Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors “333” trasē iepazīstas ar jauno BMW X5 (G05)

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Ir ļoti grūti sākt rindkopu ar tekstu, ka BMW X5 nav nekāds jaunums – jau septembrī noteiktai cilvēku grupai Amerikā bija iespēja tikt pie statiskas automašīnas apskates, jo braukt vēl nedrīkstēja. Ar 1. oktobri turpat Amerikā žurnālistiem bija iespēja tikt pie izmēģinājumiem, bet pie mums tas “īstais” datums, kad automašīna nonāks tirdzniecībā, ir tikai 24. novembris. Gandrīz divu mēnešu aizture starp tirgiem ir diezgan nozīmīgs cipars, kas varētu būt izskaidrojams ar to, ka X5 tiek ražots Amerikā BMW Spartanburg rūpnīcā, bet ne jau tas ir svarīgi. Svarīgi ir tas, ka jaunais BMW X5 ir klāt un ir ieguvis rūpnīcas kodu G05.

    Šis nebūs pilnvērtīgs jaunā X5 izmēģinājums, gan jau pēc pāris nedēļām es tikšu pie demo mašīnas uz pāris dienām, kad jau aprakstīšu visu kā pienākas. Pagaidām pavisam virspusēji apstāstīšu, uzmanību pieturot pašam šodienas pasākumam – izmēģinājumiem sporta kompleksā “333”.

    Reklāma

    Tehniskā puse un jaunumi

    X5 ir pilnīgi jauns un arī izmanto CLAR platformu, kuru var sastapt visos jaunajos BMW. Tas ir ieguvis jaunas aprises un kļuvis par 3.6 cm garāks, 6.6 cm platāks un 1.9 cm augstāks – tātad auto ir jūtami lielāks. Kā “Inchcape Motors Latvia” BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis skaidroja – X5 galvenā ideja ir apvienot samērīgus izmērus ar adekvātu uzbūves kvalitāti. Ne pa velti iepriekšējās paaudzes X5 ir pirktākais premium SUV Eiropā. Un jā – tieši tāpat kā divas iepriekšējās paaudzēs jauno X5 var aprīkot ar trešo sēdekļu rindu, tādejādi iegūstot septiņas vietas.

    Ir daudz jaunumu – pirmais un šķietami svarīgākais ir, ka tagad SUV ir aprīkojams ar pneimatisko gaisa piekari. Standarta versija jau uzreiz tiek pie adaptīvās piekares, bet X5 var tikt aprīkots ar pneimatisko un tagad papildus ir iegādājama īpaša xOffroad pakotne, kura dod četrus braukšanas režīmus – xSand, xGravel, xRock un xSnow. xOffroad pakotne ir pieejama gan standarta, gan arī ar sportisko M pakotni aprīkotam X5, un vienīgā redzamā atšķirība ir, ka M pakotnes buferiem nebūs redzama dzinēja aizsargpannas priekšējā daļa – tā ir paslēpta. Bezceļa pakotne bez režīmiem dod arī pneimatisko piekari un speciāli izstrādātu aizmugurējo differenciāli ar elektroniski vadāmu pašbloķēšanos, kas palīdzēs iebraukt arī dziļākos dubļos. M Performance modelim nebūs pieejama bezceļa paka, kas ir loģiski, jo tā ir aprīkota ar īpašu sporta aizmugurējo diferenciāli.

    Lai cik tas dīvaini arī nešķistu, vēl pie jaunumiem ir pieminams bagāžas nodalījums – ērtākai iekraušanai un izkraušanai bagāžas nodalījuma dalīto durvju augšpusi un apakšpusi tagad ir iespējams atvērt un aizvērt pilnīgi elektroniski un kombinācijā ar komforta piekļuvi tagad bagāžnieku arī varēs atvērt ar kājas kustība zem aizmugurējā bufera.

    No septītās sērijas kā papildu aprīkojums ir nočiepta “Sky Lounge” zvaigžņotā panorāmas jumta lūka, “Ambient Air” pakotne, kurā var pielāgot kādu no četriem aromātiem un auto ir komplektējams ar “Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound” skaņas sistēmu un jaunākās paaudzes modelis ir aprīkots ar jauno BMW septītās paaudzes info-izklaides vadības sistēmu, kas ir pilnībā pielāgojama un akcents ir likts uz balss vadību. Labs jautājums, vai mūsu angļu valodas izloksne dos iespēju visu tik forši vadīt – paskatīsimies pilnajā izmēģinājumā.

    Vēl pie jaunumiem ir pieminama automašīnas attālināta atjaunināšana – vairs nebūs jādodas pie dīlera, lai atjauninātu X5 vadības blokus un pieslēgtu jaunas fīčas, tehniski viss ir sagatavots tā, lai visu varētu izdarīt attālināti. Kā tas tehniski darbosies, vēl man nav skaidrības, bet to mēs uzzināsim jau nākamgad. Tad kad tiks sakārtota Eiropas likumdošana, X5 ir tiks pie jaunākās paaudzes autopilota un tam neierobežotu laiku pilsētas režīmā rokas varēs atrasties klēpī vai kādā citā noderīgā vietā – tehniski viss sagatavots, būs nepieciešama tikai aktivizācija. Protams, es tāpat iesaku rokas turēt uz stūres.

    No dzinēju paletes mums pagaidām ir pieejami trīs agregāti – xDrive40i trīs litru sešu cilindru benzīna dzinējs ar turbīnu un 340 Zs (450 Nm) un divi dīzeļdzinēji: xDrive30d trīs litru sešu cilindru turbo ar 265 Zs (620 Nm) un sportiskais M50d trīs litru sešu cilindru dzinējs nu jau ar četrām turbīnām un 400 Zs (760 Nm). Kā jau pēc modeļu nosaukumiem varējāt noprast – X5 būs pieejams tikai ar xDrive visu četru riteņu piedziņu un tiek aprīkots ar astoņu pakāpju automātisko ātrumkārbu. Nākamgad būs pieejams xDrive50i 4.4 litru V8 benzīna dzinējs ar divām turbīnām un 462 Zs (650 Nm) un xDrive45e benzīna hibrīda dzinējs, kurš no iepriekšējās paaudzes ir izaudzis par diviem cilindriem un tagad būs sešu cilindru versijā ar kopējo jaudu 394 Zs (600 Nm).

    Izmēģinājums “333” trasē

    Mazliet aizrāvos ar tehnisko informāciju, laiks ķerties klāt pašam izmēģinājumam. Tehniski pasākums tika sadalīts divās daļās, kur vienā nemaz X5 nebija, tāpēc daudz neko nestāstīšu – mums bija iespēja pavizināties pa lielo kartinga trasi ar trim automašīnām: BMW X2, X4 un M5. Ja X2 un X4 varējām paši izbaudīt trases līkumus un auto dinamiku, tad M5 600 zirgspēkus palīdzēja savaldīt blakus sēdošs instruktors. Eh, tā auto skaņa vien ir rindkopas vērta, bet atceramies, ka fokuss ir uz X5.

    Braucieni ar X5 tika sadalīti divās daļās un katra no tām ir pilnīgi savādāka. Sākām ar drošas braukšanas poligonu, bet ne klasiskā izpildījumā. Es pie jaunumiem nepieminēju vienu diezgan foršu ekstru, kuru arī varējām kā pirmo izmēģināt poligonā – ja braukšanas ātrums pēdējos 50 metros nav pārsniedzis 30 km/h, tad automašīna to posmu atceras un pēc asistenta aktivizācijas atpakaļgaitā to atkārto. Kam tas ir vajadzīgs? Piemēram – ja iebraucat tādā šaurā vietā, no kuras ir pašam bail atpakaļgaitā izbraukt, tad to pilnībā X5 izdarīs pats un runa ir par jebkādiem pat ļoti līkumotiem 50 metriem. Arrivederci grūti izbraucami pagalmi un stāvvietas.

    Turpinājām ar slalomu starp piloniem, kur lieliski varēja salīdzināt versijas ar visu četru riteņu stūrēšanu un bez tās. Jā, esmu bijis aizmāršīgs jaunumu izklāstīšanā – X5 tagad ir pieejama arī visu četru riteņu stūrēšana, ko detaļās neskaidrošu, jo esmu to izdarījis iepriekšējos testos, piemēram, VW Touareg.

    Poligona posmu pabeidzām ar “aļņa testu”, kur varējām pārbaudīt jaunās stūres iekārtas un bremžu darbību. Jāatzīst, ka auto brauc ļoti patīkami, ir jūtami klusāks salonā un gaita tagad ir daudz komfortablāka gan sporta piekarei, gan arī, protams, pneimatiskajai.

    Izmēģinājumam mums bija pieejami trīs X5, katrs pilnīgi savādāks – balts xDrive30d, melns xDrive30d ar xOffroad pakotni un bezceļiem piemērotākām riepām, kuras starpcitu var pasūtīt kopā ar automašīnu, un zils M50d. Parastākais X5 ir uz standarta pneimatiskās piekares, melnais ir ticis pie xOffroad pakotnes, kura kā atceraties arī dod pneimatisko gaisa piekari, un M50d ir sporta adaptīvā piekare un katrs auto poligonā uzvedās pilnīgi savādāk.

    Pēc poligona devāmies uz mežu un kalnu, kur varējām izmēģināt visus trīs auto, kur ar diviem no tiem tā īsti nemaz nav paredzēts braukt – X5 tomēr ir vairāk šosejas agregāts. BMW pārstāvji prezentācijā minēja, ka nemaz nevajag bezceļa pakotni, lai auto justos komfortabli arī nobraucot nost no asfalta, tik jāatceras, ka bezceļā bieži vien par dzinēju svarīgāks ir auto klīrenss un riepas. Ar klīrensu pamatīgi mocījās M50d un vairākās vietās tika padauzīta auto apakša un buferi, bet pārējie divi mazliet piepacelti jutās kā mājās. Pneimatiskajai piekarei regulācijas diapazons ir 80 mm – var tikt pazemināts un pacelts par 40 mm. Tomēr, ar visiem uzticētajiem uzdevumiem gan mežā, gan kalnā visi trīs lieliski tika galā un tur kur citi auto izvilka ar klīrensu, M50d kompensēja ar jaudu.

    Kā saldais ēdiens tika parādīta auto spēja uzrāpties speciāli izbūvētajā 36 grādu estakādē, kur sajūtas iekšā ir pavisam spocīgas un vietā tevi notur tikai drošības jostas.

    Secinājumi

    Nav tur daudz ko secināt, es nevaru sagaidīt īsto izmēģinājumu, lai detalizēti izpētītu visus jaunumus – gan jauno 12.3 collu LCD spidometru, gan jauno 12.3 collu info-izklaides ekrānu, gan arī visus pārējos jaunumus un, protams, gaitas īpašības. Pagaidām varu teikt, ka Eiropas tirgus ir ieguvis jaunu spēlētāju, kurš absolūti netaisās atteikties no pirktākā premium SUV līdera statusa – arī Latvijā 25% no visiem jaunajiem nopirktajiem BMW līdz šim ir bijis tieši X5.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Alberts Kviesis
    17.11.2018 05:11

    Šī BMW dizaineris ir no Taivānas vai Korejas (kāda starpība, tomēr tā ir taisnība, ka šķībacainais). Priekša – ir om, pieņemama, sānos nav vajadzības uzpumpēt liekus taukus aizmugurei, taču auto no aizmugures – nav atpazīstams kā BMW. Apskatos ir izcelts dizains, kvalitāte, un īsti nevienam nepatīk jaunais instrumentu panelis, attiecīgi – inovācija, kas šajā modelī ir pagaidām neizdevies koncepts. Jēgā atzītie dzinēji – dīzelis, 4 turbīnas M50d un benzīna 40i

    Reklāma