Britu autoražotājs JLR (Jaguar Land Rover) gatavojas prezentēt elektrisko Range Rover, kompānijai sniedzot pirmo ieskatu tajā, kas sagaidāms no autoražotāja flagmaņa, iesoļojot elektriskajā ērā. Lai arī mašīna pagaidām ir testēšanas stadijā, autoražotājs jau atvēris iepriekšpieteikšanos tiem, kas nevar sagaidīt un kā pirmie grib tikt pie elektriska Range Rover.
Ražotājs sola, ka pāreja uz elektrību nenozīmē, ka Range Rover zaudēs savas prasmes bezceļos. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka mašīnas prototipi šobrīd iziet vienu no smagākajām testu programmām kompānijas vēsturē, lai nodrošinātu to, ka modelim raksturīgās iezīmes saglabātos arī elektriskajā ērā.
JLR sola, ka šis būs klusākais Range Rover vēsturē līdz šim, bet tā sniegums būs salīdzināms ar tagadējām V8 versijām. Šobrīd tajā tiek izmantots BMW 4,4 litru V8 dzinējs, attīstot 606 zirgspēkus (750Nm).
Jaunais bezizmešu Range Rover tiek būvēts uz jaunās modulārās platformas ar nosaukumu MLA (Modular Longitudinal Architecture), taču tā tiek izmantota arī versijām ar iekšdedzes dzinēju. Ražotājs gan rūpējas, lai mašīna atbilstu mūsdienu standartiem un izmantos 800V akumulatoru sistēmu, nodrošinot augstu uzlādes jaudu. Varam būt gandrīz pilnīgi droši, ka elektriskais Range Rover būs nopērkams ar diviem elektromotoriem, lai nodrošinātu pilnpiedziņu. Jo kas tas par Range Rover bez pilnpiedziņas…
Ražotājs pagaidām nav izplatījis nekādu plašāku tehnisko informāciju, bet varam būt samērā pārliecināti, ka akumulatora ietilpība būs rakstāma trim cipariem, proti, vismaz 100kWh un vairāk, lai nodrošinātu lielāku nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi.
Šim gan jau vajadzēs C kategoriju un tahogrāfu! :D
Nevajadzēs, palasi jaunos noteikumus attiecība uz elektroauto un kategoriju :)
Iemet linku uz “jaunajiem noteikumiem”, jo es lasu vecos – spēkā esošos.
Ganjau vinjetes vismaz būs jāpērk, līdzīgi kā dažiem PSA busiem.
“(41) Transportlīdzekļa vadītājam, kuram B kategorijas transportlīdzekļa vadītāja stāžs ir vismaz divi gadi, atļauts vadīt elektromobili, kura pilna masa pārsniedz 3500 kilogramus, bet nepārsniedz 4250 kilogramus, ja transportlīdzeklis ir paredzēts kravas pārvadāšanai bez piekabes un papildu masa virs 3500 kilogramiem nav saistīta ar transportlīdzekļa kravas telpas palielināšanu un ir radusies vienīgi elektroniskās piedziņas sistēmas dēļ salīdzinājumā ar piedziņas sistēmas masu tāda paša izmēra transportlīdzeklī, kas aprīkots ar parastu iekšdedzes dzinēju ar dzirksteļaizdedzi vai kompresijas aizdedzi.”
Viens labums būs – pircējiem vairs nebūs bailes par priekšlaicīgu ātrumkārbas nobeigšanos. Lai gan vietā visticamāk noplīsīs kaut kas cits :)