Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors Portugālē iepazīstas ar VW T-Roc

    Jaunākie raksti

    Laiki mainās, cilvēki mainās un cilvēku prasības pēc lietām arī mainās. Cik labi, ka pasaule ir tik dažāda un katram reģionam ir savas specifiskas prasības, kā, piemēram, jāģērbjas, kā jāizskatās mājai, ar kādu auto ir jābrauc un cik ir jāmaksā par paku mākslīgā piena. Citādi būtu pavisam garlaicīgi un ražotājiem pavisam vienkārši – uztaisām vienu veidni un aiziet. Mēs visi peldētos naudā. Tas tak nav interesanti vai ne?

    Auto pasaule iet ļoti mistisku ceļu, ja mēs runājam par izmēriem. Pirmo un otro golfiņu atceramies? Mazi un dinamiski pilsētas spridzekļi, bet ar katru nākamo paaudzi izmēri uzblīda un nu jau modernais septītais golfs ir milzīgs. Pēdējās paaudzes Polo jau ir Golf izmērā, kaut sākumā varēja pārvadāt tikai skudras.

    Reklāma

    Mūsu reģions pieprasa “džipus” un tie iet līdzīgu skuju taku. Viena modeļa ietvaros izmēri ir tik pamatīgi pieauguši, ka ir jālaiž ārā jauni un jauni modeļi, lai klientiem būtu pieejams arī ne tikai milzonis, kuru grūti novietot stāvvietā pie bērnudārza, bet arī paaugstināts mazulis. Tā kā cilvēki, cerams, kļūst gudrāki un praktiskāki, tad pēdējos gados savu izvēli esam nomainījuši uz dažāda izmēra krosoveriem. Tomēr, ir cilvēki, kuriem pat krosovers ir šķietami pa lielu, tādēļ ir radusies tā saucamā kompakto krosoveru klase. Es teiktu, tuvu izcils auto, ja nepieciešams mazliet paaugstināts auto, kurā ērti iekāpt un nekas daudz nav jāved.

    Es negribu nošaut greizi, bet kompakto krosoveru ēras aizsācējs, manuprāt, ir Honda HRV. Tas bija dikti sen un tajā laikā mēs vēl nepazinām tādu vārdu, kā krosovers. Pirmais modernās sabiedrības auto, šķiet, ir Nissan Juke. Tomēr, reti jancīgās formas auto milzīgu popularitāti neieguva un arī tad mēs vēl mistisko vārdu nelietojām. Tagad jau ir izvēles iespējas kā starp Eiropas ražotājiem, tā arī Āzijas un pat Amerikas.

    Kas tad īsti ir T-Roc?

    VW Tiguan ielika pamatīgus pamatus krosoveru klasei kā tādai, otrajā paaudzē uz MQB platformas praktiski visā grupā jau radās lieliski auto, bet ko darīt, ja gribas ko mazāku, bet no Eiropas? Tagad ir atbilde – jaunais, svaigais un modernais T-Roc. Un es pirms nedēļas braucu Ziemeļmeitu lūkoties uz pavisam jauko, silto un futbola piesātināto Portugāli. Kāpēc Portugāle? Tādēļ, ka nelielā pilsētā Palmera, kura atrodas pavisam netālu no galvaspilsētas Lisabonas, tiek ražots T-Roc. Šajā rūpnīcā tiek ražoti tādi stilīgi auto, kā Eos un Scirocco, un tagad arī T-Roc.

    VW T-Roc veidots uz tās pašas modernās un plaši pielietotās MQB platformas un mēs to varētu uzskatīt par grupas konkurentu Audi Q2, kuru izmēģināju pagājušogad un tas man ļoti patika, tomēr šādam kompaktam auto cenu latiņa, manuprāt, bija pa augstu. VW T-Roc tagad centīsies iekarot to cilvēku sirdis, kuriem patīk Q2, bet to nevar atļauties.

    T-Roc ir pa vidu starp hečbeku un SUV, un stila līnijas saglabā kupejas stilu, pie tam, auto ir iespējams pasūtīt standarta divkrāsu variācijās. Krāsu iespējas ir lielas, lai varētu atrast tieši savu perfekto ceļa biedru. Kompaktais SUV ir veidots vairākos apakšmodeļos un katram ir ne tikai sava specifika, bet arī mazliet dažāds dizains un papildaprīkojuma iespējas. Kopā tādi ir trīs – T-Roc, T-Roc Style un T-Roc Sport.

    Kas lācītim ir vēderā?

    Kompaktam auto tiek arī kompakti dzinēji, tomēr, uzreiz degunu nokārt nevajag. Vismaz ne līdz brīdim, kamēr ieraudzīsiet ciparus.

    Benzīna dzinēji:

    1.0 TSI 1.5 TSI 2.0 TSI
    115 Zs (200 Nm) 150 Zs (250 Nm) 190 Zs (320 Nm)
    6 ātrumu manuālā 7 ātrumu DSG 7 ātrumu DSG
    T-Roc T-Roc, Style un Sport T-Roc Sport
    FWD FWD 4Motion

     

    Dīzeļdzinēji:

    1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
    115 Zs (250 Nm) 150 Zs (340 Nm) 190 Zs (400 Nm)
    6 ātrumu manuālā 7 ātrumu DSG 7 ātrumu DSG
    T-Roc un T-Roc Style T-Roc, Style un Sport T-Roc Sport
    FWD FWD un 4Motion 4Motion

     

    Ir pat ļoti OK, vai ne? It īpaši ņemot vērā faktu, ka auto svars ir nieka 1400 kg.

    Ar dīzeļiem ir nianses. Mūsu platuma grādos cenu lapā nav pieejams un standartizētajā pasūtījumā nebūs iegādājams jaudīgākais dīzeļdzinējs. Tomēr, “par jūsu naudu ikkatra kaprīze”, tikt pie 190 Zs dīzeļa būs pat ļoti vienkārši, Latvijas importētāja analīze uzskata, ka šī versija Baltijas tirgū nebūs pieprasīta dēļ relatīvi augstās cenas un tā ir tikai paslēpta klientu acīm.

    Papildaprīkojuma iespējas

    Pirms mēs ķeramies pie papildus aprīkojuma, parunāsim par standarta komplektāciju. Atkal jau jāpiemin, ka tā ir mūsu tirgum specifiska un es pat teiktu, ka diezgan bagātīga. Ar Style uzreiz iegūsim LED priekšējos un aizmugurējos lukturus, kaudzi vadītāja asistentu, kā vadītāja noguruma detektoru, gājēju uzraudzības sistēmu, braukšanas joslu uzturēšanas un sadursmes novēršanas sistēmu. Neizklausās daudz, ja nepiemin, ka standartā nāk arī sēdekļu apsilde, adaptīvā kruīza kontrole modeļiem ar DSG ātrumkārbu, stāvvietā novietošanas sensori visapkārt, lietus sensors un Sport tiek arī pie digitālā mērinstrumentu paneļa un labas info-izklaides sistēma, bet arī pārējās versijas netiek apdalītas. Papildus varam iegūt diezgan daudz, sākot no 18 collu diskiem un adaptīvajiem lukturiem, turpinot ar Beats audio sistēmu un “Vienna”  ādas apdari un beidzot ar adaptīvo piekares regulēšanu ar braukšanas režīmu izvēli ar progresīvo stūres iekārtu. Izvēles iespējas ir, jautājums tik viens – vai būs daudz tādu pasūtījumu. Man gan vairāk šķiet, ka lielākā daļa auto salonu pametīs ar standarta komplektācijām, kuras, kā jau pieminēju, ir diezgan labas.

    Nu tad parunājam par Portugāli, Lisabonu un pašu braucienu!

    Parunājam. Man ļoti patīk šie multi-kulturālie pasākumi, tas dod iespēju ne tikai neierastā vidē izmēģināt pašu auto, bet arī iepazīties ar citu valstu žurnālistiem un atrast kopīgas intereses. Šādi pasākumi ir arī izplānoti līdz sīkākajai detaļai, ar atlasītiem skaistiem maršrutiem un brīvu iespēju jebkādai improvizācijai.

    Kopā tika piedāvāti pieci dažādi maršruti, īsākais vien nieka 33 kilometru garumā, bet pa šaurajām kalnu pilsētu ieliņām un fantastiskiem arhitektūras objektiem, līdz 101 kilometru garam maršrutam, lai auto izmēģinātu uz lielceļiem un viaduktiem. Katrā maršrutā ir atzīmēti viņuprāt interesanti pieturas un apskates punkti, lai, vai nu auto varētu sabildēt, vai vienkārši apskatītu Lisabonas apkārtni. Brauc kaut visus piecus maršrutus, ja tam pietiek laika. Vai uzbūvē savu. Apmaldīsies? Arī jautrība.

    Starts jau Lisabonas starptautiskā lidostā un finišs Oitavos viesnīcas kompleksā pašā Atlantijas okeāna krastā, skan taču lieliski, vai ne? Lielceļi mani neinteresē, tādēļ izvēlētie maršruti vijās gar okeānu un caur kalnu pilsētas šaurajām ielām. Uzreiz gan jāatzīstas, ka lielu daļu dienas izmantoju dažādu objektu apskatei, kurš gan +23 grādos super saulainā un siltā dienā grib vienkārši grozīt baranku?

    Apskatīt sanāca ļoti daudz, bet ļoti daudz gan arī nobraukt, izmēģināt auto īpatnības gan uz pavisam šaura, slīpa un pat bailīga ceļa, tā akmeņainas un praktiski neizbraucama klints malas, tā arī virs 150 km/h uz šosejas un gariem gariem viaduktiem. Pilna buķete.

    Tā kā bijām vieni no pirmajiem, kas ieradās un varēja doties ceļā, tad man tika dota plašas izvēles iespējas starp dzinējiem, piedziņām un pat krāsas variantiem. Atceraties, ka auto ir jābūt sarkanam un benzīnam? Protams. Tieši tāda arī bija mana izvēle, zibšņa sarkans (Flash red) jaudīgākais 190 Zs benzīna spridzeklītis Sport versijā.

    Otrajā dienā gan tiku pie zilās (Ravenna blue metallic) versijas ar dīzeļdzinēju, bet nebija iespējas salīdzināt. Kāpēc? “Drink with the germans the say, it will be fun they say”. Atpakaļceļu pavadīju pasažiera beņķī, kas arī nav slikti, varēju paspaidīt pogas un papētīt sīkumus. Bez tā, ka auto ir skaļāks, citas kardinālas atšķirības nav, arī tehniskajos parametros. Visi izmēģinājuma auto bija labi komplektēti

    Brauc labi?

    Kaut es vēljoprojām neesmu pieradis pie jaunās septiņu ātrumu DSG kārbas darbības un pāris reizes tā mani noveda pie nepatīkama izbīļa, kad aizture starp ielikt ātrumā un sākt braukt ir tik liela, ka auto sāk pa kalnu ripot pretējā virzienā, auto brauc labi. Tā nav T-Roc, tā pat nav VW vaina, tāda vienkārši ir DSG kārbu darbības specifika. Auto stūres iekārta ir ļoti stingra un paredzama un sporta režīmā arī ļoti precīza. DCC piekare jau izmēģinātajā Golf GTI bija reti atzīstama ar savu labi atrasto balansu starp komfortu un stingrību, tad T-Roc, šķiet, ir vēl labāk un tikai pašā vakarā iedomājos izmēģināt arī citu braukšanas režīmu. Interesanti, kāda tā būs pa Latvijas ceļiem? GTI bija ļoti adekvāts un var galvot arī par T-Roc, bet galvu zem giljotīnas nelikšu, pirms neizmēģināšu.

    Pie lielāka ātruma mazliet svilpo gar logu, bet tagad svilpo pat super dārgajos auto, tas viss ir dēļ materiālu taupības un svara vērošanas. Degvielas patēriņš 190 Zs 4Motion benzīna dzinējam nav mazs, vidēji ap astoņiem litriem, bet jāņem vērā kalnu ceļu kāpumi un kritumi, kas pavisam noteikti piepluso vismaz litru.

    Kas man automašīnā nepatika

    Man ne ļoti patīk, ka kāds vēlas mazliet ietaupīt uz iepriekš sevis radītām labām lietām. Grupas radītais digitālais informācijas displejs (spidometrs) ir nenoliedzami labs, izskatās lieliski un ir pārskatāms. T-Roc (un arī Polo un, iespējams, arī jaunajos mazauto) ir izveidots pavisam jauns, savs. Tas ir vienkāršots izskatā, bet pamatīgi sarežģīts vadībā. Tagad, lai izvēlētos attēlojamos objektus, izskatu un veiktu dažādošanu, ir jārokas dziļi info-izklaides ekrāna iestatījumos, ko reti kurš pat iedomāsies darīt.

    Jaunais ekrānu izvietojums acu līnijā ir ļoti pārskatāms, bet padara neērtu vadības pogu pieejamību. Skaļumu tagad noteikti ērtāk ir regulēt pie stūres, nevis pēc inerces turpat info-izklaides ierīcē.

    Cenas politika

    Pats sākums ir patīkams, jau 18 500 EUR. Par Style gan nāksies piemaksāt četrus ar pusi tūkstošus EUR, bet iegūstam par to daudz. Par Sport samaksāsim vēl papildus deviņus tūkstošus, bet iegūsim lielus diskus, LED gaismas visapkārt un vismaz 150 Zs dzinēju. Kaut Sport, manuprāt, ir pats pievilcīgākais, apšaubu, ka tā būs populāra izvēle. Pati dārgākā komplektācija sasniedz gandrīz 32 tūkstošus EUR un tas gan ir daudz un par mums “nepieejamo” 190 Zs dīzeli nāksies šķirties no visiem vairāk kā 33 tūkstošiem, bet par forši komplektētu Style ar DSG kārbu samaksāsim 27 tūkstošus un tā ir forša cena, ļoti līdzīga Seat Ateca, bet par kārtu stilīgāku auto.

    Secinājumi

    Pilnīgi kaitina, cik ļoti pareizā virzienā dodas VW. Arteon – šāviens tieši bullim acī, T-Roc, ļoti iespējams, ka ir šāviens šautriņā, kas trāpīja bullim acī. Jā, VW grupas auto reti ir sirdi plosoši, jā, stipri apšaubu, ka kāds VW iemantos nākotnes klasikas statusu, jā, vēljoprojām, VW izvēli pirmajā vietā liek tieši uzņēmumi, izvēloties pavisam knapas komplektācijas un tādā veidā pat mazliet degradējot jau tā nestabilo auto dvēseli. Kaut T-Roc nebūs tavs biedrs ikmēneša bezceļu auto īpašnieku sapulcē un T-Roc pat mazliet apkārtējiem čukstēs, ka centies izvairīties no pusmūža krīzes, savu Scirocco nomainot pret stilīgu mini SUV un jā, auto apdares kvalitāte ir stipri vienkārša. Tomēr, gribi paredzami labu auto un auto, kura krāsojumu un interjeru vari pielāgot tieši tavam dvēseles stāvoklim par to nesamaksājot dzīvokļa cenu Pļavniekos? T-Roc ir atbilde es esmu pārliecināts, ka VW šo auto pārdos ar pamatīgu uzviju. Pamatoti. Auto ir lielisks!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Jānis R
    15.11.2017 19:05

    Un ražots Ķīnā vai žungļos lētā darba roku dēļ. Nu jau vajag spiegus, lai skatās kurš zaglis var to nopirkt.

    x
    15.11.2017 20:19

    auto prezentācijas siltās un saulainās zemēs, ar maršrutiem gleznainās vietās, pamīšus ar bagātīgām maltītēm – ha, tur jau jābūt rūdītam reālistam, lai uzrakstītu ko negatīvu.

    lai sarīko Latvijas laukos novembrī, kad lapas jau zemē un zemes ceļi smērē auto, no rīta izsniedzot sauso paku un ūdens pudeli visai dienai)

    Jānis A
    16.11.2017 10:09

    Vienu brīdi bija pat doma apsvērt šā auto iegādi kā nākamo, bet tad uzzinot, ka tas maksā 25k+ (par komplektāciju, kas man interesē) un VW pietrūka naudas, lai vismaz standarta lietas uztaisītu ar mīksto plastmasu, uzreiz momentā atkrita tā doma.
    Būs vien jāpapēta citi compact suvi, varbūt tur atradīsies, kaut kas interesants.

    LapsiniekaBralis
    16.11.2017 14:55
    Reply to  Jānis A

    Nekas cits isti nesanaks mazda, kads renis un quaqais, bet tam bus ieverojamaks vertibas kritums, ka ari pielauju, ka grabes vairak. Nu protams aprikojuma limenis bus augstaks un par zemaku cenu.

    Edg Ku
    17.11.2017 22:51

    Es drīzāk teiktu, ka kompaktos krosoverus aizsāka nenovērtētais Ford Fusion… :)

    Lapsinieks
    17.11.2017 23:49
    Reply to  Edg Ku

    nu paga… honda hrv parādījās 99tajā un pie mums bija pat krietni ieredzēts hondas dīlera aktīvās rosības dēļ. fords tomēr tāds pakropls +/- bulkuvāģis un pēc trīs gadiem ieradās. nedaudz dabūju pabraukāt tajā laikā ar hrvun tā ieguvu dziļu naidu pret mazmotora variātoru kārbām. Tā ka Mārim taisnība. Salons gan bija prasts un boring kā lētākajam civikam

    Edg Ku
    18.11.2017 00:36
    Reply to  Lapsinieks

    Ok, taisnība, HRV bija pirms tam. Bet Fusion bulku vāģis nebija :) Vnk paaugstināta Fiesta ar praktiskām iezīmēm.

    Reklāma