Ja esi cītīgs lasītājs un seko mūsu YouTube kanāla foršajiem video, tad noteikti esi piefiksējis, ka man ļoti patīk karstie hečbeki un es pilnīgi raujos izmēģināt visus aktuālos jaunumus. Man no jaunumiem šķiet palicis ir tikai izmēģināt aktuālo Cupra Leon, ko es jau pavisam drīz darīšu, bet šoreiz “upuris” ir jaunākais no Volkswagen veikumiem – īpašā Golf GTI versija ar TCR abreviatūru. TCR nozīmē Touring Car Racing un jāatzīst, ka nosaukums ir diezgan skaļš. Par nožēlu ir arī jāatzīst, ka šim GTI ar īstajām standartauto sacīkšu automašīnām kopīgs ir diezgan maz, tas ir tikai iedvesmojies vizuāli, kaut jaudas parametri ir pietiekami iespaidīgi, lai šis vairs nebūtu parasts GTI. Vai šis ir labākais Golf GTI, kas ir pametis rūpnīcu?

Auto ir daudz jaudīgāks par jaudīgāko GTI

Mēs jau esam izmēģinājuši 245 Zs jaudīgo GTI Performance un nebija tā, ka man auto ļoti patika. TCR atrodas vienu pakāpi augstāk par Golf GTI Performance modeli un šī ir visu laiku jaudīgākā Golf GTI versija, kas pametusi vāczemi – 290 ZS (380 Nm) benzīna dzinējs un septiņu pārnesumu divsajūgu ātrumkārba (DSG). TCR manuālās kārbas opcijas nav. Mazliet jaudīgāks ir tikai Golf R, bet tā jau ir pavisam cita opera.

Papildus tam TCR aprīkots ar priekšējās ass bloķējošu diferenciāli un perforētiem bremžu diskiem, standarta aprīkojumā ir īpaši 18 collu Belvedere kaltie riteņu diski, melni spoguļu vāciņi, sliekšņu pagarinājumi, priekšējais difuzors, TCR jumta spoileris un sportisks aizmugurējais difuzors. Šo karstāko VW veikumu ir iespējams pielāgot arī ar tādiem papildu elementiem kā jauniem honeycomb ieliktņiem sāna paneļos, melna krāsojuma jumtu, oglekļa šķiedras durvju spoguļu vāciņiem un arī dažādiem 19 collu lietajiem diskiem.

Ir iespējas izvēlēties īpašas pakotnes, kas piedāvā aizmugurējās balstiekārtas sporta versiju, DCC adaptīvās šasijas kontroles sistēmu un maksimālā ātruma uzlabojumu līdz 260 km/h, kas nāk komplektā ar Pretoria 19 collu diskiem ar sacīkšu trasei gatavām 235/35 R19 Michelin Pilot Cup 2 riepām un īpašām disku drošības skrūvēm.

Interjerā lielu atšķirību nav, vēl joprojām ir pieejami augstas kvalitātes sporta sēdekļi, kuru auduma pārvalki radīti īpaši TCR versijai. Visiem Golf GTI TCR modeļiem būs drošības jostas ar sarkanām apmalēm, kā arī sporta stūre ar sarkanu norādi par tās centru. Trasei tas ir svarīgi, bet ikdienai tikai vizuāli glīti.

TCR ir ļoti mānīgs

Ko es šo domāju? Pirmo reizi ar GTI TCR es braucu jūnijā īpašā prezentācijas pasākumā Lietuvā Nemunas Žiedas sacīkšu trasē, kuru vairāk mēs pazīstam kā Kačerginu. Kaut vienmēr VW pasākumi ir līmenī, šoreiz īsti nebija “tas” – ieradāmies trasē vēlu, braukšanas bija maz un fokuss uz TCR pārlieku nenopietns. Galu galā arī īsti neko neuzrakstīju un arī safilmēto neparādīju. Nemunas trase ir veca un segums nav pats labākais un tas man arī neiedeva nekādu braukšanas prieku un pirmais iespaids par TCR nebija tas labākais – parasts pārcenots golfs. Gaidīju savu pilnvērtīgo izmēģinājumu un augusta vidū tas beidzot pienāca (jā, jā zinu, esmu šo materiālu mazliet jau iemarinējis) un man ļoti paveicās ar laika apstākļiem. Plāni arī bija diezgan lieli un nobrauktais attālums lielāks par bākas ietilpību un man ļoti nepatīk pašam liet degvielu, haha.

Fotografēšanu ieplānojām jau piektdienā un mēs parasti izdomājam foršas vietas, uz kurām ir pietiekami ilgi jābrauc un man pārsteidzoši ātri sāka izmainīties viedoklis par TCR. Bieži tas nenotiek. Jā, TCR ir stingrs un nevajag gaidīt, ka gandrīz 300 zirgspēku karstais hečbeks brauks kā limuzīns. DCC regulējamā adaptīvā balstiekārta varētu būt kompromiss starp kartingu un lietojamību, bet pat komforta režīmā es TCR nenosauktu par komfortablu. Un tas ir ļoti labi.

Parastajam GTI pietrūka asuma un dinamikas pirmajos 100 km/h un precīzi šis diapazons ir nepieciešams šādai automašīnai. TCR ir salabots. Pamatīgi salabots. Pirmie 100 km/h un it īpaši ar starta kontroli ir tik dinamiski, kārba “uzšauj” pa dibenu un sajūtas ir foršas. To varētu darīt visu dienu.

Ir divu veidu cilvēki – tie, kuri grib parādīt un izcelt savu automašīnu un kuri grib saglabāt noslēpumainību. Es esmu kaut kas pa vidu. Jā, pirkt košas un kliedzošas automašīnas idiotiskās krāsās nav mans princips, bet parādīt, ka auto ir īpašs, es noteikti gribu. Un šeit ir TCR problēma. Vismaz sākumā man tā šķita. Paskaidrošu. Es esmu diezgan avantūrisks cilvēks un regulāri iesaistos pat relatīvi stulbās izdarībās. Šoreiz tas nav nekas stulbs, bet ir ar savu odziņu, proti, pliko lēciens no Siguldas vagoniņa ar gumiju. Pasākums norisinājās tieši tajā piektdienā, precīzāk – ļoti agrā sestdienas rītā un es uz Siguldu devos jau piektdienas vakarā. Kāpēc es vispār šo visu stāstu?

Golf GTI TCR, godīgi sakot, nav kliedzošs un atšķirīgs, tikai zinātājs spēs atšķirt šo GTI no parasta GTI. Bet mans pārsteigums bija liels, kad piektdienas naktī ļoti daudz Siguldā ap vagoniņu pulcējošos cilvēku nāca klāt, jautāja par mašīnu, bildēja un lika savos sociālajos tīklos. Ko tādu es negaidīju. Jā, TCR ir īpaši diski, jau pieminētās uzlīmes, priekšējais spliteris, ļoti izteikts difuzors aizmugurē, bet tas viss neskatās uz tevi ar izvalbītām acīm un skaļi nekliedz “skaties, es neesmu ne parasts Golf, ne pat parasts GTI”. Tas viss tomēr ir mazliet neuzkrītoši. Kaut cilvēki, kas pat neko no automašīnām nesaprot, pamanīja TCR atšķirību, es to gribētu izteiktāku, un es nemaz tik daudz neprasu. Uzreiz saku, ka pietrūka izplūdes sistēmas skaļums. Ļoti pietrūka. Un pietrūka sēdekļu sportiskuma un dziļuma. Ja man tas tiktu sniegts, tad es pavisam noteikti teiktu, ka GTI TCR ir tuvu perfekts.

Svētdienas plāns gan izklausās diezgan stulbs – piedalījos Burnout.lv rudens izbraucienā, kur vienmēr ir trases daļa un šoreiz tā bija Kazruņģī. Jā, vecā, bēdīga stāvokļa lidlaukā, ar kuru salīdzinot Kačergina ir pats ideāls. Un šī diena mani pārsteidza, pamatīgi pārsteidza. Pa sliktu, smilšainu segumu TCR bija tik ātrs, ka neviens auto nespēja pat pietuvoties manam uzrādītajam laikam. Konkurentu auto varēja lielīties ar jaudām virs 400 un pat virs 500 zirgspēkiem un Michelin Pilot Cup 2 riepas noteikti nav ieguvums šādas trases apstākļos. Kaut salonā sajūtas bija pavisam vienkāršas un pat garlaicīgas, sasniegtie rezultāti gan tādi nebija. TCR ir tik precīzs, sabalansēts, savākts un nostrādāts, ka garlaicīgas sajūtas salonā pavēra neizprotamus rezultātus. Sigulda Adventures mārketinga vadītājs, kurš iepriekš nekad ar priekšpiedziņas auto nav braucis trasē, uzrādīja otro labāko laiku, tātad tā nav nekāda sagadīšanās.

Viss augstāk aprakstītais ir gan pluss, gan mīnuss vienlaicīgi. Jā, ir kolosāli, ka TCR spēj pārsteigt trasē, bet šāda automašīna tomēr ir emociju objekts. Un emocijas salonā nav. Ir pārāk laba skaņas izolācija, pārāk laba info-izklaides sistēma, pārāk mīksti sēdekļi un pārāk kontrolējama gaita. Auto vajadzēja purināt stūri rokās, mēģināt tevi nogalināt un padarīt kurlu – tad tas būtu TCR vārda cienīgs.

Cenas

GTI Performance sākuma cena ar DSG ātrumkārbu ir 34 100 EUR un TCR tie ir 39 800 EUR, kas ir jūtami vairāk, bet TCR faktiski ir pilnīgi cits auto. Izmēģinājuma auto maksā 47 800 EUR, par gandrīz 8000 EUR ir izvēlēts papildaprīkojums, kas ir ļoti populāri vācu ražotājiem. Golf var tik aprīkots ar faktiski visu, ko vien varat iedomāties un es pieminēšu tās lietas, pie kurām ir ticis konkrētais demo eksemplārs. Par īpašo pelēko krāsu ar melnu jumtu ir jāmaksā 550 EUR, bezatslēgas piekļuve maksā 350 EUR, bites šūnas zīmējumi maksā 550 EUR, LED priekšējie lukturi 1400 EUR un aizmugurējie 390 EUR, īpašie Pretoria 19 collu diski un DCC adaptīvā piekare gandrīz 3000 EUR.

Secinājumi

Šoreiz es mazliet atkārtošos un nozagšu pāris frāzes no Megane R.S. Trophy izmēģinājuma. VW Golf GTI TCR ir kolosāli mānīgs auto – braucot ar to “parasti”, nav ne mazākās nojausmas, cik tas īstenībā ir ātrs un precīzs, to izjūt tikai trases apstākļos. VW šo auto vajadzēja nosaukt par teiksim GTI Performance Plus, jo, manuprāt, TCR abreviatūras izmantošana ir daudz, daudz pa skaļu. Ir arī, protams, otrs variants – TCR piedāvāt “pliku”. Bez mūzikas, bez miljons asistentiem, ekrāniem utt –  nomest svaru. Tieši tas man pietrūka – brutālums, agresija no pašas mašīnas, jo no braukšanas viedokļa TCR apzīmējums ir vietā, Racing vārds īsti nepiestāv komfortablam auto ar labu mūziku un kvalitatīviem ekrāniem. Vai šis ir labākais GTI, kāds ir pametis VW rūpnīcu? Jā, pavisam noteikti, bet VW varēja vēl labāk.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
KKTKMāris GaugersK. Johansons Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
K. Johansons
Member
K. Johansons

Nav tā kā šis auto ir domāts tādiem īstiem GTI fanātiem, jo cena nostājas ļoti tuvu R modelim, kas tomēr ir cita opera ar 4×4 utt? Ja man būtu doma pirkt šādu mazu karstu hečbeku vairāk skatītos uz Golf R, jo tam šajā klasē īsti nav konkurentu ņemot vērā visu ko tas piedāvā un ko vēl var pielikt.

KKTK
Guest
KKTK

Uz svariem uzlikāt? Kāds tad pāšsvars šim čempionam ar gadžetiem pilnu pa@# t.i. bagažnieku :)