Cīņa starp auto ražotājiem ir kārtīgs bezgalīgais stāsts. Vēstures grāmatas ir ļoti biezas par dažādu formu un ilgumu cīņām par lielāko jaudu, lielāko komfortu, par lētāko auto un tamlīdzīgi. Ja Amerika sešdesmitajos gados izdzīvoja lielo zirgspēku karu, tad Eiropā šis nāca stipri novēloti. Pēdējos gados Eiropa cenšas šajā esošajā ekoloģijas dinastijā izspiest lielākos ciparos no mazo tilpumu dzinējiem, bet kas tad mums paliek jaunajā EV ērā? Iespējams pat pats labākais – jaudas un cenas attiecība. Bet nu pamatā cena.
Nu jau pirms 5 gadiem auto ražotāji solīja mums foršus elektromobiļus pieejamā cenā. Tā ap 30 tūkstošiem EUR. Bet tikai tagad kaut kādi pirmie solījumi sāk izpildīties un jauni saprātīgi auto ir nopērkami arī zem šī mistiskā skaitļa. Protams, šeit nevarēsim sagaidīt nekādu premium, bet cilvēki grib premium. Cilvēkiem patīk premium, bet atļauties to var vien retais. Nākamā mistiskā robeža ir ap 40 tūkstošiem EUR, un šajā smilšu kastē spēlējas daudz spēlētāju. Vai kāds no tiem ir premium zīmols? Atbildi es atstāšu Tavā ziņā.
Vai Volvo ir premium?
Volvo pēdējo 8 gadu laikā ir kardināli izmainījies. No garlaicīga zīmola, ar kuru brauc cilvēki sandalēs ar zeķēm, Volvo tagad ir starp Eiropas premium segmenta auto ražotājiem. Kaut vārds “Eiropa” ir liekams pēdiņās, reti kuru Eiropas premium auto vairs fiziski ražo Eiropas teritorijā. Tas gan ir temats kādai citai dienai. Un mani pēdējo paaudžu Volvo izmēģinājumi pierāda, ka gan braukšanas ziņā, gan arī uzbūves kvalitātes ziņā Volvo nereti ir priekšgalā. Cenas attīstība gan arī neatpaliek. Labas lietas nevar maksāt maz. Bet šis punkts uzliek papildus atbildību uz Volvo pleciem, jo tagad ir jāplunčājas citā baseinā ar lielajiem puikām. Līdzīgu stāstu es minēju par KIA EV9. Un kā tad Volvo iet šajā jaunajā baseinā? Lieliski.
Vai EX30 ir jauns un dārgs Volvo EV?
Par cenu parunāsim raksta beigās, bet uzreiz pateikšu priekšā – jā un nē. Vairāk gan nē. EX modeļi ir jaunā Volvo paaudze, tas ir jaunas ēras sākums, par kura veiksmēm un neveiksmēm ir stipri pāragri runāt. Mēs vienkārši vēl nezinām, kā viņiem veiksies.
Kaut lielākais un dārgākais jaunās Volvo platformas dalībnieks EX90 tika izziņots pirmais, EX30 ir pirmais auto, kurš noripo no konveijera un ir pieejams iegādei. EX90 mēs sagaidīsim šī gada otrajā pusē. Volvo tagad pieder Geely, un jaunajiem auto ir Ķīnas saknes. Jaunā platforma saucas SEA (Sustainable Experience Architecture) un platforma tiek dalīta ar citiem grupas dalībniekiem, kā Zeekr, Smart, Ji Yue, Polestar un Lotus. SEA1 ir lielākiem un premiālākiem auto, kamēr SEA2 ir kompaktākiem auto. Ir vēl arī citas. Platformu izstrādā CEVT (China Euro Vehicle Technology AB), kas ir Zviedrijā bāzēts Eiropas autobūves pētniecības un attīstības centrs, kas pieder Ķīnas autoražotājam.
Un tā kā ķīniešiem ir mērķis Eiropā piedāvāt pieejamākas cenas elektroauto, tad EX30 nav izņēmums. Tomēr mērķis ir ne tikai cena, bet arī veiktspēja, kas vāciešiem pieklibo. Pamatīgi.
Pastāsti vairāk par EX30!
Saskaņā ar Volvo datiem šim modelim ir mazākais oglekļa pēdas nospiedums no visiem Volvo modeļiem līdz šim – 30 tonnas pie 200 000 nobraukuma gan ražošanā, gan ekspluatācijā. Daļēji tas ir panākts, izmantojot korpusu, kurā ir 25% pārstrādāta alumīnija, 17% pārstrādāta tērauda un 17% pārstrādātas plastmasas. Šis Tev interesēja? Man arī nē.
Volvo EX30 būs pieejams kopā 3 versijās – divās jaudas un divās bateriju versijās. Vienkāršākā jaudas un baterijas versija tāpat ir ļoti interesanta un pārspēj visu to, ko pagaidām Eiropa spēj piedāvāt. 272 Zs (343 Nm) ar vienu uz aizmugurējās ass novietotu elektromotoru un 51 kWh bateriju, no kuras lietotājam pieejami ir 49 kWh. Auto spēs nobraukt pēc WLTP līdz 344 km un EV database min, ka reālajā dzīvē tie varētu būt ap 280 km. Nav slikti “sākuma” versijai.
Šī pati jaudas un motora konfigurācija ir aprīkojama arī ar Extended range 69 kWh bateriju, no kuras lietotājam pieejami ir 64 kWh. Šī versija spēs nobraukt vislielāko attālumu, proti, 480 km pēc WLTP un pēc EV database līdz pat 365 km. Es domāju, ka būs vairāk.
Un kas gan par aktuālo Volvo, ja tam nav Performance versijas? Šai versijai ir divi elektromotori un pilnpiedziņa, kā arī stipri kolosāli 428 Zs (543 Nm) un tā pati 69 kWh baterija. Paātrinājums līdz 100 km/h arī ir diezgan kolosāls – 3.6 sekundes. Solītais nobraukuma atlikums pēc WLTP ir līdz 460 kilometriem un EV database min, ka varēs nobraukt līdz pat 360 km. Manuprāt, pārlieku šeit ir maza atšķirība starp viena un divu motoru auto, bet to mēs noteikti pārbaudīsim dzīvē mūsu 1000 kilometru elektroauto izmēģinājumā. Un jau šovasar.
Ja godīgi, tad man ir neliela vilšanās auto DC uzlādes spējās. Varēja labāk. Mazās baterijas versijas spēs lādēties vien līdz 134 kW, kamēr lielās baterijas līdz 153 kW. Un jau pēc 60% uzlādes jauda nepārsniegs 75 kW. Pozitīvā ziņa, ka auto var aprīkot ar iebūvēto 22 kW AC lādētāju, bet arī tikai lielās baterijas versiju, protams.
Interjerā no “vecajiem” Volvo vairs nav nekā!
Kas gan obligāti nav slikta ziņa. EX ir pilnīgi jauna Volvo paaudze, jauna lapas puse Volvo vēsturē un hardcore Volvo faniem būs jāmainās kopā ar ražotāju. Video es daudz pieminu, ka daudzkur varam redzēt Teslu, kas arī obligāti nav slikta ziņa. EX30 visa vadība ir centralizēta no viena salona vidū izvietota 12.3 collu ar Google operētājsistēmu bāzētas planšetes tipa ekrāna. Nav citu atsevišķu vadības elementu, ja neskaita sēdekļu regulācijas sviras. Vadītāja displeja nav, nav arī projekcijas uz priekšējā stikla, tā kā jāiztiek vien ar informāciju, kas ir displejā. Šis ir trūkums. Visa braukšanas informācija ir attēlota ekrāna augšpusē un ir vadītājam perifērijā redzamībā, tā kā dikti no ceļa nav jānovēršas, lai ieraudzītu pamata informāciju. Nav ideāli, bet nav arī pats sliktākais risinājums.
Aiz stūres arī ir vien tikai 2 sviras, kas atbild par ātri pieejamajām funkcijām. Svira pa labi atbild par pārnesumu izvēli un kruīza aktivizēšanu. Šis gan ir 1:1 kā “vecajām” Tesla. Svira pa kreisi atbild par pagriezienu rādītājiem un logu tīrīšanu un apmazgāšanu. Vismaz šis nav iebāzts dziļi izvēlnēs. Viss cits, kā piemēram, spoguļu regulācija, ir no centrālā displeja. Pat cimdu nodalījums ir jāatver ar ekrāna palīdzību.
Pats interjers ir ļoti konservatīvs un diezgan plašs šāda izmēra auto. EX30 priekšējās durvīs nav skaļruņu, visu audio sistēmu nodrošina milzīga pa visu priekšējo paneli izvietota Harman Kardon Soundbar tipa tumba ar vairākiem iebūvētiem skaļruņiem. Tādēļ priekšējie durvju paneļi ir ļoti plakani un neaizņem daudz vietas, dodot vairāk vietas cilvēkam. Interjera vidū lielajā elkoņbalstā ir izvietoti iebīdāmi glāžu turētāji, kuru atrašanas nav intuitīva. Man tam vajadzēja Youtube palīdzību. Arī logu atvēršana ir pārvietota uz elkoņbalstu un vienas pogas ver kā priekšējos, tā aizmugurējos logus, kas nav pats ērtākais risinājums.
Pats panelis ir diezgan interesantas formas. Ja man tiešām patīk ventilācijas atveru dizains un forma, tad man nedaudz nesaprotams ir “plaukts”. Jā, dizains un forma tam ir smuka, bet tas varēja tikt veidots arī nedaudz praktiskāks, lai tur kaut ko varētu nolikt. Slīpuma dēļ tas nav iespējams. Pats šis dizaina elements kā jau minēju ir glīts un ir pieejams no vairākiem interesantiem materiāliem. Kristāliskā izskata panelis, ir veidots no pārstrādātiem PVC plastmasas logiem, ir pieejams arī panelis no pārstrādāta džinsu šķiedrām un ir pieejams arī lina materiāls. Šāds pats materiāls turpinās arī durvju paneļos. Tas pats attiecas ir sēdekļu materiāliem – tie iet saskaņā ar pārstrādātā materiāla paneli un dabīgās ādas vairs nekur nav. Delfīni var čučēt mieriņā.
Pārējie paneļa materiāli ir no mīkstas plastmasas, nav neviena acīs krītoša cieta un graboša plastmasa. Pāris vietās, piemēram, ap ekrānu un aizmugurē sēdošo pasažieru centrālā mantu glabātuve varētu radīt trokšņus nākotnē, kad viss izkustas, bet varbūt es kļūdos.
Vietas aizmugurē varēja būt vairāk, bet ir pietiekami liels bagāžas nodalījums, kura izmēri ir iespiesti arī bagāžnieka vākā, lai lietotājs varētu zināt precīzi ko var tur ielādēt. Priekšējās durvīs ir lielas kabatas, arī aizmugurē sēdošajiem ir pietiekami daudz dažādu kabatu glabāšanai. Visādiem nieciņiem pietiks vietas. Arī golfa somai un lampai.
Tā info-izklaides sistēma ir lietojama?
Par pašu ekrānu es gribēju nedaudz parunāt atsevišķi. Kā jau minēju, Volvo izmanto Google bāzēto Android Automotive sistēmu. Tā nav jauninājums tieši EX modeļiem, modernizētie iepriekšējo paaudžu Volvo arī jau tika pie Google sistēmām. Mazliet citā izpildījumā gan. EX30 ir jaunākā paaudze un auto ir aprīkots arī ar 5G interneta tehnoloģiju, lai šis viss strādātu stipri žigli.
Info-izlaides sistēmu darbina Volvo inženieru izstrādāta programmatūra sadarbībā ar Snapdragon Cockpit Platforms no Qualcomm Technologies, Inc. Sistēma ir ļoti ātra un atsaucīga, bet jāatzīst gan, ka EX30 pagaidām cīnās ar dažādām programmatūras nepilnībām. Dēļ šīm nepilnībām arī vairākkārt ir atceltas auto piegādes, kamēr programmatūra tiek atjaunināta. Arī mēs izmēģinājuma laikā uzrāvāmies un dažādiem gļukiem un nepilnībām. No slikti strādājoša ekrāna līdz pat melnai bilde bez jebkādas iespējas kaut ko vadīt. Bet tas viss tiks salabots vai jau ir salabots raksta publikācijas brīdī. Arī neviens Android telefons nestrādā normāli pirmo pus gadu pēc izlaišanas. Nedaudz sarkasma.
Sistēma ir glīta, bet pie lietošanas būs nedaudz jāpierod. Man tas nenācās viegli, kamēr OX drive pārstāve Egija jau no pirmajām sekundēm tur jutās kā mājās. Tas atkal apliecina to, ka diezgan daudz no UI ir pārņemts no Tesla.
Centrālā displeja apakšdaļā izvietotas biežāk izmantotās lietotnes vai funkcijas. Tomēr tie nav standarta īsceļi, vadības elementi tiek rādīti tikai tad, ja funkcija ir pieejama. Nevarēs atvērt bagāžnieku, kamēr braucat, piemēram. Visa izvēlne ir veidota jau mums pēdējā laikā ierastajā lietotņu skatā un visu varam lietot kā standarta planšetdatoru. Varam uzstādīt dažādas Google lietotnes un pieejamo lietotņu skaits arvien aug. Ir pietiekami gudrs Google asistents, ar kura palīdzību ar balsi var vadīt dažādus auto elementus. Ne visu gan. Ir Android Auto un Apple Carplay atbalsts, tā kā var izmantot arī šo funkcionalitāti, ja negribās izmantot iebūvētās fīčas.
Ir telefona bezvadu lādētājs, bet tas ir jādala ar auto kartes tipa atslēgu. Bezvadu lādētājs vienlaicīgi ir arī NFC lasītājs un ja netiek izmantota digitālā atslēga, tad lādēt telefonu un braukt vienlaicīgi nevarēs. Šis ir nedaudz muļķīgi. Bet nu kopā ir 4 USB-C porti, tā kā lādēt ar vadu var jebkad.
Beidzot pastāstīsi kā auto brauc?
3.6 sekundes līdz 100 km/h ir stipri iespaidīgs rādītājs Performance versijai, to nevar noliegt. Baterijai gan ir jābūt virs 80% un iestatījumos ir jāaktivizē īpašs AWD Performance mode. Bet ne jau tas ir galvenais, visi pietiekami jaudīgie EV ir pietiekami ātri. Un mēs varam ieslīgt garā diskusijā par to, vai 428 zirgspēki ir nepieciešami. Nav. Tas medus podiņš elektroauto gadījumā ir ap 300, attiecīgi pietiek arī ar 272 Zs. EX30 nepietrūka arī ar 272 Zs. Vājprātīgi lielu atšķirību nemaz nevarēja just, jo vienas ass piedziņas versija pēc sajūtām pat bija asāka. Jaudīgākā ļoti plūdeni paātrinājās un man atmiņā stāv fakts, ka jaudīgais Volvo XC40 Recharge vairāk “spieda beņķos”. Bet nu fakts ir viens – EX30 Performance ir otrais jaudīgākais jebkad ražotais Volvo. EX90 gan būs vēl kārtu jaudīgāks, bet nu vēl būs.
Pati braukšana ir diezgan grezna. Gaita ir klusa, komfortabla un labi amortizēta, un EX30 ļoti labi jūtas arī lielākos ātrumos. Pilsētas ātrumos un viduvējas kvalitātes ceļos gribētos mazliet mazāk stingru gaitu, bet jāatceras arī gan ir, ka mēs runājam par 2 tonnas smagu auto. Ir pieejams viena pedāļa braukšanas režīms, kas ir noderīgs pilsētā. Rekuperācija strādā labi, bet auto ātrumu samazina, manuprāt, pārlieku strauji. Bet tāpat es nesaprotu, kāpēc visiem modernajiem EV nav viena pedāļa režīms.
Neskatoties uz lielo jaudu un lielisko paātrinājumu, šis nav sporta auto. Stūres iekārta ir regulēta mietpilsonim. Nu ar domu, lai derētu visiem. Man stūres iekārta bija pa slinku, es gribētu lielāku atsaucību lēnos un ātros līkumos. Barselonas kalnu ceļu līkumos vairākas reizes man nācās veikt dziļāku ieelpu, jo auto pārāk neprecīzi klausīja komandām pirms līkuma. Lielam vairumam derēs, bet prasīgākie braucēji varētu pagausties kādu brīdi. Vai braukt ar dinamiskākai braukšanai paredzētu auto. Asākos līkumos auto tomēr grib grīļoties, kas nedod pārliecības sajūtu, ka var braukt uz riepu saķeres robežas. Bet šis jau arī nav auto, ar kuru tā ir jābrauc. Man patika, ka virsbūve labi absorbē ceļa un vēja trokšņus, ir pietiekami stingra gaitā un komfortabla ceļu nelīdzenumos. Teikšu – labi būvēts krosovers, kurš derēs praktiski visiem.
Cenas
Es jau vairākkārt apskatā ieskicēju cenu politiku, bet tagad parunāsim detaļās. Nekādas mistiskas maģijas nav un nebūs iespējams par 30 tūkstošiem EUR nopirkt elektrisko auto ar jaudu virs 400 zirgspēkiem. Tomēr ir iespējams iegūt premium zīmola Volvo EX30 zem 40 tūkstošiem EUR. Un ja atceramies, ka pat bāzes versija ir ar 272 Zs un reālo 280 kilometru nobraukumu, tad konkurentiem vajadzēs pasvīst.
EX30 nāk trīs komplektācijas versijās – Core, Plus un Ultra. Un arī Core versija ir aprīkojama gan ar standarta, gan paplašināto bateriju. Par to gan būs jāpiemaksā 5300 EUR. Sākot ar Plus aprīkojuma līmeni EX30 var aprīkot arī Performance versiju. Un ja starta versija ir ar paplašināto bateriju, tad par Performance kā tādu ir jāpiemaksā tikai 2700 EUR. Ultra versija nāk uzreiz ar lielo bateriju un par lielo jaudu būs jāpiemaksā vien 2600 EUR. Ja mēs saklikšķinām pilnīgi visu, tad EX30 maksimāli maksās 55 900 EUR.
Kas tad ir tiešie cenas konkurenti? Ja mēs vispār skatāmies krosoverus, tad nav daudz. Izveidošu tabulu, lai būtu pārskatāmāk!
Modelis | Sākuma versija | Top versija | ||
Jauda | Cena no | Jauda | Cena no | |
Volvo EX30 | 272 Zs, 49 kWh | 38 850 EUR | 428 Zs, 64 kWh | 53 450 EUR |
Jeep Renegade | 156 Zs, 48 kWh | 39 990 EUR | – | 45 990 EUR |
Peugeot e-2008 | 156 Zs, 46.3 kWh | 38 300 EUR | – | 43 700 EUR |
KIA e-Niro | 204 Zs, 64.8 kWh | 48 990 EUR | – | 53 990 EUR |
Hyndai Kona | 156 Zs, 48.4 kWh | 39 990 EUR | 217 Zs, 65.4 kWh | 50 890 EUR |
Toyota BZ4X | 204 Zs, 64 kWh | 56 500 EUR | 218 Zs, 64 kWh | 67 800 EUR |
Audi Q4 | 286 Zs, 77 kWh | 60 800 EUR | 340 Zs, 77 kWh | 68 000 EUR |
BMW iX1 | 204 Zs, 64.7 kWh | 50 300 EUR | 313 Zs, 64.7 kWh | 54 300 EUR |
Nissan Ariya | 218 Zs, 63 kWh | 46 900 EUR | 394 Zs, 87 kWh | 68 900 EUR |
Audi, Volvo un Nissan gan ir nedaudz lielāki un nav ļoti adekvāti tos salīdzināt, bet nu varbūt arī ir, jo var redzēt, uz ko EX30 tēmē. Mazie un īstie konkurenti nemaz nav salīdzināmi, jo par to pašu vai lielāku cenu Tu dabū kārtu mazāk. Jā, jaudīgajā Performance versijā EX30 maksā vairāk par saviem tiešajiem konkurentiem, bet tiem nemaz citu versiju kā bāzes jaudas nav. Un man būtu grūti salīdzināt Volvo ar Peugeot, jo tās ir pilnīgi citas klases. EX30 drīzāk būtu salīdzināms ar Audi un BMW un arī šeit Volvo ir pamatīgi priekšā.
Pēcvārds
Volvo EX30 spēlējas bīstamos ūdeņos un ja tas auto būtu nedaudz lielāks, tad es droši varētu teikt – konkurentu tam vienkārši nav. Tā kā EX30 ir kompaktā krosovera izmērā, tad tā īsti to salīdzināt nav ar ko. Katrā gadījumā premium segmenta spēlētāji tagad ir ieguvuši konkurentu, dēļ kura būs nedaudz jāpasvīst.
EX30 nav ideāls, tam ir pietiekami daudz trūkumu, nav pieejamas pāris kārtīgu premium auto fīčas. Tomēr EX30 ir tik perfekti trāpījis ar cenu un jaudu un pieejamajām versijām, ka to noteikti Latvijas ārēs izgrābs kā karstus pīrādziņu. Es tiešām tā uzskatu.
Konkurentu slepkava ar skārienjūtīgajām pogām… jā, jā….
Tādā salonā rastos vēsmas ka esi atslēdzies labā pisuārā.
Un elektro auto uzspiestais futūristiskums bez racionāla pamatojuma to padara par ātri vērtību zaudējošu izstrādājumu.
Vecis kliedz uz mākoni situācija arī ganjau. Man vienalga. Es tieši esmu tā vecuma grupa ar naudu un bērniem un vajadzību, bet par šādu sū ikmēneša līzi nekad.
Ā, un ķīnas subsidēto autoindustriju netaisos atbalstīt. Komunisti lai iet trīs mājas tālāk.
Starpcitu Audi Q4 šobrīd sākas no 48 un top versijā no 57. Spriežot pēc audi.lv mājaslapas
Cerams ka tad arī salīdzinoši drīz varēsim izmēģināt caur OXdrive.
Latvijas ārēs izgrābs kā karstus pīrādziņu. Jo pieraduši pie džankfūda?
Šis ir pirmais auto, par kuru man prasa daudz cilvēku, jau ir apskatījuši salonā un gaida testa iespējas. Grib pirkt. Nekad tā nav bijis.
Bet izgrābšanas fakts ir un pieprasījums būs. Tāpat kā pēc Ķīnas riepām, kuras visi tā sākumā apdirsa, bet tagad brauc 70% Latvijas. Fakti!
Es tak nestrīdos. Un pat nebrīnos!
Ar ķīnas riepām brauc nevis tāpēc ka tās ir baigi labas bet tāpēc ka tās ir lētas un lielai daļai jebkuras preces primārais izvēles faktors ir tieši “vislētākā”. Vēl lētak ir braukt ar “lisjen” markas riepām, ko dara ap 10% no mūsu autopilotiem (tā tika konstatēts pārbaudēs uz ceļa).
Man, personīgi, nav pagaidām sevišku problēmu piemaksāt 40-60 eur gadā par savu drošību un komfortu lai SuperWinterIceKingPro vietā nopirktu GoodYear vai Michelin ar stabilu kvalitāti.
Savukārt starta cena ap 40k ir stipri virs vidējā LV autovadītāja pirktspējas, ja autors netic lai aizsūta līzinga pieprasijumu ar vidējo LV algu +200eur (šis tak nav nekāds supercars, pārvietošanās līdzeklis zem vidējās klases).
Par maksātspēju es piekrītu, 40k nav maz un to liela daļa Latvijas nevar atļauties. Tomēr ir jāņem vērā fakts, ka pa ielām brauc pulka ID.3/Born/Q4, kas ir šī līdz 50k auditorija un tagad par to cenu varēs dabūt vairāk jaudas
Radās jautājums par jumtu, vai ir arī ne stikla? Cik var redzēt tad tur ir pliks stikls un ar tādu opciju Model 3 blogeris Akademeg Pēterburgas vasarā slēpās zem estakādes, jo kondiķis ar vasaras sauli netiek galā (par to ka nav cool kad saule spīd sejā vai pludmalē apdegušā pakausī nerunāsim). Uz ziemā otrādi, sēžot pie 2 stiklu pakešu loga jūtu stipri aukstu gaisu kas pa to plūst lejup. Kā ar šīm lietām ir EX30 ?
Nokļūšana lielgraudu krusā (kas nu jau kļūst par realitāti arī pie mums) ar šiem jumtiem ir diezgan labs ekšns, manuprāt.
P.S. Man auto ir notonēts ar LLumar un 3M plēvēm, tai skaitā priekšējiem stikliem ir 33% siltuma atgrūdošā plēve, gaitā tas viss ļoti labi strādā un kondiķim nav jāpiepūlas, bet velkoties korķī vai stāvot sastrēgumā (auto virsbuve un stikli nedzesējas ar gaisa plūsmu) tas efekts dramatiski sarūk, tā kā stāsts ka jumta tonējums palīdz mani maz pārliecinās😉
Par šo parādību esmu lasījis arī citu auto sakarā, kuriem ir tonēts, bet ne aizverams stikla jumts – Tesla, Multivan u.c. Skaisti ir, bet savā ziņā jāupurē komforts, par ko dažs labs pamanās vēl pajautāt piemaksu. Nav arī nekādi oficiāli medicīniski pētījumi par to, cik bīstamās saules gaismas tomēr iziet cauri UV līdzīgam filtram vasaras mēnešos.
Tā pat kā lielāka daļa ne zin, kā rīkoties avārijas situācijā, ne zin ko darīt, lai iespējami novērstu avārijas situāciju – arī fakti.
Daļa vispār brauc ar vecām lisenēm – arī fakti.
Kā Tu pats izvēlies riepas savam auto? Kur un pa cik nopirki?
Kormoran. Made in Europa. +-65 eiro
Un kādēļ ne Hifly par +-64.99?
Katram ir sev jāuzdod jautājums – cik bieži ir bijušas situācijas, kad ir nācies izmantot riepu saķeres īpašības? Šeit es runāju vairāk par vasaru. Jums bieži pa vasaru saslīd auto? Kas ir jādara, lai auto saslīdētu pa vasaru? Nu lūk. Tad jautājums – kāpēc maksāt par pireļļļi 140e/gb, ja var nopirkt pa 70e Sailunu vai pofig ko? Ziemu vēl var saprast, bet vasarā? Miermīlīgajiem autobraucējiem ir nulle vajadzība pārmaksāt par superbrenda riepām. Ja kādam riepas ir fetišs, tad ir forši, ka izbauda savas riepas. Cits izbauda dārgo motoreļļu. Nākamais izbauda mazgāšanu Puto nevis WashDrive. Katram savs. Vismaz vasarā kaut ko bakstīt ar pirkstu uz normālajām ķīnas riepām ir kaut kāda 10 gadu vēsture.
Es personīgi neesmu pamanījis pa vasaru atšķirību starp pirelli/goodyear un ķīnu. Troksnis bišk lielāks? Varētu būt. Vai tāpēc piemaksāšu 70e par riepu? Nē
Patēriņš par puslitru lielāks? Varētu būt. Ir iemesls piemaksāt? nē
Nodilums? Es mainu riepas ik pa 2 gadiem un man vienalga vai tur palika 6mm vai 5mm. Par tādu ķīnas cenu var atļauties visu laiku braukt ar mazlietotām riepām.
Pilnīgi pietiks ar vienu un vienīgu reizi kad ietaupītie pa gadu 40-50eur būs liktenīgie un pietrūks tieši tās saķeres starpības starp Michelin un SuperRoadKingPro.
Turklāt jā, ir cilvēki kam akustiskais komforts arī ir svarīgs, kā arī stabila un paredzama veiktspēja gan uz sausa gan uz slapja asfalta, kā arī stabila riepu kvalitāte kā tāda. Bet nu katram savs, kapeikmīlētāju nekur netrūkst
Lielākā izmērā R18+ cena arī ķīniešiem vairs nav tik salda un 30..40 eur dēļ negribas riskēt, ka kādā straujākā līkumā riepa var sagurt vai nākamajā sezonā pārvērsties par korķi.
Es jau neko nesaku, tik un tā katrs pats izlems kur to savu naudu tērēt.
Neviena riepa nav ideāla visur un visos laika apstākļos, jāizvērtē ir tas uz kādiem ceļiem auto pavadīs visvairāk laika. Lietainu dienu mums var būt vairāk nekā saulainu. Auto pārvietojas pa pilsētu, vai ļoti daudz laika pavada ārpus tās. Šie ir daži no aspektiem kuri ietekmē arī vasaras riepu. Un galu galā pats autovadītājs. Jo labāks un profesionālāks autovadītājs, jo labākas riepas tas izvēlēsies un nevis otrādāk…
P.s.
Neviens neliek izvēlēties uzreiz pašu dārgāko riepu, un arī ne kādu konkrētu ražotāju. Es Mārim tikai pavaicāju “kā viņš izvēlās riepas savam auto”. Vai skrien līdzi bara instiktam, jeb viņam ir savas metodes? Un kādēļ tik ļoti piemini Ķīnu, kā lētuma etalonu? Varbūt ir tāda Koreja kur riepa maksā 5-10eur dārgāk par “izslavēto” Ķīnu. Vait tie 40-80eur uz komplektu Tev ko maina?
Auto mazgāšana visticamāks neizraisīs avārijas situāciju, bet riepas ir teju pats galvenais tajā automašinā kas nosaka tā stabilitāti, vadāmību un iespēju apstāties. Bet, kā jau minēju, sliktu autovadītāju arī vislabākā riepa neizglābs.
HiFly, tulkojumā sanāk “lido augsti” vai “augsts lidojums”, kolēģim tuvu tam arī sanāca Vācijā ar ne vecām, kopš tā laika vairs nav ķinas izstrādājumu fans😁
Nu tādēļ jau es uzdevu šo jautājumu – kādēļ? Kādēļ kormorans nevis hifly, vai hdhsgsbsg? Kā tiek izdarīta izvēle par labu kādam ražotājam un modelim? Es te nemēģinu noliegt Ķīniešu kā tādus, man vienkārši interesē, kas cilvēkus motivē izvēlēties Ķīniešu riepu ražotājus.
Raibi-punktainā plastmasas apdare ir samērā specifiska. Nevaru saprast, ko tas atgādina….putekļus? mušu fizioloģijas pazīmes? Varbūt nav tik traki, kad pierod.
Varbūt “dzīvajā” (starp citu vietējais dīleris ar rīko prezentāciju – https://volvocars.musamotors.lv/piedavajumi/volvo-ex30 ) ir labāk, bet no foto atgādina grīdas epoksīda segumu :)
Lūk! Grīdas segums tāds ir, punktains-raibumains! Tad tāpēc tas uzreiz nāk prātā….nav jau teikts, ka tāpēc tas auto nav izmantojams, vienkārši prāts meklē pazīstamas lietas.
Tā vienigā planšete plus visa vadība no viņas, tas ir baisi…
Un tas raibais plaukts – smagi jāpierod.
Nesmejaties, nezinu, vai radio parastais šādiem auto ir vai ari jamokas ar interneta radio bezzonu?
Raibo plauktu var dabūt gan lina, gan džinsu šķiedru materiālā. Un jā – arī man vismazāk patīk tieši raibais plaukts. Lins bija manai gaumei mazliet pa gaišu, bet džinsa varētu būt štelle!
Kāpēc nevar pielikt mazāku planšetei virs stūres?
Tāpēc ka tā maksā naudu un arī kaut ko sver, bet te notiek cīņa par katru eur un par katru gramu, lai varēto uzraksīt “tikai EUR xxxxx.99 un WLTP sākot ar 9kWh/100km)
Šim punktam es piekrītu. Ja nav ekrāna, tad varēja būt head-up pat kaut kā maksas opcija
Pieliec savu planšeti. kur problēma?
Laikam iesaistīšos forumā, kurš vairs oficiāli neeksistējot un esot atslēgts jau pāris dienas atpakaļ.
Ja tu dzīvo vienā no Rīgas guļamrajoniem – Ogre, Jelgava, Sigulda, Salaspils, Ikšķile, Garkalne u.t.t. tu dienā nobrauc ap 70-100km. Kas šinī gadījumā garantē lādēšanos vismaz katru 2 dienu. Jautājums – kāpēc esat gatavi katru 2. dienu lādēt savu, nu jau, par Kristapa krutāku auto? Manam auto ir precīzi 1x tankošanās nedēļā, nobraukums 700km pa to pašu laiku.
Ar šo tekstu esi nokavējis par kādiem 3-5 gadiem.
Ja jau guļamrajons, tad jau attiecīgi privātmāja. Vari iekārtot štepseli tieši pie stāvvietas. Atbrauc mājās un iespraud.
Kāreiz ja dzīvo gulamrajona privātmājā un brauc 70-100km, tad ar elektroauto lādēšanu sanāk ietaupīt laiku, jo tu vinu vienkārši pie mājas iespraud rozetē kad atbrauc mājās. Sanāk, ka benzīntankā vispār nekad nav jāiebrauc, un mašīna no rīta ir silta
“EX90 gan būs vēl kārtu jaudīgāks” – Māri, nelieto vārdu “kārta”! Desmitnieku skaitīšanas sistēmā tas nozīmē 10 reizes vairāk.
Sarunāts :)
Kaut kādu muļķību sarunāji. Kārta ir +100% vai x2, neatkarīgi, kādā skaitīšanas grupā mērvienība atrodas. Par 0.3 kārtu lielāks skaitlis ir 0.6, nevis elektriķa izdomāts 10^(-2)
Tieši tas alumīnijs un plastmasa korpusā likās interesants, varbūt beidzot volvo nerūsēs.
Ā, zin ko iedomājos – beidzot būs Volvo, kas iet! Tāpēc arī tauta interesējas. :D
Pa bruģi pabrucāt, pāri sliktām sliedēm palecāt? Grīļojas kā želeja, vai galva sitas pret sānu logiem?
Braucām arī pa sliktu segumu. Un neesmu braucis ne ar vienu EV, kas grīļotos, vairs nav tie laiki.
Un teksts “Volvo, kas iet!” arī neiztur kritiku – jau XC40 Recharge ir 400+, tikai atļauties to auto varēja vien retais. Tagad varēs nedaudz vairāk
Jā, jā tik problēma ir tā, ka tie jaunie ir par cietu. Volvo it kā vajadzētu būt kārtībā, bet šis jau ir ķīnietis nevis īsts Volvo, tāpēc arī jautāju. Kā bija?
Offtopic – Vai BYD apskats ir bijis?
Nē, šie auto pie mums vēl nav oficiāli pieejami. Kad būs, gan jau notestēsim. Izskatās, ka ķīniešu auto būs realitāte arī uz mūsu ceļiem.
Android Auto atbalsts šim patiešām ir?
Jautājums, jo xc60 fl ar android automotive os bija tikai CarPlay
Kas pārsteidza šajā auto – dizains un salīdzinoši plašais salons priekšējā sēdekļu rindā (pie stūres var brīvi iekārtoties pat 2m garš cilvēks kā es), netraucē nepārdomātas detaļas panelī vai stūres kolonnas izbīdījumos un kājas viegli pārvietojas zem stūre (līdzīgi kā Q4 etronā vai EQB), kas nešķita iespējams pēc auto ārējiem gabarītiem.
Mīnusi – nav head-up, maz vietas otrajā sēdekļu rindā, stikla jumtā nav iebūvēta aptumšošanas opcija.