Web Analytics
More
    Reklāma

    Ko es sapratu ar savu lietoto elektroauto aizbraucot uz Druskininku SPA

    Jaunākie raksti

    Uh, kādā tempā paskrēja šī vasara! Burtiski vienā elpas vilcienā! Vasaras pirmajā daļā es naivi rakstīju, ka nu tik ar savu lietoto elektroauto braukšu uz Poliju un tas būs episks kontents, taču tā arī neuzspēju realizēt šo projektu. Visas uzlādes kartes/čipus pasūtīju, lietotnes telefonā uzstādīju, bet atvēlēt pāris dienas šādam braucienam nepaspēju. Es gan joprojām uzskatu, ka šāds brauciens būtu jāveic, taču nevaru pateikt, kad fiziski iespēšu to izdarīt. Kad izdarīšu, jūs būsiet pirmie (OK, pēc Twitter sekotājiem), kas par to uzzinās! :)

    Bet, ko tad esmu paspējis interesantu ar šo auto pa vasaru izdarīt? Kopš auto iegādes pagājušajā rudenī, esmu ar to nobraucis jau aptuveni 20 tūkstošus kilometru. Līdz gada beigām domāju, ka salasīsies arī visi 30 tūkstoši. Un tad jau vēl kāds gads un būšu veicis 52 tūkstošu nobraukumu, lai izpildītu savas saistības pret valsti. Vasarā ar šo auto braukt ir viens prieks. Uzlādes veicu ik pēc 2-3 dienām un par pārvietošanos mēnesī maksāju 30-40 eiro iepriekšējo 150-200 eiro vietā. Tāpat esmu arī paātrinātā tempā izmaksājis auto līzinga atlikumu, tāpēc šis auto man mēnesī šobrīd izmaksā tikai daždesmit eiro.

    Veicu mazus labojumus kondicioniera sistēmai

    Es jau ziemā biju piefiksējis, ka ik pa laikam auto rada tādus kā burbuļojošus, tādus kā svilpojošus trokšņus un pie lielās apkopes papildus pārbaudīju kondicioniera sistēmas gāzes atlikumu. Tās mazliet pietrūka un par lielu naudu papildināju. Šis auto izmanto kaut kādu dikti dārgu kondicioniera gāzi un tās mašīnā ir teju divreiz vairāk kā jebkurā citā parastā mašīnā.

    Tagad pa vasaru braukājot, novēroju citus trokšņus. Kaut kādos brīžos kaut kas kondicioniera sistēmā pārslēdzas un tas izklausās pēc tāda kā gāzes/spiediena sprādziena. Grūti aprakstīt vārdos, bet troksnis nav patīkams. Saklausījos no tviteristiem, ka šādi var palikt bez dzesēšanas sistēmas vispār un pat sabojāt lielo vilkmes akumulatoru. Pieteicos uz pārbaudi un atklāju šo to interesantu.

    Kondicionieru servisa džeki pieslēdza auto pie saviem aparātiem un secinājām, ka kopš ziemas kaut kur ir pazuduši 100-150 grami gāzes. Kas nav maz. Apskatījām pašu kondicioniera sistēmu un secinājām, ka šim auto tā ir ļoti sarežģīta. Te ir neskaitāmas caurulītes un vēl vairāk blīvju, kam ir tendence ar laiku izkalst un laist cauri gāzi. Tā kā sistēmā ir spilgti zaļa eļļa, tad var labi redzēt, kurās vietās tā gāze šņācas laukā. Atradām vienu mezglu, kas bija viss zaļš un par 110 eiro nomainījām tās dažas blīves un papildinājām trūkstošo gāzi. Tagad tur vairs eļļu neredzu, taču trokšņi joprojām ir palikuši. Varbūt tā šī mašīna darbojas, grūti spriest.

    Braucam uz Druskininku SPA

    Tā kā tuvojās vasaras noslēgums un skolas gada sākums, izlēmu sievu aizvest atpūsties uz mūsu iecienīto Spa Vilnius kompleksu Druskininkos. Tas ir pašā Lietuvas lejasdaļā un stabils 400 km brauciens vienā virzienā. Lai arī vasarā jau vienreiz bijām ar elektroauto aizbraukuši uz Kilkim Žaibu festivālu Lietuvā, tomēr līdz pat izbraukšanas brīdim man nebija 100% pārliecības, ka to vajadzētu darīt ar elektroauto. Beeeeeet… tā kā man nepieder neviens cits auto, tad nospļāvos, pilnībā uzlādēju auto un devāmies ceļā ar manu balto elektrisko gulbīti.

    Es zināju, ka Lietuvā ir valsts uzturētas bezmaksas uzlādes stacijas, taču sākumā man nebija plāns īpaši pieturēties pie tām. Uzstādīju telefonā Ignitis on, Inbalance grid, Plugsurfing, Charge my Hyundai lietotnes un biju gatavs tam, ka būs jāuzlādējas, kur nu sanāks. Šoreiz izlēmu arī pamēģināt nopietnāk izmantot A Better Routeplanner (ABRP) rīku. Tas ir foršs ar to, ka var ne tikai parādīt, kā aizbraukt uz vēlamo galamērķi, bet detalizēti parādīt, kur un cik ilgi ir jāuzlādējas. Ņem gan vērā, ka ja lieto Android Auto vai Apple Carplay, tad būs jāpērk ABRP abonements.

    Mājās pirms brauciena paplānoju maršrutu un biju pārsteigts, ka bez liekām darbībām no manas puses, navigācija automātiski sameklēja tieši bezmaksas (Inbalance) uzlādes stacijas. Lai arī konkrēti piemeklētais maršruts nav taisnākais, tomēr iespēja vispār nemaksāt par uzlādēm (uz vienas papildus uzlādes rēķina) man šķita pavisam vilinoša. Daudz nedomāju un devāmies ceļā!

    Pirmā uzlāde bija jau iepriekš iepazītā vietā pie dinozauru parka netālu no Raubonys ciemata. Tur es biju lādējies jau festivāla brauciena reizē un viss bija saprotams. Atbraucām, lādētājs tukšs un uzreiz tikām pie uzlādes. Joprojām bezmaksas uzlāde un tagad noskaidrojām, ka blakus esošajā ēstuvē var tīri garšīgi un ne dārgi paēst. Noteikti šo iespēju izmantošu arī nākotnē. Pie lādētāja sabiju kādas 20-30 minūtes un devāmies tālāk ceļā.

    Interesantā kārtā navigācija pēc Paņevēžas apbraukšanas izlēma vest Viļņas nevis Kauņas virzienā un nākamais ieplānotais lādētājs bija netālu no Ukmerges. Tā kā arī šeit es jau biju lādējies naktī pēc festivāla apmeklējuma, tad izlēmu sekot navigācijai, jo biju drošs, ka tur lādētājs eksistē un tad jau tur tālāk gan jau arī saies. Lai lieki netērētu enerģiju, uz “bāņa” braucu ar ātrumu 110 km/h, kas tur ir pilnībā pietiekami un pēc kādas stundas bijām pie ieplānotā lādētāja. Arī tas bija tukšs un varēju slēgties klāt.

    ABRP rīks prot parādīt informāciju par patreizējo un nākamās piestāšanas punkta uzlādes līmeni. Pēc noklusējuma tas tiek rēķināts balstoties uz auto modeli un dažādu papildus lietotāja norādītu parametru ievadi lietotnē. Praksē tas nav pārlieku precīzs aprēķins, bet ir risinājumi.

    Ja auto ir moderns, tad var ABRP ļaut pieslēgties mašīnai pa tiešo un iegūt akumulatora uzlādes līmeņa informāciju. Tad tā spēs ļoti adekvāti izplānot maršrutu un uzlādes atkarībā no tā, kā auto uzlādējas un izlādējas. Ja auto ir pavecs (kā mans), tad var mēģināt izlīdzēties ar OBD dongli un caur telefonu šos datus nodot uz ABRP. Es par šo funkciju zināju jau sen, taču beidzot izlēmu izmēģināt. Kā nekā savas 20-30 minūtes pie lādētāja tāpat jāsēž. Tā kā manā rīcībā esošais donglis darbojas tikai WiFi nevis Bluetooth režīmā, tad tā arī neizdevās mašīnas datus nodot līdz ABRP un pēc īsas bakstīšanās sesijas atmetu idejai ar roku. Būs jāpasūta normāls Bluetooth donglis un jāpamēģina vēlreiz, tīri sportiskas intereses pēc. Procesā arī pārtrūka mana uzlāde un nācās to palaist vēlreiz. Iespējams, kaut izdarīju bakstoties ar šo dongli, taču šaubos.

    ABRP rāda, cik minūtes būtu jāpasēž pie lādētāja pirms slēgties nost, taču šo informāciju es neievēroju, jo man nebija skaidrības kad un vai nākamais lādētājs būs pieejams. Vienmēr auto lādēju pilnu (DC uzlādes gadījumā tas nozīmē līdz 93%, jeb ~200km range atlikumam), lai būtu drošs, ka ar auto vasaras apstākļos varu nobraukt tos reālos ap 160-180km. Tāpēc arī pie šī Ukmerges tuvumā esošā lādētāja nosēdēju savas 20-30 minūtes.

    Tomēr nākamo lādētāju ABRP piemeklēja salīdzinoši tuvu (pēc 72 km) un tad pēdējo gabalu  līdz Druskininkiem atstājot makanu 138 km izmērā. Nu, neko, paeksperimentēsim. Trešais lādētājs atradās kaut kur Viļņas-Kauņas šosejas pašā sākumā lielceļa malā. Te īsti nekā nav un pat tualete tāda, kur daiļā dzimuma pārstāvei darīt nav ko. Bet elektrību dod un bez maksas, tāpēc 20-30 minūtes te sabijām. Blakus redzēju vēl kaut kādu lādētāju, bet nebija īsti laika pētīt, kas tas ir. Acīmredzot, kaut kāds maksas variants tad, ja bezmaksas aizņemts.

    Pēc tam mierīgi un nekur nesteidzoties aizbraucām līdz pašiem Druskinikiem. Jo tuvāk galamērķim bijām, jo mazāk stresa par to vai aizbrauksim. Pie SPA piebraucu ar kaut kādu 50-60 km nobraukuma atlikumu. Pa ceļam bijām izpētījuši, ka bezmaksas lādētājs atrodas Druskininku pievārtē, bet ir lādētājs arī pie paša SPA. Tas gan ir par maksu, 25 centi par kWh. Tā kā es braucu atpūsties un man bija slinkums dzenāt mašīnu pēc elektrības, uzlādi veicu pie viesnīcas un par to samaksāju 4 eiro. Recepcijas darbiniekam atstāju auto atslēgas – viņš veica uzlādi un pēc tam auto noparkoja blakus esošajā stāvlaukumā. Forši!

    Ar parasto auto braucot šo ceļu varētu mērot aptuveni piecās stundās, bet man tās bija mazliet virs sešām stundām. Starpība ir diezgan liela, taču manā gadījumā nebūtiska. Es nekur nesteidzos, man ir apnicis tālus gabalus braukt bez apstājas un tāpat pēc kādas stundas vai pustoras pie stūres, es gribu izkāpt izlocīt kājas. Auto patēriņš vasarā ir pasakaini zems (par to vēlāk) un mašīna izlādējas paredzami. OK, ejam peldēties un relaksēties saunā!

    Braucam mājās

    Pēc dažām fantastiski laiskām atpūtas dienām pienāca laiks doties mājās un šoreiz ABRP izrēķināja jau krietni citādāku maršrutu. Tātad, braucam caur Kauņu un tad jau pa ierasto ceļu apkārt Paņevēžai līdz Rīgai. Kartē jau uzreiz atpazinu dinozaura parka lādētāju un nezināmais bija tikai tas, kas pie Kauņas.

    Brauciena laikā tomēr veicu mazas izmaiņas uzlādes vietu izvēlē un piestāju pie viena lādētāja tuvāk Kauņai. Tas ir parastais bezmaksas lādētājs, kas atrodas blakus kaut kādai ēstuvei, kas dabā izskatījās ne pārāk dzīva. Kad piebraucu, tur jau lādējās viens Nissan Leaf. Neko daudz nedomājot piespraudu savu CCS lādētāju, piespiedu lādētāja ekrānā uzlādes aktivizācijas pogu un devos uz WC. Kad atnācu atpakaļ, bija piestājis vēl viens vietējais elektrobraucējs ar VW e-Golf un norādīja, ka es rīkojos nepareizi un vajadzēja piesprausties pie AC lādētāja, jo tikai tas spēj darboties paralēli ar kādu no DC spraudņiem. Pārspraudos un paspēju ielādēt mazliet elektrības pirms Nissan devās prom. Pēc tam izmantoju CCS lādētāju un tādējādi šoreiz pie lādētāja sabijām stabili pusstundu. Nekas, toties tagad zināšu triku par to, kā pareizi pie šiem lādētājiem veikt uzlādi vairākiem auto vienlaicīgi.

    Nākamajai uzlādei  bija jābūt pie dinozauriem, taču sieva sāka palikt pavisam pikta. Bija laiks meklēt kaut ko uzkost. Zināju, ka nogriežoties uz Paņevēžas apvedceļu, ir Ignitis lādētājs pie Hesburgera un vesela Ionity lādētāju ferma pie netālu esošā Circle K DUS. Tā kā zināju arī to, ka Ionity ir baisi dārga uzlāde, tad izlēmu piestāt pie Hesburgera. Šādus lielas jaudas Ignitis lādētājus varam redzēt arī Latvijā un līdz gada beigām pie mums tādi būs jau 50 gabali. Tas, kas nebija skaidrs, cik viegli vai sarežģīti būs veikt uzlādes aktivizāciju un apmaksu. Ignitis on lietotnē laicīgi biju izveidojis kontu un pievienojis maksājumu karti. Pie paša lādētāja fiziski piespraudu kabeli un lietotnē izvēlējos pareizo uzlādes punktu. Bez problēmām tika uzsākts uzlādes process un varēju doties pusdienot.

    Vai bildē redzi, kur ir lādētājs?

    Nebijām paspējuši apēst savus burgerus, kā telefons novibrēja un painformēja, ka uzlāde ir pabeigta. 18 minūtēs ielādēju 11 kWh enerģijas un auto bija gatavs braukt līdz Rīgai. Samaksāju par to tikai 5 eiro. Lieliski! Tagad zināšu, ka Ignitis uzlādes ir vienkāršas, saprotamas un darbojas.

    Ar pilniem vēderiem un uzlādētu auto aizbraucām līdz mājām Rīgā bez liekām apstāšanās pauzēm. Tādējādi atpakaļceļā tika veiktas tikai divas uzlādes.

    Secinājumi: Var braukt vēl!

    Lai arī man pirms šī brauciena bija palielas bažas par to, cik reāli būs veikt šo braucienu, tad tagad saprotu, ka tās bija diezgan veltas. Vasaras apstākļos pat ar manu lietoto elektrolamatu šāds brauciens ir pavisam mierīgi paveicams. Par uzlādēm, lai mērotu šo ~800km braucienu, es samaksāju nepilnus 10 eiro, bet varēju arī vispār iekļauties 0 eiro cenā, ja nestātos pie Ignitis lādētāja un neizmantotu uzlādes iespējas viesnīcā. Ja brauktu ar parastu auto, degvielā samaksātu stabili 50 eiro. Ir starpība! Ir starpība arī laika ziņā, jo šādam braucienam klāt nāk sava stunda laika. Būs cilvēki, kam laiks svarīgs un tas nederēs. Man der.

    Un paskat, cik pasakaini zems ir Hyundai Ioniq electric pateriņš vasarā. Tikai 10.9 kWh/100km! Šis patiesi ir viens no efektīvākajiem jebkad uzbūvētajiem elektroauto un bija pareizā izvēle šim eksperimentam.

    Secināju arī, ka tālākiem braucieniem pa iepriekš nezināmiem ceļiem ABRP var lieti noderēt. Ikdienā burzoties par Rīgu/Latviju gan tas man šķiet lieks. Pamēģināšu arī saslēgt šo rīku arī ar mašīnu, lai iegūstu precīzus akumulatora uzlādes līmeņa datus lietotnē.

    Man bija bažas par to vai lādētāji būs aizņemti un vai vispār darbosies. Bet tā praksē nebija problēma. Tikai vienā no piecām uzlādes reizēm priekšā bija cits auto un arī tad man bija iespēja izmantot AC lādētāju. Katrā šādā braucienā var atklāt sev jaunu uzlādes tīklu un tad to izmantot nākamajās reizēs. Man šoreiz tā bija ar Ignitis. Tagad zināšu, ka varu droši izmantot šos lādētājus arī nākotnē.

    Auto vasaras apstākļos brauc ļoti paredzami un stress man bija tikai pirms izbraukšanas no Rīgas. Praksē nav nekādu problēmu un mierīgi varu vienā piegājienā nobraukt kādus 150 km. Un es ļoti konservatīvi šo rēķinu, lai man paliek daži desmiti kilometru meklēt lādētāju, ja nu noskatītais nedarbosies vai nebūs pieejams. Bet tas tā ir vasarā. Ziemā jārēķinās, ka patēriņš pieaug teju divas reizes un tad tā bilde kļūst drūmāka. Brauciens uz Druskininkiem ziemā būtu krietni ilgāks. Un stresaināks. Tāpēc ziemā es uz šo SPA nebraukšu. Lūdzu, piedod, sieva!

    Hmm, varbūt tomēr to Poliju izbraukt? Pusotru stundu brauc un pusstundu lādē… Un tā kādas 7 reizes. Vienā virzienā.

    Izlasi arī citus šī eksperimenta sērijas rakstus

    Tā kā šis eksperiments norisināsies ilgāku laiku un plānoju regulāri informēt par manu pieredzi ar šo auto, tad aicinu piesekot manam Twitter kontam @krizdabz, kā arī izlasīt pārējos šīs eksperimenta sērijas rakstus:

    Tāpat vēlos pateikt lielu paldies šī eksperimenta atbalstītājiem. Lietoto auto tirgotājs BRC palīdzēja izvēlēties un uz Latviju atvest eksperimenta auto un apdrošinātājs If mums palīdzēja tikt pie elektroauto KASKO, bet Enefit ierīkoja elektroauto uzlādes iekārtu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    106 komentāri
    Jānis
    03.09.2024 09:27

    Nē nu var jau, protams, sev un citiem mēģināt iegalvot, ka apstāšanās ik pēc pusotras stundas uz pus stundu ir baigi OK, kājas izstaipīt un bulkas uzēst, un ka tā pat ilgāk par stundu pie stūres nevaru nosēdēt.

    Bet, vai tad, kad eksperimenta autors uz Druskininkiem brauca ar savu fosilo, arī pa ceļam bija trīs pieturas, katra pa pus stundai? Uz 400km…

    Jā, es braucu ikdienā ar elektroauto, bet tieši tik daudz, lai ar pa nakti salādēto pietiktu visai dienai. Ja jābrauc tālāk un jāsāk domāt par uzlādi, tad ņemu fosilo.

    Elektriķis
    30.08.2024 13:05

    “patēriņš pieaug teju uz pusi” – kā to saprast? Vai ziemā būs 15kWh/100km?

    Elektriķis
    30.08.2024 13:26

    Tad ieteiktu rakstīt “divas reizes”, lai nebūtu pārpratumu.

    Skābene
    30.08.2024 14:12

    Ziemā Hyndai rij kā Audi! :D

    Cita realitāte
    30.08.2024 16:19

    Nu nav ziemā 30kWh patēriņš, ekstrēmos apstākļos varbūt 25-27, bet tas varbūt divreiz pa trīs gadiem, pārsvarā ir ap 20 un lielākā aukstumā 22-23.

    Fans
    31.08.2024 07:57

    Ar Ioniq 5 braucu 17 mēnešus un esu nobraucis 104 000 km. Augstāk rakstīto komentāru izdarījis cilvēks, kurš nav braucis ar EV. EV stāvot gandrīz neko nepatērē. Manējais ziemā 1h ar ieslēgtu apkuri uz 22 tērē 1,5% no baterejas.

    Fans
    31.08.2024 13:02

    Tas kurš saka, ka stāxot sastrēgumos vairāk tērē elektrību.

    Alberts Kviesis
    31.08.2024 18:33
    Reply to  Fans

    Klau, bet te runa ir par patēriņu uz 100 km.
    Jūsējais “Manējais ziemā 1h ar ieslēgtu apkuri uz 22 tērē 1,5% no baterejas” ir par apaļu nulli veikto distanci. 90 stundās, ja stāvēs uz vietas, būs 100% bačai uz 0 km. Kurš tad tā skaita?

    Elektriķis
    31.08.2024 19:50

    Pieņemot ka kungam ir auto ar 80kWh akumulatoru (lielāka nav), 1,5% ir 1,2kWh. Sanāk ka akumulators iztukšojas 66 stundās. Tas par aritmētiku.
    Jāņem vērā ka, sākot braukt aukstā laikā, diezgan daudz enerģijas tiek tērēts akumulatora sildīšanai, krietni vairāk kā 1,2kW.

    Alberts Kviesis
    31.08.2024 20:09
    Reply to  Elektriķis

    Aritmētikai kā reizi – Ņūtona atdzišanas likums. Sākumā vairāk jāsilda, beigās 3x mazāk.

    Elektriķis
    31.08.2024 20:37

    Pastāsti lūdzu, kas ir “Ņūtona atdzišanas likums”?

    ZinNezi
    31.08.2024 20:59
    Reply to  Elektriķis

    Varu atbildēt viņa vietā?

    Ņūtona atdzišanas likums apraksta, kā objekta temperatūra mainās laikā, kad tas atdziest vai sasilst apkārtējā vidē. Saskaņā ar šo likumu, temperatūras maiņas ātrums ir proporcionāls starpībai starp objekta temperatūru un apkārtējās vides temperatūru.

    P.s.
    Var redzēt ka augsti godājamais “elektriķis” nav mācījies skolās, kur stāsta par termodinamiku 😐

    Elektriķis
    31.08.2024 21:14
    Reply to  ZinNezi

    Tieši tādēļ ka skolā termodinamiku nekādi nesaistīja ar Ņūtona vārdu, radās šāds jautājums :)

    Alberts Kviesis
    01.09.2024 12:57
    Reply to  Elektriķis

    Te būs Fizmatu avots:
    https://blogi.lu.lv/jfs/files/2015/10/JFS6-3_atdzisana_laukums-1.pdf
    Te rezultāta grafiks:
    https://ibb.co/smtgY6t
    Secinājums: ja grib 0.5L rasošanu, tad saldētavā uz stundu, bet ne ilgāk par trim.
    Aiz gara laika vienā karstā vasaras dienā sarēķināju.

    Elektriķis
    01.09.2024 19:35

    Paldies, interesanti. Pajautāšu fizikas doktoriem, vai viņi arī zina, ka Ņūtona vārds tiek minēts šīs vispārzināmās pārejas procesa funkcijas nosaukumā. Šī funkcija ir lietojama daudzām citām fizikālām norisēm, arī elektriskām.
    Par 0,5l norasošanu: Tu taču zini, ka tas ir atkarīgs arī no gaisa relatīvā mitruma un gaisa temperatūras ārpus ledusskapja. Tas ir tā dēvētais rasas punkts :)

    Last edited 1 year ago by Elektriķis
    Alberts Kviesis
    01.09.2024 21:05
    Reply to  Elektriķis

    Tā ir. Kondensācijas temperatūra ir atkarīga no vides T (C) un mitruma W (%).
    Tam pamatā ir vismaz manā specialitātē standarts LVS EN ISO 13788. Latvijā ir vien daži speciālisti, arī tādi, kas pasniedz šo priekšmetu augstskolās.
    Man diezgan pasen bija rokās tāda grāmata “Siltuma procesi norobežojošajās konstrukcijās un to aprēķinu metodes”

    Bats
    02.09.2024 09:13

    Būvfizika jau nav molekulārbioloģija, to ik gadu apgūst puse RTU sākot ar 2.kursu. Te gan runa par vidusskolas līmeņa fiziku – temperatūras pārnesi atkarībā no deltaT (C), tā dēļ piesauca Nūtona atdzišanas likumu.

    Ciskudrillis
    30.08.2024 13:18

    Ja patīk laiskas SPA procedūras, tad dobžikos ir gana populārs galamērķis golebiewski.pl un pa ceļam vēl ir galdnīca ar ēdienkarti latviešu valodā.
    Vismaz noņems gaidāmo depresiju ziemas periodā.

    Sakārnis
    30.08.2024 16:11
    Reply to  Ciskudrillis

    Lūdzu koordinātes galdniecībai ar ēdienkarti latv.val. Varbūt sanāk garām braukt.

    Ciskudrillis
    30.08.2024 17:33
    Reply to  Sakārnis

    Bar Abro, Szczebra 41B, Augustova

    Sakārnis
    02.09.2024 12:14
    Reply to  Ciskudrillis

    Varbūt kādam arī koordinātes noder: 53.901630, 22.978720

    Biteme
    30.08.2024 13:32

    >>Tagad tur vairs eļļu neredzu, taču trokšņi joprojām ir palikuši.

    Ledusskapim bez gāzes noplūdes arī ir trokšņi, un manuālī ir rakstīts ka dažādas skaņas neliecina par bojājumiem un ir normālas darbības blakusparādība. Tā gāze ir sašķidrinātā formā, līdz ar to nevajadzētu brīnīties par skaņu.

    Guru
    30.08.2024 14:17

    Kurš toolis bildi montēja?

    Guru
    30.08.2024 14:31

    zolīdi
    it īpaši salīdzinot ar to veikumu, kas bija pie raksta “Pirmais ārzemju brauciens ar manu lietoto elektroauto” :)

    Zemene
    30.08.2024 16:37

    Nākošgad tad, lūdzu, bildīti ar mašīnīti sekcijā aiz stilkla un uzrakstu 52K km zem tās :D

    WMB
    30.08.2024 14:48

    Fantastiski pavadita brivdiena ! Ta vieta ka mes atradam skaistu pili ,vai vecpilsetu ,brauciens parversas exursija pa uzlades punktiem

    Carmanis
    30.08.2024 15:12

    Kāda (un vai vispār) būtu tava nākamā EV? Pafilozofējam – iedomājies, nobraukts 52K jau, un kāds entuziasts nopircis no tevis un jau samaksājis 10KEUR par šo ! Ko šobrīd ņemtu vietā?

    Guru
    30.08.2024 15:14
    Reply to  Carmanis

    ja galvenais mīnuss ir veicamais attālums, bet citādi mašīna patīk, tad loģiski būs cona ar lielo bateriju

    Skābene
    30.08.2024 17:05

    Drīz būs pieejams EV3 un skat jau arī EV 5 nav aiz kalniem! ;)

    Bats
    02.09.2024 09:15

    Piekrītu, EV paliek ļoti interesanti, kad kāds jau ir nosponsorējis pirmos 30K vērtības krituma :)

    jegx
    30.08.2024 15:23

    30k gadā ir iespaidīgi. Elektriķi ar prominentākām baterijām pat pusi no tā nevar izspiest gadā

    Carmanis
    30.08.2024 15:32
    Reply to  jegx

    Dzirdēts, ka personas kuras (skatot CSDD datus pa pēdējiem 10 gadiem) nav nobraukušas vairāk par 10K gadā, ar elektro auto nobrauca 20K vienā. Izskaidrojams tas kā tā izmaksu haļava, un pats par sevi braukšanas kaifs. Katras brīvdienas domājot, kur varētu atkai aizlaist (netālu :D :D :D)!

    Pēča
    30.08.2024 16:07
    Reply to  Carmanis

    Jā jā… Ir zināms modes kliedziens tagad. Darbs piedāvā elektro štepseli jo tad var reklamēties cik ūber zaļi domājoša kompanija, tad darbinieki var ladēt parasti bez maksas savus elektro un arī lādē… Un tad arī ik nedēļas nogali bateriju nobrauc sausu visur kur acis rāda un kaifo, cik izdevīgāks savam maciņam esot EV salīdzinot par bijušo ICE auto! ;) :D

    AC/DC
    30.08.2024 19:08
    Reply to  jegx

    Arī ar daudz švakākiem EV var mierīgi ap 25k gadā nobraukt

    Bats
    02.09.2024 09:15
    Reply to  jegx

    30K gadā ir nekas īpašs, ja dzīvo ārpus Rīgas, bet strādā galvaspilsētā.

    Pēča
    30.08.2024 15:52

    Par kondiškas ‘trokšņiem’ man līdzīgs stāsts 2019g nebija nekādu problēmu, līdz šajā vasaras sakumā vienā vietā no vibrācijām, jo tur pieskārās cita caurulīte, pārrīvejās kondiera caurulīte, tādējādi beidza pūst auksto gaisu un tas tieši uz pirmajiem karstuma viļņiem… No šrota pasūtīts jauns ~30cm posmiņš jo dīleris piedavāja tikai visu sistēmu, jo tā esot pēc razotaja teiktā, ka mainas tikai viss sistēma, kas ir 800€ tikai par trubiņām….paldies… Pasūtīja tikai blīvgredzenus. Nu jā trubiņas posmiņš un jauni blīvgredzeni, arī salīti sanāca 150€ , darbs simtiņš un tad gāze…. PROTAMS ka tā ir jaunā ekošmeko, kura maksā 20€/100g (salīdzinot, parastā vecā maksā 5€/100g) Vopsim beigās viss sastājās 400€ budžeta izteiksmē, lai dabūtu strādājošu kondieri atpakaļ… UN man arī tagad ‘burbuļo’ iepriekš neburbuļoja. Biju aizbraucis uz savu servi atpakaļ, saku kas pa štelli, iepriekš tā nebīja, paņēma auto, pieslēdza pie aparāta un it kā ir vajadzīgais gāzes daudzums, pēc specifikacijas, pielsēdza pat pie otra aparata(jo gudrajam uzpildes automātam viss notiek automatiski.) Teica ka varot pārpildīt bet protams par cik dārgā gāze tad pa velti to negribēja darīt( jo kā jau minēju viss it kā no viņu puses esot pēc fen šui) Lētākais ko viņi piekrita pa pus cenu… ta 100€ vietā par gāzi… Read more »

    Letiņš
    31.08.2024 08:26
    Reply to  Pēča

    R1234hvzkas gāze ir ekofašistu “razvoģila” . Pumpējam veco labo R134 un viss strādā ! P.S. sistēmā gaiss nevar būt !!! Nestrādās, aizsals momentā !

    Biteme
    31.08.2024 11:27
    Reply to  Pēča

    Aizraujoša lasāmviela. To blīvju pašizmaksa ir centi, nu dolārs gabalā ja noapaļojam. Bet nu tā jau doma pareizi – bez blīvēm sistēma nedarbojas, bet par komfortu cilvēki ir gatavi maksāt. Un nē – es neuzskatu, ka kādam ir pienākums labot kondicionierus par pašizmaksu – lai cenu regulē piedāvājuma un pieprasījuma attiecība.

    Ivars
    30.08.2024 16:15

    Ņem gan vērā, ka lietoAndroid Auto vai Apple Carplay sistēmās mašīnas multimediju displejā
    —————–
    Es nojaušu, kur Kristaps liek ietaupīto laiku, ko ietaupa nerakstot visus vārdus :)

    Cita realitāte
    30.08.2024 16:17

    Nedaudz palabošu, lai nobraukti 800km ICE būs vajadzīgi vismaz 40 litri degvielas ar patēriņu 5 litri uz 100km, kas nekādi nesanāks 50 eiro, drīzāk vismaz 60 vai vairāk eiro, un visdrīzāk arī patēriņš būs 5-6 litri, kas vēl sadārdzina ciparu pa 10%. Patēriņš vasarā 11-12 kWh/100km robežās, dīvaini, ka Tev rāda ap un pāri 13. Vai vari pateikt, kur taisīji kondicionieri, man sāk likties, ka arī būs izbeigusies tā dārgā gāze, būtu labi sataisīt pie kāda ar pieredzi:)

    Dainis
    30.08.2024 18:49

    Man servisā teica, ka pilnīgi vienalga kuru gāzi pilda, jānomaina tikai štekeri, un var pildīt veco. Jaunā skaitās dabai draudzīgāka, tāpēc tāds cipars

    Letiņš
    31.08.2024 13:57
    Reply to  Dainis

    Nekādi “štekeri” nav jāmaina ! Pumpē tik veco labo R134 ar jaunajiem “štekeriem” un viss !

    Bats
    02.09.2024 09:17

    Šodienas cenās 40 litri ir 64EUR. Un 40 ir ļoti optimistiski.

    Last edited 1 year ago by Bats
    Sergejs
    02.09.2024 13:22

    1.6 TDI 2014g izlaiduma maršrutā Ventspils-Baldone patēriņš bija 3.7-3.9 l/100, 1.5TSI 2019g izlaiduma tas pats maršruts 4.7-4.9l/100. Tas tā, aprēķinu variācijām.

    Valērijs
    30.08.2024 18:22

    Interesanta pieredze! Man pašam ir auto, kas spēj nobraukt 200-250 km. Brauciens uz Tallinu, ja bail ka galā mazs Range, ir mocības (vasarā). Bija iespēja izbraukt ar Teslu, kur reāli varēja nobraukt 400 km no Lietuvas uz Latviju bez uzlādes. Tas ir pavisam cits komforta līmenis – auto, kas spēj nobraukt 400-450 km. Domāt par uzlādes stacijām, būs vai nebūs brīvs, strādās vai nē, ir mokoši

    Kristaps
    01.09.2024 09:59
    Reply to  Valērijs

    450km tie ir vasarā… Ziemā būsim reali jāreiķina sliktako scenāriju un būs 300-350km…. Priekš ikdienas ‘galvenā’ auto kuram ir jaapmierina visas kaprīzes pozīcijas, tas joprojām ir pārak maz. Nē nu ja piem model x long range jauna maksātu līdz 60tūkstošiem tad jau cita runa, bet par cik tā maksā NO 90tūkstošiem…. Tad mja…. Esmu iekāpis model 3.. Tāds polo izmēra drunduļets kur 2cilvēki ar nelielu bagāžu varbūt būs ērti. Bet Ja ir 2bērni.. mantas… tad model X ir vienīgais risinājums teslas EV! (vēlreiz atkartošos, ka runa iet par vienīgo un galveno auto mājsaimniecībā) Kamēr pie sliktākā scenārija(ziemā) ar EV nevarēs nobraukt 450/500km, tad šis segments vismaz man nav interesants. Jo ar dīzeļauto ziemā nobraukt varu 700km pie sliktākā varianta, vasarā 850km ar vienu bāku. Bet nu videji ar baku norulleju ziemā 800km, vasarā 950km. Un apmierina visas ģimenes kaprīzes. Tas ka vasarā ar EV pie ‘ideālā’ scenārija var nobraukt Rīga-Tallina tas dzīvē neko neizsaka… Jaiereiķina ziema, sastrēgumi u.t.t. Vai arī scenārijs B, ka kāds palaidīs kādu 10min battery swap vai tam līdzīgu ”uzpildi”, piebrauc, 10minūtēs tev nomaina uz pilnu baču brauc tālāk, bet nu pagaidam redzot tas tuvākajos 10 gados noteikti nenotiks, redzot cik katram ražotājam ir savs ‘patentētais’ standarts… Read more »

    Biteme
    01.09.2024 10:27

    Kam tie 400+ ir vajadzīgi? Lai iznācējs no Latgales vai Liepājas var apciemot dzimtās vietas elektriskajā dranduļetā un bez lādēšanas atgriezties Rīgā? Pats taču esi rakstījis – pa ceļam ir uzlādes vietas, ar to nav problēmu.

    Biteme
    01.09.2024 11:41

    Savulaik esmu braucis ar auto tieši uz Prāgu. Nekad vairs neesmu to atkārtojis un arī neplānoju. Ne ar elektrisko, ne kodolreakcijas auto. Tas ir interesanti tieši 1x – stundām ilgi vadīt auto. Ar elektrisko pat interesantāk, jo tehnika piespiež apstāties, atpūsties, ieraudzīt arī ko citu bez asfalta acu priekšā.

    Pēča
    03.09.2024 08:58

    Manuprāt ‘EV aizstāvjiem’ ir ĻOTI šaurs redzes loks. Jo šiem cilvekiem ir izteikts pieņēmums bļaut- ‘kam tie 400+ ir vajadzīgi!?’ jo tak ikdienā Daugavpils-Liepāja nebrauksi un nepavadīsi 4..5..6h no vietas pie stūres… Realitātē tos 400+ vajag lai KATRU DIENU nebūtu apgrūtinājums braukt DUS vai EV gadījumā sēdēt pie vada. Personīgi ikdienā uz-no darba nobraucu ~120km, viena bāka vasarā man pietiek ~900km nobraukumam, tas ar visiem Rīgas ikdienas sastrēgumiem, nedēļas griezumā darba gaitas noēd 600km, paliek pāri vēl kaut kur aizbraukt brīvdienā pastaigāt, bez uztraukuma ka nav degviela bakā un ja ir luste, jo ne jau katrās brīvdienās tiek kur braukts, ja nav, tad paliek bākā nākamajai nedēļai… Tatad realitātē DUS iegriežos MAKSIMĀLI reizi nedēļā uz ~10min lai iepildītu bāku, braucu tālāk. Cik EV nedeļas griezumā tiek patērēts laiks kamēr lādejies un sēdi pie vada? Protams var jau pārgudri runāt, ka jalādē naktī vai darbā(bezmaksas) kamēr autiņam ir šī dīkstave, bet realitatē mūsdienu ikdienas steigā šis ‘idealais’ scenārijs sanāk gaužām maz vai ir papildus jalauž sava galva plānojot, savādak būs pa ceļam jāsēž lādejoties… Un ja tev ir tikai 200..300km nobraukumu diapazons, tad reāli par to ir KATRU DIENU jādomā kur, kad un kā jāladē lai tekošajā un nākamajā dienā tiktu… Read more »

    Bats
    03.09.2024 09:21
    Reply to  Pēča

    Pēča, EV ir savi trūkumi, pilnīgi noteikti. Tas viss ir par līdzsvaru un gala bilanci. Tāds tipisks iekšdedzes auto vadītāja redzējums, ka kaut kādos DUS jābrauc biežāk vai retāk vai arī ka EV katru dienu jābrauc kaut kur lādēt un sēdēt pie vada. Es DUS vai uzlādēs iegriežos vēl retāk par jums. Mašīna kartu rītu sāk ar pilnu akumulatoru. Atbraucu mājās, izkāpju, iespraužu vadu, eju iekšā mājā. Ar tiem pašiem ikdienas 120km uz darbu atpakaļ, Jums manā vietā tāds 400km pietiekams akumulators būtu vispār jāpiesprauž tikai katru trešo vai ceturto vakaru. Ahā, Jūs prasīsiet – bet kas ja es dzīvotu daudzstāvenē (bez pazemes stāvvietas un lādētāja tajā)? Ko tad? Nu tad man diez vai vajadzētu katru dienu uz darbu un no tā braukt 120km, vai ne un tāduy 60kWh akumulatoru pietiktu reizi 2 nedēļās uzlādēt. Esmu drošs ka atrastu lādētāju, pie kura nav jāsēž un jāskatās uz vadu, bet piemēram, apvienotu ar pārtikas iegādi vai citu izklaidi. Par tiem puķu bērniem arī garām – EV vismaz man ir primāri ikmēneša izmaksu samazināšanas pasākums. Dzīvoju Pierīgā, pirms pārsēdos uz EV, mēnesī stabili aizgāja ap 350+ EUR degvielā. Šobrīd elektrībā tikai kādi 40 EUR/mēnesī vasarā, kādi 120/mēnesī ziemā. Arī apkopēs izmaksu starpība… Read more »

    Last edited 1 year ago by Bats
    Pēča
    03.09.2024 14:58
    Reply to  Bats

    Vai māja jūs lādejat no pieslēgtā elektrotīkla tīri pēc skaitītaja? Vai mājai ir uzliktas saules baterijas, kas dod šo elektrību EV? Ja tā tad vai šo paneļu uzstādīšana, palaišana un apkope arī ir iekļauta ikmeneša EV lādešanas izmaksās? Jo ta vajadzetu būt.. Ne jau par baltu velti paneļus/sistēmu uzlikāt… Kāds jums darbā ir noteikums? Vai lādējat bezmaksas vai atskaita pēc kaut kāda noteiktā cenrāža par patēretajiem kwh no algas? Lai varētu ‘godīgi’ salīdzināt šīs pozīcijas… Sorry, arī par tām utopiskajām auto apkopes izmaksām arī neticu… Ķip EV autiņiem ir kas savādaks ritošajā ‘piekarē’ vai to uzbūvē, ka braucot pa mūsu ceļiem tas vispār nelūztot un par servisu varot aizmirst… VIENĪGĀ šķirba ikdienas apkopē starp ICE un EV ir motorā eļļas maiņa reizi gadā, kārbas eļļa ko nomaina labi ja reizi 5cos… Tas viss ir viegli izdarams pašam un nav jāved pie dīlera astronomiskajām cenām tāpēc, ka slinkums. Nez rievsiksna, zobsiksna vai motora ķēde arī nav tur ik gadu jāmaina, tas arī viss ir samērā rets pasākums lai uz tiem gadiem cik nobrauc, tas būtu jebkāds kosmoss. Viss parejais ritošajā- Bukses, stabilizatori, šarnīri, gultņi u.t.t. pat riepas tak katru reizi, ka brauc tā ‘dilst’ un neredzu kā servisa apkopes ailītē var… Read more »

    Biteme
    03.09.2024 15:10
    Reply to  Pēča

    Man viens stāstīja tieši par siksnām un vēl par motora spilveniem, jo EV nav vibrāciju tukšgaitā un motors nelēkā zem haubes, ļurkājot visu kas tam stiprinās klāt. Tiesa, viņa EV bija elektriskā vaina, kuru labojot apbraukāja vairākus meistarus, mainīja vadus, blokus un sazin ko vēl. Toties spilveniem nav jātērējas…..Nu, ļoti kritiski ir jāklausās šie stāsti…pat ja auto neko daudz neplīst, kad nāksies ko darīt tad laimes spēle vai labo saprotot ko dara, vai uz labu laimi maina nost mezglus kas varētu būt par iemeslu.

    Bats
    05.09.2024 11:36
    Reply to  Pēča

    Tikai kāda trešdaļa saules paneļu saražotā tiek patērēta EV uzlādei un tie sevi jau atpelnījuši. Attiecīgi tie 40EUR/mēnesī EV uzlādei vasarā ir tīrās gala izmaksas. Kas attiecas uz ritošajām un riepām, tās aprēķinā nepiedalās jo iekšdedzei un EV ir vienādas, ņemam vērā tikai to starpību, ko veido specifiskas iekšdedzei un specifiskas EV apkopes. Ja braucat savus 120km katru dienu un vēl brīvdienās, tātad eļļu mainat nevis reizi gadā, bet katrus 4-5 mēnešus, jeb kādas 2.5x gadā. Katra eļļas maiņa dīzelim ir cik EUR? Degvielas filtrs reizi gadā. Reizi 4 gados motora zobsiksna, reizi 2-3 gados ģeneratora, u.c. siksnu komplekts. Dzesēšanas šķidrums arī ik pa 5 gadiem jāmaina. Un tas ir tikai plānveida, ja nekas nenotika turbīnai, izplūdes sistēmai vai dzesēšanai. Tam visam virsū ir servisa stundas cenas. Ar jūsu nobraukumiem sanāk pamatīgs cipars ik gadu specifiski dīzelim raksturīgās apkopēs. Salīdzinājumam EV piedziņas un akumulatora sistēmai apkopes pagaidām ir simboliskas, ja protams neļaujās dīlera ambīcijām “katram gadījumam nomainīt to, ko ražotājs neparedz ka ekspluatācijas laikā jāmaina, bet drošs paliek nedrošs”. Garantijai beidzoties, no dīzeļa jāatbrīvojas, bet ar EV vēl kādus gadus 5-6 var turpināt braukt, ja akumulators turās virs 70-80% no sākotnējā (piemēram tādam Ioniq 27kWh un i3 ar to problēmu… Read more »

    Uldis
    03.09.2024 11:14
    Reply to  Pēča

    Katram savs… Es arī vēl relatīvi nesen uzskatīju ka nevarētu sadzīvot ar EV kā vienīgo auto… Šovasar iegādājāmies EV ar 400+ range kā otro auto ģimenē (paturot vēl arī ICE), tīri tāpēc ka pamainījās darba vietas dziļi rīgas centrā, un vēl bērnam dārziņš ne pa ceļam… sapratām ka sabiedriskā joslas un bezmaksas stāvēšana centrā pie darba vietas būs labi argumenti par labu EV. Jā mūžīgi šo ekstru nebūs, bet pagaidām ir, un to ļoti izbaudām. Vari nolikt auto pie paša darba, kas ziemā būs ļoti ērti, pie kam attālināti vari pirms braukšanas sagatavot klimatu – vēl viena ērta fīča. Dzīvojam Rīgā, jaunā projekta dzīvoklī ar savu apakšzemes stāvvietu, kurā ierīkojām savu 11kW uzlādes staciju – ideāls risinājums. Nu nav grūti vakarā izkāpjot no auto tam piesptaust štepseli! Toties uz baterijas indikatoru vairs vispār nav jāskatās… vienkārši brauc. Esam braukuši arī uz Latgales nostūri – gandrīz 300km. Pa ceļam tikai Krustpils Viršos tualete, kafijas, hotdogi, paralēli ātrais lādētājs, uz kuru speciāli negaidījām, tajā pusstundā piemeta gandrīz to pašu ko no rīgas paspējām notērēt… Finišējām ar 60% atlikumu, turpat pie mājas tīkla, ar speciāli samazinātu Amperāžu (8A) līdz rītam bija atkal 100%. Atpakaļ ceļu veicām bez uzlādēm, pie kam ar līkumu 300+… Read more »

    Last edited 1 year ago by Uldis M.
    jegx
    03.09.2024 12:18
    Reply to  Uldis

    Tirgo nost dīzeli. Kamēr dīzels pie stūra mētājās, visi ir EV gangsteri :D

    Bats
    02.09.2024 09:24
    Reply to  Kristaps

    Arī kad braucu ar iekšdedzes auto, daudz un tālu, nekad nekur vienā piegājienā vairāk par 300-400 no vietas neesmu bez apstāšanās un izkāpšanas stūrējis. Un jo vecāks palieku, jo mazāk vēlēšanās tādus tālbraucēju pasākumus veikt. Mašīnai no vienas bākas/akumulatora vairāk par 300-400km neredzu nekādu vajadzību. Uzpildes stacijas un uzlādes kastes ir ik pa 40km visos virzienos.

    Agris
    03.09.2024 15:58
    Reply to  Bats

    Ātrās uzlādes jau gan nav ik pa 40km visos virzienos mūsu valstī. LV pagaidām vēl ir bishk jāplāno braucieni. Gribētos, lai ir, kā Vācijā hehe.

    Bats
    05.09.2024 11:08
    Reply to  Agris

    Kurā virzienā nav ik pa 40km DC uzlāde ar vismaz 50kW jaudu? Esmu braucis gan uz Latgali, gan Liepāju, gan Ventspili, gan Valmieru.

    Andris
    30.08.2024 19:11

    Ar kādu vidēju ātrumu braucam, jo elektro auto parasti šausmīgi vēlākās ārpus pilsētas ipaši mazie

    Labrīt
    30.08.2024 21:42
    Reply to  Andris

    Auto nomas ievāc telemetrijas datus, tāpēc arī velkas. Tāda dinamika, bet sēž fūrei astē.

    Dozimetrs
    30.08.2024 23:40

    Lielisks apraksts, kā domāt par galveno ceļojuma izklaidi, uzlādi un ēšanu, nabaga degvielnieki, nesaprot ceļojuma burvību, vai negrib saprast, jo ar uzpildi brauc ap 1000ti. Jā, bet ko tik sponsoru labā neizdarīsi, gan.

    Biteme
    01.09.2024 10:30
    Reply to  Dozimetrs

    Ceļojuma burvība – strādāt par tālbraucējšoferi. Ceru, ka galamērķis ir tā vērts un citādākā veidā tur nokļūt nav iespējams.

    Bats
    02.09.2024 09:51
    Reply to  Dozimetrs

    Degvielnieki kā Rīgā iekāpj, tā pirmo reizi izkāpj kaut kur pie Varšavas? Neapskaužu.

    rintintisRexis
    31.08.2024 04:40

    Ir bijuši gadījumi. Viens paziņa, saņēma algu. Ar autobusu aizbrauca uz Tallinu, nopirka saldējumu. Apēda saldējumu. Pasūtīja taksi, un atbrauca atpakaļ uz Rīgu. Forši

    Biteme
    31.08.2024 11:22
    Reply to  rintintisRexis

    Varēja lidot – turp un atpakaļ. Ar taksi braukt ir jēga, ja pa ceļam apstājas šur un tur, paēst un padzert, ar kādu līkumu nost no lielās šosejas.

    Nelabojams
    31.08.2024 10:58

    Telefonā 5 lietotnes, vēl kaukāds abonements, nemitīga plānošana no viena punkta uz otru, braukšana tur, kur sūta kārtējā aplikācija, nevis tur, kur pašam gribas… nu, f..k, tas nav priekš manis.

    Ciskudrillis
    31.08.2024 13:18

    Nu nekaitini sievu, piespriedīs vēl 2 nedēļas gultā!

    Ciskudrillis
    31.08.2024 13:34

    Anekdote. Vientuļā ciematā dzīvoja vīrs ar sievu. Vīrs šoferis, sieva policiste. Kādu dienu sieva pieķēra vīru braucam žvingulī, vai arestēja? Nē, piesprieda divas nedēļas gultas režīmu! :O

    Raivis
    01.09.2024 00:04

    Ar tehnoloģijām un programmēšanu esmu uz Tu, bet tomēr… Ja ir kāda nodarbe, kuras laikā negribu bakstīties pa telefoniem un aplikācijām, tad tie ir braucieni ar auto. Pie tā lietotņu saraksta man vienmēr konkrēti sašķebina.

    Bats
    02.09.2024 09:54
    Reply to  Raivis

    Kristaps ir nodarbošanās specifikas ietekmē pārspīlēti salādējis visus kam vien vispār ir uzlādes staciju tīkls. Lietuvā nevienu aplikāciju nevajag vispār. Parastākā navigācija parāda uzlādes punktus. Piebraucu, ieštepselēju – lādē, neko neprasa.

    Guru
    02.09.2024 19:59

    Galvenais jautājums tomēr neatbildēts..
    Vai šis spa ir labāks par to Pērnavas spa?

    kautkātā
    03.09.2024 11:54

    Manuprāt, izmaksās jāierēķina arī ēšanas izmaksas katrā apstāšanās vietā. :) Pie tam, ja mašīnā ir arī sieva un bērni, tad ēšana katrā reizē būs kādi ~50EUR uz 4 cilvēkiem. Nu tur plus mīnus.

    Tātad, ja dīzelists uz 410km (Kristapa maršruts vienā virzienā) apstāsies vienreiz, tad elektroKristaps apstājas 2 vai 3x.

    Ar to arī visa aritmētika beidzās. :)))

    Biteme
    03.09.2024 12:09
    Reply to  kautkātā

    Ne tikai ēšanas izdevumi, bet arī ēšanas seku likvidācijas izdevumi – kā likums, paēdot un pēc tam atkal sēžot auto, veselība neuzlabojas, un kurš tad ir tik disciplinēts lai ēstu atbilstoši enerģijas patēriņam. Un šajā pozīcijā ar laiku var uzkrāties lieli izdevumi – runājot par kopējo veselības stāvokli. Ne visiem, bet kopumā jau [pasaulē tendence redzama – vairāk sēžam, vairāk slimojam, lielāka slodze uz veselības sistēmu, kas atkal rada pudeles kakliņu sistemā un tad jau visiem arvien grūtāk saņemt med. aprūpi.

    Agris
    03.09.2024 16:00
    Reply to  Biteme

    Šim piekrītu lielā mērā – tajās uzlādes vietās (arī ārzemēs pie SC) kā likums ir junk foods. Es labprātāk tās pauzes ņemtu kādā sakarīgā kafejnīcā ar labu vērtējumu. Cerams, ka ar laiku tas mainīsies un varēs kautko jēdzīgu tur apēst.

    Guru
    03.09.2024 14:54
    Reply to  kautkātā

    Nu jau nu..tiešām 5h braucienā 3x apstājoties katrs 3x stums sev māgā pa burgerim, cipsu pakai, bulciņai un lielajai kafijai?

    Tas no pieredzes? Pats arī tā – izbrauc ar ģimeni, piestāj tankā un, kad pēc pustoras stundas kāds uz tualeti prasās(zin, ar bērniem šis mēdz notikt ittin bieži), tad stājas visa ģimene atkal rindā uz bufeti?

    + nav tā, ka visi lādētaji ir pie degvielas pistolēm
    tepat uz Igauniju braucot var piespraust ladētaju un nokāpt lejā, līdz jūrai, mazliet izlocīt kājas un ieelpot gaisu. Šur tur sakrīt, ka štepselis ir pie lielveikala – var iepirkties (kas ceļojuma laikā ar ļoti aktuāli, jo naktsmītnē bieži jau nekas nav)

    + nav tā, ka katru reizi jātaisa pasākums
    bieži pietiek piesprausties uz 15min, lai nokļūtu līdz vietai, kur gribās taisīt pasākumu

    tw nu Kristaps parāda eksperimentu, bet cilvēks, kuram mēdz būt darīšana 400+ km radiusā nepirks mašīnu, kas var nobraukt ziemā 120km..tā vismaz nevajadzētu darīt, ja draudzējies ar galvu
    Vienkārši nopērc mašīnu, kas vasarā var nobraukt tos 400 vai tuvu tam (kā jau te komentāros norāda – šaj mašīnai ir alternatīvas, kas nemaksā stipri dārgāk, pat lietotajā segmentā)

    Un kāda būs tā aritmētika, ja līdz šim galapunktam tiek bez papildus štepseļa meklēšanas?

    Jānis
    03.09.2024 13:42

    Vēl kas interesanti.

    Kādreiz, pirms elektroauto ēras, lai ietaupītu uz degvielas izmaksām, cilvēki lika LPG iekārtas uz mašīnām. Un pat uz ļoti dārgām mašīnām. Tajā laikā tos ļautiņus apsaukāja par lohiem, kapiekpi…ējiem un vēl vidādos sliktos vārdos. Redz – autiņam var nopenīt, a degvielu ieliet nesanāk, tātad mudaks un tādā garā. Tas, ka cilvēks teica, ka samazina mēneša izdevumus par degvielu, neskaitījās arguments, lohs vienalga.

    Šobrīd cilvis nopēr kaut to pašu teslu, arī par lielu naudu, un pēc tam braukā pa bezmaksas uzlādes punktiem. Speciāli plāno maršrutu ar līkumu vai kūko pie akropoles rindā, lai tik sanāktu tipa pa velti (jo patērēto laiku izmaksās neskaita) uzlādēt bateriju. Tas skaitās kruti, tos par lohiem vairs nedrīkst saukt. Tie mākot dzīvot, jo taupa uz degvielas izmaksām.

    Bet tad kā tad ir – lohs ir tas, kurš taupa uz degvielu, vai tomēr tas kurs lej bendžu bākā?

    P.S. Ja kas, tagad veikalos ir plauktiņi, kur var dabūt vecas preces pa lētu naudu, ar var ietaupīt.

    kautkātā
    03.09.2024 14:37
    Reply to  Jānis

    Zin, Janka… pasaule nav melnbalta, un nedalās lohos un nelohos… Mēs esam dažādi, ar dažādu vērtību un prioritāšu skalu. Un, kamēr vien mēs neierobežojam cita indivīda brīvību, mēs esam brīvi darīt katrs pēc sava prāta.

    No savas pieredzes gan varu teikt, ka piemeklēšana, vai otrs sarunu partneris nav lohs, ir raksturīga tieši lohiem! :) Viņi meklē viens otru. :)

    Guru
    03.09.2024 15:00
    Reply to  Jānis

    Tā grupa, kas apsaukāja LPGāzistus, nu nav tie pasi, kas uzskata, ka ir kruta sēdēt pie Akropoles bezmaksas lādētaja
    Palasi komentārus pie elektro auto rakstiem? visi slavē?
    Nu nē, tie, kas gānīja gāzistus, tagad ierēc un gāna tos, kas brauc uz elektrību

    Kaspars
    04.09.2024 09:38

    Es jau kādu laiku sekoju Tavai elektrosāgai līdzi un ja no sākuma man likās, ka tas ir galīgi garām. Tad arvien vairāk saprotu, ka tas ir normāls auto evolūcijas posms un kā otro mašīnu noteikti vajadzētu elektroauto, ja nobraukums ir līdz 100km dienā. Un tagad kad līdz 20k var nopirkt 2-3 gadus jaunu auto ar garantiju. Valsts vēl dod atbalstu… kāpēc ne. Arī lādējot pa dārgo 0,4Eur/kwh pie patēriņa 11kwh sanāk braukt pa 4,5EUR/100km. Un tu pat vari ierīkot benzīntanku savā mājā un lādēt vēl lētāk.

    elektro
    07.09.2024 21:21

    “ar savu lietoto elektroauto braukšu uz Poliju un tas būs episks kontents, taču tā arī neuzspēju realizēt šo projektu. Visas uzlādes kartes/čipus pasūtīju, lietotnes telefonā uzstādīju”
    Kapēc vajadzīgas kartes/čipi, nepietiek ar aplikācijām?
    (Tikko esmu kļuvis par laimīgo EV īpašnieku:), interesējos par uzlādēm ārpus mājas rozetes)

    Reklāma