto 2022” galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā “Opel Mokka” (53 punkti), tikai par vienu punktu pārspējot otrās vietas ieguvēju “Renault Arkana” (52), paziņots ceturtdienas vakarā, 20. janvārī, kultūras centrā “Ulbrokas pērle” notikušajā konkursa noslēguma apbalvošanas ceremonijā, ko vadīja pazīstamais autožurnālists Pauls Timrots un kas tika translēta arī TV un interneta video tiešraidē.
Uzvarētājs tika noskaidrots, 12 biedru žūrijai balsojot par septiņiem finālistiem. Kopumā konkursam šogad bija pieteikti 28 jaunākie auto modeļi, kas pretendēja arī uz tituliem konkursa atsevišķajās nominācijās.
Trešo vietu “Latvijas Gada auto 2022” žūrijas balsojumā ieguva “Cupra Formentor” (48), bet pēc pirmā trijnieka finālisti sarindojās šādā secībā – ceturto vietu ieguva “Škoda Enyaq iV” (46), piekto “Nissan Qashqai” (36), sesto “Hyundai Ioniq5” (35) un septīto “Citroën C4” (30).
“Tik blīvs žūrijas balsojums ir pirmo reizi konkursa vēsturē,” norāda “Latvijas Gada auto” organizators Māris Ozoliņš, “tikai viens punkts atdala pirmo vietu no otrās un tikai četri punkti otro vietu no trešās. Tas tiešām ir ļoti blīvi, tomēr analizējot rezultātus padziļinātāk, redzams, ka no 12 žūrijas biedriem “Opel Mokka” saņēma visvairāk maksimālo punktu skaitu, proti, piecas reizes, bet otrās vietas ieguvējs “Renault Arkana” – tikai trīs reizes. Konkurence šogad bija ļoti sīva, apsveicu konkursa uzvarētāju un nomināciju laureātus!”
Laureāti “Latvijas Gada auto 2022” papildu nominācijās:
- “Latvijas Gada auto 2022 Inovācijas balva” – “Toyota Mirai“;
- “Latvijas Gada auto 2022 Modernizācija” – “VW Arteon Shooting Brake”;
- “Latvijas Gada auto 2022 Dizaina balva” – “Hyundai Ioniq5“;
- “Latvijas Ģimenes Auto 2022” – “Škoda Kodiaq”;
- “Latvijas Mazais auto 2022” – “Hyundai i20”;
- “Latvijas Eko auto 2022” – “Hyundai i20”;
- “Pilsētas apvidus auto 2022” – “Opel Mokka”
- “4×4 Apvidus Auto 2022” – “Jeep Gladiator“;
- “Latvijas Sportiskākais auto 2022” – “Cupra Formentor”;
- “Latvijas Premium Auto 2022” – “Audi e-tron GT”;
- “Latvijas Elektroauto 2022” – “Škoda Enyaq iV“;
- “Latvijas Gada auto 2022 Tautas simpātija” – “Audi e-tron GT”.
Atšķirībā no citām nominācijām, par kurām balso tikai konkursa žūrija, “Tautas simpātijas” nominācijā savu viedokli varēja izteikt ikviens interesents, balsojot klātienē tirdzniecības centrā “Mols” vai interneta vietnē Gadaauto.lv. Pavisam tika saņemti nepilni divi tūkstoši balsu, vislielākās simpātijas piešķirot vairāk nekā 100 tūkstošus eiro vērtajam “Audi e-tron GT” elektromobilim.
Konkursam varēja pieteikt tikai jaunākos auto modeļus, kas Latvijas tirgū nonākuši pēc 2020. gada 1. oktobra. Finālā iekļuva septiņi pretendenti, kuri saņēma vislielāko žūrijas balsu skaitu pēc “Lielā testa brauciena”, kas norisinājās novembra beigās. “Latvijas Gada auto” konkurss šogad notika 24. reizi savā pastāvēšanas vēsturē.
Kopumā konkursā bija pieteikti 28 jaunākie auto modeļi: “Audi e-tron GT”, “Audi Q4 e-tron”, “Citroën C3 Aircross”, “Citroën C4”, “Citroën E-C4”, “Citroën E-SpaceTourer”, “Cupra Formentor”, “Fiat 500e”, “Hyundai Bayon”, “Hyundai i20”, “Hyundai Ioniq5”, “Hyundai Santa Fe”, “Hyundai Tucson”, “Jeep Compass”, “Jeep Gladiator”, “Mercedes-Benz EQV”, piecdurvju “Mini”, “Nissan Qashqai”, “Opel Mokka”, “Peugeot 3008 Hybrid4”, “Peugeot 508 PSE”, “Renault Arkana”, “Seat Arona”, “Škoda Enyaq iV”, “Škoda Kodiaq”, “Toyota Mirai”, “Volkswagen Arteon Shooting Brake” un “Volkswagen ID.4”.
Atgādinām, ka gadu iepriekš par “Latvijas Gada auto 2021” tika atzīta “Škoda Octavia”, bet par “Latvijas Gada auto 2020” kļuva “Škoda Kamiq”.
Viss šis pāsākums ir tāda hu ina :) žūrija izlemj, kas ir gada auto, puse no tiem pat neko īsti mašīnās nesaprot :D
LV Gada auto a par simpātiju nobalso NEPILNI 2k :D kaut kāds klaunu pasākums. Vajag saukt pareizi – pāris tirliņu gada auto ne jau LV gada auto.
Žūrija te kāreiz ļoti labi saprot visu par auto.
Skatoties rezultātus, tā īsti neizskatās :) kopumā super bezjēdzīgs pasākums no kura nav jēga. Varam pat saderēt, ja reiz viņi tādi eksperti tad Mokka būs labāk pirktais auto 2022 :)
Kāpēc neizskatās? Padalies ar savu topu un katrai pozīcijai plašāku pamatojumu, kāpēc tieši konkrētais auto izpelnījies šādu titulu.
Es teiktu, ka gada auto titulu ir penījis zagtākais auto! :)
Šī topa līderi varētu būt tajā sarakstā, kam nav vērts pat ierīkot durvju slēdzeni, jo neviens tāpat nezags!
Un kas tas par topu, ja tajā nav BMW? Baidās no tā, ka BMW savāks uzvaras laurus visās nominācijās? :D
Zagtākais auto ir Krievijas gada auto.
BMW paši nepieteicās ar nevienu modeli.
Pasaki vēl, ka tur Teslai vajadzēja būt. Runa ir par Latvijā nopērkamiem (ar uzsvaru uz iespēju tos tiešām nopirkt – jaunus, nevis 10 gadus lietotus). Cilvēki mēģina izvēlēties labāko, ko par savu naudu var atļauties, nevis kaut ko, kas pumpainam tīnim liktu siekaloties, bet vecākus iedzītu bankrotā. Siekalošanās auto var pretendēt uz skatītāju simpātiju, un varbūt uz vēl kādu speciālo titulu, bet nekad ne uz Gada auto godu. Tur viss ir pareizi.
Kopš kura laika pirktākais auto ir labākais?
Ja šī žūrija kautko sajēgtu no auto tad tur nevarētu atrasties tāds plastmasas un mēslu sajaukums ka Renault arcana, gada auto tiek izvēlēts pēc tā kam kuram smukāka krāsa, jo tehniski tas auto ir pilnīga katastrofa, neuzticami dzinēji piem.
Pilnīgi jākļūst par auto žurnālistu vai industrijai tuvu stāvošu cilvēku, tad varēsi piedalīties šajā pasākumā un pats novērtēt dažādus auto.
Te arī žūrijas balsojums.